Het dilemma van de bondscoach: Van Persie of Huntelaar?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Wat een verschrikkelijk EK gaat dit weer worden ze zo. Ik zou als Huntelaar nu gewoon weigeren in te vallen, hij zit er toch voor niets bij met die voortrekker van Marwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Dat is makkelijk, Huntelaar.
Veel moeilijk is de vraag.. Vennegoor of Hesselink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Krukar schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 10:16:
Weer van Persie in de spits, kan ik mij weer het hele EK gaan ergeren |:(

Onbegrijpelijk dat Huntelaar weer de bank gaat warmhouden.
Denk dat half NL zich gaat ergeren, als die weer ns wat verprutst, het "had Huntelaar er dan ingezet, eikel!"zal in menig huiskamer klinken. Zou wel 'ns een hele grote storm in een glas water kunnen worden, het blijft maar een spelletje.

ps. om 18.15 Engeland, Belgie, benieuwd hoe onze vrienden van het bakken-met-bier het gaan doen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 02-06-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verdomme, tijdens het EK van 2008 riep ik al dat hij erin moest, en nu 4 jaar later staat hij er nog naast. Blijkbaar krijgen dat soort spelers gewoon geen kansen in het NL Elftal, Makaay is ook iemand die nooit echt een kans kreeg. NL wil gewoon geen killers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Herman schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:18:
[...]

Een legitiem punt dat er sowieso een goede spits wordt opgesteld :) Zowel RvP alswel Huntelaar zijn zeer goede spelers. Maar toch blijf ik het wat scheef vinden. Robin hééft een grote kans gehad twee jaar geleden, en op het WK heeft hij het niet waargemaakt. Daarnaast is het rendament van Huntelaar veel hoger. Huntelaar scoort gemiddeld elke 97 minuten terwijl Van Persie 174 minuten per doelpunt nodig heeft. Dus de teleurstelling van Huntelaar begrijp ik wel :)
RvP kwam toen wel terug van een lange blessure en was lang niet zo in vorm als nu, dat moet je wel meenemen vind ik. En volgens verschillende kenners speelde Sneijder zo goed mede door RvP.

Wat is je bron van die cijfers? Dat gaat over het Nederlands elftal? KJH staat áltijd in de spits staat en RvP niet...
HamburgerHenk schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:20:
Wat een verschrikkelijk EK gaat dit weer worden ze zo. Ik zou als Huntelaar nu gewoon weigeren in te vallen, hij zit er toch voor niets bij met die voortrekker van Marwijk
8)7

Ergeren gaan we sowieso, want we worden 3e in de poule ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 02-06-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:04
Sjah schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:05:
[...]

Denk dat half NL zich gaat ergeren, als die weer ns wat verprutst, het "had Huntelaar er dan ingezet, eikel!"zal in menig huiskamer klinken. Zou wel 'ns een hele grote storm in een glas water kunnen worden, het blijft maar een spelletje.

ps. om 18.15 Engeland, Belgie, benieuwd hoe onze vrienden van het bakken-met-bier het gaan doen. :)
Niet dat we veel anders hebben... maar van mij mogen zowel van Persie als Huntelaar met vervroegd pensioen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:15

Herman

FP ProMod
Vos schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:00:
[...]

RvP kwam toen wel terug van een lange blessure en was lang niet zo in vorm als nu, dat moet je wel meenemen vind ik. En volgens verschillende kenners speelde Sneijder zo goed mede door RvP.

Wat is je bron van die cijfers? Dat gaat over het Nederlands elftal? KJH staat áltijd in de spits staat en RvP niet...
Agree, die cijfers zeggen niet alles :)

Die speelminuten hebben inderdaad enkel betrekking op het Nederlands elftal. Ik weet niet of deze statistieken kloppen maar:
Bron 3002 min/31 doelpunten = 97 minuten per doelpunt Huntelaar
Bron 4519 min/ 26 doelpunten ° 174 minuten per doelpunt Van persie

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

nou bij die cijfers kan die goal tegen N-Ierland opgeteld worden ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6kfdGfwJHEOXLM2J3jfOoF52/full.gif

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wat zijn die Noord Ieren slecht zeg.. Lijken wel amateurs zo langzaam.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 10:34
ph4ge schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:39:
[...]

Van Persie heeft een minimaal net zo goed seizoen in een sterkere competitie, waarom zou je hem wel op de bank kunnen zetten en Huntelaar niet? Beetje onzinnig is die opmerking altijd, 2 goede spelers waar er maat 1 van kan spelen, dan zit de ander op de bank dus
Het gaat niet zozeer om of iemand een goed seizoen heeft gedraaid, maar of het werkt in het Nederlands elftal. Wat wel duidelijk was is dat Van Persie er tijdens het afgelopen kampioenschap niets van bakte. Super speler, maar misschien niet voor het Nederlands elftal. Ik had dan ook graag Huntelaar gezien. Los van dat hij mij beter bij het Nederlandse spel lijkt te passen (+speelt tegen Duitsers ;) ) moet hij nu een tijdje de kans krijgen. (En eigenlijk...had hij die al een tijdje moeten hebben gehad.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dadona schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:39:
Het gaat niet zozeer om of iemand een goed seizoen heeft gedraaid, maar of het werkt in het Nederlands elftal. Wat wel duidelijk was is dat Van Persie er tijdens het afgelopen kampioenschap niets van bakte. Super speler, maar misschien niet voor het Nederlands elftal. Ik had dan ook graag Huntelaar gezien. Los van dat hij mij beter bij het Nederlandse spel lijkt te passen (+speelt tegen Duitsers ;) ) moet hij nu een tijdje de kans krijgen. (En eigenlijk...had hij die al een tijdje moeten hebben gehad.)
Van Persie bakte er wel wat van op het WK; hij scoorde alleen niet. Dat komt natuurlijk ook door de aanvoer. Maar met een scorende Sneijder en een speler zoals Robben is de aanvoer gewoon al wat minder. Hij creëerde wel ruimtes en voetbalde mee.

Van Marwijk koos gewoon voor de meevoetballende spits in plaats van de statische spits. En dat past ook meer bij het Nederlandse spel. En dat heeft gewerkt, want we stonden in de finale.

Daar komt bij dat ik absoluut niet overtuigd ben van Huntelaar zijn kwaliteiten tegen sterke teams (welke dat 1 voor 1 zijn op het EK). Dus dat Huntelaar veel scoort tegen zwakke ploegen zegt mij maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

silmaril8 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:52:
[...]

