PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik heb er nog eentje staan, maar da's wel regio Turnhout - Herentals in België...Oxigeon schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:16:
Ik ben ook zwaar aan het twijfelen om een racestuurtje aan te schaffen. Alle races die ik op dit moment gereden heb zijn gedaan met een microsoft stuurtje van +/- 15 jaar oud. Hier zit/zat nog geen feedback op. Dit maakt het naar mijn mening lastiger omdat je geen tegendruk krijgt in de bochten.
Ben aan het denken aan een Driving Force GT, omdat ik deze kan gebruiken bij mijn ps3
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Das net te ver weg voor mijFragbeestje schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:43:
[...]
Ik heb er nog eentje staan, maar da's wel regio Turnhout - Herentals in België...
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Wie doet er eigenlijk mee aan The 120 Minutes of Thunder at The Glen ? (van InsideSimRacing)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1971602.page
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik ga me eens verdiepen op die Duitse community.
Ook denk ik dat ik na de zomer sowieso meer oval races wil gaan doen. Ik heb dat lang niet meer gedaan en ik vind het toch gaaf. Alleen heb ik helaas weinig tijd gehad de afgelopen maand(en) om oval EN road (league) races te doen.
Verwijderd

Verwijderd
Dat schaalt ook gewoon mee met de algemene slider dus daar zou ik eens naar kijken.
Overigens zie je dat alleen als iracing actief is, dus zal je even moeten alt+tab'en om het te constateren denk ik.
te traag

[ Voor 4% gewijzigd door Red Baron op 25-06-2012 18:12 ]
Verwijderd
idd stond gewoon op 0 in mijn mixer setting maar ik heb daar nooit in liggen peuteren ..... wel een leuke om te weten dat dit per appl. bij gehouden wordtRed Baron schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:11:
Heb je per ongeluk in windows bij die mixer iracing op 10% gezet ofzo?
Dat schaalt ook gewoon mee met de algemene slider dus daar zou ik eens naar kijken.
Overigens zie je dat alleen als iracing actief is, dus zal je even moeten alt+tab'en om het te constateren denk ik.

Anyway ik ben ook weer wat later vanavond...
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 25-06-2012 19:29 ]
http://www.ileaguerace.co...rted-by-DigitalRacing/302
In de laatste race zijn dubbele punten te verdienen, dus het is nog niet over!
[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 25-06-2012 20:16 ]
Ben alleen nieuw op mosport en heb pas 1 keer in de cadilac gereden .... zal fun worden
Ben Ron van Hezik ingame...
Wie kan mij vertellen of iRacing echt goed werkt met Eyefinity? Ik heb zelf twee keer een 6950 1GB in crossfire draaien, werkt crossfire goed met Eyefinity?
Ik zag namelijk dat AMD standaard geen Eyefinity ondersteuning biedt voor iRacing.
Ik heb natuurlijk wel filmpjes voorbij zien komen van mensen die iRacing draaien met Eyefinity. Maar kwam er niet achter of deze mensen ook spelen met crossfire.
Zit erg te twijfelen om voor een maand iRacing te proberen (heb nu toch vakantie), maar ik wil natuurlijk wel met 3 schermen kunnen rijden!
Ik heb nog nooit gehoord dat het niet zou werken, maar neem dat niet van me aan want ik rij maar met 1 scherm (dat gaat overigens ook prima hoor, hoewel ik graag 3 schermen had maar dat is me gewoon te duur). Maar 3 schermen is heel standaard in iRacing dus ik denk dat alles wel netjes ondersteund wordt.Dynoot schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:21:
Even een vraag aan de mensen die met Eyefinity racen:
Wie kan mij vertellen of iRacing echt goed werkt met Eyefinity? Ik heb zelf twee keer een 6950 1GB in crossfire draaien, werkt crossfire goed met Eyefinity?
Ik zag namelijk dat AMD standaard geen Eyefinity ondersteuning biedt voor iRacing.
