Accu leeg, deuren op slot | Wat te doen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Een dikke maand geleden heeft mijn BMW 525td uit '98 de 300.000 km aangetikt.

2 weken geleden: deurgreep bijrijderskant (binnen) afgebroken.
Vorige week dinsdag: deurgreep bestuurderskant (buiten) afgebroken.

Ik moest de afgelopen dagen dus via de achterdeur de voordeur openen. Ik heb twee nieuwe deurgrepen besteld bij een autosloop, deze verwacht ik vandaag binnen te krijgen.

Afgelopen vrijdag wilde mijn auto niet starten. Auto had nog wel stroom, maar blijkbaar niet genoeg om de auto te starten. Binnenverlichting en verlichting ging brandde wel (zwak). Ik heb hem proberen over te starten met de auto van mijn vriendin (clio 2002), maar deze accu was waarschijnlijk te zwak.

Vanochtend wilde ik wat spullen uit de auto halen, maar nu krijg ik de deuren helemaal niet meer open. De accu lijkt nu helemaal dood te zijn.

Hoe kom ik nu in mijn auto terecht? Ik las ergens op internet dat je de deurgreep omhoog moet houden en dan de sleutel omdraaien, maar ik heb geen deurgreep meer :o

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bijrijderskant heeft ook geen deurgreep buiten meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Wolly schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:21:
Bijrijderskant heeft ook geen deurgreep buiten meer?
jawel, maar geen slot

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Heeft de achterklep ook geen slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454708

Oei, dat heb je mooi voor elkaar.

En als ik me niet vergis hebben die BMW's de accu onder de achterbank liggen, dus daar kom je ook niet bij... Via de kofferbak dan maar? Als je enigzins neerklapbare banken hebt moet dat lukken. Of als je een skiluik hebt even een kindje van rond de 4-5 van de straat plukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:53

ralpje

Deugpopje

Die deurgreep zal ergens op aangrijpen... Wellicht dat je met iets van een schroevendraaier voorzichtig kunt proberen het palletje omhoog te duwen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Lid van de ANWB....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 13:45
Is de deurgreep met slot en al afgebroken?

(Heb je de Clio wel op toeren gehouden tijdens het starten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Anoniem: 454708 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:24:
[...]

Oei, dat heb je mooi voor elkaar.

En als ik me niet vergis hebben die BMW's de accu onder de achterbank liggen, dus daar kom je ook niet bij... Via de kofferbak dan maar? Als je enigzins neerklapbare banken hebt moet dat lukken. Of als je een skiluik hebt even een kindje van rond de 4-5 van de straat plukken :P
e39 heeft dat niet volgens mij...

Maarja, dat wordt toch pielen met de handgreep. Je kan niet gewoon het slot opendraaien en het palletje van de handgreep omhoog drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Accu zit inderdaad in de kofferbak. Kofferbakklep werkt ook elektronisch.
Als ik de sleutel in de bestuurdersdeur doe en omdraai wordt normaal gesproken de CV getriggerd, idem voor achterklep. Ik kan hem dus niet doordraaien/forceren.

De deurgreep is afgebroken diep in de deur (geen mogelijkheid om met een schroevendraaier te pielen)

Tijdens het overstarten met de clio was ik alleen (geen mensen in de buurt die me konden helpen). Ik wilde het vanavond nogmaals proberen om de clio goed op toeren te brengen. (dat wordt lastig als ik niet binnen kom)

Helaas niet lid van de ANWB.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ken je niet iemand met een potentere auto in de buurt? liefst een diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 17:50
Volgens mij zit er in je kofferbak ook een slot om met de sleutel te openen.
De vroegere E39 van mijn schoonbroer wel in ieder geval, de huidige E90 van hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:29

-tom-562

Oliesjeik

En laat de hulp auto gewoon een kwartier draaien. Dan laad je je accu een beetje op, vaak helpt dat beter dan meteen starten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wegenwachtlid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
ictinteresse schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:36:
De vroegere E39 van mijn schoonbroer wel in ieder geval, de huidige E90 van hem ook.
Dat klopt, maar als ik het slot normaalgesproken omdraai, wordt deze elektronisch geopend
418O2 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:35:
Ken je niet iemand met een potentere auto in de buurt? liefst een diesel.
Niet in de buurt, maar kan ik wel regelen. Moet wel eerst mijn auto binnen kunnen komen ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 13:45
ictinteresse schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:36:
Wellicht onder een embleem o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Anders lijkt een dealer me de beste bron voor informatie over hoe je bijv. de achterklep open kunt krijgen.

Moet ik trouwens begrijpen dat je de vergrendeling van het bestuurdersportier niet mechanisch kunt ontgrendelen? Dat zou ik nl. wel erg vreemd vinden. Of lukt dat wel maar kun je dan de deur niet openen vanwege de afgebroken handle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Via de kofferklep zou je normaal binnen moeten komen, die heeft een mechanisch slot als het goed is...
Op mijn vorig werk hadden we ook zoiets, maar daar hebben ze het via de kentekenverlichting de batterij opgeladen maar dat was ellende meen ik (was prototype wagen...)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
dat kan wel gewoon, hij kan hem gewoon niet openen met de klink.

