't Is toch wonderbaarlijk dat het over het algemeen prima werkt en geen gebakken lucht is.Nick39 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:55:
[...]
...
,feitelijk is XMS gewoon lucht,het bestaat als provider,maar neemt de diensten allemaal weer bij andere providers af.
...
het zijn allemaal resale diensten.
...
voor de "meeste" werkt het inderdaad.
Maar het is en blijft een basis dienst zonder enige innovatie.
Af en toe hoor je iets over een nieuwe dienst waar je later niets meer over hoort (netschijf etc)
Lijbrandt en XMS zijn beide dozen schuivers en geen ISP
Maar het is en blijft een basis dienst zonder enige innovatie.
Af en toe hoor je iets over een nieuwe dienst waar je later niets meer over hoort (netschijf etc)
Lijbrandt en XMS zijn beide dozen schuivers en geen ISP
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Wat is dan eigenlijk het onderscheidende kenmerk van een ISP en wie voldoet daar wel aan op de glasvezel?
Eigenlijk zou het wel leuk zijn om alleen de glasvezel te kunnen huren en dan daarop je eigen pakket aan diensten te kunnen samenstellen. Dus zelf kiezen of- en bij wie je telefoon afneemt, tv, internet, etc. Alles onafhankelijk van elkaar...
Eigenlijk zou het wel leuk zijn om alleen de glasvezel te kunnen huren en dan daarop je eigen pakket aan diensten te kunnen samenstellen. Dus zelf kiezen of- en bij wie je telefoon afneemt, tv, internet, etc. Alles onafhankelijk van elkaar...
[Voor 18% gewijzigd door Fiber op 10-05-2012 14:32]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vodafone bied een combi dienst aan, KPN internet, KPN IPTV en analoog + DVB-C via GHM.
Hoop zelf dat er een TV aanbieder komt welke ook HD en het pluspakket gaat leveren op DVB-C (beetje het ziggo aanbod)
Denk dat KPN en GHM dan een hoop TV klanten zullen kwijtraken.
Hoop zelf dat er een TV aanbieder komt welke ook HD en het pluspakket gaat leveren op DVB-C (beetje het ziggo aanbod)
Denk dat KPN en GHM dan een hoop TV klanten zullen kwijtraken.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Dan volgt Glashart vanzelf. Mijn voorspeling: Dit jaar 3 zenders HD op DVB-C, volgend jaar 10 en over 5 jaar alles.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Als de volgende zenders ook aangeboden worden via DVB-C dan ben ik direct weer TV klant
Discovery HD
Discovery World
Discovery Science
ID: Investigation Discovery
Animal Planet HD
National Geographic HD
Nat Geo Wild Plus
Nat Geo Wild HD
Baby TV
Discovery HD
Discovery World
Discovery Science
ID: Investigation Discovery
Animal Planet HD
National Geographic HD
Nat Geo Wild Plus
Nat Geo Wild HD
Baby TV
Ik denk dat dat te duur is,je zou dan als individu een vezel moeten huren terwijl nu XMS dat voor je doet en dus een grootverbruikerskorting krijgt die je als individu mis loopt.Fiber schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:31:
Wat is dan eigenlijk het onderscheidende kenmerk van een ISP en wie voldoet daar wel aan op de glasvezel?
Maar feitelijk doe ik het al een heel eind en kan je het een heel eind, telefonie zou je bv los kunnen koppelen en zelf kunnen nemen bij budgetphone o.i.d., mijn TV komt bij Ziggo vandaan,zowel analoog als digitaal, news neem ik af via newsxs.
Is het goedkoper, nee... want meestal krijg je bij triple play abonnementen kortingen die ik nu misloop door het uit te splitsen over diverse providers.
Aan de andere kant, valt news uit dan kan ik gebruik maken van de Ziggo newsserver, valt de tv uit dan kan ik uitwijken naar de schotel,valt internet weg dan kan ik uitwijken naar Ziggo en KPN (tethering).
Aan de andere kant zijn al die uitbestedingen en ondervedelingen ook wel makkelijk, want Telio heeft veel meer klanten dus valt er iets goed uit met telefonie dan gaan er van alle abonnees alarmbellen rinkelen, valt tv weg ( tenzij het echt iets op het xms netwerk deel is) dan gaan andere klanten van GHM ook aan de telefoon hangen, valt er iets goed weg op internet dan gaan alle Nikhef klanten toch echt wel mekkeren.
Dus ook als de XMS helpdesk dicht is wordt er achter de schermen echt wel gereageerd omdat er simpelweg veel meer afnemers zijn dan XMS alleen.
Vodafone's tv loopt ook via GHM, Tele2 volgens mij ook, dus dat is een voordeel ten opzichte van Ziggo,hoewel die weer genoeg abonnnees heeft dat het bij een landelijke storing echt wel opgemerkt wordt.
Dan is eigenlijk iedereen wel een "dozenschuiver" want er zijn maar weinig partijen die echt een eigen werkend netwerk hebben, dat zie je bij mobiele telefonie ook, feitelijk hebben alleen t-mobile, KPN en Vodafone eigen netwerken ( kan er ff een vergeten hoor) en al die andere jongens zoals Simpel,Simyo,Ben,Hollands nieuwe (moet altijd aan een haring denken) Telfort, Tele2 via Versatel schuiven ook alleen maar doosjes,en al die energiebedrijven ook, zonder Tennet gewoon geen stroom...
@ webcare
Volgens de website van XMS moet Utrecht met de upgrade klaar zijn en volgens mijn klant login zou ik ook 100/100 moeten hebben maar mijn snelheid is nog steeds 50/50.
Moet ik nog iets doen of is er iets mis?
Volgens de website van XMS moet Utrecht met de upgrade klaar zijn en volgens mijn klant login zou ik ook 100/100 moeten hebben maar mijn snelheid is nog steeds 50/50.
Gemiste kans als je het mij zou vragen...Anoniem: 422018 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:29:
[...]
Daar zijn geen plannen voor. Mocht het veranderen, dan laten wij het onze klanten weten. Momenteel alleen onbeperkt bellen naar alle vaste nummer voor 9,95 euro per maand. - Sophie
Normaal gesproken niet, maar je zou kunnen proberen de stekkers er een uurtje uit te trekken. Kan je router het wel aan?Saboteur schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:58:
@ webcare
En mijn voorspelling is dat KPN zijn zin doordrijft en GHM opslokt. Analoog van de hand doet en zijn WDGA protocol doordrukt.Fiber schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:44:
Dan volgt Glashart vanzelf. Mijn voorspeling: Dit jaar 3 zenders HD op DVB-C, volgend jaar 10 en over 5 jaar alles.
[Voor 1% gewijzigd door debom op 10-05-2012 17:11. Reden: typo]
Jups, ik ben geen voorstander van dit soort structuren, maar opzich als het werkt is er niets aan de hand, als hier iets niet werkt, dan maak ik me stiekem een beetje extra zorgen omdat ik weet hoe het bij XMS in elkaar zit, en dat XMS alleen maar storingen kan doorzetten naar hun leverancier.Nick39 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:55:
[...]
Optibel neemt het geheel weer af van Telio uit Noorwegen, het is een vrij ingewikkelde boel allemaal, feitelijk is XMS gewoon lucht,het bestaat als provider,maar neemt de diensten allemaal weer bij andere providers af.
Televisie komt via Glashart media, internet weet ik niet eens meer, dat was internlnet, maar die is ook weer opgekocht,Telefoon loopt via het Optibel platform ( wat internlnet ook gebruikt ) welke weer geleverd worden door Telio uit Noorwegen, de newsserver bestaat feitelijk ook niet, dat is gewoon een switch bij xsnews waar XMS de abbo's inkoopt, het netwerk zelf wordt weer beheerd door Reggefiber die weer Volker Wessels gebruikt bij storingen,het zijn allemaal resale diensten.
Dat maakt een storing ook vervelend,zit er netwerkmatig wat verkeerd dan moet men dat melden via het NOC waar Reggefiber het weer oppakt en gaat kijken, is er met de tv iets mis dan moet dat vanuit XMS weer aangekaart worden bij GHM, uiteraard heeft men wel korte lijnen daar naartoe maar voor echte problemen is XMS altijd afhankelijk van derde partijen die het moeten gaan oplossen, zo kan het dus zo maar zijn dat iemand in Noorwegen bezig is met jouw telefonie probleem.
Heb je een news probleem dan mag je dat officieel niet melden bij XSNEWS maar moet XMS dat doen.
Vroeg me ook af:
Mijn IP en verbinding worden aangeduid als InterNL verbinding,
Ik zie op ams-ix.nl bij members:
XMS Link location: NIKHEF, speed: 10GE
Peering contact: peering@lijbrandt.nl
Wat doet Lijbrand nou in dit verhaal ? waarom hebben ze een eigen 10GE maar levert InterNL de daadwerkelijke verbindingen voor de klant ?
Het kan zijn dat dit al eerder naar voren is gekomen, maar het zijn een beetje teveel topics om allemaal terug te zoeken.
Anoniem: 423560
voor diegene die kijken naar InterNL informatie: maak je geen zorgen, het hele internNL gedeelte zal binnen nu en einde 2012 gemigrereerd zijn naar een ander platform.
Ik maak me sowieso geen zorgenAnoniem: 423560 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:00:
voor diegene die kijken naar InterNL informatie: maak je geen zorgen, het hele internNL gedeelte zal binnen nu en einde 2012 gemigrereerd zijn naar een ander platform.

