De Nederlandse selectie voor het EK

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-06 17:18

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

silmaril8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:47:
Stekelenburg heeft gewoon zijn top gehad tijdens het WK. Maar daarna (en daarvoor) heeft hij nooit meer dat niveau gehaald.
Right, zolang Stekelenburg in Oranje maar goed presteert vind ik het prima.
Iedereen vond hem een wereldkeeper en nu deugt er opeens niets meer van... 8)7
Van de Sar is toch ook zijn plek niet kwijtgeraakt toen hij bij Juve slecht speelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweaker2010 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:55:
Nee, Stekelenburg is nooit als een wereldkeeper neergezet. Degelijke keeper, de beste keeper die op dat moment beschikbaar was, en heeft een goed WK gedraaid. En er is nu sterke concurrentie van keepers als Krul en Vorm die het momenteel beter doen in topcompetities.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:55:
Right, zolang Stekelenburg in Oranje maar goed presteert vind ik het prima.
Van de Sar is toch ook zijn plek niet kwijtgeraakt toen hij bij Juve slecht speelde?
Van der Sar was veel beter dan Stekelenburg en in die tijd had Van der Sar ook maar weinig echte concurrentie in Oranje. Dus dat is een onzinnige vergelijking.
Stekelenburg keepte inderdaad erg goed op het WK. Maar ga nou niet doen alsof ie dat ook deed in de Eredivisie of nu bij Roma.

En dus vind ik het nog steeds raar dat Van Marwijk 5 keepers heeft meegenomen. In de selectie zitten maar 2 echte linksbacks (Pieters en Willems). Had dan nog een extra linksback meegenomen om hem te bekijken tijdens de stage (bv Buttner).

Voor men er over begint: Anita en Emanuelson zijn allebei geen linksbacks en kunnen (en willen) dat allebei ook niet goed. Allebei hebben ze juist laten zien dat ze op het middenveld (en niet op de linksback positie) een goed niveau halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gambieter schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:59:
[...]
Nee, Stekelenburg is nooit als een wereldkeeper neergezet. Degelijke keeper, de beste keeper die op dat moment beschikbaar was, en heeft een goed WK gedraaid. En er is nu sterke concurrentie van keepers als Krul en Vorm die het momenteel beter doen in topcompetities.
Nou, ik vind dat je een keeper als Stekelenburg gewoon de tijd moet gunnen om zich aan te passen. Als Vorm of Krul bij Roma speelden zouden ze het daar ook moeilijk hebben. En Oranje is al helemaal andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweaker2010 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:05:
Nou, ik vind dat je een keeper als Stekelenburg gewoon de tijd moet gunnen om zich aan te passen. Als Vorm of Krul bij Roma speelden zouden ze het daar ook moeilijk hebben. En Oranje is al helemaal andere koek.
Oranje is niet de plek om je aan te passen, in Oranje moet je er gewoon staan. Dat aanpassen moet je bij je eigen club doen. Waarom moet Stekelenburg een beschermde status hebben?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:30
silmaril8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:03:
[...]
Stekelenburg keepte inderdaad erg goed op het WK. Maar ga nou niet doen alsof ie dat ook deed in de Eredivisie of nu bij Roma.
Bij Ajax keepte hij meer dan prima en ik vraag mij af of Stekelenburg het in zijn eentje zo slecht doet bij Roma of dat hij afhankelijk is van een zwakke verdediging voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:05:
Vorm moest zich toch ook aanpassen? En de stap van Eredivisie (met sporadisch wat internationale wedstrijden) naar de Premier League lijkt mij een grotere stap.
Amras schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:07:
Bij Ajax keepte hij meer dan prima en ik vraag mij af of Stekelenburg het in zijn eentje zo slecht doet bij Roma of dat hij afhankelijk is van een zwakke verdediging voor hem.
Bij Ajax speelde hij prima maar nooit uitmuntend en al helemaal nooit zo goed als op het WK. Het WK was gewoon zijn hoogtepunt. Maar daarvoor (en daarna dus) heeft ie nooit dat niveau gehaald. Niet te vergeten: bij Ajax was ie ook nooit onomstreden en werd hij een jaar daarvoor nog door Van Basten gepasseerd en werd Vermeer 1ste keeper.

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 07-05-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Kan zo 1 2 3 even niet vinden of het hier al staat.. Maar Pieters mist het EK! Hij twittert dat hij zojuist van prof. van Dijk te horen heeft gekregen dat hij geen kans maakt op het EK.

Dus wie gaat er linksback.. Buttner dan toch?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Gynnad schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:18:
Kan zo 1 2 3 even niet vinden of het hier al staat.. Maar Pieters mist het EK! Hij twittert dat hij zojuist van prof. van Dijk te horen heeft gekregen dat hij geen kans maakt op het EK.

Oei, dat is erg zuur voor hem en misschien goed nieuws voor Willems. :X

Het zou mooi zijn als Van Marwijk alsnog Buttner erbij haalt, al is het maar voor de penalties. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gynnad schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:18:

Balen zeg, al vond ik Pieters geen geweldige speler, maar toch. Urby gaat hem niet worden op die plek.
Hopelijk Buttner, maar die jongen mist wel ervaring voor zo'n groot toernooi tegen sterke tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik lees nu inderdaad dat Pieters slecht nieuws heeft gekregen van de dokter. Geen WK voor hem en waarschijnlijk dan ook geen transfer naar Newcastle United (wat hij graag wilde). Wat een rotdag voor hem...

Nou, dan hebben we dus alleen nog maar Willems als enige linksback in de selectie... Ik dacht eerst dat Willems wel als 1 van de eerste zou afvallen, maar die zal denk ik nu wel in de selectie blijven. Wat een jaar is het voor hem geworden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Om nog even op de doelmannen terug te komen, de reden dat er 5 geselecteerd zijn is:
De drie doelmannen zijn straks ongetwijfeld Maarten Stekelenburg, Michel Vorm en Tim Krul.
De drie zijn echter niet beschikbaar voor de eerste stage.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...n-verrassende-namen.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 13:29
tweaker2010 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:28:
Hopelijk Buttner, maar die jongen mist wel ervaring voor zo'n groot toernooi tegen sterke tegenstanders.
En Willems niet dan? Die jongen is toch nog niet eens 18? Büttner heeft dan veel meer ervaring en is momenteel ook gewoon beter dus mijn oproep aan Bert van Marwijk: kijk eens verder dan Ajax, AZ, PSV, Feyenoord en de bekende buitenlandse topclubs en durf ook eens iemand uit de subtop/middenmoot van de eredivisie mee te nemen. Want echt, Maduro? Really? Had ooit veel potentie maar komt natuurlijk niet voor niets zo weinig aan spelen toe. Willems? Die is nog lang niet aan Oranje toe.
Ik zag Brouwers een paar keer langskomen, da's inderdaad ook wel een interessante speler om mee te nemen. Die was ik nog vergeten in eerdere lijstjes. Speelt bijna wekelijks bij BMG en heeft al veel ervaring. Ik vrees alleen dat een club als BMG buiten de oogkleppen van Bert valt en dat Brouwers dus over het hoofd wordt gezien..

