Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.alternate.nl/h...cial/CT256M4SSD2/860678/?

Deze 256GB Crucial m4 is naar mijn mening wederom een mooie aanbieding.

Vinden jullie dit een goede aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Heel kort en simpel.

JA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor mij is het geen goede aankoop, want ik heb al voldoende SSD's. Voor Pietje is het ook geen goede aankoop want die heeft geldproblemen. Hans kan hem wel kopen, maar heeft geen computer. Voor René is het een geweldige aankoop, want die heeft nog een normale harddisk. Hij heeft echter geen 256GB nodig. 64GB zou zat zijn.

Ergo: Dat kunnen wij moeilijk voor je bepalen als je geen informatie geeft over wat je zoekt. (Zie ook CAA beleid)

Vergeleken met de pricewatch (pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB) is de prijs wel scherp te noemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Room42 op 18-05-2012 23:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
En laat er nou een topic zijn met de titel [BBG aanschaf] SSD waarin je nou precies dit soort dingen kunt bespreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Flitzer schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:02:
En laat er nou een topic zijn met de titel [BBG aanschaf] SSD waarin je nou precies dit soort dingen kunt bespreken...
Laat dat topic nou gesloten zijn, omdat het juist nou de bedoeling is dat mensen hier een apart topic aanmaken voor hun aanschaf vragen...
Room42 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:45:
Voor mij is het geen goede aankoop, want ik heb al voldoende SSD's. Voor Pietje is het ook geen goede aankoop want die heeft geldproblemen. Hans kan hem wel kopen, maar heeft geen computer. Voor René is het een geweldige aankoop, want die heeft nog een normale harddisk. Hij heeft echter geen 256GB nodig. 64GB zou zat zijn.

Ergo: Dat kunnen wij moeilijk voor je bepalen als je geen informatie geeft over wat je zoekt. (Zie ook CAA beleid)

Vergeleken met de pricewatch (pricewatch: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB) is de prijs wel scherp te noemen.
Je opmerking klopt in principe, maar voor SSD's hoef je niet echt systeem specs of harde gebruiksscenario's te weten... Het is handige informatie, maar het veranderd niet veel aan de adviezen...
Want een SSD is een SSD en zoveel verschillen die zich allemaal niet met elkaar zolang je in de consumenten sector zit.
Er zijn op dit moment maar 2 echte aanraders en 2 overige die voordeel van de twijfel krijgen..
De 2 echte aanraders zijn: Crucial M4 en Samsung 830
De andere 2 zijn de Intel 520 & 330...

Pas zodra je enterprise of server doeleindes met hoge belasting voor ogen hebt, zal een wat meer custom made advies op de plek zijn en is dus ook meer informatie nodig...

Capaciteit daarover kan worden gediscussieerd.. Maar vaak ben je daar ook al snel mee klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Tja, waarom vraagt ie het dan ;) Als het dus enkel om de prijs gaat, had ie dat ook zelf kunnen zien in de Pricewatch. Als ie het advies vergeleken had willen hebben met de Samsung, had ie dat moeten vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 19-05-2012 01:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 01:01:
Tja, waarom vraagt ie het dan ;) Als het dus enkel om de prijs gaat, had ie dat ook zelf kunnen zien in de Pricewatch. Als ie het advies vergeleken had willen hebben met de Samsung, had ie dat moeten vragen.
Ach, ieder mag er het zijne van denken.
Denk dat TS gewoon de info van de aanbieding met ons wil delen. En dat is toch ook mooi.

Bovendien een mooie aftrap, want "aankoopadvies SSD" is even kwijt na de forum wijziging van gisteren.
Als er dan ook nog een mooie sticky in dit subforum komt zijn we weer compleet. Swordlord heeft de text al klaar die zeer goed als algemeen advies aan 99% van de mensen gegeven kan worden:
Swordlord schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:28:

Je opmerking klopt in principe, maar voor SSD's hoef je niet echt systeem specs of harde gebruiksscenario's te weten... Het is handige informatie, maar het veranderd niet veel aan de adviezen...
Want een SSD is een SSD en zoveel verschillen die zich allemaal niet met elkaar zolang je in de consumenten sector zit.
Er zijn op dit moment maar 2 echte aanraders en 2 overige die voordeel van de twijfel krijgen..
De 2 echte aanraders zijn: Crucial M4 en Samsung 830
De andere 2 zijn de Intel 520 & 330...

Pas zodra je enterprise of server doeleindes met hoge belasting voor ogen hebt, zal een wat meer custom made advies op de plek zijn en is dus ook meer informatie nodig...

Capaciteit daarover kan worden gediscussieerd.. Maar vaak ben je daar ook al snel mee klaar...

[ Voor 56% gewijzigd door Reepje op 19-05-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:12:
[...]

