Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:30
Tweakers.net wil samen met alle lezers komende weken onderzoeken hoe het nu echt zit met de snelheid van 3g in Nederland. Want al die theoretische snelheden - inmiddels tot 14,4Mbps of zelfs 28,8Mbps - klinken natuurlijk leuk, maar we willen weten of je echt waar voor je geld krijgt. Hieronder vind je enkele antwoorden op brandende vragen over de test zoals we die willen gaan doen. En we hopen natuurlijk dat je meedoet om te ontdekken hoe het zit met mobiel internet in Nederland.

Als je nog vragen hebt, kun je die natuurlijk stellen in dit topic. Ook vind je veel info, waaronder downloadlinks, in de .plan op de frontpage.

Hoe werkt het precies?
Als je de app Blitsen downloadt, kun je testen doen op het gebied van ping, downloadsnelheid en uploadsnelheid. Vervolgens kun je die gegevens doorsturen aan de ontwikkelaar. Wij hebben met de ontwikkelaar afgesproken dat wij alle gegevens uit de testperiode krijgen. Vervolgens gaan we die gegevens analyseren om mooie verhalen mee te schrijven over hoe het nu echt gesteld is met de snelheid van 3g in Nederland.

Hee, de app vraagt me om een account aan te maken!
Dat hoeft niet: je kunt de test uitvoeren zonder account aan te maken. Als je een account aanmaakt, kun je dat gebruiken op de website van Blitsen. Wij hebben niets met dat account te maken. Je kunt niet inloggen met je Tweakers.net-account.

Hoe kan ik testen?
Je klikt in de app op Start, daarna doet de app alles zelf. De test verbruikt tussen 1,5MB en 3MB aan dataverkeer per keer. Je kunt ook ervoor kiezen om automatisch te laten testen, elke vijf minuten. Daar zouden we je heel dankbaar voor zijn. Kijk dan wel uit voor je datalimiet.

Welke gegevens willen jullie hebben?
Naast de testgegevens willen we de locatie weten waar je de test hebt gedaan en we willen weten wat de snelheid is bij je abonnement (om te kunnen kijken of je provider je de snelheid geeft waar je voor betaalt). De app vraagt toestemming om locatiediensten te gebruiken op iOS en Windows Phone en vraagt machtigingen voor internettoegang en gps op Android.

Hoe gaan jullie analyseren?
We zetten alle gegevens in een database, waarna we gemakkelijk resultaten kunnen groeperen naar bijvoorbeeld postcodegebied of stad. Daaruit kunnen we natuurlijk veel leuke conclusies trekken, zoals of internet trager is in stadscentra of in bepaalde wijken.

Wat gaan jullie precies doen met al die meetresultaten?
Wij willen een mooi verhaal maken rondom dit onderwerp, met daarin veel meetresultaten. Zo krijg je over een tijdje niet alleen een overzicht van hoe het in heel Nederland is, maar kun je ook opzoeken welke provider bij je in de buurt het snelste internet heeft. Misschien handig, als je net een nieuw abonnement wil afsluiten :)

Jullie krijgen vast vet betaald door die ontwikkelaars!
Nee. De deal is dat de ontwikkelaars van Blitsen de gegevens mag gebruiken die komende weken worden verzameld. Die databasevulling is voor hen belangrijk. Deze samenwerking is met gesloten portemonnee en er wordt verder ook niets samen gedaan behalve deze 3g-test.
De app crasht steeds op mijn telefoon!
Ouch! We hebben van tevoren op veel toestellen en softwareversies getest, maar alle combinaties testen blijft lastig. We hopen dat de ontwikkelaar meeleest in het topic, maar e-mailen kan ook: E-mail: support@blitsen.com
Mijn abonnement staat er niet bij!
Kan gebeuren, providers hebben nogal wat abonnementen gevoerd afgelopen jaren. Het precieze abonnement maakt ons niet uit, kies dan de snelheid die het dichtste ligt. Het gaat ons om de verhouding tussen beloofde, theoretische snelheid en snelheid in de praktijk.
Sla het vooral niet over, want de app stuurt de resultaten pas door als je een abo hebt ingevuld.
Dit is niet nieuw, X deed dit al eerder
Klopt vast, maar dit initiatief komt bij ons vandaan. Dit is dus op deze schaal en op deze manier in Nederland nog nooit eerder gedaan.
Wanneer verwachten jullie iets over de resultaten te publiceren?
We mikken op publicatie voor de zomervakantie :)
Blitsen geeft een veel lagere snelheid aan dan applicatie X
Kijken we naar. Bedenk wel dat Blitsen meet in KBps en niet in Kbps - en dat scheelt toch al snel een factor 8 :)
De server is down!
Momenteel (dinsdag 29 mei 10:12), is de server down. We wachten totdat hij het weer doet. We smijten alle metingen rondom de downtime uiteraard in de prullenbak als zijnde onbetrouwbaar.

[ Voor 73% gewijzigd door arnoudwokke op 29-05-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 08:24
Ik zou het met alle liefde proberen, maar de app werkt niet op mijn Galaxy S2. Force closes als een baas.

