De Nederlandse selectie voor het EK

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:15
Wat is volgens jou de ideale selectie om mee naar het EK 2012 te gaan?

De mijne ziet er voorlopig als volgt uit:
3 keepers
Maarten Stekelenburg
Michel Vorm
Tim Krul

7 verdedigers
Gregory van der Wiel
John Heitinga
Joris Mathijsen
Khalid Boulahrouz
Vurnon Anita
Erik Pieters
Ricardo van Rhijn Hedwiges Maduro

7 Middenvelders
Mark van Bommel
Nigel de Jong
Wesley Sneijder
Stijn Schaars
Ibrahim Affelay
Rafael van der Vaart
Kevin Strootman

6 Aanvallers
Arjen Robben
Robin van Persie
Klaas-Jan Huntelaar
Wijnaldum Luuk de Jong
Derk Boerrigter
Urby Emanuelson

[ Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 27-04-2012 11:21 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:39
Geen complete selecie voor mij, maar ik zou een "harde werker" als Dirk Kuyt zeker meegenomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06 20:30
Voor Ricardo van Rhijn lijkt mij het Nederlands Elftal wat vroeg, hij heeft wat leuke wedstrijden gespeeld maar is nog jong en zal ook zeker mindere wedstrijden gaan spelen. Hij is echt nog te licht voor Oranje.

Verder zou ik Wijnaldum thuislaten, daar ben ik niet zo kapot van, en voor hem Ricky van Wolfswinkel of Luuk de Jong meenemen. Prima spitsen die zich goed hebben ontwikkeld afgelopen jaar.

Strootman heet trouwens Kevin van voren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Amras schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:31:
Voor Ricardo van Rhijn lijkt mij het Nederlands Elftal wat vroeg, hij heeft wat leuke wedstrijden gespeeld maar is nog jong en zal ook zeker mindere wedstrijden gaan spelen. Hij is echt nog te licht voor Oranje.

Verder zou ik Wijnaldum thuislaten, daar ben ik niet zo kapot van, en voor hem Ricky van Wolfswinkel of Luuk de Jong meenemen. Prima spitsen die zich goed hebben ontwikkeld afgelopen jaar.

Strootman heet trouwens Kevin van voren. ;)
Zat net eigenlijk te bedenken i.p.v. Ricardo van Rhijn misschien Hedwiges Maduro, wel pas net terug van een blessure, maar eigenlijk toch wel een goede kracht van Valencia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Gynnad schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:18:
[...]

Zat net eigenlijk te bedenken i.p.v. Ricardo van Rhijn misschien Hedwiges Maduro, wel pas net terug van een blessure, maar eigenlijk toch wel een goede kracht van Valencia..
Maduro is inderdaad een goed optie. Of Jeffrey Bruma, die heeft ook al een paar interlands gespeeld en is een erg talentvolle verdediger die bij een aardige club speelt: Hamburger SV. Ik heb alleen geen enkel idee hoe hij het daar nu doet momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

3 keepers
Maarten Stekelenburg, Michel Vorm, Tim Krul

7 verdedigers
Gregory van der Wiel, John Heitinga, Joris Mathijsen, Jeffrey Bruma, Vurnon Anita, Erik Pieters, Hedwiges Maduro

7 Middenvelders
Mark van Bommel, Nigel de Jong, Wesley Sneijder, Stijn Schaars, Ibrahim Affelay, Rafael van der Vaart, Urby Emmanuelson

6 Aanvallers
Arjen Robben, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar, Luuk de Jong, Derk Boerrigter, Dirk Kuyt

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 27-04-2012 11:30 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 12:08
Ik zie Ola John eigenlijk ook wel functioneren in het Nederlands elftal. Hij heeft een top seizoen gedraaid bij Twente.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 16:22
3 keepers

7 verdedigers
Gregory van der Wiel, John Heitinga, Joris Mathijsen, Jeffrey Bruma, Vurnon Anita, Erik Pieters, Khalid Boulahrouz

7 Middenvelders
Mark van Bommel, Nigel de Jong, Wesley Sneijder, Kevin Strootman, Ibrahim Affelay, Rafael van der Vaart, Urby Emmanuelson

6 Aanvallers
Arjen Robben, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar, Luuk de Jong, Eljero Elia, Dirk Kuyt

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Masch schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:33:
3 keepers

7 verdedigers
Gregory van der Wiel, John Heitinga, Joris Mathijsen, Jeffrey Bruma, Vurnon Anita, Erik Pieters, Khalid Boulahrouz

7 Middenvelders
Mark van Bommel, Nigel de Jong, Wesley Sneijder, Kevin Strootman, Ibrahim Affelay, Rafael van der Vaart, Urby Emmanuelson

6 Aanvallers
Arjen Robben, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar, Luuk de Jong, Eljero Elia, Dirk Kuyt
De keuze voor Elia snap ik niet zo goed, die heeft dit seizoen voornamelijk de stoeltjes op de tribune bij Juventus warmgehouden en heeft dus totaal geen wedstrijdritme. Derk Boerrigter en Ola John lijken mij dan betere opties, waar ik een lichte voorkeur heb voor de eerste, maar dat is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan mijn clubvoorkeur. ;)
St@m schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:29:
3 keepers

7 verdedigers
Gregory van der Wiel, John Heitinga, Joris Mathijsen, Jeffrey Bruma, Vurnon Anita, Erik Pieters, Hedwiges Maduro

7 Middenvelders
Mark van Bommel, Nigel de Jong, Wesley Sneijder, Stijn Schaars, Ibrahim Affelay, Rafael van der Vaart, Urby Emmanuelson

6 Aanvallers
Arjen Robben, Robin van Persie, Klaas-Jan Huntelaar, Luuk de Jong, Derk Boerrigter, Dirk Kuyt
Kijk, jij hebt er verstand van! Wat mij betreft kun je deze aan Bertje mailen. :+

[ Voor 25% gewijzigd door Amras op 27-04-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:07

GaMbiNo

1337

Ik zou eerder Narsingh meenemen dan Elia. Die is in vorm en het is ook een type speler die nog wel eens nuttig kan zijn tegen een tegenstander die achterin veel ruimte weggeeft.

Verder begrijp ik ook niet zo goed waarom Luuk de Jong een zekerheidje lijkt terwijl een Bas Dost productiever is. Met twee echte vleugelspelers ernaast is hij ook wel een optie lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:57
Amras schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:37:
De keuze voor Elia snap ik niet zo goed, die heeft dit seizoen voornamelijk de stoeltjes op de tribune bij Juventus warmgehouden en heeft dus totaal geen wedstrijdritme. Derk Boerrigter en Ola John lijken mij dan betere opties, waar ik een lichte voorkeur heb voor de eerste, maar dat is hoogstwaarschijnlijk te wijten aan mijn clubvoorkeur. ;)
Boerrigter heeft het laatste half jaar grotendeels in de ziekenboeg doorgebracht, wat dat betreft zou John een betere optie zijn. Ik zou ook Elia meenemen though, heeft toch wat meer ervaring en heeft het in het verleden in oranje al vaker laten zien.

