iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.815 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Beste actie voor nieuwkomers is nu deze:

https://cadillaccupracing.com/

ff registreren daar en je krijgt 6 Maanden abbonement met Mosport, Infineon raceway en Mid Ohio erbij. Krijgt ook foldertje over cadillac thuis waarschijnlijk maar who cares.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Soms is er een aktie waarbij je voor $75 100 iRacing$ krijgt. Op het moment krijg je bij aanschaf van de NASCAR B series auto twee versies, de B en de 2009. Over een week of zo moet je ze apart kopen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nactive schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:51:
Ik heb een vraagje over content kopen. Zijn er soms promoties op content kopen (behalve dan de 10,20 en 25% als je meer content in 1 keer koopt). Zou anders dom zijn dat ik nu voor 120 dollar content koop en binnen een week er een promotie is waarmee ik 40 dollar ofzo had kunnen besparen.
Soms hebben ze de actie.

Als je 75dollar op je iRacing zet krijg je 25iRacing dollar van hun.
En als je 1 jaar verlengt krijg je 25iRacing dollar erbij.

Deze twee acties komen volgens mij elk seizoen voor. (ergens midden seizoen)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Alex Lloyd (Indycar coureur) over het realisme van iRacing:
I'm not a fan of rFactor but iRacing is fantastic. The physics are spookily lifelike and although the setups and driving styles required to go fast are as grossly misleading as one of Mitt Romney's tax returns, if you chose to stay true to reality and not get carried away trying to beat the hundreds of Markku's out there, then you'll get the most realistic racing experience available.

The tracks even embody the bumps identically and the racing between fellow ‘onliners' is amazingly realistic. Here you can truly develop and hone your skills, like perfecting the racing lines, race craft, braking and throttle techniques and more. As I said, just don't get too carried away memorizing setups in the hope that they will work in real-life — because they won't.

I know this because, during a rainy practice day for the 2011 Indy 500, my engineer and I decided we would fight our boredom by hooking up iRacing, selecting the Dallara IndyCar at Indianapolis and inputting our current car setup. I then hit the computer-generated racetrack to discover if we could make some changes that might correlate with reality. But it felt completely different and totally alien to my IndyCar that was sat just 20 feet away. To make it drive somewhat similar it required an equally alien-like setup.
Hele artikel is leuk om te lezen. Erg positief over iRacing, maar iRacing is op sommige punten volgens hem nog absoluut niet realistisch. Dat verklaart misschien ook wel waarom de echte coureurs onder ons langzamer dan mensen die juist niet irl racen:

http://jalopnik.com/59266...makes-you-a-faster-driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Hij verwoord dus precies wat ik altijd dacht: als je realistisch rijdt is het aardig realistisch. Maar dat is niet snel en je zult er geen races mee winnen en daardoor gaan de meeste mensen toch onrealistisch rijden om snel te zijn.

Ik ben eigenlijk wel langzaam overtuigd dat ik volgend seizoen de Lotus wil gaan proberen in die CTC team dinges. derx wilde ook meedoen begrijp ik, dan zoeken we dus nog een teammate. Ik geloof dat Joep wel interesse heeft getoond, dus.. ;) We moeten het liefst zo snel mogelijk laten weten dan komen we waarschijnlijk nog in een van de betere teams (omdat ik dit seizoen hier en daar wat meegereden heb), anders komen we in de laagste teams en kunnen we midden in het seizoen van team gewisseld worden, niet zo leuk natuurlijk.

Zou niet weten wat ik anders als main series wil (heb besloten om weer een vaste serie te rijden en daarnaast gewoon waar ik zin in heb). Misschien de F1 nog maar eens proberen, maar alleen als hij wat beter wordt volgend seizoen want vandaag even geprobeerd maar wat verschrikkelijk zeg... 4 setups geprobeerd van 4 snelle gasten en allemaal even kut, stuur reageert heel raar, alsof hij in stappen van 10 graden stuurt. Op hoge snelheid gaat hij gewoon driften wat je kunt corrigeren door even een beetje tegen te sturen. En op lage snelheid spin je geheid...

[ Voor 26% gewijzigd door NickThissen op 17-07-2012 23:09 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Hier nog een mooie wobble test met firmware 32

hier kan je mooi zien dat er meer leven in het stuur zit dan met de originele video vs de g25 met firmware 25
YouTube: Fanatec Clubsport Wheel vs Logitech G25 Center Wobble <- origineel

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Leuk om hier te lezen dat FanaLEDs gevonden is, ik ben een van de personen achter het programma. Nu zitten er natuurlijk nog wat features in de pijpleiding, maar we willen graag weten wat de racers de meeste prioriteit vinden hebben. Daarom hebben we een mini enquete gemaakt die iedereen vrijblijvend kan invullen. te vinden op bit.ly/NyQVHW

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BruceLee schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:09:
Hier nog een mooie wobble test met firmware 32

[video]

hier kan je mooi zien dat er meer leven in het stuur zit dan met de originele video vs de g25 met firmware 25
YouTube: Fanatec Clubsport Wheel vs Logitech G25 Center Wobble <- origineel
Leuk om te zien... Dat heen en weer draaien van de G25 als je het stuur los laat ligt dus gewoon aan het stuur (/software)? Ik dacht dat het gewoon in iRacing zat. Heb het wel vaker meegemaakt als ik even iets wil typen ofzo dus nu leg ik altijd m'n kin op het stuur om dat te voorkomen :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 17:05

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

NickThissen schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:13:
[...]