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 08-05-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kosten afweging maken? Anders of deur of motorkap of achterklep of dakraam (als je die hebt) forceren.... Of inderdaad een sloten expert fixen die weet hoe je dit soort wagens open krijgt zonder iets te forceren. Whatever het goedkoopst is zou ik zeggen :). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan de accu ook opladen via de startpunten bij de motor (plus pool en gewoon een metalen deel van de motor als massa). Echter zal je de motorkap vast ook niet open kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hoort de kofferbak eigenlijk altijd te kunnen openen, ook zonder stroom. Accu in de kofferbak, dus even de clio eraan hangen en je kan de rest ook weer openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ja volgens mij moet je daar gewoon je sleutel in kunnen steken, omdraaien en openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:42:
Anders lijkt een dealer me de beste bron voor informatie over hoe je bijv. de achterklep open kunt krijgen.

Moet ik trouwens begrijpen dat je de vergrendeling van het bestuurdersportier niet mechanisch kunt ontgrendelen? Dat zou ik nl. wel erg vreemd vinden. Of lukt dat wel maar kun je dan de deur niet openen vanwege de afgebroken handle?
Ik vond dit ook al vreemd, maar ik kreeg er geen beweging in, heeft btw niets te maken met de deurgreep.
Chevy454 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:42:
Via de kofferklep zou je normaal binnen moeten komen, die heeft een mechanisch slot als het goed is...
Op mijn vorig werk hadden we ook zoiets, maar daar hebben ze het via de kentekenverlichting de batterij opgeladen maar dat was ellende meen ik (was prototype wagen...)
Ja dat had ik ook verwacht, aangezien daar de accu zit. Om de klep normaalgesproken te openen doe ik mijn hand in de ruimte boven de kentekenplaat. Daarachter zit een 'knop' die ik indruk die weer dat elektronische machanisme triggerd. Het openen van de achterklep (en dan bedoel ik dus niet het slot eraf halen) gaat dus ook elektronisch

[ Voor 4% gewijzigd door funk-e op 08-05-2012 11:57 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zoals al genoemd via de kofferbak/kentekenverlichting. Je kunt daar een minuut of 5 / 10 een acculader / andere auto aan hangen zodat er weer genoeg stroom in het systeem vloeit om de centrale vergrendeling te gebruiken. Daarna maak je indien nodig de motorkap open en laad je verder bij op de accu zelf.

Zo heeft de ANWB mij ook eens op weg geholpen met mijn 5 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Satch schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:50:
Je kan de accu ook opladen via de startpunten bij de motor (plus pool en gewoon een metalen deel van de motor als massa). Echter zal je de motorkap vast ook niet open kunnen maken?
nee klopt, daarvoor moet ik weer in de auto zijn

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
HTT-Thalan schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:53:
Zoals al genoemd via de kofferbak/kentekenverlichting. Je kunt daar een minuut of 5 / 10 een acculader / andere auto aan hangen zodat er weer genoeg stroom in het systeem vloeit om de centrale vergrendeling te gebruiken. Daarna maak je indien nodig de motorkap open en laad je verder bij op de accu zelf.

Zo heeft de ANWB mij ook eens op weg geholpen met mijn 5 :).
waarmee (met wat voor kabels) sluit ik een accu op kentekenverlichting aan? :?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
stroomkabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat de tip om de accu op te laden via de aansluitingen van een lamp die bereikbaar is (als er inderdaad een is die van buitenaf bereikbaar is) het verdient om op te volgen. Moet je natuurlijk wel een acculader hebben of kunnen lenen. Een paar kabeltjes met krokodilleklemmetjes zijn dan waarschijnlijk ook wel handig.

Ik heb zelf ooit een soortgelijke originele manier bij de hand gehad om een probleem op te lossen. Ik reed net 10 kilometer in een leenauto van de garage toen die begon te hakkelen en een bijna lege benzinetank bleek te hebben. Ik kon nog net in TomTom het dichtstbijzijnde benzinestation vinden en me daar naartoe laten leiden door TomTom maar toen bleek dat de sleutel de benzinedop niet wou openen (er bleken later nog twee andere sleutels te zijn die dat wel deden maar degene die ik had meegekregen dus juist niet). Wegenwacht kwam en die heeft toen de benzineleiding onder de motorkap losgehaald en met een klein elektrisch pompje dat hij daarvoor blijkbaar speciaal bij zich had voldoende liters in de tank gepompt om mijn rit te kunnen volbrengen en weer terug te kunnen komen bij de garage.

Van die dingen ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ik ga even kijken wat mijn mogelijkheden zijn.

Kan ik trouwens ook gewoon lid worden van de ANWB en hun het laten oplossen? Of betaal ik dan meer omdat ik nog geen lid ben?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Voor zover ik weet kun je ter plekke lid worden als je de wegenwacht laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:51
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:09:
Voor zover ik weet kun je ter plekke lid worden als je de wegenwacht laat komen.
Dat klopt, maar dan betaal je wel extra - anders zou natuurlijk iedereen pas lid worden als er een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 21:54
Je kan ook proberen "ouderwets" te hengelen, dus met een stuk lasdraad/ijzerdraad haakje van buigen en el crimo style via het raam je door open hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik weet niet hoe dat nu is maar vroegah was dat voor zover ik weet niet zo. Juist nu er ook nog eens concurrentie is zou ik verwachten dat ze er graag een ANWB+Wegenwachtlid bij krijgen en ze dergelijke prijsdrempels juist niet zouden willen hebben.

