Het dilemma van de bondscoach: Van Persie of Huntelaar?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:11
Eens kijken of wij de bondscoach een beetje kunnen helpen met het kiezen van de juiste spits. Wie vind jij dat er in Oranje het rugnummer negen verdient: Robin van Persie of Klaas-Jan Huntelaar. Beiden hebben een geweldig seizoen gedraaid bij hun clubs, respectievelijk Arsenal en Schalke 04, en verwachten beiden een basisplaats in Oranje. Een luxeprobleem voor de bondscoach, maar zeker een probleem!

Graag uiteraard een onderbouwing voor je keuze!

Persoonlijk zie ik het liefst Huntelaar in de spits. Tijdens de kwalificatiewedstrijden heeft hij meerdere malen bewezen de taak aan te kunnen en Van Persie vond ik toch wat matig tijdens het afgelopen WK, op één of andere manier wil het maar niet echt lukken met hem in Oranje. Hij is niet slecht, maar haalt niet het niveau dat hij wekelijks bij Arsenal haalt, naar mijn mening uiteraard. Met al meerdere creatieve spelers op het middenveld en de flanken, lijkt een echte afmaker als Huntelaar de ideale man om ook in lastige wedstrijden een doelpunt te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36

Sargan

Filmfreak...

Huntelaar en v Persie erachter. Eens met Amras dus, ook om dezelfde redenen.

Poll: Huntelaar of van Persie in de spits?
Huntelaar
van Persie
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=380186&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 71% gewijzigd door Sargan op 27-04-2012 10:33 ]

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:29
Ik ga zelf voor van Persie, maar erg dicht op de voet gevolgd door Huntelaar. Allereerst vind ik de speelstijl van van Persie iets prettiger. In Engeland is hij niet voor niets tot beste speler benoemd.

Ik kan echter niet op tegen het feit dat Huntelaar in Oranje gewoon uiterst efficient is, maar mijn gevoel zegt van Persie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het 'probleem' met Van Persie in Oranje is een 'probleem' dat bij vrijwel iedere Nederlandse top spits speelt. Van Nistelrooij had dit bijvoorbeeld ook. Overigens hebben ook veel andere (internationale) spitsen dit 'probleem'.

De reden is imo ook best simpel: in hun eigen team is het hele team en spel er op ingericht om de bal op presenteerblaadjes bij de spits te krijgen. De spits heeft daar maar één taak: de aangeboden bal in het net knikkeren.

In het Nederlands elftal (en een aantal andere landenteams) speelt men over het algemeen echter een ander speltype, waarbij het vaak de bedoeling is dat een spits een bal komt ophalen en dan meters naar voren moet om dan of proberen moet te scoren, of de bal weer mag afgeven aan een andere speler; wij spelen zelden met een diepe spits.

Zodra het Nederlands elftal gaat spelen met een diepe spits die (buitenspel daargelaten) bijna niet uit de vijandelijke 16 hoeft te komen, zal je zien dat een Van Persie op zijn eigen niveau kan spelen. Het team moet dus werken om de bal bij de spits te krijgen.

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar Van Persie simpelweg omdat ik dat een betere speler vind dan Huntelaar :)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:38:
Het 'probleem' met Van Persie in Oranje is een 'probleem' dat bij vrijwel iedere Nederlandse top spits speelt. Van Nistelrooij had dit bijvoorbeeld ook. Overigens hebben ook veel andere (internationale) spitsen dit 'probleem'.

De reden is imo ook best simpel: in hun eigen team is het hele team en spel er op ingericht om de bal op presenteerblaadjes bij de spits te krijgen. De spits heeft daar maar één taak: de aangeboden bal in het net knikkeren.

In het Nederlands elftal (en een aantal andere landenteams) speelt men over het algemeen echter een ander speltype, waarbij het vaak de bedoeling is dat een spits een bal komt ophalen en dan meters naar voren moet om dan of proberen moet te scoren, of de bal weer mag afgeven aan een andere speler; wij spelen zelden met een diepe spits.

Zodra het Nederlands elftal gaat spelen met een diepe spits die (buitenspel daargelaten) bijna niet uit de vijandelijke 16 hoeft te komen, zal je zien dat een Van Persie op zijn eigen niveau kan spelen. Het team moet dus werken om de bal bij de spits te krijgen.

Overigens gaat mijn voorkeur uit naar Van Persie simpelweg omdat ik dat een betere speler vind dan Huntelaar :)
Het idee is volgens mij juist dat de spits van Oranje de bal niet komt halen! Dat is volgens mij het probleem bij Van Persie, hij doet dit teveel en daarom is er geen aanspeelpunt voorin om mee te kaatsen. Als je Huntelaar voorin zet, dan hebben al die creatieve middenvelders en vleugelspelers een spits om een één-tweetje mee op te zetten.

Overigens ben ik het met je eens dat Van Persie de betere voetballer is, maar ik vind Huntelaar de betere afmaker. Daarbij vind ik zijn mentaliteit geweldig, geen primadonna maar een nuchtere boer die er alles voor doet om een goal te maken, zie zijn laatste doelpunt in Oranje waar hij zijn hersenschudding opliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Van Persie is eigenlijk veruit de betere speler..
Huntelaar is een uitstekende afmaker, een 'killer' in de diepe spits, maar ook iemand die weinig goals in top-wedstrijden scoort (waar hij tegen topverdedigers moet) en vooral vaak scoort tegen 'slechte' tegenstanders..

persoonlijk zou ik overigens het liefst een soort van 'Schalke-opstelling zien, waarbij Huntelaar de diepe spits kan spelen en Van persie in een Raul-achtige rol direkt achter hem kan spelen..
robben dan in een farfan-rol op de vleugel ... wel zou dat dan betekenen dat andere spelers op het middenveld dan defensiever moeten spelen, wat bv voor Sneidjere en probleem kan zijn, die speelt dan minder in een vrije en voor hem optimale rol...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:48
Ik zou ze persoonlijk allebei laten spelen waar Huntelaar dan de diepe spits is met van Persie eromheen spelend. Qua afmaken staat Huntelaar (altijd) op de goede plek. Maar qua creeeren van kansen is van Persie weer een betere speler.

Dan ga je de speelstijl van Oranje wel veranderen als je op deze manier speelt, maar soms moet je het ook afstemmen op de spelers die je hebt vind ik.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik heb nu gestemd voor Huntelaar, maar ik zie best ruimte voor beide spelers. Van Persie is dan misschien wel speler van het jaar geworden als spits, maar dat wil niet zeggen dat ie nergens anders kan spelen. Huntelaar daarentegen is een echte killer; die moet je niet linksbuiten gaan zetten oid. Van Persie kan best achter Huntelaar opereren, of vanaf links, misschien zelfs vanaf rechts.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Het zou een optie kunnen zijn om Sneijder te slachtofferen voor Van Persie op de nummer 10 positie, maar ik verwacht niet dat Bertje dat aandurft. Sneijder speelt een waardeloos seizoen en is denk ik een stuk minder dan twee jaar geleden. Van Persie achter Huntelaar zou flink wat doelpunten moeten opleveren, als ze elkaar een beetje aanvoelen.

Ik zou Wesleys gezicht wel eens willen zien als Van Marwijk hem komt vertellen dat hij in principe op de bank mag beginnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Amras schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:45:
[...]

Het idee is volgens mij juist dat de spits van Oranje de bal niet komt halen! Dat is volgens mij het probleem bij Van Persie, hij doet dit teveel en daarom is er geen aanspeelpunt voorin om mee te kaatsen. Als je Huntelaar voorin zet, dan hebben al die creatieve middenvelders en vleugelspelers een spits om een één-tweetje mee op te zetten.
We denken het zelfde maar verwoorden het anders ;)

Doordat de spelstijl van Oranje er niet op geënt is dat de bal bij de spits gebracht wordt, moet de spits de bal wel halen, waardoor de spits of te veel man voorbij moet richting de goal, of simpelweg de bal niet meer kwijt kan.