Info;
Telefoon:
Samsung Galaxy S2 (GT-I9100)
ROM; Paranoid Android Hybrid 1.0 (tablet/telefoon versie van CM9)
Android Version: 4.0.4.
Baseband; I9100DXLP7
Kernel: Siyah 3.2.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Is de app geprogrammeerd om je cellular data te gebruiken? Bij Android, Windows Phone en ongetwijfeld ook bij iOS kan je aangeven welke verbinding required is voor de applicatie. Het lijkt mij belangrijk om dit gegeven te verifiëren alvorens de testapps te laten gebruiken. Gebruik van wifi kan valse data opleveren.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Sebazzz schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 07:41:
Is de app geprogrammeerd om je cellular data te gebruiken? Bij Android, Windows Phone en ongetwijfeld ook bij iOS kan je aangeven welke verbinding required is voor de applicatie. Het lijkt mij belangrijk om dit gegeven te verifiëren alvorens de testapps te laten gebruiken. Gebruik van wifi kan valse data opleveren.
Heb je de app al bekeken? Uiteraard accepteert de app geen metingen als wifi aan staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:54
De App geeft aan mijn locatie niet te kennen en sluit geforceerd af :(
Ik gebruik een Google Nexus S met ICS 4.0.4 en de GPS staat aan, indien de app deze nodig heeft voor locatiebepaling, maar wie weet kent de app omgeving Middelburg wel niet, we vallen wel vaker buiten de boot... Jammer want onze 3G dekking en snelheid is uiterst slecht en zou echt aan de kaak moeten worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
De app werkt op mijn HTC Sensation.
Heb al 2 tests uitgevoerd en merk dat ik de snelheid dat T-Mobile opgeeft lang niet haal.
Zal het ook nog op andere plaatsen uitproberen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 08:24
Ik heb even een logcat gedraaid voor de developer, waar mag ik die heen sturen of dumpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Wilbert de Vries schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 07:46:
[...]

Heb je de app al bekeken? Uiteraard accepteert de app geen metingen als wifi aan staat :)
Nee, ik heb Windows Phone. Maar het is wel een makkelijk item om over het hoofd te zien ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
De abonnementen die je kunt kiezen in de app zijn niet heel erg up-to-date, in ieder geval die van Hi niet. Ik heb een Hi Messaging XL abonnement met een maximale snelheid van 14mbs ofzo. In de app kun je alleen kiezen voor 'Internet Start', 'Extra' of 'Extreem', en dat zijn volgens mij nog abonnementen van voor maart dit jaar?

Downloaden wil hij bij mij niet testen trouwens, blijft hangen. Ping en upload doen het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Svenderson op 29-05-2012 08:01 ]

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
geinstalleerd op m'n OneX. (voorlopig zijn de resultaten 'bad' in 2651 -O- )

neem aan dat de testresultaten anoniem zijn als je je niet in hebt geschreven op de site van blitsen?

[ Voor 19% gewijzigd door Shanquish op 29-05-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 13:50
Ik wil niet lullig doen (want goed initiatief) maar soortelijke metingen zijn al aan de gang (ok, wel alleen voor Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
shameete schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:06:
geinstalleerd op m'n OneX. (voorlopig zijn de resultaten 'bad' in 2651 -O- )

neem aan dat de testresultaten anoniem zijn als je je niet in hebt geschreven op de site van blitsen?
Ook als je je wel hebt ingeschreven, dan nog krijgen wij geen persoonsgegevens over de verrichte metingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01
Je kan in de app niet alleen je aanbieder, maar ook je type abonnement opgeven. Ik heb een zakelijk abo via mijn werkgever, maar die staat niet in het lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:28

Haan

dotnetter

Volgens de app is mijn connectie zo slecht dat ie geen betrouwbare data kan genereren (iOS, KPN, Haarlem) ;(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Klopt.
Ik heb even een logcat gedraaid voor de developer, waar mag ik die heen sturen of dumpen?
E-mail: support@blitsen.com
Je kan in de app niet alleen je aanbieder, maar ook je type abonnement opgeven. Ik heb een zakelijk abo via mijn werkgever, maar die staat niet in het lijstje...
Het precieze abonnement maakt ons niet uit, kies dan de snelheid die het dichtste ligt. Het gaat ons om de verhouding tussen beloofde, theoretische snelheid en snelheid in de praktijk.
Ik wil niet lullig doen (want goed initiatief) maar soortelijke metingen zijn al aan de gang (ok, wel alleen voor Android).
Klopt, maar dit is Nederlands en dankzij jullie hulp hopelijk ook grootschalig. Zo kun je echt een beeld krijgen, hopen we :)
Ik zou het met alle liefde proberen, maar de app werkt niet op mijn Galaxy S2. Force closes als een baas.
Ik hoop dat de ontwikkelaar zich later vandaag meldt in het topic, kan hij naar dit soort meldingen kijken. Dank voor het melden in elk geval.

Ik ga een paar van deze vragen even opnemen in TS, dank voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:25
arnoudwokke schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:46:
[...]
Nee. De deal is dat de ontwikkelaars van Blitsen de gegevens mag gebruiken die komende weken worden verzameld. Die databasevulling is voor hen belangrijk. Deze samenwerking is met gesloten portemonnee en er wordt verder ook niets samen gedaan behalve deze 3g-test.
De vulling van de database bepaalt het succes van Blitsen lijkt mij. Het was mooi geweest als tweakers leden daarom de pro versie gratis aangeboden kregen.
Anyway, hij draait op mijn werkplek, brainpark, rotterdam.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Daaruit kunnen we natuurlijk veel leuke conclusies trekken, zoals of internet trager is in stadscentra of in bepaalde wijken
Even een methodologische vraag: Jullie kunnen dit natuurlijk opsplitsen naar provider (inclusief MVNO), maar hoe maak je onderscheid tussen verschillende snellere/tragere abonnementen?: of zelfs, hoe onderscheid je of sommige tests niet toevallig worden gedaan door iemand die over zijn FUP heen is en nu afgeknepen wordt?

[edit]
Ah, er wordt gewoon gevraagd welk abbo je hebt (helaas stond het mijne er niet tussen, omdat ik nog een "oude stijl" abbo heb.)

Nou, mijn eerste testresultaten zijn binnen en: zoals verwacht is het niet best. }:O

[ Voor 19% gewijzigd door Keypunchie op 29-05-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
Ik zou best mee willen doen, alleen ik krijg op mijn wildfire een close met als melding dat mijn GPS uitstaat terwijl GPS gewoon aan is.

Toestel info:
Telefoon: HTC Wildfire
ROM; CyanogenMod-7.1.0.1-buzz
Android Version: 2.3.7
Kernel: 2.6.35.14-nFinity arco@tuxbox #1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-Mark
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 07:30
Interessante opzet voor een artikel, ben momenteel zelf aan het beraden op een andere provider omdat ik het idee heb dat de beloofde snelheid, welke al bijzonder laag ligt voor mij (1mbps, oud T-mobile Flex abonnement) bij lange na niet wordt gehaald. Daarnaast is het ook erg interessant om te kijken hoe de andere providers en andere abonnementsvormen presteren in de regio.

