Wazigheid kan komen door Anisotropic filtering.
Gister spel ook gekocht en even gespeeld, net als deel 1 weer erg leuk!
Gister spel ook gekocht en even gespeeld, net als deel 1 weer erg leuk!
[ Voor 9% gewijzigd door Navi op 02-11-2012 19:35 ]
[ Voor 54% gewijzigd door aaahaaap op 03-11-2012 11:59 ]
Nee joh, anisotropic filtering maakt textures (vooral op afstand en op gehelde oppervlakken) veel scherper. Vaagheid komt vooral door bloom en atmospherics. Atmospherics voegen wel veel aan de belichting toe, bloom kan af. Ik probeer zelf met zo min mogeljik visual clutter te spelen dus maak het spel zo lelijk mogelijk (en dan heb ik nog slechte fpsNavi schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:58:
Wazigheid kan komen door Anisotropic filtering.
[ Voor 10% gewijzigd door skndd op 03-11-2012 16:50 ]
BF1: Don-Panio
Ow serieus, dat is wel handig idd... tnxVerwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 09:41:
Er is precies zoiets als je beschrijft, onder training ga naar "explore mode" kun je alles bouwen en proberen.
Ik had er nog nooit van gehoord tot voor kort.Motorhelm schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:12:
Ik vroeg mij af, zijn er hier ook al mensen die NS2 hebben gekocht/gekregen zonder ooit NS1 te hebben gespeeld? Kunnen jullie er een beetje in komen?
Steam/XBL: Avioto
[ Voor 56% gewijzigd door Paniohitus op 11-11-2012 10:04 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
[ Voor 12% gewijzigd door Motorhelm op 16-11-2012 10:47 ]
150.000 copies sold in het begin is toch niet slecht? Als deze ook nog wat afgeprijsd wordt gaat die weer heel goed lopen. Het is ook een klein bedrijf zonder veel heel kosten.Motorhelm schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:41:
Het is nu al sinds begin dit jaar zo'n beetje het enige spel dat ik speel. In mei heb ik er een nieuwe pc voor aangeschaft want het draaide toen echt hondsberoerd op mijn 3 jaar oude laptopje
Ik ben het er mee eens dat de aandacht zeker minder als verdiend is. (Dit topic bijvoorbeeld is ook geen hoogvlieger wat aantal posts betreft)
Ik weet niet hoe het met de verkoop cijfers zit. Het laatste wat ik vernam was dat er ca 150.000 kopien zijn uitgegeven? (verkoop + gratis 2e key voor beta spelers?). Klinkt wat mij betreft niet als een klapper, zeker als je bedenkt dat het spel maar 20+ euro kost....
Erg jammer dat er nu ook nog een verkeerde rating (6/10 door gamespot?) in metacritic is opgenomen. Het gemiddelde cijfer ligt nu lager dan 8.0. Schijnbaar zijn er veel mensen die hierdoor het spel al links laten liggen.![]()
Ik hoop echt dat Unknown Worlds Entertainment kan blijven voortbestaan en in de toekomst nieuwe titels uit kan brengen, NS1 & NS2 zijn in ieder geval badass in mijn optiek.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar als ik bedenk dat er al ca 30.000 beta spelers waren welke dus een gratis 2e key hebben ontvangen maakt dat dat er nog geen 100.000 kopieen zijn verkocht @ 20 euro per stuk? = 2 miljoen euro? (het spel moest worden uitgebracht omdat beta investeringen uitgeput waren). Voor een particulier een hoop geld natuurlijk maar voor een bedrijf valt dat allemaal wel mee lijkt mij (ookal zijn het maar krap 10 man).evilpin0 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:49:
150.000 copies sold in het begin is toch niet slecht? Als deze ook nog wat afgeprijsd wordt gaat die weer heel goed lopen. Het is ook een klein bedrijf zonder veel heel kosten.
Toch blijf ik het jammer vinden dat de source engine is afgestoten, deze engine heeft een hele lekere en smooth feel, de huidige engine tips daar niet echt aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Motorhelm op 16-11-2012 11:13 ]
Heb in keulen met Charlie gepraat, heb hem daarna een aantal nederlandse sites gemaild, dus als het goed is hebben ze afgelopen dinsdag of woensdag een mail ontvangen van Charlie(met key) ( gamer.nl heeft er ook een gehad en heeft een review geplaatst)SCIxX schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:39:
Geen tweaker review?
Verschuiving van de doelgroep he, alleen maar games van het niveau Angry birds en Assasin's Creed (al is die eerste een stuk moeilijker) gaan nog aan bod komenSCIxX schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:39:
Geen tweaker review?