Maar wat is "een ander platform"?
@ webcare
Stekker ruim een uur uit modem (packetfront) en router (Netgear WNR834Bv2) gehad maar snelheid blijft bedraad op 50/50 steken.
Kunnen jullie mij hier helpen of moet ik naar XMS zelf mailen?
Stekker ruim een uur uit modem (packetfront) en router (Netgear WNR834Bv2) gehad maar snelheid blijft bedraad op 50/50 steken.
En zonder router?Saboteur schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:47:
@ webcare
GerkeP
Mwah weet eigenlijk niet of "platform" de juiste term is, voor zover ik weet zal je interNL in 2012 niet meer via instellingen/traces of what ever dan ook nog tegenkomen i.c.m. XMSMiK schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:47:
[...]
Ik maak me sowieso geen zorgen![]()
Maar wat is "een ander platform"?
Niet veel nut om te proberen aangezien de snelheid duidelijk lijkt te zijn gecapped op de 5,5 MB/s die ik normaal altijd standaard haal op usenet. Zelfs al zou mijn router het niet aan kunnen dan had ik iigv wel een aantal mbits omhoog moeten gaan.
Specs van mijn router zijn tot 270 Mbps, juist hierom gekocht toen ik over stapte op glas......
[Voor 29% gewijzigd door Saboteur op 10-05-2012 21:09]
Ach het leuke is dat internlnet dus is uitgeschreven bij het handelsregister als hoofdvestiging en daarna opnieuw is ingeschreven als nevenvestiging bij Tele2.MiK schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:15:
[...]
Jups, ik ben geen voorstander van dit soort structuren, maar opzich als het werkt is er niets aan de hand, als hier iets niet werkt, dan maak ik me stiekem een beetje extra zorgen omdat ik weet hoe het bij XMS in elkaar zit, en dat XMS alleen maar storingen kan doorzetten naar hun leverancier.
Vroeg me ook af:
Mijn IP en verbinding worden aangeduid als InterNL verbinding,
Ik zie op ams-ix.nl bij members:
XMS Link location: NIKHEF, speed: 10GE
Peering contact: peering@lijbrandt.nl
Wat doet Lijbrand nou in dit verhaal ? waarom hebben ze een eigen 10GE maar levert InterNL de daadwerkelijke verbindingen voor de klant ?
Het kan zijn dat dit al eerder naar voren is gekomen, maar het zijn een beetje teveel topics om allemaal terug te zoeken.
Naam: InterNLnet B.V.
Vestigingsadres: Toernooiveld 318
Vestigingsplaats: 6525EC Nijmegen
KvK-nummer: 10145401
Vestigingsnummer: 000016454847
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
Dan met een nieuw KVK nummer:
Naam: InterNLnet
Vestigingsadres: Toernooiveld 318
Vestigingsplaats: 6525EC Nijmegen
Internetadres: www.internlnet.nl
KvK-nummer: 33303418
Vestigingsnummer: 000024364924
Soort Inschrijving: Nevenvestiging
Klik je dan na nevenvestiging op ga naar hoofdvestiging dan ga je naar:
Naam: Tele2 Nederland B.V.
Vestigingsadres: Wisselwerking 58
Vestigingsplaats: 1112XS Diemen
Internetadres: www.tele2.nl
KvK-nummer: 33303418
Vestigingsnummer: 000016275519
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Et voila, daar staan InterNLnet, Alice en BBned NV.
bbned N.V.Handelsnamen bbned N.V. InterNLnet bbeyond BBNET N.V. Alice
KVK 34137310
Vestigingsnr. 000012909467
Wisselwerking 58
1112XS
Diemen
Hoofdvestiging
34137310 0000 000012909467 bbned NV. bbned NV, InterNLnet, bbeyond. BBNET NV. Draadgebonden telecommunicatie. bbned NV. ...
Vestiging is uitgeschreven uit het handelsregister
Maar zoals je hierboven ziet, zit nu Tele2 op dat zelfde adres in Diemen,als hoofdvestiging waar InterNLnet weer als nevenvestiging staat ingeschreven.
Kpn, Reggefiber, Reggeborgh te Hoofddorp zijn o.a. aandeelhouder,samen met o.a. de ISPfabriek waar volgens mijn laatste info vriend Denan weer zit en daar staat ook ingeschreven: Glashart Media en Lijbrandt.En zo is het cirkeltje rond en vandaar de peering.
Oh je hebt betaalde toegang nodig tot de KVK maar die heb ik.
Ze zijn dol op die sub bv'tjes, gaat het met 1 mis dan sleept ie de rest niet mee.
[Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 10-05-2012 21:14]
En ik gok dat die connectie op de NIKHEF gebruikt wordt door ispfabriek.
Zeker durf ik het echter niet te zeggen.
[Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 10-05-2012 21:14]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ghehehe... dat wordt ie ook.. als je het als stamboom zou bekijken met al die bv's, neven vestigingen en aandeelhouders kom je langs Denan uiteindelijk bij Adam en Eva uit, in elk geval diep in het oude testament, Abraham heb ik ook nog ergens gezien geloof ik... met een slang en een appelRekenblok schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:13:
En ik gok dat die connectie op de NIKHEF gebruikt wordt door ispfabriek.