Ach, ieder mag er het zijne van denken.
Denk dat TS gewoon de info van de aanbieding met ons wil delen. En dat is toch ook mooi.

Bovendien een mooie aftrap, want "aankoopadvies SSD" is even kwijt na de forum wijziging van gisteren.
Als er dan ook nog een mooie sticky in dit subforum komt zijn we weer compleet. Swordlord heeft de text al klaar die zeer goed als algemeen advies aan 99% van de mensen gegeven kan worden:
[...]
Dat is inderdaad precies de reden dat ik deze topic heb aangemaakt. De discussies op BBG vond ik boeiend en volgde ik al een tijdje. Jammer dat deze dicht is.

Ik hoop dat deze topic ook een succes wordt en vele mensen zal helpen.
De start met het mededelen van de aanbieding van de crucial is inderdaad alleen een kickoff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedwolf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-07-2024
Don Sniper Thx for the kick off.
Swordlord heeft helemaal gelijk.

Waar je kan over vallen is de aankoopprijs al zit er daar ook heel weinig verschil. iets van 15 euro.(bij de 128G versie)
Maar de M4 en Samsung 830 zijn nu de SSD die op de markt zijn en zeer betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hé Speedwolf, klopt.
Zelf heb ik al een crucial, maar ik vond dat ik deze aanbiedingen met jullie moest delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
---

[ Voor 100% gewijzigd door wessel99 op 19-05-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Jongens,

Als jullie de bedoelingen van dit nieuwe sub forum hadden gelezen, dan wisten jullie dat de grote aanschaf advies topics juist moeten verdwijnen en individuele topics in de plaats ervan komen. In de grote topics kan soms door verschillende discussies die door elkaar lopen, het verzoek tot advies verloren gaan.

Door betere herkenbaarheid van hun vraag, gezien het een individueel topic is, zullen vragen minder snel onbeantwoord blijven.

De adviezen zijn misschien wel weinig variërend maar toch is het de bedoeling dat het zo gaat lopen.

Voor mensen die de discussies over ssd's willen volgen. Daar is het grote ssd topic voor in de sub forum storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Dat klopt. Algemene discussie staat hier : Het grote SSD topic ~ Deel 9 en in CAA willen we juist de individuele behoefte ondersteunen. Dus als TS een aankoopvraag heeft : stel deze. Anders gaat dit topic op slot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
zeef schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 17:56:
. Anders gaat dit topic op slot. :)
Gooi dan maar dicht.

Het spreekwoord, de eigen ruiten ingooien, is hier wel van toepassing.

Voor veel mensen vormt het openen van een eigen topic op de een of andere manier een barrière.
Aan de andere kant is er toch veel behoefte om de vraag te beantwoorden "welke ssd zal ik kopen".

Op deze manier worden deze mensen uitgesloten.

Ook kan ik nu niet meer zo snel vinden welke ssd ik nu moet kopen, er is geen info startpost die nieuwe zoekenden een beetje advies geeft.

jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 18:39:
[...]

Voor veel mensen vormt het openen van een eigen topic op de een of andere manier een barrière.
Dat is juist de bedoeling, anders krijg je 100 topics als deze per dag. Je moet wat moeite doen voordat je een topic opent.
Aan de andere kant is er toch veel behoefte om de vraag te beantwoorden "welke ssd zal ik kopen".
Die vraag kun je ook stellen, maar wel met een beetje onderbouwing. Zie ook het CAA beleid:
Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:

Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Op deze manier worden deze mensen uitgesloten.

Ook kan ik nu niet meer zo snel vinden welke ssd ik nu moet kopen, er is geen info startpost die nieuwe zoekenden een beetje advies geeft.
Daar heb je dan toch het centrale SSD-topic voor. Niet voor de vragen, maar wel voor de info.
jammer
Valt dus wel mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 19-05-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zeg open maar een nieuwe topic waarin mensen kunnen babbelen over het wel of niet kopen van een bepaalde ssd.

Aangezien BBG ssd dicht is zie ik nog geen nieuwe goede topic. Hoe kan ik deze aanpassen dat deze wel past bij het concept?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:01:
Ik zeg open maar een nieuwe topic waarin mensen kunnen babbelen over het wel of niet kopen van een bepaalde ssd.

Aangezien BBG ssd dicht is zie ik nog geen nieuwe goede topic. Hoe kan ik deze aanpassen dat deze wel past bij het concept?

Alvast bedankt
Don, het is nu juist de bedoeling dat er in het Het grote SSD topic ~ Deel 9 discuseert over nieuw (of oude) SSD's, verschillende merken type's, noem maar op en dat je in CAA eventueel advies vraagt over jouw specifieke situatie, welke SSD te kopen.

Overigens verwacht je werkelijk dat mensen niet terughoudend zijn in het openen van een eigen topic in CAA? Voorheen hebben de moderaters over het algemeen genoeg mensen moeten verwijzen naar de BBG topic's, omdat er een wild groei was aan "Wat moet ik kopen topic's".