Is er al een richt datum waarop we het artikel kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sobakel
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 07:25
De gegevens kloppen niet.

Met Speedtest.net haalt mijn galaxy note ruim 6 MB aan download terwijl Blitzen blijft haken bij 300kb.
Met netwerkradar zou ik dus een "slecht" krijgen als ik 300kb zou hebben, maar deze geeft "goed" aan.

2 tegen 1 dus, kan iemand anders dit bevestigen?

Trouwens: Ik kan niet kiezen voor 14,4 mb download snelheid bij T-Mobile, hoogste snelheid is iSmart 7 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Haan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:11:
Volgens de app is mijn connectie zo slecht dat ie geen betrouwbare data kan genereren (iOS, KPN, Haarlem) ;(
Same here (iOS, KPN zakelijk, Vught). Terwijl ik max. bereik heb en gewoon vlot kan browsen etc.

Op deze manier ga je geen betrouwbare resultaten krijgen natuurlijk.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 17:50
Paar opmerkingen; ik heb 1 meting kunnen doen ,bij mij thuis voor de deur. Hierbij had ik al een account gemaakt e.d.. Ik heb geen GPS activiteit gezien (dus hij pakt vermoedelijk slechts de globale cellular locatie). De metingen waren bedroevend slecht (slik..). Vervolgens, aangekomen op Leiden Centraal; linksbovenin de app 'null', slechts het icoon om '5 min' aan te zetten en de menu-balk onderin die getoond werden. Als ik op een knop druk valt de app terug naar het start-scherm om weer in te loggen. Elke 5 minuten werkt uberhaupt niet, want de fietstocht naar Leiden Centraal is al meer dan 5 minuten en er is geen dataverkeer geweest.

HTC Desire met laatste CM9 build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

De subscription bij Hi klopt niet op de app.

Ik heb namelijk het nieuwe lease abbonement en daarbij Internet Large.

Maar goed resultaten waren: Bad, Bad en Medium. Blerick-Venlo.
Vanavond maar eens thuis testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 11:06
Ook hier problemen met de app. Laat zeer kort de melding "Sorry, your country is not listed" zien, om vervolgens meteen te sluiten (wat overigens niet netjes gebeurt, gelekte contexts all over the place).

(CM9 van 20/05 op de One X)

Anyway, ik heb het doorgemaild naar het supportadres, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Sobakel schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:27:
De gegevens kloppen niet.

Met Speedtest.net haalt mijn galaxy note ruim 6 MB aan download terwijl Blitzen blijft haken bij 300kb.
Met netwerkradar zou ik dus een "slecht" krijgen als ik 300kb zou hebben, maar deze geeft "goed" aan.

2 tegen 1 dus, kan iemand anders dit bevestigen?

Trouwens: Ik kan niet kiezen voor 14,4 mb download snelheid bij T-Mobile, hoogste snelheid is iSmart 7 mb
Ik zie ook een significant verschil. Ik heb hier redelijk slecht bereik maar mijn ping bij speedtest.net zit altijd rond de 900ms. Bij Blitzen ligt dat veel hoger, ergens nabij de 4000ms. Ik heb de test een paar keer herhaald met dezelfde resultaten...

Daarnaast meet speedtest in bits/s en Blitsen schijnbaar in bytes/s. Vreemde is wel dat ik als resultaat 0KB/s heb maar dat hij wel "GOOD" weergeeft. :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Hoe kun je in hemelsnaam dat ding elke 5 minuten laten testen?

Worst case scenario:
3 MB per 5 minuten --> (3×12) 36 MB per uur --> (36×24) 864 MB per dag

Volgens mij zijn er maar weinig aanbieders die veel meer geven dan een GB per maand.

PS: mijn internet abo van Telfort staat er niet bij. Telfort heeft haar abonnementen een poos terug omgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Het programma start bij mij niet op. Krijg ook geen foutmelding.

Toestel info:
Telefoon: Sony Ericsson Xperia Ray
ROM: Sony ICS
Android Version: 4.0.3
Kernel: 2.6.32.9-perf BuildUser@BuildHost #1

(officiele rom met root)

Edit: Als ik gps aanzet krijg ik ook de melding "GPS not detected".

[ Voor 13% gewijzigd door drBunhead op 29-05-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Sony Ericsson Xperia Arc

T-mobile Web en walk
Ping: Bad
534MS
Download: Bad
24KBS
Upload: Bad
8KBs

Just me again. Maar weer zuren bij t-mobile
:N

[ Voor 7% gewijzigd door J.S. Bach op 29-05-2012 08:57 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Sony X10 @ android 2.3 is een no-go. Crash tijdens opstarten de eerste keer. Daarna sluit de ap direct na het openen. Zet ik gps van te voren aan, krijg ik de melding dat gps uitstaat...

Report na de crash doorgestuurd.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sobakel
Nivida_intel schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:57:
Sony Ericsson Xperia Arc

T-mobile Web en walk
534MS
24KBS
8KBs

Probeer ook even speedtest.net applicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Sobakel schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:57:
[...]

Probeer ook even speedtest.net applicatie
De Speedtest.net app werkt hier zoals altijd als een zonnetje, ik haal momenteel gewoon 8mbps down. Niet te vergelijken met Blitsen, die bij mij nog steeds niet wil testen. Veel hier hebben er nogal wat problemen mee zie ik. Als die Blitsen niet snel beter wordt, dan komen daar niet bepaald betrouwbare gegevens uitrollen, lijkt me.

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 11:17
Ik heb eens wat getest en ook eens op de website gekeken welke locatie ze pakken en heb nu eigenlijk al wel gezien dat jullie resultaten goed waardeloos gaan zijn.. Bij de locatiebepaling zit de meting er ruim 100 km naast, ik heb geen idee hoe jullie deze foute metingen er uit willen filteren, maar het zal zeker een negatieve impact hebben op de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Nokia E7 -> met CNLab Speedtest
Vodafone - Onbeperkt internet (oud abbonement)
1800 down.
300 up .
102 ms ping.

