Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 14:18
wgfkas schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:18:
[...]

Dat ervaar ik dus ook...
Misschien is de app Deep Sleep Battery Saver iets voor jullie? Als je het scherm uitzet dan zorgt de app dat wifi/3G/achtergrond apps uit worden gezet. Verder kan je wel veel dingen apart instellen volgens mij.

Ik weet niet hoeveel het uiteindelijk zou schelen bij jullie. Maar ik merk wel dat de batterij een stuk langer mee gaat: 2 dagen / 48 uur bij redelijk intensief gebruik (+/- 4 uur scherm aan). Meldingen etc. mis ik niet omdat ik die toch wel op m'n telefoon binnen krijg.

1 keer heb ik 's avonds en 's ochtends even naar het batterijgebruik gekeken in de nacht. Dit was toen volgens mij maar 1 of 2%.

Misschien het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48
Edit:
Ik heb ondertussen een geheugenkaartje gekocht, de nog wat snellere Samsung 64GB Pro Micro SD (MB-MGCGB). Tot 70 MB/s leessnelheid ipv 30 MB/s bij Sandisk.

[ Voor 81% gewijzigd door musicfreak op 30-04-2013 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03
--3S-- schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:01:
[...]

Misschien is de app Deep Sleep Battery Saver iets voor jullie? Als je het scherm uitzet dan zorgt de app dat wifi/3G/achtergrond apps uit worden gezet. Verder kan je wel veel dingen apart instellen volgens mij.

Ik weet niet hoeveel het uiteindelijk zou schelen bij jullie. Maar ik merk wel dat de batterij een stuk langer mee gaat: 2 dagen / 48 uur bij redelijk intensief gebruik (+/- 4 uur scherm aan). Meldingen etc. mis ik niet omdat ik die toch wel op m'n telefoon binnen krijg.

1 keer heb ik 's avonds en 's ochtends even naar het batterijgebruik gekeken in de nacht. Dit was toen volgens mij maar 1 of 2%.

Misschien het proberen waard?
Nou, niet als het probleem zich voorheen verder niet voordeed. Bovendien, asus zet zelf de wifi al uit, dat kan ik zien op mijn router.

Ik heb overigens wel het één en ander gedaan (alleen wel tegelijk dus lastig pinpointen) los bewaren van de docking, cold reboot meerdere malen, en een aantal apps (die dus al veel langer zonder problemen erop stonden)

Hij blijft nu weer lang met zijn stroom doen. Ben dus benieuwd wat er gebeurt als ik hem met docking ga bewaren. Misschien is dat het probleem.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55347

Ik heb het probleem als ik 'm op de dock aansluit. Dan loopt zowel de dock als de tablet heel snel leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-06 12:32
We zijn niet de enigen met het batterij snel leeg probleem, hier een heel topic daarover met een aantal tips daarin.

www.transformerforums.com...ll-posts-here-please.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Nog een testje: Dock en tablet zijn in 48 uur standby liggen in de kast helemaal 0%. Terwijl ze losgekoppeld na 2 weken nog steeds prik hebben. Ik kan nog 1 test doen: gedocked, maar dan helemaal uitgeschakeld om uit te sluiten dat er hardware issues zijn.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik had het idee dat de volgende tip hier al gepost was maar kon het niet terugvinden, nl. de mogelijkheid om de orginele Android 4.2 launcher op de Infinity te gebruiken. Het is een verborgen optie in het menu.

Een goede uitleg vond ik op http://www.androidpolice....y-with-this-simple-trick/.

[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 04-05-2013 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
-

[ Voor 203% gewijzigd door musicfreak op 15-05-2013 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278375

MrMennens schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:52:
Is het slim om nu nog te gaan kijken voor deze tablet?

Vind het een mooi ding, en heb er al mee kunnen spelen.
Wil er graag een gaan halen, maar kan hem nergens meer vinden! (64GB Grey)

Zit echt niet te wachten op een windows 8 tablet (die Vivo dingen)
en ik vind de TF300 gewoon net niet.

Weet iemand of Asus binnenkort weer met iets nieuws op de proppen komt (soortgelijk aan deze)
Of dat ik beter in het buitenland (amazon.com) of marktplaats kan gaan kijken?

Let me know!
Nee, is niet aan te raden. Deze tablet heeft bovengemiddeld veel problemen: trage i/o, spontaan barsten van het scherm bij gebruik in dock (die niet onder garantie worden gerepareerd) en batterij problemen. Ik denk dat je sowieso niet bij Asus meer moet zijn voor een high-end product. Koop allen de goedkope modellen van asus, waarvan je het niet erg vindt als ze snel kapot gaan en je geen beroep kunt doen op garantie of service, die leveren ze namelijk niet bij hun producten, tenminste, alleen op papier.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 17:48
Ben het helaas (of gelukkig) niet met jou eens.
Ik en nogal wat andere gebruikers die ik ken hebben geen enkel probleem met de tablet.
Mensen willen wel eens vergeten dat je op internet in het algemeen alleen de klagers ziet maar iemand die geen problemen heeft zoals vele gewone gebruikers zul je er niet zien (99% van de gebruikers)
Ik heb persoonlijk alleen maar goede ervaringen met Asus en zou de TF700 zo weer kopen.
Verwacht overigens wel medio/eind van het jaar een nieuwe versie met wellicht Tegra4 of Qualcom 800.
Een tablet bashen is gemakkelijk, zeker zonder gegronde reden.
Klachten zullen er bij elk merk zijn. Ga maar een goed de Apple forums lezen. Gebroken schermen en kwaliteitsproblemen te over. En daar krijg je maar 1 jaar garantie.....
Probeer dan maar een ander tablet te vinden dat een dock heeft met standaard 64 Gb intern geheugen, MicroSd in tablet, Sd in dock, USB connector, Full HD en met dock gemakkelijk 14 uur op 1 lading haalt.
Anoniem: 278375 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:50:
[...]

Nee, is niet aan te raden. Deze tablet heeft bovengemiddeld veel problemen: trage i/o, spontaan barsten van het scherm bij gebruik in dock (die niet onder garantie worden gerepareerd) en batterij problemen. Ik denk dat je sowieso niet bij Asus meer moet zijn voor een high-end product. Koop allen de goedkope modellen van asus, waarvan je het niet erg vindt als ze snel kapot gaan en je geen beroep kunt doen op garantie of service, die leveren ze namelijk niet bij hun producten, tenminste, alleen op papier.

Succes!

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:15
Anoniem: 278375 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:50:
[...]

Succes!
Ik ben het niet met je eens,

Ook ik heb een Transformer Pad Infinity zonder problemen, zoals hij snel, werkt altijd heeft op zich zelf een lange accuduur en dit is doormiddel van het keyboarddock heel gemakkelijk uit te breiden.

Ik heb ook een TF300, deze is spontaan gebarsten en samen met mijn leverancier heb ik er voor gezorgd dat Asus deze onder garantie heeft vervangen.

