De Nederlandse selectie voor het EK

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:22:
Waarom zouden én Anita én Bouma meegaan? Wat mij betreft sneuvelt er eentje. Narsingh gaat wel mee denk ik na vandaag
Omdat Van Marwijk voor elke positie in de verdediger 1 vervanger wil hebben. De basisspelers zijn VdWiel, Heitinga, Mathijssen en Willems. Vervangers zijn Boulahrouz, Vlaar, Bouma en Anita.

Dus ik denk niet dat Bouma óf Anita gaan afvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:03
Dat is geen wet hoor. We hebben vaak genoeg zeven verdedigers meegenomen voor vier plekken. En je kunt Schaars en De Jong in geval van nood ook naar achter halen. Acht verdedigers is zonde, zeker als ze van het niveau Bouma zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:28:
Dat is geen wet hoor. We hebben vaak genoeg zeven verdedigers meegenomen voor vier plekken. En je kunt Schaars en De Jong in geval van nood ook naar achter halen.
Ja maar met een slechte verdediging en een verdediging met een aantal spelers die terugkomen van blessures (VdWiel, Mathijssen) en een jonge nieuweling op de linksbackpositie moet je echt geen risico nemen en voor elke positie gewoon 1 vervanger hebben.
D-e-n schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:28:
Acht verdedigers is zonde, zeker als ze van het niveau Bouma zijn
We hebben meer dan voldoende keus op het middenveld en de aanval. Die 6 spelers die ik een paar posts hierboven noemde, zullen alle 6 niet gaan spelen op het EK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:03
Qua positie spelers zou je Maher niet meenemen maar ik vind het wel verleidelijk om hem wel mee te nemen. Die gast heeft zoveel talent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:59
Waarom Bouma meenemen?
Als hij moet spelen dan heb je direct een probleem mocht hij tegen snelle spelers moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Mathijsen is net zo langzaam als Bouma hoor, dat is ook echt geen snelle. Sowieso heeft heel de verdediging een probleem als ze tegen snelle spelers moeten. VdWiel, Heitinga, Mathijsen en Willems worden tegen elke snelle aanvaller eruit gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

D-e-n schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:38:
Qua positie spelers zou je Maher niet meenemen maar ik vind het wel verleidelijk om hem wel mee te nemen. Die gast heeft zoveel talent.
Daar gaat het niet om, je ziet gewoon dat die jongen nog niet klaar is voor een eindtoernooi op topniveau.
Na het EK is het vroeg genoeg, vergeet niet dat hij pas 1 seizoen in de eredivisie gespeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:59
silmaril8 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:49:
Mathijsen is net zo langzaam als Bouma hoor, dat is ook echt geen snelle. Sowieso heeft heel de verdediging een probleem als ze tegen snelle spelers moeten. VdWiel, Heitinga, Mathijsen en Willems worden tegen elke snelle aanvaller eruit gelopen.
Damn dat klopt ook weer.
Zullen we de naam van dit Themaforum veranderen in WK 2014? Want ik denk dat we daar meer kans hebben om door de groepsfase te komen dan dit EK.

Kunnen we ook direct plannen maken over hoe we Belgie kapot maken en dan hun verdedigers jatten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-06 23:36

Vuvuzela

My spire is forming

Vrijwel zeker dat ze mee gaan:

Stekelenburg, Vorm, Krul
Van der Wiel, Boulahrouz
Heitinga
Mathijsen
Schaars
Van Bommel, Van der Vaart
Sneijder
Nigel de Jong, Strootman
Robben,
Van Persie, Huntelaar
Affelay, Kuyt.

Twijfel:

Vlaar
Bouma
Willems
Anita
Maher, Siem de Jong
Lens, Narsingh
Luuk de Jong

Van de laatste groep mogen er nog 5 mee. Wie denken jullie? Ik denk Vlaar, Willems, Luuk, Narsingh. En dan Anita of Maher..

