In dit geval (hoofddoekjes) zoek jij dus een andere balans dan er nu ligt, maar weet je niet precies hoe je die wilt concretiseren. Dat maakt niet heel veel uit, daar hebben we politici voor. Met financieel beleid ligt dat anders, en daar zie ik ook wel wat tegenspraken. Er zijn partijen (PVV bijvoorbeeld) die zowel de inkomsten van de overheid willen verlagen, als de uitgaven verhogen. Dat kan niet, en dat is niet alleen een dictaat van Brussel, maar gewoon common sense. Anders worden wij (iedereen jonger dan 40) het kind van de rekening.Squishie schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:31:
[...]
Ja ik weet dat ik mezelf hier behoorlijk tegenspreek. Ik zeg niet dat iedereen in pak moet rondlopen, maar ik vind wel dat er een verschil is tussen algemene acceptatie en nogo. Een pet zie je toch ook niet in schoolklassen? En dan heb ik het niet over wel of niet geloof.
Jij zegt ook iets over de AOW-leeftijd. Die op 65 jaar houden is waarschijnlijk niet haalbaar, juist door de vergrijzing. Meer mensen gaan nu met pensioen, minder jongeren die gaan werken komen daarvoor terug. Als je kijkt op een termijn van meer dan 10 jaar wordt de begroting waarschijnlijk niet meer haalbaar zonder belachelijk hoge belastingen voor de mensen die wel werken.
Over de SP: de plannen zijn vaak wel sympathiek, maar kijk eens goed wat zij een hoog inkomen vinden dat extra belast moet worden. Waarschijnlijk val je daar over 5 jaar ook onder. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet op iets mag stemmen dat voor jou nadelig is, maar meer als controle: wil je echt dat mensen met een heel normaal inkomen 'gestraft' worden?
[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 02-05-2012 18:09 ]