edit: Wat betreft de doelman, daar heeft Bert een echt luxeprobleem. Stekelenburg draait inderdaad een wat minder seizoen, maar is gewoon een hele goede keeper. Mensen die zeggen dat hij in de eredivisie niet geweldig was moeten nog maar even wat wedstrijden van Ajax terugkijken uit die tijd. Stekelenburg is al heel lang een goede keeper, maar had de pech dat Van der Sar tot aan het eind van zijn carrière tot de beste keepers ter wereld behoorde en dus heel lang terecht als 1e keeper van Oranje gold. Tijdens het WK 2010 hebben we Sar echter niet gemist en dat is wel de verdienste van Stekelenburg vind ik. Ik ben het verder met de algemene tendens wat betreft de kwaliteiten van Vorm en Krul eens. Beide zijn uitstekende keepers en doen het echt fantastisch in de Premier League. Dus één van hen op doel is wmb ook prima.

[ Voor 28% gewijzigd door Mr_Size op 07-05-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:57
silmaril8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:13:
Niet te vergeten: bij Ajax was ie ook nooit onomstreden en werd hij een jaar daarvoor nog door Van Basten gepasseerd en werd Vermeer 1ste keeper.
Dan praat je wel over dezelfde Van Basten die o.a. Romano Denneboom, Martijn Meerdink en Nicky Hofs liet debuteren in Oranje. Stekelenburg heeft inderdaad zijn top beleefd op het EK, maar is wel een bovengemiddelde keeper hoor. Roma heeft gewoon (al jaren) een erg matige verdediging, vond het vooraf al geen verstandige keus van 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Hou nou eens op met ja die heeft geen ervaring etcetera. Als je goed genoeg bent moet je er direct staan, ervaring of niet, precies wat V D Gijp laatst ook zei. Ervaring is een overrated begrip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elia had sowieso wel opgeroepen mogen worden. Die jongen laat het vrij vaak zien en zal het heus niet zomaar verleerd zijn en is een prima standin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:15:
Elia had sowieso wel opgeroepen mogen worden. Die jongen laat het vrij vaak zien en zal het heus niet zomaar verleerd zijn en is een prima standin :)
Elia zit bij Juve niet eens op de bank, maar op de tribune en heeft in 2012 nog maar 2 wedstrijden gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:52
Ik neem aan dat Indi nu ook in beeld komt. Buttner had 2 weken geleden nog niemand van gehoord. Indi is ook een groot talent, draait al lang mee in jong Oranje en hoewel de stap vroeg komt is hij een logische volgende optie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweaker2010 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:17:
[...]

Elia zit bij Juve niet eens op de bank, maar op de tribune en heeft in 2012 nog maar 2 wedstrijden gespeeld.
Maduro heeft ook veel gespeeld wil je zeggen of Bruma?

Elia is hartstikke fit en ontzettend goed waarom zou je die thuislaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:28:
Elia is hartstikke fit en ontzettend goed waarom zou je die thuislaten?
Omdat hij maar 2 wedstrijden in 2012 heeft gespeeld? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:29:
[...]

Omdat hij maar 2 wedstrijden in 2012 heeft gespeeld? :?
Zoals ik zei waarom selecteer je Maduro, Bruma etc dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
ph4ge schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:26:
Ik neem aan dat Indi nu ook in beeld komt. Buttner had 2 weken geleden nog niemand van gehoord. Indi is ook een groot talent, draait al lang mee in jong Oranje en hoewel de stap vroeg komt is hij een logische volgende optie.
lol, Büttner speelt al 4-5 jaar in de eredivisie, dus waar heb je het over. En begin alsjeblieft niet over Martins Indi, die heeft echt het niveau niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:30:
[...]

* Napo heeft even op transfermarkt.de gekeken naar speelminuten in 2011/12

Elia : 363 minuten
Maduro : 310 minuten
Bruma : 2025 minuten

Bruma zou je dan nog wel kunnen selecteren maar Elia en Maduro, kijkend naar de speeltijd, totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe Bouma ik snap het nog steeds niet. Als Bertje zo graag spelers wil testen, waarom test hij Brouwers dan niet? Die man speelt elke week in de Bundesliga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Toch buttner erbij
Bondscoach Bert van Marwijk heeft Vitesse-speler Alexander Büttner (23) toegevoegd aan de groep van (kandidaat) internationals met het oog op de voorbereiding voor UEFA EURO 2012.

De selectie van Büttner komt nadat Erik Pieters (PSV) zich maandagmiddag had afgemeld met een voetblessure. Uit onderzoek bleek dat de linkervleugelverdediger niet op tijd is hersteld om aan het EK deel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Mr_Size schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:46:
dus mijn oproep aan Bert van Marwijk: kijk eens verder dan Ajax, AZ, PSV, Feyenoord en de bekende buitenlandse topclubs en durf ook eens iemand uit de subtop/middenmoot van de eredivisie mee te nemen.
wist niet dat ik zo'n grote invloed had op onze Bert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De bondscoach verraste door Jasper Cillessen, de tweede doelman van Ajax, wel op te roepen en eerste keus Kenneth Vermeer niet. "Jasper is vorig jaar meegegaan naar Zuid-Amerika. We hebben goede ervaringen met hem. We willen zien hoe hij er voor staat. Maar mocht er iets met de eerste drie keepers gebeuren, komt Vermeer in aanmerking voor het EK.”

Huh dan komt Vermeer in aanmerking? Van Marwijk aan de wiet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:23

Player1S

Probably out in the dark

Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:09:
De bondscoach verraste door Jasper Cillessen, de tweede doelman van Ajax, wel op te roepen en eerste keus Kenneth Vermeer niet. "Jasper is vorig jaar meegegaan naar Zuid-Amerika. We hebben goede ervaringen met hem. We willen zien hoe hij er voor staat. Maar mocht er iets met de eerste drie keepers gebeuren, komt Vermeer in aanmerking voor het EK.”

wou het net posten...Dafuq Bert.....Dafuq !!

