Hi Beakz,Beakzz schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 00:22:
[...]
Wat jij omschrijft is precies wat ik voel aan het stuur. En wat jij zegt klopt ook, maar de theorie is dat de FFB niet bij elke auto hetzelfde is. Een zwaardere mercedes zal dus met dezelfde FFB sneller clippen dan de Ferrari GT2. Om die reden staat volgens mij ook de FFB in de carsetup om die bij elke auto de apart in te kunnen stellen.
Dus de goede FFB zal voor auto A heel anders zijn dan voor auto B. Bij de Ferrari had ik de FFB netjes onder de rode lijn bij kerbs en licht er overheen wanneer ik offtrack ging. Met diezelfde stand ging ik in de Mercedes zitten en toen ging het bij de kerbs gelijk over de rode lijn.
Nouja het voelt 10 x beter dan het was iig, want die details had ik tot nu toe nog niet in AC. Zal nog wel wat meer testen en forums afstruinenTnx for the input iig.
Ik rij zelf ook met t300.. Dit zijn zowat mijn settings van voorkeur..
Algemene settings ac
- gain 100
- filter en damping 0
- minimum force 12 (moet ik nog wat met spelen)
- kerb 40 / road 60 / slip 20
FFB per categorie (welke je bij de wagen aan kan passen)
- GT2/3 en meeste andere klasses voelen ideaal aan: rond de 65%
- openwheel: rond de 55%
Vind je dit teveel of te weinig, verander met stappen van 1%, want maakt vaak al hoop verschil uit)
Stuurgraad per categorie (dit moet je telkens doen nadat je een setup hebt geladen)
- GT2/3 , openwheel: 360° (op stuur: mode en 1 tikje naar rechts duwen = lampje pinkt tweemaal)
- Oldskoolwagens en straatwagens: 450° (mode en 2 tikjes naar recht duwen = lampje pinkt driemaal)
Een flatspot voelt aan als een constante vibratie ih stuur bij me, of zoals jij het ook zegt constant tikken tegen je hand..
Hopelijk ben je er wat mee..
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2015 14:32 . Reden: Edit: slip 20 ]