Stekelenburg; Krul; Vorm
Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Pieters, Emanuelson, Boulahrouz, Bruma
Van Bommel, De Jong, Sneijder, Van der Vaart, Schaars, Strootman
Robben, Van Persie, Huntelaar, De Jong, Afellay, Kuijt, Elia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GaMbiNo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:50:
Ik zou eerder Narsingh meenemen dan Elia. Die is in vorm en het is ook een type speler die nog wel eens nuttig kan zijn tegen een tegenstander die achterin veel ruimte weggeeft.

Verder begrijp ik ook niet zo goed waarom Luuk de Jong een zekerheidje lijkt terwijl een Bas Dost productiever is. Met twee echte vleugelspelers ernaast is hij ook wel een optie lijkt me.
Bas Dost en Narsingh hebben wmb te weinig voetballende kwaliteiten. Bij Heerenveen komen ze uitstekend uit de verf, maar op een hoger niveau zie ik ze geen deuk in een pakje boter slaan. Narsingh is snel en Dost kan aardig afmaken, maar het is te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Amras schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:37:

Kijk, jij hebt er verstand van! Wat mij betreft kun je deze aan Bertje mailen. :+
Tnx, :) Ik zal hem even bellen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

RoD schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:01:
[...]

Bas Dost en Narsingh hebben wmb te weinig voetballende kwaliteiten. Bij Heerenveen komen ze uitstekend uit de verf, maar op een hoger niveau zie ik ze geen deuk in een pakje boter slaan. Narsingh is snel en Dost kan aardig afmaken, maar het is te weinig.
True, maar je hebt met bijvoorbeeld (Robben, Van Persie, Huntelaar, De Jong, Afellay, Kuijt), voornamelijk centrumspitsen en een enkele linksbuiten, en dus geen enkele echte rechtsbuiten. Volgens mij kan zo'n speler wel van pas komen, zeker met een type Huntelaar die graag zijn voorzetten vanaf de flanken krijgt.
Ik denk dat het type Narsingh dus nog ontbreekt.

Dost is (nog) geen Huntelaar of van Persie maar die zou prima als pinchhitter meekunnen. Ik denk niet dat hij in die rol onderdoet voor Luuk de Jong. Als je puur de statistieken van dit seizoen bekijkt zijn die in het voordeel van Dost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
GaMbiNo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:09:
[...]

True, maar je hebt met bijvoorbeeld (Robben, Van Persie, Huntelaar, De Jong, Afellay, Kuijt), voornamelijk centrumspitsen en een enkele linksbuiten, en dus geen enkele echte rechtsbuiten. Volgens mij kan zo'n speler wel van pas komen, zeker met een type Huntelaar die graag zijn voorzetten vanaf de flanken krijgt.
Ik denk dat het type Narsingh dus nog ontbreekt.

Dost is (nog) geen Huntelaar of van Persie maar die zou prima als pinchhitter meekunnen. Ik denk niet dat hij in die rol onderdoet voor Luuk de Jong. Als je puur de statistieken van dit seizoen bekijkt zijn die in het voordeel van Dost.
Ik vind veel van zijn doelpunten niet echt spectaculair, als in, een willekeurige andere spits had ze ook gemaakt. Begrijp me niet verkeerd, hij kan goed afmaken, anders dan scoor je ook niet 28 keer, maar dat is ook een groot gedeelte de verdienste van de creatieve spelers om hem heen. Dost kan niets met een bal. Een steekpass zit er nog wel eens in, maar gemiddeld genomen is het om te huilen. Dat kan imo niet in het Nederlands elftal. Daardoor verwacht ik meer van de Jong.

Maar wie weet, Dost is nog jong, misschien ontwikkelt hij zich zo waardoor ik volledig ongelijk heb. Maar ik denk dat het EK echt nog te vroeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

GaMbiNo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:09:
[...]

True, maar je hebt met bijvoorbeeld (Robben, Van Persie, Huntelaar, De Jong, Afellay, Kuijt), voornamelijk centrumspitsen en een enkele linksbuiten, en dus geen enkele echte rechtsbuiten.
:?
Het Nederlands elftal speelt sowieso niet met buitenspelers zoals jij ze denk ik bedoelt. Achterlijn halen en voorzetten. Indien dat wel de bedoeling is, dan kunnen Kuyt en Afellay op de rechtsbuiten positie.

De Jong is imo een betere voetballer die ook nog zelf wel eens iets kan creëren, Dost is echt een afmaker.

[ Voor 33% gewijzigd door St@m op 27-04-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Robben is een linkspoot die ook wel op rechts uit de voeten kan. Dat is dan wel een totaal ander type rechtsbuiten dan bijvoorbeeld Narsingh. Waar Robben vanaf rechts veel naar binnen snijdt is Narsingh een rechtspoot die eerder met voorzetten vanaf de flank komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-06 16:08
Pieters is toch geblesseerd?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

GaMbiNo schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:56:
[...]

Robben is een linkspoot die ook wel op rechts uit de voeten kan. Dat is dan wel een totaal ander type rechtsbuiten dan bijvoorbeeld Narsingh. Waar Robben vanaf rechts veel naar binnen snijdt is Narsingh een rechtspoot die eerder met voorzetten vanaf de flank komt.
Robben is een rechtsbuiten, daar rendeert hij het beste. Naar binnen komen en acties maken. Zo speelt hij al sinds (uit mijn hoofd) PSV, misschien ook al wel bij Groningen. Robben is over het algemeen niet de man van de voorzetten. Hij speelt nu ook rechtsbuiten bij Bayern. Dat het een ander type rechtsbuiten is als jij graag wilt zien, dat is een ander verhaal. Daar heb je Kuyt en Afellay voor.

Rechts of linksbuiten is niet meer afhankelijk van het beste been van de aanvaller, maar van de speelwijze die de trainer er op nahoudt. NL elftal speelt al sinds jaar en dag met naar binnenkomende buitenspelers, die dan op doel schieten.

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 27-04-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 17-06 12:57
St@m schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:00:
[...]

Robben is een rechtsbuiten, daar rendeert hij het beste. Naar binnen komen en acties maken. Zo speelt hij al sinds (uit mijn hoofd) PSV, misschien ook al wel bij Groningen. Robben is over het algemeen niet de man van de voorzetten. Hij speelt nu ook rechtsbuiten bij Bayern. Dat het een ander type rechtsbuiten is als jij graag wilt zien, dat is een ander verhaal. Daar heb je Kuyt en Afellay voor.
Tot hij bij Bayern kwam speelde Robben altijd op links. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Exitium schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:01:
[...]

Tot hij bij Bayern kwam speelde Robben altijd op links. :)
Dan heb ik het verkeerd, sinds zijn periode bij Madrid overigens :)
Wikipedia: Arjen Robben
Halverwege het seizoen 2008/09 kwam hij goed in vorm toen coach Juande Ramos hem als rechtsbuiten in plaats van linksbuiten posteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45

Vos

AFCA

St@m schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:04:
[...]