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Upgrades maken ook wel veel verschil. Dus als alien als je de armour upgrade neemt, en als marine als je weapon upgrades hebt.Junia schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:36:
Ik heb echt grote moeite met het spel, een volle clip schieten (veel hits zien) en een simpele alien gaat niet dood.
Al ben ik zelf een alien sterf ik binnen 5 shots, echt onbegrijpelijk.
Wat alien-tips:Junia schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 19:36:
Ik heb echt grote moeite met het spel, een volle clip schieten (veel hits zien) en een simpele alien gaat niet dood.
Al ben ik zelf een alien sterf ik binnen 5 shots, echt onbegrijpelijk.
Vreemd, ik vond GW2 namelijk altijd bagger draaien op mijn pc, terwijl NS2 prima draait. Er moet wel iets niet kloppen als je planetside 2 wel kan draaien en NS2 maar 18fps krijgt.Deadterrorist22 schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:43:
NS1 was top en na lang gameplay kijken heb ik toch maar NS2 gekocht.
Nu blijkt dus dat mijn laptop het niet aan kan. Heb maar 18FPS...
Dat terwijl ik spellen als Guildwars2, Planetside 2 en CSGO gewoon kan spelen. Na verder zoeken blijkt dus dat dit een probleem is met NS2 (lage FPS).
ga snel weer terug naar CSGO
hmm ja ik vind het ook vreemd heb:SCIxX schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:19:
[...]
Vreemd, ik vond GW2 namelijk altijd bagger draaien op mijn pc, terwijl NS2 prima draait. Er moet wel iets niet kloppen als je planetside 2 wel kan draaien en NS2 maar 18fps krijgt.
Ik krijg zo'n 40fps gemiddeld met NS2 (als het super druk/chaotisch wordt is dit minder) met 4gig ram, een radeon 5750 en een X3 435 (op 3,6 ghz).
[ Voor 4% gewijzigd door ProfaNe op 26-11-2012 18:35 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Paniohitus op 01-12-2012 07:15 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 01-12-2012 13:37 ]
Ach weetje, zolang die mensen het actief spelen blijft het wel leven. Mijn ervaring is dat als je ongeveer 1000 tot 2000 op spitsuur hebt (voor EU is dat van 8 tot 11 a 12) lukt het wel. Maar het is voor de devs niet echt een goed teken. Ik snap ook niet waarom ze niet met de autumn sale hebben meegedaan ik denk zelf omdat het is dat het spel nog te slecht is geoptimaliseerd en ze potentieele spelers niet willen wegjagen. Ik hoop op de kerstsale en dat het dan wat beter draait.Motorhelm schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:54:
En toch. Zojuist weer een potje gespeeld sinds een week en toch weer een EPIC ronde van 45 minuten.
500 spelers zal niet sustainable zijn maar voor de spel beleving maakt het niets uit want die is echt wel
[ Voor 24% gewijzigd door Motorhelm op 02-12-2012 21:35 ]
1
2
| bind "j1" "F5" bind "j2" "F6" |
[ Voor 4% gewijzigd door Motorhelm op 03-12-2012 21:30 ]
Goede tips, nog een paar.Preddie schreef op zondag 25 november 2012 @ 20:19:
[...]
Wat alien-tips:
Ermee beginnen is ook lastig, maar gewoon volhouden, je wordt echt vanzelf beter! Als Alien spelen moet je gewoon het doel goed voor ogen houden. Eigenlijk is het als skulk alleen belangrijk om Res-punten te veroveren. Marines die toevallig langslopen mag je ook laten lopen als je alleen bent of ze lopen naar de thuisbasis. Je krijgt immers geen extra punten door marines te killen, alleen door Res en Hive punten te verdedigen.
Als skulk: Ren nooit op marines af. Gebruik muren om snelheid te maken. Verstoppetje spelen en dan 3 marines je laten zoeken is perfect (3 marines minder op het veld). Skulk heeft als doel res-punten te verdedigen
Lerk: Irriteren. Gebruik de lerk niet om directe aanvallen mee uit te voeren, daar zijn de 30res teveel voor. Schiet rustig op veilige afstand op een basis, kill soms loslopende marines. De kracht van deze vogel zit hem in de spoires en voorkomen dat marines in bepaalde delen van de map komen (door de spoires constant te sproeien)
Fade: tja, geen idee, zwak schepsel in huidige build behalve als je er goed mee overweg kunt
Onos: je bent niet onsterfelijk... (is altijd weer mijn fout...)
Marine-tips:
-pak wapens van andere overleden marines op. Scheelt je soms wat res, zoals een shotgun
-blijf vooral bij een groep
-blijf niet hangen. Net zoals aliens mag je als marine ook risico's lopen om dood te gaan.
Ik denk dat je gelijk hebt.Schnoop schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:45:
Ik vind het spel zelf nog steeds enorm bruut doe het best veel. Wat ik persoonlijk afbraak aan het spel vind doen soms is de commander. Ik skip soms wel 3-5 servers voordat ik een server vind waar aan beide kanten goede commanders zitten. De meeste mensen vinden dit niet leuk of kunnen het niet (ik zelf ook bijv.).
Ik wil eerst het FPS gedeelte onder de knie hebben voordat ik commander ga proberen maar volgens mij denken de meeste zo.
[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 22-12-2012 15:00 ]
NS2 draait daar prima op, heb zelf een HD6800 met soortgelijk processor.Het spel draait per patch steeds beter, ze zijn enorm aan het optimaliseren.RedruM schreef op zondag 23 december 2012 @ 12:28:
Heeft iemand vroeger wel eens Quake II Gloom gespeeld? If so, hoe is NS2 vergeleken met Gloom?
En weet iemand of NS2 enigszins goed zal draaien op een Q9550 & Radeon HD 6850 1 GB?
[ Voor 5% gewijzigd door Paniohitus op 24-12-2012 08:06 ]
De stacked teams kom ik ook wel eens tegen, maar niet zovaak als jij aangeeft. Dan valt het echt op dat er 4/5 spelers met dezelfde tag in 1 team zitten die enorm veel kills maken. Verder is het uiteraard zo dat als een team goed samenspeelt, ze over het algemeen allemaal enorm positieve kill-death ratio's hebben. Dat hoeft niet inbalance te zijn. (als ik als lerk een onos goed support met umbra, zal deze meer kills per run halen en ik kill al zijn achtervolgers nog met spoires bijvoorbeeld) Hetzelfde een exo met paar supported marines.Postius schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:09:
Ik ben net begonnen dus, dit was de enige game die ik wilde hebben uit de kerst sale.
Alleen het valt me op de hoeveelheid Stacked teams. Is echt niet leuk. Ik heb gister 4 a 5 uur gespeeld maar ben echt LANG bezig geweest een normale server te vinden. Ja ik ben nieuw in NS2 ik ben niet zo nieuw in online gamen. En er waren echt veel servers waarin aan de ene kant de nummers 1,2, en 3 40-5 staan en de andere nummers 1,2 en 3 12-20.
Ook irriteer ik me mateloos aan de kansloze commanders die geen orders geven, ik kan als noob beter commander spelen dan dat, dat weet ik vrij zeker. Af en toe is er een goeie commander maar dan is de andere commander weer een aap dus nog geen goed potje.
Meer dan de helft van de games zijn de teams gestacked. Misschien zie jij het gewoon minder? Het is zo duidelijk ook. De goede spelers hebben vrij snel door wie de andere goeie spelers zijn en zorgen dat ze iedere keer bij elkaar zitten. Kan je hun ook niet kwalijk nemen maar zo werkt het wel. Ik heb ondertussen een winrate van 80%+ (ja serieus). Nu weet ik ook wel dat het pub is. Maar het stacken neemt in dit spel wel echt erge vormen aan. Al is het alleen maar omdat de betere spelers door hebben wie de betere spelers zijn en met wie je in het team moet zitten. En ervaren teams hebben ook vaak de neiging te weinig te communiceren onder het mom van, we weten het allemaal wel. Ook valt het me op dat de meeste com's niet echt strategisch/tactisch onderlegd zijn, begrippen als map control etcc zijn behoorlijk onbekend. Voor de rest is het hele spel echt harstikke goed gedaan, en als een potje een beetje gelijk is is het ook meteen ontzettend leuk om te spelen. Jammer alleen van de hoeveelheid stacked teams, maar ach ik zit iedere keer aan de goeie kant dus ach.Preddie schreef op maandag 24 december 2012 @ 08:22:
[...]
De stacked teams kom ik ook wel eens tegen, maar niet zovaak als jij aangeeft. Dan valt het echt op dat er 4/5 spelers met dezelfde tag in 1 team zitten die enorm veel kills maken. Verder is het uiteraard zo dat als een team goed samenspeelt, ze over het algemeen allemaal enorm positieve kill-death ratio's hebben. Dat hoeft niet inbalance te zijn. (als ik als lerk een onos goed support met umbra, zal deze meer kills per run halen en ik kill al zijn achtervolgers nog met spoires bijvoorbeeld) Hetzelfde een exo met paar supported marines.
