iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.822 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:27:
Hier kunnen we wel wat doen hoor:
http://www.raceplanet.nl/...jzen_arrangementen/totaal
Prijzen variëren van € 265 tot € 609,50 ;)
heb deze formule een keer gedaan op zandvoort , was héél leuk, ging van karten tot jeep rijden tot posche rijden btw met de porsche was het een 3-tal ronden volgen achter een voorrijder ... eigenlijk wel eens een dikke aanrader ... alleen zat het weer die dag niet mee dus echt voluit kon er niet gereden worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ff hier neergezet DD ;)
Als ik meer tijd had en beter met de Lotus overweg kon was ik wel 'in' geweest 8)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:44:
Simracen helpt wel degelijk op een aantal vlakken, maar vergeet niet dat als je begint met bijv. formuleracen je misschien 10-20 testdagen krijgt van misschien 40-60 rondjes per dag. Dat is niet bijster veel. In een raceweekend rij je ook heel weinig.
Het is niet zo van: kom, ik ga es een andere dempersetting proberen, na 10 rondjes doe je weer wat anders etc.
De leercurve is bijzonder stijl in het echte racen.

Ik denk ook eerder dat simracen helpt voor iemand die al racet, dan dat een simracer zo maar kan gaan racen. DIe GT Academy lui - daar worden er heel veel van getest eh, dat is niet zomaar winnen met GT5 maar die moeten ook eerst in echte auto's racen en zo voordat er een winnaar bepaald wordt.

F1 teams zouden net zo goed tennissers in het oog kunnen houden, sommigen zullen misschien wel goed kunnen racen - anderen dan weer niet ;)
Optimistische kijk op het simracen heb je weer :).

De basis van snel racen bestaat, denk ik, uit een aantal aspecten:

- wagenbeheersing
- snelheid van reflexen
- maar het allerbelangrijkste is inzicht in hoe je snel moet zijn.

Aspect 2 en 3 leer je behoorlijk goed in het simracen. Aspect 1 leer je minder goed, omdat simracen immers nooit zo 'realistisch' zal zijn als het racen in de fysieke wereld.

Door te filteren wie aspect 2 en 3 (en weet ik hoeveel andere aspecten) beheersen, heb je al een basis. Pak zulke jongens op als ze 13/14 zijn, zet ze in een kart en begeleid ze. Natuurlijk kun je ze niet gelijk in een GP2 auto zetten... ze zullen ook van onderaf moeten beginnen. Maar hun basis talent is er in ieder geval.

Een deel van de snelle sim-racers zal in het echt niet goed genoeg zijn (angst, ontbreken van gevoel met de auto, mentaliteit etc), maar een deel zal zeker in de top mee kunnen.

Waarom denk je dat Mclaren bijv. tegenwoordig non stop haar simulator laat draaien en bemannen door Paffett, Turvey, Hamilton en Button; omdat de data die daar uit komt bijna 1 op 1 vertaald kan worden naar de echte auto. De basissetup van elk weekend wordt bepaald in de simulator.

Hoewel hun simulator een stuk realistischer zal zijn dan wat wij hebben in iRacing, laat het wel zien dat simulaties steeds dichter bij de werkelijkheid komen en daarmee ook steeds meer toepasbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tim: u r right. ;)
En vergeet niet de angsten die je irl moet overwinnen. Er zit geen 'reset' in een rl-sim ;)

Nieuwtje?:
Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AxiUAszCQAE5tPP.jpg
Montoya & Stewart zijn beide 2x rookie 2.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Dan kun je nu bestellen :+ Shipment 1 en 2 zijn al uitverkocht, leverdatum is September en later volgens Thomas als je nu gaat bestellen. Gaat hard daar...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:47:
[...]

Optimistische kijk op het simracen heb je weer :).
Nah ja ik werk met real life coureurs die ook simwerk doen, en ik ben me bewust van de limitations. Ik zie ook langzame coureurs snellere simtijden neerzetten dan real-life coureurs en zo. Tis meer dat ze het doen omdat je niet elke dag in de auto kan zitten. Nothing beats that. Als tennisser kun je elke dag op de tennisbaan staan, als voetballer kun je elke dag met een bal aan de slag. Als racer kan dat niet, je rijdt echt heel weinig. Dus is simmen een manier om je tijd te vullen met iets nuttigs, maar als je elke dag in een auto kon testen, moet je dat doen.
De basis van snel racen bestaat, denk ik, uit een aantal aspecten:

- wagenbeheersing
- snelheid van reflexen
- maar het allerbelangrijkste is inzicht in hoe je snel moet zijn.

Aspect 2 en 3 leer je behoorlijk goed in het simracen. Aspect 1 leer je minder goed, omdat simracen immers nooit zo 'realistisch' zal zijn als het racen in de fysieke wereld.

Door te filteren wie aspect 2 en 3 (en weet ik hoeveel andere aspecten) beheersen, heb je al een basis. Pak zulke jongens op als ze 13/14 zijn, zet ze in een kart en begeleid ze. Natuurlijk kun je ze niet gelijk in een GP2 auto zetten... ze zullen ook van onderaf moeten beginnen. Maar hun basis talent is er in ieder geval.
Snelheid van reflexen kun je op andere manieren testen, meten dan met simmen. Er zijn flink wat coureurs die een hekel hebben aan simmen omdat het gewoon niet echt voelt. Die gaan dan ook niet hun reflexen trainen in een sim.
Het probleem met een sim is dat je afhankelijk bent van uitsluitend je visuele input, en de kracht in het stuur. Die force feedback moet dus goed geprogrammeerd zijn, anders heb je er niks aan. Wat ontbreekt, is dus het vestibulaire feedback, oftwel dat wat je met je evenwichtsorgaan merkt. Dat is met een sim niet te doen, of hij moet motion options hebben, maar dan moet het natuurlijk perfect werken en bij mijn weten is er geen sim die alles perfect modelleert.
Goede simracers zijn sowieso visueel dus erg goed getrained, maar hoe hun evenwichtsorgaan functioneert... Je moet eigenlijk al je feedback optimaal kunnen processen, dus een goede simracer die dat heeft, kan een goede racer worden. Een goede simracer die niet goed functioneert op het vestibulaire vlak, wordt gewoon geen goede racer.
Een deel van de snelle sim-racers zal in het echt niet goed genoeg zijn (angst, ontbreken van gevoel met de auto, mentaliteit etc), maar een deel zal zeker in de top mee kunnen.
Op zich mee eens, maar als je op een gemiddelde zaterdag 's ochtends tot 's avonds op de Kalverstraat gaat zitten, denk ik dat er die dag misschien wel 10 Vettels langs zullen lopen, of ze simracen of niet. Alleen hebben die het geld niet om uberhaupt aan racen te beginnen. Ik denk niet dat goede simracers een voordeel hebben op hen die niet simracen.
Waarom denk je dat Mclaren bijv. tegenwoordig non stop haar simulator laat draaien en bemannen door Paffett, Turvey, Hamilton en Button; omdat de data die daar uit komt bijna 1 op 1 vertaald kan worden naar de echte auto. De basissetup van elk weekend wordt bepaald in de simulator.
Heb je daar meer info over? Want het lijkt me sterk. Ik denk dat zij meer input geven aan de sim dan de sim aan hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:15:

[...]
Snelheid van reflexen kun je op andere manieren testen, meten dan met simmen. Er zijn flink wat coureurs die een hekel hebben aan simmen omdat het gewoon niet echt voelt. Die gaan dan ook niet hun reflexen trainen in een sim.
Het probleem met een sim is dat je afhankelijk bent van uitsluitend je visuele input, en de kracht in het stuur. Die force feedback moet dus goed geprogrammeerd zijn, anders heb je er niks aan. Wat ontbreekt, is dus het vestibulaire feedback, oftwel dat wat je met je evenwichtsorgaan merkt. Dat is met een sim niet te doen, of hij moet motion options hebben, maar dan moet het natuurlijk perfect werken en bij mijn weten is er geen sim die alles perfect modelleert.
Goede simracers zijn sowieso visueel dus erg goed getrained, maar hoe hun evenwichtsorgaan functioneert... Je moet eigenlijk al je feedback optimaal kunnen processen, dus een goede simracer die dat heeft, kan een goede racer worden. Een goede simracer die niet goed functioneert op het vestibulaire vlak, wordt gewoon geen goede racer.
Dat is dus een aspect dat je niet kunt testen in simulaties, agreed. Waar wij kennelijk anders over denken is het volgende: Formule 1 vist uit een wereldwijde vijver van coureurs. Hoe groot is die vijver? Ontstellend klein! Vergelijk het eens met voetbal. Hoeveel leden hebben voetbalclubs in Nederland? Schrik niet: 1,2 miljoen mensen zijn lid van een voetbalclub in Nederland. Hoeveel Nederlanders zijn er actief in de kartsport in Nederland; als het 5.000 mensen zijn die actief karten in wedstrijd verband is dat al veel.

In de Kalverstraat lopen dus inderdaad elke dag 10 tallen Vettel's rond zonder dat wij het weten en zonder dat ze het zelf weten. We zullen nooit alle Vettel's vinden, zoals we ook nooit alle Pele's of Maradonna's zullen vinden (misschien zit de nieuwe Messi wel ergens op een Diggeridoo te blazen op dit moment).

Wat wel kan, is de vijver waaruit je talenten scout groter maken. Hoe doe je dat? A) autosport toegankelijker maken, B) kijken in andere vijvers. Optie a) lijkt niet te lukken. Dus waarom niet eens optie B) verkennen?
Heb je daar meer info over? Want het lijkt me sterk. Ik denk dat zij meer input geven aan de sim dan de sim aan hen.
Voorbeeldje van Force India:

Speaking to the BBC’s Martin Brundle and David Coulthard on the grid on Sunday, Di Resta referred to the time he’s spent on the simulator, and went as far as saying they’d found settings on the simulator which had worked to put him into Q3 and 8th on the grid.
http://www.onlineracedriv...-simulators-in-formula-1/

Andere quote, uit 2009, toen Simulatoren nog een stuk minder waren:
This has led engineers to develop dynamic simulators, which have the entire hexapod moving around to meet the body's need for the sensation of real motion. This means that a simulator is about the size of a professional basketball court with the simulation unit moving around inside it. This is so effective that drivers are able to establish car set-ups before teams ever go near to the race tracks involved.
http://www.grandprix.com/ns/ns21101.html

McLaren over de reden waarom ze Hamilton en Button niet gebruikten bij hun test in Mugello:
The feeling at McLaren is that with simulator work so integral to the development of the car these days, Paffett and Turvey will derive more benefit from experience in the current car; experience which they can then take back to the simulator.
http://www.telegraph.co.u...-baffles-Mark-Webber.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:44:
Voorbeeldje van Force India:

Speaking to the BBC’s Martin Brundle and David Coulthard on the grid on Sunday, Di Resta referred to the time he’s spent on the simulator, and went as far as saying they’d found settings on the simulator which had worked to put him into Q3 and 8th on the grid.
http://www.onlineracedriv...-simulators-in-formula-1/
Interesting, maar ik vraag me af of het settings waren, of dat de coureur niet zijn eigen settings getuned heeft :)
Andere quote, uit 2009, toen Simulatoren nog een stuk minder waren:
This has led engineers to develop dynamic simulators, which have the entire hexapod moving around to meet the body's need for the sensation of real motion. This means that a simulator is about the size of a professional basketball court with the simulation unit moving around inside it. This is so effective that drivers are able to establish car set-ups before teams ever go near to the race tracks involved.
http://www.grandprix.com/ns/ns21101.html
Kijk, dit wordt interessanter want ze spreken over motion sensing... Vraag me af hoever ze met de ontwikkeling hier van zijn, zie volgende:
McLaren over de reden waarom ze Hamilton en Button niet gebruikten bij hun test in Mugello:
The feeling at McLaren is that with simulator work so integral to the development of the car these days, Paffett and Turvey will derive more benefit from experience in the current car; experience which they can then take back to the simulator.
http://www.telegraph.co.u...-baffles-Mark-Webber.html
Ja wat ik hier uit zie, is dat Paffett en Turvey de sim ontwikkelen, want ze 'taken het back' to the sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:54:
[...]

Ja wat ik hier uit zie, is dat Paffett en Turvey de sim ontwikkelen, want ze 'taken het back' to the sim.
Absoluut, McLaren koos er voor om hun racedrivers geen track time te geven, maar hun testrijders, die de sim het grootste gedeelte van de tijd de sim bemannen.