Maar ik zou zeggen bel ze even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
tik gewoon een raampje in en breng die auto naar de sloop.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.radio2.be/sites/default/files/images/baksteen1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44
funk-e schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:53:
[...]

nee klopt, daarvoor moet ik weer in de auto zijn
Dat moet volgens mij ook gewoon kunnen van buiten met wat gepiel, onder de auto gaan liggen en met je hand naar boven achter de bumper even de vergrendeling aftasten
Wii4all schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:17:
tik gewoon een raampje in en breng die auto naar de sloop.
:/ Eeuwige zonde van die auto

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 08-05-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:16:
Ik weet niet hoe dat nu is maar vroegah was dat voor zover ik weet niet zo. Juist nu er ook nog eens concurrentie is zou ik verwachten dat ze er graag een ANWB+Wegenwachtlid bij krijgen en ze dergelijke prijsdrempels juist niet zouden willen hebben.

Ik weet wel hoe dat nu is en dat heb ik je net verteld: je betaalt meer. Uit de ANWB-voorwaarden:
Wanneer u nog geen Wegenwacht Service heeft afgesloten, schrijven wij u ter
plekke in voor Wegenwacht Nederland Service inclusief Woonplaats Service
met verhoogd inschrijfgeld. U heeft alleen recht op sleutelhulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vind ik niet slim van ze. Mensen die lid worden op die manier zouden wel eens heel lang lid kunnen blijven en dan verdienen ze hun 'investering' van die eerste hulp dubbel en dwars terug.

Beetje aan lange termijn denken doen. Maar dat schijnt al lang voor veel mensen steeds moeilijker te worden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:16:

Nogal logisch dat ze extra rekenen als je ze belt bij pech zonder lid te zijn. Het is immers een soort verzekering.
Wanneer u nog geen Wegenwacht Service heeft afgesloten, schrijven wij u ter
plekke in voor Wegenwacht Nederland Service inclusief Woonplaats Service
met verhoogd inschrijfgeld. U heeft alleen recht op sleutelhulp.
AV *pdf
Bij elkaar komt dat op ongeveer 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:29:
Vind ik niet slim van ze. Mensen die lid worden op die manier zouden wel eens heel lang lid kunnen blijven en dan verdienen ze hun 'investering' van die eerste hulp dubbel en dwars terug.

Beetje aan lange termijn denken doen. Maar dat schijnt al lang voor veel mensen steeds moeilijker te worden. ;(
Net zoiets als een verzekering tegen brand aanschaffen als je huis in de fik staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Elke vergelijking gaat mank?

Deze zeker. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 13:23

Denk eerder dat veel mensen dat pas op het moment van pech lid worden. Met andere worden. Als probleem verholpen is zeggen ze hun lidmaatschap op en het jaar later zijn ze geen lid meer.. Door verhoogd inschrijfgeld te vragen denken mensen wel 2x na om toch voor het fout gaat lid te worden.. Daarnaast geloof dat het iets van 50 Euro kost??

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:31:
Elke vergelijking gaat mank?

Deze zeker. ;)
Juist niet. Als het even duur zou zijn om hem af te sluiten als je hem pas nodig hebt dan sluit niemand die service preventief af. Immers, waarom zou je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is het je nooit opgevallen dat bedrijven allerlei voordeeltjes/cadeautjes geven aan nieuwe klanten? Omdat je een klant eerst moet hebben om hem te kunnen houden en op de langere termijn (veel) geld aan ze kan verdienen.

Zo werkt dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:35:
Is het je nooit opgevallen dat bedrijven allerlei voordeeltjes/cadeautjes geven aan nieuwe klanten? Omdat je een klant eerst moet hebben om hem te kunnen houden en op de langere termijn (veel) geld aan ze kan verdienen.

Zo werkt dat dus.
Zo werkt dat bij de ANWB ook. Je krijgt vaak de eerste maanden lidmaatschap kado (tot einde jaar oid).

Het werkt natuurlijk niet zo als er daadwerkelijk iets is. Als mijn fiets door achterstallig onderhoud er acuut me stopt gaat mijn fietsenmaker hem ook niet gratis ophalen, repareren en mij thuis brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Misschien wel als je gelijk een onderhoudscontract bij hem af zou sluiten. Maar zo werken fietsenmakers niet dus gaat ook deze vergelijking mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha

Zij denken juist een stuk beter aan de lange termijn dan jij, want zij hebben informatie die jij niet hebt (maar blijkbaar wel denkt te hebben). Zo weten zij hoe vaak een lid gemiddeld de Wegenwacht belt, en hoeveel ze dat per melding kost. Ik heb wat inside info en weet bijvoorbeeld dat als jij één keer de Wegenwacht belt, je daarna gemiddeld zo'n 3 jaar lid moet zijn zonder meldingen voordat ze dat weer terugverdiend hebben.

