My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik kreeg meer klachten over de Ferrari dus heb die race aangepast. Gaan de BTCC mod proberen. Dat moet stuk closer racen worden denk ik zo. Ook wel leuk met een veld met verschillende auto's. Wie gaat er voor de FWD en wie voor RWD.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:08:
[...]
misschien een ideetje om race 2 en 3 om te draaien??
Die S-F15T ligt me voor geen meter en tegen de tijd dat ik er vertrouwd mee geraak........ zit nu op 1:19
Dus dan wil ik de 1ste 2 races wel mee doen, maar laat ik de F1 over aan de fanatiekelingen
Bedankt Hoolz14, zal de reddit suggesties volgenVerwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:46:
[...]
Hoe is dat, met de Vive? Lijkt me zo'n waanzinnig vette experience!!
Mbt de ervaring, waanzinnig is het zeker.
Wanneer je in de auto zit is alles zo levensecht. Als je naar de bijrijders stoel kijkt wil je het echt even aanraken.
Tijdens het rijden heb je een veel betere inschatting om naar de apex van de bocht te sturen.
Alle objecten dichtbij zijn scherp genoeg, helaas is de resolutie nog niet hoog genoeg om in de verte echt goed genoeg te zijn. Brake markers en details zijn wat pixelig.
Ook werkt post-proccesing niet met VR. Dus leverd in met pracht&praal, maar je krijgt er immersie voor terug. Dit is de 1e generatie, maar het is evident dat dit de toekomst van Sim-racing/flying/etc is.
Om de mogelijkheden te gaan testen gaan we volgende week Donderdag wat testen Dit zal dan in plaats van de normale fun racejes zijn die we hier normaal hebben. Meer info hier:
http://forum.digitalracin...4-DRTCC-Revival-evenement
Het is een leuk groepje mensen die daar racen. Waarbij gezelligheid (met af en toe aardig wat onzin over Team Speak
[ Voor 11% gewijzigd door DutchDevil79 op 28-07-2016 16:58 ]
DutchDevil79 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:55:
Dag: Donderdag 28-07-2016
Aanvang: 20:00
Naam: GoT Fun Server
Teamspeak server:149.210.183.21
Race 1:
BMW M235i Racing op Circuit Mas du Clos
Kwal.: 30 min
Race laps: 10
Race 2:
BTCC mod op Redbull Ring GP
Kwal.: 30 min.
Race 3
Maserati GranTurismo MC GT4 op Tor Poznan
Kwal.: 30 min.
Benodigde downloads:
The Red pack en Dreampack 1 van kunos
Circuit du mas Clos:
http://www.racedepartment...it-mas-du-clos-wip.10169/
BTCC mod:
http://www.mediafire.com/...4+Cars%29+for+AC+1.7.3.7z
Tor Poznan:
http://www.racedepartment...ads/tor-pozna%C5%84.6118/
Uitleg instalatie:
Auto's en skin packs instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars'
Banen instaleren in de volgende map:
Steam folder\SteamApps\common\assettocorsa\content\tracks'
Optionele downloads:
ptracker (app voor tijden en setups):
http://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
HeliCorsa (handig om te zien waar auto's om je heen zitten:
http://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
Banden warmte app:
http://www.racedepartment...temperatures.3507/updates
Teamspeak client:
http://teamspeak.com/?page=downloads

thnx @ hieronder
[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 28-07-2016 22:57 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Fijne vakantie dan!Alfa90_Buttje schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:50:
ik kap ermee, morgen een weekje vakantie, dus donderdag ben ik er niet. Tot volgend weekend
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Als jij niet zo nodig in hoeft te halen in de 1e bocht en andere mensen niet als vangrails gebruikt dan zit je wel goed hoor.MisterChaoSs schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:16:
Vraagje, in hoeverre zijn dit soort races 'noobfriendly'? Ik kan mn auto redelijk op de baan houden, maar als ik een keer tegen iemand aanrijd zou het beetje zonde van de rondetijden e.d. zijn
De circuits en auto's worden van te voren aangekondigd dus als het even kan van te voren oefenen in plaats van in de race, want dat verhoogt vooral je eigen plezier
Tegen de A.I. Alleen als ze mij de vorige race er uit beukten maar ik weet dat het online niet zo hoortBeakzz schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:07:
[...]