Van Persie bakte er wel wat van op het WK; hij scoorde alleen niet. Dat komt natuurlijk ook door de aanvoer. Maar met een scorende Sneijder en een speler zoals Robben is de aanvoer gewoon al wat minder. Hij creëerde wel ruimtes en voetbalde mee.

Van Marwijk koos gewoon voor de meevoetballende spits in plaats van de statische spits. En dat past ook meer bij het Nederlandse spel. En dat heeft gewerkt, want we stonden in de finale.

Daar komt bij dat ik absoluut niet overtuigd ben van Huntelaar zijn kwaliteiten tegen sterke teams (welke dat 1 voor 1 zijn op het EK). Dus dat Huntelaar veel scoort tegen zwakke ploegen zegt mij maar weinig.
Eindelijk iemand die het snapt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Datzelfde argument zou ik aan kunnen voeren tegen Robin, noem mij wanneer die tegen een koningsploeg het verschil maakte. Zal er vast wel 1x zijn in de PL, maar Hunt vast ook in de BL.

Mag ik de Wk-finale erbij halen, ja waarom zou dat niet mogen, tegen Spanje lag die mooi aan de ketting.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 02-06-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Haha, gooien we het nu op het wel of niet snappen? :D
In mijn optiek was Van Persie uitermate matig tijdens het WK. En nogmaals, Van Persie ontbeert absoluut niet de kwaliteit, sterker nog, ik denk dat hij over de gehele linie de betere speler is, maar de kwaliteiten waar je echt wat aan hebt, die miste ik. Dat kon hij niet neerleggen. Gaten trekken is een manier, maar nog veel beter (in mijn ogen) is als je op de één of andere manier levensgevaarlijk bent. Dan kun je niet zomaar een man laten lopen. En helaas vond ik het echte gevaar dat uitging van Van Persie wat beperkt. Hij leek mij daarvoor ook net niet scherp genoeg. Dus die twee factoren maken dat ik hem persoonlijk erg matig vond.
Overigens kan ik helemaal niets met een opmerking als 'want we stonden in de finale'. Daar zitten veel meer variabelen in en als ik dan toch een factor zou moeten aanwijzen dan zou ik dat eerder gooien op het middenveld. (De linie, niet eens één persoon.)

Maar goed, hopelijk laat Van Persie mij de woorden inslikken en doet hij wat andere grote sterren vaak nalieten op eindtoernooien.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Sjah schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 20:58:
Datzelfde argument zou ik aan kunnen voeren tegen Robin, noem mij wanneer die tegen een koningsploeg het verschil maakte. Zal er vast wel 1x zijn in de PL, maar Hunt vast ook in de BL.
Dat wint Van Persie op zich wel dit seizoen. ;) (3x tegen Chelsea, 2x tegen Dortmund in de CL, 2x tegen Liverpool, etc)

Het liefst zou ik ze allebei graag zien spelen, maar dat gaat enkel door je systeem om te gooien en dat is zo vlak voor een groot toernooi niet handig. In dat geval zou ik ook voor Van Persie kiezen, omdat je op Huntelaar je team aan zal moeten passen. Je zal kansen moeten creëren voor Huntelaar, dus Afellay op rechts en Robben op links voor de voorzetten. Daardoor worden echter die twee zelf een stuk minder gevaarlijk. Als Huntelaar dan z'n dag niet heeft, zal je een veel moeilijkere wedstrijd spelen dan wanneer Van Persie z'n dag niet heeft en Afellay en Robben naar binnen kunnen komen en zelf de kansen kunnen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Dat snap ik niet. Die optie is er toch omdat zulke spelers meedoen? Je hebt spelers die opeens meerdere opties hebben, zelf gaan of Huntelaar inspelen. Dat maakt juist dat een tegenstanders keuzes moet maken.
(Los van dat dit principe ook opgaat voor Van Persie. Ook daarvoor gaat op, zorg dat je als team minder voorspelbaar bent of super goed.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Die optie hangt ook af van de positie waar iemand speelt. Het is voor een linkspoot als Robben een stuk makkelijker om naar binnen te komen als 'ie op rechts staat dan wanneer 'ie op links staat. Als je Huntelaar optimaal wil benutten, zal Robben echter op links moeten staan waardoor je een deel van zijn spel bemoeilijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Vond dit wel een interessante video om te zien. Natuurlijk nogal eenzijdig (en Sneijder afkrakend), maar het gaat mij er vooral om dat de acties die van Persie maakt inderdaad een stuk beter benut hadden kunnen worden. En dan heb je het over een wedstrijd tegen de absolute wereldtop:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Fan3-EACuhI&feature=g-vrec]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Inderdaad vrij Sneijder en Robben bashen, maar je ziet wel erg veel goede loopacties die niet benut worden en spelers die anderen over het hoofd zien. Echter in herhaling is dit natuurlijk een stuk makkelijker te zien allemaal. Maar toch zitten er wel paar fails in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:49:
Is Huntelaar nu beter geworden in scoren in wedstrijden tegen sterke tegenstanders. Zijn moyenne is wel positief beinvloed door meerdere goals per wedstrijd tegen de "kleintjes".
Even een late reactie, maar ik hoor dit nog steeds regelmatig.

Hetzelfde geldt voor Van Persie.

Bekijk de lijst maar eens: Wikipedia: Robin van Persie

28 doelpunten, waarvan 4 tegen San Marino, 12 in vriendschappelijke wedstrijden, zo zijn er nog wel een stel onder de kleintjes te scharen. "Slechts" 15 doelpunten in kwalificatiewedstrijden of op eindtoernooien, waarvan dus 4 tegen San Marino (de 11-0).

Voor Huntelaar geldt grofweg hetzelfde (terwijl hij zeker op eindtoernooien minder minuten maakt), dus ik vind dat geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

BreadFan schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:58:
[...]

Even een late reactie, maar ik hoor dit nog steeds regelmatig.

Hetzelfde geldt voor Van Persie.

Bekijk de lijst maar eens: Wikipedia: Robin van Persie

28 doelpunten, waarvan 4 tegen San Marino, 12 in vriendschappelijke wedstrijden, zo zijn er nog wel een stel onder de kleintjes te scharen. "Slechts" 15 doelpunten in kwalificatiewedstrijden of op eindtoernooien, waarvan dus 4 tegen San Marino (de 11-0).