Leuk om te zien... Dat heen en weer draaien van de G25 als je het stuur los laat ligt dus gewoon aan het stuur (/software)? Ik dacht dat het gewoon in iRacing zat. Heb het wel vaker meegemaakt als ik even iets wil typen ofzo dus nu leg ik altijd m'n kin op het stuur om dat te voorkomen :p
maakt niet echt uit welke sim, gebeurd ook in rfactor ect.
maar ligt ook een beetje aan de baan en auto. een g25 hoeft het niet te doen.

maar road atlante is aardig hobbelig hier en daar en die sr8 is vrij stug ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BruceLee op 17-07-2012 23:30 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 19-09 16:34

derx666

mecker ende blaet

Leuke race gehad. Jammer dat ik niet aan het opletten was met mn fuel, en daardoor zelfs met extreem saven net niet mn pitstall haalde. Dat kostte me een tow en veel tijd, anders had ik wellicht wat hoger kunnen eindigen. nja, shit happens.

Nick: ik heb zeer zeker interesse om volgend seizoen de lotus te rijden. Het zou wel leuk zijn als Joep ook mee wil rijden, dan hebben we een Team Holland 2 :)

Vanmiddag mijn schermen van de muur afgehaald (zaten plat tegen de muur), en dichterbij gezet. Nu heb ik eindelijk goeie rondom view. Nu nog een keer een cockpit maken, en mn autostoel monteren. Zo'n tuinstoel is toch best lastig (vooral te laag).
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/15dkxt5.jpg

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik moet ff kijken wanneer de races zijn van de Lotus....... Maar count me in ;)

DirkT schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:11:
Leuk om hier te lezen dat FanaLEDs gevonden is, ik ben een van de personen achter het programma. Nu zitten er natuurlijk nog wat features in de pijpleiding, maar we willen graag weten wat de racers de meeste prioriteit vinden hebben. Daarom hebben we een mini enquete gemaakt die iedereen vrijblijvend kan invullen. te vinden op bit.ly/NyQVHW
Erg leuk progje. Ik heb de enquete ingevuld. ;)

[ Voor 76% gewijzigd door JoepW op 17-07-2012 23:39 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Voornamelijk woensdag en zondag, maar vaak ook vrijdag geloof ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:39:
Voornamelijk woensdag en zondag, maar vaak ook vrijdag geloof ik.
Ok, moet lukken ;)
Ik weet alleen niks van hoe e.e.a. werkt. Moet ik me ff in verdiepen...

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 17-07-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

WTF is iRacing aan het doen? :S
Een Impala A fixed serie. Kom op zeg. Maak dan meteen alles fixed, omdat te veel mensen te kneuzig zijn om op het forum een set te pakken en die te tweaken..
Het maken van een setup hoort bij sim racing. Als je dat niet kan/wilt/'geen tijd voor hebt' moet je imo maar FM4 of GRID spelen..

HPD only... De community heeft de GT & Proto Challenge helemaal kapot gemaakt omdat men elkaar steeds de schuld gaf.

Ik ga nu wachten op de McLaren GT3. Ben even helemaal klaar met road racen (andere auto's trekken me niet) en ga me een tijdje concentreren op ovals.

Hopelijk krijgt de McLaren wel een eigen serie en geen domme MC serie, want GT3 rijdt eigenlijk niet in multi class series.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 18-07-2012 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dit nieuws ben ik hier nog niet tegen gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/339425_10151099094901085_530406618_o.jpg
Van de iRacing FB. Ze zijn in Engeland om Donnington (en andere banen) te scannen :D

Deze is van twitter:
Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AyCUEUUCEAEA_Yz.jpg
@iRacing scan team is a dedicated bunch. Scanning all day and night at Donnington Park pic.twitter.com/DXcZW3Dg
Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AyBjy8xCQAEObjS.jpg

En geruchten van de nieuw build:
Season 3 Build Quicklist:
• Zolder – 90%; Confirmed for July/August, no hard date set for this build.
• Flaggers – 60%; Start/Finish Flaggers should come in this build.
• New Shaders – 100%; Coming to Indy, Spa, Iowa, Thompson, Watkins Glen, and possibly more.
• McLaren – 0%; Art side is pretty much complete, physics side has barely started.
• League Management – 99%; pretty well confirmed in this build
• Driver Swap/Team/Live Spotter – 0%; Testing hasn’t started, possibly in Season 4 Build.
• Legends Car – 50%; iRacing plans to rebuild the physics to this car, no word if it will happen in S3.
• Modified Cars – 55%; iRacing plans to completely rebuild from the ground up with the NTM.
• NTM – 50%; No official word, but we expect at least one or two remaining cars to receive.
• Rollover Garage Tips – 50%; Haven’t heard much on this in a while, but could happen in S3.
Expected build date is currently Wednesday, July 25, 2012. No official word. 7/10
bron: iracerstuff.com

[ Voor 58% gewijzigd door Niellie41 op 18-07-2012 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga me in W13 ook maar eens even bekijken of ik weer een vaste serie kan rijden. Rijd nu al 2 of 3 seizoenen alles wat los en vast zit wat me leuk lijkt door elkaar...

Hoop dat de Indycar nog een update krijgt, want die ligt me niet echt @ the moment.. HPD Only lijkt me nu niet echt aantrekkelijk... Misschien toch maar weer Star Mazda, of iets uitzoeken op de ovals wat veel bezocht wordt (Silverado...).In ieder geval geen serie die maar 2 of 3 dagen per week rijdt.

