[Multi] Point and Click Adventures

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://watchplayread.com/files/2011/03/1adiscworld.jpg

Ik ben een groot voorstander van het point and click genre. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik alleen nog maar op de consoles speel, niet op de PC. En ja, de grootste en beste P&C ad. zijn op de PC uitgekomen ;)

Momenteel probeer ik zoveel mogelijk adventures voor de consoles te verzamelen, en heb tot nog toe het volgende:

NES

Maniac Mansion
Deja Vu
Shadowgate

PS1

Blazing Dragons
Discworld
Discworld II
Discworld Noir
Broken Sword
Broken Sword II
Amerzone
Ark of Time
Necronomicon

Saturn

Discworld
Discworld II
Myst

PS2

Largo Winch
Broken Sword : the Sleeping Dragon
Escape from Monkey Island

PS3

Heavy Rain

Xbox

Still Life
Fahrenheit
Dreamfall

Xbox 360

Gray Matter

Wii

Sam and Max

NDS(lite)/3DS

Runaway : Dream of the Turtle
Runaway : A Twist of Fate
Hotel Dusk : Room 215
Another Code : Two Memories
So Blonde
Ghost Trick

PSP

Myst

Verder heb ik iedere console wel, maar voor bijv. de SNES en MD zijn verdomd weinig van dit soort spellen te vinden. Ook op de N64 kom ik niet verder dan Shadowgate 64, die ik wel heb maar in het Grieks ;)

Dit is geen verzameltopic om alles te posten wat je hebt, maar wel om gemotiveerd aan te geven wat een ander evt. leuk kan vinden, upcoming adventures etc. etc.
Een kleine verzamelplaats voor enthousiastelingen zoals ik.

Mijn favoriete console is tegenwoordig de DS(i), voor dit soort spellen. Het leent zich uitermate goed voor de tuin, bed en de vakantiebestemming. Lekker wegzakken en nadenken over puzzels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
simon the sorcerer is ook zo een klassieker voor de pc dan.
ie is nu ook op de ipad te koop zag het bij een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Niet noodzakelijkerwijs point & click adventure-ig, maar wel op de DS: de Professor Layton-serie. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik ga dit topic in de gaten houden, want me vriendin en ikzelf zijn ook gek op point & click,
En dan vooral op de console omdat je dan beter "samen" spelen kan.

Een tip die ik voor je heb voor de xbox360 is : Sherlock Holmes Vs Jack The Ripper
Mijn vriendin vind de CSI games op de 360 ook erg leuk, dat is ook soort van point & Click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, een mede-verzamelaar :)
Hier is de mijne (ik verzamel wel vooral PC, en doe er ook RPG's met een goed verhaal bij, maar het hoofdonderwerp is toch point-and-click adventures) --> http://www.insidegamer.nl...oDiablos-verzameling.html

Voor de PS zijn er nog een hele zooi van die Cryo-adventures uitgegeven (semi-educatief maar wel leuk): bijvoorbeeld China: The Forbidden City, Aztec: The Sacred Amulet, Egypt II: The Heliopolis Prophecy, Louvre: The Final Curse (The Messenger), Versailles 1685. De twee Dracula-adventures (The Last Sanctuary en The Resurrection) zijn ook aanraders. Andere titels waar je eens naar zou kunnen kijken (liggen hier wel in de kast maar heb ik nooit gespeeld) zijn onder andere Atlantis: The Lost Tales, Casper, City of Lost Children, Galerians, Martian Gothic: Unification, Sentient en The X-Files Game. En natuurlijk Myst en Riven: The Sequel to Myst.

Voor de PS2 heb je onder andere Beyond Atlantis II, Diabolik: Original Sin, Echo: Night Beyond, Glass Rose, Myst III, Syberia II en Shadow of Memories (Shadow of Destiny).

Op de GBA eigenlijk alleen Broken Sword: Circle of Blood die de moeite waard is, en ga je nog verder terug Deja Vu I en II, FIsh Files, The New Addam Family Series en Scooby Doo Classic Creepers op de GBC.

