[PC] Natural Selection 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wazigheid kan komen door Anisotropic filtering.

Gister spel ook gekocht en even gespeeld, net als deel 1 weer erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natural Selection 2 Build 228 is now live on Steam. This patch fixes crash issues some players are experiencing, especially those during the "pre-caching" phase of connecting to a server. If you do experience a crash in NS2, please submit the crash report via the displayed dialog; this information is very useful for us to fix any problems quickly.

Fix

Fixed issue where the game would run out of memory on 32-bit Windows.
Fixed bug where unicode characters could not be deleted in text inputs.
The server browser scroll bar now resets when the menu is displayed and when the "Refresh" button is pressed.
Fixed server crash caused by getting a new ability in the same frame an Alien was destroyed.
Reduced bloom flicker (thanks slime!)
Reduced visual noise when ambient occlusion was enabled.

Improvements

Added server list filter option to display favorites only.
Added option to disable camera animations.
Disabled automatic sorting of server list during refreshing.

Optimization

Reduced client and server memory usage by 200-400 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Oh dat is mooi. Toch best weer een lijst aan verbeteringen. In een enkele dag.

Ik vroeg mij af, zijn er hier ook al mensen die NS2 hebben gekocht/gekregen zonder ooit NS1 te hebben gespeeld? Kunnen jullie er een beetje in komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
Ik heb 1 of 2 keer NS1 gespeeld geloof ik maar ik kwam er te laat in. Ik heb wel veel NS2HD gekeken en heb flink aanleg voor dit soort games dus het gaat prima, moet alleen nog wat alien ervaring opdoen als beide speler en commander.
Als speler is het wat lastig want kennelijk weet niemand hoe de alien commander werkt want uiteindelijk loop ik altijd als naakte skulk rond tegen exosuits enzo :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Hah, ja. Ik merk toch best wat rage wat betreft underpowered aliens op het forum (niet geheel onverwacht). Heb mezelf dan ook maar voorgenomen om gewoon aliens te spelen voorlopig om te laten zien dat dat niet zo hoeft te zijn.
Ik moet wel zeggen dat de meeste gasten nog best kunnen mikken. Ook met 750 beta uren ofzo moet ik behoorlijk conservatief te werk gaan de eerste minuten. Maar als dan de eerste upgrades binnen komen (celerity, leap, carapace) dan kan je echt beginnen met nom nom nom :).
Met onos (en ook fade) is het helemaal raak, marines hebben nog niet echt door hoe je die moet neerhalen. (verschuilen op exit routes bijvoorbeeld en opwachten totdat de onos/fade weg rent voor zijn leven :) )

Alien commander doe ik meestal als gorge en 40% in de hive, 60% er uit om sneller dingen te bouwen en ja, zelfs verdedigen. Verassend veel marines nu onderschatten de kracht van de spit en staan stil terwijl ze je beschieten ;). Zorg dat je vluchtroute zoveel mogelijk downhill is, dan kan je behoorlijk snel naar beneden bellysliden. Leuk om dan ook de taunt te gebruiken (*bwreeeeehgh!* aw, how cute! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het mikken is ook zo makkelijk omdat het spel geen recoil kent.

Ik heb overigens NS1 zeer veel gespeeld en moet zeggen dat NS2 er prima uitziet, maar wel heeeeel veel van hetzelfde hoor, er zijn maar heel weinig vernieuwingen. Maar goed, het concept blijft briljant.

Wat ik ontzettend lelijk vind, en ik weet ook niet of het zo hoort, maar dat het alien spul gecloaked is, en als je dan in de buurt komt popt het ineens in beeld, alsof het bugged is? Had wel een wat soepeler fade effectje in gemogen.

[ Voor 9% gewijzigd door Navi op 02-11-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaahaaap
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 01:12
Iemand enig idee of dr nog een review op tweakers komt? En/of hoe we ervoor kunnen zorgen dat die er komt?

[ Voor 54% gewijzigd door aaahaaap op 03-11-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Navi schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:58:
Wazigheid kan komen door Anisotropic filtering.
Nee joh, anisotropic filtering maakt textures (vooral op afstand en op gehelde oppervlakken) veel scherper. Vaagheid komt vooral door bloom en atmospherics. Atmospherics voegen wel veel aan de belichting toe, bloom kan af. Ik probeer zelf met zo min mogeljik visual clutter te spelen dus maak het spel zo lelijk mogelijk (en dan heb ik nog slechte fps :/ )

Afgezien van de lage framerates op degelijke systemen speelt het spel nu erg lekker. Heb zelfs wat pickup games op www.ensl.org gespeeld omdat ik een beetje moe werd van slechte of disconnectende commanders op pubs. Als je commander er niks van bakt dan zit je een half uur aan te kloten zonder dat je toch ooit nog wint :/ ... Het 6v6 competitive format voelt echter soms wel wat mager aan, je bent in beide teams al 1 man kwijt aan de commander en zit dus met 10 man op de map. 7v7 of 8v8 zou van mij ook wel mogen.

[ Voor 10% gewijzigd door skndd op 03-11-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52
Ik voel me altijd schuldig als ik als commander ga, maarja, je moet het toch eens leren... ik vind het daarom jammer dat er niet echt een training optie is. Er zijn wel filmpjes, maar je wilt het eigenlijk oefenen in een gesimuleerde setting. Ik was bijvoorbeeld alien-commander en kwam er ietswat laat achter dat je ook op de Hive kon klikken en upgrades kon doorvoeren :)

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is precies zoiets als je beschrijft, onder training ga naar "explore mode" kun je alles bouwen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:41:
Er is precies zoiets als je beschrijft, onder training ga naar "explore mode" kun je alles bouwen en proberen.
Ow serieus, dat is wel handig idd... tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Motorhelm schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:12:
Ik vroeg mij af, zijn er hier ook al mensen die NS2 hebben gekocht/gekregen zonder ooit NS1 te hebben gespeeld? Kunnen jullie er een beetje in komen?
Ik had er nog nooit van gehoord tot voor kort.

Heb er wel moeite mee, vooral als alien voel ik me soms nogal nutteloos. Ik snap ook niet hoe iedereen zo snel aan resources komt (als alien). Ik ben nog nooit in een Onos 'getransformeerd'.
Marines snap ik veel beter. Aan Commander ga ik me niet eens wagen :P
Het is trouwens een stuk relaxter als de Commander een mic heeft, dat werkt veel soepeler.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Als alien is het vooral zaak om lang in leven te blijven. Op het moment dat je dood bent ontvang je geen resources. Dit kan je zomaar 1 resource punt per death kosten.
Voor marines geld dit ook, maar zij spawnen veel sneller dus merk je het niet echt terug op je rekening. :)
Je ziet nu wel redelijk vaak dat de commander voor een onos egg spaart zodat een goede speler hiermee het territorium kan verdedigen en marine outposts kan neerhalen. Een nieuwe speler zie je vaak te lang blijven aanvallen en dat is zonde van 75 early team resources :)

Als je nieuw bent met skulk(maar ook andere lifeforms) is het echt aan te bevelen om in groepjes te blijven en beter niet voorop lopen in de aanval. Hero skulken komt wel als je een beetje kunt manouvreren en de maps leert kennen.

Wat microfoon betreft is het eigenlijk aan te raden dat iedere soldaat/alien dit ook gebruikt. IMO is het half de spel ervaring om met elkaar te communiceren om zo snel cruciale informatie door te spelen om vervolgens de tactiek daar op aan te passen. Dit kan soms echt op secondes hangen;
- Marine/EXO achterin de linie wordt aangevallen door een silent alien en kan direct vragen om hulp.
- Wegrennende low HP onos vraagt andere onos om even het spervuur op te vangen bijvoorbeeld. *;
.. om maar wat te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Alweer wat uurtjes gespeeld en heb wel een aantal zaken op te merken:

Heb zelf enorm veel NS1 gespeeld en het eerste wat me echt opviel is dat de Lerk en Fade eigenlijk veel minder interessant zijn geworden om over de Gorge maar niet eens te spreken. Deze laatste kunnen nu alleen grote ballen poepen en hier 10 van neerleggen en 3 plantjes plaatsen die wat stekeltjes schieten. Dit zorgt er alleen voor dat Marines niet met hun mes rustig een resource-tower kapot maken maar eerst deze plantjes en dan de resource-tower.