Het Nederlandse spel moet m.i. worden veranderd: het hele team in dienst van de spits.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Amras schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:52:
Het zou een optie kunnen zijn om Sneijder te slachtofferen voor Van Persie op de nummer 10 positie, maar ik verwacht niet dat Bertje dat aandurft. Sneijder speelt een waardeloos seizoen en is denk ik een stuk minder dan twee jaar geleden. Van Persie achter Huntelaar zou flink wat doelpunten moeten opleveren, als ze elkaar een beetje aanvoelen.

Ik zou Wesleys gezicht wel eens willen zien als Van Marwijk hem komt vertellen dat hij in principe op de bank mag beginnen. :P
Ik weet niet of Van Persie zich daar misschien te groot voor voelt, maar ik zou hem wel op rechts willen zien, ipv Kuyt (die heeft nou ook niet echt een geweldig seizoen). Dan kan Sneijder nog eerst blijven staan; als dan blijkt dat Sneijder het echt verleerd is, dan kun je altijd nog gaan schuiven door van Persie naar het midden te halen en iemand anders op rechts te posteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:38:
[...]
Vind ik niet. Van Nistelrooij deed het prima in Oranje. Heb je zijn doelpuntengemiddelde wel eens gezien?
Het gaat er niet om wie de beste spelers zijn, maar wat het beste team is. Je kan nog zoveel sterren hebben, maar als het geen efficient geheel is, heb je er weinig aan.

Van Marwijk moet een lastige keuze maken: als spits presteert KJH namelijk veel beter (bijna 1 op 1) terwijl van Persie amper scoort in Oranje. Mijn voorkeur gaat uit naar Huntelaar.

[ Voor 5% gewijzigd door tweaker2010 op 27-04-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:56
Als van Persie zo zou presteren in het Nederlands elftal dan in Arsenal zou ik zeggen Van Persie. Ik vind alleen dat hij het in het Nederlands elftal altijd erg slecht doet.

Vandaar ga ik voor Huntelaar. Die heeft in ieder geval al heel wat laten zien voor het Nederlands elftal.

Zet van persie maar aan de buitenkant neer, linkt buiten ofzo. Robben rechts en Huntelaar in de spits.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 20:22
Intruder schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:11:
Als van Persie zo zou presteren in het Nederlands elftal dan in Arsenal zou ik zeggen Van Persie. Ik vind alleen dat hij het in het Nederlands elftal altijd erg slecht doet.

Vandaar ga ik voor Huntelaar. Die heeft in ieder geval al heel wat laten zien voor het Nederlands elftal.
Helemaal mee eens.
Van Persie scoort amper in oranje terwijl hij een goede voetballer is.
Hij ziet er vaak ook chagerijnig uit in het nederlands elftal omdat het allemaal niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is Huntelaar nu beter geworden in scoren in wedstrijden tegen sterke tegenstanders. Zijn moyenne is wel positief beinvloed door meerdere goals per wedstrijd tegen de "kleintjes". Maar uiteindelijk is Van Persie geen echte spits, en Huntelaar wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:59

Fiber

Beaches are for storming.

Poll deugt niet. Ik wil Van Persie èn Huntelaar. (èn Robben.)

Huntelaar in de punt, Robben op Rechts, Van Persie op Links.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/3992873_700b.jpg

Overigens, voor de stelling zou ik Huntelaar ook als diepe spits neerzetten, van Persie wil het in Oranje maar niet lukken en Huntelaar bewees al gelijk zijn waarde tegen Engeland in de oefeninterland. Robben op rechts zodat hij met links in kan draaien. Als je dan nog iemand op links wilt zetten, hebben we onder andere Kuyt wel. Die kan daar wel spelen, maar heeft inderdaad niet zijn beste seizoen.

De meeste zorgen maak ik me dan om de verdediging, die is gewoon echt niet solide (dat bewezen ze ook tegen Engeland na die 0 - 2 voorsprong.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kuyt is een prima gast maar die heeft z'n beste tijd wel gehad. Zet daar dan gewoon Van Persie neer. Kuyt mag mee voor als het echt niet lukt in de laatste twintig minuten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

Van Persie in de spits en als het in de laatste wedstrijd van de groepsfase nog niet loop zet Huntelaar dan in de basis geef van Persie een invalbeurt en kijken hoe hij daar mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Fiber schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:55:
Poll deugt niet. Ik wil Van Persie èn Huntelaar. (èn Robben.)

Huntelaar in de punt, Robben op Rechts, Van Persie op Links.
Dan kies je dus Huntelaar in de poll, de vraag is wie de spits wordt. ;)
Joostk schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:16:
Van Persie in de spits en als het in de laatste wedstrijd van de groepsfase nog niet loop zet Huntelaar dan in de basis geef van Persie een invalbeurt en kijken hoe hij daar mee om gaat.
Hebben we dat tijdens het WK niet al geprobeerd? Het is niet dat Van Persie niet de kans heeft gehad zich te bewijzen als de spits van het Nederlands Elftal.

[ Voor 42% gewijzigd door Amras op 27-04-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad, ik vind dat Van Persie genoeg tijd heeft gehad om zich te bewijzen. Ik vind hem een geweldige speler, maar de praktijk wijst uit dat het in het Nederlands elftal gewoon niet zo lekker gaat. Dan moet je imo niet steeds vasthouden aan wie op papier beter zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
RoD schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:05:
Inderdaad, ik vind dat Van Persie genoeg tijd heeft gehad om zich te bewijzen. Ik vind hem een geweldige speler, maar de praktijk wijst uit dat het in het Nederlands elftal gewoon niet zo lekker gaat. Dan moet je imo niet steeds vasthouden aan wie op papier beter zou zijn.
Dus je bent van mening dat je nooit een systeem rond je beste spelers moet bouwen maar een systeem bouwen en daar je spelers aan aanpassen :?

Verschillen wij in ieder geval van mening...

Maar dat is dus ook de reden waarom veel top spelers internationaal niet bepalend zijn. Omdat de coach vasthoudt aan een systeem en niet het systeem aanpast aan zijn spelers.

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenNietDoen op 27-04-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kaap schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:08:
[...]

Dus je bent van mening dat je nooit een systeem rond je beste spelers moet bouwen maar een systeem bouwen en daar je spelers aan aanpassen :?

Verschillen wij in ieder geval van mening...
Nee, dat zeg ik niet. Wat ik opmerk is wat met Van Persie is geprobeerd niet werkt. Dan moet je daar niet steeds aan vast blijven houden. Als de bondscoach een ingenieus plan heeft om Van Persie wel op zijn niveau te laten presteren, dan lijkt me dat een betere optie, omdat hij de betere speler is. Maar ik vermoed dat dat er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntelaar doet het tot nog toe het best. De speelstijl van het Nederlands efltal is ook voor hem meer geschikt. Bij voorzetten vanaf de zijkant is hij vreselijk efficient.

Van Persie floreert indien er zonder vaste buitenspelers wordt gespeeld en met veel beweging door opkomende en penetrerende middenvelders ruimte wordt gecreeerd. En dat doet het Nederlands elftal nu eenmaal niet. Wij hebben mannetjes aan de buitenkant 4-3-3 met soms een opkomende back. En geen 4-5-1 of 4-4-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Het systeem aanpassen aan de spelers, lijkt me niet echt een optie om dit in deze fase nog te gaan doen. Je speelt al jaren een vast systeem, dat gooi je nu niet om in 2-3 maandjes. En de resultaten onder Bertje met dit systeem waren allesbehalve slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:44:

Van Persie floreert indien er zonder vaste buitenspelers wordt gespeeld en met veel beweging door opkomende en penetrerende middenvelders ruimte wordt gecreeerd.
dàt is nu juist het huidige nederlandse spel...
(spelers als Robben, Sneijder, Affelay, vdVaart eigenlijk ook van Persie dribbelen graag en maken graag rushes of schieten uit de tweede lijn, maar vrijwel alles gaat door het midden)

de klassieke buitenspelers kent nederland allang niet meer, die de achterlijk pogen te halen en voorzetten geven op een diepe spits..
de laatste uit die soort was eigenlijk Johnny van 't schip, eind tachtiger jaren en de beste spits daarvoor was Johnny Bosman...
overigens was het toen al zo dat Marco van Basten eigenlijk ook beter speelde door hem diep aan te spelen vanaf het middenveld en hij rond de rand van de zestien zwierf
(Johnny van 't schip en John Bosman behoorden tot de 'verliezers' op EK 1988... de hele voorbereiding waren ze eerste keuze, om na het debacle tegen rusland in de eerste wedstrijd hun plek te verliezen)...