Als ze jouw geweldige plan zouden uitvoeren, en je gratis zouden helpen de eerste keer (waarna je verplicht een jaar lid bent), en jij daarna 6 jaar lid blijft, dan maken ze pas winst op je als je in die 6 jaar geen enkele keer pech hebt. Die kans is niet groot genoeg om dat de moeite waard te maken. Bovendien zou jouw plan als neveneffect hebben dat huidige leden hun lidmaatschap meteen gaan opzeggen en pas weer lid worden als ze pech hebben. Kortom, een bijzonder slecht plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

En jij denkt dat ik in zo'n constructie niet zou voorzien dat mensen dan na een jaar hun lidmaatschap weer zouden opzeggen en hetzelfde dan opnieuw zouden proberen als ze weer met pech staan? Waarom zou je dat in hemelsnaam denken?

Is dat misschien omdat ik dat niet expliciet beschreven heb omdat het topic daar niet over gaat en dit een zijpaadje is dat ik dan ook niet te ver wil bewandelen?

NATUURLIJK zou je mensen die dat doen bij een tweede keer een RUIME toeslag laten betalen en desnoods een lidmaatschap voor minimaal 3-5 jaar laten aangaan om dat soort misbruik tegen te gaan.

In tegenstelling tot wat jij schijnt te denken ben ik nl. niet helemaal achterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:24
Achterkant op 2 assteunen, en dan met een scooter op de standaard wiel tegen wiel zetten. Wie weet kan je de dynamo zal wel opladen ook al staat de auto uit. Moet je hem wel in een versnelling hebben weggezet en flink door de compressie heen. Tot slot hopen dat hij niet toevallig start :+

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 08:44
Ja een 50cc scootertje heeft genoeg power om een 2,5L 6 keer door de compressieslag te krijgen. Dan nog moet ie wel in de versnelling staan, en daarvoor moet je toch echt in de auto komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:16:
En jij denkt dat ik in zo'n constructie niet zou voorzien dat mensen dan na een jaar hun lidmaatschap weer zouden opzeggen en hetzelfde dan opnieuw zouden proberen als ze weer met pech staan? Waarom zou je dat in hemelsnaam denken?

Is dat misschien omdat ik dat niet expliciet beschreven heb omdat het topic daar niet over gaat en dit een zijpaadje is dat ik dan ook niet te ver wil bewandelen?

NATUURLIJK zou je mensen die dat doen bij een tweede keer een RUIME toeslag laten betalen en desnoods een lidmaatschap voor minimaal 3-5 jaar laten aangaan om dat soort misbruik tegen te gaan.

In tegenstelling tot wat jij schijnt te denken ben ik nl. niet helemaal achterlijk.
Excuses, ik had niet begrepen dat jij veel slimmer bent dan mijn ex-collega's bij de ANWB. Ik zal ze laten weten dat ze zo snel mogelijk de contractonderhandelingen met je moeten starten! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat ik zelf ook bedacht had als een potentieel realistische optie maar ook al genoemd is door FastFred is proberen de motorkapvergrendeling van onderaf te ontgrendelen. Geen idee natuurlijk hoe toegankelijk het daar in het vooronder is maar daar kom je pas achter als je er onder gaat liggen met een goeie schijnwerper. Ik lees alleen niet dat de vraagsteller dit ook al geprobeerd heeft en daarom wijs ik er nog maar even op.

Dan heb je ruime toegang tot het elektrische systeem en moet je daar wel wat stroom in kunnen krijgen. Ik zou persoonlijk overigens allang met een dealer gebeld hebben (of BMW Nederland of desnoods Duitsland). Daar zitten mensen die zo'n auto van voor tot achter kennen en precies weten wat je beste opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Anakha schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:00:
Excuses, ik had niet begrepen dat jij veel slimmer bent dan mijn ex-collega's bij de ANWB. Ik zal ze laten weten dat ze zo snel mogelijk de contractonderhandelingen met je moeten starten! :*)
Jij denkt nog dat alle bedrijven en instanties gerund worden door uitermate capabele mensen die beter dan ieder ander in staat zijn om hun taak te verrichten en nooit iets anders dan de allerbeste besluiten nemen en perfect beleid voeren dat niet voor verbetering vatbaar is?

Moet je voor de aardigheid eens volgen wat er zoal voor ellende in de media langskomt en je dan eens afvragen wat daar zeer vaak aan ten grondslag ligt. Zouden het misschien mensen kunnen zijn die de meest vreselijk verkeerde dingen doen en ontzettend foute besluiten nemen, ook al zitten ze op de stoel waar ze geacht worden 'er verstand van te hebben'?

"Professioneel" betekent dat je je laat betalen voor je diensten. Het is helaas geen garantie dat men ook een expert is op het terrein waar men zich mee bezig houdt. Dat zouden meer mensen zich eens moeten realiseren en minder blind vertrouwen hebben in de beleidsmakers/bestuurders. Ik ben er al lang geleden achtergekomen.

En daarmee wil ik dit zijpaadje definitief afsluiten. Ik heb er al veel meer over geschreven dan ik zou willen dus dit is het laatste wat ik hierover zal melden in dit topic.