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:52
Mr_Size schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:32:
lol, Büttner speelt al 4-5 jaar in de eredivisie, dus waar heb je het over. En begin alsjeblieft niet over Martins Indi, die heeft echt het niveau niet.
Op basis waarvan? Hij heeft een uitstekend seizoen achter de rug, waar hij een groot deel linksback speelde. Hij heeft in alle Oranje jeugdelftallen gespeeld en zet nu stappen in de top van de Eredivisie. Een verdediger moet in de eerste plaats verdedigen, dat kan hij. Dan val je niet op in de samenvatting inderdaad, maar dat is alleen maar een goed teken voor een verdediger. Indi is geen sierlijke aanvallende verdediger, maar gewoon een sloper, hoe minder zo'n speler opvalt hoe beter. Buttner heeft misschien iets meer ervaring, maar niet als verdediger. Hij was eigenlijk aanvaller, en je geeft talenten een kans juist omdat ze nog geen ervaring hebben.

Ik zeg niet dat Indi eerste keus moet zijn, maar hij komt eraan. Als je toch talenten laat ruiken aan Oranje dan moet hij daarvoor ook in aanmerking komen.

[ Voor 31% gewijzigd door ph4ge op 07-05-2012 17:44 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:30:
[...]
Maduro is me ook een raadsel, maar Bruma zit helemaal niet bij de voorlopige selectie.
Afellay heeft 7 maanden niet gespeeld, maar zit er wel bij, het blijft lastig inschatten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 21:45

StrongArmLance

Endless flow

Amras schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Allebei, met Kjaer in de verdediging is het huilen met de pet op... maar Juan is toch een erg goede verdediger en Stekelenburg laat veel houdbare ballen door en heeft nog geen 1x punten gepakt...
Mede door de afronding van Roma zelf, maar nog steeds, hij presteert iets onder de maat (van een wereldkeeper) nog steeds niet slecht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 18:32
L1nt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:26:
[...]

wou het net posten...Dafuq Bert.....Dafuq !!
Ach, Zolang de pikorde nog Stekelenburg -> Vorm/Krul -> Vorm/Krul -> Cilessen is, mag Vermeer van mij best wel die plek van Cilessen innemen, het moet wel heel raar gaan lopen voordat Vermeer eerste keus gaat worden vanwege blessures.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De pikorde wordt binnen nu en 2 jaar Krul en dan ver daarachter de rest. Die jongen is zo ontzettend goed geworden, echt ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:42:
Hehe Bouma ik snap het nog steeds niet. Als Bertje zo graag spelers wil testen, waarom test hij Brouwers dan niet? Die man speelt elke week in de Bundesliga.
Snap ik inderdaad ook niet, hij gaat de definitieve selectie toch niet halen lijkt me, dus wat heeft dit voor nut.. Laat dan een talentje een keer meedoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:09:

Huh, dus hier uit maak ik op dat Stekelenburg, Cillessen en Vorm OF Krul naar het EK zullen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gynnad schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:27:
Huh, dus hier uit maak ik op dat Stekelenburg, Cillessen en Vorm OF Krul naar het EK zullen gaan?
Nee, dat Cilissen niet gaat, maar dat Vermeer de nr 4 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Nu online
gambieter schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:32:
[...]

Zo kun je het inderdaad ook bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Yup, zo lees ik het ook.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
gambieter schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:32:
[...]

Nee, Vermeer is niet opgeroepen. Mocht het zo zijn dat een van de eerste 3 keepers om wat voor reden niet mee kan doen, dan pas wordt Vermeer opgeroepen als 4e man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mattttt schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:29:
Nee, Vermeer is niet opgeroepen. Mocht het zo zijn dat een van de eerste 3 keepers om wat voor reden niet mee kan doen, dan pas wordt Vermeer opgeroepen als 4e man.
Zeg ik toch? Er gaan maar 3 keepers mee :) . Uberhaupt zegt Van Marwijk alleen maar dat Vermeer in geval van blessure Steek/Krul/Vorm ze ook Vermeer als optie zien, zonder dat hij enige garanties geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
gambieter schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:32:
[...]

Zeg ik toch? Er gaan maar 3 keepers mee :) . Uberhaupt zegt Van Marwijk alleen maar dat Vermeer in geval van blessure Steek/Krul/Vorm ze ook Vermeer als optie zien, zonder dat hij enige garanties geeft.
Uit jouw reply maakte ik op dat Cilessen helemaal niet meer mee gaat, maar je bedoelde dus _in het geval dat_ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb een aantal berichten over de opstelling verplaatst naar Beste opstelling Nederlands elftal. Dit topic gaat over de selectie, dwz welke spelers meegenomen worden naar het EK, niet over wie er in de basiself staat :) .

[ Voor 76% gewijzigd door gambieter op 09-05-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De eerste schifting is geweest, met wat verrassingen:
Emanuelson en Maduro vallen af
Adam Maher (18) mag blijven dromen van EK-deelname. De kleine middenvelder van AZ maakte een uitstekende indruk tijdens de trainingsstage van Oranje en behoort niet tot de eerste groep afvallers. Hij vertrekt donderdag ook naar Lausanne voor het tweede trainingskamp. Urby Emanuelson behoort verrassend tot de afvallers.

Naast Emanuelson valt voor Valencia-middenvelder Hedwiges Maduro, die lang geblesseerd was, Alexander Büttner, Nick Viergever en Stefan de Vrij het doek. Net als voor Georginio Wijnaldum. De PSV’er verkeerde de laatste weken in slechte vorm. De keepers Jasper Cillessen en Erwin Mulder wisten al eerder dat zij niet zouden meereizen naar Zwitserland. Ola John haakte geblesseerd af.
Verrassend dat Emanuelson afvalt, en ook dat Buttner er niet bij is. Twee kandidaten voor de linksback positie, waarbij Buttner toch de enige echte linksback is? :?

De 27-koppige selectie:

Keepers: Maarten Stekelenburg (AS Roma), Tim Krul (Newcastle United), Michel Vorm (Swansea City).

Verdedigers: Vurnon Anita (Ajax), Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Ron Vlaar (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).

Middenvelders: Ibrahim Afellay (Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Adam Maher (AZ), Stijn Schaars (Sporting), Wesley Sneijder (Inter), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur).

Aanvallers: Klaas Jan Huntelaar (Schalke'04), Luuk de Jong (FC Twente), Siem de Jong (Ajax), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Bayern München).