Ik ga nog even lekker twijfelen :)
Enquete over Fanaleds ingevuld, enige wat ik momenteel mis is het automatisch starten met windows, je moet nu je wheel aan hebben staan voor je Fanaleds start, dat zou toch wel automatisch gedetecteerd moeten kunnen worden lijkt me :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-07-2012 07:07 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:17:
Beste actie voor nieuwkomers is nu deze:

https://cadillaccupracing.com/

ff registreren daar en je krijgt 6 Maanden abbonement met Mosport, Infineon raceway en Mid Ohio erbij. Krijgt ook foldertje over cadillac thuis waarschijnlijk maar who cares.
Ik wilde een promo in de ts maken. Maar ik niks vinden over de voorwaarden van de actie. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
Ik denk (en dat is onder heel groot voorbehoud) dat ik me volgend seizoen wat meer op de oval kant ga richten. Ben wel een beetje klaar met de Star Mazda, en heb aan de roadkant nog niet echt iets leuks gevonden wat daar voor in de plaats kan komen eigenlijk :)

Heb schedule nog niet bekeken, maar als ik jullie zo hoor is daar nog wel het een en ander aan te verbeteren :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als er meer animo is om de Silverado op te pakken, is het misschien leuk om daar af en toe samen een sessie voor te joinen en wat te oefenen / setupjes te maken. Als er meer mensen zijn die daarvoor tijd willen maken ben ik wel voor, in mijn eentje ga ik er niet aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Silverado is C-class? In dat geval lijkt me dat wel leuk. Hoop vanavond te promoveren naar C als het ff meezit.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:53:
Silverado is C-class? In dat geval lijkt me dat wel leuk. Hoop vanavond te promoveren naar C als het ff meezit.
Ja dat is C. (zowel de Fixed als de Open). De Open is wel leuker om te rijden, omdat de races langer zijn.

Volgens mij was Nick daar laatst ook al mee bezig, misschien dat die ook wel af en toe wil meedoen?
Ik heb geen idee wat onze oval-rijders hier normaal rijden qua klasse, maar als dat Silverado is dan kan dat best een leuk groepje worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-07-2012 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Heb er nog nooit mee gereden, maar af en toe met een vast groepje de baan op is altijd wel leuk :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Even crosspost met het Fanatec Race-stuurtjes topic:

Even snel de eerste foto's van de CSW met Formula Rim
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-28Yr079bv1E/UAZsBWkJnsI/AAAAAAAAAdI/N-IkhviFBrs/w415-h311-n-k/IMG_20120717_155003.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5XOQxfXVoCY/UAZsBSlPrLI/AAAAAAAAAdE/azEAUTS3xt4/w416-h311-n-k/IMG_20120717_155013.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-oCalBGbj0ig/UAZsCCDi2nI/AAAAAAAAAdY/ZKkRdFgwTZI/w396-h297-n-k/IMG_20120717_161241.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-07-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Hoogie2004 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 08:55:
[...]

Ja dat is C. (zowel de Fixed als de Open). De Open is wel leuker om te rijden, omdat de races langer zijn.

Volgens mij was Nick daar laatst ook al mee bezig, misschien dat die ook wel af en toe wil meedoen?
Ik heb geen idee wat onze oval-rijders hier normaal rijden qua klasse, maar als dat Silverado is dan kan dat best een leuk groepje worden :)
ik heb dit seizoen silverado gedaan en het is zeker aan te raden. in de top splits wordt heel goed gereden. Probleem is dat de goed gevulde oval races voor europa vrij laat vallen :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

dabelg schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:03:
[...]

ik heb dit seizoen silverado gedaan en het is zeker aan te raden. in de top splits wordt heel goed gereden. Probleem is dat de goed gevulde oval races voor europa vrij laat vallen :(
Het voordeel is dan wel dat we in dezelfde split zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Silverado is een leuke auto om 'echt' oval racen te leren.
Ik reed eerst in de B klasse, maar vond dat ik zelf er nog niet helemaal klaar voor was. Dus nu wil ik eerst in de C klasse veel leren qua het maken van setup en de andere basis dingen.

C klasse oval is eigenlijk altijd wel goed gevuld. Ook al rond 19/20 uur onze tijd. Dan zijn er meestal wel 3 splits.

Maar dan hebben we nu een groepje:
Hoogie
BM
Dabelg(?)
ik

wie doet er nog meer mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 18-07-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

JoepW schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 07:41:
[...]

Ik wilde een promo in de ts maken. Maar ik niks vinden over de voorwaarden van de actie. Mis ik iets?
http://www.virtualr.net/six-months-of-free-iracing-promo

Hier wat meer info.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Niellie41 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:09:
Ik reed eerst in de B klasse, maar vond dat ik zelf er nog niet helemaal klaar voor was. Dus nu wil ik eerst in de C klasse veel leren qua het maken van setup en de andere basis dingen.

C klasse oval is eigenlijk altijd wel goed gevuld. Ook al rond 19/20 uur onze tijd. Dan zijn er meestal wel 3 splits.

Hoogie
BM
Dabelg(?)
ik

Ik twijfel nog een voledig seizoen te doen maar kan iig wel paar racejes aansluiten. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zelfde voor mij, wil af en toe wel meerijden. Hoe lang duren die open races? Vond de fixed al aardig lang door de cautions, kun je wel zeggen dat er minder cautions zijn in open maar met meer Laps natuurlijk ook meer kans erop...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
NickThissen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:55:
Zelfde voor mij, wil af en toe wel meerijden. Hoe lang duren die open races? Vond de fixed al aardig lang door de cautions, kun je wel zeggen dat er minder cautions zijn in open maar met meer Laps natuurlijk ook meer kans erop...
open is fixed x2 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dan is het dus regelmatig meer dan 1.5 uur...? lijkt me sterk... Heb 3 keer de fixed gedaan denk ik, een keer niet bijgehouden en andere twee keer wilde ik de SM erna doen (3 kwartier later) en twee keer gemist.

[ Voor 53% gewijzigd door NickThissen op 18-07-2012 13:15 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:13:
Dan is het dus regelmatig meer dan 1.5 uur...? lijkt me sterk... Heb 3 keer de fixed gedaan denk ik, een keer niet bijgehouden en andere twee keer wilde ik de SM erna doen (3 kwartier later) en twee keer gemist.
Zo lang duren ze ook weer niet. Kijk anders eens in de historie bij iRacing naar wat willekeurige results van afgelopen seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik kom op een uurtje het stuk uit, na er een paar bekeken te hebben. Dat is nog wel te doen. Af en toe een caution is dan mss ook wel fijn :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:33:
Ik kom op een uurtje het stuk uit, na er een paar bekeken te hebben. Dat is nog wel te doen. Af en toe een caution is dan mss ook wel fijn :p
Kun je even wat drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb de TS aangevuld met de Caddy promo
Misschien dat we hiermee wat nieuwe rijders kunnen aantrekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Moet ik wel drinken bij mijn pc hebben, denk dat het niet gewaardeerd word als ik op de backstraight mijn auto parkeer en even naar de keuken wandel :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb altijd wel een glaasje drinken staan :)

En je zou niet de eerste zijn die zijn auto parkeert net na S/F en even wegrent, om vervolgens vlak voordat iedereen S/F weer passeert zijn plek weer in te nemen. Vaak genoeg meegemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo, vandaag toch overstag gegaan en die CSR Elite pedals gekocht. Vond de prijs erg meevallen (dacht dat die krengen veel duurder waren) en de meerprijs van CSP vond ik overdreven. Hij zou vandaag verstuurt worden al, hoe lang duurt dat ongeveer normaal?

Ben benieuwd hoe het bevalt, ik denk dat het wel wennen is na G25 pedalen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:42:
Zo, vandaag toch overstag gegaan en die CSR Elite pedals gekocht. Vond de prijs erg meevallen (dacht dat die krengen veel duurder waren) en de meerprijs van CSP vond ik overdreven. Hij zou vandaag verstuurt worden al, hoe lang duurt dat ongeveer normaal?

Max een paar dagen :)
Ga je geen spijt van krijgen Nick!

@Joep, ziet er prima uit zo in de OP.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-07-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:47
NickThissen schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:26:
Bah, wacht maar tot ik jullie vanavond weer allemaal inmaak met m'n G25 :+ (yeah right, in die V8 8)7)
NickThissen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:42:

Argh.. jij ook al overstag? ;)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee, mijn stuur hou ik :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 13:13:
De races duren meestal 45 minuten (met cautions). Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe veel cautions er zijn. Als de hele race green blijft, dan ben je in een half uur klaar. Maar als steeds yellow is, kan het heel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind die cautions maar niks... Het is leuk omdat mensen dan gaan pitten enzo, maar gewoon de gedachte dat je 5 rondjes als een slak file moet gaan rijden elke keer dat iemand achteraan spint vind ik wat overdreven. Kunnen ze niet minder rondjes onder geel doen, genoeg om te pitten natuurlijk maar na het pitten duurt het nog 3-4 rondjes meestal voordat het weer groen gaat, waar is dat voor nodig?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:15:
Ik vind die cautions maar niks... Het is leuk omdat mensen dan gaan pitten enzo, maar gewoon de gedachte dat je 5 rondjes als een slak file moet gaan rijden elke keer dat iemand achteraan spint vind ik wat overdreven. Kunnen ze niet minder rondjes onder geel doen, genoeg om te pitten natuurlijk maar na het pitten duurt het nog 3-4 rondjes meestal voordat het weer groen gaat, waar is dat voor nodig?
Realisme, denk ik. In het echt moet de troep nog opgeruimd worden, dat gaat in iRacing wel wat sneller, maar wellicht dat ze voor het realisme de cautions wat langer laten duren?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als de pits open gaat en je maakt je pitstop, dan krijg je de volgende keer als je over S/F komt '2 to go'.
Het valt eigenlijk wel mee. Zoals BM het al zegt, normaal duren cautions minimaal 3/4 ronden.

Je moet er niets van vinden en er over nadenken. ;)
Gewoon over je heen laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hm ik heb toch 2 keer gepit in die 3 races en moest daarna nog een rondje voordat de two to go komt. En dan moet je er dus nog 2 :p Ik vind cautions wel prima maar ze duren me altijd net wat te lang, verlies m'n concentratie als het tevaak voorkomt (maar dat is natuurlijk ook een onderdeel van oval rijden waar je aan moet werken).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Er zijn in het echt ook regels voor.

Komt erop neer dat:
- Yellow komt uit, 1e keer s/f is pit closed
- 2e keer s/f is pit open voor lead lap
- 3e keer s/f is pit open voor achterligger
- daarna 2 to go :)

Als er niemand een ronde achterligt, zijn het dus 3 rondjes geel. (+ de ronde waarin je aansluit bij Safety Car, dus eigenlijk 4)

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-07-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 22:42
Hallo!

Ben net een week bezig met iracing (rookie 2.00)

Paar keer al de mazda cup gedaan.

Iemand nog goede tips?

[ Voor 18% gewijzigd door Remco Tr op 18-07-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Remco Tr schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:08:
Hallo!

Iemand nog goede tips?
Welkom!

Gewoon rustig beginnen en veel oefenen :) Niet te snel door willen naar de snellere wagens. Zorg ook eerst dat je de auto veilig 10 rondjes rond kunt sturen, en ga dan pas denken aan een race. Probeer ook altijd eerst wat online practice sessies mee te pakken, zo kan je vast oefenen in verkeer.

Als je compleet nieuw bent in sim-racen, en weinig ervaring hebt, kan het geen kwaad om de Driving School van iRacing even te kijken, deze geeft veel basis informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

en vooral de Topicstart goed doorlezen, daar staat al een heleboel info in, en ook genoeg links naar nog meer info :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Ben niet geheel nieuw maar zal het is kijken mischien dat ik er nog wat van opfris.

Tevens ook een nieuw stuur voor het eerst met FF Fanatec GT3 dus het is dubbel wennen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:09:

Hoogie
BM
Dabelg(?)
ik

ik doe mee ja nu dat mclaren niet uitkomt zou ik niet weten wat te rijden :( (misschien caddilac cup meedoen vallen helmen mee te winnen ;p ( ni dat ik dat haal in div 2, snel nog IR kwijt geraken :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Remco Tr schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:32:
Ben niet geheel nieuw maar zal het is kijken mischien dat ik er nog wat van opfris.

Tevens ook een nieuw stuur voor het eerst met FF Fanatec GT3 dus het is dubbel wennen 8)7
Heb even snel door je resultaten gescanned, maar wat Hoogie zegt is wel een aardige. Zorg dat je enigszins constant rond kunt komen op de baan voor je gaat racen. Je gemiddelde aantal incidenten per race is aan de hoge kant, en verreweg de meesten daarvan lijken off-tracks te zijn. Die kun je 'eenvoudig' voorkomen door eerst wat meer te oefenen.

Ik snap absoluut dat je liever races rijd, dat doe ik ook, en ik maak me ook nog steeds schuldig aan te weinig oefenen ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Remco Tr schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 18:08:
Hallo!

Iemand nog goede tips?
Welkom!
Als je vermeldt wilt worden in de TS moet je me even een DM sturen.
En lees de GoT-wiki ook even door. ;)
http://iracing.invisio.nl/index.php?title=Hoofdpagina

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 18-07-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou toch in de 45.9 gekomen met de Lotus Q :) Helaas lijkt de race niet official te gaan.. Misschien de volgende dan. Zo niet spring ik in de SM.

Hoor net dat iemand een 43.7 heeft staan in de lotus :'( Echt niet normaal... Meer dan 2 seconden sneller dan ik, dat heb ik al lang niet meer gezien in een auto die ik vaker dan 2 keer gereden heb denk ik :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik doe ook mee aan de SM. Met een vage setup uit mijn collectie :+

#edit: Geen succes. Eerst raakt Nick samen met tig anderen in een mega crash. Ik weet nog te ontwijken, maar nadat nick disconnect hang ik em in de muur...
Pluspunt is dat de CSW echt briljant aanvoelt in de SM :)

[ Voor 64% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-07-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuk, Paul Nelson ofzo, een van de snellere gasten, spint gewoon uit zichzelf bovenaan de esses lap 1... Kan hem niet ontwijken en ga de muur in en klaar... Wel erg vreemd, zelfs met low df rij je de esses vol gas zonder ooit maar aan iets van grip verliezen te denken, hoe kun je daar in godsnaam spinnen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
NickThissen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:42:
Leuk, Paul Nelson ofzo, een van de snellere gasten, spint gewoon uit zichzelf bovenaan de esses lap 1... Kan hem niet ontwijken en ga de muur in en klaar... Wel erg vreemd, zelfs met low df rij je de esses vol gas zonder ooit maar aan iets van grip verliezen te denken, hoe kun je daar in godsnaam spinnen?
Curb? Gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee hij verliest hem gewoon midden op de track (en raakt daarna de muur waardoor iedereen erop knalt). Ik ontweek hem nog super mooi maar kreeg een behoorlijke ghost contact en was ook klaar :-(

[ Voor 31% gewijzigd door NickThissen op 18-07-2012 20:49 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pffff, Charlotte was een drama.... amper 5 seconde na de green flag al een pile-up in T1.... geen ontkomen meer aan, dus 4x, en een tow nodig om in de pits te komen (auto wilde alleen nog maar haaks linksaf).

Dat ik dan uiteindelijk nog als 6e eindig zegt genoeg over de rest van de race. Baal wel, normaal gesproken had ik hiermee wel genoeg SR kunnen verdienen om over de 4.0 te gaan, maar dat zat er nu dus niet in. Moet ik nog een race rijden :p

Edit: Lol, maar 2 man in dezelfde ronde, en ikzelf 6e op 3 rondjes :p

Edit2: loopt de credit teller van iRacing bij meer mensen een weekje achter? Volgens de standings heb ik 7 weeks counted, volgens de credit teller maar 6.
Wil wel mijn 4 dollar hebben :p

[ Voor 22% gewijzigd door BM op 18-07-2012 20:56 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

BM schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:51:

Edit2: loopt de credit teller van iRacing bij meer mensen een weekje achter? Volgens de standings heb ik 7 weeks counted, volgens de credit teller maar 6.
Wil wel mijn 4 dollar hebben :p
Standings telt ook races waar je niet 60% van de race afstand hebt afgelegd. Echter voor de credits moet je wel een race met minimaal 60% afgelegd hebben gereden. Denk dat je 1 week die niet gehaald hebt. Denk dat je die 4 dollar kan vergeten sorry.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
DutchDevil79 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:00:
[...]

Standings telt ook races waar je niet 60% van de race afstand hebt afgelegd. Echter voor de credits moet je wel een race met minimaal 60% afgelegd hebben gereden. Denk dat je 1 week die niet gehaald hebt. Denk dat je die 4 dollar kan vergeten sorry.
Hmmz, ok. Even kijken welke dat geweest is :)

Niet dat die 4 dollar me nu zo boeit hoor, heb alle content al, en heb het dit seizoen ook niet echt verdiend: 7 weeks counted, 8 races gereden. Ben niet heel actief geweest ;)

Edit: klopt, race op Sebring heb ik maar paar rondjes gereden. Helder verhaal :)

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 18-07-2012 21:28 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo even aan het winkelen geweest met iracing, chevrolet corvette, wiliams f1 car, en de vw jetta.
Plus het spa f1 circuit voor de f1 auto om even lekker snel te scheuren!!

Maar als mijn iracing abbo nu afgelopen is en ik verleng hem daarna niet ben ik dan ook al mijn extra content
autos en banen kwijt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zover mij bekend niet. Zodra je je account weer vernieuwd zou je al je content weer terug moeten krijgen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:09:
Zo even aan het winkelen geweest met iracing, chevrolet corvette, wiliams f1 car, en de vw jetta.
Plus het spa f1 circuit voor de f1 auto om even lekker snel te scheuren!!

Maar als mijn iracing abbo nu afgelopen is en ik verleng hem daarna niet ben ik dan ook al mijn extra content
autos en banen kwijt??
Als je later weer inschrijft heb je al je content nog. Natuurlijk moet je dan wel met hetzelfde account herinschrijven en geen nieuw account aanmaken!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Wie weet trouwens hoe strikt iRacing is vwb de content van paints? Heb een leuk idee (volgens mij :p), maar met die gekke amerikanen weet je maar nooit wat ze wel en niet toestaan...

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Godver... race 2 in de SM, 3-4 leuke rondjes vol in gevecht met 2 man, zijn we eindelijk van de 3e af en remt die voor me ineens 20 meter eerder met mijn vlak in z'n slip stream :/ Denk niet dat hij damage heeft maar ik ging de muur in, waarschijnlijk weer klaar... Bah...

Even ~200 iR ingeleverd in 10 minuutjes.

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 18-07-2012 22:46 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:30:
Ik doe ook mee aan de SM. Met een vage setup uit mijn collectie :+

#edit: Geen succes. Eerst raakt Nick samen met tig anderen in een mega crash. Ik weet nog te ontwijken, maar nadat nick disconnect hang ik em in de muur...
Pluspunt is dat de CSW echt briljant aanvoelt in de SM :)
Ja voelt de muur nu een stuk beter ?, jij kan het het beste vertellen denk ik. >:)

btw over die credits, duurt bij mij elke keer meer dan een uur voordat m`n participation week is bijgeschreven, dus waarschijnlijk is een beetje geduld voldoende BM.
Tenzij je idd minder dan de helft hebt afgelegd.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 18-07-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Oke de Planning voor seizoen 3 - 2012 is gemaakt en staat ook in m`n sig.

Enjoy.

iRacing Weekly planning S3 2012

Was erg weinig werk deze keer, bijna alles is hetzelfde als vorig seizoen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:23:
Nou toch in de 45.9 gekomen met de Lotus Q :) Helaas lijkt de race niet official te gaan.. Misschien de volgende dan. Zo niet spring ik in de SM.

Hoor net dat iemand een 43.7 heeft staan in de lotus :'( Echt niet normaal... Meer dan 2 seconden sneller dan ik, dat heb ik al lang niet meer gezien in een auto die ik vaker dan 2 keer gereden heb denk ik :p
Ik heb ook nog getraind met de Lotus. Kwam tot een 1:47,831 Ik zoek dus 4 sec. :-(
Ik verbeter wel elke keer mijn tijd. Dus ooit..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 07:47
Net nog even de Practice gejoined toen jij net weg was Joep.
Ik kwam niet verder dan een 45.3 :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo'n ca. 2 sec's tussen jou en mij is vrij normaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Aan die sfeer kan ik wel wennen hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Remco Tr schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:25:
Aan die sfeer kan ik wel wennen hier :+
Daar hebben er meer last van. Daarom zijn we ook een heel actieve community :P :9

enchion schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:46:
Oke de Planning voor seizoen 3 - 2012 is gemaakt en staat ook in m`n sig.

Enjoy.

iRacing Weekly planning S3 2012

Was erg weinig werk deze keer, bijna alles is hetzelfde als vorig seizoen. :X
Nice Enchion. Ik zal 'm weer in de nieuwe TS zetten ;)

[ Voor 50% gewijzigd door JoepW op 19-07-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:48:
[...]

ik doe mee ja nu dat mclaren niet uitkomt zou ik niet weten wat te rijden :( (misschien caddilac cup meedoen vallen helmen mee te winnen ;p ( ni dat ik dat haal in div 2, snel nog IR kwijt geraken :+ )
Cool :)
Dan hebben we waarschijnlijk:
Hoogie
Nick
BM
Dabelg
DD (part time :P)
ik

Dat is op zich al een leuk lijstje. Misschien dat Dutchmen ook wel wil helpen en dat er een paar van DR.nl ook wel oval willen doen.
Ik denk dat we wel een leuke groep hebben die elkaar kan helpen en van elkaar kan leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

enchion schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:56:
[...]

Ja voelt de muur nu een stuk beter ?, jij kan het het beste vertellen denk ik. >:)
Ik moet zeggen dat het stuur echt heel erg sterk is in alle effecten, ook bij het spinnen wil ie het stuur echt omgooien. Komt waarschijnlijk door de 2 motoren met elk 120W aan power.

De force feedback is zoveel anders als bij de DFGT, en ook zoveel smoother, gedetailleerder en zoals gezegd sterker, dat je de vergelijking met de DFGT eigenlijk niet eens mag maken. De DFGT heeft (bijna) geen verschil qua FF sterkte, alles voelt ongeveer hetzelfde. De CSW heeft genoeg power in de motoren, en kan dus het stuur zwaarder maken bij hoge snelheden bijvoorbeeld (in de Lotus enorm merkbaar). Het is echt enorm wennen, maar voelt zo ontzettend goed :)

[ Voor 14% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-07-2012 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ff off-topic.... ;)

Lijft leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gaaf inderdaad Joep (had em pas geleden al gekeken) :)

Wat een wagencontrole heeft die vent...
Ik vraag me bij die video's van Ken Block altijd af hoeveel takes ze doen om dit zo samen te stellen. Laatst een of andere tweet gezien dat Ken 2 auto's afschreef in 3 pogingen een of andere stunt te doen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-07-2012 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Niellie41 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 05:37:
[...]

Cool :)
Dan hebben we waarschijnlijk:
Hoogie
Nick
BM
Dabelg
DD (part time :P)
ik

Dat is op zich al een leuk lijstje. Misschien dat Dutchmen ook wel wil helpen en dat er een paar van DR.nl ook wel oval willen doen.
Ik denk dat we wel een leuke groep hebben die elkaar kan helpen en van elkaar kan leren. :)
Parttime in voor dit plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Heb het spel gister ook even geprobeerd, maar gebruik op mijn PC een Xbox360 controller. Dit is door de hoge gevoeligheid van de controller niet te doen...

Maar weer eens proberen als ik over een tijdje een race stuur heb aangeschaft...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 07:27:
Gaaf inderdaad Joep (had em pas geleden al gekeken) :)

Wat een wagencontrole heeft die vent...
Ik vraag me bij die video's van Ken Block altijd af hoeveel takes ze doen om dit zo samen te stellen. Laatst een of andere tweet gezien dat Ken 2 auto's afschreef in 3 pogingen een of andere stunt te doen :+
Best knap dat die dat zo kan. Verder is Ken Block een matige rally coureur, wat ik best jammer vind.
Want nu lijkt hij heel goed terwijl het eigenlijk niet zo is.

@Tim, cool! :) Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iracing begint nu pas echt leuk te worden nu ik nieuwe content autos en banen er bij heb gekocht.
Gewoon met het basis abbo is er nog niet echt veel aan en nog wat kaal.
Maar echt alle content aanschaffen gaat me wat te ver dan ben je tegen de 700-800 euro kwijt aan alle autos en banen en dat schrikt wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:24:
Iracing begint nu pas echt leuk te worden nu ik nieuwe content autos en banen er bij heb gekocht.
Gewoon met het basis abbo is er nog niet echt veel aan en nog wat kaal.
Maar echt alle content aanschaffen gaat me wat te ver dan ben je tegen de 700-800 euro kwijt aan alle autos en banen en dat schrikt wat af.
Als je het echt leuk vind, dan koop je dat uiteindelijk wel. Ik vind het echt elke cent waard. Het afschrikken is gewoon omdat je dan dat bedrag in een keer ziet, terwijl je het gefaseerd koopt over het algemeen.

Overigens is de content tweedelig, je hebt de road en oval kant. Als eem vam de twee je niet trekt, wordt de investering al een heel stuk kleiner. Voordeel is ook dat de investering kan worden uitgesmeerd over een lange periode, naarmate je beter wordt ga je misschien andere auto's rijden en dan koop je de bijbehorende content (meestal zijn dat sets van 6-10 stuks, auto + enkele banen, om zo een seizoen mee te kunnen doen.

De meesten geven ook 100 euro of paar honderd euro uit aan gaming gear zoals stuur, pedalen. Om de PC nog maar niet mee te tellen, want alles moet natuurlijk lekker lopen en op 3 schermen enzo. Waarom zou de game dan maar 4 tientjes moeten kosten, zeker met alle laserscanned tracks en super physics vind ik het persoonlijk in ieder geval niet te duur (maar ook niet goedkoop).

Ik heb zelf toen ik rond de 60-70% van de content had, in een keer de rest aangeschaft, om er zo maar vanaf te zijn (dan doet het 1 keer pijn, en niet elke paar weken als je weer banen nodig hebt). Overigens is het sowieso slim om per minimaal 6 items aan te schaffen, want dan krijg je de meeste korting.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-07-2012 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook niet dat je alle content in 1 keer moet kopen?
Ik heb Skippy en Star Mazda gekocht plus genoeg banen om daar een fatsoenlijk seizoen mee te rijden (i.e. minimaal 8 deelnames in het seizoen).
Daarnaast voor fun nog wat andere auto's, maar ik denk dat ik Skippy en SM nog wel even doorzet, 1 of 2 seizoenen hierna en dan zien we wel weer verder.
Om fatsoenlijk te leren iRacen is het denk ik ook niet nuttig om alle auto's te kopen en elke dag in een andere auto te zitten. Ik begin nu na 12 weken Star Mazda te rijden eindelijk een beetje door te krijgen hoe het werkt, met de remrelease etc. Man wat heb ik lopen vloeken in het begin :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Gisteravond een timetrial gedaan met de DP op Watkins Glen (SR recovery :P). 30 minuten lang, 0 incidents .... +0.10SR. Laat maar, ik degradeer wel :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ik heb al een tijd geen actief account meer maar ik wil graag weer beginnen maar dan met oval alleen.
Ik heb gemerkt dat ik toch maar 1 of 2 keer in de week zou gaan racen. Een oval is iets sneller door te krijgen dan alle rempunten etc. van een nieuw circuit. En gezien de resultaten ben ik er beter in ook nog :P

Maar wat is nou het grote verschil tussen de streetstock en de truck of de impala ss?
Kun je dan nog steeds vol gas over die speedways of wordt dat flink remmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Arfman schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:24:
Gisteravond een timetrial gedaan met de DP op Watkins Glen (SR recovery :P). 30 minuten lang, 0 incidents .... +0.10SR. Laat maar, ik degradeer wel :+
Haha zelfde hier.
Ik dacht gisteravond, even die A2.10 omhoog werken voor einde seizoen.
Hoe deed ik dat vroeger?
Ooh ja, Time Trials. Geen iR verlies (niet dat ik dat heb) en wel +SR

8 schone rondjes, +0,02 SR 8)7
Laat maar, A2 is genoeg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Doe dan qualy en draai zoveel mogelijk rondjes, levert meer op dan tt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

je kunt beter in de mx5 ofzo een wedstrijd gaan rijden. Vanuit de pits starten, en rustig aan rondjes maken. Door de uitvallers wordt je toch wel 4e of 5e, en blijft je ir ongeveer gelijk :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh na alleen maar Skippy en SM gereden te hebben - en succesvol met Skippy op Limerock - dacht ik dat laatst ook: ik ga SR verhogen in de MX5 op LRP. Nou ik was een hoop IR, SR en vrienden minder ;)
Iets te makkelijk over gedacht, is toch een andere auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Piekartz87 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:00:
Ik heb al een tijd geen actief account meer maar ik wil graag weer beginnen maar dan met oval alleen.
Ik heb gemerkt dat ik toch maar 1 of 2 keer in de week zou gaan racen. Een oval is iets sneller door te krijgen dan alle rempunten etc. van een nieuw circuit. En gezien de resultaten ben ik er beter in ook nog :P

Maar wat is nou het grote verschil tussen de streetstock en de truck of de impala ss?
Kun je dan nog steeds vol gas over die speedways of wordt dat flink remmen?
Streetstock is veel en veel langzamer dan de NASCAR auto's.
De Silverado is het langzaamst en de Impala A (Sprint Cup Car) is het snelst.

In de Silverado moet je op de 1.5 mile ovals (zoals Charlotte) een beetje gas loslaten of beetje bij remmen. Maar in de Impala A moet je weer wat meer afremmen.
Natuurlijk heb je ook kleinere ovals (Martinsville, Bristol) waar je veel meer moet remmen. Persoonlijk vind ik de kleinere ovals heel gaaf als je met iemand rijdt die echt wil racen en je niet van de baan duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey weet iemand hier hoe divisiepromotie werkt? Ik ben dit seizoen begonnen en ingedeeld in Divisie 5 - ik zal waarschijnlijk eindigen met 1300-1400 iRating en een B-license, met Top 30 in Skippy en SM in Div 5 (in beiden 8 races completed). Nooit een race gewonnen, wel een hoop Top5s.
Ga ik dan naar een hogere of een lagere divisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Om de een of andere rede wou iracing niet meer starten.Daarom heb ik deze opnieuw geinstalleerd.

Nou valt me op dat als ik een bocht neem ik niet echt de bocht in kijk.
Dat had ik hiervoor wel.

Ik gebruikte daarvoor een programma genaamd: GyroscopicTrack IRView.

No heb ik deze gedownload maar op de een of andere manier werkt het niet zoals vroeger..
Ik heb nu veel meer bewegingen, waaronder het naar benden kijken als je remt.

Dat wil ik allemaal niet. Ik wil alleen maar de bocht in willen kijken.
Iemand een idee hoe ik dit kan doen (weet de benaming hiervan niet meer)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Motion Cockpit View:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/22806.page

Zocht je dat misschien?
Als ik terug ben, ga ik dat misschien ook eens proberen.

Anders zou ik het ook niet weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 19-07-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:37:
Hey weet iemand hier hoe divisiepromotie werkt? Ik ben dit seizoen begonnen en ingedeeld in Divisie 5 - ik zal waarschijnlijk eindigen met 1300-1400 iRating en een B-license, met Top 30 in Skippy en SM in Div 5 (in beiden 8 races completed). Nooit een race gewonnen, wel een hoop Top5s.
Ga ik dan naar een hogere of een lagere divisie?
Hangt af van je iRating en de iRating van andere rijders. Ik weet niet precies hoe het werkt.

Weer ff geoefend met de Lotus @ Suzuka. Gaat steeds beter: : 1:46.853. ;)
Zo weer verder, nu ff pauze.
Heb de Setup van Jos een beetje veranderd. BB meer naar achter en steering ratio naar 16,5:1

[ Voor 42% gewijzigd door JoepW op 19-07-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
CSR elite pedalen binnen :) Wel een verschil zeg! Moet er nog erg aan wennen.

Hoe kun je ze nu het beste calibreren? Ik heb de brake curve dinges op 0 gezet, en bij calibreren heb ik flink doorgeduwd (maar ook niet helemaal zo ver als hij kan, ik ben er niet op gaan staan zeg maar :p). Dat werkt wel aardig, maar ik kom eigenlijk nooit tot 100% remmen tenzij ik echt heel hard ga zitten duwen. Is dat de bedoeling ook, of moet je toch wat makkelijker tot 100% kunnen komen? In de HPD bijvoorbeeld remde ik regelmatig 100% (en laat dan los aan het eind van de remzone), dat gaat me nu niet lukken denk ik...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:09:
CSR elite pedalen binnen :) Wel een verschil zeg! Moet er nog erg aan wennen.

Hoe kun je ze nu het beste calibreren? Ik heb de brake curve dinges op 0 gezet, en bij calibreren heb ik flink doorgeduwd (maar ook niet helemaal zo ver als hij kan, ik ben er niet op gaan staan zeg maar :p). Dat werkt wel aardig, maar ik kom eigenlijk nooit tot 100% remmen tenzij ik echt heel hard ga zitten duwen. Is dat de bedoeling ook, of moet je toch wat makkelijker tot 100% kunnen komen? In de HPD bijvoorbeeld remde ik regelmatig 100% (en laat dan los aan het eind van de remzone), dat gaat me nu niet lukken denk ik...
Lijkt overtoom wel :)

Ik calibreer ze door zoveel druk te zetten totdat je de weerstand voelt en dan iets doordrukken

rest stel ik af met de draaischroef

resultaat is dat je zacht en hard kan remmen (je voelt de weerstand) en bij stevig doorduwen ook kan blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Niellie41 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:04:
Motion Cockpit View:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/22806.page

Zocht je dat misschien?
Als ik terug ben, ga ik dat misschien ook eens proberen.

Anders zou ik het ook niet weten.
Die bedoel ik ook. Heb die al binnen gehaald,maar als ik de standaard .ini gebruik dan wordt ik misselijk van al die bewegingen.

Ik heb nu even de ini aangepast en alles op ZERO gezet, behalve gyaw_effect. Volgens mij zorgt dit ervoor dat je de apex in kijkt.

verder heb ik in de ini file de CSP trilling bij gezet.Maar dat werkt nog niet.
Heb de NPTClient_CSP.dll hernoemt naar NPTClient.dll en in de iracing directory gezet,maar doet nog niets.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Op de CSR zit toch ook een pot-meter voor de gevoeligheid?
Ik heb er voor gekozen om deze redelijk gevoelig te zetten. Dus ik hoef niet hard te stampen voor 100%
Voordeel is dat de loadcell langer mee gaat (metaalmoeheid ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:17:
Op de CSR zit toch ook een pot-meter voor de gevoeligheid?
Ik heb er voor gekozen om deze redelijk gevoelig te zetten. Dus ik hoef niet hard te stampen voor 100%
Voordeel is dat de loadcell langer mee gaat (metaalmoeheid ;) )
Dat bedoelde ik dank je Joep :)
Pagina: 1 ... 46 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.