SinergyX schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:36:
[...]
Tja.. waar te beginnen? Battle.net, NCsoft, Frogster, Valve/Steam (VAC), Funcom, zelfs EA heb ik al eens zien langskomen, Origen natuurlijk, Asiasoft. Zij allemaal hebben dit opgenomen, zij allemaal hebben dit toegepast. Welke actie daar ten grondslag ligt doet dan weinig ter zake.
Het punt is niet dat in dit topic z'n SkyDrive is dichtgezet (waarbij ik zelfs nieteens in ga op of het wel of niet terecht is!) maar gelijk
alles maar, alsof het waardeloze troep is die je niet mist (ik bedoel; wat moet je ook met e-mail, no?). Hoeveel van de diensten (ik ken ze eigenlijk bijna allemaal niet zo goed; ik gebruik alleen Steam sporadisch) omvatten meer dan, zeg, de core ervan? Als mijn Steam-account geblokkeerd wordt, ben ik dan niet alleen de games kwijt die daarbinnen vallen? Misschien ook wat dingetjes die Steam-specifiek zijn op sociaal gebied, sure. Maar iets elementairs als een e-mailaccount? Je moet het wel kunnen vergelijken met de combinatie van Live-diensten. En dat zijn er best veel. Dus je gaat de mist in met 1 van die diensten en je kunt gelijk je e-mail niet meer in.
Dat zou mij onwijs kwaad maken, echt heel kwaad. En dan, adding insult to injury, in al je arrogantie als "professioneel" bedrijf gewoon
nieteens fatsoenlijk communiceren? Heh, je mag dat best acceptabel vinden hoor. Ik denk daar toch anders over.
Wees nu een realistisch, we praten nu over 1 incident kenbaar binnen T.net, was dit nu op grote schaal met kleine vergrijpen (nogmaals, ik weet nog steeds niet precies wat nu in die gigabytes precies heeft gezeten, niet veel anders als een botter op VAC), dan zou je nog eventueel zo zwaar kunnen reageren. Ken jij verder mensen die compleet van Live of Google zijn 'gebanned' in hun account (met achterliggende acties)?
Er staat een linkje, niet zo heel ver naar boven, naar een pagina van iemand die ditzelfde met Google heeft meegemaakt. Ik ken 'm wel niet persoonlijk hoor, maar moet dat?

Ik heb met de belabberde communicatie van Google trouwens ook op het werk wel ervaring hoor. Probeer eens een developer token te krijgen voor AdWords. Elke keer dat je meer van de applicatie die je wilt maken moet delen met Google (omdat ze
precies willen weten wat je uit wilt spoken en het is niet genoeg ben je 2 á 3 weken verder. Per e-mail. Twee á drie weken om te reageren. Consequent. De laatste keer is
maanden geleden en ik heb het tot dusverre maar gewoon opgegeven met die lui. Ja, 's lekker gestroomlijnd, zo'n mastodont als Google, of Microsoft. Ideaal.
Nee, ze hebben het goed voor elkaar. Ze hoeven jou niet normaal te behandelen om geld aan jou te verdienen. Ik maak geen cent over naar Google, nooit, en toch verdienen ze geld aan mij.
Uitzonderingen bestaan, na elke grote ban-ronde bij games staat het forum weer vol met mensen die 'onterecht' zijn geblokkeerd, het was hun broertje, het was om te testen, ze wisten het niet, ze hebben spijt.
Ook al word je wel terecht van XBox Live gebanned; om dan ook maar je SkyDrive, je Hotmail/Livemail te blokkeren: ik vind het ronduit een kuthouding van zo'n bedrijf. Ik moet er niet aan denken dat wij onze klanten zo behandelen. We zouden ze binnen een week kwijt zijn. Stuk voor stuk. Alleen al dat punt van communiceren. Ik vermoed dat dat bij jou op het werk niet veel anders zal gaan? Waarom is het dan bij Google wel oké? Of bij Microsoft, waar het topic eigenlijk mee begon.
Nogmaals, het gaat blijkbaar niet op 'een enkele foto van een schaargeklede dame', het lijkt niet echt een 'oops foutje!' geval, maar blijkbaar genoeg 'foutjes' om deze beslissing te nemen.
Dan flikkeren ze die bestanden er toch af en sturen ze 'm een mailtje (giechel, een mailtje!

) met iets als "hee we hebben bestanden a, b, c weggegooid, die gaan tegen de policy in, niet meer doen, anders blokkeren we je account. groeten enzo ook nog.". Maar zelfs
dat kan er niet vanaf.
En
IK reageer dan "zwaar"? Ik kan van de Microsofts en de Googles nog wel wat leren hoor. Zij verpakken het misschien niet in krachttermen. Nee, ze snijden je bij wijze van spreken gelijk de keel door.
Tja, dat je daar dan achteraf nog iets tegen kan doen, dan sta je wel een enorm log en groot bedrijfspolicy te wachten (lees, traag, langzaam, via het liefts 100 verschillende stationen).
Dat is voor niets van dit alles ook maar een heel klein beetje een excuus. Dat je als bedrijf uit je voegen groeit betekent niet dat je door alle nare managementlagen niet gewoon een bepaald aantal mensen in dienst hebt die als soort eerstelijns helpdesk dit soort dingen oppakken en binnen een normale tijd tenminste de ballen hebben om te zeggen "tja, een ban is een ban, je hebt pech".