Ik zal vanavond eens kijken of het nog scheelt of ik thuis ben (Omg. Dordrecht) of hier op werk.

[ Voor 10% gewijzigd door Afvalzak op 29-05-2012 09:19 . Reden: Up niet down:) ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:59
Werkt die niet op een HTC Wildfire?
Kan de app niet vinden in de "play store"

// alleen Nederland? Geen België?

[ Voor 19% gewijzigd door X-DraGoN op 29-05-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hm haal hier op m'n werk (Hilversum centrum) ook dramatische resultaten:

Hi Internet Exra (3mbps)
Ping: 572 ms
Hi gemiddeld: 300 ms

Download: 222 kBps
Hi gemiddeld: 860 kBps

Upload: 37 kBps
Hi gemiddeld: 43 kBps

Thuis ook maar eens proberen. Heb hier wel vol bereik en H+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 14:13
Komt er een melding op de frontpage als deze problemen opgelost zijn? Dan ga ik er dan tijd in steken om aan dit geweldige! initiatief mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banus19
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 10:30
Werkt niet op een SGS plus met 2.3.6. Als ik gps uit heb staan krijg ik steeds 'forced close' en als ik gps aan zet zegt hij 'GPS is not detected'. Jammer, vind het een leuk onderzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 19:43
Toch wel apart inderdaad. De Blitsen app wilt bij mij ook niet testen (3GS, Vodafone Smart, Amsterdam), maar de Speedtest.net app doet het zonder problemen:

Ping: 132ms
Down: 358.8 kb/s
UP: 7.1 kb/s

Ben benieuwd of het onderzoek nu nog wel door kan gaan... :/

[ Voor 13% gewijzigd door volkano op 29-05-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sobakel
Het is nu al duideluik dat Blitz geen goed beeld geeft van de werkelijke download/upload snelheden.

Graag aanpassen op de frontpage en wel laten weten wanneer we wel kunnen meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC Evo3D
Android 2.3.4

Ik ben veel onderweg in Drenthe en kan het nodige testwerk doen. Echter de app crasht bij openen en laat zich in het geheel niet meer starten.

Leuk initiatief, @#$#@ app. Zodra de problemen verholpen zijn doe ik graag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sobakel
http://www.netwerkradar.nl/map.php

Waarom werken jullie niet gewoon samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

arnoudwokke schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:13:
[...]
Het precieze abonnement maakt ons niet uit, kies dan de snelheid die het dichtste ligt. Het gaat ons om de verhouding tussen beloofde, theoretische snelheid en snelheid in de praktijk.
Ga dan niet uit van de verhouding met de ingevulde data. Veel providers hebben nog erg veel legacy in hun systemen zitten en dus zal het opgegeven abonnement met de bijbehorende snelheden eerder niet kloppen dan wel. Nog los van dat mensen misschien het verkeerde abo ingeven.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 10:14
Neo_TGP schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:08:
Ik heb eens wat getest en ook eens op de website gekeken welke locatie ze pakken en heb nu eigenlijk al wel gezien dat jullie resultaten goed waardeloos gaan zijn.. Bij de locatiebepaling zit de meting er ruim 100 km naast, ik heb geen idee hoe jullie deze foute metingen er uit willen filteren, maar het zal zeker een negatieve impact hebben op de resultaten.
Net even de eerste 2 metingen gedaan @6221 op mn Sensation met ROM HNS 2.5 en resultaten:
Blitsen:
Ping: 430 ms
Download: 292.036 KB/s
Upload: 194.3 KB/s

Speedtest:
Ping: 157 ms
Download: 407,6 KB/s
Upload: 161.2 KB/s

Tja, wat moet je hier nu van denken? Volgens mij wordt verwarring alleen maar groter als 2 apps op nagenoeg zelfde moment op precies dezelfde plek compleet andere waardes meten....

Plaatsbepaling is wel accuraat overigens, ondanks dat mn gps uit staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

België en Blackberry zijn beiden niet interessant blijkbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Na een reboot werkt de app bij mij helemaal niet meer "GPS is not detected" gevolgd door een app die sluit.. Dit terwijl GPS in andere apps prima werkt..

Valt me toch vies tegen dat dit niet goed getest is.. Prima dat de app op diverse telefoons en software versies getest is, maar jullie hadden toch wel aan kunnen zien komen dat de drukte mogelijk ook een probleem zou kunnen worden? Wat mij betreft stoppen jullie de meting, testen alles nog eens goed en starten op een later moment opnieuw met een betrouwbare test en een partner die wel voorbereid is op deze load en al jaren een goed werkende app heeft (speedtest.net bijvoorbeeld..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Delirius schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:31:
[...]

Net even de eerste 2 metingen gedaan @6221 op mn Sensation met ROM HNS 2.5 en resultaten:
Blitsen:

Speedtest:

Tja, wat moet je hier nu van denken? Volgens mij wordt verwarring alleen maar groter als 2 apps op nagenoeg zelfde moment op precies dezelfde plek compleet andere waardes meten....

Mwa, die waardes zijn in elk geval nog gewoon van dezelfde orde van grootte. Als je twee keer na elkaar met dezelfde app had getest had je wellicht dezelfde schommeling gezien.

* Orion84 krijgt met Blitsen gewoon 0Kb/s download en 60kb/s upload, terwijl speedtest varieert tussen de 1Mbps en 5Mbps down en 1Mbps up.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
Orion84 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:33:
[...]

Mwa, die waardes zijn in elk geval nog gewoon van dezelfde orde van grootte. Als je twee keer na elkaar met dezelfde app had getest had je wellicht dezelfde schommeling gezien.

* Orion84 krijgt met Blitsen gewoon 0Kb/s download en 60kb/s upload, terwijl speedtest varieert tussen de 1Mbps en 5Mbps down en 1Mbps up.
Nope, want heb eerst Blitsen gebruikt, daarna Speedtest en direct na Speedtest weer Blitsen gedaan en toen waren de cijfers conform de eerste meting van Blitsen..... Om idd het door jou geschetste scenario uit te sluiten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ik snap ook niet waarom voor Blitsen gekozen is. De applicatie is iets wat ik nooit zou durven opleveren. Waardeloze lay-out, erg veel bugs, geen instellingsmogelijkheden, geen duidelijkheid over datagebruik en zeer slechte resultaten.
Waarom wilt Tweakers.net hier hun naam aan verbinden? Jullie doen deze reclame voor hun app puur voor de gegevens? Waarom niet samenwerken met slechtedekking.nl? Nu krijg je weer een initiatief terwijl er al een was die goed werkte.

Ik krijg resultaten met 400+ms ping terwijl dat volledig aan de servers van Blitsen te wijten is. Geen enkel andere app geeft zulke beroerde resultaten als die van Blitsen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 29-05-2012 09:36 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Delirius schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:31:
[...]

Blitsen:

Speedtest:

Die twee apps hebben uiteraard niet op dezelfde plek hun testservers staan. De gegevens van beide apps kunnen niet gecombineerd worden omdat dat een vertekend beeld zou geven, maar de metingen vanaf Blitsen zijn voor zover we nu kunnen zien consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Neo_TGP schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:32:
Na een reboot werkt de app bij mij helemaal niet meer "GPS is not detected" gevolgd door een app die sluit.. Dit terwijl GPS in andere apps prima werkt..
Had hier op de iPhone 3Gs ook last van. De oplossing was om eerst 'kaarten' te starten en daarna de Blitsen Speed app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:35:
[...]

Die twee apps hebben uiteraard niet op dezelfde plek hun testservers staan. De gegevens van beide apps kunnen niet gecombineerd worden omdat dat een vertekend beeld zou geven, maar de metingen vanaf Blitsen zijn voor zover we nu kunnen zien consistent.
Nou, consistent langzamer dan de realiteit dan in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Consistent er naast zitten is ook consistent natuurlijk. De snelheid die Blitsen meld is een stuk lager dan wanneer ik bestanden download via mijn telefoon en komen niet overeen met mijn surf ervaring.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blitsen hier:

De ontbrekende abonnementen kunnen we toevoegen in de database, geen probleem. Ik zal de reacties doornemen en de wijzigingen z.s.m. doorvoeren.

Onze dev gaat tevens z.s.m. kijken naar de Android versies waarop de app niet werkt, heel vervelend, we hopen snel met een oplossing te komen.

Groet,
Arnoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Tsurany schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:37:
[...]

Consistent er naast zitten is ook consistent natuurlijk. De snelheid die Blitsen meld is een stuk lager dan wanneer ik bestanden download via mijn telefoon en komen niet overeen met mijn surf ervaring.
We houden het uiteraard nauwlettend in de gaten. Als blijkt dat de metingen door de drukte deze eerste uren afwijken, dan gooien we de eerste set resultaten zonder problemen weg. De test is vanochtend gestart, dus ik kan me voorstellen dat het nu bovengemiddeld druk is. We laten uitzoeken of dit speelt en wat de eventuele consequenties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Met de speedtest.net app haal ik 3,3 Mbit.
Blitsen app regelmatig 'no internet connection'. Heb dan bij status H en 2 streepjes.
Netwerkrader app werkt zonder problemen.

HTC Sensation, Vodafone abbo.

[ Voor 11% gewijzigd door RobbyTown op 29-05-2012 09:42 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
[...]

De gegevens zijn dan wellicht wel consistent maar zijn ze dan ook meteen betrouwbaar? Oke, de één is nog langzamer dan de ander, maar wil dat zeggen dat de snelheid van de één of de ander klopt?

Als ik mn weegschaal verkeerd ijk en dus dat ie standaard al -10 kg aangeeft, dan zijn mn metingen steeds consistent op die weegschaal maar wel steeds 10 kg te laag.

Begrijp me niet verkeerd, ik juich het initiatief toe want geloof best dat we de beloofde snelheden niet halen, maar als jullie dit gaan gebruiken om o.a. providers "mee om de oren te slaan" dan ben ik bang dat men hier niet echt warm van gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52

Nakebod

Nope.

Mijn abonnement staat er niet bij!
Kan gebeuren, providers hebben nogal wat abonnementen gevoerd afgelopen jaren. Het precieze abonnement maakt ons niet uit, kies dan de snelheid die het dichtste ligt. Het gaat ons om de verhouding tussen beloofde, theoretische snelheid en snelheid in de praktijk.
Sla het vooral niet over, want de app stuurt de resultaten pas door als je een abo hebt ingevuld.
Toch voorzie ik een probleem daar :+
Het abonnement die het dichtste bij ligt is 1 mbit, wat natuurlijk altijd tegenvallende resultaten geeft als je een antiek (onbeperkt) 384/64 Kbps abo hebt. Scheelt een factortje 2.6 in download. En dan gek kijken dat het resultaat slecht is :P

En daarnaast met speedtest.net haal ik nu 357/62 kbps, heel wat anders dan de 21/6 kBps (168/48 kbps) die Blitsen haalt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 13:36

The-MeLLeR

3l33t

Blitsen geeft bij mij consequent de volgende foutmelding na het runnen van de test:
"The connection is so slow (or doesn't work at all) that we can not do a reliable test. Please try again later. If you are using any data shrinking apps (such as Onavo), please switch them off for an accurate measurement".

M'n internetverbinding is gewoon actief en de speedtest.net-app doet het ook gewoon.

Nutteloos om te melden dat ik geen "data shrinking apps" geinstalleerd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Das toch leuk, is de verbinding eens echt kut weigert hij het te registreren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Uhm.. kan het zijn dat de Windows Phone versie er al is?

http://www.windowsphone.c...f8-4175-84d7-c22cd7f3a8da

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
App gaf een algemene foutmelding bij eerste opstart, en sloot zichzelf vervolgens af.
Vervolgens als ik hem nu aanklik helemaal geen melding meer en werkt de app gewoonweg niet.
Samsung Galaxy Nexus op android 4.02.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Lol, ik zie nu net dat hij dus ook niet de cellular locatie pakt; ik zit ongeveer 90 km van die meting vandaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het programma start onvoorstelbaar traag op mijn HTC Desire met Sensation rom. Het programma is daar 100% uniek in.

Als het programma eenmaal opgestart is, dan is de downloadsnelheid en de ping om te janken zo slecht, terwijl ik via alle andere applicaties (browser, torrent client, andere speedtests) minimaal 500kbyte per seconde haal. Blitsen doet het met 30kbyte, als 'ie überhaupt al start met testen.

Pingtijd precies het zelfde. Via spelletjes, andere speedtests en online testjes zit ik onder de 100ms, terwijl Blitsen ongeveer 500 tot 800ms geeft.

Dit soort initiatieven zijn heel leuk en heel nuttig, maar niet als al je statistieken waardeloos worden omdat de applicatie niet werkt/start en als de server waarmee de applicatie test voor geen meter wil werken. Ik hoop dat jullie pas beginnen te tellen over ongeveer een week of zelfs een maand, als alle kinderziektes eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik geef het op. Als jullie data willen zoek je maar een goede ontwikkelaar en geen amateuristisch prut bedrijf. Wil ik testen hoeveel data deze app verstookt met elke vijf minuten meten is dat gewoon onmogelijk omdat hij crasht zodra ik die instelling aan zet. Zoek maar een ontwikkelaar die een fatsoenlijke app aflevert, deze app faalt op zowel functioneel als technisch design

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 29-05-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 13:50

wouter1981

w00t

Ik heb de Blitsen Speedtest Pro app op de iPhone. Die kan ik gewoon blijven gebruiken?

Het is overigens wel jammer dat het de i150-i1000 '08 abonnementen er niet bij staan. Die hebben 2Mbit/384kbit. Heb nu maar gekozen voor iSmart 3Mbit.. Toch een vertekend beeld vrees ik.

[ Voor 52% gewijzigd door wouter1981 op 29-05-2012 10:07 ]

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Eindelijk. Hij meet, mega traag @sensation (ben niet de enige als ik zo lees).

Apart. Ik krijg als resultaat bad, bad en bad. 257 kbps.

Terwijl ik met speedtest 3,3 Mbit haal :S.

Update 10:05: Vanwege de overweldigende belangstelling voor de 3g-test is de server van Blitsen down. We hopen dat de server het snel weer doet. |:(

[ Voor 29% gewijzigd door RobbyTown op 29-05-2012 10:10 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
De server is momenteel down of zo goed als down. Helaas heeft meten nu dus even geen zin. Blitsen had gerekend op iets van 1000 metingen tegelijkertijd, maar kennelijk is dat zelfs niet genoeg. Mijn excuses :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 08:04
Nivida_intel schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:57:
Sony Ericsson Xperia Arc

T-mobile Web en walk
534MS
24KBS
8KBs

Vergelijkbare scores bij mij, alleen dan met de S2 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 09:17
Bij mij (Sony Xperia X10, Android 2.3.3) komt de app al niet verder dan "determining your location". Ongeacht of ik GPS aan of uit zet, zie ik sowieso geen GPS-icoontje in de taskbar.
Buienradar en Maps weten mijn locatie wel (ongeveer) te vinden, Blitsen blijkbaar niet...

I.c.m. bovenstaande berichten, wacht ik nog wel even af of ik aan dit onderzoek ga bijdragen. Begrijp me niet verkeerd: goed initiatief, maar als je rekent op vrijwilligers moet het wel soepel werken en geen irritatie opwekken.

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:02
arnoudwokke schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:15:
De server is momenteel down of zo goed als down. Helaas heeft meten nu dus even geen zin. Blitsen had gerekend op iets van 1000 metingen tegelijkertijd, maar kennelijk is dat zelfs niet genoeg. Mijn excuses :s
Met een optie om elke 5 minuten te meten in je software rekenen op 1000 metingen tegelijkertijd. Klinkt mij niet al te betrouwbaar. Maar er zal ongetwijfeld over nagedacht zijn voordat het hier geplaatst werd. Ik wil best mee gaan doen zodra de berichtgeving wat positiever wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:52
Misschien een idee om de melding tijdelijk van de frontpage te halen zolang de server down is en de apps niet lekker werken zodat de belangstelling eventjes wat kan afzwakken en de problemen met de apps opgelost kunnen worden?

Overigens heb ik het idee dat de applicatie weer sluit op het moment dat je GPS niet zelf aangezet is. Toen ik het probeerde met GPS aan kwam er gelijk de melding dat GPS locatie bepaald ging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:22

3raser

⚜️ Premium member

Is je snelheid ook niet erg afhankelijk van welke ROM je gebruikt?
Mijn MIUI ROM is bijvoorbeeld erg traag als het om data gaat. Heb dit al eens met vrienden vergeleken met de speedtest app. Dit levert dan ook weer een verkeerd beeld op waarbij het niet altijd een probleem van de provider hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Tsurany schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:02:
Ik geef het op. Als jullie data willen zoek je maar een goede ontwikkelaar en geen amateuristisch prut bedrijf. Wil ik testen hoeveel data deze app verstookt met elke vijf minuten meten is dat gewoon onmogelijk omdat hij crasht zodra ik die instelling aan zet. Zoek maar een ontwikkelaar die een fatsoenlijke app aflevert, deze app faalt op zowel functioneel als technisch design
+1, Inderdaad, app weer verwijderd. Hier valt niet mee te werken. Een foutieve meting kan ik ook niet verwijderen op de website van blitsen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

arnoudwokke schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:15:
Wel jammer dat ze er niet over nagedacht hebben over wat nu te doen als men over dat aantal heen gaat...

Nu levert het slechte data op, terwijl dat op zich afgevangen had kunnen worden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-08 14:48
Wanneer komt de Windows Phone versie beschikbaar? En krijgen we daar ook een seintje van of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:04
Ping test: Good - 184 ms
Download Test: Bad - 111kBps
Upload Test: Medium - 39 kBps

Als ik meet met de Speedtest.net App:
Ping: 84 ms
Download: 120.4 kB/s
Upload: 40.3 kB/s

Ik heb een "Surf&Mail Extra Snel" abonnement (oud type) met 1024 kbps (128kBps) down en 384 kbps (48 kBps) up. Helaas vind ik dat 'Extra Snel' toch wel vaak sloom :(

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sobakel
Xesxen schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:27:

Ik heb een "Surf&Mail Extra Snel" abonnement (oud type) met 1024 kbps (128kBps) down en 384 kbps (48 kBps) up. Helaas vind ik dat 'Extra Snel' toch wel vaak sloom :(
"Extra Snel" volgens oude abonnementen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49

Sorcerer8472

Mens sana?

Jullie hebben het telkens over "foute metingen", maar die metingen zijn niet fout meestal. Er zitten gewoon gigantische pieken en dalen in snelheid van 3G-netwerken, en er zitten waarschijnlijk ook grote verschillen in de gebruikte meetmethode.

Zo kun je bij een downloadmeting de opstartlatency negeren (pas beginnen te meten als de eerste data binnenkomt) of de latency meenemen (waardoor het gemiddelde fors lager kan worden). Het belangrijkst is dat er altijd op dezelfde manier wordt gemeten. Overigens kan het ook nog dat je al in HSPA-modus zat, waardoor de opstartlatency en ping veel lager zijn bij de betreffende test.

Welke meetmethode de juiste is is moeilijk te zeggen. Voor mij is persoonlijk die opstartlatency een belangrijk punt, en die is ook weer niet met pingen te testen is (een ping veroorzaakt niet per se genoeg data om een switch naar een HSPA-kanaal te forcen, wat eventueel langer kan duren waardoor de latency bij het opvragen van een website hoger kan zijn dan die van een ping, zeker als HSPA erg druk is vergeleken met 'plat' UMTS).

Het lijkt me erg nuttig om deze gegevens te hebben en bijv. onderscheid te kunnen maken in piekbelasting van de providers (kijken of T-Mobile in de spits ineens een stuk langzamer wordt terwijl KPN stabiel blijft ofzo). Erg leuke gegevens heb je zo. Ook interessant zou zijn om de cell-ID's tijdens een download te kunnen opslaan, zodat Tweakers.net zelfs ook probleem-masten zou kunnen opsporen voor de providers ;)

Het zou trouwens ook nuttig zijn om te kunnen aangeven of je binnen of buiten bent om een verschil in indoor en outdoor dekking te kunnen aangeven.

Hoe dan ook leuk initiatief. Ben benieuwd wat eruit gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-05-2012 11:34 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

! GPS is not detected
Please turn on your GPS from settings tab.
En als je dan op 'ok' drukt, gaat 'ie uit...
Vreemd programma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jogai schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 08:14:
[...]

De vulling van de database bepaalt het succes van Blitsen lijkt mij. Het was mooi geweest als tweakers leden daarom de pro versie gratis aangeboden kregen.
Anyway, hij draait op mijn werkplek, brainpark, rotterdam.
Waar? Want ik werk daar ook :)

Samsung Galaxy S2 I9100
ROM: AllianceROM ICS (base: lpd), v2
Kernel: NEAK 2.0.5x
Modem: XXLPW

De results aldaar, op het Brainpark dus:

ping: BAD: 1309 ms
Down: BAD 0 kBps
Up: BAD 25 kBps

Da's overigens wel binnen. Ik vraag mij af hoe betrouwbaar de test is/was, want Opera, Tapatalk en e-mail doen het uitstekend hier...

edit voor een tweede test:

ping: BAD 618 ms
Down: BAD 0kBps
Up: Medium 34 kBps

App verwijderd vanwege verdere nutteloosheid en bijzonder lelijke vormgeving :+

[ Voor 18% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-05-2012 12:00 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Oeps. Las in comments op frontpage artikel dat de app per speedtest 2,5 megabyte verstookt.

De automatische test optie zet ik dus maar even niet aan: elke 5 minuten 2,5 megabyte is ruim 30 megabyte per uur, 750 per dag. Ga je wel heel snel door je datalimiet heen.
Mogen ze wel even voor waarschuwen.

Overigens eens met de kritiek op de app: wat een lelijk design.

Mijn scores trouwens met een Vodafone iPhone Smart (42,50)abonnement:
Ping: 455 ms, download: 606 KBs, Upload 184 KBs (alles Good), locatie nabij NS Amsterdam Amstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Laatst online: 12-10 13:50
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:33:
...Ook interessant zou zijn om de cell-ID's tijdens een download te kunnen opslaan, zodat Tweakers.net zelfs ook probleem-masten zou kunnen opsporen voor de providers ;)...
Kan al met OpenSignalMaps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle feedback, wij gaan er zeker wat mee doen, en voor nu vooral werken aan de Android app, zodat deze op alle telefoons werkbaar wordt.

De server doet het in ieder geval weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:44
SE Xperia Neo
Andriod 2.3.5
363 kbit / sec down
128 kbit / sec up

KPN - Surf en mail totaal. ( Met FUP 8) )

KPN maakt zijn belofte aardig waar :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:16
Hij sluit zichzelf bij mij ook gelijk weer af op de SGS, dus ik heb het maar opgegeven. Ik vind het initiatief van tweakers wel de moeite waard. Misschien dat er later nog eens een betere her- of doorstart gemaakt kan worden.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:52
MrAngry schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:00:
Hij sluit zichzelf bij mij ook gelijk weer af op de SGS, dus ik heb het maar opgegeven. Ik vind het initiatief van tweakers wel de moeite waard. Misschien dat er later nog eens een betere her- of doorstart gemaakt kan worden.
Dat lijkt die vooral te doen als je GPS uit staat. Niet netjes, maar je komt wel verder als je eerst zelf GPS aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:27
Ik stop er ook mee, superveel onbetrouwbare data, APP verwijderd. Sorry Tweakers.net, maar jezelf zo confirmeren aan 1 of ander prutsbedrijf vind ik te slecht voor woorden. Heel de app is baggertraag, al dan niet volledig niet werkend. Daarbij verstookt het data als een malle.

Jullie zeggen overigens dat het om databasevulling gaat voor de APP ontwikkelaar en zelf geen inspraak hebben. Kan iemand mij dan uitleggen hoe er gecontroleerd wordt of bijvoorbeeld alle data van deze dag uit de statistieken gaan, want er klopt zoals door iedereen geconcludeerd wordt niets van?

Daarbij hoop ik dat tweakers.net openheid geeft over het gebruikte algoritme om de snelheden te bepalen. Om maar een voorbeeld te stellen: 100 mensen kiezen sporadisch en test en geven 3 mbit. Vervolgens laat 1 iemand die zijn FUP heeft bereikt lekker elke 5 minuten een test lopen. Hierdoor komen er 500 resultaten met 0,1 mbit. Dit haalt het totale abbo gigantisch naar beneden omdat er wellicht 1 iemand continu slechte data upload. Dit zo dus zomaar niets met slechte dekking te maken kunnen hebben.

Daarbij gaat voor niets de zon onder. Het is leuk om te zeggen dat het met gesloten knip gaat, maar dat is natuurlijk gedeeltelijk waar. Blitsen laat die data niet verstoffen en verdient daar ongetwijfeld geld mee. Daarbij doet het me wel goed dat tweakers.net zo filantropisch is ingesteld dat ze met al die duizenden Gigabytes aan data alleen hun eigen servers gevuld houden, en er absoluut niets aan willen verdienen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hij draait wel op mijn SGS, maar ik kan alleen maar 1 Mbps of meer kiezen, terwijl ik een WnW standaard vast dataoptie heb bij mn t-mobile abo. Dat is maar 384/64 Kbps..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
mwah zo'n beetje eens met de eerdere reacties hier.. leuk initiatief maar gruwelijk lelijk programma en verbruikt veel te veel data.

hier op 2 plaatsen getest (thuis en op werk) op een samsung i5500 met android 2.2.

ping: bad
download: worse
uploaden: completely f*cked

op beide plekken... beetje waardeloos dus :P

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Pff, loop toch niet zo te mopperen over 't UI design :+ Zo ver kom ik niet eens!

Forced closes, GPS niet gedetecteerd, Direct weer afsluiten zonder melding. Niet oké.
De CrApp is inmiddels weer verwijderd van m'n Xperia Arc...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Naast de testgegevens willen we de locatie weten waar je de test hebt gedaan en we willen weten wat de snelheid is bij je abonnement (om te kunnen kijken of je provider je de snelheid geeft waar je voor betaalt).
Zit bij deze informatie ook het tijdstip waarop de test gedaan wordt? Ik kan mij voorstellen dat in bepaalde gebieden de netwerken overdag veel zwaarder belast zijn dan 's nachts. Als je tijdsinformatie hebt kan je ook bepalen welke netwerken consistent goede snelheden geven, op welke momenten het het drukst is, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 17:13
Test result iSmart T-Mobile:

100% bereik,
462 MS ping BAD

451kBps download BAD

37 kBps upload MEDIUM

Heb dit dus wel vaker in de regio waar ik zit. Pas als ik naar de stad ga (amersfoort) kan ik de volle 14/7 mb/s benutten. Best wel een naaistreek eigenlijk. Heb gewoon 100% 3G bereik.

Tijdstip: 13:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GSF-JohnDoe schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:59:
[...]

Zit bij deze informatie ook het tijdstip waarop de test gedaan wordt? Ik kan mij voorstellen dat in bepaalde gebieden de netwerken overdag veel zwaarder belast zijn dan 's nachts. Als je tijdsinformatie hebt kan je ook bepalen welke netwerken consistent goede snelheden geven, op welke momenten het het drukst is, etc etc.
Ja absoluut, het tijdstip wordt ook meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Inmiddels werkt de app hier.

Ping: 11615 (bad)
Upload: 36kBs (medium)
Download: 433kBps (bad)

Heb (volgens mij) een internet smart abbo van T-Mobile. Volgens andere tests en ook in gebruikers ervaring is het sneller dan hier wordt weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Wordt de data ook nog openlijke gepubliceerd zodoende dat er meer mensen naar kunnen kijken dan alleen tweakers.net / Blitzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:37

thaMini

Tool !!

Haha, de auto-scan optie is ook lekker voor je accu. Helaas geen lader hier op werk.
Straks maar verder.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 21:16
Misschien is het een idee om ergens ook een linkje naar de app zelf te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je kan toch gewoon naar Blitsen zoeken in de Play store?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-10 21:16
MaximusTG schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:45:
Je kan toch gewoon naar Blitsen zoeken in de Play store?
Ja, maar een directe link naar de app is én makkelijker én bied meer zekerheid (Tweakeers.net staat namelijk nergens vermeld in de beschrijving of de app zelf. Bovendien geeft de play store maar 100+ downloads aan, wat me ook een beetje deed twijfelen of het wel de goede was...).

[ Voor 16% gewijzigd door hostname op 29-05-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:36
Doet het niet op mn SE MT15i met custom rom (KA18). Meteen forced close.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Update 30 mei 10.30 uur - Tweakers.net heeft besloten de tot op heden verzamelde data niet te vertrouwen en dus ook niet te willen gebruiken. Daarnaast is gebleken dat testers nog onverwachte en afwijkende resultaten krijgen, waardoor we redactioneel niet kunnen garanderen dat toekomstige metingen wel accuraat zijn. Dit is voor de redactie aanleiding om dit project 'on hold' te zetten. We zullen de komende weken de opties om dit project op een andere manier, zelf of in samenwerking met derden, voort te zetten onderzoeken. Suggesties hiertoe blijven uiteraard welkom.