Tnx, :) Ik zal hem even bellen.
Mijn stem heb je ook. Ik ga met jouw selectie mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Stekelenburg
Krul (2de keeper)
Vorm

Heitinga
Bruma
Vd Wiel
Emanuelson
Anita
Boulahrouz
Matthijsen

Afellay
N De Jong
Vd Vaart
V Bommel
Sneijder
Strootman
Schaars

Elia
Robben
V Persie
Huntelaar
V Wolfswinkel
Boerrigter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom wordt Boerrigter uberhaupt genoemd in dit en in het opstellingstopic? Ik kan dergelijke suggesties echt niet serieus nemen, eerst maar eens een seizoen op hoog niveau spelen en dan heel wat laten zien.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:41
gambieter schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 04:06:
Waarom wordt Boerrigter uberhaupt genoemd in dit en in het opstellingstopic? Ik kan dergelijke suggesties echt niet serieus nemen, eerst maar eens een seizoen op hoog niveau spelen en dan heel wat laten zien.
Hetzelfde voor pieters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het verschil met Pieters is dat hij op een positie speelt waar het aanbod aan redelijke vervangers zo goed als nul is; zo ook Vd Wiel die bagger speelt maar er zijn zo goed als geen goede backs in Nederland.

Aanvallend daarentegen hebben we een overvloed aan keuzemogelijkheden, en mag Boerrigter misschien de veters strikken van de spelers die we er nu voor hebben ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
gambieter schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 04:06:
Wie zou jij dan nog meenemen? Een extra vleugelaanvaller kunnen we nog wel gebruiken en dan zijn er volgens mij een aantal opties: Elia, Boerrigter, Narsingh en Ola John. Qua niveau ontlopen ze elkaar niet heel veel, al heeft Elia wat meer ervaring maar die heeft dan weer geen wedstrijd gespeeld dit seizoen.

Pieters meenemen is een must helaas, toch de beste Nederlandse linksback volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Amras schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:43:
Wie zou jij dan nog meenemen? Een extra vleugelaanvaller kunnen we nog wel gebruiken en dan zijn er volgens mij een aantal opties: Elia, Boerrigter, Narsingh en Ola John. Qua niveau ontlopen ze elkaar niet heel veel, al heeft Elia wat meer ervaring maar die heeft dan weer geen wedstrijd gespeeld dit seizoen.
Boerrigter staat onderaan die lijst wmb, niet zozeer op mogelijk talent, maar puur omdat hij gewoon bijna niet gespeeld heeft. Eerst een seizoen op hoog niveau spelen, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:11

Zenix

BOE!

Ik zou ook Boerrigter meenemen.

Omdat hij groter en sterker is dan de andere vleugelaanvallers, dat is een voordeel met corners aanvallend en verdedigend. Daarnaast vind ik hem ook doelgerichter dan de andere opties. En de wedstrijden die hij heeft gespeeld in de CL deed die het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:41
Intruder schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:33:
Ik zie Ola John eigenlijk ook wel functioneren in het Nederlands elftal. Hij heeft een top seizoen gedraaid bij Twente.
Helemaal mee eens, zeker in de wedstrijd twente-ajax (nu rust) speelt hij ook weer zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zenix schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:57:
Ik zou ook Boerrigter meenemen.

Omdat hij groter en sterker is dan de andere vleugelaanvallers, dat is een voordeel met corners aanvallend en verdedigend. Daarnaast vind ik hem ook doelgerichter dan de andere opties. En de wedstrijden die hij heeft gespeeld in de CL deed die het prima.
+1 Boerrigter is fysiek toch wel vele malen sterker dan alle andere opties. Elia was mijn eerste keuze maargoed die speelt niet. Ook zou ik N de Jong ten alle tijden opstellen i.p.v. V Bommel.

Ook Drenthe meenemen is geen slechte keuze, jongen doet het prima in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364257

Clasie is er aan toe. Zeker met de vorm die Sneijder dit seizoen etaleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 244101 schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:53:
Ook Drenthe meenemen is geen slechte keuze, jongen doet het prima in Engeland.
Dat valt tegen. Hij heeft mot met zijn trainer, en het is niet de eerste keer dat hij disciplinaire problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Over een paar jaartjes zien we misschien Sneijder en Sneijder wel op het middenveld :9

Maar de suggestie Clasie. Het is een prima speler, maar met zijn leeftijd en gebrek aan ervaring (vziw tenminste, alleen Feyenoord en nog geen wedstrijd in Europees verband gespeeld) vraag ik me af of hij wel opgewassen is tegen het kaliber spelers dat we tegen zullen komen. De prestaties van spelers (goed of slecht) in teamverband zeggen niet direct hoe deze speler het zal doen op EK-niveau. Stekelenburg draait bijvoorbeeld misschien wel een slecht seizoen bij z'n team, maar tegen Engeland bewees hij ook maar meer dan eens zijn waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06 13:29
Ik heb het al eerder hier op het forum geschreven, voornamelijk de linksback positie is een probleem. Ik zou dan ook Büttner meenemen (ondanks totaal gebrek aan ervaring op het hoogste niveau), die heeft ook geen problemen met penalties weten we na afgelopen weekend ;)

Keepers:
Stekelenburg
Vorm
Krul

Verdedigers
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Büttner
Bouhlarouz
Bruma
Pieters

Middenvelders
Sneijder
Van Bommel
N. de Jong
Van der Vaart
Anita
Afellay
Emanuelson

Aanvallers
Van Persie
Huntelaar
Robben
L. de Jong
Kuyt
Boerrigter (voornamelijk vanwege z'n snelheid, kan ook Elia zijn vanwege meer Oranje ervaring)

Mijn ideale opstelling zou zijn:

Stekelenburg
Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen, Büttner
N. de Jong, Sneijder, Van der Vaart
Robben, Huntelaar, Van Persie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:54
Anoniem: 364257 schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:37:
Clasie is er aan toe. Zeker met de vorm die Sneijder dit seizoen etaleert.
Eens, erg goede middenvelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:59

kevin33

Welkom in Utopia.

Keepers:
Stekelenburg
Krul
Vermeer

Verdedigers
Van der Wiel
Heitinga
Mathijsen
Büttner
Bouhlarouz
Bruma
Pieters

Middenvelders
Sneijder
Van Bommel
N. de Jong
Van der Vaart
Anita
Afellay
Seedorf

Aanvallers
Van Persie
Huntelaar
Robben
Dost
Kuyt
Narshing

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 15:56
Seedorf inderdaad, en Theo Janssen voor het middenveld ipv N de Jong.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-06 09:28
Seedorf kan je nu echt niet meer meenemen. De beste man is al jaren buiten de selectie, waarom zou je hem nu ineens wel weer mee gaan nemen?

Aan de andere kant, het zou ook mijn keuze zijn hoor, laten we dat voorop stellen :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:59

kevin33

Welkom in Utopia.

kaos- schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:58:
Seedorf kan je nu echt niet meer meenemen. De beste man is al jaren buiten de selectie, waarom zou je hem nu ineens wel weer mee gaan nemen?