Terug naar het oplossen van het onderhavige probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ik heb zojuist contact opgenomen met de BMW-dealer. Ze geven aan dat de kofferbakklep 2 standen heeft: elektronisch en mechanisch. Als ik de sleutel de andere kant op draai (linksom), zal ik hem mechanisch moeten kunnen openen. De monteur gaf al aan dat het linksom draaien van dat slot nogal moeilijk kan gaan omdat het bijna nooit gebruikt is.

Ik ga het vanavond proberen en ik zal even een update posten als er vorderingen zijn.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het zou dan misschien geen kwaad kunnen er een beetje slotspray als je die hebt of WD40 in te spuiten en een paar minuten te laten 'inweken'. Verder kan een beetje 'jutteren' met de klep terwijl je de sleutel draait wellicht ook nog een beetje helpen. Het laatste dat je wilt is dat die sleutel in het slot afbreekt.

Zou me trouwens niet verbazen als dit gewoon in het handboekje zou staan... dat in de auto ligt? :+

PDFje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Eens met Jack: ff grafiet of WD40 erin voor je draaien gaat.

Mocht dat niet lukken: lid worden van de ANWB, twee weken wachten (dat is hun policy, pas daarna ben je verzekerd voor pechhulp, maar sleutelservice heb je wel al eerder, check ff de voorwaarden) en daarna pas WW bellen. Is een beetje afhankelijk of je je auto nodig hebt in de tussentijd.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 20:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:01:
Wat ik zelf ook bedacht had als een potentieel realistische optie maar ook al genoemd is door FastFred is proberen de motorkapvergrendeling van onderaf te ontgrendelen.
Dat gaat redelijk, howto's op Youtube.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Accu's schijnen beter te presteren als ze warm zijn, dus wellicht als de temps vanavond hoger zijn dat je nog een kansje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb je toevallig een trekhaak? Dan kan je op die manier de boel prik voorzien of de boel opladen....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

franssie

Save the albatross

Wat ik mij afvraag over de trekhaak/nummerbord verlichting ... die schakelen toch af als je het contact uit hebt (en dat zit binnen), dus hoe krijg je dan spanning op de accu? Of is het alleen om de centrale vergrendeling van spanning te voorzien, dan zou het kunnen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-06 22:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

franssie schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:26:
Wat ik mij afvraag over de trekhaak/nummerbord verlichting ... die schakelen toch af als je het contact uit hebt (en dat zit binnen), dus hoe krijg je dan spanning op de accu? Of is het alleen om de centrale vergrendeling van spanning te voorzien, dan zou het kunnen?
Trekhaak heeft vaak een permanente 12V pen, maar kentekenverlichting gaat inderdaad alleen werken als de verlichting ingeschakeld staat. Dus dat trucje lukt alleen als je accu leeg is omdat de verlichting aan was blijven staan. Via de kentekenverlichting laden, zou ik trouwens niet snel doen... De draden die eraan zitten zijn nogal dun en de zekering erachter is ook niet heel zwaar. De kans dat een zekering of draad doorbrand is nogal groot...

Portieren van binnenuit openen gaat je bij een BMW niet lukken als hij van buitenaf op slot is gedaan. Die sloten zitten in dead-lock en dan is de deurhendel aan de binnenzijde geblokkeerd.

Maar de kofferbak behoord gewoon mechanisch te openen. De accu ligt als het goed is, rechts achterin, onder het tapijt en is vanuit de kofferbak dus bereikbaar.

Als je hem gaat jump-starten, hou er rekening mee dat de hulp-accu of auto wel een beetje pittige stroom kan leveren, want het gaat hier wel om een grote diesel (dus zware startmotor). Je zal niet de eerste zijn die in een poging een diesel te starten, de dynamo van de hulpauto opblaast...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

franssie

Save the albatross

verrek http://www.annatefka.nl/mf_techniek/tech_elek_aanh.htm het is idd zo, dank!
Die ga ik bij mijzelf eens snel doormeten (en afsluiten).
Wel leuk om tijdens het camperen stroom te stelen voor je koelbox }) edit:// todat je buurman vroeg brood gaat halen met de auto natuurlijk ...

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 09-05-2012 01:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Even een update:

WD40 in het slot in de kofferklep did the trick.
Ik kon vervolgens, na wat priegelen, de achterklep mechanisch openen.
Vervolgens heb ik de startkabels aan de accu van de clio verbonden. Na een minuutje kon ik de deuren weer openen. Daarna toch nog even geprobeerd om de auto te starten terwijl mijn vriendin in de clio zat en daar flink wat gas gaf. Helaas toch niet krachtig genoeg om de BMW te starten. Tijdens de startpogingen van de BMW doofde de binnenverlichting in de clio :+ .

Helaas dus niet gelukt om de auto te starten. Ik heb de deuren maar niet op slot gedaan, anders had ik weer hetzelfde probleem gehad.

Nu nog even de vraag wat ik vandaag ga doen: Auto naar garage laten slepen en daar accu laten vervangen of gewoon zelf een accu plaatsen (kan toch niet al te moeilijk zijn?)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Weet je zeker dat hij kapot is en niet gewoon leeg?

Verder moet je de Clio even een minuut of tien met verhoogd toerental laten lopen zodat de accu in de BMW een beetje bijgeladen wordt. Pas dan proberen te starten waarbij het vermogen voor het starten nog steeds door de Clio geleverd wordt en niet door de eigen accu. De reden dat het nu nog niet werkte is dat de interne weerstand van een volledig lege accu te hoog is.