Op de Nintendo DS zeker niet de Ace Attorney-serie vergeten (van dezelfde makers als Ghost Trick) -- Phoenix Wright: Ace Attorney, Phoenix Wright: Ace Attorney - Justice for All, Phoenix Wright: Ace Attorney - Trials and Tribulations, Apollo Justice: Ace Attorney, Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth. Ook daar zijn wat CSI-games voor te vinden (maar die kan je beter overslaan tenzij je echt voor een complete verzameling gaat). Flower, Sun and Rain is een bizar spel maar wel een adventure. Het vervolg op Hotel Dusk: Room 215 heet Last Window: The Secret of Cape West en van dezelfde developer (Cing) is er ook nog Again (moet je wel importeren uit USA/Canada want is nooit verschenen in Europa). Nog een paar titels voor de DS: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors, Secret Files: Tunguska, Sherlock Holmes DS and the Mystery of Osborne House, Time Hollow, Touch Detective (en het vervolg daarop Touch Detective 2.5), Undercover: Dual Motives, Jake Hunter Detective Story: Memories of the Past.

Op de Wii is een vervolg op Another Code verschenen: Another Code R. De twee Agatha Christie-spellen (Agatha Christie: And Then There Were None, Agatha Christie: Evil Under the Sun) zijn goede ports van PC-spellen. Broken Sword: Shadow of the Templars - The Director's Cut niet te vergeten, en ook hier is een remake van Secret Files: Tunguska voor te vinden. Zack & Wiki: Quest for Barbaros' Treasure vond ik ook erg leuk (vereist wel wat behendigheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
pasta schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 02:29:
Niet noodzakelijkerwijs point & click adventure-ig, maar wel op de DS: de Professor Layton-serie. :)
Yes, die serie bevalt me ook prima. Nieuwe deel zit in de pijplijn denk ik?
KunDun schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 05:05:
Ik ga dit topic in de gaten houden, want me vriendin en ikzelf zijn ook gek op point & click,
En dan vooral op de console omdat je dan beter "samen" spelen kan.

Een tip die ik voor je heb voor de xbox360 is : Sherlock Holmes Vs Jack The Ripper
Mijn vriendin vind de CSI games op de 360 ook erg leuk, dat is ook soort van point & Click
Die heb ik laatst gekocht inderdaad (Sherlock Holmes). Vergeten erbij te zetten. Nog niet gespeeld, maar lijkt me erg leuk.
Geweldige post met weer voldoende inspiratie! Ik zag jouw verzameling daar al, toen reageerde je nog dat Blazing Dragons een goede tip was ;)
Ga ’s zoeken naar wat andere games die je her en der noemt. 

Whispered World ( http://www.the-whispered-world.com/ ) is ook geweldig overigens!!

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 02-08-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Blazing Dragons heb ik dus inmiddels gekocht :P maar nog niet gespeeld. Voor de PS3 en Xbox360 zijn ook nog L.A. Noire en Stacking verkrijgbaar (die laatste helaas alleen downloadable dus geen hoesje voor in de kast ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
LA Noire inmiddels uitgespeeld, Stacking zal ik even gaan kijken..al hou ik inderdaad erg van doosjes ;) ;) ;)

Blazing Dragons is écht grappig. Niveau Discworld, ook kwa graphics (zelfs op PS1 goed te doen :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 17:42
Voor de Wii heb je nog Secret Files Tunguska en Zack & Wiki Quest for Barbados. Beide zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Enige point and click adventure die ik voor een console heb (en die er nog niet tussen staat) is The 7th Guest voor de CDi.

Verder heb ik alleen maar PC en Amiga adventures, zeker meer als 100 (ook al zijn iet allemaal legaal verkregen :$ ). Zal eens kijken wat ik aan CD32 adventures heb, die heb ik nog niet geïnventariseerd. Ik kom vaker bij een 2de hands muziek winkel die ook redelijk veel software liggen waar ik regelmatig door heen loop te kijken. En dan niet alleen voor de PC maar voor een hele hoop machines en consoles.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1