Aan de andere kant, het zou ook mijn keuze zijn hoor, laten we dat voorop stellen :)
Ik vindt dat Seedorf al jaren geen eerlijke kans krijgt in Oranje, bovendien vindt ik Seedorf een betere speler dan: Strootman, Wijnaldum of Clasie.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

kevin33 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:03:
[...]

Ik vindt dat Seedorf al jaren geen eerlijke kans krijgt in Oranje, bovendien vindt ik Seedorf een betere speler dan: Strootman, Wijnaldum of Clasie.
Seedorf wil niet eens mee denk ik zo. Maar anders speelt ie wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Misschien raar maar ik vind Vlaar toch ook niet misstaan in de verdediging.
Is bij Feyenoord toch gegroeid naar een goede centrum verdediger die ook nog eens weet van aanpakken.

Bouhlarouz thuislaten. Daar zie of hoor ik te weinig van.
Afellay kan maar dan moet hij fit zijn. Liever iemand die een goed seizoen gevoetbald heeft en niet een half jaar op de bank heeft gezeten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:03:
[...]

Dan heb ik het verkeerd, sinds zijn periode bij Madrid overigens :)
Wikipedia: Arjen Robben
[...]
Toch zeker al sinds Chelsea (iirc) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sc0rPi0N schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:06:
Misschien raar maar ik vind Vlaar toch ook niet misstaan in de verdediging.
Is bij Feyenoord toch gegroeid naar een goede centrum verdediger die ook nog eens weet van aanpakken.

Bouhlarouz thuislaten. Daar zie of hoor ik te weinig van.
Afellay kan maar dan moet hij fit zijn. Liever iemand die een goed seizoen gevoetbald heeft en niet een half jaar op de bank heeft gezeten.
Boula thuislaten omdat jij er niks van hoort? De beste baas speelt elke week gewoon en is obv 100x beter dan iedere centrale verdediger die we hebben (niet rechtsback zetten maar in het centrum) + een stuk fitter dan lol Matthijsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 11:38
Voorselectie voor het EK:
De selectie voor de trainingsstage:

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Erwin Mulder (Feyenoord), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Erik Pieters (PSV), Nick Viergever (AZ), Ron Vlaar (Feyenoord), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Vurnon Anita (Ajax), Mark van Bommel (AC Milan), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Hedwiges Maduro (Valencia), Adam Maher (AZ), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).
Toch enkele opvallende namen ertussen, zoals Cillesen, tweede keeper van Ajax en de eerste keus die toch duidelijk goed in vorm is de laatste weken staat niet op 't lijstje. En ook Mulder is een redelijk verassende naam te noemen.

Verder vind ik de voorselectie van Willems ook heel opvallend, doet het niet slecht bij PSV, en de keus op die positie is niet heel groot, maar ik zou toch eerder voor Büttner gekozen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Huh.. dit is apart, Cilissen in de voorselectie van Oranje, Kenneth Vermeer niet! Verder van Ajax ook Anita, van der Wiel en de Jong in de voorselectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gynnad schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:40:
Huh.. dit is apart, Cilissen in de voorselectie van Oranje, Kenneth Vermeer niet! Verder van Ajax ook Anita, van der Wiel en de Jong in de voorselectie.
Leuk toch? Cilissen mag als groot talent gewoon even ruiken aan het grote werk door die stage.
Vermeer komt toch wel tekort voor Oranje vind ik. En Anita gaat mee naar het EK, let maar op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
en de voorselectie is bekend
Ibrahim Afellay, Barcelona
Vurnon Anita, Ajax
Mark van Bommel, AC Milan
Khalid Boulahrouz, VfB Stuttgart
Wilfred Bouma, PSV
Jasper Cillessen, Ajax
Urby Emanuelson, AC Milan
John Heitinga, Everton
Klaas Jan Huntelaar, Schalke´04
Ola John, FC Twente
Luuk de Jong, FC Twente
Nigel de Jong, Manchester City
Siem de Jong, Ajax
Tim Krul, Newcastle United
Dirk Kuyt, Liverpool
Jeremain Lens, PSV
Hedwiges Maduro, Valencia
Adam Maher, AZ
Joris Mathijsen, Málaga
Erwin Mulder, Feyenoord
Luciano Narsingh, sc Heerenveen
Robin van Persie, Arsenal
Erik Pieters, PSV
Arjen Robben, Bayern München
Stijn Schaars, Sporting
Wesley Sneijder, Inter
Maarten Stekelenburg, AS Roma
Kevin Strootman, PSV
Rafael van der Vaart, Tottenham Hotspur
Nick Viergever, AZ
Ron Vlaar, Feyenoord
Michel Vorm, Swansea City
Stefan de Vrij, Feyenoord
Gregory van der Wiel, Ajax
Georginio Wijnaldum, PSV
Jetro Willems, PSV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bertje zat tijdens het bepalen van de 36 spelers aan de Crystal Meth samen met Coekie, dat kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Interessante voorselectie inderdaad. Op VI.nl stond dat de opvallende afwezigen Vermeer, Dost en Boerrigter zijn. De eerste twee vind ik ook vreemd. Cillessen heeft amper gekeept dit seizoen en Vermeer doet het de laatste tijd redelijk. Dit zal wel hard aankomen bij Vermeer, lijkt mij. Dost is de topschutter van de Eredivisie en zou, volgens mij, een prima pinchhitter kunnen zijn met zijn lengte en instinct voor goals. Boerrigter is niet heel vreemd omdat Ola John en Narsingh niet voor hem onder doen.

Als ik even snel wat streepjes zet, dan kom ik tot de volgende definieve selectie. Ben benieuwd of Van Marwijk daarin ook met verrassingen komt. :)

Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Erwin Mulder (Feyenoord), Maarten Stekelenburg (AS Roma), Michel Vorm (Swansea City)

Verdediging: Khalid Boulahrouz (VfB Stuttgart), Wilfred Bouma (PSV), John Heitinga (Everton), Joris Mathijsen (Málaga), Erik Pieters (PSV), Nick Viergever (AZ), Ron Vlaar (Feyenoord), Stefan de Vrij (Feyenoord), Gregory van der Wiel (Ajax), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Ibrahim Afellay (Barcelona), Vurnon Anita (Ajax), Mark van Bommel (AC Milan), Urby Emanuelson (AC Milan), Nigel de Jong (Manchester City), Siem de Jong (Ajax), Hedwiges Maduro (Valencia), Adam Maher (AZ), Wesley Sneijder (Internazionale), Kevin Strootman (PSV), Rafael van der Vaart (Tottenham Hotspur), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Ola John (FC Twente), Luuk de Jong (FC Twente), Dirk Kuyt (Liverpool), Jeremain Lens (PSV), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Robin van Persie (Arsenal) en Arjen Robben (Bayern München).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:00:
Bertje zat tijdens het bepalen van de 36 spelers aan de Crystal Meth samen met Coekie, dat kan niet anders.
Valt toch wel mee? Er zitten inderdaad spelers bij die zeker niet in de selectie gaan komen, maar voor hen is het een mooie ervaring. Echt veel opvallende afwezigen zijn er niet, eigenlijk alleen Vermeer en Dost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL

Ik noem even wat spelers die op basis van het afgelopen seizoen zeker een plekje hadden verdient;

Clasie
Dost
V wolfswinkel
Boerrigter

WTF Doet Bouma bijvoorbeeld in deze selectie en Cillessen en Maduro die nooit speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:46

Royz

Kleurenblind!!