Verder hoeft je vriendin niet veel gas te geven hoor, zo lang het toerental maar een stukje hoger dan stationair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Eerst even met de startauto een rondje rijden??? Zodat ie op toeren is. Je moet altijd de motor ongveer 1000rpm draaien.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
is het een handbak? want dan kan je hem gewoon aanduwen natuurlijk.

voor als je niet weet hoe: auto in de 2 en op contact. Koppeling intrappen, duwen en iets snelheid maken en dan de koppeling op laten komen (en weer intrappen als hij loopt). Wel de aandouwer waarschuwen dat je de koppeling los gaat laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

418O2 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:05:
is het een handbak? want dan kan je hem gewoon aanduwen natuurlijk.

voor als je niet weet hoe: auto in de 2 en op contact. Koppeling intrappen, duwen en iets snelheid maken en dan de koppeling op laten komen (en weer intrappen als hij loopt). Wel de aandouwer waarschuwen dat je de koppeling los gaat laten.
Dan moet je wel 4 man regelen. Want een zo'n auto duw je niet zo maar aan.....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Het duwen hebben we al geprobeerd, is echt niet te doen: brede banden, 1500 kilo moeilijk op snelheid te krijgen.

Het zou natuurlijk zonde zijn als ik een nieuwe accu zou kopen terwijl deze niet af is. Maar waarom zal de accu na 2 dagen stilstaan leeg zijn en vervolgens 1 dag later helemaal dood?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

funk-e schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:12:
Maar waarom zal de accu na 2 dagen stilstaan leeg zijn en vervolgens 1 dag later helemaal dood?
Omdat er allerlei afnemers zijn die stroom blijven trekken. Dus accu opladen (of vervangen) en de multimeter tussen een pool en een klem houden en kijken hoeveel ampere er loopt.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 23:29
Met hoeveel man was je dan? Ik kon mijn auto met brede banden van 1400 kilo ook aanduwen met 2 man (+3e bij koppeling). Moet vast kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Gewoon even kijken of er iemand is met een busje ofzo in de buurt dat moet toch wel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Meet even hoeveel spanning de accu nog geeft. Minder dan (ik dacht) 10V en je kunt sowieso een nieuwe kopen. En ja, dat kan je zelf best. Even googlen voor tutorial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
Wij hadden dit probleem ook (niet te deuren, maar lege accu) met de Golf van mijn vriendin. Accu was morsdood en overstarten durfden we niet omdat ik had gehoord dat bij moderne auto's dan hhea kan doorbranden? :? (rij zelf een redelijk moderne BMW 3)

Kortom uiteindelijk acculader eraan, maar niet aan de praat te krijgen. Zelfs geprobeerd over te starten met een dikke accu van een tractor, maar niks. Hebben we de wagen aangetrokken met pap zijn BMW 5. Die heeft er voor zo'n Golfje nog pittig aan moeten trekken. De clue was ook niet in de 1ste maar in de 2de versnelling aan te trekken. Daarna ben ik na wat rondjes meteen naar de garage gereden in de hoop dat de auto niet afsloeg. Was best spannend. :D

Later bleek dat de accu niet dood was, maar heel leeg getrokken (door electronica). In de garage hadden ze een andere acculader die blijkbaar een stoot kan geven zodat de accu door het dode punt komt. Na het opladen en herplaatsen start de auto weer elke morgen als vanouds.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Aanslepen moet wel lukken. Als je maar eerst voldoende snelheid opbouwt en dan in de derde versnelling de koppeling op laten komen (tweede bij aanduwen).

Ik weet niet waar je woont maar er zijn ook firma's die de accu bij je thuis afleveren. Heb ik met mijn laatste accu ook laten doen. Verder een acculader lenen of kopen als je die nog niet hebt en dat eerst proberen. Bij voorkeur een processorgestuurde.

Vorig jaar heb ik bij Lidl voor 20 euri deze nog gekocht. Ik wist dat ze met die specs elders meestal al gauw 2,5-3 keer zoveel kosten (Conrad merk Ctek bijv.). Prima ding. Die kon de oude (Varta) accu uit mijn auto tot mijn verbazing weer opladen tot waarbij de 'groene punt' weer zichtbaar werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Aanslepen is tegenwoordig niet de beste oplossing meer, bij benzine-auto's tenminste. Als hij niet riect aanslaat dan komt er onverbrande benzine in de uitlaat wat dodelijk is voor de catalysator.

Maar dingen als een acculader en multimeter kosten inderdaad een paar tientjes, zou je eigenlijk gewoon in huis moeten hebben liggen als je oudere auto's rijdt. Zelf ben ik wel zo iemand die een Ctek koopt omdat ik hem wat vaker gebruik en ook voor druppelladen, maar een Lidl ding zal zijn werk ook best prima doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Kan je de clio niet even wat langer laten bijladen? Een Car Battery Booster is iig wel heel handig, die leveren genoeg ampere om de auto direct vanaf zo'n ding te starten, hoef je niet eerst wachten tot je accu is bijgeladen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Overigens kan aanduwen/slepen bij auto's met een elektrische ontsteking waarvan de accu écht leeg is problematisch zijn omdat die ontsteking zolang de motor nog niet loopt de stroom voor de vonk uit de accu haalt. Pas als de motor loopt kan de dynamo die stroom leveren.