Dat jij vind dat dat niet uitmaakt moet je zelf weten. Je zal de eerste niet zijn die daarop nat gaat. Eerste wat de helpdesk vraagt is om je machine rechtstreeks aan te sluiten. En gebruik de reggefiber speedtest, dat is de enige betrouwbare test op dit moment, usenet is geen testSaboteur schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:05:
[...]
Niet veel nut om te proberen aangezien de snelheid duidelijk lijkt te zijn gecapped op de 5,5 MB/s die ik normaal altijd standaard haal op usenet. Zelfs al zou mijn router het niet aan kunnen dan had ik iigv wel een aantal mbits omhoog moeten gaan.
Specs van mijn router zijn tot 270 Mbps, juist hierom gekocht toen ik over stapte op glas......

GerkeP
Storingzoeken begint bij de basis!Saboteur schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:05:
[...]
PC direct op invoer, oftewel router er tussen uit. Als je de nut er niet van in ziet, los dan ook zelf je problemen op

Je hebt gelijkt, sorry, ik moet idd alles uitsluiten.Loveparade schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:19:
[...]
Dat jij vind dat dat niet uitmaakt moet je zelf weten. Je zal de eerste niet zijn die daarop nat gaat. Eerste wat de helpdesk vraagt is om je machine rechtstreeks aan te sluiten. En gebruik de reggefiber speedtest, dat is de enige betrouwbare test op dit moment, usenet is geen test
Nu direct geprobeerd, dus bedraad van modem naar laptop zonder iets er tussen en virusscanner uit.
Zelfde snelheid als voorheen 50/50, geen verandering voor mij tot dusver....
Speedtest gedaan op http://speedtest.reggefiber.nl/beta/, speedtest.net enzv.......
Heb nog gewerkt voor BBeyond maar ben daar weggegaan vlakvoor de overname door Tele 2 effectief werd. Ken vanuit die situatie ook InterNL (heb nog Coffee Company lijnen gemigreerd naar BBned) maar heb zelf nooit in Diemen gewerkt voor zeNick39 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:07:
[...]
bbned N.V.Handelsnamen bbned N.V. InterNLnet bbeyond BBNET N.V. Alice

Zoals Nick al mooi heeft gepost: waarschijnlijk aan de kant van ISPFabriek een "exit" om aan de kant van Tele 2 weer rustig verder te kunnen gaan

De specs zeggen tot 270, maar uit tests bij smallnetbuilder is iig wireless throughput maar tot max 70 (best case) waargenomen. Nog steeds een nette snelheid en je zou zeker met de huidige snelheidsverhoging nog sneller internet moeten krijgenSaboteur schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:05:
[...]Specs van mijn router zijn tot 270 Mbps, juist hierom gekocht toen ik over stapte op glas......

Ik heb vandaag ook de verhoging gehad.
82/87 haal ik via de reggefiber speedtest.
Is het nog steeds zo dat als mijn ouders beneden tv aan het kijken zijn de snelheid minder is?
Ik ben ook tevreden met 82 download hoor, daar niet van
Is het nog steeds zo dat als mijn ouders beneden tv aan het kijken zijn de snelheid minder is?

Dat is wat ik bedoel, ik zou iigv een verhoging moeten merken en ik ben bedraad...Caelorum schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:00:
[...]
De specs zeggen tot 270, maar uit tests bij smallnetbuilder is iig wireless throughput maar tot max 70 (best case) waargenomen. Nog steeds een nette snelheid en je zou zeker met de huidige snelheidsverhoging nog sneller internet moeten krijgen
Yup je zal idd iets minder downloadsnelheid overhouden dansjaak88 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:07:
Ik heb vandaag ook de verhoging gehad.
Ik heb hetzelfde probleem. Snelheid is nog steeds 50/50. Volgens mijn klant login is het ook 50 Mbps. Maar volgens webcare zou mijn snelheid al 100/100 moeten zijn.Saboteur schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:58:
@ webcare
De packetfront ook een uur van de stroom afgehaald en alles direct aangesloten, maar snelheid blijft hetzelfde.
Volgens mijn login op 100/100lethargy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:34:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Snelheid is nog steeds 50/50. Volgens mijn klant login is het ook 50 Mbps. Maar volgens webcare zou mijn snelheid al 100/100 moeten zijn.
De packetfront ook een uur van de stroom afgehaald en alles direct aangesloten, maar snelheid blijft hetzelfde.
Anoniem: 269348
Meer mensen problemen met IPtv.
Het beeld hapert als een gek op alle zendens.
Heb de stb al een reboot gegeven.
edit > probleem lijkt al verholpen.
Het beeld hapert als een gek op alle zendens.
Heb de stb al een reboot gegeven.
edit > probleem lijkt al verholpen.
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 269348 op 11-05-2012 00:22]
Als je zeker weet dat jouw gebied geupgrade is, de lijn op 100/100 staat in het systeem is er mogelijk met de config wat mis. Dat moet dan ff uitgezocht worden.lethargy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:34:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Snelheid is nog steeds 50/50. Volgens mijn klant login is het ook 50 Mbps. Maar volgens webcare zou mijn snelheid al 100/100 moeten zijn.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Hadden ze daar toen ook al steve jobs produkten?Nick39 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:18:
[...]
Ghehehe... dat wordt ie ook.. als je het als stamboom zou bekijken met al die bv's, neven vestigingen en aandeelhouders kom je langs Denan uiteindelijk bij Adam en Eva uit, in elk geval diep in het oude testament, Abraham heb ik ook nog ergens gezien geloof ik... met een slang en een appel
Zeker de allereerste "eipet" (zoals die knakker hier beneden)
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Piep piep hallo......j1nx schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 00:01:
[afbeelding]

Grinnik... die was zijn tijd ver vooruit maar ze hadden de voorlopers, kleitabletten, ene Mozes heeft er nog een paar uit zijn fikken laten vallen,geen garantie natuurlijk... overigens ben ik nu blij met mijn schotel, want na een flinke klap ligt Ziggo er op mijn postcode in elk geval uit...j1nx schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 00:01:
[...]
Hadden ze daar toen ook al steve jobs produkten?
[afbeelding]
Volgens xms is in mijn woonplaats alles geupgrade, maar bij mijn xms staat bij internet snelheid 50 Mbps. Dus daar zou de fout kunnen zitten. Hopelijk kan Webcare dat uit gaan zoeken.Mojo schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:50:
[...]
Als je zeker weet dat jouw gebied geupgrade is, de lijn op 100/100 staat in het systeem is er mogelijk met de config wat mis. Dat moet dan ff uitgezocht worden.
@bv structuur:
Ik zit inderdaad bij de ISPfabriek en dat is een wholesaleleverancier voor glasvezel ISP's. Dat is men aan het omtuigen zodat het slagvaardiger is (en de lijnen - voor ISP's - veel korter worden) dus dat is alleen maar positief.
Eigenlijk levert XMS de diensten via het netwerk van InterNLnet.. en de overige partijen via het netwerk en de leverstraat van de ISPfabriek.
Verder maak ik me over die BV structuur weinig zorgen. @nick: je geeft indirect aan dat het een soort beschermingsmaatregel is maar de belangrijkste reden van losse BV's is dat er op wholesale niveau zaken gescheiden moeten worden (vooral nu na de OPTA/NMA bemoeienis) zodat er geen oneerlijke concurrentie ontstaat. De regulering daarop is bijzonder streng (en strak) en dan ontkom je er niet aan. Verder is het voordeel van die gescheiden BV's dat je een 'whitelabel' partij als GHM kunt inzetten om TV diensten en een rechtenconstructie op te zetten die door meerdere ISP's gebruikt kan worden.. "powered by GHM" vinden ISP's niet zo erg.. "Powered by Tele-2" (random voorbeeld) zouden ISP's toch een stuk minder leuk vinden op de factuur.
@adam en eva vergelijking: Zo oud ben ik nou ook weer niet.. al heb ik nou toch wel bijna alle domeinen van glasvezel nederland mee mogen maken
Ik zit inderdaad bij de ISPfabriek en dat is een wholesaleleverancier voor glasvezel ISP's. Dat is men aan het omtuigen zodat het slagvaardiger is (en de lijnen - voor ISP's - veel korter worden) dus dat is alleen maar positief.
Eigenlijk levert XMS de diensten via het netwerk van InterNLnet.. en de overige partijen via het netwerk en de leverstraat van de ISPfabriek.
Verder maak ik me over die BV structuur weinig zorgen. @nick: je geeft indirect aan dat het een soort beschermingsmaatregel is maar de belangrijkste reden van losse BV's is dat er op wholesale niveau zaken gescheiden moeten worden (vooral nu na de OPTA/NMA bemoeienis) zodat er geen oneerlijke concurrentie ontstaat. De regulering daarop is bijzonder streng (en strak) en dan ontkom je er niet aan. Verder is het voordeel van die gescheiden BV's dat je een 'whitelabel' partij als GHM kunt inzetten om TV diensten en een rechtenconstructie op te zetten die door meerdere ISP's gebruikt kan worden.. "powered by GHM" vinden ISP's niet zo erg.. "Powered by Tele-2" (random voorbeeld) zouden ISP's toch een stuk minder leuk vinden op de factuur.
@adam en eva vergelijking: Zo oud ben ik nou ook weer niet.. al heb ik nou toch wel bijna alle domeinen van glasvezel nederland mee mogen maken

Anoniem: 422018
Kun je ons je adresgegevens sturen? Wij helpen je graag verder. - SophieSaboteur schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:58:
@ webcare
Wil jij ook je adresgegevens sturen? Dan houden wij de verhoging voor je in de gaten. - Sophielethargy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:34:
[...]
Ik zie dat telfort uit de pilot fase is gegaan en ook glasvezel abbo's aan het verkopen is.
Goed om te zien dat de grote namen 1 voor 1 ook aan het instappen zijn.
Goed om te zien dat de grote namen 1 voor 1 ook aan het instappen zijn.
Beetje hetzelfde als Vodafone, geeft niks, hoe meer concurentie hoe beter. Maar voorlopig nog lang niet overal beschikbaar:
http://www.telfort.nl/internet/glasvezel/In diverse gemeenten kun je je voorinschrijven voor glasvezel van Telfort: [...] Telfort kijkt of er in deze gemeentes genoeg vraag is naar glasvezel van Telfort. Ik schrijf mij nu in om mijn behoefte aan te geven, wanneer 30% van de gemeente over wil stappen zal gestart worden met de uitrol van Glasvezel.
Snelheidsupgrade Nieuwegein
Helaas is door een technisch probleem Nieuwegein nog niet geüpgrade naar de nieuwe snelheid. Naar verwachting zal de upgrade volgende week vrijdag alsnog kunnen worden uitgevoerd.
Helaas nog even afwachten dus. -Tim
Helaas is door een technisch probleem Nieuwegein nog niet geüpgrade naar de nieuwe snelheid. Naar verwachting zal de upgrade volgende week vrijdag alsnog kunnen worden uitgevoerd.
Zijn er nog speciale aanbiedingen, of mensen die een bonus krijgen als ze een nieuwe klant aanbrengen?
Ik zit XMS serieus te overwegen namelijk.
Het is toch echt allemaal reggefiber, en geen KPN?
Nog meer speciale aanbiedingen? Er is net een forse snelheid upgrade geweest!Angelus1753 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:39:
Zijn er nog speciale aanbiedingen, of mensen die een bonus krijgen als ze een nieuwe klant aanbrengen?
Je bedoeld: "Nee, die zijn we niet"?Rekenblok schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:48:
[...]
Nog meer speciale aanbiedingen? Er is net een forse snelheid upgrade geweest!
Er is momenteel geen bonus voor klanten die nieuwe klanten aandragen. - SophieAngelus1753 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:39:
Freudiaans...?Anoniem: 422018 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:42:
[...]
Er is momenteel geen bonus voor klachten die nieuwe klanten aandragen. - Sophie

Ik kan een liedje voor je zingen als je wil?Angelus1753 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:39:
Oke, bedankt voor de info. Dan moet ik nog even geduld hebben.Anoniem: 422018 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:26:
Snelheidsupgrade Nieuwegein

Ik maak me er ook geen zorgen om, het valt alleen op dat als een soort van stamboom ( vandaar Adam en Eva) bv's en sub bv's uiteindelijk allemaal betrokken zijn bij een en het zelfde, en het is voor 99,9% van de gebruikers totaal niet interessant, zolang ze hun diensten maar krijgen.denan schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:01:
@bv structuur:
Verder maak ik me over die BV structuur weinig zorgen. @nick: je geeft indirect aan dat het een soort beschermingsmaatregel is maar de belangrijkste reden van losse BV's is dat er op wholesale niveau zaken gescheiden moeten worden (vooral nu na de OPTA/NMA bemoeienis) zodat er geen oneerlijke concurrentie ontstaat.
Ik weet haast zeker dat als ik bij Ziggo ga graven ik ook met al die sub bv's terecht kom, Irdeto ( Ziggo's encrypt systeem) is via allerlei sub bv's in Hoofddorp terug te vinden waar Warburg en Pinsven een meerderheidsbelang in hebben, en laat dat nu ook net de eigenaren van Ziggo zijn.
Je moet het dan ook meer als een hobby beschouwen ( elke gek heeft zijn gebrek ) dat ik lekker diep graaf in de gegevens van bedrijven.
Overigens komen "we" daarmee behoorlijk close want in de nieuwe telecomwet die deze week is aangenomen staat nu echt het recht van Tele2 om het analoge signaal van Ziggo te mogen gebruiken ( voor zolang dat nog aanwezig is ) met wholesale dus dat knoopt via vele vele weggetjes XMS aan Ziggo.
Feitelijk is internet van XMS powered bij Tele-2 via InterNLnet/Ispfabriek en analoog kan straks via Ziggo.
Ik onderzoek het dus niet vanuit een "complottheorie"
Als jij oud zou zijn,ben ik bejaard, maar het ging me dus meer om alle bv's en sub bv's qua structuur met een stamboom te vergelijken, uiteindelijk kom je ergens uit waar je het niet verwachtte.@adam en eva vergelijking: Zo oud ben ik nou ook weer niet.. al heb ik nou toch wel bijna alle domeinen van glasvezel nederland mee mogen maken
Meneer Wessels verdient er in elk geval lekker aan,nu is ie weer bij de herbouw van de zendmast in Smilde betrokken,leuke feeds van de camera's ook,gigamooi met die heli.
Maar het uitspitten van de bv's was dus niet bedoeld als hatelijk of "complot theorie" ontmaskeren.
Vele wegen gaan naar Rome zeggen ze toch