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik zou Schaars thuislaten en Anita meenemen, maarja wie ben ik...
Willems vind ik geen twijfelgeval en verder hoop ik dat Narsingh meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460074

Vuvuzela schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:13:
Twijfel:

Vlaar
Bouma
Willems
Anita
Maher, Siem de Jong
Lens, Narsingh
Luuk de Jong

Van de laatste groep mogen er nog 5 mee. Wie denken jullie? Ik denk Vlaar, Willems, Luuk, Narsingh. En dan Anita of Maher..
Ik hoop dat afvallen: Bouma!! , Maher, Lens, Luuk de jong
Ik denk dat afvallen: Maher, Lens, Siem de Jong en Anita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:57
Verwacht ook dat Anita, Maher, Lens en Siem de Jong thuisblijven ja. Bouma mag op zich wel mee, situatie lijkt erg op Ooijer twee jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:17:
Ik zou Schaars thuislaten en Anita meenemen, maarja wie ben ik...
Willems vind ik geen twijfelgeval en verder hoop ik dat Narsingh meegaat.
Zou nu ook Schaars thuislaten aangezien van Marwijk er geen probleem mee heeft Anita op die plek te gebruiken. Dat betekent voor mijn eerdere keuzes dus een vrije plek voor Lens/Narsingh en ze dus allebei mee kunnen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Heitinga het gehele EK de bank laten warm houden. En Vlaar ervoor in de plaats. Toch iets minder slecht dan Heitinga vind ik zo.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:56
GS88 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:43:
Heitinga het gehele EK de bank laten warm houden. En Vlaar ervoor in de plaats. Toch iets minder slecht dan Heitinga vind ik zo.
Heitinga kan wél opbouwen itt Vlaar. Anders hou je niemand over die kan opbouwen want van mathijsen hoef je het niet te hebben. Vlaar vind ik persoonlijk ook een iets wat dommige, lompe en trage CV.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biert1982
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:33
Met zo weinig goeie verdedigers in de selectie zou je haast je opstelling gaan aanpassen. Gewoon een spits erbij Huntelaar bij Van Persie zetten en 1 verdediger opofferen. Dat verwacht de tegenstander nooit. Dus ipv 4 aanvallers 6 verdedigers als bij het WK 5 aanvallers 5 verdedigers. En ja Nigel en Mark zijn verdedigers die een linie voor de verdediging staan.

Spelers die ik niet zou meenemen uit de voorselectie zijn Maher, Siem de Jong, Lens en Willems.

Ik snap persoonlijk niet waarom Willems mee is genomen. Ik heb die gast echt pas 1 of 2 fatsoenlijke (nog niet eens goede) wedstrijden zien spelen. Voor de eredivisie is het zelfs een matige speler. Zou dan meer vertrouwen hebben in Bouma links back hoewel hij ook geen talent meer is/heeft.

Siem de Jong heeft in mijn ogen in de selectie 0 meerwaarde. Als middenvelder hebben we al getalenteerdere spelers rondlopen die hetzelfde kunnen en als aanvaller komt hij te kort t.o.v. zijn broer en andere.

Anita is in mijn ogen een goeie voetballer. Niet meer standaard op de linksback bij Ajax, maar van de talenten die we daar hebben 1 van de beste. Nu Pieters terug is, is hij voor Bertje 2de keus denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door biert1982 op 23-05-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 11:38
Jij hebt wekelijks de wedstrijden van Everton gezien begrijp ik uit je post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45

Vos

AFCA

Sorry maar dat vind ik echt kul, als je nou Mathijsen genoemd had dan had ik je punt nog kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

biert1982 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:53:
Met zo weinig goeie verdedigers in de selectie zou je haast je opstelling gaan aanpassen. Gewoon een spits erbij Huntelaar bij Van Persie zetten en 1 verdediger opofferen. Dat verwacht de tegenstander nooit. Dus ipv 4 aanvallers 6 verdedigers als bij het WK 5 aanvallers 5 verdedigers. En ja Nigel en Mark zijn verdedigers die een linie voor de verdediging staan.
Serieus? Duitsland is geen niveau San Marino hoor! Daar helpen geen 5 aanvallers tegen. :z
Bovendien lopen al die aanvallers elkaar dan in de weg.
Anita is in mijn ogen een goeie voetballer. Niet meer standaard op de linksback bij Ajax, maar van de talenten die we daar hebben 1 van de beste. Nu Pieters terug is, is hij voor Bertje 2de keus denk ik.
Pieters terug? Waar heb jij het over? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Check die Willems eens de enige goal van de training scoren:
http://nos.nl/video/376518-schaars-sluit-aan-bij-oranje.html 1:40