Lege accu > geen vonk > niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat die Clio gewoon een kwartiertje draaien met de startkabels verbonden, je accu is dan weer zodanig opgeladen dat starten wel lukt hoor.

Daarnaast, als je voor een nieuwe accu gaat, zeker zelf doen. Tis even de plus en minpool loshalen, batterij eruit halen, nieuwe erin en weer vastmaken. Kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

2 handen tegen het raam duwen (naar binnen toe)
langzaam raam naar beneden duwen.

Als je het rustig doet gaat het niet stuk, ook niet bij een electrisch raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

RSP schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:54:
2 handen tegen het raam duwen (naar binnen toe)
langzaam raam naar beneden duwen.

Als je het rustig doet gaat het niet stuk, ook niet bij een electrisch raam.
Doe eens voor met een filmpje? Als dat bij mijn auto zou werken zou ik niet echt blij worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat fijn dat iedereen toch met een diesel zit te vonken :)
Geen stroom -> geen naaldlift -> geen inspuiting -> je bilnaad staat blank van het zweet.

Het enige wat je zou kunnen doen is de wagen van een helling laten afrollen totdat je zeker 750rpm motor toerental hebt en dan hopen dat hij dan voldoende sap heeft om te start. Dan heb je voldoende compressiewarmte en HOPEN dat de batterij de injectoren kan aansturen. Met 6 injectoren is dat nog een hele klus...

Tenzij de 525TD nog een mechanisch inspuitsysteem heeft maar dat lijkt me niet.

TS: niet lullig lopen doen, koop gewoon een nieuwe batterij. Als je dat niet kunt doen dan moet je geen BMW rijden.

[ Voor 69% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2012 13:53 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 17:50
funk-e schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:53:
[...]

Ik vond dit ook al vreemd, maar ik kreeg er geen beweging in, heeft btw niets te maken met de deurgreep.

[...]

Ja dat had ik ook verwacht, aangezien daar de accu zit. Om de klep normaalgesproken te openen doe ik mijn hand in de ruimte boven de kentekenplaat. Daarachter zit een 'knop' die ik indruk die weer dat elektronische machanisme triggerd. Het openen van de achterklep (en dan bedoel ik dus niet het slot eraf halen) gaat dus ook elektronisch
Sta eens achter de auto en buk eens. Kijk naar boven (Waar je hand normaal inschuift om de klep te openen). Je moet er een sleutelgat zien.
Kom net van de sloop alle E39's die ik heb bekeken hebben het.
Niet alle deuren zullen opengaan alleen de kofferbak, dan kan je je accu opladen.

Als jou auto geen sleutelgat heeft zal ermee geknoeid zijn. Heel vreemd dat als jij de originele sleutels hebt, er niet in kan komen.
Al is de CV elektrisch, dan nog moet je er altijd met een sleutel in kunnen komen!

Anders een zijraampje intikken en een andere op de sloop halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 14:15
ictinteresse schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:45:
[...]

Sta eens achter de auto en buk eens. Kijk naar boven (Waar je hand normaal inschuift om de klep te openen). Je moet er een sleutelgat zien.
Kom net van de sloop alle E39's die ik heb bekeken hebben het.
Niet alle deuren zullen opengaan alleen de kofferbak, dan kan je je accu opladen.

Als jou auto geen sleutelgat heeft zal ermee geknoeid zijn. Heel vreemd dat als jij de originele sleutels hebt, er niet in kan komen.
Al is de CV elektrisch, dan nog moet je er altijd met een sleutel in kunnen komen!

Anders een zijraampje intikken en een andere op de sloop halen.
Je bent wel een beetje laat :+
TS heeft de auto al open gekregen.

@TS: Kan je nergens een accu lenen oid? Kan je die accu gewoon op de accu in de koffer linken en zo de wagen starten. Of zoek iemand met een zwaardere accu in de auto om deze te laten aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
@ictinteresse, zoals misterdoom al zegt: de auto is inmiddels al open
@Chevy454: Ik ben niet te beroerd om een nieuwe accu te kopen

Ik heb inmiddels een Jumpstarter geregeld. Die ben ik vannacht aan het opladen en morgenvroeg ga ik het daarmee eens proberen.

In de handleiding staat alleen dat ik de min niet op de accu aan mag sluiten, maar op een niet-bewegend deel van de motor. Maar hoe zit dat, aangezien de accu achterin ligt?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3VHLUlNknpph7OCDP16y6tf5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F60Yto2XxjmzRwUIQuNAz9zQ/medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door funk-e op 09-05-2012 17:54 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

funk-e schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:52:

Nu nog even de vraag wat ik vandaag ga doen: Auto naar garage laten slepen en daar accu laten vervangen of gewoon zelf een accu plaatsen (kan toch niet al te moeilijk zijn?)
Idd, gewoon zelf accu halen en plaatsen. Dat is prima te doen met basisgereedschap.

Over die jumpstarter:
Je kan een dikke bout zoeken en daar de min op aansluiten.