Nu hopen dat Affelay de Van Basten van 2012 wordt ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:05:
LOL

Ik noem even wat spelers die op basis van het afgelopen seizoen zeker een plekje hadden verdient;

Clasie
Dost
V wolfswinkel
Boerrigter

WTF Doet Bouma bijvoorbeeld in deze selectie en Cillessen en Maduro die nooit speelt?
Tja, het middenveld en de aanval zitten natuurlijk wat voller dan de verdediging momenteel, of wilde je Van Wolfswinkel centraal achterin zetten?

Als ik naar de alternatieve afwezigen kijk:

Clasie is niet overduidelijk beter dan Anita of Strootman.
Dost en Van Wolfswinkel zijn niet overduidelijk beter dan Luuk de Jong
Boerrigter is niet overduidelijk beter dan Ola John of Narsingh.

Van Marwijk heeft uit die rijtjes gewoon een keuze gemaakt, het was niet verrassender geweest als hij Boerrigter had gekozen en Ola John had thuisgelaten (bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clasie is dit seizoen overduidelijk beter dan Strootman
V wolfswinkel is 100x beter dan De Jong (check even hoe belangrijk hij ook in de EL was)
Boerrigter is sowieso beter dan Cola John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:08

MeNTaL_TO

The future is not set

Royz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:05:
Nu hopen dat Affelay de Van Basten van 2012 wordt ;)
Trainer van Heerenveen?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En zijn beredenatie van; Niet spelen is geen selectie kan dus ook de prullenbak in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:03
Gynnad schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:40:
Ach Vermeer is al een tijd stelselmatig genegeerd door van Marwijk, ziet het er blijkbaar niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
De eerste 23 staan hoogstwaarschijnlijk toch al vast. Dan is het enkel aanvullen en "belonen" voor de overige spelers. Daarnaast is een clasie IMO niet beter dan een Strootman, gelijkwaardig misschien maar het zijn andere spelers en dan zit er nog het verschil dat Strootman eerder voor Oranje heeft gespeeld en Clasie niet, en een Boerrigter heet te weinig gespeeld om hem beter te waarderen dan Ola John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:12:
En zijn beredenatie van; Niet spelen is geen selectie kan dus ook de prullenbak in
Dat is wel een beetje vreemd, dat ben ik met je eens. Maar vergeet niet dat het een voorselectie is, Jasper Cillessen gaat echt niet mee naar het EK.

(Dat maakt het misschien ook een logische keuze: Cillessen is in potentie beter dan Vermeer en krijgt een mooie stage om hem te motiveren. Vermeer komt gewoon te kort voor Oranje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat toch om de prestaties van NU? Dus Clasie is beter dan Strootman en ook al is hij niet beter dan Strootman dan toch zeker beter dan Wijnaldum.

En wat je zegt over Boerrigter vs John klopt niet, want er staan namen tussen die nog helemaal niet gespeeld hebben dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:22
Snap trouwens ook niet dat die verdediger van Gladbach en van Rhijn er niet bijzit als de Stefan de Vrij's van deze wereld wel worden uitgenodigd.

HamburgerHenk schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:12:
[...]

Ach Vermeer is al een tijd stelselmatig genegeerd door van Marwijk, ziet het er blijkbaar niet in.
Vermeer is natuurlijk geen meevoetballende keeper maar een lijnkeeper, althans zo zou het argument van Bertje wel luiden.

[ Voor 54% gewijzigd door FDMK op 07-05-2012 13:16 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amras schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:14:
[...]

Dat is wel een beetje vreemd, dat ben ik met je eens. Maar vergeet niet dat het een voorselectie is, Jasper Cillessen gaat echt niet mee naar het EK.

(Dat maakt het misschien ook een logische keuze: Cillessen is in potentie beter dan Vermeer en krijgt een mooie stage om hem te motiveren. Vermeer komt gewoon te kort voor Oranje.
Hoezo komt Vermeer tekort? Dat kan je dus helemaal niet beoordelen want hij is nog nooit opgeroepen. Als Cillessen zo goed was had hij allang gekeept bij Ajax (ik ben Ajacied dat terzijde). Schijnbaar doet hij niet zijn best op trainingen en wat ik van Jasper heb gezien ook in Ajax 2 overtuigde me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:14:
Het gaat toch om de prestaties van NU? Dus Clasie is beter dan Strootman en ook al is hij niet beter dan Strootman dan toch zeker beter dan Wijnaldum.

En wat je zegt over Boerrigter vs John klopt niet, want er staan namen tussen die nog helemaal niet gespeeld hebben dit seizoen.
Deels kijk je naar de prestaties nu maar je neemt als trainer waarschijnlijk ook mee hoe hij het voorheen heeft gedaan. De speelwijze kan bij Oranje een speler beter liggen dan de speelwijze bij de club.
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:15:
[...]

Hoezo komt Vermeer tekort? Dat kan je dus helemaal niet beoordelen want hij is nog nooit opgeroepen. Als Cillessen zo goed was had hij allang gekeept bij Ajax (ik ben Ajacied dat terzijde). Schijnbaar doet hij niet zijn best op trainingen en wat ik van Jasper heb gezien ook in Ajax 2 overtuigde me niet echt.
Volgens die redenatie zou je Verhoeven ook in de selectie op moeten nemen

[ Voor 29% gewijzigd door Napo op 07-05-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:15:
[...]

Als ik het keeperswerk van Vermeer gezien heb dit seizoen, dan vind ik echt dat hij tekort komt. Erg onzeker, vooral met zijn voeten en dat merkte je in de eerste helft van het seizoen zelfs aan de verdediging.

Cillessen is nog jong en heeft de potentie om een goede keeper te worden, beter dan Vermeer IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Napo schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Deels kijk je naar de prestaties nu maar je neemt als trainer waarschijnlijk ook mee hoe hij het voorheen heeft gedaan. De speelwijze kan bij Oranje een speler beter liggen dan de speelwijze bij de club.
Mja maar wat wil je nu met je post zeggen? Dat Clasie bijvoorbeeld niet geschikt zou zijn ofzo? Elke speler op dit niveau moet zichzelf kunnen aanpassen naar ieder speltype etc daar zijn ze prof voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amras schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Als ik het keeperswerk van Vermeer gezien heb dit seizoen, dan vind ik echt dat hij tekort komt. Erg onzeker, vooral met zijn voeten en dat merkte je in de eerste helft van het seizoen zelfs aan de verdediging.