Er moeten er nog vier afvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gambieter schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:23:
De eerste schifting is geweest, met wat verrassingen:
[...]
Verrassend dat Emanuelson afvalt, en ook dat Buttner er niet bij is. Twee kandidaten voor de linksback positie, waarbij Buttner toch de enige echte linksback is? :?
[...]
Er moeten er nog vier afvallen...
Wow, inderdaad verrassend! Wel mooi dat Maduro exit is, maar Emanuelson verbaasd me wel.
Ik had verwacht dat hij of Buttner linksback zou spelen, maar dat wordt nu waarschijnlijk Bouma of Anita, want ik geloof niet dat Willems voor de leeuwen gegooid wordt, die jongen is nog helemaal niet klaar voor oranje.
Schaars, Maher en Lens mogen van mij ook wel naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het logische selectie beleid is wel over, waarom urby niet en bouma wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
Exocet schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:38:
Het logische selectie beleid is wel over, waarom urby niet en bouma wel?
Precies, Wilfred Bouma kom op zeg ;(
En geen Urby en Büttner, maar wel Willems! Lekker logisch allemaal.
Ik ben wel klaar met die van Marwijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Omdat Bouma veel ervaring heeft en beter als LB uit de voeten kan dan Urby misschen?
Je weet toch dat Bert conservatief denkt, het verbaasd me echt dat Willems er nog bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
tweaker2010 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:41:
Omdat Bouma veel ervaring heeft en beter als LB uit de voeten kan dan Urby misschen?
Je weet toch dat Bert conservatief denkt, het verbaasd me echt dat Willems er nog bij zit.
Ervaring is één ding, fysiek nog meekunnen is een tweede. Bovendien heb ik Bouma nooit een echte topper gevonden, maar daar denkt Bart van Merwijk toch anders over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Als je moet kiezen tussen slecht en slechter zou ik Urby ook thuislaten, aanvallende middenvelders hebben we genoeg en verdedigen kan hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
tweaker2010 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:44:
Als je moet kiezen tussen slecht en slechter zou ik Urby ook thuislaten, aanvallende middenvelders hebben we genoeg en verdedigen kan hij niet.
Vooruit, Urby eruit kan ik nog bijkomen, maar Bouma is wat mij betreft een no go. Dan nog liever een onervaren LB zoals Büttner, die toch meer heeft laten zien dan Willems dit seizoen. Maar goed, dat zal de invloed van Cocu wel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 09:47

Pubbert

random gestoord

Ik denk niet dat er nog verdedigers afvallen nu, en zal dit wel eens de verassende selectie kunnen worden:

1) Stekelenburg
2) Van der Wiel
3) Heitinga
4) Mathijssen
5) Willems
6) Van Bommel
7) Kuyt
8 ) Strootman
9) van Persie
10) Sneijder
11) Robben
12) Boulharouz
13) Vlaar
14) Bouma
15) Anita
16) Nigel De Jong
17) Lens
18) Schaars
19) Huntelaar
20) Van der Vaart
21) Afellay
22) Michel Vorm
23) Krul

Willems, tja, hij begon aardig, maar steeds was hij op rond de 70ste minuut. Nadat Pieters weer fit was, en 2 maanden later weer geblesseerd raakte, kwam Willems toch wel erg sterk terug, zowel conditioneel als verdedigend en aanvallend, verder is hij in de huidige selectie de enige pure linksback. Bouma is te traag en Anita is hier nog vaker als Willems door de mand gevallen. (Ik zou Anita dus wel als standin voor CVM meenemen)

Narsingh vs Lens is ook lastig, Lens heeft dip gehad maar sinds Cocu er was blonk hij zowat elke week uit (als was het vooral als spits, maar daardoor iets multifunctioneler)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Bouma kun je nog met ervaring goed praten, maar wat moet je in hemelsnaam met Willems op het EK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik hoop dat van Marwijk eens kijkt naar de posities en niet naar de grote namen, maar ik vrees het ergste als ik dit lijstje zo zie. Wat heeft oranje aan Lens? Die jongen is 4e keus (na van Persie, Huntelaar en de Jong).
Kansloos dus dat die ooit daar speeltijd krijgt. Als pure vleugelspeler zou ik eerder Narsingh meenemen, lastig...

PS: lees ik nu dat jij Strootman in de basis zet ipv Nigel de Jong? 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door tweaker2010 op 15-05-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:21

St@m

@ Your Service

Nog 4 afvallers he..
Dan ga ik voor:
Siem de Jong (Ajax), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Ron Vlaar (Feyenoord) en Kevin Strootman (PSV)

Maar goed, ik kan het ook verkeerd hebben natuurlijk :P
Van Marwijk neemt natuurlijk gewoon de beste spelers mee, dus ook de spelers die het beste meekomen op de training, en spelers die het beste in de groep liggen (al zal dat minder meewegen).
Dat Bouma en Willems er nog bijzitten vind ik verrassend, maar ik denk niet dat ze nu nog weggaan, ze zullen wel iets goeds doen op de training :P Beter dan Buttner en Maduro in ieder geval.

Overigens denk ik niet dat John de Jong meegaat Thund3r, die voetbalt al een tijdje niet meer en is nooit echt een topper geweest :P
16) John De Jong
Ik heb er wel vertrouwen in, die man weet echt wel wat ie doet. Dat er hier mensen zijn die denken dat er vriendjespolitiek wordt gespeeld.. :')
Ook leuk om te zien dat de fanboys van club X pleiten voor speler Y :P Bert kiest gewoon de spelers waarvan hij denkt dat dat het beste is. Bert weet heus wel wie Brouwers is, en hij weet heus wel wie Indi is, en ook echt wel wie Clasie is. Blijkbaar passen deze spelers niet in het systeem wat hij wil gaan spelen en denkt hij dat er betere spelers voor die posities zijn. Prima.

[ Voor 25% gewijzigd door St@m op 15-05-2012 21:12 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:44:
Aanvallende middenvelders genoeg ... maar niet voor op links. Van Persie gaat daar echt niet spelen, Robben op z'n hoogst met tegenzin. Van der Vaart is gewoon te langzaam en heeft in 2010 tegen Denemarken al laten zien dat dat niks wordt (aangezien het enige wat ie deed naar binnen trekken was naar de 10 zonder dat iemand dat gat inging). Hou je over: Affelay die zo'n beetje het hele seizoen geblesseerd is geweest |:( (en Kuyt, volgens mij in 2010 ook al een keer ingezet op de plek :+ )
Linksback zal dan wel Anita worden ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 15-05-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:21

St@m

@ Your Service

apis29 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:09:
[...]