Ik heb natuurlijk wel filmpjes voorbij zien komen van mensen die iRacing draaien met Eyefinity. Maar kwam er niet achter of deze mensen ook spelen met crossfire.
Zit erg te twijfelen om voor een maand iRacing te proberen (heb nu toch vakantie), maar ik wil natuurlijk wel met 3 schermen kunnen rijden!
Ik gebruik Eyefinity met een 7970. Werkt als een speer.Dynoot schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:21:
Even een vraag aan de mensen die met Eyefinity racen:
Alleen ondersteund iRacing enkel één GPU dus crosfire biedt geen voordelen en dus zal je op 1 GPU draaien.
Ik heb ergens op het member forum gelezen dat er software zou zijn die er toch voor zorgt dat beide GPU's gebruikt worden, maar daar heb ik me nooit in verdiept.
Goed hoor dat je meedeed tussen al dat geweldback2basic schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:48:
Ik kom ook even kijken.
Ben alleen nieuw op mosport en heb pas 1 keer in de cadilac gereden .... zal fun worden
Ben Ron van Hezik ingame...
Binnenkort ga ik weer een GoT driving school organiseren. Ik zal die hier aankondigen.
We zullen dat doen met standaard content en met meerdere auto's.
Hehe. Ik was de enige in de Caddy @ Mosport met 0 inc's in de race
[ Voor 23% gewijzigd door JoepW op 25-06-2012 23:37 ]
Verwijderd
Als je de auto al drijgt te verliezen en je naast de baan komt kun je altijd nog de koppeling in drukken en een beetje remmen. Alleen dan heb je het een stuk drukker met de H shifter.
Het word een hele opgaaf voor mij om echt 20 rondjes foutloos te rijden.
Ik rij de meeste auto's met blib, sommige met automatische koppeling en sommige met niks en schakel altijd met de flippers.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:28:
Heb een vraagje rijden jullie met koppeling of automatische koppeling??
Als je de auto al drijgt te verliezen en je naast de baan komt kun je altijd nog de koppeling in drukken en een beetje remmen. Alleen dan heb je het een stuk drukker met de H shifter.
Ik heb wel mijn koppeling toegewezen en die gebruik ik enkel om weg te rijden.
En als je bv met twee wielen naast de baan komt is het beter om een klein beetje gas te blijven geven om de auto zonder vertragen of versnellen te laten rollen. Net als in rl.
En als je in een spin dreigt te raken kan je het beste gas geven en remmen tegelijk, Werkt prima met de meeste auto's. Zelfs in rl in de F1, want volgens mij redde Bruno Senna zo zijn auto in Valencia.
Mijn incjes waren van na de finisch vlag als je men lap records bekijkt. Omdat Nick niet wou finischen voor ik mijn auto op Koen zijn auto parkeerde.JoepW schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:17:
[...]
Hehe. Ik was de enige in de Caddy @ Mosport met 0 inc's in de race
Was wel lachen. Had de hele race druk van Koen die erg graag men spiegels wou opvullen. Maar op 2 keer proberen op het rechte stuk na kon die hem er niet naast prikken. Ronde tijden waren ook lekker constant. Tot en met ronde 3 1.18's en daarna hele race in de 1.19. Deze week misschien toch maar weer is een raceje doen.
teamspeak doet dit soms, gisteren dus zelfde probleem even na die sessie teamspeak. Tijdens race was geluid ruk ook die slider was down gezet.NickThissen schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:13:
Soms lijken die sliders vanzelf te veranderen, ik heb dat bijvoorbeeld als ik media player aan heb staan tijdens een potje Portal 2, dan schroeft hij vanzelf media player omlaag ... portal geluid bromt dan ook in de achtergrond heel irritant dat heeft er vast mee te makenmaar met iracing heb ik dat nog niet gehad.
Anyway ik ben ook weer wat later vanavond...
Gisteren heb ik met de Impala A op Infineon gereden, maar wat is dat lastig zeg
Respect voor de coureurs die dat afgelopen weekend hadden moeten doen want het is echt bizar om daar te rijden met 0 downforce maar wel super veel pk.