Voor Huntelaar geldt grofweg hetzelfde (terwijl hij zeker op eindtoernooien minder minuten maakt), dus ik vind dat geen argument.
In ieder geval vandaag wel gescoord tegen een grote tegenstander :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:37
Slasher schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:16:
In ieder geval vandaag wel gescoord tegen een grote tegenstander :)
En ondanks alle omstandigheden, Huntelaar laat ook helemaal niet zien dat hij het beter kan. Maar de spitspositie is eigenlijk nog de positie waar het minst opvang te merken valt dit toernooi.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
ph4ge schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:23:
En ondanks alle omstandigheden, Huntelaar laat ook helemaal niet zien dat hij het beter kan. Maar de spitspositie is eigenlijk nog de positie waar het minst opvang te merken valt dit toernooi.
Dat is nog wel te verklaren. Tegen Denemarken valt 'ie in bij een 1-0 achterstand met nog een minuut of twintig te gaan, en vanavond in de rust met 2-0 achter. Allebei de keren in een team wat niet lekker draait en wat de moed voor een deel al opgegeven leek te hebben. Dat is op zich al niet lekker invallen. Komt nog bij dat een afmaker als Huntelaar veel afhankelijker is van ballen van de vleugels dan dat Van Persie dat is, die kan zelf nog genoeg creëren. Als er dan een rechtspoot op links en een linkspoot op rechts speelt, heeft een spits als Huntelaar nauwelijks kans om iets te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

RvP speelt ook in dat team wat niet lekker draait ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Exitium schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:49:
Dat is nog wel te verklaren. Tegen Denemarken valt 'ie in bij een 1-0 achterstand met nog een minuut of twintig te gaan, en vanavond in de rust met 2-0 achter. Allebei de keren in een team wat niet lekker draait en wat de moed voor een deel al opgegeven leek te hebben. Dat is op zich al niet lekker invallen. Komt nog bij dat een afmaker als Huntelaar veel afhankelijker is van ballen van de vleugels dan dat Van Persie dat is, die kan zelf nog genoeg creëren. Als er dan een rechtspoot op links en een linkspoot op rechts speelt, heeft een spits als Huntelaar nauwelijks kans om iets te laten zien.
Omstandigheden heeft van Persie ook last van, toch is er een hele hype rond zijn positie ontstaan. Huntelaar heeft ondertussen ook meer dan 70 minuten in de spits gestaan en eigenlijk gewoon niets goeds gedaan in die tijd. Als het inderdaad zo was geweest zoals sommigen hier het doen overkomen dat Huntelaar de redder zou zijn en van Persie er helemaal niets van kan dan hadden we daar toch iets van moeten zien.

Je geeft zelf al aan wat het probleem is met Huntelaar, die kan alleen met panklare kansen om gaan. Zo een kreeg hij er tegen Denemarken en toen maakte hij hem ook niet, maar verder krijg je dat soort kansen op dit niveau niet of nauwelijks. Van Persie creeert dan nog weleens wat, daar scoorde hij ook uit. Huntelaar kreeg ook veel ballen net buiten de 16 of een beetje aan de zijkant, maar daar kan hij gewoon niks mee. Hij verliest ook gewoon elk kopduel. Nee, als er een keuze gemaakt moet worden tussen die 2 dan is het niet zo moeilijk, de hele hype gaat nergens over.

We zouden geen spitsendiscussie moeten hebben, als er ergens in dit elftal geen probleem is is het die positie. Vlaar of Mathijssen, Krul of Stekelenburg, Narsingh of Robben en zo kan ik nog wel even door gaan, dat zou de discussie moeten zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Vos schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:49:
RvP speelt ook in dat team wat niet lekker draait ;).
Klopt, maar die begint op 0-0. Het is altijd lastiger invallen in een team dat achter staat.
ph4ge schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:00:
[Nee, als er een keuze gemaakt moet worden tussen die 2 dan is het niet zo moeilijk, de hele hype gaat nergens over.
Er zou überhaupt geen keuze gemaakt moeten worden, ze moeten samen spelen net als in de tweede helft gisteren. De goal van Van Persie kwam doordat hij één tegen één stond omdat Huntelaar de andere verdediger bij zich had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ph4ge schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:00:
[...]
We zouden geen spitsendiscussie moeten hebben, als er ergens in dit elftal geen probleem is is het die positie.
Dat die discussie er wel is, is wel enigszins verklaarbaar, dat is enige positie waarvoor je twee spelers hebt die wellicht hun beste seizoen ooit hebben gespeeld. Vanuit dat licht bezien, is het natuurlijk wel ongelofelijk dat Van Marwijk nooit serieus Van Persie en Huntelaar samen een kans heeft gegeven. Mooie taak voor de nieuwe bondscoach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Absoluut allebei, van Persie kan het wel, maar als huntelaar op de bank wordt gehouden brengt dat ook extra druk voor van persie mee. En daar kan hij niet tegen, blijkt.

Perfecte voorbeeld hiervan is die aanname met links, bij arsenal, waar hij al het vertrouwen van de wereld had hij die op de meest perfecte manier er ingelegd, nu dus niet.

1 minuut 8 ongeveer, het is pijnlijk, maar zie:

[ Voor 46% gewijzigd door StrongArmLance op 14-06-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide! Huntelaar in de spits, met van Persie erachter. Als je dan Robben op links en Narsingh op rechts zet moet het helemaal goed komen.
Van Marwijk zal het wel weer anders zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Van Marwijk zit een beetje in een kutpositie nu...
Als hij zijn vaste basis houdt en niet wint is hij de lul, hoewel ik denk dat als er gister 2 ballen meer waren ingegaan, Nederland fantastisch had gespeeld.
Telegraaf: "Nederland is helemaal terug met fantastisch veldspel"
Dat terzijde, ik denk dat het enige logische wat BvM kan doen is Huntelaar sowieso opstellen, als hij niet wint krijgt hij gelijk, als hij wel wint is hij een flexibele coach die tenminste íets wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Dat mensen druk kunnen maken over de keuze: Van Persie of Huntelaar.. zonder goeie verdediging is de keuze triviaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

kristan schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:26:
Van Marwijk zit een beetje in een kutpositie nu...
Als hij zijn vaste basis houdt en niet wint is hij de lul, hoewel ik denk dat als er gister 2 ballen meer waren ingegaan, Nederland fantastisch had gespeeld.
Telegraaf: "Nederland is helemaal terug met fantastisch veldspel"
Dat terzijde, ik denk dat het enige logische wat BvM kan doen is Huntelaar sowieso opstellen, als hij niet wint krijgt hij gelijk, als hij wel wint is hij een flexibele coach die tenminste íets wint.
alleen een stunt tegen portugal en minimaal een plek in de halve finale kan hem nog redden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

[YouTube: http://youtu.be/aA7KZ30yz2s]

Zelfde opstelling, met Huntelaar op de plaats van van Nistelrooij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Reiben schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:23:
code:
1
2
3
4
5
6
7
              Huntelaar

Sneijder       v.Persie          Robben

d.Jong          v.Bommel

[4 verdedigers+keeper]

Sneijder op de flank? Lijkt me geen goed idee.
Maar we gaan het toch proberen :P
Ben blij dat BvM eindelijk het licht ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

CrushOne schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:56:
[...]