Cillessen is nog jong en heeft de potentie om een goede keeper te worden, beter dan Vermeer IMHO.
Vermeer keept de laatste 20 wedstrijden erg goed en zeer stabiel hoor? Cillessen daarentegen.... Kijk eens Ajax 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 12:46

Royz

Kleurenblind!!

ik heb het over 88. van basten was langdurig aan de kant, maar was daardoor wel superfit tijdens het EK ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:19
Ba bum Tsss

Had eigenlijk ook Büttner wel verwacht als linksback.
En Maduro op het middenveld, had in m'n gedachten dat hij bij Valencia soms centraal achterin speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:18:
[...]

Mja maar wat wil je nu met je post zeggen? Dat Clasie bijvoorbeeld niet geschikt zou zijn ofzo? Elke speler op dit niveau moet zichzelf kunnen aanpassen naar ieder speltype etc daar zijn ze prof voor.
Je kan je zo graag willen aanpassen naar een speltype maar als het je niet ligt presteer je minder. Een Lens in de spits speelt beter dan op rechtsbuiten. Hetzelfde met Lens, op de counter spelen of continue in de aanval. Scheelt al snel een slok op een borrel.

Je kan een matig speler 20mil per jaar betalen maar daar wordt hij dus echt niet een beter speler van ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 07-05-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:38
Wel Maduro, Maher en Strootman maar geen Clasie vind ik toch ook opvallend.

Maduro zit al een heel seizoen op de bank en Strootman presteert dramatisch. Maher hoort in de voorselectie, geen twijfels. Maar nodig dan ook Clasie uit. Een van de revelaties van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Napo schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:19:
[...]

Je kan je zo graag willen aanpassen naar een speltype maar als het je niet ligt presteer je minder. Een Lens in de spits speelt beter dan op rechtsbuiten. Hetzelfde met Lens, op de counter spelen of continue in de aanval. Scheelt al snel een slok op een borrel.

Je kan een matig speler 20mil per jaar betalen maar daar wordt hij dus echt niet een beter speler van ;)
Ja maar wat wil je nu zeggen dan? Dat Clasie niet geschikt is terwijl hij nog nooit is opgeroepen? Ik snap je post niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnaast selecteert hij Bouma die wekelijks door de mand valt. Geef dan Brouwers een kans die wekelijks zijn mannetje staat in de Bundesliga of neem desnoods V Rhijn mee die het beide echt niet minder zullen doen dan Bouma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:18:
[...]

Vermeer keept de laatste 20 wedstrijden erg goed en zeer stabiel hoor? Cillessen daarentegen.... Kijk eens Ajax 2 ;)
Ik heb het over potentie, ik geloof best dat Vermeer op dit moment beter is, maar ik geloof dat Cillessen hem over een aantal jaar voorbij streeft. Aangezien zowel Vermeer als Cillessen op dit moment toch niet in de definitieve selectie komen, kun je beter Cillessen een mooie stage geven en hem motiveren alles uit zijn carierre te halen. Dan heb je in de toekomst misschien een goede keeper om wel mee te nemen.
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:21:
Daarnaast selecteert hij Bouma die wekelijks door de mand valt. Geef dan Brouwers een kans die wekelijks zijn mannetje staat in de Bundesliga of neem desnoods V Rhijn mee die het beide echt niet minder zullen doen dan Bouma.
Bouma vind ik ook een drama, dat ben ik met je eens. Gelukkig zal die de selectie ook niet overleven. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Amras op 07-05-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Ja maar wat wil je nu zeggen dan? Dat Clasie niet geschikt is terwijl hij nog nooit is opgeroepen? Ik snap je post niet.
Dat Strootman de wedstrijden die hij bij Oranje heeft gespeeld niet geheel onverdienstelijk waren. Met een Clasie heb je totaal geen zekerheid hoe hij presteert. Ik blijf erbij dat het geen rare keuze is als je tussen Strootman of Clasie moet kiezen dat je dan voor Strootman kiest.

Een keuze voor Bouma is heel erg apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amras schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:22:
[...]

Ik heb het over potentie, ik geloof best dat Vermeer op dit moment beter is, maar ik geloof dat Cillessen hem over een aantal jaar voorbij streeft. Aangezien zowel Vermeer als Cillessen op dit moment toch niet in de definitieve selectie komen, kun je beter Cillessen een mooie stage geven en hem motiveren alles uit zijn carierre te halen. Dan heb je in de toekomst misschien een goede keeper om wel mee te nemen.
Je snapt hopelijk dat het NU geen tijd is om te kijken naar potentie maar gewoon je beste mannen te selecteren, er staat een EK voor de deur het is geen trainingspartijtje. Selecteren op potentie moet je in de tussenjaren doen, niet vlak voor een toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Napo schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:23:
[...]

Dat Strootman de wedstrijden die hij bij Oranje heeft gespeeld niet geheel onverdienstelijk waren. Met een Clasie heb je totaal geen zekerheid hoe hij presteert. Ik blijf erbij dat het geen rare keuze is als je tussen Strootman of Clasie moet kiezen dat je dan voor Strootman kiest.

Een keuze voor Bouma is heel erg apart.
Clasie > Wijnaldum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:23:
[...]

Je snapt hopelijk dat het NU geen tijd is om te kijken naar potentie maar gewoon je beste mannen te selecteren, er staat een EK voor de deur het is geen trainingspartijtje. Selecteren op potentie moet je in de tussenjaren doen, niet vlak voor een toernooi.
Alsof het nog niet vaststaat dat de definitieve keepers Stekelenburg, Vorm en Krul worden. :P
Die spelen niet helemaal op dezelfde positie hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Amras schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:25:
[...]

Alsof het nog niet vaststaat dat de definitieve keepers Stekelenburg, Vorm en Krul worden. :P
Gaat over alle linies. Spelers testen moet je 1 jaar vantevoren doen niet 1 maand voor het begin van een toernooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Andere positie zoals aangegeven daarnaast meer ervaring op eredivisie niveau alsmede met Europa league wedstrijden.
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:26:
[...]

Gaat over alle linies. Spelers testen moet je 1 jaar vantevoren doen niet 1 maand voor het begin van een toernooi ;)
Dan moet je dus WIjnaldum en Strootman kiezen ipv Clasie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 14:26
Enkele berichten toegevoegd over de daadwerkelijke selectie. Naar aanleiding daarvan ook een titelfix, van 'Wat is de beste Nederlandse selectie voor het EK' naar 'De Nederlandse selectie voor het EK'. Kortom, dit is hét topic voor discussie over de daadwerkelijke selectie, meningen daarover en eigen visies.

[ Voor 21% gewijzigd door argro op 07-05-2012 13:30 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Napo Lol je snapt mijn argument niet. Wijnaldum en Clasie kunnen trouwens beide als controleur uit de voeten of als aanvallende middenvelder.