Aanvallende middenvelders genoeg ... maar niet voor op links. Van Persie gaat daar echt niet spelen, Robben op z'n hoogst met tegenzin. Van der Vaart is gewoon te langzaam en heeft in 2010 tegen Denemarken al laten zien dat dat niks wordt (aangezien het enige wat ie deed naar binnen trekken was naar de 10 zonder dat iemand dat gat inging). Hou je over: Affelay die zo'n beetje het hele seizoen geblesseerd is geweest |:( (en Kuyt, volgens mij in 2010 ook al een keer ingezet op de plek :+ )
Linksback zal dan wel Anita worden ...
v. Persie, Afellay of Kuyt gaat links voorin spelen. En ik denk niet dat v. Persie samen gaat spelen met Huntelaar. v. Persie dus in de spits, Kuyt links en Robben rechts. Net zoals altijd :P

LB anita, met als stand-in 1. Willems 2. Bouma en een centrum met Mathijssen/Heitinga met als stand in 1. Boula 2. Bouma
Bouma is een blijvertje denk ik. Ach, 2 jaar terug dachten we dat Ooijer ook niet meer mee kon na een slecht seizoen bij PSV, en toen speelde hij ook goed tegen Brazilië toen het echt moest.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 15-05-2012 21:18 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Kijkend naar de selectie kan je toch niet anders stellen dat Europees kampioen worden wel erg lastig wordt. Als Mathijssen of Heitinga geblesseerd raakt sta je met middelmaat. Toch wel zonde als je op het middenveld en de aanval zoveel kwaliteit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hehe, of je daar blij moet zijn zeker :P . Gelukkig kan het nu alleen maar meevallen aangezien m'n verwachtingen tot nul komma een zijn gedaald d:)b

"Ken je die mop van die blinde en de kreupele?
Ze stonden in Kharkov als linksbuiten te acteren!" :>

Naja, mischien kan Narsingh nog ...
#hoperemains

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 15-05-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Exocet schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:19:
Kijkend naar de selectie kan je toch niet anders stellen dat Europees kampioen worden wel erg lastig wordt. Als Mathijssen of Heitinga geblesseerd raakt sta je met middelmaat. Toch wel zonde als je op het middenveld en de aanval zoveel kwaliteit hebt.
Tja, het is gewoon een kwestie van meer doelpunten maken dan tegenkrijgen. Aan de aanval kan het iig niet liggen, we moeten ook niet doen alsof Matthijsen en Heitinga wereldtop zijn en daarmee werd oranje toch tweede op het WK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Jorizzz schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:40:
Precies, Wilfred Bouma kom op zeg ;(
En geen Urby en Büttner, maar wel Willems! Lekker logisch allemaal.
Ik ben wel klaar met die van Marwijk!
Urby is geen linksback, wil geen linksback zijn en kan het ook niet. Het is een aanvallende middenvelder en is gewoon een noodoplossing voor de linksback positie. En een noodoplossing voor de linksback positie heb je met Anita ook al.

Willems zal gewoon vaste keus linksback worden gok ik. Helaas, want ik als PSVer had hem liever wat rust gegund. Hij gaat zo wel heel snel en moet nu al veel meer zware wedstrijden dan vorig jaar. Op zo'n jonge leeftijd (hij is pas net 18 geworden) kan dat dan sneller misgaan.
Willems niveau zag je trouwens ook gewoon groeien afgelopen jaar. In zijn laatste maanden stond ie echt wel zijn mannetje en was hij in de slechte wedstrijden van PSV vaak de minst slechte. Dus ik kan de keuze van Van Marwijk wel begrijpen.

En voor Bouma geldt precies hetzelfde als Ooijer 2 jaar geleden. Ik kan me nog wel herinneren hoe menigeen op GoT hier liep te tieren dat Ooijer bij de selectie zat. Iedereen liep hier te blaten dat Ooijer te oud en te sloom was, dat het een superslechte verdediger was etc. Uiteindelijk stond hij tegen Brazilie in de basis en speelde hij een superwedstrijd (maar daar hoorde je diezelfde personen pas over toen hij werd gecontracteerd door Ajax). Ook toen gold dat Ooijer als backup was gehaald voor het geval Mathijssen en/of Heitinga niet zou kunnen spelen. Naast het feit dat Van Marwijk in het centrum ervaring wil hebben, zijn er maar bar weinig echt goede Nederlandse centrale verdedigers. Dat is ook de enige reden dat Mathijssen en Heitinga vaste basisklant van Oranje zijn. En daarom zit Bouma nu dus nog bij de selectie en werd Ooijer 2 jaar geleden geselecteerd.
tweaker2010 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:41:
Deze kritiek begrijp ik nooit he. Nederland heeft veruit de slechtste verdediging van alle toplanden. Onze concurrenten hebben vrijwel voor elke positie in de verdediging (inclusief de keeper) stuk voor stuk betere spelers. Oranje moet wel op een wat conservatievere (/verdedigende) manier spelen. En daarom stonden/staan Van Bommel en De Jong ook standaard in het basiselftal. Waarom wordt toch altijd genegeerd dat wij zo'n slechte verdediging hebben als het over de manier van spelen van het Nederlands elftal gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04:03

Herman

FP ProMod
Jammer dat Emanuelson eruit ligt. M.i. een zeer veelzijdige speler die op veel posities goed meekomt.
Ik zou overwegen om ook Kuyt thuis te laten. Voetballend vind ik hem zwak en ook weinig doeltreffend. Dit seizoen heeft ie er nog maar 5 inliggen met geen enkele assist! Overige stats:
code:
1
2
3
4
5
6
2011/12 LFC Stats
Apps: 42
Goals: 5
Assists: 0
Minutes on pitch: 2309 mins
Minutes per goal: 462 mins
Dit zijn geen beste cijfers als je 24 keer in de basis staat. Van Marwijk heeft hem altijd de hand boven het hoofd gehouden, maar met deze cijfers zou een selectie m.i. niet te verdedigen zijn.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
silmaril8 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:57:
[...]Deze kritiek begrijp ik nooit he. Nederland heeft veruit de slechtste verdediging van alle toplanden. Onze concurrenten hebben vrijwel voor elke positie in de verdediging (inclusief de keeper) stuk voor stuk betere spelers. Oranje moet wel op een wat conservatievere (/verdedigende) manier spelen. En daarom stonden/staan Van Bommel en De Jong ook standaard in het basiselftal. Waarom wordt toch altijd genegeerd dat wij zo'n slechte verdediging hebben als het over de manier van spelen van het Nederlands elftal gaat?
Als het om speelwijze gaat geef ik je gelijk. Zelf heb ik daar geen problemen mee en zou voor hetzelfde kiezen ... Denk eerder dat ze z'n selectie beleid bedoelen ;) . Maar je moet het nageven dat het op deze manier bijna een clubteam is ipv een selectie op basis van moment opnamen/huidige vorm.