Ik denk nog steeds dat de komende 4 gaan afvallen:
- Maher
- Siem de Jong
- Lens
- Schaars

Alhoewel Schaars misschien nog kan worden vervangen door Anita want ik hoorde dat Anita vandaag het als linksback mocht proberen en aangezien Anita in de wedstrijd eergisteren als rechtsback speelde, denk ik dat Van Marwijk hem aan het testen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zoals die verslagger zegt gaat het tussen Anita en Vlaar. Dus wat Schaars betreft verwacht ik wel dat die meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:15
silmaril8 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:19:
Check die Willems eens de enige goal van de training scoren:
http://nos.nl/video/376518-schaars-sluit-aan-bij-oranje.html 1:40

Ik denk nog steeds dat de komende 4 gaan afvallen:
- Maher
- Siem de Jong
- Lens
- Schaars

Alhoewel Schaars misschien nog kan worden vervangen door Anita want ik hoorde dat Anita vandaag het als linksback mocht proberen en aangezien Anita in de wedstrijd eergisteren als rechtsback speelde, denk ik dat Van Marwijk hem aan het testen is.
Wie kapte hij daar kinderlijk eenvoudig uit? Zou eigenlijk zeggen dat het qua postuur van Bommel was, maar hij had neit de krullen.. Die mag sowieso naar huis wie dat was.. sjonge jonge

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Was Van Bommel ja, dus die mag gaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Willems is linkshandig he, dus ik neem aan dat je dan niet verwacht dat zo'n jongeling de bal met rechts erin knalt. Dus het is Van Bommel vergeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Linkshandig? Ik ben rechtshandig en linksbenig, ik fop iedereen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:03
schaars gaat niet afvallen, die is er pas 1 dag en dan mag ie gelijk weer weg, lijkt me niet. Als het maar niet betekend dat Anita afvalt.

Beter is dan dat anita de backup links en rechtsback wordt waardoor boulahrouz de backup centrale verdediger wordt.

Dan valt vlaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 23:52
Ik denk dat Anita afvalt, gewoon de minste speler op zijn positie. Het is een middenvelder, daar hebben we er al genoeg van. De broertjes de Jong komen ook tekort, zeker nu Maher het ineens heel goed doet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Juist over Maher was van marwijk niet tevreden tegen Bayern, dus dat valt nog te bezien. Al vind ik niet de iig Siem de Jong thuis hoort in oranje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

HamburgerHenk schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:00:
schaars gaat niet afvallen, die is er pas 1 dag en dan mag ie gelijk weer weg, lijkt me niet. Als het maar niet betekend dat Anita afvalt.

Beter is dan dat anita de backup links en rechtsback wordt waardoor boulahrouz de backup centrale verdediger wordt.

Dan valt vlaar af.
Tja, het blijft afwachten natuurlijk Wel bizar dat Bert zijn keuze al voor de volgende wedstrijd bekend maakt.
Dat betekent voor sommige spelers dat ze alleen beoordeelt worden op dat bizarre oefenpotje tegen Bayern.
Daarnaast vraag ik me af of Van Marwijk op positie of op kwaliteiten beoordeeld. Schaars is als linksback echt niet beter als Emanuelson en Anita, maar heeft wel meer ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik denk dat ze vooral beoordeeld worden op de trainingen. De basis staat al lang vast, de eerste vijf, zes daarna ook. De rest moet een leuke aanvulling zijn, goed in de groep liggen, mee kunnen op de training, etc. Het zal altijd een verzwakking worden als ze onverhoopt toch moeten spelen.

Of anders: Oefenpotje om een leuke prijs en/of een zware straf. Spelers zelf twee teams laten kiezen, ouderwets poten en om de beurt een speler kiezen. dan vallen er vanzelf een paar spelers af... :)

Laten we het eens proberen, de drie keepers staan al vast dus die laten we buiten beschouwing, maar 2 keepers mogen wel beginnen met kiezen:
  • Team Stekelenburg kiest Van Bommel...
  • Team Krul kiest... ?

[ Voor 43% gewijzigd door Fiber op 26-05-2012 14:01 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Willems en Narsingh in definitieve EK-selectie
HOOFDDORP - Bondscoach Bert van Marwijk heeft Jetro Willems en Luciano Narsingh opgenomen in zijn definitieve EK-selectie.