De lerk is zwak gemaakt. Bijna de 30res niet waard... het is dat ik er goed mee kan omgaan (vind ik zelf) en Marines redelijk goed ermee kan irriteren, maar meer dan dat lukt niet. Voor beginners is de lerk een skulk met vleugels die snel doodgaat. Spores is alleen van die-hard lerks, je moet goed en snel reageren om niet dood te gaan. Zo kon je vroeger spores schieten (spores zijn gifwolken waar marines schade van oplopen). Nu moet je naar marines toevliegen en spores uitpoepen. Daarnaast vinden commanders het vaak niet waard de spores als tech snel te onderzoeken, dus blijf je met het bijten (wat je niet veel gebruikt) en het stekeltjes schieten acher. De stekeltjes zijn handig om marines op afstand te houden en soms een kill te maken. Maar ga je te snel dood ben je 30res armer en dit gebeurd al met 1 goed gemikte shotgun-shell

De Fade... tja, met blink kan je nog blinken zoals in Ns1, maar echte goede units zijn het niet meer. Net zoals de lerk moet je er goed mee overweg kunnen om echt kills te maken anders is het in 1 aanval gebeurd. Zonder blink zijn ze bijna kansloos (blink is wegwarpen...) 50-res, ik sla het vaak over

De Onos, die blijft Onos, keiharde killing-machines. Als ik eenmaal over de 40-50 res ben blijf ik vaak sparen voor deze unit van 75res. Met een beetje tactiek kan je zelfs 2/3 expo's uitschakelen zonder gekilled te worden met Carpace.

Het begin van het spel gaat het dus nog aardig merk ik. Met skulks eet je de marines wel op, en wordt je beter dan eet je er meer op. Zelfs als ze iets meer armor krijgen kan je (als je commander tenminste upgrades koopt) marines blijven verorberen met je team. Alleen is de overstap naar Lerk of Fade te riskant aangezien ze te zwak zijn en Onos zo sterk. Veel spelers blijven nu vaak sparen voor Onos, of als de Res te traag gaan uiteindelijk maar Lerk en Fade gaan. Bij deze laatste keuze verliest het Alien-team vrij vaak, behalve als de alien-commander Onos-eggs spawnt. Via zo'n egg ben je direct onos...

Na een tijd komen de marines met vlammenwerpers en grenade-launchers en dan lukt het als Skulk niet meer. Dan moet je iets gaan doen... spelers met genoeg gaan nu door naar Onos, en spelers met te weinig res gaan enorm vaak dood, of ze hebben veel skills en killen af en toe een marine. Als de marines nu met de Expo's aanrennen is het vaak erg afhankelijk of het alien-team minimaal 1 onos heeft die wat druk blijft zetten anders is het verloren zaak.

Opzich winnen de Aliens en marines redelijk 50-50, maar dat komt alleen door de inzet van de Onos en doordat de commander Onos-eggs neerlegt. Of de aliens winnen door een rush in het begin als de marines nog zwak zijn. Mid-game is het erg lastig spelen en ook veel minder leuk dan in NS1 merk ik. Daar had je enorme gave gevechten. Lerks die wolken gif achterlieten, fades die echt iets konden doen en soms een Onos die wat deuken kon aanbrengen. De Gorge die goede defences bouwden en echt zeer effectief waren.

Nu is het mid-game een beetje net-niet. Veel alien-spelers twijfelen en dat merk je. Gaan er teveel voor Lerk en Fade wordt het eigenlijk al bijna kansloos. Je weet dat je team dan te weinig res overhoudt om snel wat Onos op de been te brengen en wordt het afhankelijk van de commander die wat eggs neerlegt.

Ik weet wel zeker dat de makers hier iets aan gaan doen. De punten die ik noem zag ik al terugkomen op het forum en meerdere spelers ervaren het ook zo. Ik hoop dat ze de Onos iets minder sterk maken en de Lerk en Fade iets extra's aan armor. Hoe ze de gorge kunnen redden weet ik niet... beetje jammer is die unit geworden en weinig effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Gisteren nog even kort op twitch de competitie bekeken en ze hielden ook een kort interview met de maker. Ze gaan uiteraard aan bovenstaand probleem iets doen ( is bekend) en ze werken aan gorge-tunnels. Hij had het er heel kort over dat deze via de vegetatie ( dat groene spul van de aliens) een tunnel kan maken waar ook marines doorheen zouden kunnen gaan. Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt, maar klinkt leuk!

Heb er ondertussen nog meer uurtjes opzitten, mijn vorige verhaal klopt redelijk, maar als je meer ervaring krijgt kan je als skulk nog best veel uitrichten, zelfs tegen exo's... De lerk is ook best goed eigenlijk, maar je moet er mee om kunnen gaan ( schreef ik ook wel eerder) maar marines weten niet wat ze overkomt als een celerity- skulk in een turbovaart langsscheert en ze vervolgs met gif- stekels en bijten besproeit. Shotguns zonder carpsce even vermijden en uitkijken voor exo's en vlammenwerpers, maar dan gaat het prima. Regeneration soms wel boven carpace trouwens... Hoef je niet snel terug naar de hive, wel weer iets voorzichtiger te werk gaan. Fade blijft drama, skip ik nog steeds....

Ik speel dus weinig marines, vind ik zelf te weinig uitdagend. Speel het af en toe om mijn tactiek als alien te kunnen aanscherpen

@anubys: ik zou wel willen meehelpen aan dit topic. Probeerde je pm te sturen, maar dat ging niet...

[ Voor 56% gewijzigd door Paniohitus op 11-11-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je mede auteur gemaakt.

Was er gisteren ook bij in Keulen, uurtje rijden, was echt een super ervaring, veel met Charlie gepraat echt een super gast. Had ook een key "gewonnen" most raden wat de uitslag werd ( ben Maurice/Markus, hij vergat mn naam steeds..) Was professioneel geregeld, gratis drinken en eten, als het nog eens is ga ik zeker weer!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Spel krijgt nog niet de aandacht die het mijns inziens verdient. Ik heb NS1 veel gespeeld en echt heel veel plezier aan beleefd, ben ook zeker van plan NS2 in de toekomst aan te schaffen.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Volgens waren de verkoop cijfers zeer goed anders!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Het is nu al sinds begin dit jaar zo'n beetje het enige spel dat ik speel. In mei heb ik er een nieuwe pc voor aangeschaft want het draaide toen echt hondsberoerd op mijn 3 jaar oude laptopje :)

Ik ben het er mee eens dat de aandacht zeker minder als verdiend is. (Dit topic bijvoorbeeld is ook geen hoogvlieger wat aantal posts betreft :) )

Ik weet niet hoe het met de verkoop cijfers zit. Het laatste wat ik vernam was dat er ca 150.000 kopien zijn uitgegeven? (verkoop + gratis 2e key voor beta spelers?). Klinkt wat mij betreft niet als een klapper, zeker als je bedenkt dat het spel maar 20+ euro kost... :(.

Erg jammer dat er nu ook nog een verkeerde rating (6/10 door gamespot?) in metacritic is opgenomen. Het gemiddelde cijfer ligt nu lager dan 8.0. Schijnbaar zijn er veel mensen die hierdoor het spel al links laten liggen. |:(

Ik hoop echt dat Unknown Worlds Entertainment kan blijven voortbestaan en in de toekomst nieuwe titels uit kan brengen, NS1 & NS2 zijn in ieder geval badass in mijn optiek.

