MSI K7T turbo-R -> gelukt !

Pagina: 1
Acties:

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 09:19
Ik heb um, de MSI K7T turbo-R en een Duron 800. Nu wilde ik direkt overklokken, maar las het een en ander dat het verlagen van de multiplier niet mogelijk was bij de 2.4 en 2.5 bios. Ik heb nu geflashed:
210.59.147.160/support/bios/mainboard/6xxx/k7tpro2a/w6330v10b16.exe
Een niet-officiele biosversie, naar MSI zeggen "at own risk".
Welnu, met de optie /nbl flashen werkte, en kan ik de multiplier omlaag gooien. Of de raid controller nu nog werkt weet ik niet, dit heb ik nog niet kunnen proberen. Hij zoekt nog wel naar schijven dus, wie weet werkt het nog gewoon. BTW: kun je die raid controller niet uitzetten in de bios ofzo? (de echte turbo-R bios dan :))
Mijn overklokresultaten tot nu toe:

1) duron unlocked met auto-achterruitverwarming-reparatiesetje en speld. Ik wist niet dat het ZO eenvoudig ging :)
2) Ik heb gemerkt dat bij het MSI bord de core voltage hoger is dan je instelt in het BIOS, oppassen dus! (als ik 1.6 instel, meet het bios 1.74 !)
3) 133 Mhz FSB werkt, ik heb dit eerst geprobeerd door de multiplier op 6 te zetten in de bios, saven, rebooten, bij post de pc uitzetten en de 100/133mhz jumper verwijderen. Daarna weer aanzetten.
4) Nu ben ik omhoog geklommen met zowel de multiplier als het corevoltage.Ik zit nu op:
1000Mhz (133 x 7.5 @ 1.775V, bios meet 1.92V:()

- Moet ik me zorgen maken over het hoge voltage? De duron is nu 53C stressed! (Ik gebruik een Coolermaster DP5-6H51, wacht eigenlijk op de volcano II)
- Ik zit er over te denken om de L6 bruggen in te kleuren (zie anandtech geloof ik), dan krijgt ie ook de eerste seconde direkt volle spanning. Maar vraagje: gaat ie daarna weer terug naar de ingestelde spanning?
- Waar blijft het OFFICIELE BIOS voor de turbo-r met multiplier verlaging??

Verwijderd

nette temp stressed..........53c nix mis mee vcore is michien wat hoog, maar ook niet extreem....

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

niet de L6 bruggen
je moet de L7 bruggen verbinden voor een hoger default vcore tijdens boot. Je Bios past later de vcore aan naar de door jouw ingestelde waarde:)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• winand
Okee, L7 bruggen.. wist het niet meer precies (ik had het eerst nog wel opgezocht hoor ;))
Maar, weet je zeker dat ie later weer terug springt naar de in het bios ingestelde Vcore?

• DaOverclocker
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ja, asl je bekijkt waarom je die l7 bruggen moet inkleuren snap je ook wel dat ie terug springt!
Mzzl

systeem specs

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ja ik weet het zeker dat die weer terug "springt" naar de door jou ingestelde waarde:)
Ik heb zelf een MSI K7T-pro2 met een duron 750 @950 en start op met de L7 tweak omdat die anders niks doet:( maar vcore staat in bios op 1.80vcore, kortom power on = 1.92v en na bios run is m'n vcore 1.83v.
Hou er rekening mee dat de meeste MSI planken 0.3 tot 0.6v meer geven dan je hebt ingesteld
is voor het overklokken alleen maar beter:)

edit:typo'z gewist

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• winand
Ik heb inmiddels L7 en L6 verbonden, zo dat ie default op 7x staat met 1.8V
Helaas, hij doet niets meer :'(
zie mijn topic:
gathering.tweakers.net/showtopic.php/149381
Ik ben bang dat ik nu een nieuwe moet kopen..

• winand
Inmiddels werkt mijn duron weer gelukkig
Ik heb de L6 en L7 bruggen weer van de verf ontdaan. zie topic
gathering.tweakers.net/showtopic.php/150065
Pagina: 1