Nogmaals, met de TF700 heb ik geen problemen, letterlijk geen enkel. Wat wel belangrijk is om te kijken na aanschaf als je scherm goed in de behuizing zit. Maar dit geld ook voor Samsung en elk ander merk. Schermen die niet vlak in de behuizing zitten staan onder spanning, deze knappen vroeg of laat. Maar dit is zoals ik al schreef een algemeen probleem en geld niet alleen voor Asus.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Mijn Asus transformer infinity werkt momenteel niet meer. Na het unlocken en rooten had ik een custom ROM geïnstalleerd. Dat werkte prima (lekker snel met een UHS-I kaart van Samsung), echter na een mislukte flash kan ik niet meer in de recovery komen, kan vanuit Windows de tablet alleen in APX modus benaderen. Hij lijkt dus bricked.
Het heeft er alle schijn van dat de bootloader kapot is, ik lees bij XDA dat dat Asus het niet anders op wil lossen dan met een ander moederbord.

Ik dacht eerst dat ik nog wat aan Nvflash zou hebben. Als ik dit artikel op Rootzwiki zo las dan is is APX modus voldoende om ermee te starten. Echter, je moet hiervoor een blob.bin bestand hebben of je SBK (Secure Boot Key). Die heeft Asus alleen, helaas.

Ik vrees dat er dan ook weinig ander opzit dan ergens een moederbord bemachtigen, of Asus mijn apparaat laten repareren. Heb Asus hierover gecontact, als eerste kwamen ze met het installeren van een nieuw besturingssysteem wat rond de 60 euro zou kosten. Weet niet of dat afdoende is. Een nieuw mobo kost via Asus tussen de 160 en 200 euro. Heb geen garantie meer door het unlocken, daar moest je ook akkoord voor geven.

Iemand nog ideeën?

[ Voor 31% gewijzigd door musicfreak op 17-07-2013 16:25 . Reden: Nvflash gedeeltee aangepast, kosten via Asus toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278375

Het is misschien wat zwaar om te stellen dat op basis van mijn enige ervaring met een Asus tablet ik kan stellen dat Asus een algemeen kwaliteitsprobleem heeft. Ik lees echter bovengemiddeld veel bovengenoemde klachten over deze tablet. Totdat het scherm barstte was ik ook heel blij. Het wordt echter niet opgelost door de leverancier (MyCom in mijn geval) of Asus.

Ik heb de Infinity gekocht juist omdat ik vertrouwen had in Asus als A-merk. En daarin ben ik ernstig telleurgesteld. Zeker als je kijkt naar de prijs van deze tablet met Dock.

De spontane schermbreuken doen zich overigens bijna uitsluitend voor bij gebruik in dock. Dat heeft er dus wel mee te maken. De tractie en druk op het scherm kan hoog redelijk oplopen bij het open en dicht doen van de tablet. Dit zou echter nooit tot een breuk mogen leiden aangezien dit als feature wordt aangemerkt.

Ik kan niet opmaken uit je bericht of je de dock gebruikt. Zoniet, dan zal je waarschijnlijk ook een vrij kleine kans hebben op een spontane schermbreuk.

Ik zou deze serie tablets van Asus echter nooit aan iemand aanraden door mijn ervaring.
Ik ben het niet met je eens,

Ook ik heb een Transformer Pad Infinity zonder problemen, zoals hij snel, werkt altijd heeft op zich zelf een lange accuduur en dit is doormiddel van het keyboarddock heel gemakkelijk uit te breiden.

Ik heb ook een TF300, deze is spontaan gebarsten en samen met mijn leverancier heb ik er voor gezorgd dat Asus deze onder garantie heeft vervangen.

Nogmaals, met de TF700 heb ik geen problemen, letterlijk geen enkel. Wat wel belangrijk is om te kijken na aanschaf als je scherm goed in de behuizing zit. Maar dit geld ook voor Samsung en elk ander merk. Schermen die niet vlak in de behuizing zitten staan onder spanning, deze knappen vroeg of laat. Maar dit is zoals ik al schreef een algemeen probleem en geld niet alleen voor Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Mistraller schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:07:
Nog een testje: Dock en tablet zijn in 48 uur standby liggen in de kast helemaal 0%. Terwijl ze losgekoppeld na 2 weken nog steeds prik hebben. Ik kan nog 1 test doen: gedocked, maar dan helemaal uitgeschakeld om uit te sluiten dat er hardware issues zijn.
Bij mij is het probleem opgelost door een Factory Reset. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

musicfreak schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:33:
Mijn Asus transformer infinity werkt momenteel niet meer. .......

Iemand nog ideeën?
Had je NVFlash er al wel of niet opstaan? En anders, had je nog de oude bootloader erop staan of de nieuwe? Want het kan inderdaad niet meer met de nieuwe bootloader. Dus versie V9.* kon het nog mee, maar met V10 niet meer. Als je 'm aanzet kun je links boven zien welke bootloader je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik had NVFlash er nog niet opstaan, en de de stock Android een upgrade gegeven naar Jelly bean. Ik neem aan dat ik hierdoor versie 10.4.4.25 van de bootloader had. Vervolgens is het misgegaan bij de (voor CROMi-Xenogenesis 4.5 noodzakelijke) update naar versie 10.6.1.14.4.

Het aanzetten levert vooralsnog geen beeld op, kan dus helaas niks zien. Moet het nu meer van logisch redeneren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wgfkas schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:05:
[...]

Bij mij is het probleem opgelost door een Factory Reset. d:)b
Ook wel rigoureus....dan kan je alle zut weer helemaal opnieuw gaan installeren... :(

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Mistraller schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 01:09:
[...]

Ook wel rigoureus....dan kan je alle zut weer helemaal opnieuw gaan installeren... :(
Ff backupje maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Euh, hoe dan? Ik heb niet geroot, en de schermindelingen, wifi keys, app-data etc kan je dan toch niet backuppen cq restoren?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 17:36
Mistraller schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:40:
[...]

Euh, hoe dan? Ik heb niet geroot, en de schermindelingen, wifi keys, app-data etc kan je dan toch niet backuppen cq restoren?
Pas geleden ook nog een reset gedaan en was binnen een half uur weer in de oude situatie. Als je de standaa rd backup tool gebruikt die op je tablet staat, kun je je apps backuppen, incl. User data. Je wifi Keys, settings etc. Komen vanuit Google weer terug, als je de automatische backup functie hebt geactiveerd. Zelfs m'n background kwam mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Mistraller schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:40:
[...]

De app carbon werkt goed. Zonder root.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
-Burner- schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:52:
[...]

Pas geleden ook nog een reset gedaan en was binnen een half uur weer in de oude situatie. Als je de standaa rd backup tool gebruikt die op je tablet staat, kun je je apps backuppen, incl. User data. Je wifi Keys, settings etc. Komen vanuit Google weer terug, als je de automatische backup functie hebt geactiveerd. Zelfs m'n background kwam mee :)
Nou, dan ga ik dat eens proberen! Weer wat geleerd, op mijn "oude" desire zat dat er allemaal niet op :)

Ben wel benieuwd, want mijn tablet heeft inmiddels 2 accounts. Ben benieuwd of dat in één keer goed gaat.

Denk wel dat ik dan alleen appjes backup die zeker userdata bevatten die ik niet kwijt wil, de rest installeer ik wel opnieuw, want misschien zit daar nu juist de rotte plek.

Gisteren nog eens even goed gecontroleerd of ik de zogenaamde oplossing van het andere forum nog kon gebruiken; maps disabled in beide accounts, asus sync uit, gps uit...accu's 100/100
Vandaag uit de kast gehaald: accu's 89/45%
Onacceptabel dus :( Ik ga dus maar eens een factory reset proberen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:35
Vandaag is een nieuwe systeem update uitgebracht en wel Firmware: V10.6.1.14.8
Deze update is ong 15 mb en zou de stabiliteit verbeteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Von Henkel schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:09:
Vandaag is een nieuwe systeem update uitgebracht en wel Firmware: V10.6.1.14.8
Deze update is ong 15 mb en zou de stabiliteit verbeteren..
Tjonge, Asus lijkt het batterij probleem gevonden te hebben! Gisteren de volgende stappen uitgevoerd:

Update erop gezet. Cold reboot. Google maps geinstalleerd en een keer opgestart. Accu's 100% opgeladen.

Nu ca 20 uur later: accu's: 100/98%!

Dus 2% eraf in ongeveer een dag. Dat is wel wat anders dan in 2 dagen van 100/100 naar 0/0 te gaan.

Blij dat ik niet zelf ben gaan klooien met fabriekstoestand, custom rom etc....

Ik kijk het nog even aan natuurlijk, maar ik denk dat het opgelost is.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 16:42
Ik heb juist een ander probleem. Mijn accu-indicator geeft constant 100% aan zelfs als de tablet uitvalt door een lege accu. Deze bug heb ik sinds de laatste grote update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Mistraller schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:46:
[...]

Tjonge, Asus lijkt het batterij probleem gevonden te hebben! Gisteren de volgende stappen uitgevoerd:

Update erop gezet. Cold reboot. Google maps geinstalleerd en een keer opgestart. Accu's 100% opgeladen.

Nu ca 20 uur later: accu's: 100/98%!

Dus 2% eraf in ongeveer een dag. Dat is wel wat anders dan in 2 dagen van 100/100 naar 0/0 te gaan.

Blij dat ik niet zelf ben gaan klooien met fabriekstoestand, custom rom etc....

Ik kijk het nog even aan natuurlijk, maar ik denk dat het opgelost is.
Wordt wel aangeraden om na een firmware update altijd een factory reset te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
:| CalenGoo doet het na de update niet meer

Opgelost ;)

Maar ik vind de TF700 zooooo traag. |:(

[ Voor 44% gewijzigd door Michele_M_ op 11-06-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wgfkas schreef op zondag 02 juni 2013 @ 10:25:
[...]

Wordt wel aangeraden om na een firmware update altijd een factory reset te doen....
Nee er wordt aangeraden om een cold reboot te doen. Waarom zou je anders een OTA update doen. De meeste mensen gaan ook niet na iedere windows update of servicepack een reïnstall doen, dat is niet het idee van een OTA update in elk geval.

Verder nog wel een treurige mededeling, vandaag trok ik mijn tablet weer eens uit de kast, en waar ik dus max zo'n 6% accu verbruik verwachtte, was hij dus alweer nagenoeg leeg.

Dus helaas, het 4.2.1-update accu probleem is nog niet opgelost.

Toch maar een reset dan, al heb ik er weinig trek in, je zal zien dat dat met 2 accounts weer avonden werk kost om goed te krijgen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Mistraller schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:06:
[...]

Nee er wordt aangeraden om een cold reboot te doen. Waarom zou je anders een OTA update doen. De meeste mensen gaan ook niet na iedere windows update of servicepack een reïnstall doen, dat is niet het idee van een OTA update in elk geval.

Verder nog wel een treurige mededeling, vandaag trok ik mijn tablet weer eens uit de kast, en waar ik dus max zo'n 6% accu verbruik verwachtte, was hij dus alweer nagenoeg leeg.

Dus helaas, het 4.2.1-update accu probleem is nog niet opgelost.

Toch maar een reset dan, al heb ik er weinig trek in, je zal zien dat dat met 2 accounts weer avonden werk kost om goed te krijgen.
Als je een back up maakt en avonden bezig bent, dan klopt er toch iets niet... Je bent er best snel klaar mee, je hoeft zelf weinig te doen, behalve te wachten tot alles terug gezet is.
Als je de Android wizard hebt doorlopen en je tablet gereed is, worden apps ook automatisch gedownload uit de play. Ik heb de wifi vervolgens even uit gezet zodat de restore van de apps netjes zou lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
-Burner- schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 21:18:
[...]

Als je een back up maakt en avonden bezig bent, dan klopt er toch iets niet... Je bent er best snel klaar mee, je hoeft zelf weinig te doen, behalve te wachten tot alles terug gezet is.
Als je de Android wizard hebt doorlopen en je tablet gereed is, worden apps ook automatisch gedownload uit de play. Ik heb de wifi vervolgens even uit gezet zodat de restore van de apps netjes zou lukken
Nou, ben zover, alles gebackupped, factory reset en alles terug.

Nu ja, dan begint het gedoe dus. 2 login accounts instellen (is niets van bewaard qua instellingen oid), vpn connecties opnieuw inrichten, 4.2 launcher aanpassen, alle shortcuts en widgets installeren cq terug op de juiste plek zetten. Alle appjes die willen syncen, opnieuw inregelen. Vervolgens nog balen dat de backup dus 1 game niet teruggezet krijgt, dus alle saved games kwijt. Diverse bank apps opnieuw inrichten, omdat de settings niet meer werken, etc. Gewoon van die kleine dingen die je niet wilt ontdekken als je denkt dat alles zou moeten werken op een moment dat je geen tijd/zin hebt om te prutsen.

Dus ja, als je je tablet met 1 account gebruikt, en slechts heel beperkt wat appjes, dan ben je zo klaar. Ik had iets meer custom meuk, dus klaar na een avondje, dus ik hoop nu maar dat het heeft geholpen. Gisterenavond de reset gedaan, en overnight is het goed gedaan, maar dat had ik na de laatste update ook 1 nachtje, en toen liep ie alsnog leeg. Enfin. We zullen zien.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
.... En helaas. Het eerste nachtje was inderdaad leuk. slechts 2% verbruikt.

2e nachtje was echter van 90/70 tot 20/0 en de derde nacht uiteraard weer helemaal leeg.

Bedankt voor de goede tip voor de factory reset :( Ach, het was het proberen waard, maar enorm zonde van alle tijd.