Anoniem: 433545
Hier wel een bijzonder ‘probleem’ met de nieuwe snelheid (100/100Mbit). Als ik de Reggefiber speedtest uitvoer (http://speedtest.reggefiber.nl/beta/) krijg ik met een router aangesloten keurig 94/91Mbit. Zonder router ertussen komen de waarden zelfs –logisch- nog iets hoger uit. Tijdens de test laat Windows taskmanager laat zien dat de weergegeven waarden echt kloppen, voor zowel up- als download, prima dus!
Nu komt het: als ik vanaf mijn werk een bestand van mijn webserver download, blijft de snelheid beneden de 45Mbit. Er wordt daar (glas 100/100) niets gelimiteerd en downloaden van –sommige andere snelle servers- gaat wel heel snel (11MByte/s is geen uitzondering.
Omdat ik benieuwd was of het toch niet aan de verbinding op het werk zou liggen, heb ik daar de gateway van mijn tweede systeem op de backup lijn (ook 100/100) geconfigureerd. Nu komt het: als ik op twee verschillende systemen met twee verschillende verbindingen tegelijkertijd hetzelfde bestand van mijn server download, blijft de snelheid tóch rond de eerdere 45Mbit hangen. Er verandert dus niets… Er is geen bandbreedtebeperking ingesteld op de server en als ik lokaal (wel via mijn wan-adres) hetzelfde bestand download, wordt 95Mbit gehaald.
Ook bij mijn moeder die ook XMS en inmiddels 100/100 heeft, komen de waarden bij het naar binnen halen van een bestand niet boven de 45Mbit uit.
Omdat de speedtest van Reggefiber wel hoge waarden laat zien voor de upload, vraag ik me af waar het ‘mis gaat’. Niet dat het zo erg is, maar toch. Mogelijk wordt er nog aan de backbone gesleuteld…
Nu komt het: als ik vanaf mijn werk een bestand van mijn webserver download, blijft de snelheid beneden de 45Mbit. Er wordt daar (glas 100/100) niets gelimiteerd en downloaden van –sommige andere snelle servers- gaat wel heel snel (11MByte/s is geen uitzondering.
Omdat ik benieuwd was of het toch niet aan de verbinding op het werk zou liggen, heb ik daar de gateway van mijn tweede systeem op de backup lijn (ook 100/100) geconfigureerd. Nu komt het: als ik op twee verschillende systemen met twee verschillende verbindingen tegelijkertijd hetzelfde bestand van mijn server download, blijft de snelheid tóch rond de eerdere 45Mbit hangen. Er verandert dus niets… Er is geen bandbreedtebeperking ingesteld op de server en als ik lokaal (wel via mijn wan-adres) hetzelfde bestand download, wordt 95Mbit gehaald.
Ook bij mijn moeder die ook XMS en inmiddels 100/100 heeft, komen de waarden bij het naar binnen halen van een bestand niet boven de 45Mbit uit.
Omdat de speedtest van Reggefiber wel hoge waarden laat zien voor de upload, vraag ik me af waar het ‘mis gaat’. Niet dat het zo erg is, maar toch. Mogelijk wordt er nog aan de backbone gesleuteld…
Dat Marigo je iets probeert te vertellen wat wij niet mogen weten... 

Als je een dm krijgt dan krijg je toch zo'n mooie gele balk bovenin je browser of heb ik dat alleen?
@Marigo: Als je 'Download Manager bedoelt': nee... is een schoon systeem met alleen een virusscanner en webserversoftware er op geinstalleerd... Probleem is er ook via een ander systeem wanneer ik met bijv. ftp een bestand upload.
@ict2
Soms heeft het ook met latency te maken, maar dat gaat in dit geval ook niet op.
@all
Ik had ict2 een dm gestuurd om wat zaken te kunnen testen mbt up- en download en deze adressen wil ik niet bekend maken aan de hele wereld.
Soms heeft het ook met latency te maken, maar dat gaat in dit geval ook niet op.
@all
Ik had ict2 een dm gestuurd om wat zaken te kunnen testen mbt up- en download en deze adressen wil ik niet bekend maken aan de hele wereld.

Snappen wij maar ict2 heeft blijkbaar geen idee wat DM betekent.
Anoniem: 439864
Wat zegt speedtest.net ?Anoniem: 433545 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:53:
[...]
Staat standaard aan tegenwoordig. Is het icoontje met dat tekstballonnetje onder je username.
Super geholpen Sophie, mijn snelheid is verdubbeld sinds vandaag.Anoniem: 422018 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:36:
[...]
Kun je ons je adresgegevens sturen? Wij helpen je graag verder. - Sophie

Thx
Wat ik had begrepen is dat,als je met webserver, je eigen webspace bij XMS bedoeld, deze gecapt wordt op 50 mbits.Anoniem: 433545 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 18:53:
Hier wel een bijzonder ‘probleem’
@mathop: speedtest.net (op de beste server): 95down en 55up
@Nick39: Heb vanavond met Marigo een paar testjes uitgevoerd en zijn webserver wordt zeker niet geknepen tot 50Mbit. De 100Mbit wordt (ook bij mij thuis) prima gehaald, dus dat is het probleem niet
Misschien dat XMS nog bezig is met e.e.a., iets wat ik me kan voorstellen, dus kijk het nog even aan. Nogmaals het is niet zo belangrijk dat het gelijk opgelost zou moeten worden. Internet werkt voor de rest prima en ben over XMS erg tevreden.
@Nick39: Heb vanavond met Marigo een paar testjes uitgevoerd en zijn webserver wordt zeker niet geknepen tot 50Mbit. De 100Mbit wordt (ook bij mij thuis) prima gehaald, dus dat is het probleem niet

Misschien dat XMS nog bezig is met e.e.a., iets wat ik me kan voorstellen, dus kijk het nog even aan. Nogmaals het is niet zo belangrijk dat het gelijk opgelost zou moeten worden. Internet werkt voor de rest prima en ben over XMS erg tevreden.
Ik bedoelde de xms webserver waar je je homepage e.d. op kan zetten, een particuliere xms tussen xms klant verbinding moet de 100 mbits wel kunnen halen, wat in de weg kan zitten is bv anti virus software, firewall,priority instelling van router, moeilijk om hier de vinger op te kunnen liggen.Anoniem: 433545 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:50:
Ik weet niet of het hier al langs is gekomen, maar hoe zit het met de TPB en XMS? 
Het mij namelijk nu een beetje onduidelijk hoe zit dit.
Verder zit ik eigenlijk nog met een klacht richting XMS toe, is ook mogelijk dat ik deze per DM kan afhandelen?

Verder zit ik eigenlijk nog met een klacht richting XMS toe, is ook mogelijk dat ik deze per DM kan afhandelen?

sinds wanneer heb jij dat dan? op de site staat vermeld dat nijmegen nog moet komen... zouden ze het weekend doorwerken?

Nijmegen - 6537 is ook over.
Was maar 5 minuten down
Was maar 5 minuten down

Hier ook in Nijmegen met alles [maar dan ook alles] aan
speedtest.reggefiber.nl/beta/
84 [was 54] down 79 [was 43] up
speedtest.reggefiber.nl/beta/
84 [was 54] down 79 [was 43] up
Wat dacht je van een automatisch script?Drukkert schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:19:
[...]
sinds wanneer heb jij dat dan? op de site staat vermeld dat nijmegen nog moet komen... zouden ze het weekend doorwerken?

