Red Baron schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:00:
[...]
Het zal ze niet om de snelheid gaan, maar wel om het constant kunnen rijden en hun auto onder controle hebben.
Ik heb de races ook bekeken als spectator (ingame en stream), maar het lijkt er soms gewoon op dat sommige mensen instappen en nauwelijks overweg kunnen met de auto en de baan.
Die personen zie je dan constant hun rempunt missen en door het gras banjeren en dat creëert gevaarlijke situaties voor de auto's vlak achter hen omdat ze ineens een spinnende auto voor hun neus hebben staan of erger.
Ook een beetje oefenen met verkeer in de practice sessies voorafgaand aan zo'n race kan geen kwaad.
Je zag gisteren een keer een Corvette die op het rechte stuk een Ford GT inhaalde en vervolgens zelf bij T10 werd ingehaald door een HPD.
Maar vervolgens was die Corvette zo voorzichtig bezig met die HPD langs te laten dat hij bijna stil stond waardoor je zo'n Ford GT weer heel erg in de weg zit en bijna in de problemen brengt waar dat absoluut niet nodig is als je wat meer geoefend bent met dat soort situaties.
Klopt. Een Corvette kwam ook in aanraking met een Ford en zijn excuus was dat hij een HPD langs aan het laten was. Dat kan gewoon geen excuus zijn, als je zoveel moet afremmen dat je een langzamere klasse in de weg zit dan doe je toch iets goed fout.
Qua oefening was het bijna niet mogelijk omdat de practice sessions bijna altijd 90% met HPDs vol zitten (en met vol bedoel ik dan een man of 10 maximaal). Mijn enige oefening in verkeer was dan ook 3 of 4 rondjes voor de race, en ik heb dan ook regelmatig in de race ingehouden omdat ik gewoon niet wist of een inhaalactie mogelijk was of niet, en later bleek dat het makkelijk had gekund.
Iets van een verplichte oefen sessie (korte oefen race??) is wel een goeie, maar aan de andere kant jaag je daar ook wel mensen mee weg denk ik. Je zult het dan verplicht moeten stellen (anders komen diegene die het nodig hebben toch weer niet opdagen) en daardoor zullen veel mensen niet mee doen. Ik zou het ook niet weten... Vergeleken met de officiele series werd er netjes gereden over het algemeen, maar meer auto's en langere races leidt dan toch tot meer ongelukken, dat is ook wel logisch.
Het feit dat het live gestreamed wordt zorgt bij mij ook wel dat ik wat meer mijn best doe om in ieder geval niet iemand vol van de baan te rammen want ze maken je gewoon af over de stream vaak (en terecht)
[
Voor 4% gewijzigd door
NickThissen op 09-07-2012 13:24
]