[ Voor 12% gewijzigd door Motorhelm op 16-11-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Motorhelm schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:41:
Het is nu al sinds begin dit jaar zo'n beetje het enige spel dat ik speel. In mei heb ik er een nieuwe pc voor aangeschaft want het draaide toen echt hondsberoerd op mijn 3 jaar oude laptopje :)

Ik ben het er mee eens dat de aandacht zeker minder als verdiend is. (Dit topic bijvoorbeeld is ook geen hoogvlieger wat aantal posts betreft :) )

Ik weet niet hoe het met de verkoop cijfers zit. Het laatste wat ik vernam was dat er ca 150.000 kopien zijn uitgegeven? (verkoop + gratis 2e key voor beta spelers?). Klinkt wat mij betreft niet als een klapper, zeker als je bedenkt dat het spel maar 20+ euro kost... :(.

Erg jammer dat er nu ook nog een verkeerde rating (6/10 door gamespot?) in metacritic is opgenomen. Het gemiddelde cijfer ligt nu lager dan 8.0. Schijnbaar zijn er veel mensen die hierdoor het spel al links laten liggen. |:(

Ik hoop echt dat Unknown Worlds Entertainment kan blijven voortbestaan en in de toekomst nieuwe titels uit kan brengen, NS1 & NS2 zijn in ieder geval badass in mijn optiek.
150.000 copies sold in het begin is toch niet slecht? Als deze ook nog wat afgeprijsd wordt gaat die weer heel goed lopen. Het is ook een klein bedrijf zonder veel heel kosten.

Toch blijf ik het jammer vinden dat de source engine is afgestoten, deze engine heeft een hele lekere en smooth feel, de huidige engine tips daar niet echt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
evilpin0 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:49:

150.000 copies sold in het begin is toch niet slecht? Als deze ook nog wat afgeprijsd wordt gaat die weer heel goed lopen. Het is ook een klein bedrijf zonder veel heel kosten.

Toch blijf ik het jammer vinden dat de source engine is afgestoten, deze engine heeft een hele lekere en smooth feel, de huidige engine tips daar niet echt aan.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar als ik bedenk dat er al ca 30.000 beta spelers waren welke dus een gratis 2e key hebben ontvangen maakt dat dat er nog geen 100.000 kopieen zijn verkocht @ 20 euro per stuk? = 2 miljoen euro? (het spel moest worden uitgebracht omdat beta investeringen uitgeput waren). Voor een particulier een hoop geld natuurlijk maar voor een bedrijf valt dat allemaal wel mee lijkt mij (ookal zijn het maar krap 10 man).
Bedenk ook dat het idee was om na release gewoon aan de game te blijven doorwerken voor de komende jaren. (jaar?)

In de eerste instantie was ik ook een beetje huiverig voor een nieuwe engine. Achteraf moet ik toegeven dat het toch best prima heeft uitgepakt. De engine voelt op mijn hardware in ieder geval super direct aan en doet voor mij ook niet onder voor source.
Er zijn helaas nog best veel servers (50%? zomaar een greep) die het spel gewoon niet trekken. Wanneer je op die servers speelt dan is het directe er wel vanaf en gaat de hele ervaring wat mij betreft verloren...

[ Voor 4% gewijzigd door Motorhelm op 16-11-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Geen tweaker review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb in keulen met Charlie gepraat, heb hem daarna een aantal nederlandse sites gemaild, dus als het goed is hebben ze afgelopen dinsdag of woensdag een mail ontvangen van Charlie(met key) ( gamer.nl heeft er ook een gehad en heeft een review geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verschuiving van de doelgroep he, alleen maar games van het niveau Angry birds en Assasin's Creed (al is die eerste een stuk moeilijker) gaan nog aan bod komen :+ .

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Commander spelen is ook erg tof. Join nu vaak een rookie server en duik dan commander stoel is, al is marine commander wat interessanter dan alien commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:11
Ik heb echt grote moeite met het spel, een volle clip schieten (veel hits zien) en een simpele alien gaat niet dood.

Al ben ik zelf een alien sterf ik binnen 5 shots, echt onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Junia schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:36:
Ik heb echt grote moeite met het spel, een volle clip schieten (veel hits zien) en een simpele alien gaat niet dood.

Upgrades maken ook wel veel verschil. Dus als alien als je de armour upgrade neemt, en als marine als je weapon upgrades hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Helaas geen NS2 in de sale, hopen op de kerst sale dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Junia schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:36:

Wat alien-tips:
Ermee beginnen is ook lastig, maar gewoon volhouden, je wordt echt vanzelf beter! Als Alien spelen moet je gewoon het doel goed voor ogen houden. Eigenlijk is het als skulk alleen belangrijk om Res-punten te veroveren. Marines die toevallig langslopen mag je ook laten lopen als je alleen bent of ze lopen naar de thuisbasis. Je krijgt immers geen extra punten door marines te killen, alleen door Res en Hive punten te verdedigen.

Als skulk: Ren nooit op marines af. Gebruik muren om snelheid te maken. Verstoppetje spelen en dan 3 marines je laten zoeken is perfect (3 marines minder op het veld). Skulk heeft als doel res-punten te verdedigen

Lerk: Irriteren. Gebruik de lerk niet om directe aanvallen mee uit te voeren, daar zijn de 30res teveel voor. Schiet rustig op veilige afstand op een basis, kill soms loslopende marines. De kracht van deze vogel zit hem in de spoires en voorkomen dat marines in bepaalde delen van de map komen (door de spoires constant te sproeien)

Fade: tja, geen idee, zwak schepsel in huidige build behalve als je er goed mee overweg kunt

Onos: je bent niet onsterfelijk... (is altijd weer mijn fout...)

Marine-tips:
-pak wapens van andere overleden marines op. Scheelt je soms wat res, zoals een shotgun
-blijf vooral bij een groep
-blijf niet hangen. Net zoals aliens mag je als marine ook risico's lopen om dood te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm verkeerde account haha

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foto met Charlie Cleveland in Keulen ( ESL tournooi)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gaZip.jpg?1

( goed bezig met de firstpost Preddie, keep up the good work! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
NS1 was top en na lang gameplay kijken heb ik toch maar NS2 gekocht.
Nu blijkt dus dat mijn laptop het niet aan kan. Heb maar 18FPS...
Dat terwijl ik spellen als Guildwars2, Planetside 2 en CSGO gewoon kan spelen. Na verder zoeken blijkt dus dat dit een probleem is met NS2 (lage FPS).

ga snel weer terug naar CSGO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Deadterrorist22 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:43:
NS1 was top en na lang gameplay kijken heb ik toch maar NS2 gekocht.
Nu blijkt dus dat mijn laptop het niet aan kan. Heb maar 18FPS...
Dat terwijl ik spellen als Guildwars2, Planetside 2 en CSGO gewoon kan spelen. Na verder zoeken blijkt dus dat dit een probleem is met NS2 (lage FPS).

ga snel weer terug naar CSGO
Vreemd, ik vond GW2 namelijk altijd bagger draaien op mijn pc, terwijl NS2 prima draait. Er moet wel iets niet kloppen als je planetside 2 wel kan draaien en NS2 maar 18fps krijgt.

Ik krijg zo'n 40fps gemiddeld met NS2 (als het super druk/chaotisch wordt is dit minder) met 4gig ram, een radeon 5750 en een X3 435 (op 3,6 ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
SCIxX schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:19:
[...]

Vreemd, ik vond GW2 namelijk altijd bagger draaien op mijn pc, terwijl NS2 prima draait. Er moet wel iets niet kloppen als je planetside 2 wel kan draaien en NS2 maar 18fps krijgt.