Veel mensen zeggen; Ja Bertje wil nu potentiele selectiespelers testen etc. Maar zou je dat niet even enkele maanden voor een toernooi doen en NU je beste spelers selecteren? En dat heeft hij dus NIET gedaan, want Bouma, Willems, Maduro enzovoorts zijn op dit moment niet de beste spelers. En dan kan je wel zeggen ja ze vallen toch af, dat klopt maar selecteer dan jongens die het WEL verdienen op basis van hun prestaties zoals Dost en V Wolfswinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:29:
@Napo Lol je snapt mijn argument niet. Wijnaldum en Clasie kunnen trouwens beide als controleur uit de voeten of als aanvallende middenvelder.

Veel mensen zeggen; Ja Bertje wil nu potentiele selectiespelers testen etc. Maar zou je dat niet even enkele maanden voor een toernooi doen en NU je beste spelers selecteren? En dat heeft hij dus NIET gedaan, want Bouma, Willems, Maduro enzovoorts zijn op dit moment niet de beste spelers. En dan kan je wel zeggen ja ze vallen toch af, dat klopt maar selecteer dan jongens die het WEL verdienen op basis van hun prestaties zoals Dost en V Wolfswinkel.
Kijkend naar de defensie van het Nederlandse elftal vind ik het niet raar dat hij wat extra verdedigers selecteert. Toch nog een keer kijken wie er mogelijk mee kunnen voor de breedte. Bouma is, zoals ik al zei, een opmerkelijke keuze.
Nog meer middenvelders/aanvallers meenemen schiet je ook geen zak mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat hij verdedigers selecteert is niet erg, maar selecteer dan jongens die goed spelen!!!!!

Roel Brouwers? Wekelijks Bundesliga altijd een 7 bijvoorbeeld. Drenthe met Premier League ervaring? Etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 21:52
Anoniem: 244101 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:29:

Dost is inderdaad de topscoorder van de Eredivisie, maar zijn concurrenten, Huntelaar en van Persie, zijn respectievelijk topscoorder van een zwaardere competitie en speler van het jaar geworden.

Zelfde voor van Wolfswinkel.

Luuk de Jong valt af, aangezien Kuijt ook in de spits kan. Dan heb je 3 potentiele spitsen. Hoeveel wil je er mee hebben?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HamburgerHenk schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:12:
Omdat Vermeer geen betrouwbare keeper is. Diezelfde Vermeer werd door de Ajax-fans eerder dit seizoen genadeloos neergesabeld. Hij heeft kansen gehad, en een goede serie (in een goed draaiend elftal) is niet genoeg om hem opeens selecteerbaar te maken. Cilissen (of Mulder) heeft trouwens ook geen schijn van kans, met Stekelenburg, Vorm en Krul heeft Van Marwijk een luxeprobleem met drie fantastische keepers met ervaring in grote internationale competies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Amras schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:01:
Interessante voorselectie inderdaad. Op VI.nl stond dat de opvallende afwezigen Vermeer, Dost en Boerrigter zijn. De eerste twee vind ik ook vreemd. Cillessen heeft amper gekeept dit seizoen en Vermeer doet het de laatste tijd redelijk. Dit zal wel hard aankomen bij Vermeer, lijkt mij. Dost is de topschutter van de Eredivisie en zou, volgens mij, een prima pinchhitter kunnen zijn met zijn lengte en instinct voor goals. Boerrigter is niet heel vreemd omdat Ola John en Narsingh niet voor hem onder doen.

Als ik even snel wat streepjes zet, dan kom ik tot de volgende definieve selectie. Ben benieuwd of Van Marwijk daarin ook met verrassingen komt. :)

Dost is eenzelfde speler als Huntelaar, terwijl het van Huntelaar ook nog niet zeker is of hij wel basisspeler is.
Ik zou Dost thuislaten en een snelle buitenspeler meenemen die een wedstrijd kan openbreken (Narsingh) en backup is voor Robben. Het is me een raadsel waarom hij Maduro mee zou moeten nemen en Strootman niet, dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:03
gambieter schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:51:
[...]

Omdat Vermeer geen betrouwbare keeper is. Diezelfde Vermeer werd door de Ajax-fans eerder dit seizoen genadeloos neergesabeld. Hij heeft kansen gehad, en een goede serie (in een goed draaiend elftal) is niet genoeg om hem opeens selecteerbaar te maken. Cilissen (of Mulder) heeft trouwens ook geen schijn van kans, met Stekelenburg, Vorm en Krul heeft Van Marwijk een luxeprobleem met drie fantastische keepers met ervaring in grote internationale competies.
Nouja het gaat niet alleen om dit seizoen hoor, voorgaande 2 seizoenen heeft hij een redelijk aantal wedstrijden gespeeld waarin hij redelijk goed tot goed presteerde, maar werd hij waarschijnlijk niet opgeroepen omdat hij 2e keeper was. En nu na een wat minder begin weer een goede reeks wordt wel de 2e keeper opgeroepen :P

Maargoed van Marwijk moet Vermeer gewoon niet, kan gebeuren, gelukkig zit Anita er wel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
tweaker2010 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:54:
[...]

Dost is eenzelfde speler als Huntelaar, terwijl het van Huntelaar ook nog niet zeker is of hij wel basisspeler is.
Ik zou Dost ook thuislaten en een snelle buitenspeler meenemen die een wedstrijd kan openbreken (Narsingh) en backup is voor Robben. Het is me een raadsel waarom hij Maduro mee zou moeten nemen en Strootman thuislaat, dat gaat niet gebeuren.
Voor Dost zit Luuk de Jong natuurlijk in de voorselectie en dat is geen hele vreemde keuze inderdaad, ook al is Dost topscoorder geworden. Luuk de Jong is ook sterk, kan goed afmaken en nog redelijk meevoetballen ook, terwijl Dost natuurlijk voor geen meter voetballen. Huntelaar is 100% basisspeler, daar kan Van Marwijk niet meer omheen.

Strootman bakt er niets van de laatste wedstrijden, dus zo heel vreemd zou dat ook weer niet zijn. Verder vind ik het nogal een kneus en zou ik hem daarom al thuislaten, maar dat is vrij persoonlijk natuurlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HamburgerHenk schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:59:
Nouja het gaat niet alleen om dit seizoen hoor, voorgaande 2 seizoenen heeft hij een redelijk aantal wedstrijden gespeeld waarin hij redelijk goed tot goed presteerde, maar werd hij waarschijnlijk niet opgeroepen omdat hij 2e keeper was.
Nee hoor, omdat er betere keuzes waren. Vermeer heeft wel het maximale uit zijn capaciteiten gehaald, alleen is dat niet genoeg voor Oranje met zoveel betere keepers beschikbaar.
En nu na een wat minder begin weer een goede reeks wordt wel de 2e keeper opgeroepen :P
Dat zal inderdaad zuur zijn, en ik vind het geen goede keuze van Van Marwijk. Cilissen heeft namelijk nog niets laten zien dit seizoen.
Maargoed van Marwijk moet Vermeer gewoon niet, kan gebeuren, gelukkig zit Anita er wel bij
Ik denk niet dat er iets persoonlijks in zit, gewoon een professionele keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Als je Cilissen gisteren zag stuntelen tegen Vitesse, snap ik zijn selectie niet echt. Ik snap dat hij een jongen met potentie voor de toekomst is, maar dan hoef je hem nú toch niet op te roepen?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
Railgunner schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:17:
Als je Cilissen gisteren zag stuntelen tegen Vitesse, snap ik zijn selectie niet echt. Ik snap dat hij een jongen met potentie voor de toekomst is, maar dan hoef je hem nú toch niet op te roepen?
Mja, als het toch al zeker is welke drie keepers je mee gaat nemen naar het EK, kies je dan de jonge keeper met potentie of de wat oudere keeper die Oranje toch nooit gaat halen? Prima motivatie voor Cillessen om wat harder te gaan trainen en zich in het eerste te knokken bij Ajax.

