Mijn Asus transformer infinity werkt momenteel niet meer. Na het unlocken en rooten had ik een custom ROM geïnstalleerd. Dat werkte prima (lekker snel met een UHS-I kaart van Samsung), echter na een mislukte flash kan ik niet meer in de recovery komen, kan vanuit Windows de tablet alleen in APX modus benaderen. Hij lijkt dus bricked.
Het heeft er alle schijn van dat de bootloader kapot is,
ik lees bij XDA dat dat Asus het niet anders op wil lossen dan met een ander moederbord.
Ik dacht eerst dat ik nog wat aan Nvflash zou hebben. Als ik
dit artikel op Rootzwiki zo las dan is is APX modus voldoende om ermee te starten. Echter, je moet hiervoor een blob.bin bestand hebben of je SBK (Secure Boot Key). Die heeft Asus alleen, helaas.
Ik vrees dat er dan ook weinig ander opzit dan ergens een moederbord bemachtigen, of Asus mijn apparaat laten repareren. Heb Asus hierover gecontact, als eerste kwamen ze met het installeren van een nieuw besturingssysteem wat rond de 60 euro zou kosten. Weet niet of dat afdoende is. Een nieuw mobo kost via Asus tussen de 160 en 200 euro. Heb geen garantie meer door het unlocken, daar moest je ook akkoord voor geven.
Iemand nog ideeën?
[
Voor 31% gewijzigd door
musicfreak op 17-07-2013 16:25
. Reden: Nvflash gedeeltee aangepast, kosten via Asus toegevoegd ]