Ik ben nu één voor één de apps aan het deïnstalleren, om te kijken of het in een app zit. Maar eigenlijk weet ik ondertussen al wel dat het gewoon een system proces is dat denkt dat ie stroom mag blijven verbruiken zolang er een docking (laadstation) aangesloten is.

Ben bang dat dit toch echt door asus gepatched moet worden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Mistraller schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:21:
.... En helaas. Het eerste nachtje was inderdaad leuk. slechts 2% verbruikt.

2e nachtje was echter van 90/70 tot 20/0 en de derde nacht uiteraard weer helemaal leeg.

Bedankt voor de goede tip voor de factory reset :( Ach, het was het proberen waard, maar enorm zonde van alle tijd.

Ik ben nu één voor één de apps aan het deïnstalleren, om te kijken of het in een app zit. Maar eigenlijk weet ik ondertussen al wel dat het gewoon een system proces is dat denkt dat ie stroom mag blijven verbruiken zolang er een docking (laadstation) aangesloten is.

Ben bang dat dit toch echt door asus gepatched moet worden.
Asus heeft i.d.d. met 4.1.2 een fout gemaakt en accu loopt leeg wanneer je de tablet connect met de dock.
Maar, je kunt dit voorkomen door, alvorens je de tablet met de dock verbindt, eerst de tablet geheel af te sluiten (complete power down). Verbindt daarna jouw tablet met de dock en start daarna geheel op.
Zolang je nu de tablet niet uit de dock haalt blijft het accu probleem weg.
Zo gauw je de tablet er weer uit haalt en zonder power down er weer indoet komt het probleem terug.
Dus voordat je de tablet in de dock plaatst eerst geheel uit schakelen.
Asus heeft ergens een fout gemaakt waardoor de tablet geen onderscheid maakt tussen aan lader hangen en laden van dock. Hij denkt nu constant dat hij aan de lader hangt en draint derhalve constant de accu van de dock.
Als je hem echter geheel uitschakelt en in de dock steekt en dan pas laat booten dan werkt het wel goed.
Enfin dit is natuurlijk geen oplossing maar werkt voorlopig wel todat Asus met een oplossing komt. :?

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
snah001 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:04:
[...]

Asus heeft i.d.d. met 4.1.2 een fout gemaakt en accu loopt leeg wanneer je de tablet connect met de dock.
Maar, je kunt dit voorkomen door, alvorens je de tablet met de dock verbindt, eerst de tablet geheel af te sluiten (complete power down). Verbindt daarna jouw tablet met de dock en start daarna geheel op.
Zolang je nu de tablet niet uit de dock haalt blijft het accu probleem weg.
Zo gauw je de tablet er weer uit haalt en zonder power down er weer indoet komt het probleem terug.
Dus voordat je de tablet in de dock plaatst eerst geheel uit schakelen.
Asus heeft ergens een fout gemaakt waardoor de tablet geen onderscheid maakt tussen aan lader hangen en laden van dock. Hij denkt nu constant dat hij aan de lader hangt en draint derhalve constant de accu van de dock.
Als je hem echter geheel uitschakelt en in de dock steekt en dan pas laat booten dan werkt het wel goed.
Enfin dit is natuurlijk geen oplossing maar werkt voorlopig wel todat Asus met een oplossing komt. :?
Dat lijkt me een heel plausibele verklaring! Beetje irritant wel, want ik wissel nog wel eens van dock. Maar verklaart inderdaad heel goed waarom het goed blijft gaan tot ik een keer loskoppel, zo had ik nog niet geredeneerd.

Heb je een bron?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Bij nader inzien lijkt het accuprobleem niet weg te zijn. Heeft iemand al een echte oplossing kunnen vinden? Ik sta inmiddels in contact met de Asus TSD. Deze kwamen met de suggestie om in het bootmenu voor wipe data te kiezen, dit heeft (zoals verwacht) niets opgelost. Wat zou een beetje reele stand-by tijd moeten zijn voor de tablet + dock.

Misschien helpt het als iedereen die dit probleem heeft net als ik contact opneemt met Asus TSD.
http://vip.asus.com/VIP2/Services/TechQuery?lang=nl-nl
Ze reageren snel en zijn behulpzaam tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wgfkas schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:58:
Bij nader inzien lijkt het accuprobleem niet weg te zijn. Heeft iemand al een echte oplossing kunnen vinden? Ik sta inmiddels in contact met de Asus TSD. Deze kwamen met de suggestie om in het bootmenu voor wipe data te kiezen, dit heeft (zoals verwacht) niets opgelost. Wat zou een beetje reele stand-by tijd moeten zijn voor de tablet + dock.

Misschien helpt het als iedereen die dit probleem heeft net als ik contact opneemt met Asus TSD.
http://vip.asus.com/VIP2/Services/TechQuery?lang=nl-nl
Ze reageren snel en zijn behulpzaam tot nu toe.
Ga ik doen....ik haal nu altijd maar gewoon tablet uit de dock...werkt nog altijd het beste.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Mistraller schreef op maandag 15 juli 2013 @ 01:07:
[...]

Ga ik doen....ik haal nu altijd maar gewoon tablet uit de dock...werkt nog altijd het beste.
En? Ik begin toch een beetje te vermoeden, nu ik 'm wat langer gebruik, dat hun oplossing toch heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wgfkas schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 17:12:
[...]

En? Ik begin toch een beetje te vermoeden, nu ik 'm wat langer gebruik, dat hun oplossing toch heeft gewerkt.
Hoe kan "wipe data" nou beter werken dan een factory reset....

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Mistraller schreef op zondag 21 juli 2013 @ 10:31:
[...]

Hoe kan "wipe data" nou beter werken dan een factory reset....
Hebben ze jou dat ook geadviseerd? Ik weet ook niet zeker of het nu goed gaat, heb wisselende resultaten. Daarom vraag ik ook wat jou ervaring is met de tips van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 530975

na het lezen van het verhaal op: http://www.tips4tab.com/h...rmer-pad-infinity-tf700t/
heb ik de volgende vragen: hoef ik voor deze methode niet te unlocken en/of te rooten? Ik ben een beetje schuw om de garantie te verliezen. En wil ik het asus systeem instellingen, wat je krijgt als je op de klok tikt niet verliezen om de beeld en performance mode in te stellen. het uiteindelijke doel is data2sd werkend te krijgen en het tablet hiermee sneller te krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 530975 op 31-07-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wgfkas schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:24:
[...]

Hebben ze jou dat ook geadviseerd? Ik weet ook niet zeker of het nu goed gaat, heb wisselende resultaten. Daarom vraag ik ook wat jou ervaring is met de tips van Asus.
Nee ik krijg het advies om hem onder RMA op te sturen. Maar na al die horrorverhalen met de repaircenters met name bij kapotte schermen durf ik dat niet zo goed. En bovendien; ik geloof niet dat het een hardware probleem is. Anders was het niet met die update ineens ontstaan.