Maar wel leuk!
[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 26-06-2012 09:54 ]
Ik heb een koppeling ingesteld maar net als Joep gebruik ik die alleen bij de start. Voor het schakelen ligt het aan de auto wat ik doe. Je hebt eigenlijk 3 opties voor schakel hulp: None, Autoclutch en Autoblip.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 00:28:
Heb een vraagje rijden jullie met koppeling of automatische koppeling??
Met None doet hij helemaal niks zelf en moet je alles handmatig doen. Nu ligt het aan de auto of je dan moet koppelen of niet. De MX5 bijvoorbeeld krijg je niet geschakeld zonder de koppeling in te trappen dus daar zul je wel de koppeling moeten gebruiken. Bij terug schakelen is dat heel lastig, je moet namelijk om de auto stabiel te houden ook even kort blippen bij het terug schakelen (je moet de revs van de motor (die sneller moet gaan draaien als je een versnelling terug gaat) matchen aan de snelheid van je wielen zeg maar), doe je dat niet dan krijg je vaak een schok en vlieg je de baan af. Maar dan moet je dus heel&toe techniek gaan toepassen want je moet al koppelen en remmen en dan ook nog eens het gas induwen, en dat is erg lastig vooral in een sim waar je geen goed gevoel in je pedalen hebt.
Andere auto's (de meeste, GT bakken bijvoorbeeld, de cadillac, Ford, etc) kun je schakelen zonder de koppeling in te trappen. Bij het omlaag schakelen moet je nu echter weer blippen, deze keer niet om te rev matchen maar meer om de load van de tandwielen af te halen (omdat je aan het remmen bent) zodat ze kunnen schakelen. Daar moet je dus je schakelpook omhoog houden (om terug te schakelen) en dan een klein beetje gas geven. Dan schakelt hij zonder de koppeling en hoef je dus ook niet heel&toe te gebruiken, stuk makkelijker.
Met Autoclutch maken ze je het al wat makkelijker, hoewel het ook weer aan de auto ligt wat dat precies doet. Sommige auto's gaan dan echt automatisch de koppeling gebruiken, sommige niet, ik heb er nog geen logica in gevonden. Het hangt dan ook van de auto af of autoclutch je langzamer maakt of niet, sommige auto's gaan onnodig koppelen en daar verlies je tijd mee. Maar je hoeft dan in ieder geval niet meer zelf te koppelen, dus kun je ook gewoon met links remmen, en dan kun je ook 'throttle braking' toepassen door een beetje gas bij te houden tijdens het remmen om de auto stabiel te houden (niet realistisch volgens mij, maar het werkt wel).
Met Autoblip gaat elke auto automatisch koppelen (ook bij upshifts) en blippen (behalve auto's als de HPD en de F1). Dat is het makkelijkste, je hoeft niet te koppelen, je hoeft niet te blippen maar gewoon aan je paddles / pook trekken en klaar. Wel verlies je hier het meeste tijd mee, in sommige auto's wel tot 0.3 s per rondje ofzo, dus het is wel een nadeel.
Ik heb heel lang Autoblip gebruikt maar ben nu overgestapt op Autoclutch, in de meeste auto's die ik rij moet ik dan alleen eventjes blippen bij het terugschakelen, dat is even wennen maar als je het eenmaal doorhebt gaat het vanzelf. Zelf moeten blippen is ook veel leuker dan autoblip, het geeft je veel meer het gevoel dat je echt moeite moet doen om een bocht te halen. Ook nog zelf gaan koppelen en dan heel&toe gebruiken lijkt me nog gaver maar dat lukt me gewoon echt niet, vooral omdat je dan niet meer met je linkervoet kan remmen is heel erg wennen, ik weet niet hoeveel druk ik moet zetten met m'n rechtervoet, dat voelt compleet anders...
Bedankt voor het antwoord, wel zonde dat crossfire niet ondersteund wordt samen met Eyefinity. Maar heb dit probleem helaas ook met andere spellen.JoepW schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:17:
[...]
Ik gebruik Eyefinity met een 7970. Werkt als een speer.
Alleen ondersteund iRacing enkel één GPU dus crosfire biedt geen voordelen en dus zal je op 1 GPU draaien.
Ik heb ergens op het member forum gelezen dat er software zou zijn die er toch voor zorgt dat beide GPU's gebruikt worden, maar daar heb ik me nooit in verdiept.
Ik heb even gezocht naar die software waar jij het over had, ik kan het alleen niet vinden. Weet je toevallig nog hoe de software heet? Het zou erg mooi zijn als crossfire wel werkt, dan kunnen de graphics weer wat hoger.
Bedankt
edit: Heb net 1 maand membership gekocht, gewoon om het te proberen. Als er een GoT driving school komt, doe ik graag mee!
[ Voor 5% gewijzigd door Dynoot op 26-06-2012 10:14 ]
Vanavond om 8 uur hebben we een race voor ons dinsdag avond toernooi met auto en track die iedereen standaard heeft, dus je kan dan meedoen. Of je mee wil doen met de race moet je maar even zelf inschatten hoe het gaat (als je veilig rond kan komen zonder elk rondje tegen de muur te gaan is het prima maar als je een gevaar op de weg bent voor de rest kun je beter nog even oefenenDynoot schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:09:
edit: Heb net 1 maand membership gekocht, gewoon om het te proberen. Als er een GoT driving school komt, doe ik graag mee!
Ik zag dat gisteravond de rookie promotion is geweest.
Echter vraag ik me af wanneer je van D naar C promoveerd..
Ik ben nu op Road en Oval boven de 3 en heb de benodigde races gereden..
Moet ik me opwerken tot 4.0 totdat ik promoveer naar C ?
Leuke race trouwens gisteravond ook al kon ik bij lange na jullie niet bijhouden.. (crashte in de eerste ronde al waardoor ik na de pits moest en hopeloos achter kwam te liggen .... maar toch leuk om een keertje mee te scheueren...). Ik ga kijken of ik vaker de practise mee kan doen..leer er weer van.
Wel leuk dat ik gister mosport al heb verkend.. Deze week scheurt de VW Jetta daar ook.(Ben ik sinds vorige week mee gestart.)
Bedankt voor het aanbodNickThissen schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:25:
[...]
Vanavond om 8 uur hebben we een race voor ons dinsdag avond toernooi met auto en track die iedereen standaard heeft, dus je kan dan meedoen. Of je mee wil doen met de race moet je maar even zelf inschatten hoe het gaat (als je veilig rond kan komen zonder elk rondje tegen de muur te gaan is het prima maar als je een gevaar op de weg bent voor de rest kun je beter nog even oefenen), maar we hebben sowieso eerst een uur practice en 20 minuten qualificatie dus die kun je gewoon mee rijden
Heb net even een paar rondjes gereden, het is pittig! Maar het is echt leuk om te spelen! Met de hulp lijn (of hoe het ook heet) gaat het al redelijk goed. Heb al een paar keer rondjes gehad dat ik niet uit de bocht ben gevlogen.
Maar ik blijf oefenen, oefenen, oefenen
Nog even een vraagje, kan je ook oefenen tegen de AI? Of is dat niet mogelijk?
AI kennen we niet in iRacing. Alleen maar Human IDynoot schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:45:
......Nog even een vraagje, kan je ook oefenen tegen de AI? Of is dat niet mogelijk?
Nee dat kan niet. Ook niet tegen ghosts van anderen rijden kan niet. Je kunt wel je rondje vergelijken met een eerder rondje (met TAB), of via programma's als iSpeed kun je je rondje ook met rondjes van andere mensen vergelijken (je kan dan echt de telemetrie zien, dus de lijn die je gereden hebt, hoeveel gas, rem, stuur hoek, etc. en dat allemaal vergelijken met een ander rondje).Dynoot schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:45:
[...]