Ik krijg zo'n 40fps gemiddeld met NS2 (als het super druk/chaotisch wordt is dit minder) met 4gig ram, een radeon 5750 en een X3 435 (op 3,6 ghz).
hmm ja ik vind het ook vreemd heb:

I7-2630QM
GT540M (mss is dat het?)
6GB RAM

zal eens andere drives proberen voor mijn video kaart en/of het op een ssd zetten

[ Voor 4% gewijzigd door ProfaNe op 26-11-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Is dit met alle grafische opties laag?
Ik haal op mijn oude laptop met core2duo P7350 en Radeon HD4670 ca 30 fps (alle grafische opties laag en lage resolutie).
Maar ik geloof dat NS2 meer een spel is om op een serieuze desktop te draaien op dit moment. Dan pas draait het echt knap.

CSGO is op dezelfde engine als TF2 is het niet? Die draait namelijk ook veel beter op mijn laptop. (bijna 100 fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Wel vreemd die grafische problemen, al gekeken op het forum van NS2 voor een oplossing? Het is wel bekend dat er nog wat te tweaken valt qua performance, maar met zo'n systeem moet je echt wel goed kunnen draaien (die van mij is minder en haal toch echt 40-50fps. Kijk anders hier even in, wellicht hept het:
http://www.unknownworlds....ndex.php?showtopic=117259 zal deze direct in de startpost zetten.

Verder weinig reacties... en het is zo'n leuke tactical shooter! Je moet er wel even inkomen, maar als marine lukt het in het begin echt wel :) Aan de beginpost moet ik nog wat vertalingen toevoegen, maar dan zal ik af en toe bijwerken tot het geheel compleet is.

[ Voor 16% gewijzigd door Paniohitus op 01-12-2012 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tja weinig reacties, het spel is vrij slecht geprogrammeerd en totaal niet geoptimaliseerd. Als vervolgens meer dan 30% van de spelers er in de eerste maand mee ophoudt (http://steamgraph.net/index.php?action=graph&appid=4920) hebben ze denk ik toch wat verkeerd gedaan. Ik zat er ook aan te denken hem te kopen maar ik ga hem gewoon laten liggen denk ik. Ook erg stom van de devs dat ze niet voor de autumn sale zijn gegaan. Het is leuk dat ze zoveel moeite voor NS2 hebben gedaan maar echte kwaliteit heeft het niet echt opgeleverd en een user base ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 01-12-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
En toch. Zojuist weer een potje gespeeld sinds een week en toch weer een EPIC ronde van 45 minuten.
500 spelers zal niet sustainable zijn maar voor de spel beleving maakt het niets uit want die is echt wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Motorhelm schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:54:
En toch. Zojuist weer een potje gespeeld sinds een week en toch weer een EPIC ronde van 45 minuten.
500 spelers zal niet sustainable zijn maar voor de spel beleving maakt het niets uit want die is echt wel _/-\o_
Ach weetje, zolang die mensen het actief spelen blijft het wel leven. Mijn ervaring is dat als je ongeveer 1000 tot 2000 op spitsuur hebt (voor EU is dat van 8 tot 11 a 12) lukt het wel. Maar het is voor de devs niet echt een goed teken. Ik snap ook niet waarom ze niet met de autumn sale hebben meegedaan ik denk zelf omdat het is dat het spel nog te slecht is geoptimaliseerd en ze potentieele spelers niet willen wegjagen. Ik hoop op de kerstsale en dat het dan wat beter draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Heb van alles geprobeerd maar krijg het niet soepel lopen en als er geschoten word enzo loopt het echt verschikkelijk slecht... beetje jammer van mijn 22 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Ach, zie het zo. Je support er weer een indie bedrijfje mee welke dit soort concepten durft uit te werken. Over een jaar ofzo kun je het misschien alsnog spelen, al is het niet dat de game beter draait dan is het wel omdat je over betere hardware beschikt 8)

(nu trouwens toch 2400 man tegelijk aan het spelen, http://steamgraph.net/ind...ppid=4920&from=1354391989 , geinige site btw, wist er nooit van)

[ Voor 24% gewijzigd door Motorhelm op 02-12-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
Ik moet zeggen dat als het spel een maal geladen is dat het bij mij goed loopt. Het laden duurt echter wel gigantisch lang. Vind het spel wel echt mega. Het voelt wel nog wat Beta aan maar voor 20 euries vind ik het zeker de moeite waard. Vond mijn 35 euro voor Far Cry 3 daartegenover weggegooid (ter vergelijking, geen flame wars a.u.b.).

Een oplossing voor het lange laden (als je genoeg ram hebt):
Gebruiker Imdisk om een ramdrive aan te maken van minimaal 5 GB.

Maak vervolgens van of de hele game, of net als in mijn geval enkel de "natural selection 2\ns2\models" map een backup. Verwijderd de orginele map. Maak nu een kopie van deze map op je ramdisk.

Installeer vervolgens een tootlje genaamd "link shell extensions". Kies op je ramdisk rechtermuisknop pick link en drop deze als een symbolic link in je steam folder (of "natural select 2\ns\".

Als je GPU / CPU beetje ok zijn ben je gegarandeerd eerste in de match.

Vervolgens heb ik team kiezen gebind via de console command:
code:
1
2
bind "j1" "F5"
bind "j2" "F6"

j1 is marines, j2 alien en F5 en F6 mag je zelf uiteraard invullen.

Deze combi is gegarandeerd voor elke keer het team spelen wat je wilt =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Dat is wel handig! Hoeveel geheugen is genoeg geheugen? Ik heb 8 GB Ram, dat lijkt me niet voldoende?
Ik neem aan dat je geen SSD gebruikt? Mijn laadtijd is meestal onder 10 seconden met de crucial m4, dat vind ik niet slecht. Op de laptop met HDD duurt het wel wat langer, minuutje ofzo. (na eerste keer laden)

[ Voor 4% gewijzigd door Motorhelm op 03-12-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Ik heb inderdaad geen SSD, gewoon 7200 RPM. 8GB ram zou kunnen maar wordt krap. Wat je wel kan doen is alleen de map props (ns2\models\props) welke ong 2GB groot is in je memory zetten. Dat scheelt natuurlijk ook al.

Maar met een SSD zit je ook al redelijk goed lijkt me!

• Postius
Topic is redelijk dood lijkt het.

NS2 is nu een daily sale op steam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Ik vind het spel zelf nog steeds enorm bruut doe het best veel. Wat ik persoonlijk afbraak aan het spel vind doen soms is de commander. Ik skip soms wel 3-5 servers voordat ik een server vind waar aan beide kanten goede commanders zitten. De meeste mensen vinden dit niet leuk of kunnen het niet (ik zelf ook bijv.).

Ik wil eerst het FPS gedeelte onder de knie hebben voordat ik commander ga proberen maar volgens mij denken de meeste zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Preddie schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:19:
[...]

Wat alien-tips:
Ermee beginnen is ook lastig, maar gewoon volhouden, je wordt echt vanzelf beter! Als Alien spelen moet je gewoon het doel goed voor ogen houden. Eigenlijk is het als skulk alleen belangrijk om Res-punten te veroveren. Marines die toevallig langslopen mag je ook laten lopen als je alleen bent of ze lopen naar de thuisbasis. Je krijgt immers geen extra punten door marines te killen, alleen door Res en Hive punten te verdedigen.

Als skulk: Ren nooit op marines af. Gebruik muren om snelheid te maken. Verstoppetje spelen en dan 3 marines je laten zoeken is perfect (3 marines minder op het veld). Skulk heeft als doel res-punten te verdedigen

Lerk: Irriteren. Gebruik de lerk niet om directe aanvallen mee uit te voeren, daar zijn de 30res teveel voor. Schiet rustig op veilige afstand op een basis, kill soms loslopende marines. De kracht van deze vogel zit hem in de spoires en voorkomen dat marines in bepaalde delen van de map komen (door de spoires constant te sproeien)

Fade: tja, geen idee, zwak schepsel in huidige build behalve als je er goed mee overweg kunt

Onos: je bent niet onsterfelijk... (is altijd weer mijn fout...)