Omdat in de verzamel/BBG topic's een verzoek naar wat te kopen wel eens wilde onder sneeuwen in de andere reacties en discussies is er nu voor gekozen een appart subforum (CAA) in het leven te roepen waar een ieder zijn eigen vraag kan stellen, zodat de vraag niet vergeten wordt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar ik zie nog geen topic 'algemeen advies, welke ssd moet ik kopen'
Bij de grote ssd topic mag je geen aankoop adviezen geven, want daar is die niet voor.
Dus wat gaan we doen? Gaan we hier verder met het adviseren over aankopen of maakt iemand een officiële CAA voor ssd aan? Anders moeten we gewoon niet zo zeuren en hier verder borduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:47
Zoals gezegd, toen er 1 topic was waar iedereen zn vraag kon stellen m.b.t. aankoopadvies werden veel vragen onbeantwoord.

Aankoopadvies is voor iedereen verschillend, daarom mag ook iedereen een eigen topic openen.
(uiteraard na het doen van eigen onderzoek en het volgen van het beleid)

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 20-05-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:02:
Klopt, maar ik zie nog geen topic 'algemeen advies, welke ssd moet ik kopen'
Bij de grote ssd topic mag je geen aankoop adviezen geven, want daar is die niet voor.
Dus wat gaan we doen? Gaan we hier verder met het adviseren over aankopen of maakt iemand een officiële CAA voor ssd aan? Anders moeten we gewoon niet zo zeuren en hier verder borduren.
Dat algemene adviestopic komt er niet meer omdat we juist veel meer individueel advies willen geven. De vragen zijn bijna altijd individueel dus waarom zou het antwoord dat niet zijn? Ik begrijp best dat jullie het naar je zin hadden in het algemene adviestopic alleen het probleem is (en was) dat je daar voor alles terecht kon behalve individueel advies. :+

In het grote topic kan je best de voor en nadelen van verschillende types SSD bespreken en waarom je die wel of niet zou moeten willen hebben. De vraag die wel in CAA moet worden beantwoord is : "Ik heb X budget en wil Y gaan doen met mijn PC. Welke SSD moet ik dan hebben?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
zeef schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:54:
[...]

De vraag die wel in CAA moet worden beantwoord is : "Ik heb X budget en wil Y gaan doen met mijn PC. Welke SSD moet ik dan hebben?".
En daar zit juist een vervelend angeltje.
Want wat je bij X en Y ook invult, en wat je ook wil doen met de pc (99% van de gevallen), het huidige antwoord is:
neem de crucial M4 of de samsung 830.

Door een zekere mix in de vragen en opmerking betreffende "beste koop SSD" bleef het toch nog interessant en kwam er discussie op gang. Dat is nu even weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:10:
[...]

En daar zit juist een vervelend angeltje.
Want wat je bij X en Y ook invult, en wat je ook wil doen met de pc (99% van de gevallen), het huidige antwoord is:
neem de crucial M4 of de samsung 830.

Door een zekere mix in de vragen en opmerking betreffende "beste koop SSD" bleef het toch nog interessant en kwam er discussie op gang. Dat is nu even weg.
En persoonlijk zie ik precies die discussie graag weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie al wat over de nieuwe Agility4 gehoord? Wordt het wat?
Ook las ik wat info over een V4 van Crucial. Iemand wat nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:53:
Hebben jullie al wat over de nieuwe Agility4 gehoord? Wordt het wat?
Ook las ik wat info over een V4 van Crucial. Iemand wat nieuws?
En nu juist dit soort zaken hoort weer in dit topic thuis: Het grote SSD topic ~ Deel 9, het discuseren over aankomende SSD's nieuwe controllers etc. Misschien een beetje verwarrend, maar inprincipe is dit voor heen ook het geval geweest, met de BBG en Ervaring topic's. :)

Daarnaast zou je de volgende keer je reactie willen editten en de extra informatie toe willen voegen aan de bestaande reactie, als je zo dicht op elkaar iets in een topic wilt plaatsen, waarbij jij zelf de laatste bent die gereageerd heeft?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 12:40
Gewoon de M4 256GB kopen bij Alternate, erg lage prijs en een zeer snelle en betrouwbare SSD. No-brainer dus.

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ok, nu iedereen weet waar je wel moet wezen voor de algemene discussie gaat dit topic dicht. Individueel advies blijft altijd welkom in CAA.

Laat ik daar nog aan toevoegen dat als iemand een algemeen advies wil schrijven zoals bijvoorbeeld deze *Algemeen Advies* Welk moederbord moet ik kopen? dan werk ik daar graag aan mee. :)

[ Voor 52% gewijzigd door zeef op 21-05-2012 00:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.