Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskeelst
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Heb recent een low profile grafische kaart MSI M210-MD1GD3H gekocht die moet passen bij een moederbord N68C-S UCC van Asrock en Athlon II 250 processor.
Leek me een goede combinatie voor een eenvoudig systeem.
Nu blijkt dat de grafische kaart problemen geeft.
Het systeem werkt prima met een windows 7 64bits, zo lang de grafische kaart niet is geïnstalleerd.
Recentste drivers voor de grafische kaart zijn geïnstalleerd.
Na installatie van de N210 blokkeert de pc regelmatig. Bij de boot en ook daarna.

Uiteraard heb ik de grafische kaart al in een ander systeem uitgeprobeerd en dan geeft ze geen probleem. Lijkt me dus niet direct om een defecte kaart te gaan.

Ik heb hier wat op forums gelezen en blijkt dat sommige MSI grafische kaarten compatibiliteitsproblemen geven.
Iemand al ervaring mee gehad?

[ Voor 5% gewijzigd door joskeelst op 23-04-2012 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

DOA die hap en haal een andere kaart...... ik had ooit een GTX470 .. ook zoiets vaags.. was het een of andere netwerk driver die conflict had met de videokaart.
moest er een netwerk driver op die 4 jaar oud was :F .. en probleem weg

systeem liep om die reden om de 10-30 minuten vast (hang)...

Probleem van jou is ook bijna niet op te lossen imo... naald in een hele dikke hooiberg.. ..tijd voor een andere videokaart

[ Voor 67% gewijzigd door A87 op 23-04-2012 11:28 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59
@Lias, de kaart werkt probleemloos in een ander systeem dus is deze niet DOA.

En die naald in een hooiberg, daar hebben we bijvoorbeeld deze topics voor;
VB FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

@joskeelst; Het kan zijn dat je voeding te zwak is. Probeer de voeding van het andere systeem waar je de kaart in hebt getest eens in jouw systeem (met die videokaart uiteraard). Mocht het probleem dan verholpen zijn, dan is het een kwestie van een nieuwe voeding kopen. Voor hulp daarbij is er dit topic; [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik bedoel gewoon retoureren.

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:59
Dat is RMA ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:27

Shunt

Boe

Ik zou zeggen verse installatie met alle recente drivers. Een kaart RMA sturen die niet deffect is zal waarschijnlijk kosten opleveren voor jou (oa onderzoeks kosten) En je schiet er niets mee op.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskeelst
  • Niet online
Thx voor de reacties.
Niettegenstaande het een spiksplinternieuwe voeding van 530W is die ik in het systeem heb zitten, ga ik inderdaad eens met een andere voeding proberen.
De ingeplugde voeding was bij de kast (moest goedkoop systeem zijn) en is een Techsolo, misschien is daar wel iets mis mee. Heb al één en ander gelezen dat dit niet de beste voedingen zijn.
Zou dit fenomeen inderdaad kunnen uitleggen.

@shunt: heb alles al opnieuw geïnstalleerd met recentste drivers, daar ligt het dus niet aan. Bios vind ik geen updates ivm hiermee.

Ik laat jullie binnenkort weten hoe dit afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskeelst
  • Niet online
Uiteindelijk deze kaart verder uitgetest in verschillende systemen met verschillende moederborden , processoren en voedingen. Overal zelfde probleem.
Dus... ingewisseld voor een Sapphire.
Pagina: 1