En? Ging het goed?Loveparade schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:19:
[...] Heb al mail gestuurd, nu wachten tot ze daar aan de westkust wakker worden.
Anoniem: 174828
Bij mij staat op de ene pagina in mijn xms 100/100 en op de andere 48. pc 3605, maarssen. Utrecht zou allang over moeten zijn, maar zo te zien hoort maarssen daar niet bij.
Helaas, nieuwe aanvraag moeten doen, wel 50% korting, 12 juni mag ik weer.
GerkeP
Vandaag Amino M540 ontvangen en aangesloten. Bij interactieve TV loopt de tijdsaanduideling in de zenderbalk onderin 2 uur achter op de feitelijke tijd. Is dit een fout in de programmatuur of kan ik dat zelf ergens aanpassen?
Zoek even in dit topic op dit probleem zou ik zeggen want het webcare team heeft namelijk al een poosje terug daarop geantwoord:zoudenbalch schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:34:
Vandaag Amino M540 ontvangen en aangesloten. Bij interactieve TV loopt de tijdsaanduideling in de zenderbalk onderin 2 uur achter op de feitelijke tijd. Is dit een fout in de programmatuur of kan ik dat zelf ergens aanpassen?
Anoniem: 422018 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:44:
Weergave tijd via settopbox onjuist
De netwerkbeheerder heeft een groepsticket aangemaakt i.v.m. de problemen met het weergeven van de correcte tijd. In beeld en via de EPG wordt de foutieve tijd doorgegeven, de programma informatie wordt echter wel correct weergegeven.
Mocht je hier last van hebben stuur ons dan een DM met de volgende informatie:
- NAW gegevens, het liefste met een 06 nummer mocht de netwerkbeheerder willen bellen.
- Het type settopbox dat wordt gebruikt
- Aangesloten via scart of HDMI
- De huidige beeldinstellingen van de settopbox
- Startdatum problemen
- Eventuele stappen die al genomen zijn om dit probleem op te lossen. -Tim
[Voor 52% gewijzigd door White_Collar op 12-05-2012 21:38]
Bijvoorbeeld omdat er ook iets mis kan gaan:Drukkert schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:40:
[...]
ja, idd, niet aan gedacht...![]()
maar waarom moet het dan 3 weken duren?
zie Nieuwegein, dat nu weer onderaan staat, met de toevoeging dat men hoopt dat het eind van deze week wel lukt en de technische problemen opgelost zijn.
Ik zie dat VH1 het eindelijk weer doet! Toch ruim een maand er uit gelegen...
"The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money." -- Margaret Thatcher
Hier ben ik ook nog wel benieuwd naar. Was XMS niet overgenomen door KPN? Moet XMS dus ook TPB gaan blokkeren binnenkort?z dragon999 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:07:
Ik weet niet of het hier al langs is gekomen, maar hoe zit het met de TPB en XMS?
De overname is nog niet goedgekeurd door de NMA,dus ik denk dat XMS zelf een dreigbrief moet gaan krijgen van Brein.wizkid_niels schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:44:
[...]
Hier ben ik ook nog wel benieuwd naar. Was XMS niet overgenomen door KPN? Moet XMS dus ook TPB gaan blokkeren binnenkort?
Daarnaast,wat heeft het voor zin, tientallen proxy's omzeilen het,en ik ga geen torrents gebruiken als ik het met 100 mbits zo van usenet afhaal, legaal.
Weet iemand of LEIDEN al is omgezet naar 100 mbit. Ik ben op dit moment bij mijn schoonouders die al 50 mbit hadden en ondertussen wel omgezet moesten zijn naar 100 mbit.
Ik haal 48 mbit stabiel, erg vreemd want ook in "mijn xms" staat de snelheid op 100 mbit
Ik haal 48 mbit stabiel, erg vreemd want ook in "mijn xms" staat de snelheid op 100 mbit
Leiden is inderdaad al aangepast naar de nieuwe snelheden. Mogelijk dat de router of antenne een 50mbit cap heeft?MiK schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:08:
Weet iemand of LEIDEN al is omgezet naar 100 mbit. Ik ben op dit moment bij mijn schoonouders die al 50 mbit hadden en ondertussen wel omgezet moesten zijn naar 100 mbit.
Geen idee, ik stond al op 100 mbits dus ik ben niet "overgezet" mijn abonnementsprijs is gewoon aangepast voor de maand mei naar het tarief van 50 mbits, maar via mijn xms stond ik al sinds het 15 euro was geworden op 100, er viel voor mij dus alleen administratief iets om te zetten, ik had al 100 mbits voor de verhoging inging.MiK schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:08:
Een Linksys WRT54G2 / GS2 zou dat toch moeten trekken (staat dd-wrt op) ik zal van de week eens testen zonder router er tussen.q-enf0rcer.1 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:16:
[...]
Leiden is inderdaad al aangepast naar de nieuwe snelheden. Mogelijk dat de router of antenne een 50mbit cap heeft?
Ik had inderdaad ook al 100 mbit, dus bij mij is het administratief ook al doorgevoerd.Nick39 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:23:
[...]
Geen idee, ik stond al op 100 mbits dus ik ben niet "overgezet" mijn abonnementsprijs is gewoon aangepast voor de maand mei naar het tarief van 50 mbits, maar via mijn xms stond ik al sinds het 15 euro was geworden op 100, er viel voor mij dus alleen administratief iets om te zetten, ik had al 100 mbits voor de verhoging inging.
Vraagje aan het webcare, gaat glashart media de zender DISCOVERY HD door geven?
Discovery in hd is natuurlijk wel een must!
En even iets anders, ik heb op mijn vrije dag nog eens goed zitten graven en mijn collega google eens raad gepleegd.
Je kan best nog wel wat leuke dingen vinden als je goed zoekt:
1.De smartphone app moet haast wel komen.
Als ik de leverancier van de epg data mag geloven die de komst in mijn ogen een beetje aan het verraden is
bron: http://www.epgdata.tv/
2. Twee op vallende zaken in het TV menu:
Met foto's erbij ziet dat er wel strak uit!
Twee plaatjes verder:
zie ik daar twee keer rec staan op het zelfde tijd tip? Dus de mogelijkheid komt dan misschien toch om meerdere programma's op te nemen met de pvr?
3. Dit pers bericht (link) verraad weer dat nog leuke opties bij komen voor de tv-app namelijk: "kijkers binnenkort kunnen rondneuzen in de videotheek of het ‘gemist’ aanbod, hun social media kunnen bijhouden en live televisie kunnen kijken."
Als dat inderdaad klopt, zou dat wel super tof zijn!!!
4.Verder deze presentatie van glashart media nog tegen gekomen die ook kleine verwijzingen doen naar (mogelijk) een mobiele app!
http://www.slideshare.net...ls-jonkman-glashart-media
5.En tot slot nog deze presentatie tegen gekomen van Reggefiber:
http://www.slideshare.net/INCA_NextGen/reggefiber
Toch wel interessant welke plaatsen ze gaan aansluiten en de geringe winst marge

En even iets anders, ik heb op mijn vrije dag nog eens goed zitten graven en mijn collega google eens raad gepleegd.
Je kan best nog wel wat leuke dingen vinden als je goed zoekt:
1.De smartphone app moet haast wel komen.
Als ik de leverancier van de epg data mag geloven die de komst in mijn ogen een beetje aan het verraden is

bron: http://www.epgdata.tv/
2. Twee op vallende zaken in het TV menu:
Met foto's erbij ziet dat er wel strak uit!

Twee plaatjes verder:
zie ik daar twee keer rec staan op het zelfde tijd tip? Dus de mogelijkheid komt dan misschien toch om meerdere programma's op te nemen met de pvr?
3. Dit pers bericht (link) verraad weer dat nog leuke opties bij komen voor de tv-app namelijk: "kijkers binnenkort kunnen rondneuzen in de videotheek of het ‘gemist’ aanbod, hun social media kunnen bijhouden en live televisie kunnen kijken."
Als dat inderdaad klopt, zou dat wel super tof zijn!!!

4.Verder deze presentatie van glashart media nog tegen gekomen die ook kleine verwijzingen doen naar (mogelijk) een mobiele app!
http://www.slideshare.net...ls-jonkman-glashart-media
5.En tot slot nog deze presentatie tegen gekomen van Reggefiber:
http://www.slideshare.net/INCA_NextGen/reggefiber
Toch wel interessant welke plaatsen ze gaan aansluiten en de geringe winst marge

[Voor 137% gewijzigd door White_Collar op 13-05-2012 18:26]
Interessante slides. Welicht een idee de links naar deze in de startpost op te nemen als achtergrond informatie over de achterliggende fiber infrastructuur?
En inmiddels ook een bevestiging dat tv kijken op de ipad eraan komt:
Beste Pieter-Bas,
Bedankt voor het sturen van uw bericht over de Glashart Media iPad app. Wij zijn altijd benieuwd naar de mening en wensen van gebruikers.
Nieuwe mogelijkheden en ideeën die geopperd worden door gebruikers van de app zullen we dan ook serieus bekijken en beoordelen op de (technische) haalbaarheid. Bij een update van de app kijken we welke functionaliteiten toegevoegd kunnen worden.
Op dit moment werken wij aan een update van de applicatie met onder andere de mogelijkheid om live tv te kijken via de iPad. Wanneer deze update beschikbaar zal zijn kunnen wij helaas (nog) niet zeggen.
Wij wensen u nog veel plezier toe in het gebruik van de app.
Met vriendelijke groet,
Stoneroos crew
Beste Pieter-Bas,
Bedankt voor het sturen van uw bericht over de Glashart Media iPad app. Wij zijn altijd benieuwd naar de mening en wensen van gebruikers.
Nieuwe mogelijkheden en ideeën die geopperd worden door gebruikers van de app zullen we dan ook serieus bekijken en beoordelen op de (technische) haalbaarheid. Bij een update van de app kijken we welke functionaliteiten toegevoegd kunnen worden.
Op dit moment werken wij aan een update van de applicatie met onder andere de mogelijkheid om live tv te kijken via de iPad. Wanneer deze update beschikbaar zal zijn kunnen wij helaas (nog) niet zeggen.
Met vriendelijke groet,
Stoneroos crew
Kijk, dat zijn goede berichten. Daarnaast de punten die je in je eerdere bericht aangeeft.Rekenblok schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:08:
En inmiddels ook een bevestiging dat tv kijken op de ipad eraan komt:
Beste Pieter-Bas,
Met vriendelijke groet,
Stoneroos crew
Al kan je een aantal van die punten natuurlijk ook zelf al oplossen via een HTPC

Er zijn meer klanten die dit probleem ervaren. Het probleem is in onderzoek. - Sophiezoudenbalch schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:34:
Ja, dat is goed. Mocht je een vergoeding wensen, kun je wel beter een officiële klacht indienen. - Sophiez dragon999 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:07:
Dit is nog niet bekend. Mocht er een verandering komen, laten wij het hier weten. - SophieRekenblok schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:46:
Euh? HD-Showcase, nummer 62? Discovery HD is in Nederland a.f.a.i.k. niet beschikbaar.Rekenblok schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:46:
Die trekken maximaal 40Mbit.MiK schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:30:
[...]
Een Linksys WRT54G2 / GS2 zou dat toch moeten trekken (staat dd-wrt op) ik zal van de week eens testen zonder router er tussen.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Discovery HD word zeker wel door gegeven: kpnMojo schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:20:
[...]
Euh? HD-Showcase, nummer 62? Discovery HD is in Nederland a.f.a.i.k. niet beschikbaar.
[...]
Die trekken maximaal 40Mbit.

Wat is het verschil dan tussen Discovery HD en HD Showcase? Want ik zie hem nergens staan, is dat een Engelse feed?Rekenblok schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:22:
[...]
Discovery HD word zeker wel door gegeven: kpn, ziggo, upc hebben al aangegeven de zender door te gaan zenden in juni
Of bedoel je toevallig Discovery 3D ofzo?
Dit topic is gesloten.