Ook toen was er bv het probleem van Gullit, die een lang seizoen had en niet optimaal functioneerde en ook op een onhandige rechtsbuiten plek neergezet werd door Michels, maar daar wel de verdedigrs aan zich bond en in dienst van het team speelde...

het is een vaak geloofde 'mythe' (een cruyffiaanse mantra) dat het nederlands Efltal vooral over de vleugels zou spelen... op toernooien is dat nooit succesvol gebleken..
waar er 'succesjes' waren met spelen over de vleugels betrof het vaak wedstrijd tegen dwerglanden en zwakke verdedigingen, maar de toplanden overwin je écht niet met overdreven vleugelspel, dat is voor topverdedigers juist goed te verdedigen.

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 27-04-2012 16:06 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:44:
Van Persie floreert indien er zonder vaste buitenspelers wordt gespeeld en met veel beweging door opkomende en penetrerende middenvelders ruimte wordt gecreeerd.
Het probleem met Van Persie is dat hij zelf ook veel beweegt, en daarmee geen vast aanspeelpunt is. Wat dat betreft is de "statische" Huntelaar beter, want alhoewel het voor verdedigers lastig is als er zo veel bewogen wordt, dat is het ook voor de aanvallers die iemand zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Gewoon beide erin man. Indien Bert 1 v/d 2 op de bank zet faalt hij natuurlijk kei- en keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Er is al zoveel creativiteit op het middenveld en op de vleugels, dat ik me afvraag of je spits dan ook nog eens zo'n creatieveling moet zijn. Ik denk het niet, dat moet de man zijn die die creativiteit omzet in doelpunten. Dus Huntelaar.

Ik zeg niet dat er voor Van Persie geen ruimte is in dit elftal, maar in de spits lijkt mij Huntelaar de beste optie. Kuyt mag dan de bank warmhouden zodat Van Persie op rechts kan spelen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Vos schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:02:
Het systeem aanpassen aan de spelers, lijkt me niet echt een optie om dit in deze fase nog te gaan doen. Je speelt al jaren een vast systeem, dat gooi je nu niet om in 2-3 maandjes. En de resultaten onder Bertje met dit systeem waren allesbehalve slecht.
Eens, het hele systeem omgooien zou niet logisch zijn. Maar aan de andere kant is het toch te gek om te moeten kiezen voor óf Huntelaar óf Van Persie. Beiden moeten gewoon spelen imo, dan maar Robben op de bank beginnen. Overigens kan Robben er ook nog bij als er per sé 4-3-3 gespeeld moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:41
Het is voor mij zo duidelijk als wat dat Huntelaar in de spits moet, het is dan wel te hopen dat hij niet op een eilandje komt te staan want hij is hier de enige spits terwijl er bij Schalke met een 2 spitsen systeem wordt gespeeld.

Van Persie moet ook in de basis, maar dan aan de rechterkant of achter The Hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:04:
[...]

dàt is nu juist het huidige nederlandse spel...
(spelers als Robben, Sneijder, Affelay, vdVaart eigenlijk ook van Persie dribbelen graag en maken graag rushes of schieten uit de tweede lijn, maar vrijwel alles gaat door het midden)
Ik bedoel niet te zeggen dat Nederland met klassieke buitenspelers moet spelen maar wel dat Nederland veel voorzetten vanaf de zijkant speelt (zie de goals tegen Engeland). Nederland heeft geen Ramires (Chelsea) of Gervinho (Arsenal) met penetrerende kwaliteiten. Je kan veel zeggen van Sneijder en vd Vaart maar snel zijn ze niet...

Voor de rest eens met je analyse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

_O-

/pubermodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Mensen schrijven van Persie af omdat hij tijdens het WK als een dweil speelde. Helaas vergeten diezelfde mensen dat Huntelaar, in z'n invalbeurten, ook als een dweil speelde.. hij had de kans tegen ik meen Brazilië en verprutste het in mijn ogen ook gewoon.

Beide zijn topscoorders in hun competitie, maar ik vind de Engelse competitie beter. Ik zou toch voor van Persie kiezen en hopen dat de aanvoer fatsoenlijker word. Want zonder aanvoer heeft ook Huntelaar vrij weinig te zeggen voorin.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Bezulba schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:54:
Mensen schrijven van Persie af omdat hij tijdens het WK als een dweil speelde. Helaas vergeten diezelfde mensen dat Huntelaar, in z'n invalbeurten, ook als een dweil speelde.. hij had de kans tegen ik meen Brazilië en verprutste het in mijn ogen ook gewoon.

Beide zijn topscoorders in hun competitie, maar ik vind de Engelse competitie beter. Ik zou toch voor van Persie kiezen en hopen dat de aanvoer fatsoenlijker word. Want zonder aanvoer heeft ook Huntelaar vrij weinig te zeggen voorin.
Dat is ook hoe ik er over denk. Afmaken is een ding, dat kan Huntelaar wellicht iets beter, maar verder heeft van Persie veel meer kwaliteit. Huntelaar had het ook niet in het seizoen voor het WK en tijdens het WK. Afmaken is nooit het probleem geweest van Oranje, waarom dan veel dreiging en creativiteit inleveren voor een afmaker? Daardoor krijg je een stuk minder kansen en meer kansen tegen.

Maar het hoeft geen keuze te zijn. Ik heb al vaker gepleit voor een systeem met 2 spitsen. Ik zie dan een soort Van Hooijdonk/Tomasson duo voor me. Sneijder is toch uit vorm, dus je kan best zonder een echte 10 spelen. 2 brekers op het middenveld (De Jong en Van Bommel), 2 buitenspelers (Robben en Afallay (Narsingh) en 2 spitsen ervoor. Niks mis mee.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:20
4-4-2.
Huntelaar, van Persie.
Robben, Sneijder, van Bommel, de Jong

De Jong zou je van mijn part ook nog wel als laatste man mogen zetten en er een andere middenvelder/aanvaller er voor in de plaats zetten.

Huntelaar of van Persie op de bank zetten in deze vorm gaat echt nergens over.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vind het altijd een beetje denigrerend als mensen zeggen dat Huntelaar niets kan behalve een bal in het doel rossen. Ik denk dat ze bij PSV echt wel iets aan basistechniek bijbrengen aan de jeugdvoetballers; bovendien wordt je volgens mij geen topscorer bij meerdere verschillende teams als je alleen maar af en toe per ongeluk op de juist plek staat en een bal de juiste richting op kunt knallen.

Toegegeven, Van Persie heeft andere kwaliteiten dan Huntelaar. Maar de vraag is of die kwaliteiten nodig zijn voor een spitspositie in het Nederlands elftal. Ik denk zelf van niet, en dat áls er gekozen moet worden dat je dan beter Huntelaar daar neer kunt zetten. Maar zoals ik ook al eerder zei, vind ik de beste oplossing om gewoon allebei op te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
naitsoezn schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:51:
Vind het altijd een beetje denigrerend als mensen zeggen dat Huntelaar niets kan behalve een bal in het doel rossen.
Het is een beetje hetzelfde als zeggen dat de topscoorder van Engeland niet genoeg scorend vermogen heeft. Huntelaar kan iets beter afmaken, maar verder is van Persie gewoon op alle fronten de betere speler. Niet dat Huntelaar slecht is, maar van Persie behoort tot de absolute top.