Als jij niet zo nodig in hoeft te halen in de 1e bocht en andere mensen niet als vangrails gebruikt dan zit je wel goed hoor.
De circuits en auto's worden van te voren aangekondigd dus als het even kan van te voren oefenen in plaats van in de race, want dat verhoogt vooral je eigen plezier
Ik oefen nu wat meer, heb pas 15 uur in de game, maar rij bijvoorbeeld meer op de Red Bull Ring en de Nurburgering (geen tijd voor spelling) de diverse versies ken ik dan. Maar ik zal even oefenen zodra de tracks bekend zijn.
Overigens is het soms krap aan met bochten aangezien mijn stuur maar 182 graden draait haha
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Begint ook vroeger en kans is dat we er nog een 3de race aan vast plakken met nog een andere variant van Silverstone. Gewoon om te kijken hoe de auto's zich verhouden en mensen de kans te geven meerdere auto's te testen.
Moet nu dus na 1 keer rijden AC elke keer opnieuw opstarten , best wel irritant.
Iemand hier ervaring mee?
Probeer vanuit Steam eens het spel te repareren.DutchFLC schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:59:
Sinds mn upgrade naar Windows 10 vorige week raar probleem met AC. Kan het spel normaal starten en een race of practice ofzo rijden , maar zodra ik na 1 keer rijden terugkeer naar de menu's zie ik deze nog maar op kwart scherm. Lijkt alsof het ineens in een window draait maar kan er verder niks mee (via taakbalk terug naar volledig scherm / ALT-TAB , niks werkt).
Moet nu dus na 1 keer rijden AC elke keer opnieuw opstarten , best wel irritant.
Iemand hier ervaring mee?
Misschien even voor de duidelijkheid , zie dan niet het volledige scherm verkleind in een window maar ook echt maar een kwart van het scherm (linkerbovenhoek om precies te zijn)
[ Voor 45% gewijzigd door DutchFLC op 02-08-2016 11:15 ]
Heb zelf Project cars nooit gespeeld, wel veel AC met stuur op de PC. AC is veel meer een simulatie dan Project cars, je moet het ook echt met een stuur spelen (naar mijn mening).Campo di Casa schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:02:
Ik race voornamelijk met Project Cars op de PS4. Altijd met het vaste groepje uit het PC ps4 draadje in het forum. Nu hou ik al een tijdje AC in de gaten maar info voor de PS4 versie is maar mager te vinden. Wat wel opvalt wanneer je info zoekt is dat AC voor de PC goede rijeigenschappen heeft. Hoe verhoud AC zich tegen over bijvoorbeeld Project Cars?
Dat is geen probleem. Speel PC ook voornamelijk met stuur. Ik had er ook wel op gehoopt dat AC meer sim is dan PC. Nog wachten tot eind van deze maand en dan maar eens kijken hoe AC zich gaat verhouden itt de PC versie.Pazienza schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:04:
[...]
Heb zelf Project cars nooit gespeeld, wel veel AC met stuur op de PC. AC is veel meer een simulatie dan Project cars, je moet het ook echt met een stuur spelen (naar mijn mening).
Een groot verschil is de sfeer. De circuits in AC kunnen wat steriel aanvoelen in vergelijking met PC.
Ik vind de AI in AC prettiger dan in PC. In die laatste heb ik zelf toch last van beukende AI's. In AC is dat minder, al kan je daar weer zeggen dat ze je wat te veel uit de weg gaan. Al vind ik dat de laatste update wel flink verbeterd.
Verwacht geen career mode vergelijkbaar met PC in AC trouwens.
En mocht je het nog niet weten, AC biedt geen regen of nachtraces.
Een andere prettige sim voor op de pc is trouwens Automobilista. Leuke variatie aan wagens en onbekendere circuits. Out of the box goede force feedback en redelijk goede AI.
Klopt, was mij bekend dat AC geen regen of nachtmodus heeft. Maar vind dat zelf niet zo'n probleem. Ben een mooi weer rijderFightingAce schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:25:
Ach, welk van de twee de betere simulatie is ligt toch een beetje aan wie je het vraagt. Ik heb beide spellen, maar vind het gevoel van gewicht en controle over de auto prettiger in AC. En daarom is AC toch mijn go to sim. Mogelijk dat force feedback instellingen hierbij nog een rol spelen, maar in dat geval werkt AC prettiger out of the box. In ieder geval voelen beide als sims, PC is zeker niet te vergelijken met een simcade als Forza oid.
Een groot verschil is de sfeer. De circuits in AC kunnen wat steriel aanvoelen in vergelijking met PC.
Ik vind de AI in AC prettiger dan in PC. In die laatste heb ik zelf toch last van beukende AI's. In AC is dat minder, al kan je daar weer zeggen dat ze je wat te veel uit de weg gaan. Al vind ik dat de laatste update wel flink verbeterd.
Verwacht geen career mode vergelijkbaar met PC in AC trouwens.
En mocht je het nog niet weten, AC biedt geen regen of nachtraces.
Een andere prettige sim voor op de pc is trouwens Automobilista. Leuke variatie aan wagens en onbekendere circuits. Out of the box goede force feedback en redelijk goede AI.
Een career mode zal ik ook niet gaan missen. Heb deze wel eens gedaan bij PC maar stap liever in een willekeurige bolide, kies een track en ga rijden. Met de groep van het forum rijden we competitie en een 2-wekelijkse TT.
PC bevalt mij prima, fijne game die ik echt blijf spelen, maar de bugs kunnen echt vervelend zijn. ik hoop dan ook dat dit beter gedaan word bij AC. Al heb ik ook wel reacties gelezen dat de AC bugjes heeft/had.
Ik wil wel kijken of ik mee kan doen. Weet alleen niet of 19:00 uur wat gaat worden.DutchDevil79 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:40:
Niet vergeten, Donderdag geen standaard racejes maar een test voor de league die we binnekort gaam houden met Digital racing. Meer informatie hier
Begint ook vroeger en kans is dat we er nog een 3de race aan vast plakken met nog een andere variant van Silverstone. Gewoon om te kijken hoe de auto's zich verhouden en mensen de kans te geven meerdere auto's te testen.
Voor mij is 20:00 op donderdag meestal al lastig

Vanavond in ieder geval ff oefenen, voorwiel aandrijving ging niet geweldig vorige keer

Blijft een lastig fenomeen voor ons hé?alfa75qv schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:55:
[...]
voorwielaandrijving ging niet geweldig vorige keer
7 uur begint het maar het loopt door met meerdere races tot later. Dus als je pas om 8 uur of later joined is dat ook geen probleem. Dit is vooral een test. De League zal pas in September starten.alfa75qv schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:55:
[...]
Ik wil wel kijken of ik mee kan doen. Weet alleen niet of 19:00 uur wat gaat worden.
Voor mij is 20:00 op donderdag meestal al lastig![]()
Vanavond in ieder geval ff oefenen, voorwiel aandrijving ging niet geweldig vorige keer
Have fun guys.
Leuk!
@DutchDevil79; dit is niet bedoeld als spam of het kappen van leden. Bij voorbaat excuses als jij daar toch anders over denkt
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Daar heb je gelijk in. Het echte werk leent zich beter op de pc en een rig met triple monitor setupMetalfreak schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:14:
Ik denk dat de meeste hardcore simracers (toch wel een beetje de doelgroep van Assetto Corsa) niet zo geïnteresseerd zijn in het racen via de PS4 aangezien ze meestal de hardware voor de PC hebben omdat je daar niet zo beperkt wordt in je keuzes. Maar dat is gewoon mijn mening
Maar niet iedereen heeft er het geld, ruimte of medewerking/begrip van hun vriend/vriendin voor deze hobby. Voor zulke mensen, zoals ik, is het wel fijn dat dat je ook kan 'sim' racen op een console. Vriendin moet soms wel lachen als ik weer zit te slepen met de wheelstandpro etc om een avondje te racen
Ik vind het super relaxt om na een drukke dag in mijn sim racer te stappen en los tegaan. Of dat nu een TT, race of dom weg practice sessie.
[ Voor 8% gewijzigd door Campo di Casa op 05-08-2016 10:27 ]
Nu word het of een paar maand wachten voor een T300, of begin September een T150 halen.
Tweedehands Fanatec is ook een optie maar die zijn nogal schaars, even goed de boel in de gaten houden.
Gaat m'n horloge
[ Voor 26% gewijzigd door Remcom00 op 07-08-2016 16:10 ]
hoidoei
We rijden momenteel online op de GoT server: GPL Fun server
Changelog
-All cars now have tiremodel v7, with slightly altered slipangles for version 1.2
-Physics overhaul for all cars (suspension tweaks)
-Mod/carfiles updated to version 1.2 to avoid online mismatches
-Changes in driver.ini for VR /Triple screen users
A short description of characteristics per car:
Brabham-Repco BT24
Very small; light and narrow; long wheelbase relative to its width. CG somewhat high relative to its width, causing the chassis to tend to roll more than most of the others. This can make it more prone to bottoming its suspension. Weight bias more to front than the other cars. Long wheelbase makes it stable and very progressive if set up properly. . Repco engine is down on power to the other cars but has a very broad torque band. Setup tip: Tall lower gears to take advantage of torque, concentrating use of available power nearer the top speed.
British Racing Motors BRM P83
Short, wide, and heavy, with very high CG due to upper crankshaft and other engine mass. Short wheelbase and extreme rearward weight bias make it prone to over-rotating on turn-in and under power. Rearward weight bias gives it good traction and good braking. High CG requires lots of roll resistance; weight requires high wheel rates.
BRM engine is very peaky, with a very narrow power band, but it is very powerful, which offsets the weight of the car to some extent.
Cooper-Maserati T81B
Longest wheelbase of all the cars. Very stable and forgiving; must be driven very hard to go quickly, but forgiving characteristics permit this. Heavier than the four lightweights, with CG fairly far forward. Maserati engine is down on power but very nice to drive.
AAR Eagle-Weslake T1G
Long, wide track, fairly light. Weight bias near middle of the range of cars. Stable as long as it's kept off the bump rubbers; seems a bit more prone to bottom than would be expected considering its weight and track. Engine is powerful with good torque.
Scuderia Ferrari 312
Short, wide, almost as light as Brabham and Lotus. Weight bias near middle of the range of cars. Short wheelbase makes it nimble but relatively unstable. Engine powerful but weak bottom end.
Honda RA300
Fairly long and narrow. Heavy with extreme rearward weight bias, but long wheelbase makes it stable as long as yaw rate does not get too high. Rearward weight bias gives good traction. Braking can be hard due to the higher weight. It's stability makes it more tolerant of bottoming the rear suspension. The engine is the most powerful of all but is soft on the bottom end, making it easy to drive but hurting acceleration. Space the gears properly to keep the engine in the narrow, peaky powerband.
Matra MS7
The light and nimble F2 car makes the perfect trainer to enter the pinnacle of motorsports. Although low on power on narrower circuits the car is a great challenger to the overpowered 3 liter monsters, due to it's lower weight, agility and higher corner speed. In the hands of a good racer this car can beat it's bigger brothers.
-=May the downforce be with you=-
Bazza
:NF:
2016-08-07 UPDATE VERSION 1.2
Changelog
-All cars now have tiremodel v7, with slightly altered slipangles for version 1.2
-Physics overhaul for all cars (suspension tweaks)
-Mod/carfiles updated to version 1.2 to avoid online mismatches
-Changes in driver.ini for VR /Triple screen users
Enjoy and may the downforce be with you!
Bazza
Download version 1.2 (190Mb): F1 Classic 67 Legends v1.2 Full Mod:
F1 Classic 67 Legends v1.2 Full Mod
Installation: Back up / Delete old version(s) before installing to ...\SteamLibrary\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars
[version 1.2 Update only (from v.1.1) 0,15 Mb
F1 Classic 67 Legends v 1.2 update only (Phyiscs)
Unpack to ...\SteamLibrary\SteamApps\common\assettocorsa\content\cars\

Vanavond ook nog online???aph3x schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:45:
En voor de liefhebbers van GPL en classic formula one een update van de F1 1967 mod.
We rijden momenteel online op de GoT server: GPL Fun server
Anders wilde ik vanavond Ahvenisto maar weer eens onveilig gaan maken .. die Mazda MX5 race was toen geniaal laatst
[ Voor 38% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-08-2016 18:39 ]
Draait brands hatch, vallelunga classic, monza 66 en riverside.
't zou elkaar wat mij betreft niet hoeven bijten btw .. dus ik wil rond 20:00 Ahvenisto wel hosten als er liefhebbers zijn die toch niet gaan de GPL doen, maar als ik niks hoor, join ik de GPL ook wel even
ondertussen al een keer of 4 5 de verbinding kwijtgeraakt
pff .. totaal geen controle over te krijgen, durf niet te sturen, durf niet op het gas te gaan ..
edit: vanavond liefhebbers voor Ahvenisto dan?
[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-08-2016 10:30 ]
/me mompelt iets over Ahvenisto en GT3
Ik houd het forum wel even in de gaten, of je wat gaat hosten.Alfa90_Buttje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:36:
Ik wil wel hosten
/me mompelt iets over Ahvenisto en GT3
Heb wel zin om wat rondjes te knallen in GT3's
Zou je link kunnen plaatsen naar download van Ahvenisto? Die heb ik volgens mij niet.
Gokje voor track : http://www.racedepartment.com/downloads/ahvenisto.10846/
jupForced schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:14:
20.00 is prima voor mij.
Gokje voor track : http://www.racedepartment.com/downloads/ahvenisto.10846/
ik moet eerst om boodschappen, zal daarna e.e.a. posten
[ Voor 62% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-08-2016 18:32 ]
Ik heb alle packs tot nu toeAlfa90_Buttje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:59:
hebben we allen de Red Pack ??
Aanvang: 20:15
Race 1
Auto's: Abarth (Fiat 500
Circuit: Ahvenisto
Qualify: 35 min
Race laps: 5
Race 2
Auto's:
- BMW Z4 GT3
- Mercedes AMG GT3 (DreamPack 3)
- McLaren MP4-12C GT3
- Lamborghini Huracan GT3
- Ferrari 488 GT3) /me <-- Red Pack !!
Qualify: 45 min
Race laps: 15
Benodigde tracks
Ahvenisto 1.0
Optionele downloads:
Banden warmte app:
is dat wat ???
Prestige Pack (console pre-order exclusive content): https://i.imgur.com/A8IBWLo.png Video link
Audi A1 S1 << entirely new content
Audi R8 V10 Plus << base PC game content
BMW M4 Coupé << DP2 Content
Chevrolet Corvette C7 Stingray << base PC game content
Ferrari 488GTB << entirely new content
Ford Mustang GT << base PC game content
Lamborghini Gallardo SuperLeggera << DP3 content
Nissan GT-R NISMO << base PC game content
Toyota GT-86 << base PC game content
Dream Pack #1 (PC DLC) - "included in console version":
http://store.steampowered.com/app/347990/
Dream Pack #2 (PC DLC) - "included in console version":
http://store.steampowered.com/app/404430/
Dream Pack #3 (PC DLC) - "included in console version":
http://store.steampowered.com/app/423630/
Japanese Pack (PC+console DLC):
http://store.steampowered.com/app/467980/
Red Pack (PC+console DLC):
http://store.steampowered.com/app/493190/
Base PC Game including all free content until now == what should be on console either way:
Upcoming free content for both PC and included for console, coming at console release:
Monza 1966 historic combined with banking
Upcoming free content confirmed for PC:
Silverstone 1960s historic
Mazda 787B
Mazda MX-5 NA
Confirmed NOT on console:
Trento-Bondone hillclimb (to be blunt: old, glitchy content on PC converted from Kunos' earlier title nkPro that simply needs rework before its up the the standard of the rest of the content)
To summarise - Complete supposed console content without Prestige Pack:
Autodromo del Mugello
Autodromo di Monza (+ 1966 historic, 1966 historic with combined banking)
Autodromo di Umbria (Magione)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola)
Autodromo Piero Taruffi (Vallelunga, 3 layouts)
Black Cat County (3 layouts)
Brands Hatch (2 layouts)
Circuit de Barcelona-Catalunya (2 layouts)
Circuit de Spa-Francorchamps
Drag Strip (5 lengths)
Drift Park
Nürburgring (4 layouts)
Nürburgring Nordschleife (3 layouts)
Silverstone Circuit (3 layouts)
Zandvoort Circuit Park
Abarth 500 Assetto Corse
Abarth 500 EsseEsse (+ S1)
Abarth 595 EsseEsse (+ S1, S2)
Alfa Romeo 155 V6 Ti
Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde (+ 2014 Launch Edition)
Alfa Romeo GTA
Alfa Romeo Mito Quadrifoglio Verde
Audi R8 LMS Ultra
Audi Sport quattro (+ S1)
BMW 1M (+S:cool:
BMW M235i Racing
BMW M3 E30 DTM (Sport Evolution)
BMW M3 E30 (+ Drift, S1, Group A versions)
BMW M3 E92 (+ Drift, S1)
BMW M3 GT2
BMW Z4 E89
BMW Z4 GT3
Chevrolet Chevrolet Corvette C7.R GTE
Ferrari 312T
Ferrari 458 Italia (+S1)
Ferrari 458 Italia GT2
Ferrari 599XX EVO
Ferrari F40
Ferrari LaFerrari
Ford GT40 MkI
Ford Escort RS 1600
KTM X-Bow R
Lamborghini Countach 5000 Quattrovalvole (+ S1 version)
Lamborghini Huracán GT3
Lamborghini Huracán SuperTrofeo
Lamborghini Miura P400 SuperVeloce
Lotus 2 Eleven
Lotus 2 Eleven GT4 Supersport
Lotus 25
Lotus 49
Lotus 72D
Lotus 98T
Lotus Elise SC (+ S1, S2)
Lotus Evora GTC
Lotus Evora GTE
Lotus Evora GX
Lotus Evora S (+ S2)
Lotus Exige 240R (+ S:cool:
Lotus Exige S
Lotus Exige S roadster
Lotus Exige Scura
Lotus Exige V6 Cup
Lotus Exos 125 (+ S1)
Lotus Type 49
Maserati Levante S
McLaren 650S GT3
McLaren MP4-12C
McLaren MP4-12C GT3
McLaren F1 GTR
McLaren P1
Mercedes-AMG GT3
Mercedes-Benz 190E 2.5-16 EVO II
Mercedes-Benz Sauber C9 LM
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG GT3
Nissan GT-R NISMO GT3
Pagani Huayra
Pagani Zonda R
RUF CTR Yellowbird
RUF Rt 12 R (RWD+AWD versions)
SCG 003C
SCG P4/5 Competizione
Shelby Cobra 427 S/C
Tatuus FA01
Edit: Forgot cars:
Ferrari FXX K (console version cover car)
Ferrari F138 (shown in console trailer [link], conflicts with Red Pack PC DLC)
(S1/2/3 = Step or Stage version, tuned or with other different features and different physics and 3D model - didn't bother writing that down in detail)
Alle auto's (101)

hoidoei

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 20:02:
ik wilde het volgende gaan doen ..
Aanvang: 20:15
Race 1
Auto's: Abarth (Fiat 500) 595 SS S2 (!!) /me <-- Red Pack !!
Circuit: Ahvenisto
Qualify: 35 45 min
Race laps: 5
Race 2
Auto's:Circuit: Ahvenisto
- BMW Z4 GT3
- Mercedes AMG GT3 (DreamPack 3)
- McLaren MP4-12C GT3
- Lamborghini Huracan GT3
- Ferrari 488 GT3) /me <-- Red Pack !!
Qualify: 45 min
Race laps: 15
Benodigde tracks
Ahvenisto 1.0
Optionele downloads:
Banden warmte app:
is dat wat ???
jij hebt al een tijd boefje!
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-08-2016 21:10 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-08-2016 21:23 ]
standaard Dreampack 3
http://assetto-db.com/car/ks_mercedes_amg_gt3

standaard dreampack 2
http://assetto-db.com/car/ks_lamborghini_huracan_gt3

edit: server opnieuw opgestart !!
ik heb AC versie 1.7.5
[ Voor 103% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-08-2016 21:41 ]

Hopelijk volgende week weer wat meer mensen.
rFactor is daarin bijvoorbeeld vele malen onduidelijker vind ik. En daarbij, hoe belangrijk is een UI nou echt als de rest van het spel goed is?