Waarom? Om de sim zo effectief mogelijk te maken moet hij zo goed mogelijk correleren met de realiteit.

McLaren test updates aan de auto ook eerst uit in de sim, voordat ze daadwerkelijk op de auto worden geplaatst. Evenals basissetups.

Dat McLaren hun vaste coureurs niet laat rijden omdat de ontwikkeling van de sim belangrijker wordt geacht dan tracktime voor de coureurs, zegt denk ik genoeg.

Wat betreft je quote over DiResta; kom ik met een concreet voorbeeld van een coureur die zegt dat hij in de sim iets gevonden heeft dat hem in het echt geholpen heeft, ga je de coureur in twijfel trekken... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
[b][message=38569041,noline]

Nieuwtje?:
[afbeelding]
Montoya & Stewart zijn beide 2x rookie 2.50
Neuh..... heb met Speed en Earnhard jr. en Stewart al eens oval getraind, Montoya laat zijn zoontje er altijd op spelen....Stewart en Montoya racen niet dus komen ook niet boven rookie uit.....

Maargoed, mijn timing van september weer beginnen is dus briljant.....binnenkort maar even een bestellinkie doen bij Thomas :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ericjooo op 11-07-2012 21:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:59:
[...]

Wat betreft je quote over DiResta; kom ik met een concreet voorbeeld van een coureur die zegt dat hij in de sim iets gevonden heeft dat hem in het echt geholpen heeft, ga je de coureur in twijfel trekken... :9
Tis toch niet een letterlijke quote van DiResta? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Weer in de SM gesprongen met zo goed als geen training. Leuk begin achter Richard, rustig aan gekeken of ik ergens plek had en uiteindelijk naast elkaar gekomen en zonder incidenten ingehaald. Daarna maakte P1 een fout, en niet lang later de nieuwe P1 ook waardoor ik alweer op P2 zat en daar ben ik ook gebleven. Helaas 2 off-tracks en een 4x van iemand die een rondje achter ligt en voor m'n neus besluit te spinnen. Gelukkig geen damage... Ik liep wel behoorlijk uit op P3 en 4 en die zijn normaal toch wel sneller dan ik dus het gaat de goede richting op :p

En meteen door in de Trucks... Als dat maar goed gaat 8)7 Kon net wel aardig rond komen, nog niet heel snel maar ik hield hem uit de muur in ieder geval. Geen idee hoe dat in traffic gaat. Heb even paar pit party's gedaan vanmiddag die gingen wel aardig, in ieder geval zonder contacts die mijn schuld waren dus dat moet goed komen :+

[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 11-07-2012 21:41 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
NickThissen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:23:
Weer in de SM gesprongen met zo goed als geen training. Leuk begin achter Richard, rustig aan gekeken of ik ergens plek had en uiteindelijk naast elkaar gekomen en zonder incidenten ingehaald. Daarna maakte P1 een fout, en niet lang later de nieuwe P1 ook waardoor ik alweer op P2 zat en daar ben ik ook gebleven. Helaas 2 off-tracks en een 4x van iemand die een rondje achter ligt en voor m'n neus besluit te spinnen. Gelukkig geen damage... Ik liep wel behoorlijk uit op P3 en 4 en die zijn normaal toch wel sneller dan ik dus het gaat de goede richting op :p
Yep Start ging aardig. Paar bochten aardig kunnen verdedigen, maar wist dat ik je niet voor ging blijven. Dus toen ik 'n paar keer verkeerd de bocht in ging en nog beroerder de bocht uit kwam de volgende maar niet meer verdedigd. ( niet om je inhaal actie "down te talken" .. ;) )
Helaas te veel kleine fouten door gebrek aan concentratie, en later nog een grote fout die in ruim 8min repair eindigde.. :(
Misschien de volgende nog 'n keer proberen

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

In de DP gesprongen op Laguna Seca. 1e reactie na de race -> 50 min is lang

In het begin rustig op P5 rondgereden, om zo mijn auto heel te houden tot het eind. Vanaf rondje 25-30 beetje meer gaan pushen en P4 ingehaald. Daarna reden P2 en P3 hun auto nog krom, zodat ik in de laatste ronde P2 nog kon pakken :)

Zeer tevreden, auto nauwelijks krom, en goed gereden van mijn kant (begin wat foutjes met zware auto...)
Uitslag:
http://members.iracing.co...onid=6025059&custid=61620

@nick, goed bezig in die SM de laatste dagen

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-07-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou Trucks ging best aardig :) 5e in de eerste race is toch niet slecht denk ik.
http://members.iracing.co...onid=6025324&custid=74968
Een contact van iemand die idioot hard de bocht in duikt en mij als stootkussen gebruikt, gelukkig kon ik hem houden maar dat was niet echt netjes. Bocht daarna ga ik rustig naar binnen toe en blijkt dat daar iemand zat, spotter liet niks horen en ik had hem niet gezien, gelukkig maar een 0x. Verder geen ongelukken gehad, ik merkte wel dat ik niet goed mee kwam als het echt op vechten aankwam in de top 5. Ik werd regelmatig ingehaald maar door gewoon rustig te rijden (vooral bovenlijn) kwam ik wel weer terug. Ik besloot dan ook niet te pitten maar toen bij een caution zowat de hele top 8 de pit in ging en ik niet twijfelde ik wel even :p Kwam gelukkig goed want ging daardoor van P9 naar P5 en daar ben ik dus ook geeindigd.

Ging er wel wat ruiger aan toe dan in Indycar, niet alleen tijdens het rijden maar ook vage dingen bij cautions, komt er ineens met 200 km/h iemand me inhalen die een rondje achter ligt midden in een caution, knijpt me dan af om de pits in te gaan terwijl ik helemaal de pits niet in wil, mja ik bleef gewoon stug m'n lijn houden, moet je me maar niet inhalen onder geel. Volgens mij doe ik daar niks fout toch? :p Hij bedacht zich gelukkig nog net voordat hij me raakte.
RichardA schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:49:
[...]

Yep Start ging aardig. Paar bochten aardig kunnen verdedigen, maar wist dat ik je niet voor ging blijven. Dus toen ik 'n paar keer verkeerd de bocht in ging en nog beroerder de bocht uit kwam de volgende maar niet meer verdedigd. ( niet om je inhaal actie "down te talken" .. ;) )
Helaas te veel kleine fouten door gebrek aan concentratie, en later nog een grote fout die in ruim 8min repair eindigde.. :(
Misschien de volgende nog 'n keer proberen
Haha, ja ik zag wel dat je me er redelijk makkelijk voorbij liet, het was ook geen geniale inhaal actie ofzo je ging gewoon wijd in de bocht en ik zet hem er langs, maar ik vond dat je wel netjes je plek nog wat probeerde te verdedigen door netjes de binnenbocht te houden, deed je goed. Helaas is de eerste knik van de chicane naar rechts waardoor je weinig kans had om daar voor te blijven, als die naar links was was ik er nog niet langs :)

Ja de SM gaat wel aardig, ik kom er vrij makkelijk mee rond zonder fouten te maken, vaak zonder incidents zelfs en altijd wel hoog (podium meestal). Ik vind de auto zelf niet heel spannend maar het is wel leuk om af en toe gewoon lekker te racen zonder dat je echt moet gaan zitten oefenen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:37:
Mail van Fanatec: :)

[...]

En voor de rest, de Clubsport wheel staat in de webshop:
http://www.fanatec.de/web...4e26790635f0fdaaf4de9b69e
Nice nu ik nog :)

Lol ik kom er net achter dat ik op 1 dag na, er 1 jaar over gedaan heb om van een Oval iRating van 4000 naar 5000 te komen :p

[ Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 12-07-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

NickThissen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:35:
Nou Trucks ging best aardig :) 5e in de eerste race is toch niet slecht denk ik.
http://members.iracing.co...onid=6025324&custid=74968
Een contact van iemand die idioot hard de bocht in duikt en mij als stootkussen gebruikt, gelukkig kon ik hem houden maar dat was niet echt netjes. Bocht daarna ga ik rustig naar binnen toe en blijkt dat daar iemand zat, spotter liet niks horen en ik had hem niet gezien, gelukkig maar een 0x. Verder geen ongelukken gehad, ik merkte wel dat ik niet goed mee kwam als het echt op vechten aankwam in de top 5. Ik werd regelmatig ingehaald maar door gewoon rustig te rijden (vooral bovenlijn) kwam ik wel weer terug. Ik besloot dan ook niet te pitten maar toen bij een caution zowat de hele top 8 de pit in ging en ik niet twijfelde ik wel even :p Kwam gelukkig goed want ging daardoor van P9 naar P5 en daar ben ik dus ook geeindigd.
Klinkt alsof je de fixed serie doet (kan hier niet de uitslag zien vanwege blokkade Iracing site). Denk dat je beter de open serie kan rijden. Die duurt een stuk langer end an zul je minder idiote acties zien en komt er een leuk aspect bij met strategie. Zeker als het lang groen blijft en je dus onder groen moet pitten voor brandstof.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dutch3men schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:56:
[...]

Nice nu ik nog :)

Lol ik kom er net achter dat ik op 1 dag na, er 1 jaar over gedaan heb om van een Oval iRating van 4000 naar 5000 te komen :p
Ik hoop het echt voor je. Mijn Ordernummer was 677 volgens paypal. Heb wel gelezen dat sommigen een mail hebben gehad in dezelfde stijl als die ik kreeg, maar dan met de melding dat levering ong. 4 weken ging duren.

En die oval-rating ... Damn dat is hoog :+
In de lage splits kan ik nog wel meekomen, maar voor de rest moet ik nog heel veel oefenen, omdat ik veel banen gewoon niet snap en dus in paar rondjes mijn banden oprook. Maar met langzamer rijden hou ik ook niemand bij... :P

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-07-2012 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb me overal even geregistreerd, als ik onverhoopt ergens niet kan, meld ik dat wel weer af :)

Heb er al zin in, zitten paar leuke combinaties in. Al ben ik wel 'bang' voor die HPD @ New Hamshire, dat wordt echt zwaar lachen :+ (m.a.w. die ga ik echt niet missen)
Denk dat dat een beetje zal voelen als karting :P

Deze week ook nog maar wat DP races @ Laguna mee proberen te pakken, 50 min is lang, maar veel mensen maken daar fouten, en dus is hoog eindigen relatief makkelijk (als je hem zelf maar op baan houdt)

[ Voor 35% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-07-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:35:
Ja de SM gaat wel aardig, ik kom er vrij makkelijk mee rond zonder fouten te maken, vaak zonder incidents zelfs en altijd wel hoog (podium meestal). Ik vind de auto zelf niet heel spannend maar het is wel leuk om af en toe gewoon lekker te racen zonder dat je echt moet gaan zitten oefenen.
Welke setup gebruikte je op Zandvoort? Heb er gisteravond even geoefend met 2 setups van het forum, maar beiden bevielen niet heel goed. De 1e was overall vrij aardig maar miste net wat downforce voor mijn gevoel. De tweede had meer downforce (1,5 graad meer voorvleugel), maar voelde in het 2e deel van het rondje weer te snappy aan :p Uiteindelijk tot een 35,4 gekomen, maar als ik zie dat jij zonder al te veel oefenen in de race een lage 34 rijd zou ik toch ook wel ietsje sneller moeten kunnen. Optimal in practise zat ook al op 34,4 ofzo geloof ik :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hoogie2004 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:14:
[...]
Deze week ook nog maar wat DP races @ Laguna mee proberen te pakken, 50 min is lang, maar veel mensen maken daar fouten, en dus is hoog eindigen relatief makkelijk (als je hem zelf maar op baan houdt)
50 minuten lang? Tsssssssssss, zo voorbij. >:) Zeker niet mee gedaan met de ELMS. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DutchDevil79 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:11:
[...]

50 minuten lang? Tsssssssssss, zo voorbij. >:) Zeker niet mee gedaan met de ELMS. :+
Lol, 50 minuten valt wel mee. Maar die DP 50 minuten lang niet op die klote-rode-curbstones rijden, en op de baan houden in Laguna voelt als ontzettend lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Niellie41

[object Object]

2.5 uur op Road Atlanta. Dat is lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 08:32:
[...]

Welke setup gebruikte je op Zandvoort? Heb er gisteravond even geoefend met 2 setups van het forum, maar beiden bevielen niet heel goed. De 1e was overall vrij aardig maar miste net wat downforce voor mijn gevoel. De tweede had meer downforce (1,5 graad meer voorvleugel), maar voelde in het 2e deel van het rondje weer te snappy aan :p Uiteindelijk tot een 35,4 gekomen, maar als ik zie dat jij zonder al te veel oefenen in de race een lage 34 rijd zou ik toch ook wel ietsje sneller moeten kunnen. Optimal in practise zat ook al op 34,4 ofzo geloof ik :/
Heb 3 rondjes gereden met de setup die ik sinds Road Atlanta gebruik, daarna die van Frederic Evers geprobeerd en daar zette ik in 1 rondje een PB van 33.7 mee, toen vond ik het wel goed en ben ik gaan racen :+ Heb hem geupload.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Chris Page schreef op het iRacing forum:
Infrastructure maintenance. This is required maintenance for UPS upgrades.

Thursday, 12-Jul-2012 UTC

Benelux
1800 Hosted Sessions End
2400 Service Down
0200 Service Up
......
All times are subject to change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
NASCAR neemt iRacing wel serieus!!

http://www.nascar.com/new...over-king-wins/index.html

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 07:24:
[...]

Ik hoop het echt voor je. Mijn Ordernummer was 677 volgens paypal. Heb wel gelezen dat sommigen een mail hebben gehad in dezelfde stijl als die ik kreeg, maar dan met de melding dat levering ong. 4 weken ging duren.

En die oval-rating ... Damn dat is hoog :+
In de lage splits kan ik nog wel meekomen, maar voor de rest moet ik nog heel veel oefenen, omdat ik veel banen gewoon niet snap en dus in paar rondjes mijn banden oprook. Maar met langzamer rijden hou ik ook niemand bij... :P
Ik krijg net een mail van Fanatec van mijn pedalen vandaag verstuurt worden. Nu alleen hopen dat ze morgen al geleverd worden aangezien ik zaterdag ochtend op vakantie ga :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NASCAR en iRacing werken samen bij het DWC. Elke race staat op de site. Zal wel een deel van de samenwerking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dutch3men schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Ik krijg net een mail van Fanatec van mijn pedalen vandaag verstuurt worden. Nu alleen hopen dat ze morgen al geleverd worden aangezien ik zaterdag ochtend op vakantie ga :p
Dat hoop ik ook voor je.

Ik hoop dat ik ook nog een verzendmail krijg, en anders gewoon nog iets langer wachten :)
Volgens mijn email wordt mijn order uiterlijk morgen verstuurd.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 12-07-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Is een practise sessie open voor de race van Dinsdag. Er zijn wat twijfels over de haalbaarheid van deze combinatie bij ons. Ben ff testen of we de sessie moeten aanpassen met een andere combinatie.

Practise GoT for benelux only.

Ford V8 op Watkins Classic with booth.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
anders lekker classic, f*ck the boot !

ff eten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Of een andere track als het te lastig is ? Lastig is niet erg natuurlijk maar als iedereen na 2 rondjes inde muur hangt is er ook niks aan...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Met deze setup is het goed rondkomen:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=194

1:51 laag reden DD en ik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
Ik heb een 1.52.3 gehaald had helaas maar 8 rondjes de tijd toen was de practice voorbij. Ik moet zeggen vind het wel een leuke baan icm met de v8.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Zo net eerste Top 5 finish in m'n tweede race :) P2 door rustig en voorzichtig te rijden :D Alleen 4x inc door iemand die niet verwachte dat ik zoveel zou remmen voor iemand die spinde in de eerste ronde verder geen ^^ begint er al iets meer op te lijken :P

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
juist P2 in indycar was in laatste wedstrijdhelft sneller als p1, maar op mid-ohio geraak je ook nergers voorbij zonder billen dicht te nijpen he. Dus p2 met 0.2 sec verschil

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Heb 3 rondjes gereden met de setup die ik sinds Road Atlanta gebruik, daarna die van Frederic Evers geprobeerd en daar zette ik in 1 rondje een PB van 33.7 mee, toen vond ik het wel goed en ben ik gaan racen :+ Heb hem geupload.
Bedankt voor de setup :) Kom no way near jouw tijden, maar heb er net wel een prima race (wel saai) mee gereden. Snelste tijd 35,3 en hele tijd redelijk tussen de 35,5 en 36 laag kunnen rijden. Op het einde waren de bandjes wel redelijk te warm, dus tijden gingen toen wat omhoog.

Helaas op einde nog net 1 incje gepakt door de bocht na het Scheivlak nét ff te krap te nemen.

Wel eindelijk weer eens een goed gevoel over gehouden aan een race :) +49 iR en +0.29SR, ik ben tevreden.

Gemiddeld een second per rondje verloren op iemand met een IR van 4963, meestal is dat ook wel meer volgens mij :)

Edit: wel saai trouwens, vanaf rondje 4 is er qua posities in de top 6 niks veranderd :+

Edit2: waar ik wel minder blij mee ben is dat iRacing bij afsluiten nu al een paar keer crashed. Verder niet zo'n punt (ik wilde immers toch afsluiten :+), maar dat er een aantal settings gereset worden vind ik wel minder. FoV en resolutie weet ik zo wel uit m'n hoofd, maar wat de settings voor het geluid waren.... weet wel dat mijn spotter absoluut onhoorbaar is nu... hopelijk gaat dit net zo spontaan over als dat het op kwam zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door BM op 12-07-2012 21:33 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
martijn_8519 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:36:
Ik heb een 1.52.3 gehaald had helaas maar 8 rondjes de tijd toen was de practice voorbij. Ik moet zeggen vind het wel een leuke baan icm met de v8.
Met maar 8 rondjes is dat in het geheel niet verkeerd.....

@BM: Je hebt toch niet de ATI beta driver (12.7 geloof ik) in gebruik. Die veroorzaakte dat bij mij. Draai nu 12.6 stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb net een beetje zitten testen met de FordV8 , en ben tot een 1.50.761 gekomen opti staat 1.50.027.

Er moet zelfs zeker nog een hele seconde af kunnen, maar het grootste probleem is dat na drie rondjes de handling op vakantie gaat, kan dat probleem nog niet lekker weg krijgen.

Setup staat op de setup site voor wie geinteresseerd is.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
1:50:015 is mijn optimal met de V8 @ watkins
Mooie tijd Enchion.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Net nog eens de Corvette geprobeerd, vind het altijd wel een leuke auto maar had altijd het probleem dat ik heel snel remmen blokkeerde en dat niet voelde in het stuur. Nu op Mosport niet zoveel last van. En omdat het een zo goed als nieuwe auto is voor me heb ik ook meteen eens geprobeerd om met rechts te remmen en heel-toe te proberen. Ging nog best aardig ook! Kwam tot 0.8 van m'n tijd (ok, die was al niet heel snel maar toch) en na 10 rondjes ofzo kwam ik wel redelijk veilig rond. Heb wel de hele tijd het gevoel alsof ik geen controle heb, zodra ik m'n linkervoet weer ging gebruiken voelde het gewoon veel natuurlijker maar dat is natuurlijk gewoon gewenning... Ik ga dat wat vaker proberen want het is wel leuk om te doen, maar nog lang niet voor in de race...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Hmm wil je nog ff een Star Mazda Q'tje + race doen ligt de site er uit voor die aangekondigde downtime...
Waarom zijn er op da moment dan nog wel sessies beschikbaar die je kunt joinen?
Er zijn ook races gestart net, ProtoGT open bijv, dus die rijders zullen nu ook wel de sjaak zijn?

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn graphics opties even wat aangepast met iracing even wat naar beneden geschroeft voor soepeler gameplay. Bij mijn ati catalist opties voor mijn videokaart bij geavanceerd heb ik de slidertjes ook wat naar beneden gezet.

Ik maak vaak foutjes bij iracing, en dan raak je naast de baan ik hoop dat het zo wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:47:
Net nog eens de Corvette geprobeerd, vind het altijd wel een leuke auto maar had altijd het probleem dat ik heel snel remmen blokkeerde en dat niet voelde in het stuur. Nu op Mosport niet zoveel last van. En omdat het een zo goed als nieuwe auto is voor me heb ik ook meteen eens geprobeerd om met rechts te remmen en heel-toe te proberen. Ging nog best aardig ook! Kwam tot 0.8 van m'n tijd (ok, die was al niet heel snel maar toch) en na 10 rondjes ofzo kwam ik wel redelijk veilig rond. Heb wel de hele tijd het gevoel alsof ik geen controle heb, zodra ik m'n linkervoet weer ging gebruiken voelde het gewoon veel natuurlijker maar dat is natuurlijk gewoon gewenning... Ik ga dat wat vaker proberen want het is wel leuk om te doen, maar nog lang niet voor in de race...
Lees ik nou goed dat je een auto vrijwillig rondrijdt op Mosport? :P

Voor mij overigens nog lang geen remmen met rechts en koppeling enzo, veel te lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 00:05:
Hmm wil je nog ff een Star Mazda Q'tje + race doen ligt de site er uit voor die aangekondigde downtime...
Waarom zijn er op da moment dan nog wel sessies beschikbaar die je kunt joinen?
Er zijn ook races gestart net, ProtoGT open bijv, dus die rijders zullen nu ook wel de sjaak zijn?
Races die bezig waren worden afgekapt, dat stond ook in de aankondiging. Maar kan me niet voorstellen dat rijders daar schade van ondervinden, dat zou wel heel lullig zijn :p
JoepW schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:04:
[...]
@BM: Je hebt toch niet de ATI beta driver (12.7 geloof ik) in gebruik. Die veroorzaakte dat bij mij. Draai nu 12.6 stabiel.
Tenzijn ATI die drivers zelf hun update kanaal in slingert niet. Ik heb een week of anderhalf terug ofzo wel geupdatet, maar dat was naar 12.6 geloof ik, na die een hele tijd uitgesteld te hebben :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 06:55:
[...]

Lees ik nou goed dat je een auto vrijwillig rondrijdt op Mosport? :P

Voor mij overigens nog lang geen remmen met rechts en koppeling enzo, veel te lastig.
Mosport is gaaf!

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

100% mee eens, maar Nick vond dat tot nu nooit, die lag er altijd meteen af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:21:
[...]

100% mee eens, maar Nick vond dat tot nu nooit, die lag er altijd meteen af :P
Tja, skillz enzo ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mosport is wel een leuke baan, maar dan wel met een auto die het concept wegligging begrepen heeft :) Ik zie mezelf er nog niet rijden in een Mustang of een Corvette ofzo eigenlijk.

Truth be told, ik zie mezelf sowieso niet zo snel met die autos rijden :p

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 13-07-2012 10:30 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:30:
Mosport is wel een leuke baan, maar dan wel met een auto die het concept wegligging begrepen heeft :) Ik zie mezelf er nog niet rijden in een Mustang of een Corvette ofzo eigenlijk.

Truth be told, ik zie mezelf sowieso niet zo snel met die autos rijden :p
Star Mazda, HPD zijn daar wel leuke auto's. Vroeger de Radical ook, sinds NTM niet meer geprobeerd daar.

F1 lijkt me daar ook wel lachen, alsmede de Indycar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:31:
[...]

Star Mazda, HPD zijn daar wel leuke auto's. Vroeger de Radical ook, sinds NTM niet meer geprobeerd daar.

F1 lijkt me daar ook wel lachen, alsmede de Indycar :)
Precies de autos die ik zo'n beetje in gedachten had. Downforce ftw :+

Ben ook eens een beetje aan het bedenken wat ik volgend seizoen ga rijden. Star Mazda heb ik wel een beetje gezien, maar dat is volgens mij wel zo'n beetje de meest populaire serie, voor de rest is het volgens mij lastiger om regelmatig volle servers te vinden.

Misschien volgend seizoen weer eens een stapje terug doen richting de Skip :? Merk dat ik bepaalde basiszaken in de Star Mazda gewoon nog niet goed doe (qua lijnen, slow in fast out, etc). Misschien die eens een beetje bij gaan schaven in de Skip ofzo. Ben toen ik met iRacing begon veel te snel uit die klasse gestapt.

[ Voor 45% gewijzigd door BM op 13-07-2012 10:44 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Vanavond proberen een DP race op Laguna mee te pikken, misschien wel 2 :)
Geeft gewoon een goed gevoel als je die uitrijdt :P

Ik heb de skip nooit veel gereden. Het is inderdaad jammer dat niet alle klasses veel deelnemers hebben. De Mustang is redelijk vol meestal... HPD is wel leuk, maar lang niet altijd official...
Ik moet misschien maar meer Star Mazda gaan doen. Sowieso straks meer formule-wagens rijden :P

[ Voor 53% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsja vrijwillig op Mosport inderdaad :+ Meer omdat de corvette daar nu eenmaal rijdt, maar het is niet m'n favoriete baan nee. Wel ideaal om heel-toe te oefenen want de meeste rem / terugschakel zones kunnen wel in een rechte lijn. Alleen die moss corner of hoe die ook heet is dan kut maar dan rem ik gewoon wat eerder dan normaal en dan gaat het wel goed. Gebruik overigens geen koppeling (is niet nodig in de corvette voor zover ik weet, had wel autoclutch aan) dan moet ik teveel tegelijk doen dat lukt me niet :p Ik gebruik m'n linkervoet om m'n pedalen op de grond te houden :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:47:
Vanavond proberen een DP race op Laguna mee te pikken, misschien wel 2 :)
Geeft gewoon een goed gevoel als je die uitrijdt :P
Misschien die ook eens proberen, heb de DP eigenlijk nooit serieus geprobeerd :)
NickThissen schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:55:
Ik gebruik m'n linkervoet om m'n pedalen op de grond te houden :)
Lol :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:59:
[...]

Misschien die ook eens proberen, heb de DP eigenlijk nooit serieus geprobeerd :)
Ik gebruik de setup van afgelopen maandag. Als je wilt kan ik die wel even sharen als ik thuis ben.

@Nick, je kan je pedalen ook vastmaken / vastbinden aan je stoel :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ga volgend seizoen me weer richten op ovals. Ik ga weer beginnen met de Silverado.
Aan de road kant neem ik even pauze (in ieder geval officiële series) en wacht op de McLaren GT3. Als die eenmaal beschikbaar is, wil ik daar mee rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 13-07-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:11:
Ik ga volgend seizoen me weer richten op ovals. Ik ga weer beginnen met de Silverado.
Aan de road kant neem ik even pauze en wacht op de McLaren GT3. Als die eenmaal beschikbaar is, wil ik daar mee rijden.
Tja, mijn oval-carriere komt ook niet echt van de grond. Maar dat is meer omdat ik geen goede setups heb voor de open serie, en daardoor alleen af en toe een fixed meepak. Tevens is het vervelend dat een race 1,5 uur kan duren of maar 40 min afhankelijk van het aantal cautions, dat maakt het wel moeilijk om de tijdsspanne goed in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:12:
[...]

Tja, mijn oval-carriere komt ook niet echt van de grond. Maar dat is meer omdat ik geen goede setups heb voor de open serie, en daardoor alleen af en toe een fixed meepak. Tevens is het vervelend dat een race 1,5 uur kan duren of maar 40 min afhankelijk van het aantal cautions, dat maakt het wel moeilijk om de tijdsspanne goed in te schatten.
Er worden genoeg basis sets geshared en vind de Silverado wel een goede mogelijkheid om zelf setups te leren maken. Ik heb ook de Setup Analyzer, waarmee je mooie basis sets kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:15:
[...]

Er worden genoeg basis sets geshared en vind de Silverado wel een goede mogelijkheid om zelf setups te leren maken. Ik heb ook de Setup Analyzer, waarmee je mooie basis sets kan maken.
Ja, misschien moet ik die sets maar eens gaan zoeken.

Bij road heb ik het voordeel dat ik de banen en auto's wel ken. En dus eenvoudig in kan stappen met 5 rondjes training en een race doen, banden houden het altijd wel uit en setups heb ik vaak toch al ergens nog. Bij oval werkt dat niet zo goed, dan moet je toch al snel rondje of 30-50 (korte ovals) hebben gereden om beetje door te krijgen hoe de banden zich gedragen, de pit-entry/exit ligt, baanverkenning enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:17:
[...]

...
Bij oval werkt dat niet zo goed, dan moet je toch al snel rondje of 30-50 hebben gereden om beetje door te krijgen hoe de banden zich gedragen, de pit-entry/exit ligt, baanverkenning enzo.
Het scheelt dan wel dat een rondje dan 30 seconden duurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Niellie41 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:19:
[...]

Het scheelt dan wel dat een rondje dan 30 seconden duurt :+
Ja ok :+

Als Daytona / Talladega aan de beurt is wil ik wel met iemand samenrijden, alleen is het dan ondoenlijk om in dezelfde split te komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:19:
[...]

Ja ok :+

Als Daytona / Talladega aan de beurt is wil ik wel met iemand samenrijden, alleen is het dan ondoenlijk om in dezelfde split te komen.
In mijn splits kom ik haast nooit een Nederlander tegen, alleen Joey :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dutch3men schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:37:
[...]

In mijn splits kom ik haast nooit een Nederlander tegen, alleen Joey :)
Zijn je pedalen al binnen, vakantieman ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Ja vertel !

Ik kreeg zojuist mail dat mijn csw + 2 rims worden verzonden.

Nu maar hopen dat ze op zaterdag ook afleveren.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jubby schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:09:
Ja vertel !

Ik kreeg zojuist mail dat mijn csw + 2 rims worden verzonden.

Nu maar hopen dat ze op zaterdag ook afleveren.!
Same here :)

CSW + Formula stuur + klem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Wij zijn verder niet jaloers te krijgen, dus stop maar met het posten van dit soort mededelingen, ze zijn zinloos O-)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:26:
Wij zijn verder niet jaloers te krijgen, dus stop maar met het posten van dit soort mededelingen, ze zijn zinloos O-)
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 14:26:
Als ie er is mag je komen proberen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we zullen met zen allen komen testen... wie is voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
GoT uitje deel 2: iedereen mag 2 rondjes rijden met Hoogie's nieuwe stuur. Degene die hem als eerste sloopt wint!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:03:
GoT uitje deel 2: iedereen mag 2 rondjes rijden met Hoogie's nieuwe stuur. Degene die hem als eerste sloopt wint!
:(

En dat zekers allemaal omdat ik jullie niet liet winnen met karten :+

[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:03:
Jajaja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

En wie hem dan weer kan maken, mag hem houden zeker.......

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Speedy55 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:40:
En wie hem dan weer kan maken, mag hem houden zeker.......
De "resten" kunnen naar mij, dan heb ik wat spare parts want er schijnt alles aan kapot te gaan })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit die jongen niet zo te zieken zeg :)

Niets van aantrekken hoor hoogie morgenmiddag rij jij ze allemaal voorbij ;w ;w ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik kan het wel hebben hoor.

Aanbod is natuurlijk geldig om eens te komen testen, zeker als je aankoop overweegt. Alleen niet met 30 man tegelijk komen, das niet echt handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:22:
Ik kan het wel hebben hoor.

Aanbod is natuurlijk geldig om eens te komen testen, zeker als je aankoop overweegt. Alleen niet met 30 man tegelijk komen, das niet echt handig :+
Oke, komen we wel omstebeurt binnen en kijken.

Maar ik ben wel voor dat 2e deel van het uitje...

Zullen we dan ook wedden wie waaneer hoe het stuur "demonteert" ?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:47:
[...]

Zijn je pedalen al binnen, vakantieman ? :P
Nope, kreeg net mail van UPS dat ze 16 Juli bezorgt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dutch3men schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:57:
[...]

Nope, kreeg net mail van UPS dat ze 16 Juli bezorgt worden.
Hmm, wel jammer.
Als ik van dezelfde levertijd mag uitgaan, wordt het dus eind volgende week ofzo.

Ik had de Express optie genomen, en UPS garandeert volgens hun site dan dat het voor Maandag 16 Juli 12:00 is geleverd.

@gtrNL, ik heb ook nog geen UPS mail hoor, komt vanavond wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Verdomme, ik krijg niet de mail van UPS.
Heb voor de rest wel alle mails.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
gtrNL schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:00:
Verdomme, ik krijg niet de mail van UPS.
Heb voor de rest wel alle mails.
Check je spambox daar stond die bij mij in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Dutch3men schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:01:
[...]

Check je spambox daar stond die bij mij in ;)
Geen spam aangetroffen :|

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

gtrNL schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:06:
[...]

Geen spam aangetroffen :|
Meestal krijg je die mail 's avonds, pickup tijd van UPS is rond 18:00 (als deze planner mag geloven)
https://wwwapps.ups.com/ctc/request?loc=en_DE

Express is normaal next-day-delivery, maar ik heb geen idee of ze in NL op zaterdag leveren :(

Even on-topic:
Eens kijken of de DP race van 19:00 official gaat :) Meer mensen die mee willen doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nah ik ga voor de Corvette denk ik :p En dan half 9 hopelijk de Lotus.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Hoogie2004 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:10:
[...]

Meestal krijg je die mail 's avonds, pickup tijd van UPS is rond 18:00 (als deze planner mag geloven)
https://wwwapps.ups.com/ctc/request?loc=en_DE

Express is normaal next-day-delivery, maar ik heb geen idee of ze in NL op zaterdag leveren :(
Nog steeds geen mail. :X

Steeds meer mensen krijgen de mail van UPS.
Ik ga zooooo ragen als ik hem maandag niet heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Komt vast wel goed (ik heb em ook nog niet). Ik hoop dat ze em morgen bezorgen, maandag en dinsdag is niemand thuis :+

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Het lijkt er toch op ( als ik alles goed lees ) dat niemand met een csw bestelling een mail heeft van UPS
alleen mensen die iets anders hebben besteld.

Of de CSW's gaan niet via UPS ( misschien omdat ze niet op zaterdag leveren en velen waaronder ik ook express heb aangegeven en betaald)

of ze zijn toch niet op voorraad en dit is de zoveelste uitstelmanier of wie zal het zeggen.....

thomas blog site ligt er bij mij nu ook uit.

(misschien is ie onderweg om alle orders persoonlijk af te geven ) :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jubby op 13-07-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het zal wel. Ik zie het wel over een uur, na de DP race :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Blog ligt er hier ook uit ja.

CSW's gaan via UPS en nee die leveren niet op zaterdag. Jammer...

Volgens mij las ik toch echt dat er mensen waren met UPS track nummer op hun CSW's. Zal nog even neuzen op het iForum.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
3e in de corvette :) Niet slecht voor eerste race ooit... Wel leuk maar beetje saai, niet gevochten :-(

Eens kijken of de Lotus official gaat zo...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Frank, zou jij die DP setup voor Laguna nog kunnen uploaden? :)

Grrrrr, ik word he-le-maal gestoord van die crashes bij het afsluiten. Ben verdomme iedere keer m'n settings kwijt....

[ Voor 85% gewijzigd door BM op 13-07-2012 20:20 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:01:
Frank, zou jij die DP setup voor Laguna nog kunnen uploaden? :)
Staat erop
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

grmbl... al 2 dagen flinke pijn in mn rug, en dus ff geen racen voor mij... bagger

ik zie net dat ik mn credits voor de Skip voor dit seizoen al heb, dus gelukkig geen Zandvoort voor mij. Geweldig circuit, maar ik kom daar niet fatsoenlijk rond...

[ Voor 50% gewijzigd door derx666 op 13-07-2012 20:45 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Damn... is de ophanging van die DP gemaakt van papier maché ofzo.... elke curb die je raakt is een kromme auto :X

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Race in de Lotus ging wat minder, T1 meteen contact, race incident denk ik maar wel wiel krom. Toch doorgereden want ging nog wel aardig. Even op P4 gelegen, toen P5 en toen kwam ik een achterligger tegen die van rechts naar links over de weg ging in de remzone voor de laatste chicane om mij erlangs te laten, nou toen kon ik dus nergens meer naartoe en we schoven er allebei vanaf (maakten op het gras pas contact). Handig... Nog een plek kwijt. SR dus ook weer flink omlaag want daarna was hij wel echt krom en ben ik nog 5 keer offtrack gegaan ofzo :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
haha derjuist met kromme indycar nog knap P5 gehaald.

in T3 zit ik duidelijk meer dan de helft voorbij hem met aanremmen en draait hij gewoon in mijn flank :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Stuur lijkt sowieso volgende week te worden.

Overigens besloten, na het debacle van de eerste DP race, die van 21:00 maar over te slaan. De ophanging is echt veel te fragiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

gtrNL schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:50:
[...]

Nog steeds geen mail. :X

Steeds meer mensen krijgen de mail van UPS.
Ik ga zooooo ragen als ik hem maandag niet heb.
mijne is al binnen ^^

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Pagina: 1 ... 43 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.