De Ajacieden Siem de Jong en Vurnon Anita, PSV’er Jeremain Lens en Adam Maher van AZ zijn de vier afvallers uit de 27-koppige voorselectie.
De pas achttienjarige Willems, die uitkomt voor PSV, is een kandidaat voor de linksbackpositie. Narsingh is een vleugelaanvaller van sc Heerenveen.
“Ik heb zojuist uitgebreid de tijd genomen om met de afvallers te spreken en hen uitleg gegeven over het hoe en waarom”, aldus Van Marwijk.
“Daar hadden zij na hun goede werk recht op. Zij kunnen met opgeheven hoofd het trainingskamp verlaten.”
Oefenduels
Nederland oefent zaterdag in Amsterdam tegen Bulgarije. Woensdag is Slowakije in Rotterdam de volgende sparringpartner van Oranje, waarna de oefencampagne wordt afgesloten in Amsterdam met een wedstrijd tegen Noord-Ierland.

Oranje speelt zijn eerste EK-wedstrijd op 9 juni tegen Denemarken. De andere poulegenoten van Nederland zijn Duitsland (13 juni) en Portugal (17 juni).
De EK-selectie van Oranje:
Ibrahim Afellay (Barcelona), Mark van Bommel (AC Milan), Kahlid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Luuk de Jong (FC Twente), Nigel de Jong (Manchester City), Tim Krul (Newcastle United), Dirk Kuijt (Liverpool), Joris Mathijsen (Malaga), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal), Arjen Robben (Bayern München), Stijn Schaars (Sporting), Wesley Sneijder (Inter), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Ron Vlaar (Feyenoord), Michel Vorm (Swansea City), Gregory van der Wiel (Ajax) en Jetro Willems (PSV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De Ajacieden Siem de Jong en Vurnon Anita, PSV’er Jeremain Lens en Adam Maher van AZ zijn de vier afvallers uit de 27-koppige voorselectie.
Dus toch, wel jammer voor Anita. Als linksback denk ik dat hij tekort komt en de positie op het middenveld is al goed bezet. Verder kan ik me wel in de keuzes vinden. Mooi voor Narsingh dat hij naar het EK gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Jammer van Maher... En ik vond het al eerder jammer van Emanuelson.

Anyway, de keuzes zijn dus al gemaakt, het boek kan dicht, het EK kan beginnen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen grote verrassing wat mij betreft. Anita heeft het probleem dat hij op geen enkele positie echt de beste of beste vervanger is. Zoals de Engelsen zeggen "jack of all trades, master of none".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:37

FreakNL

Well do ya punk?

Maher en Siem de Jong sowieso logisch. Die eerste is er nog niet echt klaar voor en die tweede heeft het niveau helemaal niet. En op het middenveld is het al zo vreselijk druk met "grote" spelers...

Lens heeft het verloren van Narsingh blijkbaar, daar kun je over discussiëren.

En Anita, tja. Ik zie er niet veel in, ik vind hem te klein voor het middenveld. De enige positie waarvoor hij misschien in aanmerking zou kunnen komen is een back positie, maar daar ziet van Marwijk blijkbaar niet veel in.

Ik kan me vinden in deze afvallers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
whahaha natuurlijk valt Anita af, van persie natuurlijk in de spits en van marwijk haalt weer de fun eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
FreakNL schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:19:
Maher en Siem de Jong sowieso logisch. Die eerste is er nog niet echt klaar voor en die tweede heeft het niveau helemaal niet. En op het middenveld is het al zo vreselijk druk met "grote" spelers...

Lens heeft het verloren van Narsingh blijkbaar, daar kun je over discussiëren.

En Anita, tja. Ik zie er niet veel in, ik vind hem te klein voor het middenveld. De enige positie waarvoor hij misschien in aanmerking zou kunnen komen is een back positie, maar daar ziet van Marwijk blijkbaar niet veel in.

Ik kan me vinden in deze afvallers..
Zonde voor Anita, ook balen voor Ajax dat Narsingh bij de definitieve selectie zit.. Kan hij zich toch in de kijker spelen voor andere clubs.. En de prijs zal ook wel wat omhoog gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is het moment om de clubbril af te zetten en de Oranjebril op te zetten ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
gambieter schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:30:
[...]

