Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat] Fotoalbum: automatisch resizen naar forum-layout

Pagina: 1
Acties:

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:46

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Bij het toevoegen van plaatjes in mijn fotoalbum voer ik bijna altijd de volgende handelingen uit:
  1. Originele foto resizen naar 640 pixels breed en liefst minder dan 100 kB groot, zodat hij mooi in de forumlayout past. Afhankelijk van de camera kies ik daarvoor een resolutie van 640x480 of 640x426. Met compressieratio 70% is de foto dan meestal tussen 40 en 100 kB groot. Bij een verticaal geplaatste foto kies ik soms voor 640x853 of 640x960, maar 480x640 of 426x640 is ook goed.
  2. Foto uploaden
  3. Originele foto resizen naar schermvullende resolutie, ergens tussen 200 en 500 kB groot. Vaak gebruik ik als resolutie 1920x1280 of 1600x1200 en compressieratio 80%.
  4. Wederom foto uploaden
  5. Handmatig een link maken met foto van 640 pixels breed als thumbnail en met een link naar de schermvullende foto: [url=<GroteFoto>][img=640,426,,,"titel"]KleineFoto[/img][/url]
  6. De link in een bericht plakken.
Voorbeeld van het resultaat:
zwembad

draaidingetjes

Reden voor deze aanpak is dat ik graag foto's op het maximale formaat wil laten zien dat binnen de forumlayout past. Het is echter een heleboel werk om foto in mijn fotoalbum te plaatsen met een 640 pixels brede thumbnail om in een bericht te gebruiken. Inmiddels het ik dit enige tientallen keren gedaan en ben ik wel een beetje klaar met dat gedoe. :|

Kan dat niet een beetje gemakkelijker, bijvoorbeeld door (al dan niet op verzoek) een 'large' thumbnail-formaat toe te voegen? :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Ben ik het wel een beetje mee eens. De thumbnails zijn eigenlijk best wel erg kleine thumbnails voor op het forum...

Die foto met dat glas is best wel een mooie foto trouwens. :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er zijn wel meerdere verzoeken geweest, zie o.a.: [feat] Vergroten van thumbnails en ik meen me te herinneren dat er een topic was waarin werd aangegeven dat de functionaliteit wellicht in de toekomst opnieuw wordt gemaakt (en moderner :+), maar kan die niet vinden.

/zo lange zin

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:46

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:42:
Er zijn wel meerdere verzoeken geweest, zie o.a.: [feat] Vergroten van thumbnails en ik meen me te herinneren dat er een topic was waarin werd aangegeven dat de functionaliteit wellicht in de toekomst opnieuw wordt gemaakt (en moderner :+), maar kan die niet vinden.

/zo lange zin
Dat topic over 'de toekomst' is inmiddels zo oud dat Chriet Titulaer er nog een uitzending aan heeft gewijd :+

Die medium size thumbnails zijn er inmiddels, maar door hun te kleine formaat valt er weinig op te zien. Bovendien is de afmeting van 239 pixels nogal onhandig, er passen er maar 2 naast elkaar in de huidige layout. Of zijn ze al voorbereid op de nieuwe layout van t.net? (tipje van de sluier? O-) )

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik durf er geen nieuw topic voor te openen, maar dat zinnetje die je ziet als de foto dan toch te groot is mag imo ook wel wat liever. :)
Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Aangezien het een autoresize is, is er geen sprake van thumbnails. We maken geen (nep)thumbnail ofzo, dus kan dat woordje echte wel weg.

Bovendien, als we dat 'hier op GoT verwachten' zouden modjes en admins toch wel het goede voorbeeld moeten geven. :+

M.i. siert het GoT als dat hele zinnetje wat vriendelijker zou zijn. Iets in de trend van
Thumbnails zijn vriendelijker voor de bandbreedte. Lees in de faq hoe je thumbnails kunt maken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tomatoman schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:46:
Dat topic over 'de toekomst' is inmiddels zo oud dat Chriet Titulaer er nog een uitzending aan heeft gewijd :+
Shit, dat is een goeie voor Tweakers.tv! :D
Bovendien is de afmeting van 239 pixels nogal onhandig, er passen er maar 2 naast elkaar in de huidige layout.
Maar jullie wilden grotere thumbnails... Je kan niet en grotere tn's en meer dan 2 plaatjes naast elkaar :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-11 17:19

the mod man

iets van beeldmaker

Gezien de Feature request al bestaat reageer ik hier.

Graag zou ik net als de TS een betere fotoalbum intergratie zien. Ik denk dan aan het automatisch genereren van Got code met natuurlijk de 640 px brede limiet, en dan de foto resizen naar dat formaat (zonder witte randen als het een foto is met een afwijkende hoogte breedte verhouding)

En een aantal aan en uit te vinken preferences zoals doorklikken naar grote versie, doorklikken naar een versie met titel en omschrijving erbij. Niet doorklikken, doorklikken naar album/map waartoe de foto behoort.

Naam van de maker erbij (bv doorlinken naar profiel) en misschien een link met exif info (indien aanwezig in de afbeelding natuurlijk)

Een voorbeeld hoe ik het nu ervaar. Het is in mijn ogen onnodig om er witte randen boven en onder te genereren en een goede resolutie van mijn foto was ook niet automatisch te krijgen (max forum breedte)

I can't wait to shoot!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik stem nog steeds voor! Het andere topic hierover is dicht, but you've got my vote!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Stem! En maak dat venster voor uploaden moderner.

* F.West98 heeft déja vu. Volgens mij had ik al eens zoiets gezegd

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 12-05-2013 23:02 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Sleepmogelijkheid vanaf je desktop direct in een post zou ideaal zijn. :)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 03:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:04:
Sleepmogelijkheid vanaf je desktop direct in een post zou ideaal zijn. :)
+1

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Pagina: 1