Maar we gaan het toch proberen :P
Ben blij dat BvM eindelijk het licht ziet
Maar niet meer doen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Van Persie dus.

Huntelaar is gewoon onzichtbaar als er tegen goede tegenstanders moet worden gespeeld. Als er weinig aanvoer is, heb je gewoon helemaal niks aan hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

silmaril8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 00:49:
Van Persie dus.

Huntelaar is gewoon onzichtbaar als er tegen goede tegenstanders moet worden gespeeld. Als er weinig aanvoer is, heb je gewoon helemaal niks aan hem.
Ik ben het met je eens, alhoewel ik niet denk dat Van Persie het vanavond beter had gedaan in de spits :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 00:52:
Ik ben het met je eens, alhoewel ik niet denk dat Van Persie het vanavond beter had gedaan in de spits :)
Maar had zich misschien wel meer vrij gelopen en had misschien zelf ook kansen voor anderen gecreeerd. Plus dan heb je gewoon Sneijder op zijn beste positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

silmaril8 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 00:56:
Maar had zich misschien wel meer vrij gelopen en had misschien zelf ook kansen voor anderen gecreeerd. Plus dan heb je gewoon Sneijder op zijn beste positie.
Klopt. Alleen had Van Persie vanavond ook zijn avond niet, zelfs als hij de bal had.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

http://www.nrc.nl/sport/2...ch-onmogelijk-tijdens-ek/
Klaas-Jan Huntelaar gedroeg zich onmogelijk tijdens het EK voetbal. Bondscoach Bert van Marwijk had de speler naar huis moeten sturen. Dat zeggen betrokkenen in een reconstructie in NRC Weekend. Zowel spelers als Van Marwijk hebben het gehad met de international. De coach zei dat hij niet eerder zo’n vervelende speler heeft meegemaakt.
Ik ben benieuwd of iemand het volledige artikel gelezen heeft? Zondebokzoeken of divagedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
gambieter schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:46:
http://www.nrc.nl/sport/2...ch-onmogelijk-tijdens-ek/

[...]

Ik ben benieuwd of iemand het volledige artikel gelezen heeft? Zondebokzoeken of divagedrag?
ja, zojuist het hele stuk gelezen. De rol van Van Marwijk en een aantal belangrijke spelers wordt besproken. Huntelaar komt er inderdaad niet best vanaf, wat al eerder gesuggereerd werd, is dat de groep hem totaal niet meer pruimt. Maar de grote conclusie van het artikel naar mijn idee is dat de rol van Van Marwijk echt totaal onhoudbaar is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Marwijk had gewoon vanaf het begin allebei moeten opstellen. Was je van het gezeur af. Het is gewoon ondenkbaar 2 topscores van Eng/De te hebben en er maar eentje op te stellen. Als het niet werkt DAN pas eentje eruithalen. Marwijk was gewoon te behoudend geweest.

Maar de spelers zijn minstens net zo schuldig. Heb het gevoel dat veel spelers teveel eigendunk hebben. In 2010 was Oranje geen favoriet en weet dat er dus hard werkt moest worden en elkaars krachten nodig heeft om de beker te winnen. Dit is duidelijk anders geworden in 2012...

[ Voor 34% gewijzigd door Hironshy op 23-06-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Huntelaar had gewoon vanaf het begin af aan zich anders moeten opstellen. In vrijwel elk interview zag je dat ie gefrustreerd was dat hij niet eerste spits was of dat hij niet in de basis begon. Huntelaar is gewoon een stoorzender die het eigenbelang boven het teambelang stelt. Het zal me dan ook niet verbazen als dat stuk in de NRC grotendeels waar is.

Huntelaar heeft op het EK de meeste minuten als spits gespeeld en heeft niks gepresteerd. Waar Van Persie voetballend nog uit de voeten kan, is Huntelaar maar een statische spits die het moet hebben passes vanaf de flanken en hopen dat zijn verdedigers hun dag niet hebben. De wedstrijd tegen Portugal (maar ook tegen Duitsland) liet dat erg goed zien. Als er flankaanvallers zijn die passes vanaf de zijkant geven EN de verdediging van de tegenstander van een minder niveau is, dan kan Huntelaar pas excelleren. Als er een sterke verdediging staat en je hebt spelers zoals Robben en Afellay/Kuyt/Van Persie op de flanken, heb je niks aan Huntelaar in de spits. Zowel in Duitse als in de Spaanse en Italiaanse competitie scoorde Huntelaar dan ook voornamelijk alleen tegen de mindere ploegen. En daarom is Van Persie in de spits dus een betere optie aangezien Van Persie voetballend veel beter is, zelf kansen creëert en ook buiten de 16 gevaarlijk is.

Wat mij betreft, is dit dan ook de laatste keer dat Huntelaar bij de Nederlandse selectie zit. Dat is echt beter voor Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hironshy schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 15:48:
Marwijk had gewoon vanaf het begin allebei moeten opstellen. Was je van het gezeur af.
Que? De opstelling moet je niet afhankelijk maken van een mokkende spits. Het is een teamsport. Dat doen de Duitsers (en andere landen) een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Waarom is Bert nog niet weg? Is er een zoektocht aan de gang, is er überhaupt nieuws?

oeps...

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 23-06-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

Wat betreft het team vond ik de visie van Mark Lammers (hockeycoach), wel verhelderend.
http://nos.nl/ek2012/vide...o-sportzomer-22-juni.html

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

gambieter schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:26:
[...]

Que? De opstelling moet je niet afhankelijk maken van een mokkende spits. Het is een teamsport. Dat doen de Duitsers (en andere landen) een stuk beter.
Moet je ook niet doen, is niet verstandig. Maar ik vind zowieso dat beide moesten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sargan schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 19:41:
Wat betreft het team vond ik de visie van Mark Lammers (hockeycoach), wel verhelderend.
http://nos.nl/ek2012/vide...o-sportzomer-22-juni.html
ik vond vooral stuitend hoe kinds er door de heren ex-voetballers op gereageerd werd.... die moeten nog een hoop leren... (bovendien was het van de heren niet een beste beurt in het spelletje "begrijpend luisteren")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet naar de mogelijkheden kijken wat je elftal heeft en welke spits daar het best in rendeert. De cijfers uit de kwalificatie gaven Huntelaar duidelijk aan maar dit was zonder Afellay en Robben op de vleugels.