Zelf heb ik geen problemen met Bouma in de selectie, evenmin met Ooijer toendertijd. Samen met Vlaar een mooie backup voor #3 en #4.
ot: Vorm was lekker bezig zondag 8) . Ik zeg: basis! Maar ja ... conservatieve Bert denkt daar vast anders over |:( .

:Y)

Joris Mathijsen
Squad No: 14
Position: Defender
Birth Date: Apr 5, 1980
Height: 1.83m
Weight: 159 kg }:O

http://soccernet.espn.go....2/joris-mathijsen?cc=5739

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 15-05-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Omg, Bouma er nog bij. Eerlijk gezegd denk ik dan ook dat Bouma de vaste LB wordt. Willems is nog wel erg onervaren, zou wel erg vreemd zijn om met hem in de basis te starten. Dan had ie Büttner wel bij de selectie gehouden, die is toch al weer 5 jaar ouder.
Het was helaas wishful thinking, Büttner speelt niet bij Ajax, Twente, PSV, AZ of Feyenoord en valt dus meteen af. Jammer, want ik blijf erbij dat hij best wel mee zou kunnen in Oranje.

Maar Bouma is echt :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ja idd. Als Buttner bij Ajax of PSV had gespeeld was ie zeker meegegaan. Ik blijf het een bizarre keuze vinden. Want wat heeft Willems dat Buttner niet heeft? Geen ervaring in ieder geval:
Willems
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2010/11 Sparta Rotterdam 13 0 Eerste divisie
2011/12 Sparta Rotterdam 3 0 Eerste divisie
2011/12 PSV 20 1 Eredivisie
Totalen: 36 1
Büttner
seizoen club wedstrijden doelpunten competitie
2007/08 Vitesse 1 0 Eredivisie
2008/09 Vitesse 23 3 Eredivisie
2009/10 Vitesse 27 2 Eredivisie
2010/11 Vitesse 24 0 Eredivisie
2011/12 Vitesse 32 5 Eredivisie
Totalen: 107 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Elke positie dubbel bezet dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                         Stekelenburg (Vorm Krul)

vd Wiel (Bouhlarouz) Heitinga (Vlaar) Mathijsen (Bouma) Anita (Willems)

v Bommel (Schaars)    d Jong (Strootman)

Robben (Kuyt)               Sneijder (vd Vaart)         Affelay (Lens - meer ervaring dan Narsingh & Maher; conservatieve Bert  ;) )

v Persie (Huntelaar)

"Urby Emanuelson is met stomheid geslagen, nu hij niet langer tot de voorlopige selectie van het Nederlands elftal behoord. De linkermiddenvelder werd echter niet door bondscoach Bert van Marwijk ingelicht, maar las het nieuws op internet. "Gelezen.. Niks gehoord.. Erg verbaasd.. Grote domper..", twitterde Emanuelson."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 15:56
Jullie zullen mij erg vreemd vinden, maar ik vind Edson Braafheid een goede optie als linksback, ok de laatste tijd speelt hij bij een Duitse middenmoot, maar hij heeft echt veel laten zien eerdere tijden.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Nog vier afvallers? Wat mij betreft mogen Wilfred Bouma (Vlaar heb ik iets hoger zitten), Siem de Jong (niet nodig in de spits en te zwak voor het middenveld), Adam Maher (Van der Vaart is een betere stand-in) en Jeremain Lens (Narsingh is beter als rechtsbuiten) dan thuisblijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:19
[...]

Urby is geen linksback, wil geen linksback zijn en kan het ook niet.
Emanuelson: 'Bij Ajax zagen ze me niet'

Urby Emanuelson heeft zich in een jaar tijd stormachtig ontwikkeld. De oud-Ajacied is bij AC Milan een man geworden en hoopt dat snel te laten zien op het EK. Het zou zijn eerste toernooi zijn en mede daarom wil hij best linksback spelen.

'Ik ben veranderd in Italië. Als persoon, in positieve zin. Ik heb hier leren vechten. Elke dag. Elke training. Elke wedstrijd. Het is een heel warme club. Als je ziet hoe die mannen met mij bezig zijn... Ik wilde laten zien dat ik hier thuishoor. In het begin had ik het zwaar, de intensiteit van de trainingen was hoog. Bij Ajax deden we veel meer met de bal, hier was het: 100 meter printen, 200 meter sprinten en dan moest ik een vijf kilo zwaar vest aan omdat ze vonden dat er fysiek nog veel te winnen was bij mij. Pittig, maar ik heb er profijt van', legt Emanuelson zijn verandering uit.

Bij Oranje wil hij nu laten zien dat hij het niveau aan kan. De uitspraken dat hij geen linksback wil spelen, zijn volgens hem uit zijn verband gerukt. 'Ik hoor de laatste tijd veel van vrienden en familie dat er in Nederland wordt gezegd dat ik nooit linksback wil spelen. Ik denk dat het voortkomt uit de Ajax-periode onder Martin Jol. Stond er groot in Sportweek: 'Nooit meer linksback'. Maar het enige dat ik deed, was een voorkeurspositie uitspreken. Ik speelde die tijd wel eens drie keer in de week en dan was het: zondag linksback, woensdag linksmidden en zaterdag linksvoor.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

apis29 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:28:
Elke positie dubbel bezet dan:
[...]
Dat zou zomaar kunnen. Al denk ik dat hij Kuyt op links zet en Afellay op de bank.
"Urby Emanuelson is met stomheid geslagen, nu hij niet langer tot de voorlopige selectie van het Nederlands elftal behoord. De linkermiddenvelder werd echter niet door bondscoach Bert van Marwijk ingelicht, maar las het nieuws op internet. "Gelezen.. Niks gehoord.. Erg verbaasd.. Grote domper..", twitterde Emanuelson."
Da's dan niet zo netjes van Bert, maar goed Urby voegt als linksback weinig toe.

@EJVL: Las ik daar Braafheid? :o Die is tegen Spanje toch door het ijs gezakt en komt tekort voor oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 14:26
[...]

En voor Bouma geldt precies hetzelfde als Ooijer 2 jaar geleden. Ik kan me nog wel herinneren hoe menigeen op GoT hier liep te tieren dat Ooijer bij de selectie zat. Iedereen liep hier te blaten dat Ooijer te oud en te sloom was, dat het een superslechte verdediger was etc. Uiteindelijk stond hij tegen Brazilie in de basis en speelde hij een superwedstrijd (maar daar hoorde je diezelfde personen pas over toen hij werd gecontracteerd door Ajax). Ook toen gold dat Ooijer als backup was gehaald voor het geval Mathijssen en/of Heitinga niet zou kunnen spelen. Naast het feit dat Van Marwijk in het centrum ervaring wil hebben, zijn er maar bar weinig echt goede Nederlandse centrale verdedigers. Dat is ook de enige reden dat Mathijssen en Heitinga vaste basisklant van Oranje zijn. En daarom zit Bouma nu dus nog bij de selectie en werd Ooijer 2 jaar geleden geselecteerd.
Eens (behoudens het deel over Ooijer en Ajax, bij die overgang was ook menig Ajacied nog zeer kritisch over Ooijer namelijk (werd door menigeen gezien als een aankoop in het rijtje Mido et cetera), maar dat is hier offtopic), als stand-in telt ervaring extra zwaar mee wat mij betreft. Aan Bouma kun je een kwartier voor de aftrap van de halve finale uitleggen dat hij de plek van Heitinga in moet nemen omdat Heitinga zich tijdens de warming-up heeft geblesseerd. Bouma zal daarvan minder in de war raken dan een jonge jongen, ook al is die voetballend misschien beter.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 16-05-2012 10:10 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:11
van marwijk wil gewoon de gok-noteringen van nederland verbeteren(of verslechteren, ligt eraan hoe je 't bekijkt) zodat hij meer wint omdat hij geld inzet op de titel voor NL

en hoe doe je dat nu beter door onverwachte keuzes te maken bij je selectie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het probleem van Bouma is dat een back ook snelheid nodig heeft, en als er iets is dat Bouma niet heeft , dan is het snelheid. Fredje gaat aan alle kanten voorbij worden gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
gambieter schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:37:
Het probleem van Bouma is dat een back ook snelheid nodig heeft, en als er iets is dat Bouma niet heeft , dan is het snelheid. Fredje gaat aan alle kanten voorbij worden gelopen.
Dat gaat hem niet worden nee. In het centrum kan hij misschien nog van waarde zijn, al vind ik dat ook al krap aan, maar je kunt Bouma echt niet op de linksback zetten. Snelle rechtsbuiten er tegenover en de problemen beginnen. Daarbij het je aanvallend ook geen reet aan Bouma als linksback, iets wat toch wel verwacht wordt in het Nederlands Elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik hoop dat Anita dan de nieuwe linksback van oranje wordt.
Aub geen Schaars, want wat viel die tegen Engeland door de mand zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:25:
Ik hoop dat Anita dan de nieuwe linksback van oranje wordt.
Aub geen Schaars, want wat viel die tegen Engeland door de mand zeg...
Anita is geen echte linksback en op die positie viel juist hij redelijk vaak door de mand afgelopen jaren en maakte hij meer cruciale fouten dan Willems afgelopen jaar bij PSV deed. We zagen juist dat Anita floreerde op de CVM positie en dat is ook de positie waar hij afgelopen half jaar standaard heeft gestaan. Dus ik denk dan ook dat Anita als stand-in zal worden gebruikt voor Willems.

En betreffende Bouma: ik denk ook niet dat Bouma voor de linksback positie meegaat. Hij zal als stand-in voor Mathijssen meegaan. En zo langzaam is Bouma nou ook weer niet. Mathijssen of Heitinga (of 2 jaar geleden Ooijer) zijn ook niet snel. En ervaren centrale verdedigers compenseren hun verminderde snelheid vaak met slimheid en ervaring.

Mijns inziens worden de basisverdedigers van Oranje: Van der Wiel, Heitinga, Mathijssen en Willems. En hun backups worden Boulahrouz, Vlaar, Bouma en Anita.

Bovenstaande 7 (+Anita) zijn de enige verdedigers die meegaan dus, dus dit lijken me wel zekerheidjes.

Dan zullen er dus nog 4 moeten afvallen bij de middenvelders+aanvallers. Ik denk dat dat dan Lens, S. De Jong, Schaars en Maher zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 09:28
Waarom Vlaar niet op de linksback positie zetten dan? :/
Willems gaat helemaal verrot gespeeld worden door die topspelers uit europa. Vlaar is veel groter en sterker, ik had het geweten.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Willems in de basis, dat zie ik ook niet zo zitten eigenlijk. :X

Die kerel heeft bij PSV een aantal aardige wedstrijden gespeeld maar ook flink geblunderd, die is echt nog niet klaar voor wedstrijden tegen Portugal en Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Precies, de Europa League is wel wat anders dan de CL of een EK.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik denk dat Cristiano Ronaldo spontaan in de lach schiet als ie Willems ziet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:46

Royz

Kleurenblind!!

ik denk dat ie dat ook doet als ie van der wiel ziet, of mathijssen en een iets minder grote lach bij heitinga

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Royz schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:56:
ik denk dat ie dat ook doet als ie van der wiel ziet, of mathijssen en een iets minder grote lach bij heitinga
En hij zal gaan huilen als hij Boularouz ziet... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Amras schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:58:
[...]

En hij zal gaan huilen als hij Boularouz ziet... >:)
Ik vind inderdaad dat je bij spelers als Ronaldo iemand moet opofferen om hem gewoon constant in zijn nek te zitten.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Kan Nigel de Jong eigenlijk niet in de verdediging spelen of is dat te link met die gruwelijke tackles van hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:55:
Ik denk dat Cristiano Ronaldo spontaan in de lach schiet als ie Willems ziet. :+
Dan zal ie nog harder lachen als Anita daar staat denk je niet ;)

Dus wie is dan wel een goede linksback? Vlaar is namelijk ook geen linksback en heeft daar afgelopen jaren nooit gespeeld. En ik denk dat Vlaar echt als backup voor het centrale duo meegaat. Mathijssen is nu nog aan het revalideren van een spierblessure en is er dus een redelijke kans dat Vlaar of Bouma al vanaf het begin zal moeten spelen (al is het maar een gedeelte van een wedstrijd om zo Mathijssen niet meteen volop te laten meespelen in het begin). En moet je dus niet 1 van die 2 opofferen voor de linksback positie.

Nigel De Jong zal denk ik ook niet linksback worden (alleen in een noodgeval). Nigel de Jong zal juist op het middenveld nodig zijn om onze matige verdediging te ondersteunen (wat ie op het WK ook deed). En misschien wordt ie nu dan links op het middenveld gepositioneerd om Willems te ondersteunen (in plaats van rechts bij Van der Wiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Toch vermoed ik dat het gaat tussen Bouma en Anita, waarbij ik denk dat Bert uiteindelijk voor Bouma kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Maar als Van Marwijk tussen die 2 zal gaan kiezen voor de linksback positie, is het onzinnig om Willems op te nemen in de selectie. Dan had ie wat mij betreft De Vrij in de selectie moeten laten. Wat ik trouwens nog steeds jammer vind. Ik zie in De Vrij wel onze toekomstige centrale verdediger bij Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:04
Royz schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:56:
Ik denk niet dat ie dat bij vd Wiel doet hoor, die's nog wel snel genoeg om hem te irriteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 15:56
Zou Royston Drenthe niets kunnen betekenen op links back?
Of een comeback van Giovanni van Bronckhorst?
tweaker2010 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:07:

@EJVL: Las ik daar Braafheid? :o Die is tegen Spanje toch door het ijs gezakt en komt tekort voor oranje.
Maar wel volgens mij de enige samen met Pieters, Willems, Alexander Büttner, die voor zijn huidige club ook daadwerkelijk op links back speelt...

[ Voor 82% gewijzigd door Ora et Labora op 16-05-2012 14:49 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:08

FreakNL

Well do ya punk?

Het is erg vroeg voor willems.. Maar vergeet niet dat van Bronckhorst een waardeloos seizoen speelde en door alle rechtsbuitens in de Eredivisie voorbij werd gelopen. En vervolgens speelt hij een geweldig WK... Willems komt er ook wel, hij is in potentie beter dan Pieters. Niet voor niets heeft hij alle vertegenwoordigende elftallen doorlopen.. Maar dit lijkt net wat te vroeg... Maarja, de alternatieven zijn schaars.. (no pun intented :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-06 15:59

Vos

AFCA

Als ik zou moeten kiezen tussen Bouma en Willems, dan ga ik voor de laatste. Bouma komt op LB zo erg tekort, die kan het Eredivisie niveau al niet meer aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vitesse speelt donderdag in de play-offs om Europees voetbal tegen RKC Waalwijk zonder Alexander Büttner • De linksback heeft een blessure aan de voet [Bron:VI]
Zou dit de reden zijn dat Büttner is afgevallen voor de EK-selectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

HamburgerHenk schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:42:
[...]

Ik denk niet dat ie dat bij vd Wiel doet hoor, die's nog wel snel genoeg om hem te irriteren
ik geef van der wiel geen schijn van kans tegen een ronaldo op toeren. wat mij betreft is het eerder een kwestie van zorgen dat ronaldo niet kan worden aangespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gelukkig is Maniche gestopt, maar Portugal heeft verder kwaliteit genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Als je ervoor zorgt dat de spitsen iig niet kunnen worden aangespeeld dan kunnen ze niets anders dan vanuit de 2e lijn schieten dat is in ieder geval minder gevaarlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Lieve mensen ... een vooraankondiging: Arjan Robben gaat niet mee naar het EK }:| :( }:| (daar zorg ik namelijk zelf wel voor :F )

Wist gewoon dat ie ging missen, zeker tegen een keeper als Cech waar het gewoon perfect moet zijn. Liep al weg toen de penalty werd gegeven, dacht al dat ie 'em weer zou nemen ... Heb volgens mij maar 1 keer een echt goede penalty gezien van AR dus dat zal dan wel geluk zijn geweest :+ .
Heb ook niet meer gekeken tot de penaltyreeks :D . In ieder geval gun ik het Abramovich nog wel; doel bereikt dus nu kan ie z'n centjes verder op zak houden >:) .

„Twijfels had hij niet gehad, toen hij aanlegde voor de penalty. „Absoluut niet. Ik wilde hem gewoon hard door het midden knallen. De bal ging niet voldoende omhoog.”

Hij moest dus hard en hoog door het midden en het werd links van het midden en laag d:)b #kannietschieten

Hehe, dat wordt een leuke wedstrijd dinsdag :+

[ Voor 105% gewijzigd door apis29 op 20-05-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:08

FreakNL

Well do ya punk?

Ik vind Robben echt wel een goeie speler. Kan uit het niets een goal maken. Maar kan ook uit het niets een bal hoog over schieten. Soms ongrijpbaar voor verdediger, maar 10 minuten later kan hij zich ook weer simpel vastlopen... Grillig, heet dat geloof ik.

Dat soort types moet je geen strafschop laten nemen.. Volgens mij had hij in april ook al een belangrijke gemist tegen Dortmund. Snap ook niet dat hij de strafschop nemer is bij München.. Daar heb je een koele kikker voor nodig...

Om ontopic te blijven, wie moet ze in het Nederlands Elftal nemen? Volgens mij is dat van Persie normaal gesproken? Maar die vind ik eigenlijk ook minder geschikt (altijd nog beter dan Robben trouwens).. Huntelaar, dat lijkt me nou wel een geschikt type...

Iedereen mist strafschoppen trouwens, ook de groten der aarde, maar je moet het risico wel verkleinen.. En bij Robben heb ik altijd het idee dat hij er relatief gezien meer mist dan anderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
:) Ja wilde al een voorzetje maken naar "jouw lijst van vijf" ;)

Regulier inderdaad Huntelaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik denk eerder een speler als Kuyt, volgens mij kan die ook wel redelijk penalty's nemen.

Hoorde van Marwijk trouwens zeggen dat Robben niet in de basis start dinsdag tegen Bayern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Nou, er moeten nog 4 spelers afvallen. Dit zijn denk ik de spelers die potentieel nog af kunnen vallen (de andere spelers lijken mij redelijk zeker):
1. Lens
2. Schaars
3. Siem de Jong
4. Maher
5. Luuk de Jong
6. Narsingh

Ik denk dat de eerste 4 gaan afvallen. Alle 4 hebben ze teveel concurrentie op de plekken waar ze kunnen spelen. En allen zijn ze niet beter dan hun concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
Waarom zouden én Anita én Bouma meegaan? Wat mij betreft sneuvelt er eentje. Narsingh gaat wel mee denk ik na vandaag
Pagina: 1 2 3 Laatste