Bij het toevoegen van plaatjes in mijn fotoalbum voer ik bijna altijd de volgende handelingen uit:

Reden voor deze aanpak is dat ik graag foto's op het maximale formaat wil laten zien dat binnen de forumlayout past. Het is echter een heleboel werk om foto in mijn fotoalbum te plaatsen met een 640 pixels brede thumbnail om in een bericht te gebruiken. Inmiddels het ik dit enige tientallen keren gedaan en ben ik wel een beetje klaar met dat gedoe.
Kan dat niet een beetje gemakkelijker, bijvoorbeeld door (al dan niet op verzoek) een 'large' thumbnail-formaat toe te voegen?
- Originele foto resizen naar 640 pixels breed en liefst minder dan 100 kB groot, zodat hij mooi in de forumlayout past. Afhankelijk van de camera kies ik daarvoor een resolutie van 640x480 of 640x426. Met compressieratio 70% is de foto dan meestal tussen 40 en 100 kB groot. Bij een verticaal geplaatste foto kies ik soms voor 640x853 of 640x960, maar 480x640 of 426x640 is ook goed.
- Foto uploaden
- Originele foto resizen naar schermvullende resolutie, ergens tussen 200 en 500 kB groot. Vaak gebruik ik als resolutie 1920x1280 of 1600x1200 en compressieratio 80%.
- Wederom foto uploaden
- Handmatig een link maken met foto van 640 pixels breed als thumbnail en met een link naar de schermvullende foto: [url=<GroteFoto>][img=640,426,,,"titel"]KleineFoto[/img][/url]
- De link in een bericht plakken.

Reden voor deze aanpak is dat ik graag foto's op het maximale formaat wil laten zien dat binnen de forumlayout past. Het is echter een heleboel werk om foto in mijn fotoalbum te plaatsen met een 640 pixels brede thumbnail om in een bericht te gebruiken. Inmiddels het ik dit enige tientallen keren gedaan en ben ik wel een beetje klaar met dat gedoe.
Kan dat niet een beetje gemakkelijker, bijvoorbeeld door (al dan niet op verzoek) een 'large' thumbnail-formaat toe te voegen?
Een goede grap mag vrienden kosten.