Dit zijn 2 naar binnen kappende mensen waardoor juist Van Persie weer beter naar voren komt omdat hij meevoetballend is, maar deze heeft duidelijk gefaald in het afronden dus is ook geen optie voor de spits.

Gebleken is dat Van Persie een bliksemafleider als Huntelaar nodig heeft en het beste rendeert als een soort vrije man vanaf links of rechts. Dan kan je Sneijder op 10 houden waar hij weer het beste rendeert. Robben aan de andere kant, het liefst op links waar hij Huntelaar kan bedienen.

Dat was de beste optie geweest denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
P.O. Box schreef op zondag 24 juni 2012 @ 02:14:
ik vond vooral stuitend hoe kinds er door de heren ex-voetballers op gereageerd werd.... die moeten nog een hoop leren... (bovendien was het van de heren niet een beste beurt in het spelletje "begrijpend luisteren")
Het is gewoon een feit dat het bij de semi-profs van hockey heel anders werkt. Het geld, de druk, de afkomst van de spelers en de (media)aandacht maken het een heel andere situatie. Dit soort voetballers lachen je gewoon uit als je met zo'n praatje komt. Je moet ze op een hele andere manier zien te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Zo zie je maar weer dat "wij" allemaal hebben gezorgd voor deze vroege uitschakeling. Heel het land riep om Huntelaar, net als de media. Ook Jan van Halst vroeg 1000x of Huntelaar niet met de vuisten op tafel moest slaan en op moest staan.

Ik kan me voorstellen dat Huntelaar met deze gegevens gewoon zwaar dwars ging liggen, het hele land, prominente media steunden hem immers.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:38:
Het is gewoon een feit dat het bij de semi-profs van hockey heel anders werkt. Het geld, de druk, de afkomst van de spelers en de (media)aandacht maken het een heel andere situatie. Dit soort voetballers lachen je gewoon uit als je met zo'n praatje komt. Je moet ze op een hele andere manier zien te raken.
Inderdaad. Daar komt bij: ze zeiden dat je bij hockey onbeperkt kan wisselen (is dat zo?) wat betekent dat elke speler wel aan bod komt en kansen krijgt in elke wedstrijd. Of in ieder geval meer dan bij een voetbalwedstrijd. Dus dat betekent al minder zure gezichten.
Bovenstaande redenen probeerden de voetballers ook aan deze hockey coach uit te leggen maar die leek een beetje Oost-Indisch doof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Door wisselen is inderdaad ook een gigantisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
silmaril8 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 11:56:
[...]
Bovenstaande redenen probeerden de voetballers ook aan deze hockey coach uit te leggen maar die leek een beetje Oost-Indisch doof...
Heel irritant inderdaad, ook die manier waarop hij de anderen probeerde te overtuigen: gewoon je standpunt blijven herhalen. Wat mij betreft nodigen ze die kerel niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
silmaril8 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:04:
Het zal me dan ook niet verbazen als dat stuk in de NRC grotendeels waar is.

[...]

Wat mij betreft, is dit dan ook de laatste keer dat Huntelaar bij de Nederlandse selectie zit. Dat is echt beter voor Oranje.
Wanneer het stuk in de NRC grotendeels waar is, vind ik dit een wat vreemde conclusie. Het stuk staat vol met aantoonbare fouten van Van Marwijk en een klein stukje zonder enig bron of bewijs over Huntelaar. Dat stukje over Huntelaar levert alleen de lekkerste quote op en je hebt je zondebok. Jij bent geen fan van Huntelaar en ga daar dan graag in mee, maar dat het beter zou zijn voor het Nederlands Elftal dat één van de beste spitsen van Europa die ook een hele goede kwalificatiereeks heeft gespeeld niet meer in de selectie wordt opgenomen, komt er bij mij echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

lateef schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:21:
maar dat het beter zou zijn voor het Nederlands Elftal dat één van de beste spitsen van Europa die ook een hele goede kwalificatiereeks heeft gespeeld niet meer in de selectie wordt opgenomen, komt er bij mij echt niet in.
Op het moment dat die spits vind dat hij moet spelen en een stoorzender is als hij dat niet doet, terwijl het niet past in de strategie die elke wedstrijd verschillend kan zijn, dan denk ik toch dat hij niet meegenomen moet worden. Spelers moeten zich aanpassen aan het team en de strategie, niet andersom.

Een Huntelaar is heel nuttig in de kwalificatiereeks als je tegen zwakkere landen speelt en er veel druk kan worden uitgeoefend (en het niet meevoetballen van de spits niet zo erg is). maar hij is niet zo nuttig tegen sterke landen. Dat zal hij moeten accepteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
gambieter schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:25:
[...]
Een Huntelaar is heel nuttig in de kwalificatiereeks als je tegen zwakkere landen speelt en er veel druk kan worden uitgeoefend (en het niet meevoetballen van de spits niet zo erg is). maar hij is niet zo nuttig tegen sterke landen. Dat zal hij moeten accepteren :)
Tegen Engeland was het inbrengen van Huntelaar juist het kantelpunt in de wedstrijd, niet echt een zwak land naar mijn idee. Daarbij bewijst Van Persie al twee toernooien dat hij de rol van spits in het Nederlands Elftal niet kan vervullen, dus als je dan ook Huntelaar gaat afschrijven staan we straks met Luuk de Jong, Bas Dost of Ricky van Wolfswinkel in de spits.

Over het accepteren van je rol als invaller ben ik het wel met je eens; de bondscoach bepaalt. Kan je daar niet mee leven, dan hoepel je maar op. De vraag blijft natuurlijk of de krant het bij het juiste eind heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Amras schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:30:
Tegen Engeland was het inbrengen van Huntelaar juist het kantelpunt in de wedstrijd, niet echt een zwak land naar mijn idee. Daarbij bewijst Van Persie al twee toernooien dat hij de rol van spits in het Nederlands Elftal niet kan vervullen, dus als je dan ook Huntelaar gaat afschrijven staan we straks met Luuk de Jong, Bas Dost of Ricky van Wolfswinkel in de spits.
Dat was een vriendschappelijke wedstrijd waar de Engelsen nou niet echt strak verdedigden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
gambieter schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:33:
[...]

Dat was een vriendschappelijke wedstrijd waar de Engelsen nou niet echt strak verdedigden :)
Strak genoeg om Van Persie van doelpunten te weerhouden in de eerste helft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Amras schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:34:
Ik neem aan dat je zelf wel weet dat dit geen argument is? :p

Ik denk trouwens dat Huntelaar een belangrijke rol kan spelen in Oranje, maar hij moet accepteren dat hij een beperkte voetballer is die niet veel toevoegt als hij niet scoort. Dat is iets om aan te gaan werken, zijn balbehandeling is matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Amras schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:34:
Tja, Van Persie kan er ook niets aan doen dat net Huntelaar de enige bruikbare voorzet van de wedstrijd kreeg. Hoe dan ook een wedstrijd die nergens over ging. Tevens hebben we het nu over het laatste interland doelpunt van Huntelaar, sindsdien staat hij er ook al 5 droog, van Persie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
gambieter schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:25:
[...]
Op het moment dat die spits vind dat hij moet spelen
het lijkt me een uitstekend eigenschap wanneer je als speler vind dat je moet spelen, in welke mate zo'n speler dan een stoorzender is, is mede de verantwoording van de groep en de bondscoach. Maar mijn punt was met name dat Huntelaar wel erg eenvoudig de rol van de zondebok krijgt toebedeeld, zeker wanneer je dat stuk in de NRC als referentie neemt. Als je dat stuk leest, is het met name de bondscoach die fout op fout heeft gestapeld, waarbij zijn grootste fout is geweest dat hij deze keer niet in staat is geweest om 'de ego's van Oranje' in toom te houden. Nederland heeft behoefte aan een bondscoach die dat wel lukt, dan kan je gewoon met de ego's van Sneijder, Robben, Van Persie, Afellay en Huntelaar in één selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
gambieter schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:39:
[...]

Ik neem aan dat je zelf wel weet dat dit geen argument is? :p
Klopt, het zou goed kunnen dat Van Persie het ook niet kan tegen zwakke tegenstanders.
ph4ge schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:48:
[...]
Tja, Van Persie kan er ook niets aan doen dat net Huntelaar de enige bruikbare voorzet van de wedstrijd kreeg. Hoe dan ook een wedstrijd die nergens over ging. Tevens hebben we het nu over het laatste interland doelpunt van Huntelaar, sindsdien staat hij er ook al 5 droog, van Persie niet.
Huntelaar wordt ook verweten dat hij niet scoorde tegen Portugal, ook al heeft hij geen enkele bruikbare bal gehad, dus ik zou niet weten waarom Van Persie daarvoor gespaard moet worden.
gambieter schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:39:
[...]
Ik denk trouwens dat Huntelaar een belangrijke rol kan spelen in Oranje, maar hij moet accepteren dat hij een beperkte voetballer is die niet veel toevoegt als hij niet scoort. Dat is iets om aan te gaan werken, zijn balbehandeling is matig.
Ik denk dat hij dit zelf ook wel weet, het is meer dat de bondscoach er rekening mee moet houden. Huntelaar in de spits met Affelay en Robben, op respectievelijk links en rechts, heeft geen enkele zin, omdat er dan geen voorzetten komen. Met Robben op links en Narsingh op rechts zou Huntelaar veel beter voor de dag komen. De vraag blijft natuurlijk staan of Narsingh het niveau al aankan, dus het is geen garantie dat dit had gewerkt.

Persoonlijk zou ik met twee aanvallers gespeeld hebben: Van Persie (jaja) en Huntelaar. Huntelaar als diepste spits en Van Persie in een vrije rol eromheen. Tegen Duitsland zag je al dat Huntelaar dan twee man bezighoudt en Van Persie daarom ruimte krijgt en kan scoren.

[ Voor 38% gewijzigd door Amras op 24-06-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Amras schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:22:
Huntelaar wordt ook verweten dat hij niet scoorde tegen Portugal, ook al heeft hij geen enkele bruikbare bal gehad, dus ik zou niet weten waarom Van Persie daarvoor gespaard moet worden.
Haha, de omgekeerde wereld. Huntelaar moest en zou erin komen, en nu doet hij het nog slechter dan van Persie, en dan is het ineens een excuus dat hij geen ballen kreeg. Nee, die kreeg van Persie ook niet.

Maar het verschil is dat van Persie veel meer brengt zonder panklare voorzetten. Huntelaar scoorde niet tegen Engeland omdat hij veel beter is dan Van Persie, hij scoorde omdat hij een hele goede voorzet kreeg, de enige van de wedstrijd. Waar Huntelaar volledig afhankelijk is van dergelijke goede ballen liet van Persie zien tegen Duitsland uit het niets te kunnen scoren, en liet hij op het WK zien dat hij andere spelers beter laat spelen. Ook Van Persie bracht niet genoeg, maar dat is altijd nog meer dan Huntelaar.

Maar goed, een oude discussie. Beiden hebben ongeveer even lang in de spits gespeeld dit EK, en het was allebei niets. En dat ligt in grote mate niet aan hun, maar aan de medespelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
ph4ge schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:52:
[...]
Haha, de omgekeerde wereld. Huntelaar moest en zou erin komen, en nu doet hij het nog slechter dan van Persie, en dan is het ineens een excuus dat hij geen ballen kreeg. Nee, die kreeg van Persie ook niet.
Sorry hoor, maar hier haak ik af. Je hebt de wedstrijd tegen Denemarken gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Sorry hoor, maar tegen de grote tegenstanders Dld en Portugal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Sjah schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:17:
Sorry hoor, maar tegen de grote tegenstanders Dld en Portugal?
Wat is dit nu weer voor onzin? Dat Van Persie meerdere kansen mist tegen Denemarken doet er niet toe omdat hij tegen Duitsland en Portugal, de grote tegenstanders volgens jou, geen kansen heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb je gelijk in, maar onzin is het natuurlijk niet. Zwart wit om Persie af te rekenen op Denemarken, tegen Dld maakte die geheel op eigenkracht een schitterende goal, daarmee heeft die voor mij iets bewezen. Erg erg jammer dat die dat geen vervolg meer heeft (kunnen want nu naar huis) gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Sjah schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:46:
Heb je gelijk in, maar onzin is het natuurlijk niet. Zwart wit om Persie af te rekenen op Denemarken, tegen Dld maakte die geheel op eigenkracht een schitterende goal, daarmee heeft die voor mij iets bewezen. Erg erg jammer dat die dat geen vervolg meer heeft (kunnen want nu naar huis) gegeven.
Juist, inderdaad een goeie goal en wat mij betreft een argument om zowel Huntelaar als Van Persie op te stellen. Het mooie bij deze goal was dat er twee verdedigers bij Huntelaar stonden en Van Persie daardoor de ruimte kreeg om te schieten. Dat doet hij vervolgens prima en het levert een doelpunt op.

De missers van Van Persie tegen Denemarken lijken mij ook puur een mentale kwestie. Ook hij voelt de adem van Huntelaar in zijn nek en voelt de druk om te presteren omdat hij de topscoorder van de kwalificatie uit de basis speelt. Blijkbaar kan hij daar niet goed mee omgaan, want de missers die hij tegen Denemarken maakte zie ik hem bij Arsenal niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Amras schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:58:
Sorry hoor, maar hier haak ik af. Je hebt de wedstrijd tegen Denemarken gezien?
Tja, dat klopt tegen Denemarken miste hij 1 echt goede kans, en toen gleed hij uit. Huntelaar kreeg nog de beste kans, en die miste hij ook. Afgezien daarvan krijgen beiden nauwelijks echt goede kansen, Over het algemeen echter krijgen onze Nederlandse spitsen nauwelijks panklare voorzetten. Hun rol is meer faciliterend, er staat namelijk een Sneijder achter. Sneijder en anderen kregen ook kansen, maar die gingen ook mis.

Sterker nog, ik zie bij andere teams spelers als Ronaldo, Rooney en Torres nog veel meer grote kansen missen. Er zijn geen spitsen die elke kans maken. Toch gaat het hier constant over die ene bal van van Persie. En dat is een self fulfilling prophecy, dat wij als land tot in den treure herhalen dat hij een kans miste maakt dat hij er meer gaat missen.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 25-06-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:19:
[...]
Tja, dat klopt tegen Denemarken miste hij 1 echt goede kans, en toen gleed hij uit. Huntelaar kreeg nog de beste kans, en die miste hij ook. Afgezien daarvan krijgen beiden nauwelijks echt goede kansen, Over het algemeen echter krijgen onze Nederlandse spitsen nauwelijks panklare voorzetten. Hun rol is meer faciliterend, er staat namelijk een Sneijder achter. Sneijder en anderen kregen ook kansen, maar die gingen ook mis.

Sterker nog, ik zie bij andere teams spelers als Ronaldo, Rooney en Torres nog veel meer grote kansen missen. Er zijn geen spitsen die elke kans maken. Toch gaat het hier constant over die ene bal van van Persie. En dat is een self fulfilling prophecy, dat wij als land tot in den treure herhalen dat hij een kans miste maakt dat hij er meer gaat missen.
Je vergeet die andere, veel grotere, kans zeker die hij met links ipv recht wilde aannemen? Dat hij met rechts tegen Duitsland scoorde doet ie uit 20 pogingen niet nog een keer na en voor een (rekenkundig) grotere scoringskans had hij moeten passen naar Huntelaar, maar het is natuurlijk ieder voor zichzelf ten eerste (in het algemeen dit EK) :+
Aangezien het toch een faciliterende rol is zet je dan liever 1 van je 2 beste spelers daar neer of offer je een mindere speler op/laat je Huntelaar zich nuttig maken en z'n lichaam erin gooien? ;)
Leuk en aardig dat je met Persie speelt om ruimte te laten vallen maar noch Robben, noch Affelay, noch Sneijder zet een stap zonder bal en duikt die ruimte in ...

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 25-06-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
apis29 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:46:
Je vergeet die andere, veel grotere, kans zeker die hij met links ipv recht wilde aannemen? Dat hij met rechts tegen Duitsland scoorde doet ie uit 20 pogingen niet nog een keer na en voor een (statistisch) grotere scoringskans had hij moeten passen naar Huntelaar, maar het is natuurlijk ieder voor zichzelf ten eerste (in het algemeen dit EK) :+
Ik begrijp er niet zoveel van, maar de andere ballen zou ik eerder mogelijkheden noemen dan echte kansen. Vergeet ook niet dat hij zelf veel creert (briljante loopacties en kaatsen, en de goal). Hoe dan ook kan je wel klagen dat van Persie kansen miste, maar dat geldt toch voor alle spelers, ook voor Huntelaar? Van Persie speelde afgezien van zn missers zeer behoorlijk, en dat kan je van die anderen ook niet altijd zeggen.
Aangezien het toch een faciliterende rol is zet je dan liever 1 van je 2 beste spelers daar neer of offer je een mindere speler op/laat je Huntelaar zich nuttig maken en z'n lichaam erin gooien? ;)
Als het EK 1 ding heeft laten zien dan is het dat Huntelaar op geen enkele manier nuttig is als hij geen panklare kansen krijgt. Elke bal die hij kreeg was balverlies. Hoe kom je erbij dat hij iets nuttigs heeft gedaan? Huntelaar heeft 1 kwaliteit, maar die komt op dit niveau niet ter uiting. Daarnaast gaat Huntelaar zich verstoppen als het niet lukt, ik heb dan liever een speler die een beetje uit positie loopt maar wel sleurt. Huntelaar heeft ongeveer net zoveel in de spits gespeeld als van Persie, toch liep het met van Persie een stuk beter. Toen kregen we tenminste kansen... Ruzie maken kan natuurlijk helemaal niet.
Leuk en aardig dat je met Persie speelt om ruimte te laten vallen maar noch Robben, noch Affelay, noch Sneijder zet een stap zonder bal en duikt die ruimte in ..
Een aantal keer tijdens het EK en voor het EK zagen we wat de bedoeling was, van Persie heeft alle 3 een aantal keer knap vrijgezet. De bal ging er alleen niet in, en het was te weinig. Echte spitsen zijn ook niet meer van deze tijd, van de 4 landen in de halve finale speelt alleen Duitsland met een klassieke spits, en ook die staat enorm ter discussie omdat hij niet genoeg meevoetbalt.

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 25-06-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:02:
[...]
Ik begrijp er niet zoveel van, maar de andere ballen zou ik eerder mogelijkheden noemen dan echte kansen. Vergeet ook niet dat hij zelf veel creert (briljante loopacties en kaatsen, en de goal). Hoe dan ook kan je wel klagen dat van Persie kansen miste, maar dat geldt toch voor alle spelers, ook voor Huntelaar? Van Persie speelde afgezien van zn missers zeer behoorlijk, en dat kan je van die anderen ook niet altijd zeggen.

[...]
Als het EK 1 ding heeft laten zien dan is het dat Huntelaar op geen enkele manier nuttig is als hij geen panklare kansen krijgt. Elke bal die hij kreeg was balverlies. Hoe kom je erbij dat hij iets nuttigs heeft gedaan? Huntelaar heeft 1 kwaliteit, maar die komt op dit niveau niet ter uiting. Daarnaast gaat Huntelaar zich verstoppen als het niet lukt, ik heb dan liever een speler die een beetje uit positie loopt maar wel sleurt. Huntelaar heeft ongeveer net zoveel in de spits gespeeld als van Persie, toch liep het met van Persie een stuk beter. Toen kregen we tenminste kansen... Ruzie maken kan natuurlijk helemaal niet.

[...]
Een aantal keer tijdens het EK en voor het EK zagen we wat de bedoeling was, van Persie heeft alle 3 een aantal keer knap vrijgezet. De bal ging er alleen niet in, en het was te weinig. Echte spitsen zijn ook niet meer van deze tijd, van de 4 landen in de halve finale speelt alleen Duitsland met een klassieke spits, en ook die staat enorm ter discussie omdat hij niet genoeg meevoetbalt.
Als Huntelaar niet 2 verdedigers mee trok was er voor van Persie helemaal geen ruimte om dat schot te lossen. En de veel grotere kans tegen Denemarken was deze: YouTube: Nederland - Denemarken EK 2012 - Holland vs Denmark - Ball didn't go in... in Charkov EURO 2012 [HD] Die van Huntelaar was lang niet zo makkelijk ... maar het was er wel 1 ja.
Klose kwam er specifiek in om tegen Griekenland/een ultra-defensief team te lopen ja ...
Heb verder helemaal niets tegen van Persie, normaal gesproken zou hij altijd moeten spelen, wellicht als spits maar dan moet het daarachter wel kloppen allemaal en geen 6-0-4 uiteenvallen, t.o.v. Spanje 4-6-0 ...

@1:08

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 25-06-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Volgens Sneijder blijkt er dus niets waar te zijn van de beschuldigingen aan het adres van Huntelaar:
Sneijder: 'Ik had er wat van gezegd, als hij zich onmogelijk had gemaakt'
Maandag, 25 juni 2012 om 09:55

De eenheid binnen het Nederlands elftal tijdens het EK is uiteengevallen door het gedrag van Klaas-Jan Huntelaar, zo schreven diverse media vorige week. "Volstrekte onzin", zo stelt Wesley Sneijder. "Als dat zo zou zijn geweest, als Huntelaar zich onmogelijk had gemaakt, dat had ik daar heus wel wat van gezegd."

Huntelaar rekende op een basisplaats maar kreeg die in eerste instantie niet. Na de eerste verliespartij tegen Denemarken barstte naar verluidt de bom en eiste Huntelaar een plaats in de basis. Door toe te geven verloor bondscoach Bert van Marwijk veel gezag en viel het elftal in drie kampen uiteen. Betrokkenen zeggen dat Huntelaar zich onmogelijk gedroeg en dat Van Marwijk hem naar huis had moeten sturen. Ze zien binnen Oranje weinig toekomst meer voor de speler.

"Het is gewoon niet waar", benadrukte Sneijder aan de NOS. Een anonieme Oranje-international vertelde vorige week aan het NRC: "De spelers zijn klaar met Huntelaar, ik vraag me af er nog toekomst voor hem is in Oranje. Ik sluit niet uit dat er een opstand komt als hij weer geselecteerd wordt. Bijna niemand wil nog met hem voetballen."
Ik ben dan wel benieuwd naar de anonieme Oranje-international die dit soort dingen beweert. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat Sneijder hier dingen in de doofpot probeert te stoppen, maar persoonlijk vind ik dit soort divagedrag niet echt bij Huntelaar passen en verwacht ik dat het sterk overdreven is. Zullen we de waarheid ooit te horen krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Naar hij schijnt waren het toch affelay en van persie die dat hadden verspreid. Blijven geruchten, maar blijft wel grappig zo dit hele drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Het zou pas nieuws zijn als Sneijder in het openbaar wel een medespeler zou aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:36
Even mijn eigen post uit een ander topic crossposten omdat hij ook hier thuis hoort. Zoals je kan lezen ben ik het met Ph4ge eens :)
Zo zijn er hier mensen die Van Persie thuis willen gaan laten en om Huntelaar blijven roepen. Van Persie speelde zowel tegen Denemarken als Duitsland goed. Ja, hij miste een paar mooie opgelegde kansen en dat was prutswerk, maar was meevoetballend heel belangrijk. Hield ballen vast, was continu aanspeelbaar, erg balvast en zette drie keer iemand vrij voor de keeper tegen Denemarken. Daarnaast ijzersterk in de korte combinatie. Alleen dat het rendement te laag was mag je hem als spits inderdaad absoluut kwalijk nemen.
De kritiek dat hij als spits nooit loopt waar hij zou moeten staan kan ik dus ook echt helemaal niks mee. Als je buitenspelers geen man voor bij komen, geen voorzet geven, en niet naar binnen trekken omdat ze er niet langskomen dan sta je als spits volledig op een eiland en wordt je gedwongen te gaan zwerven om überhaupt als heel team in de 16 van de tegenstander te komen met een bal in de buurt. Je zag dus ook dat Van Persie continu Sneijder opzocht en andersom. Als je geen gevoel hebt voor positie en nooit loopt waar je moet lopen wordt je ook geen topscorer van Engeland (juist door slimme loopacties en continu beweeglijk zijn!).

Huntelaar heeft exact evenveel speeltijd als Van Persie gehad als diepe spits dit EK, en is wat mij betreft volledig door de mand gevallen. Heeft ook zijn enige echte kans verprutst, maar voor de rest ook helemaal niet meegedaan aan het spel. Geen goede pass, combinatie, bal vast houden, werkelijk helemaal niets. Tuurlijk is het uitzonderlijk knap wat hij in Duitsland gepresteerd heeft en is het een extreem goede afmaker, maar het feit dat hij in topwedstrijden ook in Duitsland geen enkele keer het verschil heeft gemaakt en zowel bij Real als Milan door de mand is gevallen (voor de mensen die zeggen dat hij geen eerlijke kans heeft gehad: als je goed genoeg bent, speel je gewoon bij dat soort clubs) zegt wat mij betreft genoeg over zijn voetballende kwaliteiten bij grotere tegenstand. Daarnaast bleek Huntelaar niet het sympathieke lieverdje te zijn (als je de verhalen moet geloven, maar waar rook is is vuur) die hij graag speelt en was hij schijnbaar een rotte appel in het groepsproces.

Als je elke wedstrijd veel beter bent dan je tegenstander en continu je tegenstander wegspeelt is Huntelaar een absolute doelpuntenmachine en moet je hem altijd opstellen. Als je gewaagd bent aan je tegenstander of zelfs wat slechter dan je tegenstander zal Huntelaar nooit echt het verschil maken en heb je een spits als Van Persie, sie leurt, sleurt en kansen creeërt, keihard nodig. Op zo'n EK is elke ploeg gewaagd aan elkaar en bestaan er geen kleintjes meer. Wij zijn op een slechte dag geen Spanje of Duitsland wat andere ploegen de wil op kan leggen.
Pagina: 1 2 Laatste