Het iniatief is zeer goed, maar de uitwerking laat helaas te wensen over.
Blitsen geeft continu de melding dat de verbinding te langzaam is om een test te kunnen doen
Daarin tegen kan speedtest wel een meting doen
Daaruit blijkt inderdaad dat de beloofde snelheid door mijn provider (KPN - Iphone 14,4 Mbps) bij lange niet behaald wordt
Hier mijn resultaten van 5 runs, op exact dezelfde locatie (midden in het cenrum op en open plek, geen hoge gebouwen in de buurt

), de dichtsbijzijnde server (Frankfurt) en met volledig bereik (5 streepjes signaal), met de speedtest app voor iOs:
Run 1:
Ping: 255 ms
Download: 2,47 Mbps
Upload: 0,76 Mbps
Run 2:
Ping: 251 ms
Download: 2,46 Mbps
Upload: 0,75Mbps
Run 3:
Ping: 247 ms
Download: 1,95 Mbps
Upload: 0,74 Mbps
Run 4:
Ping: 288 ms
Download: 1,57 Mbps
Upload: 0,71 Mbps
Run 5:
Ping: 239 ms
Download: 1,98 Mbps
Upload: 0,71 Mbps
Zoals je kunt zien kom ik nog niet eens in de buurt van de door KPN beloofde 14,4 Mbps donload snelheid
Als ik even in de historie van de speedtest app kijk, dan zijn de snelste snelheden die ik zelf ooit gemeten heb over 3G:
Ping:
234 ms
Download:
3,30 Mbps
Upload:
1,30 Mbps
Dit was op 06-11-2011.
Vermoedelijk heb ik toen recht onder de zendmast gestaan
Dus in principe kan ik ook het laagste internet abo nemen, want qua snelheid klopt het dan
Maar ja, dat mag niet van ome KPN, nee u heeft een Iphone, dus dan moet daar en Iphone abbonement bij
Op zich prima, maar maakt dan ook de beloofde snelheden enigsinds waar.
Dat ik vaak niet de beloofde 14,4 Mbps download zal halen, begrijp ik volledig.
Maar dan mag ik toch wel verwachten dat ik gemiddeld ongeveer tussen de 8 en 10Mbps download behaal
Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)