[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 08-05-2012 14:54 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
ph4ge schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:53:
[...]

Het is een beetje hetzelfde als zeggen dat de topscoorder van Engeland niet genoeg scorend vermogen heeft. Huntelaar kan iets beter afmaken, maar verder is van Persie gewoon op alle fronten de betere speler. Niet dat Huntelaar slecht is, maar van Persie behoort tot de absolute top.
Huntelaar hoort ook tot de absolute top, anders ben je niet de buitenlander met de meeste doelpunten in de Bundesliga. Wat ik wel met je eens ben is dat ze beiden andere kwaliteiten hebben. Persoonlijk vind ik die van Huntelaar nuttiger op de spitspositie in het Nederlands Elftal, omdat we al genoeg creatieve spelers hebben op het middenveld en de vleugels. Huntelaar is dan een aanspeelpunt waarmee alle creatievelingen kunnen combineren, waar een Van Persie in de spits telkens terugzakt en ballen komt ophalen bij de middenlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Bezulba schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:54:
Het systeem van het WK 2010 team was ook niet gericht op een scorende centrumspits.. er kwamen nauwelijks bruikbare voorzetten (slechts eenmaal, tegen uruguay een voorzet van Kuyt die Robben per kop trof, en Sneijder de kopbal tegen Brazilie was en hoekschop) en gescoord werd er vooral door afstandschoten (soms met kluts- of reboundeffecten)
belangrijk was vooral het snel passen over de bodem op het middenveld (om de tegenstander uit positie te brengen en ruimte te creeeren) en de belangrijkste rol die de centrumspits daar speelde was positioneel, dus iemand met loopvermogen en goed strategisch inzicht (die deels ook vaak van de bal wegliep en zo ruimte op het middenveld schiep om die 'tweede linie' vrij te houden)....

hoe vreemd het ook klinkt, maar van persie speelde die rol nu juist best goed, alhoewel het eigenlijk ook een overgave aan de teamstragie was en enkel mogelijk als iemand zich ook duidelijk 'wegcijfert'.
Sowieso was dat wegcijferen een kenmerk van het succes van nederland in 2010, het waren niet zozeer individuele klasse of sterren die 'uitblonken' die het team verder brachten, maar vooral een gezamelijke teamprestatie, een beetje 'op zn duits'.

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 08-05-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ph4ge schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:53:
[...]

Beide spelers horen bij de absolute top, want m.i. doet de Duitse competitie niet onder voor de Engelse....Maar niemand zegt ook dat Van Persie er niets van kan, of ik moet iets gemist hebben. Punt is alleen dat beide spelers andere kwaliteiten hebben, die elk in een bepaald systeem nuttig kunnen zijn. De vraag is dus welke speler het beste bij het systeem van Oranje past....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Mja moeilijke keuze wellicht, ik zou proberen beiden te laten spelen.. maar als dit echt niet zou gaan dan huntelaar in de spits mits we echt vleugel spelers op stellen die daadwerkelijk voorzetten vanaf de flanken gaan geven en niet als een gek naar binnen gaan komen, als ze wederom amper voorzetten gaan geven dan is een groot deel van de kracht van Huntelaar in 1 klap weg als je het mij vraagt en is de vraag of hij nog echt tot zijn recht gaat komen.

Van persie is op bijna elk ander vlak wellicht de betere completere voetballer maar hij heeft al eerder laten zien dat in het NL elftal hij niet tot zijn recht komt in de spits positie, voor mij voegde hij daar gewoon niets toe en liep er een beetje voor jan met de korte achternaam rond, ook dit kwam weer omdat we zo veel aanvallende spelers hebben die allemaal naar binnen komen, wellicht is dat een deel van het probleem voor de spits positie in ht NL elftal ansich?
Ben echt benieuwd wat Bert gaat verzinnen en welke keuze hij gaat maken want zo makkelijk is het niet

[ Voor 29% gewijzigd door pino85 op 09-05-2012 11:11 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Hmm, misschien wordt het dilemma voor Bert al opgelost:
PHILADELPHIA - Klaas-Jan Huntelaar heeft woensdag tijdens een oefenduel van Schalke 04 bij Philadelphia Union in de Verenigde Staten een hersenschudding opgelopen.
© ProShots

Dat heeft de Duitse club op de eigen site laten weten.

De Nederlandse international, topschutter van de Bundesliga, moest na een botsing met de doelman van de tegenstander kort naar het ziekenhuis.

Later vertrok hij wel met zijn ploeggenoten naar New York. De reis van Schalke in de Verenigde Staten duurt nog tot zondag.

Tijdens de laatste interland van Oranje met Engeland botste Huntelaar ook al met het hoofd, waarna hij korte tijd uitgeschakeld was.

Onduidelijk is nog of de hersenschudding van Huntelaar gevolgen heeft voor het moment waarop hij aansluit bij de Oranje-selectie die zich gaat voorbereiden op het EK.
Hopen dat het meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
mijn voorkeur gaat sterk uit naar Van Persie...

dit artikel verwoord wel enigszins mijn gevoel met Huntelaar:
http://www.nusport.nl/auk...scorer-rechterrijtje.html

daarnaast heb ik bij Huntelaar heel erg het gevoel dat hij het type spits is dat alleen maar scoort en niets anders kan, met als gevolg dat hij het merendeel van de doelpunten van zijn ploeg voor zijn rekening neemt, maar dat de anderen uit het team minder scoren, omdat ze niet goed gebruik kunnen maken van Huntelaar... met als gevolg dat het totaal aantal doelpunten van het team minder is dan dat het met een meevoetballende spits had kunnen zijn... en bij voetbal gaat het er nog altijd om wie meer doelpunten meer maakt dan de tegenstander.. het gaat er niet om WIE die doelpunten maakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:36
P.O. Box schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:27:
mijn voorkeur gaat sterk uit naar Van Persie...

dit artikel verwoord wel enigszins mijn gevoel met Huntelaar:
http://www.nusport.nl/auk...scorer-rechterrijtje.html

daarnaast heb ik bij Huntelaar heel erg het gevoel dat hij het type spits is dat alleen maar scoort en niets anders kan, met als gevolg dat hij het merendeel van de doelpunten van zijn ploeg voor zijn rekening neemt, maar dat de anderen uit het team minder scoren, omdat ze niet goed gebruik kunnen maken van Huntelaar... met als gevolg dat het totaal aantal doelpunten van het team minder is dan dat het met een meevoetballende spits had kunnen zijn... en bij voetbal gaat het er nog altijd om wie meer doelpunten meer maakt dan de tegenstander.. het gaat er niet om WIE die doelpunten maakt....
11 assists is anders een aardig aantal voor een spits. Gomez kan bijvoorbeeld niet aan dat aantal tippen.

Oh, en nog meer leuke statistiek over Huntelaar. http://www.vi.nl/achtergr...elangrijke-doelpunten.htm

Maar ik hoop toch van harte dat Bert het aan durft, desnoods in de voorbereiding, om met Huntelaar én Van Persie te spelen. Daar is een voorbereiding toch voor, om te zien of zoiets kan gaan werken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

code:
1
2
3
4
5
6
7
               Huntelaar

Sneijder       v.Persie          Robben

d.Jong          v.Bommel

[4 verdedigers+keeper]

[ Voor 13% gewijzigd door CrushOne op 19-05-2012 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

CrushOne schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 01:04:
code:
1
2
3
4
5
6
7
               Huntelaar

Sneijder       v.Persie          Robben

d.Jong          v.Bommel

[4 verdedigers+keeper]
Sneijder op de flank? Lijkt me geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sneijder in een vrije rol vanaf links klinkt al een heel stuk anders... :) Lijkt mij een prima opstelling.

Ik hoop wel dat De Jong wat rustiger is geworden. Zonde dat Emanuelson niet mee mag, die zou ik ook wel eens naast Van Bommel willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Gewoon iets gedurfder gaan spelen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
       Huntelaar      v. Persie

Afellay      Sneijder         Robben

v.Bommel

[4 verdedigers+keeper]

Eventueel Kuyt ipv Afellay zodat er nog wat meer wordt meeverdedigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Fiber schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:29:
Sneijder in een vrije rol vanaf links klinkt al een heel stuk anders... :) Lijkt mij een prima opstelling.
mwah, het zou dan héél veel uitmaken wie er achter hem staat... helaas is de linksback positie in nederland óók een probleemzone en dan moet je niet zomaar iemand ervoor zetten die niet mee terug verdedigt en zn man vaak laat opkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
In de afgelopen week heeft de bondscoach redelijk wat verwarring gezaaid met de laatste oefenwedstrijd en het uitdelen van de rugnummers. Eerst krijgt Huntelaar het nummer 9 toebedeeld, wat de verwachting wekt dat hij de eerste spits is, en vervolgens wordt Van Persie opgesteld als spits in het eerste oefenduel waarin Oranje zogenaamd met de basiself voetbalt.

Klaas-Jan snapt er zelf ook niets meer van:
Huntelaar: 'Ik zit op moment gewoon vol met vragen'
Klaas-Jan Huntelaar kreeg voor het aankomende EK rugnummer 9 aangewezen, maar het lijkt niet veel te betekenen. In de oefenwedstrijd tegen Slowakije stond Robin van Persie weer in de punt van de aanval en de kans is groot dat de topscorer van de Premier League daar ook tijdens het EK weer zal staan. "Boos is misschien niet eens het goede woord. Ik zit op dit moment gewoon vol met vragen", zegt Huntelaar, die woensdag de pers even niet te woord wilde staan.

De topscorer van de Bundesliga wilde 'zichzelf in bescherming nemen': "Het vervelende is dat Robin en ik, zonder dat we dat willen, het onderwerp van een nationale discussie zijn en elk woord wordt uitvergroot", zegt Huntelaar in gesprek met De Telegraaf. "Het is voor de buitenwacht Van Persie of Huntelaar, maar daar doe ik niet aan mee. Ik wil het daarom ook niet over Robin hebben, kijk alleen naar mezelf en wil gewoon spelen."

Toch is de kans aanwezig dat Huntelaar tijdens het EK op de bank zit. "Maar beter dan afgelopen seizoen bij Schalke 04 kan niet", zegt de goaltjesdief. "Daarnaast train ik hard en stel ik me in de groep positief op. Als je dan toch geen kansen krijgt, bestaat de kans dat je moedeloos wordt. Ik verbaas mezelf wel eens dat ik mentaal nog steeds zo sterk ben en volle bak blijf gaan. Want eerlijk gezegd, weet ik niet wat ik moet doen om de spits van Oranje te zijn."
Het lijkt mij toch wenselijk dat Bert van Marwijk zijn beslissing eens kenbaar maakt, zeker aan de spelers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het is mijn ogen vrij simpel, van Persie heeft zijn kans gehad op het WK en heeft deze niet gegrepen. Tijdens de kwalificaties voor het EK heeft Huntelaar zijn kans gekregen en daadwerkelijk gegrepen; 12 doelpunten en twee assists. Dat zijn imho cijfers waar je niet omheen kunt, het zijn de doelpunten die tellen in het voetbal, zonder doelpunten kun je niet winnen.

Afgelopen wedstrijd tegen Slowakije stond van Persie in de spits en was het bedroeven om te zien waar van Persie overal liep. Een spits moet voorin staan en voorzetten afmaken. Van Persie is een topvoetballer, maar niet in Oranje, waar ook Robben, Sneijder en Afellay voor creativiteit zorgen. Daar hoeft een spits niet aan mee te doen. Gewoon er staan en die bal in het net werken, zoals Huntelaar dat doet.

Ik snap werkelijk niet waarom van Persie nog in de spits staat, hij kan niet in de rol spelen zoals hij dat bij Arsenal kan/mag en daarom als spits bij Oranje totaal niet effectief. Oranje moet scoren, veel scoren om de zwakke defensie te compenseren, voorin gevaarlijk zijn. En van Persie scoort gewoon te weinig, dat kan niemand ontkennen. Je ziet het defensieve middenveld met van Bommel en de Jong geleidelijk inzakken als er niet gescoord wordt en dat is dodelijk, defensief kunnen we geen potten breken, dat zagen we wel in de wedstrijden tegen Hongarije en Slowakije.

[ Voor 9% gewijzigd door Han op 01-06-2012 09:16 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Persie achter Huntelaar, laat Wesley (die zeker) en Vaart maar op de bank zitten. Persie is namelijk wel de man in vorm dit jaar. Werkt dat niet, dan na Denemarken besluiten om Vaart te brengen, en mag Robin naar de bank wmb. Op de flanken zijn voor mij geen vragen, daar Robben en Afellay, alhoewel die altijd naar binnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Sjah schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:08:
Persie achter Huntelaar, laat Wesley (die zeker) en Vaart maar op de bank zitten. Persie is namelijk wel de man in vorm dit jaar. Werkt dat niet, dan na Denemarken besluiten om Vaart te brengen, en mag Robin naar de bank wmb. Op de flanken zijn voor mij geen vragen, daar Robben en Afellay, alhoewel die altijd naar binnen trekken.
Afellay lijkt mij ook duidelijk, ik zet alleen mn vraagtekens bij de vorm van Robben. Lijkt toch weinig zelfvertrouwen te hebben. Aan de andere kant is dat ook een speler van de buiten categorie. Daar staat tegenover dat Narsingh het telkens erg leuk doet als hij erin komt en ik Kuyt ook niet afschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 10:21
Als je echt wil dat Huntelaar gaat scoren moet je gewoon Narsingh er naast gaan zetten, echter zie ik het al niet gebeuren dat Huntelaar in de spits speelt terwijl van Persie het klaarblijkelijk niet kan in Oranje. En zie ik het al helemaal niet dat ie robben of van persie op de bank gaat zetten voor Narsingh. Maarja we schoppen(in de zin van overtredingen) ons toch wel een paar rondes verder. Nederland heeft wel een beter gevoetbald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Laat ik voorop zeggen dat ik snap dat er een roep om Huntelaar is. Zijn staat van dienst is er zeker (even afgezien van de discussie of hij wel of niet tegen grote clubs scoort). Mijn vraag is of er uberhaubt wel een spits is die rendeert in het Nederlands elftal. Van Nistelrooij, Makaay an Hasselbaink waren toch ook niet de killers die ze bij hun club wel waren?

Als we kijken naar het Nederlands elftal, hoeveel kansen heeft Huntelaar gehad de laatste 2 wedstrijden? Eerst lag het aan Van Persie, maar in de wedstrijd erna? Ik denk dat dat simpelweg te maken heeft met de speelwijze van Nederland.

Ik las heir ook een aantal keer "Van Persie speelt vaker niet in de spits dan wel in de spits". Dat komt gewoon je als spits gewoon geen ballen krijg en op een eiland staat. Dan ga je ze halen, trek je weg uit de spits, zorg je voor beweging voorin. Ook krijg je met deze speelwijze meer ballen waar je zelf iets uit moet creeeren dan dat je ze in de schoot geworpen krijgt.

Huntelaar daarentegen lijkt nog de illusie te hebben dat hij volop ballen van de zijkant gaan krijgen, dus die blijft statisch in de spits staan. Tuurlijk zou Huntelaar geweldige doelpunten kunnen maken, maar een spits die geen ballen krijgt kan niet scoren.

Daarom zeg ik dat je dan maar een meevoetballende spits kan hebben die de combinaties mee aangaat, zoals Van Persie.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huntelaar voetbalt prima mee tegenwoordig. Kan goed zijn eigen aanvallen opzetten en de vleugels dirigeren. Vind het onzin om te zeggen dat Huntelaar statisch is. Misschien iets minder bekwaam in de kleine ruimte, maar hij kan prima voetballen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Maar prima is neit genoeg op dit nivo. Zeker de combinaties tussen VDV en sneijder waar hij als eindstation werd gebruikt, werden door hem vaak net te laat of niet begrepen.

Statisch betekent dat hij niet naar links of rechts trekt, vind jij dat wel het geval? Dat wordt Van persie namelijk verweten, dat hij dat teveel doet.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Royz schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:31:
Maar prima is neit genoeg op dit nivo. Zeker de combinaties tussen VDV en sneijder waar hij als eindstation werd gebruikt, werden door hem vaak net te laat of niet begrepen.
Daar heb je gelijk in, denk dan ook dat vdV eerder op z'n golflengte in-tuned dan Sneijder. Op zich kan je dan twee koppeltjes bedenken: of vPersie/Sneijder of Huntelaar/vdVaart waarbij ik het laatste eerder in staat zie het recht-toe recht-aan werk te spelen dan dat eindeloze gepiel ... Hopelijk krijgen we morgen een kans te zien of dat ook daadwerkelijk zo is ;) .

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 01-06-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Royz schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:31:
En toch heeft hij 12 keer gescoord in de kwalificatie voor het EK, dan moet hij toch iets goed doen. Verder vraag je je ook af of er wel een spits is die rendeert in het Nederlands Elftal. Huntelaar is het antwoord, bekijk zijn gemiddelde maar. :)

Het vreemde is dat Van Marwijk die cijfers ook moet kennen en Van Persie wedstrijd op wedstrijd ziet worstelen. En dan toch besluiten om hem op te blijven stellen. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

OK, dan gaan we toch in op die statistieken.

Huntelaar in 8 wedstrijden 12 doelpunten is 1,5 per wedstrijd.
  • San Marino 3x
  • Finland 2x
  • Moldavie 1x
  • Zweden 2x
En terug
  • San Marino 2x
  • Moldavie 1x
  • Zweden 1x
De statistieken zijn dus niet slecht, maar waarom vraagt niemand zich af, of je dit rendement ook haalt tegen landen als Duitsland, Portugal en Spanje? Dat zijn namelijk de teams waar Van Persie tegen wordt afgerekend, en niet San Marino, Moldavie en Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s320x320/562541_10150828919877116_620992115_10209545_1178918024_n.jpg

Nouja ik kwam deze tegen. Misschien daarom? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Klasse HamburgerHenk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Royz schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:16:
OK, dan gaan we toch in op die statistieken.

Huntelaar in 8 wedstrijden 12 doelpunten is 1,5 per wedstrijd.
  • San Marino 3x
  • Finland 2x
  • Moldavie 1x
  • Zweden 2x
En terug
  • San Marino 2x
  • Moldavie 1x
  • Zweden 1x
De statistieken zijn dus niet slecht, maar waarom vraagt niemand zich af, of je dit rendement ook haalt tegen landen als Duitsland, Portugal en Spanje? Dat zijn namelijk de teams waar Van Persie tegen wordt afgerekend, en niet San Marino, Moldavie en Zweden.
Nou ja, zo lijstje kun je ook wel maken voor van Persie natuurlijk:
San Marino 4x
Hongarije (uit) 1x
Hongarije (thuis) 1x
Kameroen 1x
(en nog een aantal in oefenwedstrijden, tegenstanders als Ghana en Mexico)

Ik zie ook geen doelpunten tegen Duitsland, Portugal en Spanje.... Maar het verschil met Huntelaar is dat Van Persie inmiddels heeft laten zien dat ie het niet kan tegen de toplanden (basisplaatsen tegen Spanje, Uruguay en Brazilie: 0 doelpunten), terwijl Huntelaar die kans nog niet heeft gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
naitsoezn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:35:
[...]
Ik zie ook geen doelpunten tegen Duitsland, Portugal en Spanje.... Maar het verschil met Huntelaar is dat Van Persie inmiddels heeft laten zien dat ie het niet kan tegen de toplanden (basisplaatsen tegen Spanje, Uruguay en Brazilie: 0 doelpunten), terwijl Huntelaar die kans nog niet heeft gekregen...
Dat laatste is het: waarom krijgt Huntelaar de kans niet om zich in die wedstrijden te bewijzen? Van Persie heeft die gekregen en het niet waar kunnen maken helaas, dus waarom niet de andere spits in vorm proberen? Daarbij zou het niet meer dan netjes zijn om degene die het land bijna eigenhandig (eigenvoetig eigenlijk) naar het EK heeft geschoten, te belonen voor zijn prestaties.

Ik wil wel duidelijk maken dat ik niets tegen Van Persie heb. Ik bewonder zijn prestaties bij Arsenal en zie hem graag slagen bij het Nederlands Elftal, maar het komt er gewoon niet uit. Uiteindelijk maakt het mij geen hol uit wie de ballen er in schiet, maar ze moeten er wel in en Huntelaar lijkt daar momenteel het meest geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

[...]
Ik zie ook geen doelpunten tegen Duitsland, Portugal en Spanje....
Dat bedoel ik dus. Van Persie wordt erop afgerekend niet te scoren tegen dit soort landen, terwijl Huntelaar wel altijd scoort en dan wordt er op statistieken gewezen terwijl die tegen San Marino, Moldavie, Finland en Zweden zijn behaald. Is toch een oneerlijke vergelijking :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Royz schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:27:
[...]

Dat bedoel ik dus. Van Persie wordt erop afgerekend niet te scoren tegen dit soort landen, terwijl Huntelaar wel altijd scoort en dan wordt er op statistieken gewezen terwijl die tegen San Marino, Moldavie, Finland en Zweden zijn behaald. Is toch een oneerlijke vergelijking :?
Ehm, maar er zijn toch ook geen statistieken dat Huntelaar niet scoort tegen die toplanden? Voor Van Persie zijn die statistieken er wel.... Da's toch niet oneerlijk? Dat is gewoon vragen om een eerlijke kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

naitsoezn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:36:
[...]

Ehm, maar er zijn toch ook geen statistieken dat Huntelaar niet scoort tegen die toplanden? Voor Van Persie zijn die statistieken er wel.... Da's toch niet oneerlijk? Dat is gewoon vragen om een eerlijke kans.
Wel als je het hebt over de duitse competitie, tegen topclubs scoort hij niet :). Tegen toplanden zou hij misschien een kans moeten krijgen, maar er wordt door veel mensen vanuit gegaan dat hij altijd scoort. Die redenering snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Maar het verschil met Huntelaar is dat Van Persie inmiddels heeft laten zien dat ie het niet kan tegen de toplanden (basisplaatsen tegen Spanje, Uruguay en Brazilie: 0 doelpunten), terwijl Huntelaar die kans nog niet heeft gekregen...
Zoals 2 jaar geleden in het WK topic ook al meerdere malen besproken, dat lag meer aan hoe Oranje speelde, dan aan RvP.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Royz schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:38:
[...]

Wel als je het hebt over de duitse competitie, tegen topclubs scoort hij niet :). Tegen toplanden zou hij misschien een kans moeten krijgen, maar er wordt door veel mensen vanuit gegaan dat hij altijd scoort. Die redenering snap ik niet.
Het is volgens mij een misverstand dat Huntelaar vaak de 3, 4 en 5-0 binnenprikt tegen de prutsers in de competitie maar niet of nauwelijks beslissend is. Zijn statistieken van afgelopen seizoen laten een ander beeld zien in ieder geval, http://www.vi.nl/achtergr...elangrijke-doelpunten.htm.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Slasher schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:41:
[...]

Zoals 2 jaar geleden in het WK topic ook al meerdere malen besproken, dat lag meer aan hoe Oranje speelde, dan aan RvP.
En Oranje speelt nogsteeds zo, dus waarom nogmaals Van Persie opstellen in de spits? Ik ben dus benieuwd of het met Huntelaar wel gaat draaien, zoals het bijvoorbeeld tegen Engeland ging toen hij er inkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^^ Met hem.

Ik was er 2 jaar geleden niet bij in het WK topic, en vraag me ook een beetje af wat de relevantie is van die opmerking. Feit is toch dat ie niet scoorde? Er zullen toch vrij weinig mensen zijn die beweren dat Van Persie niet kan voetballen.... Maar als iets blijkbaar niet werkt, dan moet je wat anders proberen...

Vroeger was Makaay / Oranje ook geen gelukkige combinatie, ondanks dat ie topscorer van Spanje en van Duitsland is geweest.... Idem met Seedorf (geen topscorer dan, maar wel zeer gewaardeerd kracht bij verschillende topteams)... Als iets niet werkt, dan kun je wel krampachtig blijven vasthouden "omdat het zo'n goede voetballer is", maar je kunt ook gewoon iets anders proberen, en dat gaat m.i. helemaal op als je een (bijna)gelijkwaardig alternatief voor handen hebt.

[ Voor 65% gewijzigd door naitsoezn op 01-06-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

naitsoezn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:48:
^^^ Met hem.

Ik was er 2 jaar geleden niet bij in het WK topic, en vraag me ook een beetje af wat de relevantie is van die opmerking. Feit is toch dat ie niet scoorde?
Ja en ik leg uit waarom dat zo was.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Inderdaad is de wedstrijd tegen Engeland voor mij ook reden om voor Huntelaar te kiezen. Je zag dat het hele team beter begon te voetballen en binnen tien minuten was hij belangrijk bij twee doelpunten terwijl de hele wedstrijd op slot zat. V. Persie heeft daarentegen in het Nederlands elftal vrij weinig laten zien. Plus dat Huntelaar m.i. meer discipline heeft om in de spits te blijven staan terwijl Van Persie (naar wat ik heb gezien) zich meer laat terugzakken bij balbezit :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Een grote reden waarom er wordt gekozen om met v.Persie te beginnen is omdat er dan met de wissels veel meer mogelijkheden zijn.
vPersie rendeerd ook niet optimaal als pinchhitter bij achterstand.

Persoonlijk snap ik niet waarom vPersie niet op nr10 geprobeerd wordt.
De mogelijkheid was er toen Sneijder uitviel

[ Voor 23% gewijzigd door CrushOne op 01-06-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Van Persie gaat te vaak de bal halen en vervolgens naar de zijkant, en dan gaat hij een voorzet geven. Hij moet daar zelf staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Herman schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:53:
Inderdaad is de wedstrijd tegen Engeland voor mij ook reden om voor Huntelaar te kiezen. Je zag dat het hele team beter begon te voetballen en binnen tien minuten was hij belangrijk bij twee doelpunten terwijl de hele wedstrijd op slot zat. V. Persie heeft daarentegen in het Nederlands elftal vrij weinig laten zien. Plus dat Huntelaar m.i. meer discipline heeft om in de spits te blijven staan terwijl Van Persie (naar wat ik heb gezien) zich meer laat terugzakken bij balbezit :)
Meen je dat? Het was puur toeval dat hij net de enige bruikbare voorzet van de wedstrijd kreeg.

Van Persie trekt inderdaad soms wat weg uit de spits, maar creert zo juist ruimte voor andere spelers die graag naar binnen trekken, zoals Afallay, Robben en Kuijt (en Sneijder die er al staat). Een dynamische spits heb je veel meer aan als je toch al zoveel scorend vermogen hebt, juist tegen sterke tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
ph4ge schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:01:
[...]
Meen je dat? Het was puur toeval dat hij net de enige bruikbare voorzet van de wedstrijd kreeg.

Van Persie trekt inderdaad soms wat weg uit de spits, maar creert zo juist ruimte voor andere spelers die graag naar binnen trekken, zoals Afallay, Robben en Kuijt (en Sneijder die er al staat). Een dynamische spits heb je veel meer aan als je toch al zoveel scorend vermogen hebt, juist tegen sterke tegenstanders.
Uhh nee. Afellay, Robben, Kuijt en Sneijder trekken niet echt zo vaak naar binnen hoor. Dat zag je wel vorige wedstrijd, van Persie die een voorzet wilde geven terwijl er niemand voor de goal stond. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Gewoon totaalvoetbal spelen, iedereen valt aan iedereen verdedigt. [/nietszeggende opmerking]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ga er maar eens de statistieken op nakijken, Huntelaar scoort gemiddeld meer als Van Persie tijdens competitiewedstrijden.

In Oranje heeft Huntelaar nog veel meer goals gemaakt dus dan moet Huntelaar in de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Vlassie1980 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:21:
Ga er maar eens de statistieken op nakijken, Huntelaar scoort gemiddeld meer als Van Persie tijdens competitiewedstrijden.
Pffffffffffffffffffffffffffff

Huntelaar, 32 gespeeld 29 doelpunten
Van Persie, 37 gespeeld 30 doelpunten

En dan tellen volgens jou de Duitse en Engelse competitie even zwaar?

Eindeloze discussie dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jaaaaaaa! *O* Leuk he :)

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 01-06-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Royz schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:53:
[...]

Pffffffffffffffffffffffffffff

Huntelaar, 32 gespeeld 29 doelpunten
Van Persie, 37 gespeeld 30 doelpunten

En dan tellen volgens jou de Duitse en Engelse competitie even zwaar?

Eindeloze discussie dit
Gemiddeld genomen over hun carriere ;)

Maar goed, ik ga inderdaad kappen met deze discussie. Van Marwijk bepaalt en die wordt inmiddels ook gek van die journalisten die info proberen te pullen. We weten het op 9 juni boys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Zul je zien dat Luuk de Jong in de spits staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Reiben schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:04:
Zul je zien dat Luuk de Jong in de spits staat.
Dan vreet ik echt mijn schoen op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Vlassie1980 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:05:
[...]

Dan vreet ik echt mijn schoen op :P
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik ben niet zo behept met het voetbal maar ik volg het redelijk, dit zeg ik voorop omdat ik wellicht onzin ga uitkramen.

Vooropgesteld dat ik van Persie de betere speler vindt, hij is multi inzetbaar en daar wordt helaas in combinatie met hHuntelaar maar weinig gebruik van gemaakt.
Kuyt(sp?) opstellen als er een wissel is op rechts/links i.p.v. van Persie op rechts of links en KJH in de spits is imo gewoon dom.

van Persie met zijn voetballende kwaliteiten is minstens net zo goed als Robben (op beide kanten)
Probleem is dat je daar Affelay en v d Vaart hebt, ook al willen deze er niet perse spelen. Dus daar Kuyt voor in te zetten is (behalve zijn geweldige inzet naar achter en voren) nogthans vreemd te noemen.

Enfin, ik kom aan wat ik wil zeggen;

Wij hebben een overschot aan goede voetballers (die te lui zijn om mee te verdedigen) in de voorhoede.
Als je dat weet moet je daar gebruik van maken, probleem is als ze kut spelen moet de verdediging het oplossen.
Daarentegen, als ze goed spelen, moet de verdediging het ook oplossen.
Ros die multimiljonairs maar lekker op een platform van "als je niet meeverdedigd speel je niet"

Dus we spelen vanaf nu alleen maar met de punt naar voren *edit* naar achteren.

van Persie/Huntelaar

Afflay/van Persie/vd Vaart ----------------------------- Robben/van Persie/Kuyt

Sneijder/vd vaart ------------- van Bommel/v d Vaart

van Bommel/N de Jong

1 prutser ------- 2de prutser ----------- 3de prutser ---------- 4de prutser

[ STEEKIE!! ]

Maar daar heeft ie het lef niet voor, aja. wtf weet ik ervan.

late edit:

Persoonlijk zie ik liever iemand "statisch" als Huntelaar op 9 spelen, er zijn zijn er teveel die het truukje kunnen wat van Persie ook goed doet.
Namelijk een vrije rol opeisen en in scorings positie komen. (Sneijder / Robben / Affelay / vd Vaart (minder) /Bommel (minder en terecht, verdedigen jongen!)

Met al deze vrije spelers is het een must imo om een statische target man te hebben, met zijn alle mooie dingen doen leid tot (meer) chaos. Met veel vrije spelers is het al lastig om iedereen met de neus in de goeie richting te zetten.
Vooralsnog, too many chiefs, too little indians (klopt dat in het Engrish?) en dat is al moeilijk genoeg.

[ Voor 20% gewijzigd door Bad Brains op 01-06-2012 21:54 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Van Persie altijd de eerste helft + een gedeelte van de tweede helft. Huntelaar verder altijd de laatste 25 á 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Keuze blijkt gemaakt te zijn: Van Persie it is.... Hopelijk kan Hunter het nog opbrengen om er een paar in te schieten in de minuutjes die ie krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
naitsoezn schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:19:
Keuze blijkt gemaakt te zijn: Van Persie it is.... Hopelijk kan Hunter het nog opbrengen om er een paar in te schieten in de minuutjes die ie krijgt...
Onbegrijpelijk. :-(

Hopelijk is Van Marwijk deze keer wel zo slim om op zijn beslissing terug te komen als het weer niet draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ach, van Basten mocht in de eerste wedstrijd op het EK van 1988 ook niet in de basis beginnen. Misschien dat het voor Huntelaar een stimulans is om het tegendeel te bewijzen.

Maar goed, ik zou als ik de bondscoach was zonder twijfel voor Huntelaar hebben gekozen. Maar we weten het nu in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Weer van Persie in de spits, kan ik mij weer het hele EK gaan ergeren |:(

Onbegrijpelijk dat Huntelaar weer de bank gaat warmhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Ik ben er blij mee, het voetbal heeft de voorkeur boven waardeloze statistieken en clubvoorkeuren gekregen. Ik zie geen enkele reden om een team wat zo goed draaide om te gooien, dat is de laatste interlands toch een beetje gebeurd door veel Huntelaar te laten spelen, en toeval of niet, het spel en de resultaten werden een stuk minder.

Mensen die zich opwinden over deze keuze moeten zich niet aanstellen, zelfs als je een voorkeur heb voor de een kan je niet ontkennen dat de ander ook een super spits is. Een BC doet het toch nooit bij iedereen goed in zulke gevallen. Onbegrijpelijk keuze is het natuurlijk niet, zijn beide goed en er kan in dit systeem maat 1 spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 02-06-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Hm. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Het zat er eigenlijk dik in dat hij 1 v/d 2 op de bank ging zetten, wat mijns insziens gewoonweg niet kan. Je kan Huntelaar, zeker in dit seizoen, gewoonweg niet op de bank laten beginnen. Alleen, ja, BvM houdt graag vast aan zaken, dus ook aan zijn opstelling en aan zijn spelers. Dit kan wel eens heel, heel pijnlijk worden. Voor zowel hem, als het NL-elftal, als wij, het hele volk wat erachter staat.

Tijd voor een nieuwe bondscoach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Blij dat de beslissing genomen is, nu de discussie nog sluiten ;). Na de 3 wedstrijden (evt meer) weten we of de beslissing goed/slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
The Great HooD schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:16:
Hm. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Het zat er eigenlijk dik in dat hij 1 v/d 2 op de bank ging zetten, wat mijns insziens gewoonweg niet kan. Je kan Huntelaar, zeker in dit seizoen, gewoonweg niet op de bank laten beginnen. Alleen, ja, BvM houdt graag vast aan zaken, dus ook aan zijn opstelling en aan zijn spelers. Dit kan wel eens heel, heel pijnlijk worden. Voor zowel hem, als het NL-elftal, als wij, het hele volk wat erachter staat.

Tijd voor een nieuwe bondscoach?
Van Persie heeft een minimaal net zo goed seizoen in een sterkere competitie, waarom zou je hem wel op de bank kunnen zetten en Huntelaar niet? Beetje onzinnig is die opmerking altijd, 2 goede spelers waar er maat 1 van kan spelen, dan zit de ander op de bank dus

Een coach afschieten om zo'n keuze kan echt niet alsof er niets voor van Persie te zeggen is.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 02-06-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Tja ik ben een grote van Persie fan en vind het ook terecht dat hij erin staat. Maar dat neemt niet weg dat ik het onzettend sneu vind voor Huntelaar. Denk dat andere landen jaloers zullen zijn dat we 2 topschutters van dit kaliber hebben en zullen van Marwijk erg dankbaar zijn dat hij ze niet allebei opstelt.

Maar waarom zou je één van hun op de bank zetten? Waarom zou je niet Huntelaar in de spits met Van Persie erachter zetten? Dat zal veel beter werken dan Van Persie op links of rechts. Ondanks dat hij bewezen heeft dat hij ook een prima spits kan zijn, vind ik Klaas een betere afmaker.
Sneijder de beste speler van het WK? sure, maar heeft dit jaar gewoon bagger gespeeld (door blessures etc)
Ik vind het ook jammer dat trainers (vooral nederlandse trainers) krampachtig aan een systeem vasthouden ipv de beste spelers opstellen. maw het systeem aanpassen aan je spelers en niet proberen een systeem te spelen zoals toendertijd van Basten dat deed, terwijl je de spelers er niet voor hebt.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:53

vhal

ಠ_ಠ

Van Persie...ach ja...wat zullen we ervan zeggen. Zelden iemand zo zien kloten in het NL-elftal itt Arsenal waar hij wel op zijn plek zit. Jammer voor Huntelaar maar ik heb het idee dat Van Marwijk sowieso zijn lievelingetjes heeft in het NL-elftal |:(

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 02-06-2012 12:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Ik vind de discussie Huntelaar of Persie in de spits onzinnig en belachelijk. Tevens vind ik de discussie of Huntelaar of Persie de betere spits is ook onzinnig en belachelijk.

Beide spelers zijn geweldig, beide in vorm, beide topscorers in een grote competitie. Dat zijn de feiten.

Als je zon spitsenduo ter beschikking hebt, je zon duo kunt opstellen, dan bouw je toch verdomme een systeem eromheen :/ Heel leuk dat 4-2-3-1 systeem Bert, het werkt prima toen we zwak in onze spitsen zaten, maar het systeem zou niet leading moeten zijn, de kwaliteit van je spelers juist wel.

Ja, misschien is het nu wel te laat om dat om te gooien. Dan is dus de enige die de schuld kan krijgen Bert van Marwijk. Hij had misschien veel eerder moeten anticiperen. Maar zoals wel meer club coaches hun opstelling aanpassen, en spelers dit dus toch wel gewent zijn, kan ook onze bondscoach aanpassingen doen. Alsof Huntelaar, Persie, Sneijder, Robben en van Bommel opeens helemaal de kluts kwijt zijn als we 4-4-1-1 of 4-4-2 gaan spelen...

Maar nee, onze bondscoach blijft vasthouden aan het systeem. En het resultaat is dat hoe dan ook 1 van die spitsen er stevig van baalt en we niet het maximale uit onze spelerspotentie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Kaap schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:05:
(...)

Beide spelers zijn geweldig, beide in vorm, beide topscorers in een grote competitie. Dat zijn de feiten.
(...)
Een legitiem punt dat er sowieso een goede spits wordt opgesteld :) Zowel RvP alswel Huntelaar zijn zeer goede spelers. Maar toch blijf ik het wat scheef vinden. Robin hééft een grote kans gehad twee jaar geleden, en op het WK heeft hij het niet waargemaakt. Daarnaast is het rendament van Huntelaar veel hoger. Huntelaar scoort gemiddeld elke 97 minuten terwijl Van Persie 174 minuten per doelpunt nodig heeft. Dus de teleurstelling van Huntelaar begrijp ik wel :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Pagina: 1 2 Laatste