BIOS opties van MSI k7-turbo

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 09:19
YESS mijn Duron 800 werkt weer! Ik heb de geleidende verf succesvol van de L6 en L7 bruggen af weten te halen.. Pff gelukkig :)
(zie ook topics
gathering.tweakers.net/showtopic.php/148834 en gathering.tweakers.net/showtopic.php/149381 )

Ik draai um nu op 142 x 7.5 op 1.92V = 1065 mhz. Valt toch niet tegen!
Een paar dingen snap ik niet van mijn MSI k7t-turbo-R.
Sandra geeft de volgende memory benchmark:

CPU: 523 Mb/s
FPU: 593 Mb/s

Draait mijn geheugen nu op 133Mhz? of toch op 142? Volgens FuzyLogic op 133 :?
Hoe stel ik de memory frequentie dan gelijk aan de FSB!?

Wat doen de volgende opties in mijn BIOS?:
"Autodetect DIMM/PCI Clk"
"Spread Spectrum Modulator"

Verwijderd

ALé daar heb weer geluk gehad

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Heb je ook een boekje gekregen ;)
Oke... wel tof voor je dat je cpu het weer doet :)
Maar kijk es in je boekje wat bepaalde instellingen nu betekenen

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Oh oh...
;)

Die twee instellingen die je op noemt moet je echt niet veranderen. Autodetect voor je simms betekent alleen dat ie bij het opstarten meer tijd neemt als je die uitzet (uhh *oeff* of aan?? ) laat dus gewoon staan op default.. (mhh hij scant dan niet voor SPD chips op bankjes waar geen geheugen in zit)

Dat Spread Spectrum is een truuk die soms nodig is voor de keuring van de FCC in de USA.

Dan wordt er een 10 Mhz sweep gemoduleerd op de FSB van het mobo. Dit doen ze om de (echt waar ;) ) radio straling te verminderen, zodat die storing niet op één frekwentie piekt.

Heel leuk, maar dat veroorzaakt dikke problemen als je overklokt en dat aanzet. Denk maar na, de FSB loopt dan van 143 tot 153, is niet echt goed....

En je schiet er geen bal mee op !! Ook uit laten dus >:)

Die programma's als Sisoft kunnen vaak niet goed zien wat de memory clock is. Als jouw FSB op 142 staat, staat het geheugen daar ook op. Sandra kijkt alleen maar of je FSB instelling 100 of 133 is, verder niet.

Gebruik anders een programma als WCPUID, die is veel nauwkeuriger...
:Y)

Verwijderd

Hier kun je WCPUID trouwens halen
http://www.tweakfiles.com/processor/wcpuid.html

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:11
Ik haal dit:

ALU : 480 MB/s
FPU : 588 MB/s

aangezien je busspeed veel hoger ligt dan die van mij (100.2 MHz) zou ik even kijken naar memory-interleaving settings, timings etc. Als dit niet in je BIOS aanwezig is, kan je altijd nog even WPCREDIT gebruiken (doe ik ook nl. :))
Pagina: 1