Marine-tips:
-pak wapens van andere overleden marines op. Scheelt je soms wat res, zoals een shotgun
-blijf vooral bij een groep
-blijf niet hangen. Net zoals aliens mag je als marine ook risico's lopen om dood te gaan.
Goede tips, nog een paar.

Als Skulk ook niet je schiet knop ingedrukt houden maar bijten, coördineren en bijten. Gebruik de bite meer als shotgun dan als machine gun zodat je zelf niet gedesoriënteerd raakt.

Als je marines ergens vermoed, ga “lopen” (shift key) je maakt dan geen geluid en hou je oren goed open om de marines te horen.

Als een andere skulks een res point aanvalt, campen op het plafond. Zorgt dat je goed luistert of er 1 of meerdere marines aankomen om te zorgen dat je volledig achter ze komt.

Als je niet dicht bij kan komen altijd parasieten (tweede attack van skulks) en natuurlijk het allerbelangrijkst, leer de maps ;)

Fade was in de beta zo OP dat 1 een heel team kon killen, ik heb hem nog niet in de final gespeeld maar het komt erop neer: wachten tot skulks / onos aanvalt meteen blinken naar de achterhoede om choas te veroorzaken.

Altijd zorgen dat je energie hebt om aan te vallen en daarna weg te komen met blink

In close combat omhoog blinken en je achter de marine laten vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Schnoop schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:45:
Ik vind het spel zelf nog steeds enorm bruut doe het best veel. Wat ik persoonlijk afbraak aan het spel vind doen soms is de commander. Ik skip soms wel 3-5 servers voordat ik een server vind waar aan beide kanten goede commanders zitten. De meeste mensen vinden dit niet leuk of kunnen het niet (ik zelf ook bijv.).

Ik wil eerst het FPS gedeelte onder de knie hebben voordat ik commander ga proberen maar volgens mij denken de meeste zo.
Ik denk dat je gelijk hebt.
Uiteindelijk ben ik toch geneigd een beetje mijn favoriete servers waar dezelfde mensen (waarvan je weet wat je aan ze hebt) naar terug komen.

Er zijn misschien best commanders die weten hoe het allemaal werkt maar niet echt over de communicatieve overredingskracht beschikken om alle newbie marines aan te sturen. Hier ben ik er zelf een van helaas :(. Te vaak rennen je manschappen als kip zonder kop door de map en kan je roepen en waypoints geven wat je wilt maar er wordt soms gewoon niet geluisterd. In plaats van dat ze even wachten vlak buiten de hive om een phasegate of armory ofzo op te zetten rennen ze naar binnnen hakken twee of drie cysts uit de weg en worden vervolgens opgevreten. Aan dit soort marines ga ik dan ook echt geen medpacks of nanoshields besteden.

Als je een paar goede marines hebt die ook een beetje voor je opletten dan is winnen als marines best goed te doen. Beetje rap reageren met nanoshield/meds als je marine een kans maakt een fade ofzo te doden goes a long way. (Je weet wel, die fades die precies weten hoeveel hits ze moeten maken voor de kill en wanneer ze moeten vluchten.. als je die balans verstoord door een paar welgemikte meds kan je marine miscchien nog net WEL zijn derde hagelschot laten landen)

Toch vind ik het leuker om marine te spelen om een squad aan te voeren de juiste actie te nemen/niet te nemen.. Of, als het spel praktisch verloren is bijvoorbeeld nog achter de linies te sneaken om de commander de mogelijkheid te geven een hiverush op te zetten via phasegate.

Een goede commander is belangrijk, maar ik heb het idee dat goede marines op dit moment toch echt de doorslag geven..
Je kunt beter een middelmatige commander hebben met goede marines dan een super commander met middelmatige marines.

PS. Vind de huidige kerstbuild wel grappig. Sneeuwballen gooien in de readyroom en passend kerstliedje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik ben net begonnen dus, dit was de enige game die ik wilde hebben uit de kerst sale.

Alleen het valt me op de hoeveelheid Stacked teams. Is echt niet leuk. Ik heb gister 4 a 5 uur gespeeld maar ben echt LANG bezig geweest een normale server te vinden. Ja ik ben nieuw in NS2 ik ben niet zo nieuw in online gamen. En er waren echt veel servers waarin aan de ene kant de nummers 1,2, en 3 40-5 staan en de andere nummers 1,2 en 3 12-20.

Ook irriteer ik me mateloos aan de kansloze commanders die geen orders geven, ik kan als noob beter commander spelen dan dat, dat weet ik vrij zeker. Af en toe is er een goeie commander maar dan is de andere commander weer een aap dus nog geen goed potje.

Dus als er mensen zijn die servers weten waar echt als een team wordt gespeeld en vooral mensen een HEADSET hebben of iig de commander.

Aan de pluspunt het spel zelf is gewoon echt goed, zowel als alien als marine vindt ik het heerlijk. Als marine iets leuker mischien omdat ik wat makkelijker kills maak.

Verder valt het me op dat bij de aliens vaak de meer ervaren spelers zitten. Kan ook door de sale komen maar newbies pakken automatisch wat ze kennen en dat zijn marines.

Voor de rest brilliant spel, ik wil alleen ff leren commanderen.

Paar potjes als commander gespeeld (marines) en dat ging eigelijk vrij fantastisch! Als je een headset hebt een beetje logische dingen doet zijn mensen al snel tevreden en luisteren ze naar je. Dat is altijd leuk natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 22-12-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Heeft iemand vroeger wel eens Quake II Gloom gespeeld? If so, hoe is NS2 vergeleken met Gloom?

En weet iemand of NS2 enigszins goed zal draaien op een Q9550 & Radeon HD 6850 1 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
RedruM schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:28:
Heeft iemand vroeger wel eens Quake II Gloom gespeeld? If so, hoe is NS2 vergeleken met Gloom?

En weet iemand of NS2 enigszins goed zal draaien op een Q9550 & Radeon HD 6850 1 GB?
NS2 draait daar prima op, heb zelf een HD6800 met soortgelijk processor.Het spel draait per patch steeds beter, ze zijn enorm aan het optimaliseren.
Zelf ken ik gloom niet, maar heb geyoutubed. Mijn inschatting is dat als je Gloom leuk vond je NS ook erg leuk zal vinden. In de basis is het redelijk hetzelfde (aliens vs marines), maar Gloom stopt wel een beetje waar NS verder gaat. Daarmee bedoel ik vooral het commander gedeelte, upgrades/ structures/ hyves/ etc

[ Voor 5% gewijzigd door Paniohitus op 24-12-2012 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Postius schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:09:
Ik ben net begonnen dus, dit was de enige game die ik wilde hebben uit de kerst sale.

Alleen het valt me op de hoeveelheid Stacked teams. Is echt niet leuk. Ik heb gister 4 a 5 uur gespeeld maar ben echt LANG bezig geweest een normale server te vinden. Ja ik ben nieuw in NS2 ik ben niet zo nieuw in online gamen. En er waren echt veel servers waarin aan de ene kant de nummers 1,2, en 3 40-5 staan en de andere nummers 1,2 en 3 12-20.