Mulder is op zijn zachtst gezegd ook geen wereldkeeper, maar daar hoor je verder niemand over. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Railgunner schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:17:
Ik denk dat we het in twee punten moeten verdelen, en ik vermoed dat de volgende verdeling wel acceptabel zal zijn voor veel mensen:
- niet oproepen Vermeer: terecht
- oproepen Cilissen: onterecht

Maar goed, wat voor andere Nederlandse keepers zijn er? Bij AZ, Twente, PSV, Heerenveen staan buitenlanders onder de lat, bij Vitesse een vroegere keuze die het niet echt waargemaakt heeft, en daarna kom je toch bij clubs waar elke internationale ervaring ontbreekt. Als het dan gaat om Vermeer vs Cilissen, dan heeft Cilissen meer potentie (al komt het er niet uit) en heeft Vermeer al genoeg kansen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Amras schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:00:
[...]
Huntelaar is 100% basisspeler, daar kan Van Marwijk niet meer omheen.
We zullen zien. Ik denk dat Van Marwijk het lef niet heeft om van Persie of Kuijt op de bank te zetten.
Strootman bakt er niets van de laatste wedstrijden, dus zo heel vreemd zou dat ook weer niet zijn. Verder vind ik het nogal een kneus en zou ik hem daarom al thuislaten, maar dat is vrij persoonlijk natuurlijk. :+
Strootman lijkt me een goede invaller, beter dan Schaars (zie Engeland), om maar te zwijgen over Maduro,
Amras schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:21:
[...]
Mja, als het toch al zeker is welke drie keepers je mee gaat nemen naar het EK, kies je dan de jonge keeper met potentie of de wat oudere keeper die Oranje toch nooit gaat halen? Prima motivatie voor Cillessen om wat harder te gaan trainen en zich in het eerste te knokken bij Ajax.
Zo denk ik er ook over. Vermeer is een goede keeper, maar Cillessen heeft de toekomst.
Hij maakt af en toe wat foutjes, maar die maakt Stekelenburg bij Roma ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik vind het überhaupt vreemd dat er in totaal 5 keepers worden geselecteerd voor de voorselectie. Waarom niet 4 keepers en een extra verdediger? Want een extra verdediger vind ik toch wel nodig.

Of is Van Marwijk niet tevreden over (1 van) de 3 vaste keepers (Stekelenburg, Vorm, Krul) en dat hij nu een beetje aan het 'dreigen' is en wil laten zien dat Mulder en Cillesen eraan komen en dat het niveau van de andere 3 omhoog moet?

[ Voor 12% gewijzigd door silmaril8 op 07-05-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

silmaril8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:31:
Of is Van Marwijk niet tevreden over 1 van de 3 vaste keepers (Stekelenburg, Vorm, Krul) en dat hij nu een beetje aan het 'dreigen' is en wil laten zien dat Mulder en Cillesen eraan komen en dat het niveau van de andere 3 omhoog moet?
Dat zou een vreemde redenering zijn. De enige van die drie die geen topseizoen heeft is Stekelenburg, Vorm en Krul worden beiden de hemel in geprezen in de PL. Zeker Vorm wordt gezien als een van de beste aankopen van het afgelopen seizoen, anderhalf miljoen euro, daar waar het prijskaartje nu een heel stuk hoger zal zijn. Ik kan me voorstellen dat Stekelenburg de hete adem van Krul en Vorm voelt, maar die twee hoef je niet te dreigen met Cilissen, die willen eerst Steek voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Maar waarom dan 5 keepers meenemen? In totaal zullen er 13 mensen afvallen en daarvan zijn er dan dus 2 keepers. Het lijkt me dat je dan beter een extra verdediger moet meenemen zodat je die nog aan het werk kan zien.

En Stekelenburg voelt inderdaad de hete adem van Krul en Vorm. En om eerlijk te zijn wil ik Krul wel onder de lat zien bij Oranje tijdens dit EK. Hij doet het echt zeer goed bij Newcastle en ik vind hem op dit moment beter dan Stekelenburg die inderdaad geen topseizoen draait. Krul heeft wat mij betreft ook de potentie om beter te worden dan dat Stekelenburg op zijn top (het WK) was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

silmaril8 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:31:
Ik vind het überhaupt vreemd dat er in totaal 5 keepers worden geselecteerd voor de voorselectie. Waarom niet 4 keepers en een extra verdediger? Want een extra verdediger vind ik toch wel nodig.

Of is Van Marwijk niet tevreden over (1 van) de 3 vaste keepers (Stekelenburg, Vorm, Krul) en dat hij nu een beetje aan het 'dreigen' is en wil laten zien dat Mulder en Cillesen eraan komen en dat het niveau van de andere 3 omhoog moet?
Ik denk dat Van Marwijk een goede 3e keeper zoekt en daar meerdere kandidaten voor op het oog heeft.
Waarschijnlijk gaan de vaste 3 gewoon mee, maar in de toekomst zie ik Vorm of Krul zijn plek wel kwijtraken.

De voorselectie bestaat dus uit:
- 5 keepers
- 13 verdedigers
- 9 middenvelders
- 9 aanvallers

Wat mij betreft verdedigers genoeg, al vind ik het vreemd dat Emanuelson als verdediger wordt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tweaker2010 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:43:
maar in de toekomst zie ik Vorm of Krul zijn plek wel kwijtraken.
Mijn voorspelling is dat Stekelenburg eerder exit zal zijn. Hij heeft de verkeerde club gekozen in Italie.

Ik ben inderdaad een voorstander van Krul of Vorm. De laatste is ook een fantastische penalty-keeper, die heb je misschien nog hard nodig ;)

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 07-05-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik denk eerder dat Stekelenburg zijn plek zal kwijtraken aan Vorm of Krul als deze 2 hun niveau weten te behouden (en te verbeteren) wat ze afgelopen jaar lieten zien in de Premier League. Stekelenburg heeft gewoon geen goed seizoen gedraaid en het jaar daarvoor bij Ajax was ook nou niet een goed jaar (met als resultaat dan geen topclub zich voor hem meldde).

Stekelenburg heeft gewoon zijn top gehad tijdens het WK. Maar daarna (en daarvoor) heeft hij nooit meer dat niveau gehaald.
Pagina: 1 2 3 Laatste