Externe harde schijf word niet meer herkent.

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb een samsung externe harde schijf die ermee is opgehouden, hij werd opeens niet meer herkent door mijn pc (kreeg wel melding dat Samsung G3 was aangesloten, maar kan hem niet openen)

zie hem ook niet tussen de verwijderbare schijven etc.

Daarna uit elkaar geschroeft en via een andere Harde schijf Dock geprobeerd, zelfde resultaat.

Toen mn pc uit elkaar gehaald en via e-Sata aangesloten, BIOS herkent hem wel, ziet dat hij 2 tb is etc.
en in windows zie ik hem ook bij schijfbeheer

Er staat ook bij: In orde primaire partitie. Maar voor de rest kan ik hem niet verkennen / volume toewijzen etc.

Ik heb hier belangrijke documenten op staan en die moeten er echt af.

Hopelijk kan iemand me helpen

Alvast bednakt !

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer of je de data met een recoveryprogramma als GetDataBack kan terug halen. Verder horen belangrijke documenten natuurlijk nooit op één enkele HDD te staan.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Thematopic: Datarecovery en dit deel van de OM FAQ. Verder is het inderdaad aan te raden je backupstrategie te verbeteren of in dit geval te beginnen, want belangrijke documenten mogen echt niet op maar een externe harde schijf staan.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 08-05-2012 20:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gambieter, je bent mij werkelijk net voor. Eddy001 zoals gambieter al aangeeft is er genoeg informatie te vinden in dit subforum over hoe data te recoveren. Zie het topic dat gambieter aanhaalt, daarnaast zijn er enorm veel topic's die een dergelijke situatie als jij beschrijft behandelen. Daarom wil ik je vragen deze topic's eerst eens door te nemen.

Daarnaast om mogelijke data verlies een volgende keer te voorkomen is dit ook wel een interesant topic: Thematopic: Backups

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.