Gisterenavond trouwens een "poor mans Ir tracker gemaakt" om te kijken hoe de ervaring is tegenover mijn DK2 is. Moet zeggen dat het me voor die €30, - aan kosten niet eens tegenvalt alleen is het wennen dat je hoofd in een andere richting kan staan dan de neus van de auto. Op de een of andere manier heb ik daar minder last van met de DK2, maar ja die heeft een resolutie waar je moe van wordt.
Al met al geen slechte optie als je een single screen racer bent
[ Voor 59% gewijzigd door Beakzz op 13-08-2016 11:38 ]
UI is zeker belangrijk.lezut schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:10:
rFactor is daarin bijvoorbeeld vele malen onduidelijker vind ik. En daarbij, hoe belangrijk is een UI nou echt als de rest van het spel goed is?
Stel je hebt een product/apparaat en qua specs is die het beste. Maar als de gebruiker deze niet kan bedienen door een slechte UI, dan is er alleen maar frustratie bij de gebruiker en hij/zij geen goede ervaring (user experience) met het product/apparaat. Daardoor haakt de gebruiker dan af, waarschijnlijk zelfs voordat je je sterke punten van het product/apparaat hebt kunnen laten zien.
Een goede user experience of gemak voor de gebruiker is de laatste jaren is steeds belangrijker geworden. Kijk maar naar het succes van Spotify en Netflix. Je hebt veel muziek en series/films binnen handbereik. Klik en gaan.
[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 13-08-2016 12:05 ]
Zet ik hem toch 20:00 op? Kun je nog iig een uurtje meepikkenBeakzz schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:32:
Klinkt tof, maar ik kan helaas alleen maar aan het begin van de avond (tot een uur of 9) en diep in de nacht (met de kans dat ik dan een hele andere route rij)
Al 3 likes dus er lijkt wel animo te zijn
nog meer liefhebbers voor Touristenfahrten op de Nordschleife vanavond@20:00 ?
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-08-2016 16:27 ]
Veel verschillende autos is een leuk idee! Hoop wel dat er aardig wat mensen mee gaan doen, anders is het zo'n dooie boel aangezien de Schleife nogal lang is.
Hoe zit het overigens met DLC's die benodigd zijn voor multiplayer? Heb namelijk alleen The Red Pack nog niet gekocht.
[ Voor 18% gewijzigd door Slither95 op 13-08-2016 17:27 ]
Ik zal proberen er bij te zijn.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 16:26:
[...]
Zet ik hem toch 20:00 op? Kun je nog iig een uurtje meepikken
Al 3 likes dus er lijkt wel animo te zijn
nog meer liefhebbers voor Touristenfahrten op de Nordschleife vanavond@20:00 ?
Daar is dit dus ideaal voor, t is geen race dus crashen boeit alleen voor je laptime en wieweet kun je je aan iemand optrekken en ontstaan er leuke gevechtjesSlither95 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:19:
Mijn driving-skills zijn (nog) niet zo denderend, maar wellicht dat ik ook een paar rondjes kom rijden
DankjeVeel verschillende autos is een leuk idee!
Klopt, dus dat hoop ik ook. Maar zolang je voor je eigen laptime rijdt heb je feitelijk liever geen verkeer dus wellicht is het een mooie mix. Je kunt ook de sessie verlaten om met een andere auto terug te keren om het dan daar eens mee te proberen.Hoop wel dat er aardig wat mensen mee gaan doen, anders is het zo'n dooie boel aangezien de Schleife nogal lang is.
Je kunt niet joinen zodra er een auto meerijdt die je niet geïnstalleerd hebt, dus als je hem niet kopen wil, moet ik de Red Pack auto's zoals de Ferrari 488 niet selecteren. Dat kan...Hoe zit het overigens met DLC's die benodigd zijn voor multiplayer? Heb namelijk alleen The Red Pack nog niet gekocht.
Hebben nog meer hier de Red Pack niet??
Zie dit ook als voorproefje op een eventuele GoT race op de Nordschleife ooit.. kijken welke auto's dan geschikt zijn (Fiat 500
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-08-2016 18:29 ]
Daar was ik al bang voor. Jammer dat het niet zo werkt dat je wel kan joinen, maar dan niet met die auto's uit de DLC. Was van plan te wachten tot hij een keer in de sale is, maar als multiplayer me bevalt dan zal hij er wel eerder komen denk ik zoAlfa90_Buttje schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 17:57:
Je kunt niet joinen zodra er een auto meerijdt die je niet geïnstalleerd hebt, dus als je hem niet kopen wil, moet ik de Red Pack auto's zoals de Ferrari 488 niet selecteren. Dat kan...
Kan er ook een open wheeler bij? zin om mijn nieuwe F1 stuurtje te proberen
KTM goed ??Beakzz schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:04:
Heb de redpack ook nog niet eigenlijk, maar die koop ik zo wel ff.
Kan er ook een open wheeler bij? zin om mijn nieuwe F1 stuurtje te proberen
.. ik zal even wat in elkaar klikken, momentje ..
en up!!
Got Fun Server
Track: Nordscheleife Touristenfahrt
Auto's: vanalles wat (nog) geen red pack, en volgens mij geen mods ..
Start: 20:10
Duur: 60 min (in loop mode!)
Ik denk dat ik na een uur de server even stop, zodat iedereen even opnieuw kan kiezen, en wat andere auto's selecteer, en wat snellere uiteindelijk
have fun!

[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-08-2016 20:13 ]
Welke auto had je??? kies eens een andere auto?
juiste AC versie??? ik draai 1.7.5
[ Voor 73% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-08-2016 20:25 ]
EDIT: zit ook op 1.7.5...
[ Voor 15% gewijzigd door Slither95 op 13-08-2016 20:29 ]
Edit : uit verveling het Red pack gekocht en geïnstalleerd en nu kan ik er ineens wel in
[ Voor 33% gewijzigd door Beakzz op 13-08-2016 20:31 ]
sh*t .. Lamborghini Aventador SuperVeloce is Red Pack
zeg het maar .. moet ik die eruit halen?
[ Voor 70% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-08-2016 20:33 ]
Als het niet teveel hinder veroorzaakt, graag:)
[ Voor 20% gewijzigd door Slither95 op 13-08-2016 20:39 ]
edit: en weer up zónder Red Pack en mét McLaren MP4-12C om het goed te maken
[ Voor 74% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-08-2016 20:45 ]
In de 458 en Mp4-12C nette rondes gereden.
Daarna nog de F40 gepakt, maar wat was dat werken zeg. 5 pogingen, zweet op mn hoofd, en nog geen clean rondje gelukt.
Deze combi ga ik vaker oefenen.
[ Voor 67% gewijzigd door Samiej6 op 13-08-2016 21:51 ]
Verwijderd
GoT - Practice Server
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2016 21:51 ]
Red Pack toch maar aanschaffen.
ik heb de server nog een keer gestart voor de liefhebbers van de Ring aka Nordschleife aka Grüne Hölle
[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-08-2016 21:54 ]
Van mij mag dit vaker op welk circuit dan ook . Zitten er nog mensen op Discord of Teamspeak tijdens zoiets als dit of houden jullie het bij typen?
is het, het vrij rijden wat het leuk maakt?
Ik ga de Nordschleife nu nog een keer opzetten, als laatste dag van mijn vakantie wil ik even wat leuks doen
even wat leuke auto's selecteren ..
edit:
en up!

Got Fun Server
Track: Nordscheleife Touristenfahrt
Auto's: vanalles en nog wat,
- Alfa Romeo 4C, 155 V6 Ti DTM
- Ferrari LaFerrari, F40 Stage 3, 458 GT2, 488 GT3
- Ford GT40
- Ford Mustang 2015
- KTM X-Bow R
- Lamborghini Gallardo SL
- McLaren 650S GT3 , MP4-12C GT3, McLaren F1 GTR
Start: 14:20
Duur: 90 min (in loop mode!)
Ontbrekende auto's zijn eventueel hier te vinden: http://assetto-db.com/cars
[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-08-2016 14:33 ]
Dit topic is gesloten.