Ook irriteer ik me mateloos aan de kansloze commanders die geen orders geven, ik kan als noob beter commander spelen dan dat, dat weet ik vrij zeker. Af en toe is er een goeie commander maar dan is de andere commander weer een aap dus nog geen goed potje.
De stacked teams kom ik ook wel eens tegen, maar niet zovaak als jij aangeeft. Dan valt het echt op dat er 4/5 spelers met dezelfde tag in 1 team zitten die enorm veel kills maken. Verder is het uiteraard zo dat als een team goed samenspeelt, ze over het algemeen allemaal enorm positieve kill-death ratio's hebben. Dat hoeft niet inbalance te zijn. (als ik als lerk een onos goed support met umbra, zal deze meer kills per run halen en ik kill al zijn achtervolgers nog met spoires bijvoorbeeld) Hetzelfde een exo met paar supported marines.

Als commander hoef je niet altijd orders te geven. Als je vaker speelt zal je snel weten wat je moet doen. Je zal ook zien dat een slecht marine-team veel meer commando's nodig heeft dan een ervaren team. Groepjes van 2/3 spelers die Res-punten veroveren in het begin is enorm belangrijk, daarna samenkomen om tech-points te veroveren ook. De commander vertelt je dit alleen als hij ziet dat je geen idee hebt waar je heen moet of als hij het team samen wilt hebben om iets te pushen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Preddie schreef op maandag 24 december 2012 @ 08:22:
[...]

De stacked teams kom ik ook wel eens tegen, maar niet zovaak als jij aangeeft. Dan valt het echt op dat er 4/5 spelers met dezelfde tag in 1 team zitten die enorm veel kills maken. Verder is het uiteraard zo dat als een team goed samenspeelt, ze over het algemeen allemaal enorm positieve kill-death ratio's hebben. Dat hoeft niet inbalance te zijn. (als ik als lerk een onos goed support met umbra, zal deze meer kills per run halen en ik kill al zijn achtervolgers nog met spoires bijvoorbeeld) Hetzelfde een exo met paar supported marines.

Als commander hoef je niet altijd orders te geven. Als je vaker speelt zal je snel weten wat je moet doen. Je zal ook zien dat een slecht marine-team veel meer commando's nodig heeft dan een ervaren team. Groepjes van 2/3 spelers die Res-punten veroveren in het begin is enorm belangrijk, daarna samenkomen om tech-points te veroveren ook. De commander vertelt je dit alleen als hij ziet dat je geen idee hebt waar je heen moet of als hij het team samen wilt hebben om iets te pushen
Meer dan de helft van de games zijn de teams gestacked. Misschien zie jij het gewoon minder? Het is zo duidelijk ook. De goede spelers hebben vrij snel door wie de andere goeie spelers zijn en zorgen dat ze iedere keer bij elkaar zitten. Kan je hun ook niet kwalijk nemen maar zo werkt het wel. Ik heb ondertussen een winrate van 80%+ (ja serieus). Nu weet ik ook wel dat het pub is. Maar het stacken neemt in dit spel wel echt erge vormen aan. Al is het alleen maar omdat de betere spelers door hebben wie de betere spelers zijn en met wie je in het team moet zitten. En ervaren teams hebben ook vaak de neiging te weinig te communiceren onder het mom van, we weten het allemaal wel. Ook valt het me op dat de meeste com's niet echt strategisch/tactisch onderlegd zijn, begrippen als map control etcc zijn behoorlijk onbekend. Voor de rest is het hele spel echt harstikke goed gedaan, en als een potje een beetje gelijk is is het ook meteen ontzettend leuk om te spelen. Jammer alleen van de hoeveelheid stacked teams, maar ach ik zit iedere keer aan de goeie kant dus ach.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag om 24:00 word de nieuwste update voor NS 2 via Steam released! (Gratis)

http://unknownworlds.com/ns2/gorgeous-trailer-released/

• Motorhelm
Oh dat ziet er wel heel tof uit heh!
- Een soort snarks die je op je teammates kunt plakken!
- Gibs! (Echt, dit heb ik zo gemist in spellen tegenwoordig.. gauss gun + gibs >:) )
- Tunnels aanleggen. (wel een behoorlijke diameter moet ik zeggen :D)
- Super veel decalls toegevoegd ( Ik gaf er nooit zo om, maar moet zeggen dat het het spel wel meer "af " maakt, visueel gezien) :
- Slakkenslijm achtige bellyslide
- Kogelgaten (gauss gun liet een soort van gesmolten krater achter?)
- Bloed op grond, bloed in bek/ aan klauwen.
- Heel mooie nieuwe map zo te zien! + vereiste reflecterende oppervlakten.

Ja, heel veel zin om deze update te proberen.. vannacht/morgen komt ie zeker?

[ Voor 43% gewijzigd door Motorhelm op 28-02-2013 14:12 ]

• Schnoop
Ik hoop dat tweakers eens een artikel over dit spel gaat schrijven. Met wat meer publiciteit weet ik zeker dat meer mensen dit gaan spelen. Erg goede game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Afgelopen nacht al heel even opgestart gehad.
Zag er erg mooi uit die nieuwe map! Vanavond/morgen even wat grondiger potje spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Tijd om even af te stoffen en de update eens te checken!

Iemand die al wat meer gespeeld heeft met de nieuwe features?

Voor de Gorge (speelde ik al wel is maar vindt de skulk toch het leukst) is nu een stuk interessanter.

[ Voor 68% gewijzigd door Postius op 01-03-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Heb hem van het weekend kunnen spelen.
De nieuwe features zijn echt wel leuk.
De raigun is gewoon tof! Niet goed op zichzelf want hij heeft lage DPS (zelfs 3 railguns vs 1 onos en de onos wint) maar echt wel goed gemixed met andere units. Vooral om vluchtende aliens af te maken.

Gorgetunnels zijn erg gevaarlijk omdat ze ook kunnen worden geplaatst zonder infestation.

Babblers zijn nog wat buggy. Ze werken nu het beste als schild op jezelf of teammates. Als aanval units zijn ze minder geslaagd omdat ze maar sporadisch de marines weten te raken.

Helaas is bij deze update ook een bug geslopen in de skulk movement. De eerste minuten zijn nu een stuk lastiger voor aliens omdat de skulks praktisch wandelende bakstenen zijn... Dit zal spoedig gefixed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:42
Gorgetunnels kunnen voor zover ik weet niet geplaatst worden op grond zonder infestation. Maar ze blijven erg gevaarlijk inderdaad aangezien marines er ook gewoon in kunnen.

Toch heb ik me weer enkele uren weten te vermaken. Helaas zijn er te weinig commanders in dit spel. Je hebt nu ook meer commanders nodig dan in NS1 :) Dit zorgt ervoor dat het spel onnodigd vertraagd wordt.

Toch hebben nog erg veel mensen problemen om skulk te spelen. Ze rennen gewoon over de grond in een rechte lijn naar me toe. Maar dit was in NS1 ook al een groot probleem. De leercurve is en blijft erg stijl ondanks alle hints en youtube video's die in het spel ingebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Gorgetunnels kon ik iig een week geleden op een niet infected grond plaatsen. :)

Skulks lijken wat generfed te zijn. Nu moet ik meer moeite doen om 2 rines neer te halen :P Normaal lukte dat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natural Selection 2 Free Weekend 21-3 t/m 24-3.

"A Natural Selection 2 Free Weekend will take place between Thursday, 21 March and Sunday, 24 March. During this free weekend, which is PAX week, NS2 will be 50% off!"

Afbeeldingslocatie: http://unknownworlds.com/ns2/files/2013/03/NS2FreeWeekendBanner-596x335.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
Gister weer een paar potjes gespeeld.
Het was duidelijk te merken dat het free weekend begonnen is want er waren veel rookies.
Eentje kwam de server binnen en begon meteen te schreeuwen wat een dom spel.
En veel hadden geen idee hoe het spel ging. Natuurlijk even de basis dingen uitgelegd voor zover dat even kan tijdens het spel.