Maar een accu die zo dood is gaat ze binnenkortb in de steek laten, dus jevzit sws aan een nieuwe.

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 09-05-2012 18:13 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik weet niet wat die jumpstarter precies voor apparaat is maar heeft die niet ook gewoon een accu-oplaadfunctie? Lijkt me dat dit een beter gebruik van zo'n apparaat is in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Nog even een ANWB natrap voor de ongelovigen :P Je kan via internet aanmelden, dan krijg je namelijk direct je ANWB nummer, deze kan je dan doorgeven aan de Wegenwacht. Wel je auto even buiten je woonplaats duwen, scheelt behoorlijk wat :P

[ Voor 17% gewijzigd door Megamind op 09-05-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 20:00
Die jumpstarters kunnen vaak een accu niet opladen, maar fungeren gewoon als tijdelijke 'spanningsbron'.
Volgens mij is hun capaciteit ook niet zo groot, maar kunnen ze alleen veel piekspanning leveren.
Dat zou ik dus zelf niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 18:41
meeste jumpstarters zijn een combinatie van lader/starter.

edit

tenzij je die accuutjes bedoelt

[ Voor 28% gewijzigd door sjaakwortel op 09-05-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-06 13:30
Satch schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:16:
Kan je de clio niet even wat langer laten bijladen?
Dit. Gewoon tien minuutjes op elkaar aangesloten laten terwijl die Clio stationair draait. Vervolgens met Clio er nog aan jouw auto proberen te starten, zal misschien wat moeite kosten, maar ik denk dat hij wel moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Dat is al minstens vijf keer gezegd, onder andere door mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
funk-e schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:54:
@ictinteresse, zoals misterdoom al zegt: de auto is inmiddels al open
@Chevy454: Ik ben niet te beroerd om een nieuwe accu te kopen

Ik heb inmiddels een Jumpstarter geregeld. Die ben ik vannacht aan het opladen en morgenvroeg ga ik het daarmee eens proberen.

In de handleiding staat alleen dat ik de min niet op de accu aan mag sluiten, maar op een niet-bewegend deel van de motor. Maar hoe zit dat, aangezien de accu achterin ligt?

[afbeelding]

[afbeelding]
Dan sluit je hem toch onder de motorkap aan? Zoals ik al eerder zei: Plus op het speciale plus punt in de motorruimte en de min inderdaad op een niet bewegend metalen deel van de motor.

Zoveel mogelijk verbruikers uitzetten (verlichting, airco, radio etc) en starten maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 23:29
Lekker boeiend, gewoon op de min van de accu aansluiten. Of het nou chassis is of accu, er zit niet veel verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:22
Jumpstarter inpakken en terugbrengen naar de winkel. Geld in ontvangst nemen. Nieuwe accu voor de wagen kopen. Rijden. O-)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 21:59

Part

Helemaal niets.....

funk-e schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:12:

Het zou natuurlijk zonde zijn als ik een nieuwe accu zou kopen terwijl deze niet af is. Maar waarom zal de accu na 2 dagen stilstaan leeg zijn en vervolgens 1 dag later helemaal dood?
Als de accu niet stuk was dan is hij het nu wel.
Een lood accu mag namelijk niet geheel ontladen worden omdat er dan sulfaat op de platen neerslaat. Dit is een proces wat niet te herstellen is. De accu die je nu hebt is dus dood.

Nieuwe accu er in en test even of hij goed geladen word. Zou jammer zijn als de nieuwe accu ook geheel ontladen word.
Testen doe je door de spanning over de accu polen te meten met een draaiende motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Megamind schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:34:
Nog even een ANWB natrap voor de ongelovigen :P Je kan via internet aanmelden, dan krijg je namelijk direct je ANWB nummer, deze kan je dan doorgeven aan de Wegenwacht. Wel je auto even buiten je woonplaats duwen, scheelt behoorlijk wat :P
Nee, want de eerste 8 dagen ofzo heb je geen recht op hulp.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Yonni schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:33:
Jumpstarter inpakken en terugbrengen naar de winkel. Geld in ontvangst nemen. Nieuwe accu voor de wagen kopen. Rijden. O-)
dit ga ik doen :+

Jumpstarter kon het ook niet aan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door funk-e op 10-05-2012 18:56 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Integendeel. Je 'bereikt' er net het deel van de bevolking mee dat anders ook geen bijstand afgesloten zou hebben en dus sowieso geen potentiële klant is in normale omstandigheden).

Vaak is trouwens de kost die je betaalt nog altijd meer dan de werkelijke kost van je dienstverlening. De meeste mensen bellen immers gewoon vrienden of familie als het in de buurt is en het een simpel probleem is.

@ Topicstarter: het is zo dat bepaalde organisaties, wanneer je uit eigen beweging aansluit, alsnog een moratorium hanteren (bv. eerste week na aansluiting heb je geen recht op bijstand, vergelijkbaar met wat hospitalisatieverzekeringen hanteren). Aan jou om de conclusies te trekken :).

Edit: wat tdw dus zegt.

Anders misschien es bij een BMW-hersteller polsen naar de technische mogelijkheden?

Edit: te laat, duidelijk O-)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1 2 Laatste