Als ik een custom rom zou gaan draaien; zou het dan ook opgelost kunnen zijn?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Net terug van vakantie en vergeten de tablet bij vertrek uit te zetten, op zich geen probleem zou je zeggen... De batterij is helemaal leeg dus in de lader gedaan, maar nu gaat de tab niet meer fatsoenlijk aan. Als ik de aan/uit knop lang indruk, trilt ie kort en normaal verwacht ik dan het asus logo dat verschijnt. Nu gaat de tablet eindeloos lang trillen... Totaal geen beeld te zien, ook niet als ik een hdmi kabel aansluit op de TV, helemaal niks. Het trillen kan ik alleen 'oplossen' door de aan/uit knop 30 sec ingedrukt te houden en direct op de volume toetsen te drukken, anders krijg ik weer dat eindeloos lange trillen. Op de PC aangesloten en krijg m daar ook niet te zien. Tablet lijkt wel in een soort coma te zijn geraakt.

Hoop dat ik niet naar het Asus repair centre hoef, die slopen namelijk zelf de tablet om daarna over gebruikerschade te beginnen. Die ervaring heb ik met de Tf300t van mijn vriendin...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik zou 'm voor alngere tijd aan de lader hangen, ik verwacht dat 'ie na een poos toch weer gaat opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Gekke is dat het ledje groen brandt als in dat ie vol is... Maar misschien nog wat langer aan de lader, zal het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
-Burner- schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:44:
Gekke is dat het ledje groen brandt als in dat ie vol is... Maar misschien nog wat langer aan de lader, zal het eens proberen
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Maakt helaas niet uit. Tablet blijft in 'coma'. Hij gaat via MyCom naar Asus... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 09:41
@ Burner

Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Ook gewoon lampje groen maar bij mij helemaal geen kick.

Heb hem na telefonisch contact met asus via hun website als RMA aangeboden. Ging allemaal goed. Best snel ook nog. Had eerst wel wat foto's gemaakt natuurlijk.

Ben achteraf wel blij want pcstraat.nl(/zercom.eu) ging toen net failliet. Hier had ik hem gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
Dat biedt hoop dan gelukkig.

Je hebt dan mazzel gehad met het opsturen van de tablet en de zaak die failliet ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Vandaag beta 2 van CROMi-X rom geflashed en moet zeggen dat deze versie errug snel is.Zus van mij heeft laatste ipad maar die kan het niet bijsloffen :-)
Nu hopen dat battery drain wanneer in dock geplaatst verholpen is (zou moeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Net OTA update ontvangen, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Ik ben ook wel benieuwd. Ben voorlopig niet in de gelegenheid om m te updaten maar ik zou wel graag willen weten wat er verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Michele_M_ schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:01:
Ik ben ook wel benieuwd. Ben voorlopig niet in de gelegenheid om m te updaten maar ik zou wel graag willen weten wat er verbeterd is.
Een update van 15Mb, kan dus nooit heel veel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
snah001 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:10:
Vandaag beta 2 van CROMi-X rom geflashed en moet zeggen dat deze versie errug snel is.Zus van mij heeft laatste ipad maar die kan het niet bijsloffen :-)
Nu hopen dat battery drain wanneer in dock geplaatst verholpen is (zou moeten)
Waar komt de info vandaan dat dit de oplossing zou kunnen zijn?

---------------

• snah001
Mistraller schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 18:19:
[...]

Waar komt de info vandaan dat dit de oplossing zou kunnen zijn?
Lees hier:
http://forum.xda-develope...p=44846997&postcount=5363

• Mistraller
Hmm, klinkt veelbelovend, maar ja, dat dacht ik bij een eerdere OTA ook wel eens. Dat bleek te komen omdat ik de tab in de dock had gehad, toen ik hem uit- en weer aanzette.

toen ik de tab in de dock prikte in aan-toestand was de drain weer gewoon terug.
Nu eerst maar eens zien of de laatste OTA update wellicht de gehoopte oplossing biedt...

---------------

• Michele_M_
Laten we het hopen. Heb de Asus wel eens weggelegd voor een dag in hoesje. Tegen de tijd dat ik m weer pakte was die loeiheet. Waarschijnlijk al die tijd aan het laden geweest.

Van wat ik begrepen heb heeft het te maken met de firmware van de dock. Dus zolang deze geen update krijg zal 't probleem blijven.

• Mistraller
Anoniem: 55347 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 20:24:
Van wat ik begrepen heb heeft het te maken met de firmware van de dock. Dus zolang deze geen update krijg zal 't probleem blijven.
Maar heeft het dock dan een firmware update meegekregen bij de update naar 4.2.1? Want vanaf toen is het ontstaan...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 09:41
Ik herken die problemen van de dock ook helemaal niet zo. Is dit alleen bij een andere ROM?

Wat ik wel vaak heb is regelmatig een horizontale witte streep over de gehele breedte op vanaf boven gezien 1/4 van het scherm. Dit is een beetje de reden waarom ik er geen andere ROM op durf te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
WhiteAss schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:10:
Ik herken die problemen van de dock ook helemaal niet zo. Is dit alleen bij een andere ROM?

Wat ik wel vaak heb is regelmatig een horizontale witte streep over de gehele breedte op vanaf boven gezien 1/4 van het scherm. Dit is een beetje de reden waarom ik er geen andere ROM op durf te zetten.
Nee gewoon standaard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Sinds de laatste OTA geen battery-drain meer opgetreden...
Ik durf voorzichtig te stellen dat het misschien toch gefixed is! Wat ik wel heb gezien...streepjes en zo boven een letter doen het weer eens niet op het fysieke toetsenbord. Dat was wel gefixed na een bepaalde update...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Kijk even of je fysieke toetsenbord op Asus staat ipv Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Michele_M_ schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:17:
Kijk even of je fysieke toetsenbord op Asus staat ipv Android.
Had ik al :P . Nu nog eens even goed gekeken, het blijkt applicatie specifiek. In Gmail gaat het namelijk wél goed.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even ter info: Nieuwe update van onze beste vriend 'sbdags'

[JB 4.2.1][CROMi-Xenogenesis 5.0][ODEX/DEODEX 10.6.1.27.1][SEP 1]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2425383
01/09/2013 CROMi-X v5.0.1 Full ROM
o Odexed version released
o Fixed the Nova Launcher FC. Thanks Meldrak
o Fixed YouTube Cache2SD issue
o Fixed ME301T Audio issues - updated audio libraries to v10.6.1.29
o Small typo fixed in ET Build.Prop and net.tcp.buffersizes added back in
o Updated SuperUser app and binary to version 1.55
o Updated Es File Explorer and Theme to version 3.0.5.3

29/08/2013 - v5.0 Final Release CROMi-X
o Extended the New CROMi-X Asus Animation - plus a few small tweaks to speed
o Migrated some Extreme Tweak Build.props to the normal ones. ril.disable.fastdormancy=0 and removed ro.HOME_APP_ADJ=1
o Reverted the Extreme Tweaks files back to LetMeKnow version which was the fastest and in RC1. Also removed the majority of net tweaks due to WiFi issues
o Updated LMT Pie Launcher to version 1.9.12
o Updated Apex Launcher to version 2.1.0
o Updated Nova Launcher to version 2.2.1
o Updated Stock Launcher to 10.6.1.27.1 version. I forgot to update it! Thanks Meldrak
o Updated Meldraks Cache2SD to version 1.2 which now includes the ability to move data files to SD (good for large games). Turned off by default.
Use cache2sd -c in terminal to configure that
o Updated Hunds TF700 kernel and modules to version 3.3.5 Beta
o Added Hunds tweak to under-volt GPU by 25mv to installer options
o Added LetMeKnows CPU.sh files for better Hunds performance for TF700 users
Persoonlijke eerste bevindingen zijn erg snel en tablet loopt op 1 of andere manier niet leeg aangesloten op de dock. Maar dat is pas de eerste nacht (ging er in met 80%, vanochtend eruit met 79%). Vandaag verder ook in de dock gelaten (en niet een oplader dus ook, net als vannacht). Dus we zullen zien vanavond :-)

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 55347 op 02-09-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Hier loopt de dock nog steeds leeg ....*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Michele_M_ schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:12:
Hier loopt de dock nog steeds leeg ....*zucht*
Met de bovengenoemde rom of met de laatste officiele OTA? Het *lijkt* hier met de officiële OTA nog altijd goed te gaan.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Officiële OTA. Ik heb de tablet er afgehaald en weer teruggezet toen die nog aan was. Waarschijnlijk als je m uitzet en dan pas weer aanzet als die aan de dock hangt, gaat het goed. Dus zoals het was. Of ik heb gewoon pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor diegene die nog een TF700 hebben en 'm nu nog unbrickable willen maken:

https://www.androidroot.m...-guide-nvflash-jellybean/

Werkt, getest met laatste CROMI-X erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Weet iemand een link naar een test van het interne geheugen in vergelijking met andere tablets?

Ik kon al wel www.androidpolice.com/201...ces-compared-in-13-tests/ vinden echter die conclusie maakt het wat betrekkelijk: "With that said, it's important to keep in mind that these are synthetic benchmarks and are not a direct reflection of real-world performance. The TF700 and Excite 7.7 feel every bit as snappy in real-world use as do the One X and One S."

Ik heb het nodig in een mailwisseling richting een winkelier, alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Draining problem wanneer in dock heb ik als volgt opgelost :
Heb een TF701 aangeschaft.
Wanneer komt de TF701 thread?Tablet is nu al in NL te koop.

[ Voor 25% gewijzigd door snah001 op 27-10-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
snah001 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:44:
Draining problem wanneer in dock heb ik als volgt opgelost :
Heb een TF701 aangeschaft.
Wanneer komt de TF701 thread?Tablet is nu al in NL te koop.
En hoe bevalt die? Ik heb er ook over getwijfeld maar als die verder hetzelfde is maar alleen een beetje sneller hang ik de TF700 wel wat vaker aan de lader. Uiterlijk en besturing is hij hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06 09:29
Hey! Ik ben mij aan het orienteren op een Tablet met keyboard en zit uberhaupt te twijfelen tussen Android en Windows (Dit is een goede android kanshebber, vandaar mijn vraag hier). Hoe is het verwerken van tekst tegenwoordig op een android apparaat? Kan android omgaan met .docx bestanden ?

[ Voor 12% gewijzigd door nubcaek op 28-10-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Michele_M_ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:39:
[...]

En hoe bevalt die? Ik heb er ook over getwijfeld maar als die verder hetzelfde is maar alleen een beetje sneller hang ik de TF700 wel wat vaker aan de lader. Uiterlijk en besturing is hij hetzelfde toch?
Hij bevalt erg goed.
Deze is niet een beetje sneller maar behoorlijk veel sneller.
Bijvoorbeeld de Kraken benchmark voor de browser bedraagt 6863 en laat dus bijna alles achter zich.
Geen enkele lag en op eerste accu lading met tablet alleen haalde ik 10+ uur met 5% rest lading.
Format is praktisch gelijk en alle aansluitingen en card slots zitten op dezelfde plek.
Read- write naar internal memory is erg snel dus geen flessenhals meer.
Scherm is haarscherp, je kunt de kleurbalans zelf instellen maar hij haalt hooguit 70% van de helderheid van de 700.
Alles werkt erg snel en vloeiend zonder haperingen.
Zo had de 700 vanaf het begin moeten zijn.
Voor mij dus (reis veel) eigenlijk een keuze die er geen is.
Hoop met deze dus wel 2 jaar te doen.
Al met al het geld dubbel en dwars waard temeer hij bijna euro 200 goedkoper is als de 700 destijds.
Een echte aanrader dus.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
snah001 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:53:
[...]

Hij bevalt erg goed.
Deze is niet een beetje sneller maar behoorlijk veel sneller.
Bijvoorbeeld de Kraken benchmark voor de browser bedraagt 6863 en laat dus bijna alles achter zich.
Geen enkele lag en op eerste accu lading met tablet alleen haalde ik 10+ uur met 5% rest lading.
Format is praktisch gelijk en alle aansluitingen en card slots zitten op dezelfde plek.
Read- write naar internal memory is erg snel dus geen flessenhals meer.
Scherm is haarscherp, je kunt de kleurbalans zelf instellen maar hij haalt hooguit 70% van de helderheid van de 700.
Alles werkt erg snel en vloeiend zonder haperingen.
Zo had de 700 vanaf het begin moeten zijn.
Voor mij dus (reis veel) eigenlijk een keuze die er geen is.
Hoop met deze dus wel 2 jaar te doen.
Al met al het geld dubbel en dwars waard temeer hij bijna euro 200 goedkoper is als de 700 destijds.
Een echte aanrader dus.

.
Dat wil ik eigenlijk niet horen :+

Heb pas een Nexus 7 2013 gekocht en gebruik de 700 veel voor werk. Maar ja .... nieuwer, sneller ...beter.... :X
nubcaek schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:21:
Hey! Ik ben mij aan het orienteren op een Tablet met keyboard en zit uberhaupt te twijfelen tussen Android en Windows (Dit is een goede android kanshebber, vandaar mijn vraag hier). Hoe is het verwerken van tekst tegenwoordig op een android apparaat? Kan android omgaan met .docx bestanden ?
Ik gebruik OfficeSuite Pro. Werkt goed maar het wordt tijd microsoft office naar android komt :|

Maar stel je vraag hier Google Play & Androidapps - Deel 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06 09:29
Michele_M_ schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 17:02:

Ik gebruik OfficeSuite Pro. Werkt goed maar het wordt tijd microsoft office naar android komt :|

Maar stel je vraag hier Google Play & Androidapps - Deel 18
Thanks, ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-06 14:20
Ik ben sinds kort het rubbertje kwijt om de USB poort mee af te dekken. Heeft iemand van jullie een idee of je dit nog ergens kunt kopen? Ik kan het nergens vinden en zo'n open poort vind ik ook niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
recca schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:33:
Ik ben sinds kort het rubbertje kwijt om de USB poort mee af te dekken. Heeft iemand van jullie een idee of je dit nog ergens kunt kopen? Ik kan het nergens vinden en zo'n open poort vind ik ook niet prettig.
Misschien past zo'n universeel dingetje ook wel. De mijne gebruik ik trouwens niet meer, want er scheurden steeds stukjes af bij het lospulken...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-06 14:20
Mistraller schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:36:
[...]

Misschien past zo'n universeel dingetje ook wel. De mijne gebruik ik trouwens niet meer, want er scheurden steeds stukjes af bij het lospulken...
Tja heb al veel gezocht maar kan niks vinden. Ik weet niet eens wat de officiele naam is voor zo'n onderdeel...Geen enkele onderdelen site heeft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
recca schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:09:
[...]

Tja heb al veel gezocht maar kan niks vinden. Ik weet niet eens wat de officiele naam is voor zo'n onderdeel...Geen enkele onderdelen site heeft het.
Ja nou uh....beetje engels praten, zoeken op ebay....niet zo moeilijk toch...

http://www.ebay.com/sch/i...+cover&_sacat=0&_from=R40

---------------

• wgfkas
Nou, de mijne is opgestuurd naar Asus repair. Ben benieuwd wat ze doen aan het batterij/dock probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
"Product is succesvol gerepareerd, verpakt en is gereed voor verzending of afhalen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Tablet is terug van Asus. batterij/dock probleem lijkt opgelost en tablet lijkt duidelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
wgfkas schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:02:
Tablet is terug van Asus. batterij/dock probleem lijkt opgelost en tablet lijkt duidelijk sneller.
Dat idee had ik ook toen ik een factory reset had gedaan, maar toch werd hij weer traag en kwam het batterij probleem terug. Aangezien het batterij probleem pas ontstond sinds de 4.2.1 release geloof ik nog altijd niet in een hardware probleem.

Traagheid is volgens mij vanwege traag memory? Middels een snelle sd card kon dit opgelost worden toch?

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Weet iemand misschien of het dock van een TF700T ook past op een 300T? Ik heb gehoord dat het vergrendel mechanisme dan niet helemaal lekker loopt maar dat weet ik niet zeker. Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 16:41
De dock van een TF 700T past ook op een TF201. Maar niet op een TF300 T.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04-2024
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een geroote TF700 in bezit als opvolger van mijn TF101

Het feit dat ie door de vorige eigenaar geroot en voorzien van bepaalde rom was vond ik niet heel erg aangezien de tablet goed draaide. Nu naar aantal maanden zou ik toch eens een andere versie rom of de originele asus rom er weer terug op willen zetten.

Maar nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn kennis helaas niet toerijkend is om dat zo ff 1,2,3 te doen. Ik heb enkele artikelen online opgezocht en gelezen, en las daarbij dat als je niet exact weet wat je doet, dat je ook meer kan beschadigen dan goed voor je is.
Helaas staan al die uitleg artikelen in het engels, en mijn technisch engels is helaas niet heel goed, vandaar dat ik ook bang ben dat ik wat verkeerd doe en daarmee mijn tablet beschadig

Nu mijn vraag; is hier iemand in de Regio Zutphen die mij mischien hiermee kan bijstaan / adviseren
of iemand die een nederlandse uitleg hiervan heeft of weet te vinden, wat mij verder op weg kan helpen

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Terug naar de oude asus zou ik niet aanraden, ik denk dat alle tf700 bezitters dat kunnen beamen... Als je tevreden bent, gewoon lekker zo houden. Tenzij je specifieke zaken kunt aanwijzen waarin een andere rom beter is.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
Mistraller dank voor je reactie!

Ik heb mijn TF700 overgenomen van iemand die m geroot heeft en er momenteel een CROMi-Xenogenisis 5.2.4 - 10.6.1.27.5 WW DEODEX rom op heeft geinstaleerd. Deze draaid helaas niet erg smooth vind ik zelf, moet vaak paar seconden wachten voor ie reageert op aanraking. En van tijd tot tijd krijg ik meldingen dat een programma niet reageerd, dit gebeurd in div app's. Vandaar dat ik het idee heb om er een andere rom op te zetten. Wellicht die van Asus aangezien ik dacht dat die wel smooth zou draaien. Maar een recentere goed draaiende andere rom sta ik ook voor open.

Maar nu komt t probleem van mij ;) Ik heb geen ervaring met rooten-roms e.d heb er de nodige filmpjes op youtube over gezien en artikelen gelezen, maar t word er niet echt duidelijker op, eerder verwarrender hehe
Ik lees over nooit swipen of syteem herstel dan zou je tablet niet meer werken. Daarnaast lees ik veel over div versies van TWRP, Bootloader, en allerlei andere software versies

met andere woorden, ik weet echt ff niet wat ik dr nu mee aan moet, vandaar me vraag of er hier wellicht iemand is uit regio Zutphen, voor wie dit alles gesneden koek is en die mij wat advies kan geven wat ik kan doen om er een goed draaiden rom op te zetten. Want deze prachtige tablet zou toch net zo smooth moeten kunnen draaien als de recentere Galaxy tab 2 en tab 3 versies

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik woon helaas niet in de buurt, maar kan je in ieder geval het volgende aanraden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2672751

Daar in staat nog wel het meeste vermeld. Tevens de exacte stappen om 'm te updaten etc. Ik gebruik nu de laatste versie uit die post en ''t werkt allemaal als een zonnetje. Zeer tevreden meer en inderdaad, noooooit meer terug naar de originele rom... Nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik ben op dit moment ook deze rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2672751
aan het installeren.

Overigens, installeer niet de laatste recovery's op de TF700 2.6.x is hoog genoeg....

[ Voor 28% gewijzigd door Bullet NL op 27-08-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
heren, dank voor de reactie
ik ga dit verhaal vanavond even goed doorlezen

hoop dat ik op een relatief makkelijke manier deze meest recente rom op mijn tf700 kan zetten

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
Beste Bullet NL enof jreijmer of andere tweakers ;)

Ik ben vanavond bezig geweest met de door jullie aanbevolen rom versie.
na enige twijfel toch maar besloten om er mee bezig te gaan, ondanks dat ik dit helaas nog nooit eerder had gedaan. Heb de zip file gedownload en intern in een aangemaakte map ROM geplaats
gecontroleerd of ik een goede twrp had, en dat was de 2.6.1.0 wat hoog genoeg zou moeten zijn volgens voorgaande berichten

Ik had op mijn TF700 een rom staan met android 4.2.1 alleen was me bootloaders versie hoger dan wat hieronder aangegeven was bij de instructies:

YOU MUST BE ON THE ASUS STOCK JB 4.2.1 BOOTLOADER VERSION 10.6.1.14.10 AND TWRP 2.6.3.2+

You must do a full wipe in recovery if coming from another ROM base. Do not do a full wipe from the bootloader. Don't forget to do a Nandroid Backup first and give the ROM 10 mins to stabilise!

Aangezien ik niet de exact opgegeven versie had, heb ik eerst in recovery een backup gemaakt, daarna heb ik full wipe gedaan en toen de instalatie gestart, dit ging zonder problemen.
Alleen nadat de install gedraaid had en de tablet zich rebootte krijg ik nu 4 van die Unix\linux poppetjes te zien met daaronder een melding Detecting files sytem:

data on internal ext4
data on MicroSD
system on microSD

en dan reboot ie opnieuw en dan kom ik weer in TEAMWIN en start TWRP weer op

ik ben bang dat ik iets niet goed gedaan heb ;) of vergeten of verkeerd gedaan :(
maar nu kom ik helaas niet meer verder dan de TWRP

inmiddels de backup terug kunnen zetten, dus heb weer een tablet die t doet, maar zou toch graag de nieuwe rom erop gooien, iemand tips-advies??

[ Voor 10% gewijzigd door cablecarp op 29-08-2014 21:41 ]

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablecarp
vanochtend de stoute schoenen weer aangetrokken.

eerst de TWRP geupdate naar versie 2.6.3.3
toen de wipe cache -data dalvik cache
daarna de rom opnieuw geflash en heb m nu werkend! :)

en moet zeggen, ziet er erg goed uit!!
ga komende dagen ervaren hoe deze ervaart
nogmaals dank voor de reacties!

Keep on rolling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd! Was het weekend afwezig, anders had ik sneller kunnen reageren, maar fijn dat 't zelf gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveZ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05 10:30
Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen de Infinity, alleen zonder keyboard dock helaas :(
Ik heb begrepen dat er een extra accu inzit en meerdere slots en een keyboard voor de notebook feel. Is het de moeite waard om het aan te schaffen? Of gebruiken jullie alleen de tablet en ligt de keyboard dock stof te vangen :)

• Mistraller
dock is heel fijn om mee te typen, en de usb poort wordt ook vaak gebruikt. Met dock wordt alleen in 1 dag tijd alle accu capaciteit van beide leeggetrokken....Bugje.

Weet niet of een custom rom er ook last van heeft. Hoop het niet, want ik ga binnenkort ook eens flashen.

---------------

Bij mij ligt de dock stof te vangen. Ik gebruik 'm eigenlijk alleen als een soort 'casing' voor vervoer ;-) Stevige onderkant, haha.

Moet ook zeggen dat de tab op dit moment voornamelijk door mijn vrouw en dochtertje gebruikt wordt. Lezen en spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveZ
ok ik ben overtuigd, vind het zelf ook fijner typen op een echt keyboard ipv touch en moet toch nog een case halen haha :)
thanks guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ander voordeel van het dock is dat je dan een muis op de TF700 kan aansluiten, lekker muizen tijdens het internetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveZ
Bullet NL schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:29:
Ander voordeel van het dock is dat je dan een muis op de TF700 kan aansluiten, lekker muizen tijdens het internetten!
Touchpad werkt vrij goed moet ik zeggen :9

Ik heb mijn dock eindelijk binnen! Niet dankzij Asus, heb me een rot gezocht naar zo'n dock, het was nergens meer te krijgen (Asusparts,webshops,marktplaats) en toen ik Asus belde: Ja ze worden niet apart verkocht. Probeer eentje op internet te zoeken".
Uiteindelijk een refurbished gekocht via Ebay uit Taiwan.

• Mistraller
Heb ik hem gebricked?

De situatie: de tablet boot naar recovery, (Stond twrp 2.6.3 op, en ook geflashed naar 2.8.7.2 maar loste het probleem niet op)

Error die ik te zien krijg: unable to mount /data unable to create /data/media

Dit staat op veel plaatsen op het net, en meestal op te lossen via adb shell. Echter: mijn usb connectie doet niets. Ik heb natuurlijk eerder geflashed, adb en fastboot drivers zijn aanwezig, maar mijn pc ziet simpelweg geen enkel device erbij komen. Ook onder linux blijft de usb poort dood.
USB poort van de PC is getest. De tablet laadt met deze kabel prima op. Zowel op dock als op tablet zelf. De toetsen op het dock kan ik in recovery gewoon gebruiken.
Een Rom flashen lukt niet doordat /data niet gemount wordt. Ook niet als ik de rom flash met /data2sd met een ext4 formatted SD.

Enfin: hoe ben ik in deze situatie gekomen?

Allereerst, vorig jaar zonder problemen geflashed naar crombi KK met data2sd, en dat werkte allemaal prima.
Tijdens afgelopen vakantie is mijn (namaak) kabel beschadigd geweest, ik moest de kabel in een bepaalde hoek leggen anders lukte het laden niet. Mogelijk is toen spanning op de usb poort gekomen waardoor die stuk is gegaan. De kabel die ik nu gebruik is origineel, en die is weinig gebruikt, en ik acht de kans klein dat die kabel zelf stuk is. (kan ik pas volgende week testen met een tablet van iemand anders)

Enfin. De tablet deed het verder ok, tot mijn zoontje hem liet vallen (ik heb het niet zien gebeuren, hoe hoog/hard het ging heb ik niet gezien), een hoekje bij de powerbutton verboog, maar het scherm bleef wonderlijk wel heel. Het hoekje heb ik met behoorlijk wat kracht iets rechter kunnen buigen.
Nadat ik hem aanzette, bleken de andere gebruikers verdwenen, en ik kreeg een wizard met taalkeuze etc. Vervolgens bleek echter mijn eigen profiel data voor een deel nog intact, unlock patroon, wifi, gmail, etc werkte nog goed. De tablet werd echter behoorlijk warm, en was enorm snel leeg.

Mijn idee was dus: die sd card heeft tijdens die klap even geen contact gemaakt, de boel is corrupt geraakt en het is tijd voor een factory reset. Nu is ie alleen voor spelletjes van de kids in gebruik dus data loss was niet aan de orde.
TWRP factory reset, maar helaas, er werd niets gewiped. na een boot was mijn profiel er nog. Toen besloten om gewoon vers te flashen, de SD card gewiped, partitie met ext4 geformatteerd en ZOMBi-POP-5.1.1_RC1 gedownload en geinstalleerd. Leek goed te gaan, maar helaas, bootloop met een install script in recovery. Ik kreeg hem wel zover dat ie gewoon bootte maar dan bleef de tablet natuurlijk in de boot animation hangen.
Enfin. Door de klap óf de kortsluiting óf corrupt memory is mijn usb dood.
zonder USB denk ik niet dat ik het memory kan fixen.
Of....is tijdens de klap gewoon mijn tabletmemory gebricked...

What to do?

---------------

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
~~~[html]Informatie over prijs en levertijden mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1507156/last">ASUS Transformer Pad Infinity levertijden en winkels topic.</a>

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1499886">Asus Infinity TF700 scherm problemen! </a>~~~[/html]