Ik was alien kham en het verliep wel goed, we hielden de hele tijd 5 RT's.
Tegenstanders waren niet erg aggressief. Dus snel alle upgrades.
Daarna een aantal fade eggs gedropt en een onos egg.
Binnen drie minuten waren ze allemaal dood...
De game duurde erg lang maar helaas niet zo spannend.

Ben benieuwd of er ook veel nieuwe mensen erbij komen tijdens/na het free weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

Kroga schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:32:
Gister weer een paar potjes gespeeld.
Het was duidelijk te merken dat het free weekend begonnen is want er waren veel rookies.
Eentje kwam de server binnen en begon meteen te schreeuwen wat een dom spel.
En veel hadden geen idee hoe het spel ging. Natuurlijk even de basis dingen uitgelegd voor zover dat even kan tijdens het spel.

Ik was alien kham en het verliep wel goed, we hielden de hele tijd 5 RT's.
Tegenstanders waren niet erg aggressief. Dus snel alle upgrades.
Daarna een aantal fade eggs gedropt en een onos egg.
Binnen drie minuten waren ze allemaal dood...
De game duurde erg lang maar helaas niet zo spannend.

Ben benieuwd of er ook veel nieuwe mensen erbij komen tijdens/na het free weekend.
Idem, rookie commanders zijn wat vervelend en de overige rookie spelers zijn cannon fodder. Soms als Marine wel 2-3 Skulks die me kwamen chargen kunnen pakken. Normaal ben ik met Marine niet zo goed en leg ik het vaak af tegen een enkele Skulk

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
Laatst weer een heerlijk potje gespeeld!

Ik was marine commander op Tram met als mainbase Shipping.

Het alien team was super aggressief aan het spelen.
Constant werden de RT's op Logistics en Observation kapot gemaakt.
Repair hadden we in ieder geval wel.
Het ging constant op en neer.

Eindelijk een exo train weten te bouwen en naar Warehouse gegaan.
Hive neergehaald en nog een basis gebouwd. Pittig maar wel gelukt.

Dan rushen ze met twee Oni onze base in repair en verliezen daar de power. :'(
Dus ik denk beacon!
En plof alle niet exo marines zijn in repair en vermoorden de twee Oni. :9

Bijna alle aliens en marines huh WTF!?!?!?! Je had geen stroom in repair! _/-\o_
Ik had nog geen comm chair gebouwd in Warehouse maar wel een observatory.

En daarna gewoon rustig de andere twee hives afgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Het blijft een leuk spel, toch jammer dat het niet enorm populair is. Er komen wel steeds meer mods bij die mensen hopelijk meer aanspreekt.Wel even beginplaatje van deze thread aangepast in wat stoerders :)

[ Voor 19% gewijzigd door Paniohitus op 22-04-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Ik vermoed dat als er meer marketing achter zoutten en het spel toegankelijker zou zijn/worden door wellicht een "kleine" singleplayer dat dit spel echt heel veel aandacht zou krijgen.

Maar zolang de playerbase in ieder geval op de huidige blijft klaag ik niet, amuseer me nog steeds enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Zijn er nog tweakers actief op NS2? De performance is de laatste paar patches aanzienlijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Zeker, er is nu ook een nieuwe patch uit! Voegt 3 mods toe aan de game die de makers hebben gemaakt in een Modjam...

Zie ook hier:
http://unknownworlds.com/...s-been-released-on-steam/

Binnenkort volgt er een patch met verbeteringen die getest zijn in de Sewlek-mod. Dat gaat het spel wel enorm veranderen, want dan wordt misschien wel Biomass toegevoegd en behoorlijk wat concepten veranderd.

[ Voor 34% gewijzigd door Paniohitus op 30-04-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Ben benieuwd naar de veranderingen die ze door gaan voeren.

Dit is nog altijd het enige spel dat ik met regelmaat speel, het verveeld gewoon niet. Het joinen van grotere of kleinere servers brengt ook weer een heel andere speel stijl met zich mee.

Hoop dat die laatste modjam ook de modding scene weer wat leven in blaast.

Heb laatst de eerste NS2 siegemap gespot. Veil_siege, draaide op een of andere Russische server. Heb naast vanilla NS1 altijd best genoten van de siegemaps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroga
Motorhelm schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:35:
...

Heb laatst de eerste NS2 siegemap gespot. Veil_siege, draaide op een of andere Russische server. Heb naast vanilla NS1 altijd best genoten van de siegemaps :)
Ja heerlijk oldschool Siege maps. Draaide ik vroeg ook veel op onze [Titans] server.
Ga ik misschien ook maar eens naar zoeken.
Heb vroeger ENSL League gespeeld enzo maar in NS2 ben ik helemaal niet zo goed...
Speel momenteel alleen via 3G in het buitenland dus qua ping niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Beta build 249 beschikbaar,
http://forums.unknownworl...steam-natural-selection-2

Schijnbaar grote performance toename door "LUA binding layer", vooral late game. Ik ga hem even proberen...

Zal NS2 dan toch nog lekker gaan draaien? (de volledige ronde dus, niet alleen de eerste helft :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorhelm schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:24:
Beta build 249 beschikbaar,
http://forums.unknownworl...steam-natural-selection-2

Schijnbaar grote performance toename door "LUA binding layer", vooral late game. Ik ga hem even proberen...

Zal NS2 dan toch nog lekker gaan draaien? (de volledige ronde dus, niet alleen de eerste helft :) )
Laat je even weten of het beter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Ja, werkt beter!

Niet onder de 70 fps geweest denk ik in 24 man server. Grootste deel van de ronde tussen de 80 en 100 fps (gpu gelimiteerd met alles op max.). Einde van de ronde met veel units ca 75 fps.

Dus ik denk zeker late game dat ik wel 50 tot 75% meer performance had. (misschien wel 100%, het voelde echt veel beter dan de hoeveelheid extra fps!)
Goed, het kan net een knappe server geweest zijn, maar de eerste indrukken zijn erg positief!

Gegroet!

p.s. de afgelopen 90 minuten zijn weer voorbij gevlogen zie ik... :o

[ Voor 15% gewijzigd door Motorhelm op 07-06-2013 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Zouden mensen met minder snelle CPU's hun ervaringen willen delen?

Zelf draai ik een 3570K @ 4 ghz dus had altijd best een redelijke performance maar ik heb het idee dat deze beta update en de hierop volgende updates dit spel binnen bereik van de doorsnee game PC's brengt.

Het wordt ook wel eens tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Build 249 is nu alweer een aantal dagen released. Heeft iemand nog wat gemerkt van de performance verbeteringen? Of is iedereen uitgespeeld? :(

Ik heb in ieder geval weer opnieuw moeten leren mikken met deze build, best een behoorlijk verschil!

[ Voor 4% gewijzigd door Motorhelm op 14-06-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Ik speel het nog steeds af en toe, moet wel zeggen veel minder als 4 maanden geleden. Het speelt heel erg anders, vooral als Marine heb ik bijvoorbeeld het gevoel veel meer te kunnen doen tegen Fades enzo. Enorme performance-boost, echt bizar. Van 50 naar 90+ frames.

Nu moeten ze echt werken dat het spel wat interessanter wordt. Het is leuk, maar het wordt leuker... de balance-mod wordt steeds beter uitgewerkt en een hoop ervan zal in de game gaan verschijnen

Ik hoop ook dat door de performance-boost er meer spelers zullen gaan spelen. Het blijft nog steeds een te beperkte community qua aantallen spelers, waardoor het steeds ontoegankelijker wordt voor nieuwe spelers.

[ Voor 18% gewijzigd door Paniohitus op 15-06-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Build 250 is live,
Complete overhaul van de game mechanics. Gebasseerd op sewleks balance test mod.
Ik heb 250 nog niet geprobeerd maar al wel op servers met die mod gespeeld. Daarvan uitgaande is het nu even een poepie lastiger geworden voor aliens volgens mij! Je hebt wel meer health maar op een of andere manier gaan de lifeforms toch veel sneller dood.
Aan de andere kant, je kunt wel heel veel snelheid maken door bepaalde combinaties uit te voeren tijdens bewegen. Skulk wall jumpen/ hoppen geeft erg veel snelheid wanneer goed uitgevoerd (je hoort dan ook een soort hijgen van een hond :P wanneer je snel gaat)

Ik weet niet of deze build toegankelijker is voor nieuwe spelers tbh.

Iemand 250 al gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:21
http://store.steampowered.com/app/4920/
Nu maar €6.
Is het spel nog een beetje actief online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
Spel is prima te spelen. Ik moet wel zeggen dat ik nu het meeste plezier heb op de kingkahunagames servers. Deze staan wat verder weg (Amerika), dus je ping is wat hoger (120+ ms) maar de regulars in deze servers zijn wel leuk om mee/tegen te spelen. Verder zijn er erg veel mensen die niet communiceren tegenwoordig, dat doet wel wat afbreuk aan de ervaring. Ik hoop dat dit wat bijtrekt de komende weken.

[ Voor 23% gewijzigd door Motorhelm op 16-07-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ben benieuwd of de steam sale een zooitje nieuwe spelers gebracht heeft

*doet ns2 afstoffen*

[ Voor 6% gewijzigd door J2pc op 16-07-2013 11:01 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53

Roshnak

PSN: Roshgill

Word dit spel nog veel gespeeld, of kan ik deze maar beter links laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
http://steamcharts.com/app/4920

Niet een super grote community. Wel leuk om te spelen casual maar daar heb je ook alles mee gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Op de een of andere manier verveelt NS2 mij nooit. De commander strategieën als Alien commander gaan bijvoorbeeld behoorlijk ver. Ook zijn alle potjes zo verschillend dat het niet snel verveelt. De community is helaas wel wat aan de kleine kant. Savonds zijn er genoeg spelers, maar in de ochtend kun je soms niet spelen omdat er dan weinig mensen online zijn.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm

• Motorhelm
Nog iemand die hem heeft opgepikt?

Ik vind het erg jammer dat ze de free weekend gelijk met die nieuwe build hebben gehouden.
Er zaten/zitten in alle haast nog wat bugs in en de performance was beduidend lager dan de laatste pre-reinforced builds.

Met een week zal het allemaal wel weer verholpen zijn maar toch, erg slechte zaak als je je product wilt verkopen lijkt mij :(. Mensen proberen het gratis, performance blijkt beroerd/bugs, sluiten het af en kijken er nooit meer naar om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:56
Ik snap niet waarom die webs de laatste upgrade zijn van de Gorge. Het slowed nauwelijks en het is zo kapot door de granaten en flamethrowers die er al veel eerder zijn.

Ik heb het spel al een tijdje, maar ik speel het met een groepje. Alien commander is wel heel erg veranderd sinds ik een tijd geleden voor het laatst gespeeld had.

[ Voor 33% gewijzigd door Nfear op 06-09-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorhelm
De webs zullen nog wel wat getweaked worden. Ik denk dat ze ze rustig aan zullen opvoeren daar deze build ook vooral was om marines weer wat vaker te laten winnen.
In NS1 was het ook de laatse ability voor de gorge maar daar brachten de webs de marines helemaal tot stilstand en konden ze ook niet meer schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

NoFearz schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:58:
Ik snap niet waarom die webs de laatste upgrade zijn van de Gorge. Het slowed nauwelijks en het is zo kapot door de granaten en flamethrowers die er al veel eerder zijn.

Ik heb het spel al een tijdje, maar ik speel het met een groepje. Alien commander is wel heel erg veranderd sinds ik een tijd geleden voor het laatst gespeeld had.
Je ziet er toch zon 2-3 seconden in vast. Als daar dan toevallig 2 whips bij zouden staan, dan kan je daardoor doodgaan.

Heb ze nog weinig in gebruik gezien, maar vind het wel een gaaf concept. Het ziet er vooral erg Alien-achtig uit, al die tentakels.

De performance is inmiddels al stukken beter. De mouselag in d3d9 is weg en ik kan schijnbaar nu ineens textures op high draaien ipv medium met een goede performance. Voorheen leek mijn videogeheugen te klein te zijn, maar daar heb ik nu geen last meer van.

Al 125uur op de klok inmiddels! Vooral het commanden verveelt niet.

9800X3D | 3070

• sonix666
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 11:46
245 uur hier, maar daar zal ook wel idle time tussen zitten. ;-)

De community is klein, maar lijkt wel langzaam te groeien. Het spel zelf vind ik fantastisch, net zoals vroeger de MOD.

Het is jammer dat de nieuwe content patch wat vervelende problemen hebben gebracht zoals input lag, maar dat verwachten ze volgende week met een nieuwe patch op te lossen. In de tussentijd kun je het volgende doen om het op te lossen (werkte bij mij in ieder geval):
1) In de compatibility properties van NS2.exe "disable visual themes" en "disable desktop composition" aanvinken.
2) Ambient occlusion volledig uitzetten in de grafische instellingen.
3) Eerst een keer mouse acceleration aanzetten en raw input uitzetten. Daarna weer mouse acceleration uit en raw input aan.
Sindsdien kan ik weer gewoon lekker schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Om het weer even op gang te laten komen. Mensen die nog NS2 spelen of het zelfs is gaan spelen door de humble bundle?

• Motorhelm
Laatst nog tijdens LAN party gespeeld.
Was toch weer goed voor een aantal hilarische momenten :).
Het gemiddelde skill niveau is erg laag op dit moment online, een aantal first timers op deze LAN konden daarom ook nog plezier beleven met het spel.

• Schnoop
Het spel is volgens mij dood aan het bloeden. Er is gewoon geen doel in het spel. Je joined matches waar je midden ingegooid wordt zo krijg je geen binding met de match.
Vorig jaar al gezegd dat ze iets van matchmaking moesten maken, ik geloof dat ze er nu inmiddels mee bezig zijn maar of dat nog zode aan de dijk gaat zetten waag ik te betwijfellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Zijn laatst flinke updates geweest en ns2wc is ook voorbij gekomen. Iemand toevallig gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik heb het geprobeerd te kijken. Maar zelfs als NS2 speler vond ik er eigelijk geen hol aan. Vond ik twitch plays pokemon toch een stuk leuker tussen WCS starcraft en DOTA 2 Champions league door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Viel best mee, godar was wel rete saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Had dit spel sinds een lange tijd weer eens opgestart, laatste build die ik gespeeld had was het spel net uit en speelde ik nog op me oude pc met vrij lage framerate (bijna net zo erg als de beta). Nu nieuwe pc en hetdraait 100-150 fps smooth :D

Vanavond maar nog es ff kijken wat ze met het spel gedaan hebben, eerste indruk was dat de sfeer volledig veranderd is, het zag er gewoon gezellig uit onderhand.

@ns stream gebeuren
Wel eens een championship stream van NS opgestart en na 10 seconde weer uit gezet, er werd alleen via top-down overview gestreamed, totaal niet leuk om zo te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wie o wie speelt dit nog? Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Ooit gekocht omdat het me een leuke stap leek nadat ik (heel) veel Savage 2 had gespeeld... Kon er nooit lekker inkomen en heb het dus nooit doorgezet. Inmiddels mezelf overgegeven aan de mobascene :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

IdieEasy schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Ooit gekocht omdat het me een leuke stap leek nadat ik (heel) veel Savage 2 had gespeeld... Kon er nooit lekker inkomen en heb het dus nooit doorgezet. Inmiddels mezelf overgegeven aan de mobascene :x
Er is veel veranderd de laatste tijd voor nieuwe spelers (2 jaar te laat, maarja). Ik vind het nog steeds een goed dynamisch spel.
Pagina: 1 2 Laatste