Als commander hoef je niet altijd orders te geven. Als je vaker speelt zal je snel weten wat je moet doen. Je zal ook zien dat een slecht marine-team veel meer commando's nodig heeft dan een ervaren team. Groepjes van 2/3 spelers die Res-punten veroveren in het begin is enorm belangrijk, daarna samenkomen om tech-points te veroveren ook. De commander vertelt je dit alleen als hij ziet dat je geen idee hebt waar je heen moet of als hij het team samen wilt hebben om iets te pushen
[ Voor 43% gewijzigd door Motorhelm op 28-02-2013 14:12 ]
[ Voor 68% gewijzigd door Postius op 01-03-2013 23:17 ]
Idem, rookie commanders zijn wat vervelend en de overige rookie spelers zijn cannon fodder. Soms als Marine wel 2-3 Skulks die me kwamen chargen kunnen pakken. Normaal ben ik met Marine niet zo goed en leg ik het vaak af tegen een enkele SkulkKroga schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:32:
Gister weer een paar potjes gespeeld.
Het was duidelijk te merken dat het free weekend begonnen is want er waren veel rookies.
Eentje kwam de server binnen en begon meteen te schreeuwen wat een dom spel.
En veel hadden geen idee hoe het spel ging. Natuurlijk even de basis dingen uitgelegd voor zover dat even kan tijdens het spel.
Ik was alien kham en het verliep wel goed, we hielden de hele tijd 5 RT's.
Tegenstanders waren niet erg aggressief. Dus snel alle upgrades.
Daarna een aantal fade eggs gedropt en een onos egg.
Binnen drie minuten waren ze allemaal dood...
De game duurde erg lang maar helaas niet zo spannend.
Ben benieuwd of er ook veel nieuwe mensen erbij komen tijdens/na het free weekend.
9800X3D | 3070
[ Voor 19% gewijzigd door Paniohitus op 22-04-2013 20:10 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Paniohitus op 30-04-2013 19:18 ]
Ja heerlijk oldschool Siege maps. Draaide ik vroeg ook veel op onze [Titans] server.Motorhelm schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:35:
...
Heb laatst de eerste NS2 siegemap gespot. Veil_siege, draaide op een of andere Russische server. Heb naast vanilla NS1 altijd best genoten van de siegemaps
Verwijderd
Laat je even weten of het beter werkt?Motorhelm schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:24:
Beta build 249 beschikbaar,
http://forums.unknownworl...steam-natural-selection-2
Schijnbaar grote performance toename door "LUA binding layer", vooral late game. Ik ga hem even proberen...
Zal NS2 dan toch nog lekker gaan draaien? (de volledige ronde dus, niet alleen de eerste helft)
[ Voor 15% gewijzigd door Motorhelm op 07-06-2013 01:07 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Motorhelm op 14-06-2013 15:17 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Paniohitus op 15-06-2013 15:13 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Motorhelm op 16-07-2013 10:06 ]
[ Voor 6% gewijzigd door J2pc op 16-07-2013 11:01 ]
"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh
9800X3D | 3070
[ Voor 33% gewijzigd door Nfear op 06-09-2013 11:59 ]
Je ziet er toch zon 2-3 seconden in vast. Als daar dan toevallig 2 whips bij zouden staan, dan kan je daardoor doodgaan.NoFearz schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:58:
Ik snap niet waarom die webs de laatste upgrade zijn van de Gorge. Het slowed nauwelijks en het is zo kapot door de granaten en flamethrowers die er al veel eerder zijn.
Ik heb het spel al een tijdje, maar ik speel het met een groepje. Alien commander is wel heel erg veranderd sinds ik een tijd geleden voor het laatst gespeeld had.
9800X3D | 3070
Ooit gekocht omdat het me een leuke stap leek nadat ik (heel) veel Savage 2 had gespeeld... Kon er nooit lekker inkomen en heb het dus nooit doorgezet. Inmiddels mezelf overgegeven aan de mobascene :xChris Smoove schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:46:
Wie o wie speelt dit nog? Haha
Er is veel veranderd de laatste tijd voor nieuwe spelers (2 jaar te laat, maarja). Ik vind het nog steeds een goed dynamisch spel.IdieEasy schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 09:45:
[...]
Ooit gekocht omdat het me een leuke stap leek nadat ik (heel) veel Savage 2 had gespeeld... Kon er nooit lekker inkomen en heb het dus nooit doorgezet. Inmiddels mezelf overgegeven aan de mobascene :x
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq