De Grote Tweakers.net 3G-test

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 10:14
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:35:
[...]

Die twee apps hebben uiteraard niet op dezelfde plek hun testservers staan. De gegevens van beide apps kunnen niet gecombineerd worden omdat dat een vertekend beeld zou geven, maar de metingen vanaf Blitsen zijn voor zover we nu kunnen zien consistent.
De gegevens zijn dan wellicht wel consistent maar zijn ze dan ook meteen betrouwbaar? Oke, de één is nog langzamer dan de ander, maar wil dat zeggen dat de snelheid van de één of de ander klopt?

Als ik mn weegschaal verkeerd ijk en dus dat ie standaard al -10 kg aangeeft, dan zijn mn metingen steeds consistent op die weegschaal maar wel steeds 10 kg te laag.

Begrijp me niet verkeerd, ik juich het initiatief toe want geloof best dat we de beloofde snelheden niet halen, maar als jullie dit gaan gebruiken om o.a. providers "mee om de oren te slaan" dan ben ik bang dat men hier niet echt warm van gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:08

Nakebod

Nope.

Mijn abonnement staat er niet bij!
Kan gebeuren, providers hebben nogal wat abonnementen gevoerd afgelopen jaren. Het precieze abonnement maakt ons niet uit, kies dan de snelheid die het dichtste ligt. Het gaat ons om de verhouding tussen beloofde, theoretische snelheid en snelheid in de praktijk.
Sla het vooral niet over, want de app stuurt de resultaten pas door als je een abo hebt ingevuld.
Toch voorzie ik een probleem daar :+
Het abonnement die het dichtste bij ligt is 1 mbit, wat natuurlijk altijd tegenvallende resultaten geeft als je een antiek (onbeperkt) 384/64 Kbps abo hebt. Scheelt een factortje 2.6 in download. En dan gek kijken dat het resultaat slecht is :P

En daarnaast met speedtest.net haal ik nu 357/62 kbps, heel wat anders dan de 21/6 kBps (168/48 kbps) die Blitsen haalt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 13:36

The-MeLLeR

3l33t

Blitsen geeft bij mij consequent de volgende foutmelding na het runnen van de test:
"The connection is so slow (or doesn't work at all) that we can not do a reliable test. Please try again later. If you are using any data shrinking apps (such as Onavo), please switch them off for an accurate measurement".

M'n internetverbinding is gewoon actief en de speedtest.net-app doet het ook gewoon.

Nutteloos om te melden dat ik geen "data shrinking apps" geinstalleerd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Das toch leuk, is de verbinding eens echt kut weigert hij het te registreren :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Uhm.. kan het zijn dat de Windows Phone versie er al is?

http://www.windowsphone.c...f8-4175-84d7-c22cd7f3a8da

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
App gaf een algemene foutmelding bij eerste opstart, en sloot zichzelf vervolgens af.
Vervolgens als ik hem nu aanklik helemaal geen melding meer en werkt de app gewoonweg niet.
Samsung Galaxy Nexus op android 4.02.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:11
Lol, ik zie nu net dat hij dus ook niet de cellular locatie pakt; ik zit ongeveer 90 km van die meting vandaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het programma start onvoorstelbaar traag op mijn HTC Desire met Sensation rom. Het programma is daar 100% uniek in.

Als het programma eenmaal opgestart is, dan is de downloadsnelheid en de ping om te janken zo slecht, terwijl ik via alle andere applicaties (browser, torrent client, andere speedtests) minimaal 500kbyte per seconde haal. Blitsen doet het met 30kbyte, als 'ie überhaupt al start met testen.

Pingtijd precies het zelfde. Via spelletjes, andere speedtests en online testjes zit ik onder de 100ms, terwijl Blitsen ongeveer 500 tot 800ms geeft.

Dit soort initiatieven zijn heel leuk en heel nuttig, maar niet als al je statistieken waardeloos worden omdat de applicatie niet werkt/start en als de server waarmee de applicatie test voor geen meter wil werken. Ik hoop dat jullie pas beginnen te tellen over ongeveer een week of zelfs een maand, als alle kinderziektes eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik geef het op. Als jullie data willen zoek je maar een goede ontwikkelaar en geen amateuristisch prut bedrijf. Wil ik testen hoeveel data deze app verstookt met elke vijf minuten meten is dat gewoon onmogelijk omdat hij crasht zodra ik die instelling aan zet. Zoek maar een ontwikkelaar die een fatsoenlijke app aflevert, deze app faalt op zowel functioneel als technisch design

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 29-05-2012 10:03 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 13:50

wouter1981

w00t

Ik heb de Blitsen Speedtest Pro app op de iPhone. Die kan ik gewoon blijven gebruiken?

Het is overigens wel jammer dat het de i150-i1000 '08 abonnementen er niet bij staan. Die hebben 2Mbit/384kbit. Heb nu maar gekozen voor iSmart 3Mbit.. Toch een vertekend beeld vrees ik.

[ Voor 52% gewijzigd door wouter1981 op 29-05-2012 10:07 ]

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Eindelijk. Hij meet, mega traag @sensation (ben niet de enige als ik zo lees).

Apart. Ik krijg als resultaat bad, bad en bad. 257 kbps.

Terwijl ik met speedtest 3,3 Mbit haal :S.

Update 10:05: Vanwege de overweldigende belangstelling voor de 3g-test is de server van Blitsen down. We hopen dat de server het snel weer doet. |:(

[ Voor 29% gewijzigd door RobbyTown op 29-05-2012 10:10 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:30
De server is momenteel down of zo goed als down. Helaas heeft meten nu dus even geen zin. Blitsen had gerekend op iets van 1000 metingen tegelijkertijd, maar kennelijk is dat zelfs niet genoeg. Mijn excuses :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 08:04
Nivida_intel schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:57:
Sony Ericsson Xperia Arc

T-mobile Web en walk
Ping: Bad
534MS
Download: Bad
24KBS
Upload: Bad
8KBs

Just me again. Maar weer zuren bij t-mobile
:N
Vergelijkbare scores bij mij, alleen dan met de S2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 09:17
Bij mij (Sony Xperia X10, Android 2.3.3) komt de app al niet verder dan "determining your location". Ongeacht of ik GPS aan of uit zet, zie ik sowieso geen GPS-icoontje in de taskbar.
Buienradar en Maps weten mijn locatie wel (ongeveer) te vinden, Blitsen blijkbaar niet...

I.c.m. bovenstaande berichten, wacht ik nog wel even af of ik aan dit onderzoek ga bijdragen. Begrijp me niet verkeerd: goed initiatief, maar als je rekent op vrijwilligers moet het wel soepel werken en geen irritatie opwekken.

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:27
arnoudwokke schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:15:
De server is momenteel down of zo goed als down. Helaas heeft meten nu dus even geen zin. Blitsen had gerekend op iets van 1000 metingen tegelijkertijd, maar kennelijk is dat zelfs niet genoeg. Mijn excuses :s
Met een optie om elke 5 minuten te meten in je software rekenen op 1000 metingen tegelijkertijd. Klinkt mij niet al te betrouwbaar. Maar er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn voordat het hier geplaatst werd. Ik wil best mee gaan doen zodra de berichtgeving wat positiever wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 19:54
Misschien een idee om de melding tijdelijk van de frontpage te halen zolang de server down is en de apps niet lekker werken zodat de belangstelling eventjes wat kan afzwakken en de problemen met de apps opgelost kunnen worden?

Overigens heb ik het idee dat de applicatie weer sluit op het moment dat je GPS niet zelf aangezet is. Toen ik het probeerde met GPS aan kwam er gelijk de melding dat GPS locatie bepaald ging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:22

3raser

⚜️ Premium member

Is je snelheid ook niet erg afhankelijk van welke ROM je gebruikt?
Mijn MIUI ROM is bijvoorbeeld erg traag als het om data gaat. Heb dit al eens met vrienden vergeleken met de speedtest app. Dit levert dan ook weer een verkeerd beeld op waarbij het niet altijd een probleem van de provider hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 13:11
Tsurany schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:02:
Ik geef het op. Als jullie data willen zoek je maar een goede ontwikkelaar en geen amateuristisch prut bedrijf. Wil ik testen hoeveel data deze app verstookt met elke vijf minuten meten is dat gewoon onmogelijk omdat hij crasht zodra ik die instelling aan zet. Zoek maar een ontwikkelaar die een fatsoenlijke app aflevert, deze app faalt op zowel functioneel als technisch design
+1, Inderdaad, app weer verwijderd. Hier valt niet mee te werken. Een foutieve meting kan ik ook niet verwijderen op de website van blitsen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

arnoudwokke schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:15:
Wel jammer dat ze er niet over nagedacht hebben over wat nu te doen als men over dat aantal heen gaat...

Nu levert het slechte data op, terwijl dat op zich afgevangen had kunnen worden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Wanneer komt de Windows Phone versie beschikbaar? En krijgen we daar ook een seintje van of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:04
Ping test: Good - 184 ms
Download Test: Bad - 111kBps
Upload Test: Medium - 39 kBps

Als ik meet met de Speedtest.net App:
Ping: 84 ms
Download: 120.4 kB/s
Upload: 40.3 kB/s

Ik heb een "Surf&Mail Extra Snel" abonnement (oud type) met 1024 kbps (128kBps) down en 384 kbps (48 kBps) up. Helaas vind ik dat 'Extra Snel' toch wel vaak sloom :(

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sobakel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 07:25
Xesxen schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:27:

Ik heb een "Surf&Mail Extra Snel" abonnement (oud type) met 1024 kbps (128kBps) down en 384 kbps (48 kBps) up. Helaas vind ik dat 'Extra Snel' toch wel vaak sloom :(
"Extra Snel" volgens oude abonnementen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30

Sorcerer8472

Mens sana?

Jullie hebben het telkens over "foute metingen", maar die metingen zijn niet fout meestal. Er zitten gewoon gigantische pieken en dalen in snelheid van 3G-netwerken, en er zitten waarschijnlijk ook grote verschillen in de gebruikte meetmethode.

Zo kun je bij een downloadmeting de opstartlatency negeren (pas beginnen te meten als de eerste data binnenkomt) of de latency meenemen (waardoor het gemiddelde fors lager kan worden). Het belangrijkst is dat er altijd op dezelfde manier wordt gemeten. Overigens kan het ook nog dat je al in HSPA-modus zat, waardoor de opstartlatency en ping veel lager zijn bij de betreffende test.

Welke meetmethode de juiste is is moeilijk te zeggen. Voor mij is persoonlijk die opstartlatency een belangrijk punt, en die is ook weer niet met pingen te testen is (een ping veroorzaakt niet per se genoeg data om een switch naar een HSPA-kanaal te forcen, wat eventueel langer kan duren waardoor de latency bij het opvragen van een website hoger kan zijn dan die van een ping, zeker als HSPA erg druk is vergeleken met 'plat' UMTS).

Het lijkt me erg nuttig om deze gegevens te hebben en bijv. onderscheid te kunnen maken in piekbelasting van de providers (kijken of T-Mobile in de spits ineens een stuk langzamer wordt terwijl KPN stabiel blijft ofzo). Erg leuke gegevens heb je zo. Ook interessant zou zijn om de cell-ID's tijdens een download te kunnen opslaan, zodat Tweakers.net zelfs ook probleem-masten zou kunnen opsporen voor de providers ;)

Het zou trouwens ook nuttig zijn om te kunnen aangeven of je binnen of buiten bent om een verschil in indoor en outdoor dekking te kunnen aangeven.

Hoe dan ook leuk initiatief. Ben benieuwd wat eruit gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-05-2012 11:34 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

! GPS is not detected
Please turn on your GPS from settings tab.
En als je dan op 'ok' drukt, gaat 'ie uit...
Vreemd programma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jogai schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:14:
[...]

De vulling van de database bepaalt het succes van Blitsen lijkt mij. Het was mooi geweest als tweakers leden daarom de pro versie gratis aangeboden kregen.
Anyway, hij draait op mijn werkplek, brainpark, rotterdam.
Waar? Want ik werk daar ook :)

Samsung Galaxy S2 I9100
ROM: AllianceROM ICS (base: lpd), v2
Kernel: NEAK 2.0.5x
Modem: XXLPW

De results aldaar, op het Brainpark dus:

ping: BAD: 1309 ms
Down: BAD 0 kBps
Up: BAD 25 kBps

Da's overigens wel binnen. Ik vraag mij af hoe betrouwbaar de test is/was, want Opera, Tapatalk en e-mail doen het uitstekend hier...

edit voor een tweede test:

ping: BAD 618 ms
Down: BAD 0kBps
Up: Medium 34 kBps

App verwijderd vanwege verdere nutteloosheid en bijzonder lelijke vormgeving :+

[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-05-2012 12:00 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Oeps. Las in comments op frontpage artikel dat de app per speedtest 2,5 megabyte verstookt.

De automatische test optie zet ik dus maar even niet aan: elke 5 minuten 2,5 megabyte is ruim 30 megabyte per uur, 750 per dag. Ga je wel heel snel door je datalimiet heen.
Mogen ze wel even voor waarschuwen.

Overigens eens met de kritiek op de app: wat een lelijk design.

Mijn scores trouwens met een Vodafone iPhone Smart (42,50)abonnement:
Ping: 455 ms, download: 606 KBs, Upload 184 KBs (alles Good), locatie nabij NS Amsterdam Amstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Laatst online: 12-10 13:50
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:33:
...Ook interessant zou zijn om de cell-ID's tijdens een download te kunnen opslaan, zodat Tweakers.net zelfs ook probleem-masten zou kunnen opsporen voor de providers ;)...
Kan al met OpenSignalMaps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle feedback, wij gaan er zeker wat mee doen, en voor nu vooral werken aan de Android app, zodat deze op alle telefoons werkbaar wordt.

De server doet het in ieder geval weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:52
SE Xperia Neo
Andriod 2.3.5
363 kbit / sec down
128 kbit / sec up

KPN - Surf en mail totaal. ( Met FUP 8) )

KPN maakt zijn belofte aardig waar :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Hij sluit zichzelf bij mij ook gelijk weer af op de SGS, dus ik heb het maar opgegeven. Ik vind het initiatief van tweakers wel de moeite waard. Misschien dat er later nog eens een betere her- of doorstart gemaakt kan worden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
MrAngry schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:00:
Hij sluit zichzelf bij mij ook gelijk weer af op de SGS, dus ik heb het maar opgegeven. Ik vind het initiatief van tweakers wel de moeite waard. Misschien dat er later nog eens een betere her- of doorstart gemaakt kan worden.
Dat lijkt die vooral te doen als je GPS uit staat. Niet netjes, maar je komt wel verder als je eerst zelf GPS aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:27
Ik stop er ook mee, superveel onbetrouwbare data, APP verwijderd. Sorry Tweakers.net, maar jezelf zo confirmeren aan 1 of ander prutsbedrijf vind ik te slecht voor woorden. Heel de app is baggertraag, al dan niet volledig niet werkend. Daarbij verstookt het data als een malle.

Jullie zeggen overigens dat het om databasevulling gaat voor de APP ontwikkelaar en zelf geen inspraak hebben. Kan iemand mij dan uitleggen hoe er gecontroleerd wordt of bijvoorbeeld alle data van deze dag uit de statistieken gaan, want er klopt zoals door iedereen geconcludeerd wordt niets van?

Daarbij hoop ik dat tweakers.net openheid geeft over het gebruikte algoritme om de snelheden te bepalen. Om maar een voorbeeld te stellen: 100 mensen kiezen sporadisch en test en geven 3 mbit. Vervolgens laat 1 iemand die zijn FUP heeft bereikt lekker elke 5 minuten een test lopen. Hierdoor komen er 500 resultaten met 0,1 mbit. Dit haalt het totale abbo gigantisch naar beneden omdat er wellicht 1 iemand continu slechte data upload. Dit zo dus zomaar niets met slechte dekking te maken kunnen hebben.

Daarbij gaat voor niets de zon onder. Het is leuk om te zeggen dat het met gesloten knip gaat, maar dat is natuurlijk gedeeltelijk waar. Blitsen laat die data niet verstoffen en verdient daar ongetwijfeld geld mee. Daarbij doet het me wel goed dat tweakers.net zo filantropisch is ingesteld dat ze met al die duizenden Gigabytes aan data alleen hun eigen servers gevuld houden, en er absoluut niets aan willen verdienen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hij draait wel op mijn SGS, maar ik kan alleen maar 1 Mbps of meer kiezen, terwijl ik een WnW standaard vast dataoptie heb bij mn t-mobile abo. Dat is maar 384/64 Kbps..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
mwah zo'n beetje eens met de eerdere reacties hier.. leuk initiatief maar gruwelijk lelijk programma en verbruikt veel te veel data.

hier op 2 plaatsen getest (thuis en op werk) op een samsung i5500 met android 2.2.

ping: bad
download: worse
uploaden: completely f*cked

op beide plekken... beetje waardeloos dus :P

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Pff, loop toch niet zo te mopperen over 't UI design :+ Zo ver kom ik niet eens!

Forced closes, GPS niet gedetecteerd, Direct weer afsluiten zonder melding. Niet oké.
De CrApp is inmiddels weer verwijderd van m'n Xperia Arc...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Naast de testgegevens willen we de locatie weten waar je de test hebt gedaan en we willen weten wat de snelheid is bij je abonnement (om te kunnen kijken of je provider je de snelheid geeft waar je voor betaalt).
Zit bij deze informatie ook het tijdstip waarop de test gedaan wordt? Ik kan mij voorstellen dat in bepaalde gebieden de netwerken overdag veel zwaarder belast zijn dan 's nachts. Als je tijdsinformatie hebt kan je ook bepalen welke netwerken consistent goede snelheden geven, op welke momenten het het drukst is, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 17:13
Test result iSmart T-Mobile:

100% bereik,
462 MS ping BAD

451kBps download BAD

37 kBps upload MEDIUM

Heb dit dus wel vaker in de regio waar ik zit. Pas als ik naar de stad ga (amersfoort) kan ik de volle 14/7 mb/s benutten. Best wel een naaistreek eigenlijk. Heb gewoon 100% 3G bereik.

Tijdstip: 13:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GSF-JohnDoe schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:59:
[...]

Zit bij deze informatie ook het tijdstip waarop de test gedaan wordt? Ik kan mij voorstellen dat in bepaalde gebieden de netwerken overdag veel zwaarder belast zijn dan 's nachts. Als je tijdsinformatie hebt kan je ook bepalen welke netwerken consistent goede snelheden geven, op welke momenten het het drukst is, etc etc.
Ja absoluut, het tijdstip wordt ook meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Inmiddels werkt de app hier.

Ping: 11615 (bad)
Upload: 36kBs (medium)
Download: 433kBps (bad)

Heb (volgens mij) een internet smart abbo van T-Mobile. Volgens andere tests en ook in gebruikers ervaring is het sneller dan hier wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Wordt de data ook nog openlijke gepubliceerd zodoende dat er meer mensen naar kunnen kijken dan alleen tweakers.net / Blitzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

thaMini

Tool !!

Haha, de auto-scan optie is ook lekker voor je accu. Helaas geen lader hier op werk.
Straks maar verder.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 21:16
Misschien is het een idee om ergens ook een linkje naar de app zelf te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je kan toch gewoon naar Blitsen zoeken in de Play store?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 21:16
MaximusTG schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:45:
Je kan toch gewoon naar Blitsen zoeken in de Play store?
Ja, maar een directe link naar de app is én makkelijker én bied meer zekerheid (Tweakeers.net staat namelijk nergens vermeld in de beschrijving of de app zelf. Bovendien geeft de play store maar 100+ downloads aan, wat me ook een beetje deed twijfelen of het wel de goede was...).

[ Voor 16% gewijzigd door hostname op 29-05-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:45
Doet het niet op mn SE MT15i met custom rom (KA18). Meteen forced close.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:40
Inderdaad, hier een Desire HD met ARHD 7.0.2 die:
Hij doet een force close als je GPS niet aan hebt staan.
Hij geeft een 'GPS-aanzetmelding' als GPS wel aan staan, en dan sluit die af.

Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
Lijkt hier niet te werken op de HTC One X (ja eenmaal, daar niet weer, zie links bovenin null staan.) Kan verder geen testen meer doen.

Android versie: 4.0.3
Softwareversie: 1.29.401.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke app op mijn iPhone kan de GPS gebruiken, behalve Blitsen. Erg vreemd. Was wel benieuwd hoe snel het in Amstelveen is met T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik snap het niet helemaal.

de snelheid is toch beperkt door je provider?
hoe kan je dan ooit de max snelheid meten?
ik heb simyo en de opgegeven snelheden zijn:
down 2Mbps en upload 384 Kbps

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie uitgebreide reacties op de Blitsen app, met name van degenen bij wie de app crasht... als ontwikkelaar zijn we blij met deze feedback, want het helpt ons om de app beter te maken. We weten allemaal dat Android een lappendeken is en mede dankzij jullie hulp kunnen we de app zo goed mogelijk laten werken.

We lezen mee met jullie reacties (blijf dus vooral reageren als er iets niet goed gaat), mocht je in de gelegenheid zijn om crashlogs op te sturen dan help je ons nog meer, deze kunnen naar support@blitsen.com.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:32:
We lezen mee met jullie reacties (blijf dus vooral reageren als er iets niet goed gaat), mocht je in de gelegenheid zijn om crashlogs op te sturen dan help je ons nog meer, deze kunnen naar support@blitsen.com.

Bedankt!
Ik krijg op mijn iPhone (4, recentste OS) met een zakelijk KPN abo nog steeds de foutmelding dat de verbinding te traag is voor een goede test. Dit terwijl browsen gewoon vlot gaat en andere test apps resultaten van meerdere Mbps aangeven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
mrc4nl schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:27:
ik snap het niet helemaal.

de snelheid is toch beperkt door je provider?
hoe kan je dan ooit de max snelheid meten?
ik heb simyo en de opgegeven snelheden zijn:
down 2Mbps en upload 384 Kbps
Er zijn erg veel mensen met een abonnement met de theoretische snelheid van het netwerk (14,4 Mbps bij mij) en dat haal je maar nauwelijks. Vandaar dat hier een onderzoek naar gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Svenderson schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:07:
[...]

De Speedtest.net app werkt hier zoals altijd als een zonnetje, ik haal momenteel gewoon 8mbps down. Niet te vergelijken met Blitsen, die bij mij nog steeds niet wil testen. Veel hier hebben er nogal wat problemen mee zie ik. Als die Blitsen niet snel beter wordt, dan komen daar niet bepaald betrouwbare gegevens uitrollen, lijkt me.
Ja net gedaan, same result :N so bad

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Nu online

thaMini

Tool !!

Orion84 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:36:
[...]

Ik krijg op mijn iPhone (4, recentste OS) met een zakelijk KPN abo nog steeds de foutmelding dat de verbinding te traag is voor een goede test. Dit terwijl browsen gewoon vlot gaat en andere test apps resultaten van meerdere Mbps aangeven.
Dit probleem heb ik ook, met T-Mobile en iPhone in dit geval. En ik ben eigenlijk van mening dat een te trage verbinding voor de test ook meegenomen moet worden als resultaat. Ik heb het abbo niet om geen verbinding te hebben.
Overigens is de melding wel correct, op mijn werk is het netwerk soms niet bereikbaar.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

[msg: topic is stucky]

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 29-05-2012 16:10 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:46
Crashed elke keer

Samsung Galaxy SII (GT-I9100)
Android 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Mooi NOS (op3) artikel nu op 3fm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:55
We weten allemaal dat Android een lappendeken is en mede dankzij jullie hulp kunnen we de app zo goed mogelijk laten werken.
Als je dit al wist, hoe st.... kun je dan zijn om dit zo groots samen met tweakers aan te pakken.
1+1 is bij mij nog steeds 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-10 23:55

KoffieNT

banaan

Blitsen-app:
Ping: 200 (good)
Download: 108kBps (bad)
Upload: 40kBs (medium)

Speedtest.net-app:
Ping:110
Download: 120kBps
Upload: 50kBps

Toestel: SGSplus
Provider: Ben
Abo: Internet Veel (2mbps)

Hopelijk over een maandje met m'n nieuwe telefoon bij Vodafone betere resultaten.

[ Voor 39% gewijzigd door KoffieNT op 29-05-2012 17:24 ]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

We weten allemaal dat Android een lappendeken is en mede dankzij jullie hulp kunnen we de app zo goed mogelijk laten werken.
Waarom kunnen enorm veel ontwikkelaars dan wel een fatsoenlijke applicatie ontwikkelen en weigert die van jullie in veel gevallen om überhaupt te starten en lijkt de GUI nergens op? Als Android een lappendeken is kan je twee dingen doen. Je kan hard werken om alsnog een goed functionerende applicatie op te leveren of je kan weigeren Android als platform te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-10 16:16
Hier faalt de downloadtest steeds (0 kBps). Ping en upload werkt wel.
Verder staan de internetbundels 'Eindeloos Online' en 'Eindeloos Online Xtra Snel' er niet bij voor Hi. Moest nu speciaal opzoeken hoe snel mijn internet hoort te zijn; niet handig.
Overigens vind ik het belachelijk dat er reclame wordt getoond in de app. Ik run de test als een gunst. ;) Daarnaast vraag ik me af of die reclame de meetresultaten niet beïnvloedt.

Provider: Hi
Device: HTC Desire S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 16:45
Q00101100 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:43:
Hier faalt de downloadtest steeds (0 kBps). Ping en upload werkt wel.
Verder staan de internetbundels 'Eindeloos Online' en 'Eindeloos Online Xtra Snel' er niet bij voor Hi. Moest nu speciaal opzoeken hoe snel mijn internet hoort te zijn; niet handig.
Overigens vind ik het belachelijk dat er reclame wordt getoond in de app. Ik run de test als een gunst. ;) Daarnaast vraag ik me af of die reclame de meetresultaten niet beïnvloedt.

Provider: Hi
Device: HTC Desire S
Ik had vanmiddag hetzelfde probleem met hi, wel ping en upload, maar geen download :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qazwaplol
  • Laatst online: 27-09-2024
Hier nog een Hi waar de downloadtest niet werkt.
Zie ook geen netwerk activiteit gebeuren tijdens de downloadtest, wel met de upload en ping tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 12:18

Dawn

..Sworn to the Dark..

Info:
Phone: Samsung Galaxy Nexus
ROM: Stock Android
Android Version: 4.0.4
Baseband: I9250XXLA2
Kernel: 3.08-gda6252b
Build Number: IMM76I
Carrier: T-Mobile NL

Note:
Het installeren van de applicatie uit de Play store gaat zonder problemen en lukt vlekkenloos echter het starten van de applicatie resulteerd in een van de volgende zaken:
1) Zwart scherm. De applicatie laadt niet door, de telefoon in en uit standby halen helpt mij de applicatie te sluiten
2) Een vastlopende applicatie. Na het starten van de applicatie loopt deze vast, softkeys reageren niet, ook hier geld het in- en uitschakelen de standby modus als oplossing voor het sluiten van de applicatie.
3) Geen registratie van netwerkactiviteit. De applicatie meld bij het starten van de applicatie dat ik geen dataverbinding actief heb terwijl ik de WiFi functionaliteit amper tot niet gebruik en er <30sec daarvoor de applicatie gedownload heb/een webpagina heb geopend.

Conclusie:
- Applicatie verwijderd.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuaro
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:08
De app geeft op mijn iPhone aan dat mijn 3G verbinding te langzaam is om te testen. Ik heb Hi maar heb nou echt niet het idee dat mijn internet heel langzaam is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 13:28

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op mijn Desire werkt de app prima (android4.0rom)

Blitsen app / Speedtest.net app
Ping:168ms / 111ms
Down: 76kB/s / 95kB/s/
Up: 29kB/s / 37KB/s

a) vanuit mijn achtertuin
b) te test herhalen geeft nogal verschillende resultaten, ook de apps verschillen in snelheid. (soms tot 50% afwijking in 3 testen die ik herhaald heb)
c) als je in de trein zit en een test doet zit je tijdens de ping test aan de ene mast, upload aan de volgende mast en tijdens de download aan de 3e mast, hoe kan je op die manier nu betrouwbare resultaten krijgen? Ik zou eisen dat je niet sneller dan 50km/h mag rijden tijdens de test..

Zoals ik het nu zie (als leek, correct me if I am wrong) zijn de getallen veels de noisy.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

HTC Desire met Oxygen-2.3.2 rom

De app blijft met regelmaat hangen waardoor de UI responsive check triggered en android vraagt of je deze geforceerd wil sluiten. (soft buttons doen het dus ook niet)

Bij het opstarten ook regelmatig een zwart scherm waar het "start" UI element staat waardoor de app niet bruikbaar is. Hard afsluiten en opnieuw opstarten lijjkt dit te verhelpen.

Automatisch testen (iedere 5 minuten) lijkt niet te werken en geeft geen feedback aan de gebruiker dat het aanstaat. Ik kan alleen zien dat hij 1 test uitvoert en daarvan de resultaten laat zien. Als ik later (lees uren) naar mijn data verbruik kijk is dit nauwelijks veranderd (+paar kb) ook al stond de app al die tijd wel aan (met screenlock).

Voor bepalen van positie mag GPS op mijn toestel wel uitstaan itt wat anderen in dit topic melden (geen melding, geen force close).
Wifi detectie en geen verbinding controle werken wel.

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:03

J-P

Syntax erro....

App sluit direct af nadat deze heeft gemeld dat GPS uit staat terwijl die wel aanstaat.
Galaxy Nexus, Android 4.0.4

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 18:17

Valor

yummie spam

Ik doe mee! Altijd goed om eens bloot te leggen hoe kut de meeste providers hun dekking en netwerk voor elkaar hebben. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Als ik dit zo lees vind ik het maar triest dat zo'n applicatie door een bedrijf de store in kan komen. Daarna blijkbaar ook nog goed bevonden word door tweakers.net zelf. Een testje met de gps uit wat hier nu veelal misgaat is toch wel iets wat goed zou moeten gaan. Het excuus dat Android zo'n lappendeken is vind ik wat zwak. Het is nu niet zo dat je hier drivers voor moet gaan schrijven om de GPS aan de praat te krijgen ofzo :?

Dan is er dus ook nog een pro versie. Die kun je nu aan heel tweakend nederland niet meer verkopen.

[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 29-05-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoRRSmits
  • Niet online
ik heb 2 test gedaan vanuit mijn slaapkamer. tussen de test zit zo'n 5 min.
GPS staat uit en er word niets over gevraagd!

Blitsen Speed Info test 1:
Ping: 388 ms
Down: 440 kBps
Up: 158 kbps

Blitsen Speed Info test 2:
Ping: 187 ms
Down: 427 kBps
Up: 149 kBps

Lokatie Info:
Location: Harlingen (8862) ik heb altijd uitstekende dekking omdat hier een grote KPN mast staat

Abbo info:
KPN Personal Sim 100 (1GB databundel)

Toestel info:
Telefoon: Samsung Galaxy S2
ROM: CyanogenMod 9 27-5-2012
Android Version: 4.0.4
Smalbandversie: I9100XXLPX
Kernel: 3.0.32

[ Voor 7% gewijzigd door ExoRRSmits op 29-05-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-10 18:17

Valor

yummie spam

App is echt brak. Zie boven in de app al null verwijzingen staan. Krijg meldingen dat me internet het niet doet terwijl elke andere app het gewoon doet dus ik moet mijn post van hiervoor corrigeren. Het wordt even massaal aangetoond door tweakend nederland dat deze app brak is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 16:17
Hmm dit is wel een hele matige beta test, tegenwoordig worden er best wat verwachting gesteld aan het label beta.

HD2, android versie heb ik niet gezien, app crashed na eerst installatie gelijk, n.a.v. dit topic even GPS aangezet, blijft komen met een melding: "Please turn on your GPS settings tab." ik heb geen GPS settings tab, maar wel GPS aangezet in de instellingen.

Samsung Galaxy S Plus (2.3.5) zelfde verhaal.

Jammer, maar als developer kan je dit echt wel opvangen door iets meer test devices in huis te halen en gekke emulator instellingen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darude1234
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 22:20
Bij mij start de Blitsen app helemaal niet op...?
Als ik 3g aan heb staan en de app aanklik gebeurd er niets. Als ik 3g uit zet zegt hij wel dat er geen internet connectie is en sluit af.
Als ik wifi aanzet en de app opstart dan crasht de hele applicatie.

Telefoon: Samsung Galaxy Ace met Android 2.3.7 Sunday Revenge 1.1

Ik wil graag meewerken gebruik 3g iedere dag in de trein. En op bepaalde punten wat meer 3g dekking zou geen kwaad kunnen, want hij valt onderweg regelmatig uit. Vooral bij stations (zelfs als je den haag centraal binnen rijdt valt hij weg ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 11-10 20:45
Leuk idee, uitwerking is minder. Dit was een leuk project voor de t.net (dev) community geweest, zo moeilijk is het testen van een internetverbinding niet. Je hebt een goede applicatie nodig en goede servers, laat het aan beide nu ontbreken in deze, dus heb de applicatie snel weer verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 08:00

Haan

dotnetter

Orion84 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:36:
[...]

Hier ook nog steeds die melding. Blijkbaar lukt het downloaden niet, want er staat een snelheid van 0KB/s, wat natuurlijk onzin is.
Voor iOS heb je niet het excuus dat er tig verschillende versies zijn, het lijkt me dat de meest recente versie toch gewoon probleem zou moeten werken, of wordt er niet getest voor releasen?

Ik ga het niet meer proberen, of er moet een update voor de app uitkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Haan op 30-05-2012 09:38 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

idd brakke app; waarom niet gewoon speedtest app? die is top

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 15:57
Ik denk dat een samenwerking met bijv. speedtest.net een betere keuze was geweest.
Dit omdat deze wel betrouwbare resultaten geeft. snellere servers heeft staan welke de max uit je verbinding kan trekken.

Blitsen test 1
Ping: 111 ms
Download: 186 KB/s
Upload: 38 KB/s

Blitsen test 2
Ping: 104 ms
Download: 173 KB/s
Upload: 30 KB/s

speedtest.net test 1
Ping: 116 ms
Download: 1.78 Mbps / 227.84 KB/s
Upload: 0.21 Mbps / 26.88 KB/s
Server: Caiway Naaldwijk

speedtest.net test 2
Ping: 129 ms
Download: 1.83 Mbps / 234.24 KB/s
Upload: 0.32 Mbps / 40.96 KB/s

T-Mobile i150 (2008)
iPhone 3Gs 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

DaOverclocker schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 20:40:
Zoals ik het nu zie (als leek, correct me if I am wrong) zijn de getallen veels de noisy.
Zie mijn reactie verder hierboven:
- 3G-netwerken zijn extreem variabel qua snelheid, dit is normaal
- verschil in meetmethode (bijv. niet meetellen opstartlatency) kan verschillen tussen apps veroorzaken
- belangrijk is dat telkens dezelfde meetmethode wordt gebruikt

De gemiddelden die hieruit rollen per provider zijn waarschijnlijk wel degelijk gewoon bruikbaar.

Overigens zeurt iedereen wel over snelheid, maar ik vind opstartlatency veel belangrijker. Niets zo irritant als dat een pagina echt 10+ seconden kost om te laden terwijl het maar 50 kB ofzo is... Of dat je mail ophalen heel lang duurt.

En nogmaals: ik denk dat speedtest de opstartfase niet meetelt en pas snelheid meet op het moment dat er data binnenkomt, en dat Blitsen al direct begint te tellen op het moment dat de request verstuurd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 30-05-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
ReTechNL schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:55:
Ik denk dat een samenwerking met bijv. speedtest.net een betere keuze was geweest.
Dit omdat deze wel betrouwbare resultaten geeft. snellere servers heeft staan welke de max uit je verbinding kan trekken.
Ja, of alle providers geven speedtest stiekem voorrang op het netwerk en blitsen niet :)

[ Voor 64% gewijzigd door MrAngry op 30-05-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Pff, gisteren geinstalleerd, mijn download snelheid is structureel 0 kBps. Rara, hoe kan dat?
Daarnaast kost het de app erg veel moeite om mijn GPS te vinden. Iemand vergelijkbare problemen met een HTC One X?

Edit:
In de nieuwste modellen sprinters werkt GPS bij mij sowieso niet. Ook niet met m'n vorige toestel, dus helaas kan ik een mooi stuk bosrijk gebied al helemaal niet testen.
Inmiddels app maar weer verwijderd.

[ Voor 34% gewijzigd door cameodski op 30-05-2012 10:57 ]

Never underestimate the power of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:06:
[...]
- verschil in meetmethode (bijv. niet meetellen opstartlatency) kan verschillen tussen apps veroorzaken
Het zou niet zoveel moeten uitmaken of je dit meeneemt of niet. Je begint toch met een ping sessie waarbij je (als het goed is) een stuk of 10 keer pingt en daar het gemiddelde van pakt. Alleen bij de eerste ping heb je dan last van de opstartlatency. Of misschien zelfs niet omdat een bepaalde service (bijv. pushmail) constant de verbinding openhoudt.

De manier van meten kan je eigenlijk ook maar op 1 manier goed aanpakken en dat is een timestamp zetten vlak voor opzetten van de connectie en bij het ontvangen van data berekenen hoelang je gedaan hebt over het ontvangen van de data ( (end_timestamp_sec - start_timestamp_sec) / bytes ).

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 13:49
Zo te zien is het van de frontpage gehaald zonder enig bericht hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cameodski
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2023
Termi schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:56:
Zo te zien is het van de frontpage gehaald zonder enig bericht hierover?
Er is wel een bericht over, maar niet in dit draadje. Je moet dan even naar het originele frontpage bericht gaan. Linkje staat in de first post.

Never underestimate the power of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Update 30 mei 10.30 uur - Tweakers.net heeft besloten de tot op heden verzamelde data niet te vertrouwen en dus ook niet te willen gebruiken. Daarnaast is gebleken dat testers nog onverwachte en afwijkende resultaten krijgen, waardoor we redactioneel niet kunnen garanderen dat toekomstige metingen wel accuraat zijn. Dit is voor de redactie aanleiding om dit project 'on hold' te zetten. We zullen de komende weken de opties om dit project op een andere manier, zelf of in samenwerking met derden, voort te zetten onderzoeken. Suggesties hiertoe blijven uiteraard welkom.
Bron: plan: Doe mee aan de Grote Tweakers.net 3G-test! - update

[ Voor 12% gewijzigd door janvanduschoten op 30-05-2012 11:06 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Zou graag mee willen doen maar helaas heb ik nog een oude Foon met Symbian erop.

Zijn er alernatieven?

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ja hoor, een ander toestel aanschaffen wachten tot (en of) er een nieuwe test komt.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Lijkt me een juist besluit, maar misschien is het wel sjiek om dat nog even wat breder aan te kondigen zodat niet mensen allemaal bandbreedte, stroom en moeite lopen te verspillen omdat ze denken dat dit project nog loopt. Misschien een klein nieuwsberichtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

wat ik wou melden: downloaden failed bij mij altijd. maar niet meer interessant omdat we stoppen met de testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:41

TheNephilim

Wtfuzzle

ReTechNL schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 09:55:

Blitsen test 1
Ping: 111 ms
Download: 186 KB/s
Upload: 38 KB/s

Blitsen test 2
Ping: 104 ms
Download: 173 KB/s
Upload: 30 KB/s

speedtest.net test 1
Ping: 116 ms
Download: 1.78 Mbps / 227.84 KB/s
Upload: 0.21 Mbps / 26.88 KB/s

speedtest.net test 2
Ping: 129 ms
Download: 1.83 Mbps / 234.24 KB/s
Upload: 0.32 Mbps / 40.96 KB/s

T-Mobile i150 (2008)
iPhone 3Gs 16GB
Oei, dat zijn wel erg grote verschillen inderdaad! Misschien beter om zelf een app te ontwikkelen of iets dergelijks, daar is tweakers toch immers tweakers voor.

Ik lees dat het hele gebeuren 'on hold' is gezet, lijkt me een goed idee. Blitsen zal vast niet blij zijn met alle negatieve reacties hier XD Enkele ontwikkelaars daar krijgen denk ik flink op hun kop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
TheNephilim schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:59:
[...]

Oei, dat zijn wel erg grote verschillen inderdaad! Misschien beter om zelf een app te ontwikkelen of iets dergelijks, daar is tweakers toch immers tweakers voor.

Ik lees dat het hele gebeuren 'on hold' is gezet, lijkt me een goed idee. Blitsen zal vast niet blij zijn met alle negatieve reacties hier XD Enkele ontwikkelaars daar krijgen denk ik flink op hun kop :o
Het kan natuurlijk nooit accuraat zijn maar het geeft je wel een idee. Tevens zitten er ook wel verschillen tussen de speedtest.net tests. zonder dat de telefoon verplaatst is of gehinderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:27
ReTechNL schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:11:
[...]

Het kan natuurlijk nooit accuraat zijn maar het geeft je wel een idee. Tevens zitten er ook wel verschillen tussen de speedtest.net tests. zonder dat de telefoon verplaatst is of gehinderd wordt.
Maar wat voor idee? Dat de servers van blitsen te traag zijn om de data aan te leveren op de snelheid die het 3G netwerk wel aan kan? Als ik de structurele verschillen tussen deze en andere speedtest-apps zie krijg ik een beetje dat idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

BastiaanN schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:37:
[...]

Het zou niet zoveel moeten uitmaken of je dit meeneemt of niet. Je begint toch met een ping sessie waarbij je (als het goed is) een stuk of 10 keer pingt en daar het gemiddelde van pakt. Alleen bij de eerste ping heb je dan last van de opstartlatency. Of misschien zelfs niet omdat een bepaalde service (bijv. pushmail) constant de verbinding openhoudt.

De manier van meten kan je eigenlijk ook maar op 1 manier goed aanpakken en dat is een timestamp zetten vlak voor opzetten van de connectie en bij het ontvangen van data berekenen hoelang je gedaan hebt over het ontvangen van de data ( (end_timestamp_sec - start_timestamp_sec) / bytes ).
Opstartlatency kan weer anders zijn dan de ping die je terugkrijgt, maar is wel weer erg belangrijk voor de beleving van gebruiken (in ieder geval die van mij).

Als het je puur om download van grotere files gaat dan is jouw methode inderdaad wel een goeie. Alleen is het de vraag hoe vaak mensen dit doen; je zit tegenwoordig al gauw tegen een datalimiet aan als je dit vaak doet namelijk. Ook als ik internet op m'n laptop gebruik met dongle is dit van ondergeschikt belang; webpagina's moeten vooral snel op m'n scherm staan en ik wil niet wachten op dingen.

Maargoed, misschien wijkt mijn gebruikspatroon wel heel erg af ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
In aanvulling op de startpost ''Welke gegevens willen jullie hebben?'' lijkt het me handig om hier bij toe te voegen dat er aangegeven moet worden op welke Android/iOS versie het toestel draait ? Een aantal gebruikers melden in dit topic bijvoorbeeld, Samsung Galaxy Note (GT-i9220, N7000) - Update topic!, dat het Wifi bereik is afgenomen na de ICS update en de snelheid ook zeer matig is/kan zijn. Nu gaat het hier om 3G en geen Wifi maar wellicht dat dit net zo goed met 3G het geval kan zijn wanneer men custom roms draait bijv. ?!

Het is maar suggestie zo op de vroege morgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mocro_Pimp®
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-12-2018
Komt er ook een Symbian App (belle). Ik zou hier aan mee willen doen en door het land reizen in de trein met me gratis OV-kaart in me vrije tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
Is het niet mogelijk een samenwerking aan te gaan met speedtest.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33

Perkouw

Moderator General Chat
Mocro_Pimp® schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:38:
Komt er ook een Symbian App (belle). Ik zou hier aan mee willen doen en door het land reizen in de trein met me gratis OV-kaart in me vrije tijd :)
Als je dit topic even had doorgezocht vond je eenzelfde reactie -> technomania in "De Grote Tweakers.net 3G-test" zie de reactie eronder voor het antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 18:31
Het iniatief is zeer goed, maar de uitwerking laat helaas te wensen over.
Blitsen geeft continu de melding dat de verbinding te langzaam is om een test te kunnen doen :?

Daarin tegen kan speedtest wel een meting doen :)

Daaruit blijkt inderdaad dat de beloofde snelheid door mijn provider (KPN - Iphone 14,4 Mbps) bij lange niet behaald wordt :'(

Hier mijn resultaten van 5 runs, op exact dezelfde locatie (midden in het cenrum op en open plek, geen hoge gebouwen in de buurt :) ), de dichtsbijzijnde server (Frankfurt) en met volledig bereik (5 streepjes signaal), met de speedtest app voor iOs:

Run 1:

Ping: 255 ms
Download: 2,47 Mbps
Upload: 0,76 Mbps

Run 2:

Ping: 251 ms
Download: 2,46 Mbps
Upload: 0,75Mbps

Run 3:

Ping: 247 ms
Download: 1,95 Mbps
Upload: 0,74 Mbps

Run 4:

Ping: 288 ms
Download: 1,57 Mbps
Upload: 0,71 Mbps

Run 5:

Ping: 239 ms
Download: 1,98 Mbps
Upload: 0,71 Mbps

Zoals je kunt zien kom ik nog niet eens in de buurt van de door KPN beloofde 14,4 Mbps donload snelheid :(

Als ik even in de historie van de speedtest app kijk, dan zijn de snelste snelheden die ik zelf ooit gemeten heb over 3G:

Ping: 234 ms
Download: 3,30 Mbps
Upload: 1,30 Mbps

Dit was op 06-11-2011.
Vermoedelijk heb ik toen recht onder de zendmast gestaan 8)7

Dus in principe kan ik ook het laagste internet abo nemen, want qua snelheid klopt het dan |:(
Maar ja, dat mag niet van ome KPN, nee u heeft een Iphone, dus dan moet daar en Iphone abbonement bij :X
Op zich prima, maar maakt dan ook de beloofde snelheden enigsinds waar.

Dat ik vaak niet de beloofde 14,4 Mbps download zal halen, begrijp ik volledig.
Maar dan mag ik toch wel verwachten dat ik gemiddeld ongeveer tussen de 8 en 10Mbps download behaal :?

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 18:00
Ik vind de app niet echt transparant moet ik zeggen. GPS word gewoon niet aangezet, moet je zelf doen, en dan is het ook nog maar de vraag of de gps gegevens worden gebruikt. Testservers zijn niet echt de snelste, en volgens mij is de manier van testen ook niet echt ideaal. (SGS2 blijft op 3g hangen in de app, maar via de browser/speedtest schakelt hij wel naar HSDPA+. ) Worden ook de accespoints verzonden trouwens? Dus in mijn geval vodafone NL 20404_120_47140647 atm.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Deze gaat op slot. Blijkbaar hebben sommigen nog niet door dat de test al reeds is gestopt.

Update 30 mei 10.30 uur - Tweakers.net heeft besloten de tot op heden verzamelde data niet te vertrouwen en dus ook niet te willen gebruiken. Daarnaast is gebleken dat testers nog onverwachte en afwijkende resultaten krijgen, waardoor we redactioneel niet kunnen garanderen dat toekomstige metingen wel accuraat zijn. Dit is voor de redactie aanleiding om dit project 'on hold' te zetten. We zullen de komende weken de opties om dit project op een andere manier, zelf of in samenwerking met derden, voort te zetten onderzoeken. Suggesties hiertoe blijven uiteraard welkom.

[ Voor 95% gewijzigd door BastiaanN op 03-06-2012 17:49 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: