iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.824 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Ja ineens in een andere kart, koude bandjes. Ik gooide hem de bocht door zoals de vorige kart en ik vloog een mooi eind door de berm. Donders stuiteren.
2de keer stond mevius (in die 2de bocht waar je iets moet remmen) verkeerd om in de bocht. Rechts erlangs, weer door de berm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 07:24:
een aantal rijders die gisteren uitvielen lieten in de chat op etv weten dat het snelhieds verschil gisteren tussen sommige rijders wel heel erg groot was ... Volgens David Garcia was dit dan ook de rede dat hij uitviel ... en er was bij hem zelfs spraken om een soort van 107% regel in te voeren zodat dergelijke dingen opgevangen kunnen worden ... probleem is dan wel dat je iemand uit race houd die nu net pech heeft gehad tijdens Q
Mwoa vind ik niet echt een goede reden vam David. In het echt heb je ook coureurd die veel langzamer zijn. Ik denk dat veel crashes ook veroorzaakt zijn doordat de sneller ongeduldig waren. Waarom heb ik dan geen problemen met verkeer gehad? Ik ben te lief denk ik. Ik heb een keer een halve ronde vast gezeten achter Chris (gt2) omdat ik mijn exit in de laatste bocht verpestte en wachtte tot het rechte stuk met het inhalen.

Hij kan wel zeggen dat het kwam omdat sommigen te langzam waren maar imo is dat een beeje onzin.
Ook Randoph bijv. Hij is langzamer dan de meeste Ford's maar hij rijdt wel steady en voorspelbaar. Ik heb totaal geen problemen met hem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

BM schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:12:
Ik had een 2x lost-control in de 1e bocht van de 2e heat. Net als nog 2/3 anderen geloof ik :p
Ik ben daar vakkundig tussen door geslalomd. Was wel lachen ja. Dacht meteen die hebben teveel Iracing gespeeld met het NTM. >:) >:) Koude bandjes geeft echter geen extra grip. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
DutchDevil79 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:36:
[...]

Ik ben daar vakkundig tussen door geslalomd. Was wel lachen ja. Dacht meteen die hebben teveel Iracing gespeeld met het NTM. >:) >:) Koude bandjes geeft echter geen extra grip. ;)
Ik zat wat te dichter achter iemand (sorry, geen idee wie), die spinde bij het remmen, en in mijn ijver ook te remmen om er niet in te vliegen ook gespind. Nu ik er zo over nadenk... dat is eigenlijk best wel a la iRacing :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Mwoa vind ik niet echt een goede reden vam David. In het echt heb je ook coureurd die veel langzamer zijn. Ik denk dat veel crashes ook veroorzaakt zijn doordat de sneller ongeduldig waren. Waarom heb ik dan geen problemen met verkeer gehad? Ik ben te lief denk ik. Ik heb een keer een halve ronde vast gezeten achter Chris (gt2) omdat ik mijn exit in de laatste bocht verpestte en wachtte tot het rechte stuk met het inhalen.

Hij kan wel zeggen dat het kwam omdat sommigen te langzam waren maar imo is dat een beeje onzin.
Ook Randoph bijv. Hij is langzamer dan de meeste Ford's maar hij rijdt wel steady en voorspelbaar. Ik heb totaal geen problemen met hem gehad.
idd randolph zat ook op de chat ... en die 2 waren qua mening idd tegenstrijdig .... ik heb hen geantwoord dat het alles te maken heeft met geduld en ook wel een voorspelbaar rijden ... ik denk dat David een beetje frustie was op die moment,zeker na vorige race in silverstone nu er terug uit ... alleszins weer een leuke coverage van etv. .... mss dat ik na veel oefenen de volgende serie ook eens een poging waag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Er was gisteren sowieso veel (voice) chat tijdens de race. Van de no chat regel trokken weinige zich iets aan. Ook niet eens met een 107% regel. Zijn genoeg iRacers die vaal top 3 kwalificeren maar hem nog geen 10 ronde achter elkaar op de baan kunnen houden. Endurance racen is meer dan constant snelle rondjes stampen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zelf had ik niet heel veel last van het chatten.

Nog paar foto's van mij, Fabian en Dennis

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RA-Dennis.png
Dennis in gevecht met Koen voor P3

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RA-RL.png
Fabian en ik halen Peter in

Afbeeldingslocatie: http://nielhekkens.nl/iracingpics/RA-Fabian.png
Teamgenoten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Soms heb je van die chatgrage lui, ik heb daar een mute button voor gemapt op m'n stuur. Het leidt toch af, ook berichtjes bovenin (John Doe connected) enzo, ben er zelfs wel eens afgevlogen omdat ik persé moest weten wat iemand te zeggen had.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De berichten dat iemand connect of weg gaat heb ik uitgezet. Tijdens het rijden zie ik niet of er iemand komt of weg gaat.
Dat scheelt al een hoop en het boeit me toch niet.
Ik zie het wel als ik weer in de garage zit.

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 09-07-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 23:06
Phydomir schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:32:
Er was gisteren sowieso veel (voice) chat tijdens de race. Van de no chat regel trokken weinige zich iets aan. Ook niet eens met een 107% regel. Zijn genoeg iRacers die vaal top 3 kwalificeren maar hem nog geen 10 ronde achter elkaar op de baan kunnen houden. Endurance racen is meer dan constant snelle rondjes stampen.
Het zal ze niet om de snelheid gaan, maar wel om het constant kunnen rijden en hun auto onder controle hebben.

Ik heb de races ook bekeken als spectator (ingame en stream), maar het lijkt er soms gewoon op dat sommige mensen instappen en nauwelijks overweg kunnen met de auto en de baan.
Die personen zie je dan constant hun rempunt missen en door het gras banjeren en dat creëert gevaarlijke situaties voor de auto's vlak achter hen omdat ze ineens een spinnende auto voor hun neus hebben staan of erger.

Ook een beetje oefenen met verkeer in de practice sessies voorafgaand aan zo'n race kan geen kwaad.
Je zag gisteren een keer een Corvette die op het rechte stuk een Ford GT inhaalde en vervolgens zelf bij T10 werd ingehaald door een HPD.
Maar vervolgens was die Corvette zo voorzichtig bezig met die HPD langs te laten dat hij bijna stil stond waardoor je zo'n Ford GT weer heel erg in de weg zit en bijna in de problemen brengt waar dat absoluut niet nodig is als je wat meer geoefend bent met dat soort situaties.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Red Baron schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:00:
[...]

Het zal ze niet om de snelheid gaan, maar wel om het constant kunnen rijden en hun auto onder controle hebben.

Ik heb de races ook bekeken als spectator (ingame en stream), maar het lijkt er soms gewoon op dat sommige mensen instappen en nauwelijks overweg kunnen met de auto en de baan.
Die personen zie je dan constant hun rempunt missen en door het gras banjeren en dat creëert gevaarlijke situaties voor de auto's vlak achter hen omdat ze ineens een spinnende auto voor hun neus hebben staan of erger.

Ook een beetje oefenen met verkeer in de practice sessies voorafgaand aan zo'n race kan geen kwaad.
Je zag gisteren een keer een Corvette die op het rechte stuk een Ford GT inhaalde en vervolgens zelf bij T10 werd ingehaald door een HPD.
Maar vervolgens was die Corvette zo voorzichtig bezig met die HPD langs te laten dat hij bijna stil stond waardoor je zo'n Ford GT weer heel erg in de weg zit en bijna in de problemen brengt waar dat absoluut niet nodig is als je wat meer geoefend bent met dat soort situaties.
Klopt. Een Corvette kwam ook in aanraking met een Ford en zijn excuus was dat hij een HPD langs aan het laten was. Dat kan gewoon geen excuus zijn, als je zoveel moet afremmen dat je een langzamere klasse in de weg zit dan doe je toch iets goed fout.

Qua oefening was het bijna niet mogelijk omdat de practice sessions bijna altijd 90% met HPDs vol zitten (en met vol bedoel ik dan een man of 10 maximaal). Mijn enige oefening in verkeer was dan ook 3 of 4 rondjes voor de race, en ik heb dan ook regelmatig in de race ingehouden omdat ik gewoon niet wist of een inhaalactie mogelijk was of niet, en later bleek dat het makkelijk had gekund.

Iets van een verplichte oefen sessie (korte oefen race??) is wel een goeie, maar aan de andere kant jaag je daar ook wel mensen mee weg denk ik. Je zult het dan verplicht moeten stellen (anders komen diegene die het nodig hebben toch weer niet opdagen) en daardoor zullen veel mensen niet mee doen. Ik zou het ook niet weten... Vergeleken met de officiele series werd er netjes gereden over het algemeen, maar meer auto's en langere races leidt dan toch tot meer ongelukken, dat is ook wel logisch.

Het feit dat het live gestreamed wordt zorgt bij mij ook wel dat ik wat meer mijn best doe om in ieder geval niet iemand vol van de baan te rammen want ze maken je gewoon af over de stream vaak (en terecht) :+

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 09-07-2012 13:24 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderic
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09-2024

Roderic

iRacer

Het waren gewoon 2 of 3 rotte appels die gisteren meededen. Deze konden de auto maar net op de baan houden en soms ook niet. Wanneer dit gesignaleerd word moeten deze rijders gewoon uit de race worden gehaald.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zag dat de SM official ging, had maar 5 rondjes geoefend maar heb gewoon mee gedaan :p Eng eerste rondje, heel dichtbij race-ending contact 2 of 3 keer, maar niks geraakt en rustig vanaf P8 naar P2 kunnen klimmen. P1 was veel te snel maar P2 zonder incs zonder te oefenen is altijd leuk :)

En paar rondjes gedaan op Barber met de Lotus, leuk :) Setup beviel me meteen, in tegenstelling tot de meeste andere tracks waar ik nooit rond kom vooral niet met wat minder downforce. Enige probleem dat ik voelde was uitkomen van de hairpin, Erik gaf me de tip dat ik hem kort moest nemen en niet dubbel apexen (zoals ik normaal doe) en dat hielp enorm. Die gast weet echt precies waar hij over praat volgens mij. Ik vroeg of ik er iets aan kon doen en bedoelde eigenlijk kwa setup maar hij komt met een andere lijn en het helpt meteen, briljant :)

[ Voor 48% gewijzigd door NickThissen op 09-07-2012 19:50 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zo nog ff uitbuiken en dan met de Riley DP @ Laguna....... Heftige combi ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Een iRating van 5001 op de Oval! Fuck YEAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze wilde ik even delen - coureur waarmee ik werk had dit weekend een (electronisch) schakelprobleempje en er was maar 1 manier om te blijven rijden: een harde reset van de ECU - en dat doe je dus zo:

YouTube: Full throttle with Jeroen Slaghekke, without a steering wheel

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

hier al wat minder goed nieuws over de stuurtjes en base, maar het wordt allemaal gefixed.

[ Voor 69% gewijzigd door BruceLee op 09-07-2012 22:54 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dutch3men schreef op maandag 09 juli 2012 @ 21:29:
Een iRating van 5001 op de Oval! Fuck YEAH
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
Zo voor het eerst meegedaan met jullie met de Riley op Laguna. Bungelde wel ergens achteraan met de quali maar met de race toch 3e geworden maar dat was meer omdat iedereen eraf vloog haha. Moet alleen nog ff een microfoon kopen is toch wat socialer!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
martijn_8519 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:21:
Zo voor het eerst meegedaan met jullie met de Riley op Laguna. Bungelde wel ergens achteraan met de quali maar met de race toch 3e geworden maar dat was meer omdat iedereen eraf vloog haha. Moet alleen nog ff een microfoon kopen is toch wat socialer!!
Ik heb een paar rondjes achter je gezeten maar je deed het echt niet verkeerd hoor! Toen ik eenmaal heel dichtbij zat begon je wat foutjes te maken maar toen ik op 2-3 seconden zat kwam ik niet heel snel dichterbij :) En ja, een keer verkeerd de curb aankijken en je stuur staat scheef 8)7 Daar klopt toch iets niet aan, vast onze setup...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
NickThissen schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:23:
[...]

Ik heb een paar rondjes achter je gezeten maar je deed het echt niet verkeerd hoor! Toen ik eenmaal heel dichtbij zat begon je wat foutjes te maken maar toen ik op 2-3 seconden zat kwam ik niet heel snel dichterbij :) En ja, een keer verkeerd de curb aankijken en je stuur staat scheef 8)7 Daar klopt toch iets niet aan, vast onze setup...
Thnx ja die Riley is echt supergevoelig had ik gelukkig deze race geen last van. Maar goed ik ga jullie vaker tegenkomen!! Trouwens mooi filmpje van die Formule Renault zou ik hem niet nadoen hahahah _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lol, was toevallig de resultaten van ELMS aan het bekijken (geloof dat de punten niet helemaal kloppen, ik zou 3e moeten zijn ipv 4e, maar ach ;)) en ik heb blijkbaar wel de meeste afstand afgelegd in de LMP2 :D Er zijn wel 3 Corvette's die meer afstand hebben afgelegd dan ik, dat is dan wel minder :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Net eerst race achter de rug.. met kwalificatie mocht ik op P2 beginnen.. ging er natuurlijk al in de tweede bocht af :) 30 inc helaas was echt een kleine ramp..
probleem is dat ik te vaak foutjes maak bij het remmen oid en de controle verlies, want mn rondetijden als ik geen fout maak zijn opzich niet eens zo heel erg slecht.. iemand misschien tips om wat constanter goed te kunnen rijden? :/ soms snap ik ook echt niet waarom ik de controle verlies.. oefenen oefenen en nog eens oefenen zeker?
edit: kwalitficatie had ik +0.03 en tijdens de race -0.25 ;(

[ Voor 5% gewijzigd door etnerdnl op 09-07-2012 23:15 ]

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

etnerdnl schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:12:
oefenen oefenen en nog eens oefenen zeker?
Jep.
Wat reed je net? De Mazda Cup?

Je moet niet voluit remmen, want dan blokkeren je wielen en niet te snel terug schakelen. Als je dat doet maakt die te veel toeren en kan je ook je auto verliezen.
Het is ook beter om veel meer te oefenen. Zorg er voor dat je 10 rondjes inc-loos kunt rijden voordat je in een race stapt. 30 inc's is best veel.

@Nick,
Ik heb geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
martijn_8519 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 22:21:
We zaten lange tijd aan een touwtje. Erg leuk. Jammer dat ik op gegeven moment op een curb mijn stuur krom ree...... Je ging echt goed. Complimenten. Jammer dat we niet 20 minuten aan een touwtje hebben kunnen rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
Ja ik reed in de mazda cup.

Ik rem inderdaad soms iets te hard maar dat heb ik nu redelijk onder controle.. heb alleen het probleem dat als ik te weinig heb geremd van te voren dat ik dus te snel door de bocht ga en het niet red of meteen al de controle verlies.. maar ik denk dat ik gewoon het moment dat ik moet beginnen met remmen beter moet onthouden en inderdaad oefenen.. voorlopig dus eerst even lekker alleen op de test baan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het wordt tijd voor een GoT racing school ;)
Ik zal op korte termijn iets organiseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kan ook online oefenen. Zo leer je ook meteen in het verkeer te rijden en spinnende auto's te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het allerbelangrijkste wat je moet weten is niet het remmen, of het moment van remmen.
Het is het moment van gasgeven. Eigenlijk zijn dat 2 momenten: waar ga je op je gas en waar heb je volgas.

Dat moet je eerst goed in de gaten houden, en dan moet je daarnaartoe remmen. Vaak ontstaan remproblemen en entryspeed problemen (te langzaam of te snel) omdat mensen niet weten waar ze op moeten mikken, waar ze moeten "landen" voordat ze op hun gas kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ID: Zullen we maandag as een GoT racing school doen?
MX-5 @ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:19:
MX-5 @ ?
Okayama dan. Want komende week is LRP weer aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etnerdnl
JoepW schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:19:
MX-5 @ ?
Top idee jammer dat ik dan al op vakantie ben :( Maar dan maar een andere keer over 4 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:08
JoepW schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:17:
Het wordt tijd voor een GoT racing school ;)
Ik zal op korte termijn iets organiseren...
Wordt dat dan ook gestreamed of kan ik meekijken, ik ben erg geïnteresseerd en zou graag weer gaan racen. Weet alleen niet wat een goede setup is om weer eens te starten, iRacing voor een maand om te proberen is geen probleem... alleen hoe werkt het? En vooral (want dat is denk ik het leukste) hoe kun je met elkaar meedoen (al is het alleen maar testen, zal toch veel prutsen denk ik).

Edit:
Wat zou een goed start stuurtje zijn? Iets in de catagorie:
pricewatch: Logitech Driving Force GT Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3
Of moet je het gelijk goed aanpakken?
pricewatch: Logitech G27 Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3

Of een hele andere?! *whelp*

[ Voor 31% gewijzigd door Robber op 09-07-2012 23:42 ]

McLaren \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iracing doet me altijd direct denken aan de race film days of thunder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:11:
Iracing doet me altijd direct denken aan de race film days of thunder.
Foei je vergeet gewoon Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby.

En op 8 punten na niet op 5100 iRating punten gekomen op de Oval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren ff snel eens de carb cup op talledega gedaan .... mocht starten op P2 ... lekker meteen weg ... ff een paar ronden op kop gereden maar toen zag ik dat ze achteraan lekker aan het battlen waren en dat er 2/3 niet konden pushen ... dus ff laten uitzakken ..... kwam ik op P5 lekker in de draft, maar probleem was die gasten voor mij konden geen lijn rijden .... en probleem was dat die gast naast mij hetzelfde probleem had .. dus laatste ronden gaat in .... ik denk ik ga voor de highline ... zegt die naast mij van kom op wij splitten samen dus die komt perfect achter mij aangezien ik op dat moment ook de move maak ... begint die lekker te pushen op de highline en nog voor wij bocht een door zijn hangen wij al los .... dus hebben wij het uigemaakt maar op de streep en heb ik gewonnen met 0.019 voorsprong ....hoop deze week nog eens werk te maken van mij road license, probleem is tijd vinden al denk ik dat ik de irating ga laten varen en gewoon eens voor sr ga rijden zodat ik richting B en A kan ... die irating zal zich nadien dan wel herstellen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ben ik nou echt zon slechte rijder, of train ik gewoon te weinig, ik hang er altijd maar een beetje bij. Ik zie het gat wel steeds kleiner worden, begon vaak met 4 seconden langzamer, nu meestal 2 a 3, maar soms wordt ik daar wel moe van, zeker als iemand met een stukke auto gewoon nog sneller rijdt he joep :(, of was je alleen maar aan het klagen :P en was hij niet zo heel erg stuk.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Robber schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:40:
[...]

Edit:
Wat zou een goed start stuurtje zijn? Iets in de catagorie:
pricewatch: Logitech Driving Force GT Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3
Of moet je het gelijk goed aanpakken?
pricewatch: Logitech G27 Racing Wheel Zwart, PC, PlayStation 2, PlayStation 3

Of een hele andere?! *whelp*
Ja hangt er vanaf wat je wil, als je niet zeker weet of je blijft racen, zou ik gewoon voor een 2e hands stuurtje ala Logitech G25 op marktplaats zoeken, gaan voor € 50,- meestal weg en dat is goed stuur. En dan kan je altijd nog naar duurdere stuurtjes toe ala fanatec en nog veel hoger, maar die g25 kan je eventueel ook geloof ik nog wel uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Speedy55 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:08:
Ben ik nou echt zon slechte rijder, of train ik gewoon te weinig, ik hang er altijd maar een beetje bij. Ik zie het gat wel steeds kleiner worden, begon vaak met 4 seconden langzamer, nu meestal 2 a 3, maar soms wordt ik daar wel moe van, zeker als iemand met een stukke auto gewoon nog sneller rijdt he joep :(, of was je alleen maar aan het klagen :P en was hij niet zo heel erg stuk.
Denk dat wij wel wat tijden winnen door gewoon met de flippers te schakelen. Maar op zich als er progressie is denk ik dat je vanzelf wel dichterbij komt. Bij de Lotus79 ga je ook steeds sneller volgens mij. En je moet ook zo denken wij zullen er lastig nog secondes af halen van onze tijd. :)
En Joep klaagt altijd. hehe Maar volgens mij had die setup aangepast moeten worden. De Riley heeft een update gekregen in de afgelopen build.
En volgens mij rijd de auto nog redelijk door, na zo'n klap met de curb. Alleen staat je stuur wat scheef waar je na een paar rondjes wel aan went.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik heb ook weer last van een 'spikend' gaspedaal met m'n G27.
Dat is vrij vervelend als je door een hairpin wil rollen en hij geeft nog een klein beetje gas waardoor je bijna de bocht uit vliegt :(

Ik had dit een paar maand geleden ook al en heb toen de potmeter schoongemaakt, maar het is dus alweer teruggekomen.
Toen zag ik ook al wel dat er wat speling in die as zat wat er ook niet echt jovel uit ziet dus wellicht kan ik ze beter maar vervangen.

Heeft iemand hier al eens z'n potentio meter(s) vervangen?
En heb je ze dan ook besteld op http://www.thesimshop.com of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Red Baron schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:33:
Ik heb ook weer last van een 'spikend' gaspedaal met m'n G27.
Dat is vrij vervelend als je door een hairpin wil rollen en hij geeft nog een klein beetje gas waardoor je bijna de bocht uit vliegt :(

Ik had dit een paar maand geleden ook al en heb toen de potmeter schoongemaakt, maar het is dus alweer teruggekomen.
Toen zag ik ook al wel dat er wat speling in die as zat wat er ook niet echt jovel uit ziet dus wellicht kan ik ze beter maar vervangen.

Heeft iemand hier al eens z'n potentio meter(s) vervangen?
En heb je ze dan ook besteld op http://www.thesimshop.com of ergens anders?
Ja, maar die waren 200 euro, en er zat een setje Fanatec pedalen bij, heel raar :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik lees net op een ander forum dat de G25 potmeters toch wat verschillen van die van de G27, dus daar heb ik ook niet zoveel aan.
Dan maar weer aan de slag met wat contact spray ofzo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

Red Baron: Ik las pasgeleden op het iRacing forum wel een bericht van iemand die gewoon naar logitech gemaild had, en daar gratis potmeters gekregen had voor zijn pedalen. Proberen kun je het altijd, nee heb je, ja kun je krijgen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ja dat ga ik sowieso nog even doen, maar daarvoor heb je serienummers etc nodig en die heb ik hier niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Robber schreef op maandag 09 juli 2012 @ 23:40:
[...]
iRacing voor een maand om te proberen is geen probleem.
Ik heb hier twee vouchers liggen met een gratis drie maanden probeerperiode. Geef maar een gil als je er een wilt hebben. En als er nog een andere gegadigde is, geef maar een gil.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
Red Baron schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:13:
Ik lees net op een ander forum dat de G25 potmeters toch wat verschillen van die van de G27, dus daar heb ik ook niet zoveel aan.
Dan maar weer aan de slag met wat contact spray ofzo. :/
Deze heb ik in grote lijnen gevolgd... maar heb de potmeters niet uit elkaar gehaald. zat gewoon wat vuil tussen en het was al opgelost met wat contact spray. Indien het nog een keer voorvalt gooi ik heel de boel open.

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=247510

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Zoals verwacht update van Fanatec:
UPDATE

The server crash has damaged our database and now we have inconsistent data. We need to manually check each order and adress between our system, Paypal and the website and this takes longer than expected. We need to do this properly to avoid more chaos. Sorry for the delay.
Had al gedacht dat ze dat meer als een dag ging kosten. Belangrijkste is wel dat het goed gebeurt.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hebben ze nu de oude shop weer terug gezet ofzo? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:08:
Hebben ze nu de oude shop weer terug gezet ofzo? :N
Ja, en dan de nieuwe site inrichten op een betere server wat ik begrepen heb uit al die Posts.

CSW bestellen kan niet via de oude site, dus helaas voor velen zal het wachten worden op de nieuwe site, die over ongeveer een maand nogmaals wordt gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:12:
[...]

Ja, en dan de nieuwe site inrichten op een betere server wat ik begrepen heb uit al die Posts.

CSW bestellen kan niet via de oude site, dus helaas voor velen zal het wachten worden op de nieuwe site, die over ongeveer een maand nogmaals wordt gelanceerd.
Ik volg het allemaal van een afstand maar moet zeggen heb nog nooit zo iets zo knullig georganiseerd gezien zeg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:18:
[...]

Ik volg het allemaal van een afstand maar moet zeggen heb nog nooit zo iets zo knullig georganiseerd gezien zeg .
Helemaal mee eens. Dit soort launches zou hun, zeker gezien het verleden, niet meer mogen gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik volg dit hier ook op een afstand ... dit kan toch niet meer van zo'n bedrijf .... dit kost ze pakken geld ...of hopen ze hiermee ook de verkoop te stimuleren onder het moto slechte reklame is ook reklame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

slechte webdesigner/serverbeheerder. Simple as that.
A: de nieuwe website zorgt voor meer load dan de oude website, waardoor de server het niet meer trekt -> slecht design (zie de diverse artikelen hier op tweakers.net welkde designkeuzes zij zoals maken om de website zo licht en snel mogelijk te houden)
B: slecht serverbeheer. Altijd zorgen voor voldoende overcapaciteit, en loadbalancers. Evt. een lichte backupsite als de mainsite het niet meer trekt.
C: Slecht getest. Er zijn legio manieren om je webserver/website te testen op wat hij kan hebben, blijkbaar is hier nieteens over nagedacht.

Ik moet wel toegeven dat Thomas ontzettend zijn best doet om alles zo open mogelijk te communiceren via facebook/twitter enz. Dit heb ik bij andere bedrijven wel eens anders gezien. Ik denk dat Thomas met man en macht bezig is om de bestellingen die gedaan zijn alsnog af te handelen.
Als je er van uit ging dat ze een grote voorraad CSW's hadden om iedereen te voorzien dan heb je onder een steen geleefd. Mijn vermoeden vantevoren was dat hij er misschien 200 zou hebben bij de launch.
Na de revieuws gezien en gelezen te hebben ben ik er zeker van dat ik er een ga bestellen, alleen gaat dat een keer in het najaar worden waarschijnlijk. Ik hoop dat er dan ook meer duidelijk is over het 3e stuurtje wat dit jaar nog gereleased zou worden. Ook hoop ik dat ze dan misschien combo packages samen met de CSP V2 hebben.

Naarmate het een enorm drama is wat er gebeurd is, vind ik dat ze enorm hun best doen om alles op te lossen. Dat iets fout gaat met zo'n launch is vervelend, maar de manier waarop ze er mee omgaan vind ik klasse. Ik denk wel dat er nog een aantal mensen teleurgesteld zullen worden dat ze voorlopig nog geen stuur krijgen, omdat ze er gegarandeerd niet voldoende hebben...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dit doet mijn hart beven mocht ik ooit problemen krijgen met m'n Fanatec. Hopelijk hebben ze dan wel alles op orde want dit is wel heel erg houtje touwtje.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
@Joep. Zou jij een keer wat screenshots kunnen maken/sturen van jouw configuratie in iRacing? Ik kom knoppen te kort :+

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb de Silverado eens losgelaten op Iowa, maar nu het niet meer volgas kan heb ik geen idee wat ik moet doen :+ Ik probeer heel vroeg te remmen en heel rustig weer op het gas, maar na de outlap verlies ik meteen een halve seconde of meer. Eerste timed rondje gaat meestal net in het groen (bijna een volle seconde onder de snelste in deze sessie) en daarna gaat het meteen bergaf. Snap niet waar ik nog een seconde zou kunnen halen lol 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:01:
Heb de Silverado eens losgelaten op Iowa, maar nu het niet meer volgas kan heb ik geen idee wat ik moet doen :+ Ik probeer heel vroeg te remmen en heel rustig weer op het gas, maar na de outlap verlies ik meteen een halve seconde of meer. Eerste timed rondje gaat meestal net in het groen (bijna een volle seconde onder de snelste in deze sessie) en daarna gaat het meteen bergaf. Snap niet waar ik nog een seconde zou kunnen halen lol 8)7
Straks na de MX5 race wil ik best met je rond rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:34
NickThissen schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:01:
Weinig stuur input, voorbanden een beetje sparen door de achterkant te laten rotaten door licht gas te geven, niet teveel, want anders worden je achterbanden weer te warm... precies en netjes rijden en de temps van je banden dus niet te hoog laten worden.

Doe je dat niet, dan wordt het of een ontzettend onderstuurde bak, of een ontzettend overstuurde bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:48:
@Joep. Zou jij een keer wat screenshots kunnen maken/sturen van jouw configuratie in iRacing? Ik kom knoppen te kort :+
Later vanavond of morgen zal ik ff posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:03:
[...]

Straks na de MX5 race wil ik best met je rond rijden.
K ;)
Requiem19 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:04:
[...]

Weinig stuur input, voorbanden een beetje sparen door de achterkant te laten rotaten door licht gas te geven, niet teveel, want anders worden je achterbanden weer te warm... precies en netjes rijden en de temps van je banden dus niet te hoog laten worden.

Doe je dat niet, dan wordt het of een ontzettend onderstuurde bak, of een ontzettend overstuurde bak.
Ik merk het ja, de ene keer onderstuur ik de muur in, de andere keer raak ik de achterkant kwijt. Stuk lastiger dit dan de Indy, op deze baan in ieder geval.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Omdat we het er op de meeting even over hadden en niet iedereen dit filmpje kende post ik hem even hier.

Kleine achtergrond voor diegene die Greger Huttu niet kennen: Huttu is de über Alien. Wint eigenlijk alles waar hij ooit aan meegedaan heeft in welke sim dan ook. Is al sinds de GPL dagen min of meer de snelste simracer ooit. Soort Michael Schumacher Deluxe. Omdat hij zo goed is, heeft iRacing hem in 2010 naar Amerika gehaald en hem eerst in een Skip Barber gezet en daarna in een Star Mazda op Road Atlanta. Wat zou er gebeuren als je wereld's snelste simracer in een echte auto zet? See for yourself:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja. 1:24.8.
3 seconds off van iemand anders die die dag reed, terwijl een hele goede tijd van een Star Mazda rond de 1:18 is. Never been in a racecar - sure. Maar je beste tijd in je eerste run zetten en daarna niet meer verbeteren... That ain't right. Het is dan dus ook iets van 6 seconden off the pace. Het is ook niet makkelijk, racen in het echt.

Ik begrijp dat mensen hier een epic hero story van willen maken, maar het valt eigenlijk allemaal wel mee. Ze zullen ook niet zeggen dat het helemaal niks was, de real life run van Huttu, want anders maak je geen goede reclame voor iRacing :) Maar leuk dattie in het echt mocht rijden. And nothing but respect voor zijn sim prestaties - ik 'ken' hem ook al sinds GPL en hij was toen al een soort God.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Yeah, in de 1:11.9 met Lotus op Barber :) Zat vast in de 12.5 (dacht 12.1 maar toch niet) en toen in een keer naar 11.9, lekker rondje. Toch heerlijk die auto zeg, zo moeilijk maar het is zo'n auto waar je echt moet zoeken waar je het fout doet en als je dat eenmaal door hebt rij je zo een halve seconde van je tijd af. Toch maar proberen te racen weer...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:08:
Het is ook niet makkelijk, racen in het echt.
Haha....ik heb het precies andersom gedaan en ik moet zeggen dat iRacing een stuk moeilijker is dan in het echt. Het missen van de G-krachten en het lastig voelen van onderstuur zorgt voor een extra moeilijkheid die ik in een echte auto niet had. Voordeel is wel dat je in iRacing meer kan proberen zonder 2 tot 5000 Euro schade ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ericjooo schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 06:49:
[...]

Haha....ik heb het precies andersom gedaan en ik moet zeggen dat iRacing een stuk moeilijker is dan in het echt. Het missen van de G-krachten en het lastig voelen van onderstuur zorgt voor een extra moeilijkheid die ik in een echte auto niet had. Voordeel is wel dat je in iRacing meer kan proberen zonder 2 tot 5000 Euro schade ;)
He wie zie ik daar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hij heeft heimwee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:08:
Mja. 1:24.8.
3 seconds off van iemand anders die die dag reed, terwijl een hele goede tijd van een Star Mazda rond de 1:18 is. Never been in a racecar - sure. Maar je beste tijd in je eerste run zetten en daarna niet meer verbeteren... That ain't right. Het is dan dus ook iets van 6 seconden off the pace. Het is ook niet makkelijk, racen in het echt.

Ik begrijp dat mensen hier een epic hero story van willen maken, maar het valt eigenlijk allemaal wel mee. Ze zullen ook niet zeggen dat het helemaal niks was, de real life run van Huttu, want anders maak je geen goede reclame voor iRacing :) Maar leuk dattie in het echt mocht rijden. And nothing but respect voor zijn sim prestaties - ik 'ken' hem ook al sinds GPL en hij was toen al een soort God.
Ja ik denk dat hij het goed gedaan heeft en er is ook een verklaring waarom je je tijd niet verbetert, zeker als beginner. In het begin wordt je los gelaten van nou zie maar even, get a feeling met de auto. Daarna ga je nadenken over je prestaties, de spotter geeft info, je krijgt van het team informatie en dan kan het best zo zijn dat je een tijd lang je eigen beste tijd niet meer haalt. Soms wil je harder en ga je later remmen etc... waardoor je weer tijd verliest, en zo kan je nog wel doorgaan. En het was warm voor hem en als je die hitte niet gewend bent, kan je je heel slecht concentreren. Hij reed ook maar stints van een paar laps en dat is niet voldoende om snelheid te vinden.

Ik vind dat hij het heel goed gedaan heeft. Heb je btw zelf wel eens in een racewagen gereden, maakt eigenlijk niet eens zoveel uit welke auto? Het is echt zoveel anders. Je schud doorelkaar en dat heb je niet in iRacing, zie een paar van de shots, hij kan zijn hoofd nauwelijks rechtop houden. Volgens mij moet je in een star mazda ook een echt goede conditie hebben en die heeft gregor volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Klopt, helaas staat mijn seat en computer een kilometer of 150 weg van mijn "vakantieadres".....vanaf 1 september kan ik weer instappen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Speedy55 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:43:
[...]

Ja ik denk dat hij het goed gedaan heeft en er is ook een verklaring waarom je je tijd niet verbetert, zeker als beginner. In het begin wordt je los gelaten van nou zie maar even, get a feeling met de auto. Daarna ga je nadenken over je prestaties, de spotter geeft info, je krijgt van het team informatie en dan kan het best zo zijn dat je een tijd lang je eigen beste tijd niet meer haalt. Soms wil je harder en ga je later remmen etc... waardoor je weer tijd verliest, en zo kan je nog wel doorgaan. En het was warm voor hem en als je die hitte niet gewend bent, kan je je heel slecht concentreren. Hij reed ook maar stints van een paar laps en dat is niet voldoende om snelheid te vinden.

Ik vind dat hij het heel goed gedaan heeft. Heb je btw zelf wel eens in een racewagen gereden, maakt eigenlijk niet eens zoveel uit welke auto? Het is echt zoveel anders. Je schud doorelkaar en dat heb je niet in iRacing, zie een paar van de shots, hij kan zijn hoofd nauwelijks rechtop houden. Volgens mij moet je in een star mazda ook een echt goede conditie hebben en die heeft gregor volgens mij ook niet.
Dat Huttu binnen paar rondjes al op 3 seconden van de andere ervaren rijders zat, laat zien dat hij in ieder geval talent heeft.

Dat hij zich niet verbeterde lag meer aan zijn fysieke gesteldheid. Hij had last van zijn maag, wagenziekte etc. Als je net je helm volgeblaft hebt, is het net daarna niet echt lekker meer sturen.

Dit experiment laat wel zien dat er meer nodig is dan alleen 'skills' een uitmuntende fysieke conditie is een erg belangrijke basisvoorwaarde. Huttu had wel even mogen trainen vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Requiem19 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:10:
[...]
Dit experiment laat wel zien dat er meer nodig is dan alleen 'skills' een uitmuntende fysieke conditie is een erg belangrijke basisvoorwaarde. Huttu had wel even mogen trainen vooraf.
Maar dat zou het item niet goed hebben gedaan. Het idee was natuurlijk om een sim racer zonder enige training in een auto te zetten. Dat je dan misselijk wordt op RA is niet zo vreemd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb het filmpje al een tijd niet meer gezien, maar ik betwijfel toch wel of hij echt zomaar in de auto gezet is en een rondje mocht rijden. Hij had niet eens een rijbewijs, ik denk dat niemand dat zou toelaten. Ik neem toch aan dat hij tenminste een rondje half gas achter iemand aan is gereden ofzo. Je zult als bedrijf maar zo iemand in een race auto zetten die hem bij de eerste bocht met 150 de muur in boort en de rest van z'n leven door een slangetje moet eten of erger, dat risico neem je toch niet 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Om te racen heb je geen rijbewijs nodig. Ze nemen met elke student die de Skip Barber school doet risico omdat ze geen ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:03:
Ik heb het filmpje al een tijd niet meer gezien, maar ik betwijfel toch wel of hij echt zomaar in de auto gezet is en een rondje mocht rijden. Hij had niet eens een rijbewijs, ik denk dat niemand dat zou toelaten. Ik neem toch aan dat hij tenminste een rondje half gas achter iemand aan is gereden ofzo. Je zult als bedrijf maar zo iemand in een race auto zetten die hem bij de eerste bocht met 150 de muur in boort en de rest van z'n leven door een slangetje moet eten of erger, dat risico neem je toch niet 8)7
Gaat het filmpje nog eens kijken 8)

Hij heeft eerst uitgebreide training gehad in de Skip met professionele instructeurs, waarin je ook niet gelijk volgas rond mocht maar achter mensen aan moet rijden etc.

Pas dag later in de SM gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 11-07-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:37:
Om te racen heb je geen rijbewijs nodig. Ze nemen met elke student die de Skip Barber school doet risico omdat ze geen ervaring hebben.
Klopt. Ik heb ooit een Bleekemolen trackday gedaan en daarin rijd je gewoon achter instructeurs aan. Toch nog even de 220 aangetikt op het rechte stuk met de 911 8), maar wat ik me later wel afvroeg was dat ze wel veel risico nemen. Ik kan me voorstellen dat veel mensen die zo'n dag doen best wel autofiel zijn, maar er zat ook 1 tutje bij die het van haar man/vriend had gekregen (gelukkig niet bij mij in de groep, dat mens hield iedereen op) maar die beleeft het toch heel anders denk ik. 1 klein foutje en je vliegt, ondanks dat je achter instructeurs aanrijdt, zo de vangrail in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:48:
Hiero ist ie dan:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/topic_2012_S2/gt3rs_iracing_buttons.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Thanks, vanavond eens ff prutsen (als ik tenminste op tijd thuis ben) :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Mute/unmute TS + Push to talk op 1 knop lijkt me nogal vervelend werken of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Red Baron schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:28:
[...]

Mute/unmute TS + Push to talk op 1 knop lijkt me nogal vervelend werken of niet? :P
Volgens mij heeft hij TS op voice-activated staan, en voorkomt dit dat hij overal doorheen echo'ed omdat je em 2 keer hoort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Helemaal goed Hoogie ;)
Vandaar dat ik ook mic mute TS heb als keuze. Dan kan ff zonder jullie allemaal uit de stoel te blazen boeren, vloeken, hoesten en wat al niet meer :+

[ Voor 76% gewijzigd door JoepW op 11-07-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:34:
Helemaal goed Hoogie ;)
Vandaar dat ik ook mic mute TS heb als keuze. Dan kan ff zonder jullie allemaal uit de stoel te blazen boeren, vloeken, hoesten en wat al niet meer :+
Volgens mij is dat knopje stuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
hihi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:36:
[...]

Volgens mij is dat knopje stuk :+
Nu verwar je Joep en Robbert :+

Maar Joep, geen knoppen om links/rechts te kijken? En hoe moet ik die toevoeging rechtonder op het plaatje zien, ignition etc?

[ Voor 25% gewijzigd door BM op 11-07-2012 14:57 ]

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat is op het toetsenbord.
En aangezien ik 3 schermen rij met 60 graden heb ik l&r kijken niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy55 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:43:
[...]

Volgens mij had iRacing graag gewild dat Huttu de sterren van de hemel had gereden. Maar dat is niet gelukt. Ik vind niet dat hij het goed gedaan heeft, maar ook niet slecht of zo.
Huttu zal zich prima kunnen concentreren, als je goed kan simracen is dat juist 1 van de dingen waarin je excelleert, maar in een raceauto krijg je vestibulaire feedback en zo, iets dat je in een sim niet krijgt en dat maakt het al een stuk moeilijker.
Gregor's physical shape is inderdaad redelijk karig, dat helpt zeker niet.
Maar als de vraag is: wat gebeurt er als je de beste iRacer ter wereld in een echte auto zet? Nou geen wonder in ieder geval, niet veel bijzonders - wat er gebeurt is eigenlijk meer dat je je realiseert dat het goed is om af en toe wat te sporten en conditietraining te doen ipv de hele dag op je luie reet rondjes te knallen op iRacing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:57:
[...]

Volgens mij had iRacing graag gewild dat Huttu de sterren van de hemel had gereden. Maar dat is niet gelukt. Ik vind niet dat hij het goed gedaan heeft, maar ook niet slecht of zo.
Huttu zal zich prima kunnen concentreren, als je goed kan simracen is dat juist 1 van de dingen waarin je excelleert, maar in een raceauto krijg je vestibulaire feedback en zo, iets dat je in een sim niet krijgt en dat maakt het al een stuk moeilijker.
Gregor's physical shape is inderdaad redelijk karig, dat helpt zeker niet.
Maar als de vraag is: wat gebeurt er als je de beste iRacer ter wereld in een echte auto zet? Nou geen wonder in ieder geval, niet veel bijzonders - wat er gebeurt is eigenlijk meer dat je je realiseert dat het goed is om af en toe wat te sporten en conditietraining te doen ipv de hele dag op je luie reet rondjes te knallen op iRacing ;)
Ik snap ook de bedoeling niet helemaal behalve een beetje leuk filmpje en wat reclame voor iRacing. Als je wil laten zien dat een goeie sim racer ook goed is in het echt moet je op z'n minst ook een minder goeie sim racer laten rijden, en misschien iemand die nog nooit een race spel heeft gespeeld. Als Huttu dan dik sneller is dan de andere twee zou je kunnen stellen dat simracen inderdaad helpt. Zonder vergelijking zegt dit natuurlijk helemaal niks.

Daarbij betwijfel ik echt niet of simrace ervaring helpt als je echt gaat racen, ik weet wel zeker dat het helpt. Je mist inderdaad veel dingen bij sim racing, maar aan de andere kant leer je ook veel dingen zoals de lijn rond de track, omgaan met andere auto's in de buurt, etc. Dat merkte ik bij het karten al, ik heb met Fabian leuk liggen vechten 4 rondjes lang zonder ook maar een keer elkaar aan te raken, dat was me zonder iRacing niet gelukt denk ik, dan heb je geen idee hoe je moet omgaan met iemand die naast je zit als je in wilt gaan sturen voor de bocht. Dus ik denk dat het wel degelijk helpt, maar ik denk ook dat het een klein voordeel is wat niet lang stand houdt, iemand die geen ervaring heeft zal die dingen in het echt waarschijnlijk nog sneller leren dus zal ook wel snel op schema zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 11-07-2012 16:13 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze hadden 'm meer moeten voorbereiden met gedegen trainingen en zo, en dan duidelijker neerzetten naast een andere coureur.

Wat mij betreft zijn er echte racers die niet kunnen simracen, die goed kunnen simracen, en zijn er simracers die goed in het echt kunnen racen en simracers die er niets van zullen bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, het filmpje zegt misschien niet zo heel veel. Maar hij heeft wel in het echt zo'n ding mogen rondsturen daar, ik bedoel, hoe vet is dat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megavet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:18:
Tja, het filmpje zegt misschien niet zo heel veel. Maar hij heeft wel in het echt zo'n ding mogen rondsturen daar, ik bedoel, hoe vet is dat! :)
Klopt :) Ideetje voor volgende GoT uitje? We moeten toch internationaliseren he :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
NickThissen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:21:
[...]

Klopt :) Ideetje voor volgende GoT uitje? We moeten toch internationaliseren he :+
kan racer_d niets regelen een formule renault doe ik het ook voor :p haha :+

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meeh FRenault heeft autoblip, daar kunnen/willlen de meesten hier toch niet mee rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:21:
[...]

Ik ga in November op Spa rijden in een BMW, ben benieuwd hoe dat bevalt :)

Weet verder weinig van de organisatie af, dus geen idee of ik achter een instructeur moet aanrijden ofzo. Mja, voor paar tientjes konden ik en een vriend het echt niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier kunnen we wel wat doen hoor:
http://www.raceplanet.nl/...jzen_arrangementen/totaal
Prijzen variëren van € 265 tot € 609,50 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hoogie2004 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:25:
[...]

Ik ga in November op Spa rijden in een BMW, ben benieuwd hoe dat bevalt :)

Weet verder weinig van de organisatie af, dus geen idee of ik achter een instructeur moet aanrijden ofzo. Mja, voor paar tientjes konden ik en een vriend het echt niet laten.
Gaaf... Paar tientjes?! Vertel :p Ik heb tijd geleden wel eens toevallig gekeken, kon je 300-400 euro neertellen en mocht je 1 rondje rijden 8)7 Als ik zoveel geld ga uitgeven wil ik op z'n minst meerdere rondjes rijden en kijken of ik ook steeds sneller wordt... Een rondje half gas rijden kan ik in de file ook :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:34:
[...]

Gaaf... Paar tientjes?! Vertel :p Ik heb tijd geleden wel eens toevallig gekeken, kon je 300-400 euro neertellen en mocht je 1 rondje rijden 8)7 Als ik zoveel geld ga uitgeven wil ik op z'n minst meerdere rondjes rijden en kijken of ik ook steeds sneller wordt... Een rondje half gas rijden kan ik in de file ook :+
Aanbieding bij een of andere dag-knaller site (zoals iBood) een tijd geleden. Ik dacht 50 euro ofzo (was toen echt dikke korting)
Zijn paar rondjes (er stond 20 minuten, maar dat gaan we niet halen als ik de site moet geloven zijn het 3 / 4 rondjes).

In ieder geval via dit: http://anricars.nl/bestanden/racen.html

Mail van Fanatec: :)
Dear Customer,
We would like to double confirm that we are now processing your order and will deliver your products shortly.
Best regards,
Your Fanatec team
En voor de rest, de Clubsport wheel staat in de webshop:
http://www.fanatec.de/web...4e26790635f0fdaaf4de9b69e

[ Voor 23% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-07-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NickThissen schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:09:
[...]

Daarbij betwijfel ik echt niet of simrace ervaring helpt als je echt gaat racen, ik weet wel zeker dat het helpt. Je mist inderdaad veel dingen bij sim racing, maar aan de andere kant leer je ook veel dingen zoals de lijn rond de track, omgaan met andere auto's in de buurt, etc. Dat merkte ik bij het karten al, ik heb met Fabian leuk liggen vechten 4 rondjes lang zonder ook maar een keer elkaar aan te raken, dat was me zonder iRacing niet gelukt denk ik, dan heb je geen idee hoe je moet omgaan met iemand die naast je zit als je in wilt gaan sturen voor de bocht. Dus ik denk dat het wel degelijk helpt, maar ik denk ook dat het een klein voordeel is wat niet lang stand houdt, iemand die geen ervaring heeft zal die dingen in het echt waarschijnlijk nog sneller leren dus zal ook wel snel op schema zijn :)
Eensch.

Kijk bijvoorbeeld Naar Wyatt Gooden, die het ontzettend goed doet in het echt. Of John Prather, of Brian Heitkotter, of degene die GT Academy won paar jaar terug... Ordonez? En redelijk wat GT races op niveau gewonnen heeft.

Autoracen heeft een nadeel dat veel mensen die ongetwijfeld veel talent hebben het nooit zullen proberen vanwege de hoge opstap grens. Simracen is een mooie kweekvijver voor talenten. Bijna iedereen kan wel een stuurtje en PC betalen.

De F1 teams zouden eigenlijk hun ogen eens goed open moeten houden voor jonge talentvolle simracers en ze eens laten testen. Sommigen zullen niet goed genoeg zijn in 't echt, anderen absoluut wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simracen helpt wel degelijk op een aantal vlakken, maar vergeet niet dat als je begint met bijv. formuleracen je misschien 10-20 testdagen krijgt van misschien 40-60 rondjes per dag. Dat is niet bijster veel. In een raceweekend rij je ook heel weinig.
Het is niet zo van: kom, ik ga es een andere dempersetting proberen, na 10 rondjes doe je weer wat anders etc.
De leercurve is bijzonder stijl in het echte racen.

Ik denk ook eerder dat simracen helpt voor iemand die al racet, dan dat een simracer zo maar kan gaan racen. DIe GT Academy lui - daar worden er heel veel van getest eh, dat is niet zomaar winnen met GT5 maar die moeten ook eerst in echte auto's racen en zo voordat er een winnaar bepaald wordt.

F1 teams zouden net zo goed tennissers in het oog kunnen houden, sommigen zullen misschien wel goed kunnen racen - anderen dan weer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ow ja?:
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webadmin@kundenserver.de and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:02:
[...]

ow ja?:
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, webadmin@kundenserver.de and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
De site heeft het al zwaar sinds dat erop staat. Het is in ieder geval in de Steering wheel category, en niet op de hoofdpagina van de webshop.

Lijkt erop dat de server weer platgaat door het volk wat erop afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maar ik wacht lekker tot V2 ;)

Pagina: 1 ... 42 ... 50 Laatste