Dit is het moment om de clubbril af te zetten en de Oranjebril op te zetten ;)
Ben meer Ajacied dan Oranje supporter! ;)

Maar hoop natuurlijk wel dat ze het goed gaan doen.. Ben vooral benieuwd hoe van Marwijk de voorhoede gaan inrichten. Dat van Persie en Huntelaar samen spelen dat verwacht ik heel eerlijk gezegd wel..

Maar zal Kuijt spelen, daar ben ik vooral benieuwd naar.. (ik hoop van niet, want denk dat we betere spelers voor die positie hebben.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Gynnad schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:31:
[...]

Ben meer Ajacied dan Oranje supporter! ;)

Maar hoop natuurlijk wel dat ze het goed gaan doen.. Ben vooral benieuwd hoe van Marwijk de voorhoede gaan inrichten. Dat van Persie en Huntelaar samen spelen dat verwacht ik heel eerlijk gezegd wel..

Maar zal Kuijt spelen, daar ben ik vooral benieuwd naar.. (ik hoop van niet, want denk dat we betere spelers voor die positie hebben.. )
Ik ben er ook wel benieuwd naar wat hij gaat doen... er is eigelijk ontzettend veel keuze wat dat betreft.

Kuijt is niet de beste, maar eigenlijk toch best wel belangrijk. Als je even kijkt naar het WK in 2010 en het EK in 2008 dan zie je dat hij heel vaak betrokken is bij belangrijke acties en doelpunten.

En tja, het het van Persie en Huntelaar verhaal is ook wel een lastige... ze doen het allebei erg goed in Engeland en Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Uniciteit schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:21:
[...]
En tja, het het van Persie en Huntelaar verhaal is ook wel een lastige... ze doen het allebei erg goed in Engeland en Duitsland.
Het is zoals Huntelaar gisteren op TV zei: ''Robin is de betere voetballer en ik de betere spits.''
De vraag is wat Van Marwijk wil, mooie acties of veel goals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Volgens SV haalt Mathijsen door zijn hamstringblessure het EK niet, wie verwachten jullie als evt vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
tweaker2010 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:59:
Volgens SV haalt Mathijsen door zijn hamstringblessure het EK niet, wie verwachten jullie als evt vervanger?
Ik hoop Gouweleeuw maar om eerlijk te zijn verwacht ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Jeffrey Bruma misschien? ik heb eigenlijk niet veel meer van hem gehoord sinds dat hij niet meer in aanmerking kwam voor de centrale positie bij HSV, hij is alleen wel rechtsbenig maar toch een goede beloftevolle speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:11:
Ik hoop Gouweleeuw maar om eerlijk te zijn verwacht ik het niet.
Wat heb jij toch met groentjes die je voor de leeuwen wilt gooien? Van Kuyt op linksback tot Van Rhijn etc, ik zie je eigenlijk geen enkele echt serieus te nemen suggestie doen :) .

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 28-05-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
lol gambieter Kuyt was een grap en ik heb gezegd dat ik van Rhijn daar graag daar in actie wil zien, alleen niet op een EK maar een oefenpot, trouwens Willems is ook een groentje?, is het ook te vroeg voor hem? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Tweaking Art op 27-05-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:26:
lol gambieter Kuyt was een grap en ik heb gezegd dat ik van Rhijn daar graag daar in actie wil zien, allen niet op een EK maar een oefenpot, trouwens Willems is ook een groentje?, is het ook te vroeg voor hem? ;)
Yep, Willems is een groentje maar voor die plek is eigenlijk geen echt alternatief. Om dan nog een groentje in de verdediging te zetten (die toch al nooit het sterkste punt van Oranje is), is gelijk aan harakiri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
gambieter schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:29:
[...]

Yep, Willems is een groentje maar voor die plek is eigenlijk geen echt alternatief. Om dan nog een groentje in de verdediging te zetten (die toch al nooit het sterkste punt van Oranje is), is gelijk aan harakiri.
Hij hoeft niet per se in de basis te staan, dan kan hij in ieder geval ruiken aan het echte werk, vlaar of bouma zou centraal kunnen spelen, boulahrouz ook natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Kuyt is een speler die veel sympathie wekt bij fans en hij is nuttig op zijn eigen manier, hij is alleen zijn basisplaats verloren bij liverpool, jammer voor hem want dat hij hard voor het team werkt is wel duidelijk.

Robin en Klaas-jan zijn beide geweldige spelers, ieder op zijn eigen manier, robin geweldige techniek en huntelaar is toch wel een erg goede afmaker, tweakers vraag lijkt eenvoudig, als ik moet kiezen voor een van hen zou ik voor de winst en dus voor goals kiezen, de cijfers spreken in het voordeel van huntelaar maar ik zou nooit een goede voetballer als van Persie op de bank zetten dus zou ik toch voor van Persie kiezen, het is gewoon een lastig luxeprobleem, ik zou een compromis sluiten en sommige kiezen voor slechts een van hen, we zullen zien op het EK wat het is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb een paar berichten over de mogelijke blessure en vervanger van Mathijsen hier naar toe verplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tweaking Art schreef op zondag 27 mei 2012 @ 23:52:
Kuyt is een speler die veel sympathie wekt bij fans en hij is nuttig op zijn eigen manier, hij is alleen zijn basisplaats verloren bij liverpool, jammer voor hem want dat hij hard voor het team werkt is wel duidelijk.

Robin en Klaas-jan zijn beide geweldige spelers, ieder op zijn eigen manier, robin geweldige techniek en huntelaar is toch wel een erg goede afmaker, tweakers vraag lijkt eenvoudig, als ik moet kiezen voor een van hen zou ik voor de winst en dus voor goals kiezen, de cijfers spreken in het voordeel van huntelaar maar ik zou nooit een goede voetballer als van Persie op de bank zetten dus zou ik toch voor van Persie kiezen, het is gewoon een lastig luxeprobleem, ik zou een compromis sluiten en sommige kiezen voor slechts een van hen, we zullen zien op het EK wat het is geworden.
Inderdaad, Kuyt ligt aardig goed bij het Nederlandse publiek. Ik vind dat je hem op dit moment ook gewoon nog nodig hebt: hij zet vaak druk en als het nodig is verdedigt hij ook meteen mee. Het is gewoon nog een heel handige speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:46

Royz

Kleurenblind!!

Ik denk dat Willems ook wel iemand als Kuyt nodig kan hebben aan die kant. Kuyt ondersteunt natuurlijk gewoon ook de linksback en dat heb je bij Willems af en toe nog wel nodig denk ik

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Royz schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:04:
Ik denk dat Willems ook wel iemand als Kuyt nodig kan hebben aan die kant. Kuyt ondersteunt natuurlijk gewoon ook de linksback en dat heb je bij Willems af en toe nog wel nodig denk ik
Of juist niet. Zet Robben op links en geen tegenstander durft daar voorbij de gaan.
Daarnaast is Kuyt niet de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ze houden echt geen 4 man achterin bij balbezit. Er schuift er vast 1 door, en het slimst is om degenen te doen waar de tegenstander het zwakst is. Bij NL zou dat de linksback zijn dus. Robben zou vast worden overgenomen door 1 van de 2 centrale verdedigers dan

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Als Mathijsen echt te geblesseerd blijkt en hij dus thuisblijft, denk ik dat Anita zal worden opgeroepen en dat Boulahrouz zal doorschuiven als vervanger voor Heitinga (en Vlaar als vervanger voor Bouma). Boulahrouz is nu een vervanger voor VdWiel, maar dat zal dan dus Anita worden. Wat ik trouwens absoluut geen goede back vindt (ook niet op rechts). Maar in Van Marwijks ogen is het wel de beste optie dus die zal dan wel opgeroepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 17-06 12:57
Royz schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:23:
Ze houden echt geen 4 man achterin bij balbezit. Er schuift er vast 1 door, en het slimst is om degenen te doen waar de tegenstander het zwakst is. Bij NL zou dat de linksback zijn dus. Robben zou vast worden overgenomen door 1 van de 2 centrale verdedigers dan
Er zijn weinig tegenstanders die het aan zouden durven om achterin één op één te spelen, zeker als je iemand met de actie en snelheid van Robben tegenover je hebt staan. Balverlies levert dan bijna zeker een kans op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364257

Je hebt centraal achterin wel mensen nodig die onder druk rustig kunnen blijven aan de bal en opbouwend iets kunnen. Haal derhalve Stefan de Vrij maar weer erbij. Ik weet dat hij jong is, geen ervaring heeft en het van mij niet een 100% objectieve keuze is, maar een betere centrale verdediger die in vorm is hebben we momenteel niet rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 09:47

Pubbert

random gestoord

De rugnummers van Oranje in Polen en Oekraïne:

1. Maarten Stekelenburg

2. Gregory van der Wiel

3. John Heitinga

4. Joris Mathijsen

5. Wilfred Bouma

6. Mark van Bommel

7. Dirk Kuyt

8. Nigel de Jong

9. Klaas Jan Huntelaar

10. Wesley Sneijder

11. Arjen Robben

12. Michel Vorm

13. Ron Vlaar

14. Stijn Schaars

15. Jetro Willems

16. Robin van Persie

17. Kevin Strootman

18. Luuk de Jong

19. Luciano Narsingh

20. Ibrahim Afellay

21. Khalid Boulahrouz

22. Tim Krul

23. Rafael van der Vaart

Opmerkelijk in mijn ogen:

Bouma 5, hij zal toch niet direct als 1 of 2e keus voor linksback gezien worden?
Huntelaar 9 ipv van Persie.
Vorm 12, dus lijkt me 2e doelman (niet onterecht in mijn ogen)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind 16 echt geen rugnr voor van persie. Zou die nu geslachtofferd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 09:47

Pubbert

random gestoord

Ik had persoonlijk als Van Marwijk de nummers van RvP ook met die van Kuyt gewisseld.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Thund3r schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:18:
De rugnummers van Oranje in Polen en Oekraïne:
[...]
Heb je hier een bron van? Vind er wel een opvallende nummers tussen zitten.
Dat zou betekenen dat Van Persie op de bank zit en dat Fredje linksback is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Wow..dit is wel erg in mijn ogen hoor..
Op het WK speelde we ook vaak met de nr's 1 t/m 11 als basis. Ben echt wel teleurgesteld zeg :X Bouma als LB?? Nee toch..
Van Persie moet ook gewoon spelen, hoe dan ook! Dan maar in plaats van Kuyt, je speelt notabene al met 2 verdedigende middenvelder EN een niet opkomende back met Bouma.
Als dit echt onze basis word ben ik ontzettend teleurgesteld..

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
tweaker2010 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:48:
[...]

Heb je hier een bron van? Vind er wel een opvallende nummers tussen zitten.
Dat zou betekenen dat Van Persie op de bank zit en dat Fredje linksback is :z
Beetje zoeken mag wel hoor ;)
http://knvb.nl/nieuws/22611/rugnummers-oranje-bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06 20:30
Huntelaar met 9! :)F

Hopelijk is dat een teken dat hij in de basis gaat beginnen. Dat wil overigens niet zeggen dat ik vind dat Van Persie niet in de basis hoort, laat hem Kuijt maar vervangen.

Bouma als linksback kan wel pijnlijk worden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ervan uitgaande dat 1 t/m 9 basis op het EK is:

Het is wat mij betreft óf Van Persie, óf Huntelaar. Samen gaat gewoon niet, want Van Persie rendeert gewoon niet goed genoeg op de flanken en op 10 is Sneijder onomstreden.

Dus ik vind het niet zo gek dat 1 van de 2 buiten de basis valt. Ikzelf had liever Van Persie gehad omdat ik denk dat Huntelaar tegen sterke tegenstanders het laat afweten. Van Persie is ook veel beweeglijker dan Huntelaar en dat heb je denk ik ook wel nodig met een Robben en een Sneijder in je elftal.

Bouma als linksback in de basis is inderdaad een vreemde keuze. Maar ik denk eerder dat er nu alvast rekening wordt gehouden met het feit dat Mathijsen door de blessure zal afvallen of in ieder geval niet veel zal spelen de eerste wedstrijden en daardoor Bouma dus Mathijsen in het centrum zal vervangen. Maar dat Van Marwijk Mathijsen toch niet helemaal wil afschrijven en Mathijsen daardoor wel in de basis11-nummering staat. En aangezien Van Marwijk nog twijfelt tussen Willems en Schaars als vaste linksback, is het dan ook logisch dat die 2 niet bij de eerste 11 zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 29-05-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Sommige spelers hebben een voorkeur voor een bepaald rugnummer. Van der Vaart speelt al jaren met 23, net als bijvoorbeeld 'vroeger' Ronald Waterreus....

Dat Dirk Kuijt nummer 7 krijgt is ook opvallend trouwens..., naast Bouma met nummer 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:37

FreakNL

Well do ya punk?

Kuyt gaat denk ik gewoon spelen.

@silmaril8, ik deed in het andere topic op ongeveer dezelfde tijd een post van dezelfde strekking (mbt Huntelaar en RvP).. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Van Persie heeft dat nummer dus zelf gekozen > https://twitter.com/DuBla...70072627200/photo/1/large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Afellay kiest ook vaak zelf voor nummer 20 trouwens. Twee keer zo goed als de nummer 10... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zo ken ik er nog wel een paar. Geloof mij maar: voor een echte spits telt alleen nummer 9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

Van Persie kan niet op rechts? Sinds wanneer is dat opeens zo want dat hoor ik wel vaker, maar van Persie is van origine een buitenspeler, hij is pas sinds 2 seizoenen ofzo echt een spits geworden. In oranje heeft hij ook het beste gerendeerd op rechts zelf. Maar het is gewoon zo een ontzettend goede voetballer, ik twijfel er niet aan dat hij het op links prima kan, om de voorzet op Huntelaar's hoofd te zetten :P
Er zijn nog 2 oefenwedstrijden toch? Speel dan ipv zo een rare opstelling met in de voorhoede van Persie, Huntelaar, Robben.
Want zoals het nu gaat is het wel raar, want voorheen was v Marwijk altijd heel stug in het: "je moet wel spelen bij je club". Maar zowel Sneijder als Kuyt hebben heel weinig gespeeld. Nu snap ik nog dat je Sneijder opstelt (v Persie kan overigens ook op 10), omdat hij gewoon van wereldklasse is. Maar Kuyt hoeft toch helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

tweaker2010 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:28:
[...]

Zo ken ik er nog wel een paar. Geloof mij maar: voor een echte spits telt alleen nummer 9 ;)
Bij Arsenal koos hij voor 10 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

De meeste spelers hebben hun WK nummer gehouden. Behalve Van Persie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

En VD Vaart kiest ook altijd voor 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volgens mij zoeken we echt teveel achter een nummer.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx

DeppOx

l33t lurker

Op het WK zei het iig wel wat, want toen waren de nummers 1 t/m 11 gewoon de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind het zelf uitkiezen van nummers ook een beetje raar. Maar goed ik zal wel ouderwets zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@DeppOx: Van Persie is net een klein kind zoals hij erbij liep tegen Bulgarije toen hij niet op zijn favoriete plekje mocht spelen, wat een drama... Misschien is dit de straf van Bert, we zullen het wel zien woensdag.

PS: de reden dat van Persie bij Arsenal niet met nummer 9 speelt is simpel:
http://www.arsenalnews.co.uk/is-the-number-9-shirt-cursed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Laten we het een keer omdraaien, Van Persie in de spits en Huntelaar links. Kijken of Huntelaar daar blij van wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

tweaker2010 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:39:
@DeppOx: Van Persie is net een klein kind zoals hij erbij liep tegen Bulgarije toen hij niet op zijn favoriete plekje mocht spelen, wat een drama... Misschien is dit de straf van Bert, we zullen het wel zien woensdag.

PS: de reden dat van Persie bij Arsenal niet met nummer 9 speelt is simpel:
http://www.arsenalnews.co.uk/is-the-number-9-shirt-cursed/
Zo heeft elke club wel wat.. is soms wel leuk om te weten.. Feyenoord bv. geeft never nooit niet het rugnummer 12 aan een speler. Dat is het 'rugnummer' van het Legioen. *O*

:P En zo zullen er wel meerdere clubs zijn met bepaalde nummers die niet gedragen worden.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:00

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

GS88 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:42:
[...]

Zo heeft elke club wel wat.. is soms wel leuk om te weten.. Feyenoord bv. geeft never nooit niet het rugnummer 12 aan een speler. Dat is het 'rugnummer' van het Legioen. *O*

:P En zo zullen er wel meerdere clubs zijn met bepaalde nummers die niet gedragen worden.
Klopt, zie Wikipedia: Retired numbers in association football :)

Rail Away!

Pagina: 1 2 3 Laatste