Nog even een vraagje, kan je ook oefenen tegen de AI? Of is dat niet mogelijk?
Wat je zeker moet doen is de sporting code lezen.
en vergeet de Human NSI niet...JoepW schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:48:
[...]
AI kennen we niet in iRacing. Alleen maar Human I
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Meer zoals het in het echt gaat he NickNickThissen schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:03:
[...]
Ik heb heel lang Autoblip gebruikt maar ben nu overgestapt op Autoclutch, in de meeste auto's die ik rij moet ik dan alleen eventjes blippen bij het terugschakelen, dat is even wennen maar als je het eenmaal doorhebt gaat het vanzelf. Zelf moeten blippen is ook veel leuker dan autoblip, het geeft je veel meer het gevoel dat je echt moeite moet doen om een bocht te halen. Ook nog zelf gaan koppelen en dan heel&toe gebruiken lijkt me nog gaver maar dat lukt me gewoon echt niet, vooral omdat je dan niet meer met je linkervoet kan remmen is heel erg wennen, ik weet niet hoeveel druk ik moet zetten met m'n rechtervoet, dat voelt compleet anders...
Dus iedereen zal het inderdaad op zijn eigen manier doen. En de rookie klasses zijn daar uitermate geschikt worden om je eigen stijl aan te leren/wennen.
Ik had laatst een leenauto(otje) van de garage mee en ik vergat steeds 2 dingen:Speedy55 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:08:
.....of rij je automaat?
1) Koppeling intrappen bij het starten

2) Koppeling intrappen bij het stoppen

Dus tja ik rij al jaren automaat en mijn vrouw ook en de fun-auto is ook automaat.
Dus in iRacing hou ik het ook maar op flippers & automatische koppeling.

In het echt rem ik gewoon met rechts natuurlijk ja, maar in het echt rij ik ook niet met 230 op een bocht af om dan zo laat mogelijk in de ankers te gaan en nog maar net de bocht rond te komenSpeedy55 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:08:
[...]
Meer zoals het in het echt gaat he Nick, jij remt in het echt toch ook met rechts of rij je automaat? maar inderdaad, het vergt wel enige gewenning, maar goed moet het in me eigen racewagen ook (kan wel zonder, maar dan is de auto moeilijker in control te houden), vooral in de regen, anders sta ik achterstevoren bij het aanremmen, dus voor mij was het niet zoveel aanpassen. Daarentegen ben ik weer stuk trager als jullie, groot deel omdat ik voorzichtiger rij.
Dus iedereen zal het inderdaad op zijn eigen manier doen. En de rookie klasses zijn daar uitermate geschikt worden om je eigen stijl aan te leren/wennen.
Maar race games heb ik altijd met links geremd, dus heb ik gewoon geen gevoel om met rechts te remmen, ik ben het gewoon niet gewend. Dat zal na een uurtje wel anders zijn denk ik, maar dan nog heb ik het probleem dat ik het erg lastig vind om te blippen en remmen met dezelfde voet, ook omdat m'n pedalen dan nog wel eens weg willen schuiven

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 26-06-2012 14:41 ]
Verwijderd
dan verklaard dit veel want sinds ts had ik dit probleem dus ook ... maarja er is dus een WA voordabelg schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:36:
[...]
teamspeak doet dit soms, gisteren dus zelfde probleem even na die sessie teamspeak. Tijdens race was geluid ruk ook die slider was down gezet.
Maar ik zit wel met een dingetje: als ik hem aan of uitzet dan switched Windows niet vanzelf. Ik moet dan naar de sound settings gaan en de headset als Default aanvinken (en bij uitzetten weer de speakers als Default). Dat maakt in principe niet heel veel uit, is wel een beetje irritant. Maar heel af en toe wil ik onder het racen wel eens m'n headset aan of opzetten (als ik iemand stoor doe ik hem op het rechte stuk gauw even aan bijv), dat kon voorheen omdat ik gewoon zo'n 3.5mm jack in kan steken en dan komt het geluid meteen via de koptelefoon... maar deze is dus USB (nou ja, wireless maar de receiver is USB natuurlijk) en dan gaat dat blijkbaar niet automatisch...?
Kan ik iets instellen dat dat wel werkt? Of zou ik misschien een van de G toetsen kunnen programmeren om te switchen in windows? Volgens mij zijn er wel meer mensen met een G930 hier, hoe doen jullie dat?
Overigens schakelt hij wel vanzelf terug naar speakers als ik de usb eruit trek, maar dat is niet ideaal natuurlijk.
Ik zie dat je de 3 G-keys kunt programmeren, eens kijken hoever ik kom
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 26-06-2012 17:28 ]
Waarom wil je steeds switchen. Je kan je mic ook muten op de headset. Zorg wel dat je surround aan hebt staan. Op de headset en in iracing!
Zoiets wil je toch? Dan hoef je niet steeds te wisselen.
Dus in Windows de speakers als default instellen en in iRacing de G930 instellen als geluidsuitgang.
[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 26-06-2012 18:24 ]

First world problems
Ik zie het probleem persoonlijk niet, want ik game altijd met headset op. Je hoort dan veel en veel meer.
Of je moet iets gaan programmeren of je zal mijn instellingen moeten toepassen. Zo wissel je het minst.
Voor de mensen waar het geluid van iRacing steeds zacht wordt:
rechtermuisknop op het geluidsicoontje rechts onder in de taakbalk.
Kies geluiden.
Klik op de tab communicatie en kiezen voor 'geen actie ondernemen'.
Zo wordt het geluid niet zacht.
Als dat niet helpt, weet ik het ook niet
[ Voor 42% gewijzigd door Niellie41 op 26-06-2012 19:11 ]
Ik vond het eerst ook raar, maar je went er aan.
Zoals ik eerder zei, ik game (op de PC) altijd met headset. Zo hoor je veel meer geluiden die je over de speakers bijna niet zou horen en hoor je precies waar alles is.
Verwijderd
Zal ik vandaag even proberen om bij een spin tegelijk gas te geven en remmen, even kijken of het werkt.JoepW schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 06:10:
[...]
Ik rij de meeste auto's met blib, sommige met automatische koppeling en sommige met niks en schakel altijd met de flippers.
Ik heb wel mijn koppeling toegewezen en die gebruik ik enkel om weg te rijden.
En als je bv met twee wielen naast de baan komt is het beter om een klein beetje gas te blijven geven om de auto zonder vertragen of versnellen te laten rollen. Net als in rl.
En als je in een spin dreigt te raken kan je het beste gas geven en remmen tegelijk, Werkt prima met de meeste auto's. Zelfs in rl in de F1, want volgens mij redde Bruno Senna zo zijn auto in Valencia.
kwestie van wat schuiven open zetten en je kan elk ding/spel op een ander kanaal laten lopen
mogelijkheden genoeg
goede koptelefoon en microfoon eraan, en klaar is klara.
maar ja kost ook wel wat en dat is weer minder....
100% zekerVerwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:56:
[...]
Zal ik vandaag even proberen om bij een spin tegelijk gas te geven en remmen, even kijken of het werkt.
Ach de ene heeft 6 schermen, de ander een audio studioJubby schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:04:
Ik heb een firewire interface met tig in en uitgangen (motu 828mk3) en een mengpaneel
kwestie van wat schuiven open zetten en je kan elk ding/spel op een ander kanaal laten lopen
mogelijkheden genoeg
goede koptelefoon en microfoon eraan, en klaar is klara.
maar ja kost ook wel wat en dat is weer minder....

JoepW schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:38:
Er kunnen nog wel wat rijders bij......
Schrijf je in:
http://tournaments.iracin...s/ViewSessions.aspx?tid=5
How do you save a random generator ?
http://www.911wheel.de/?q=node/8609#new
Tijd voor een website update. Ben ook wel erg benieuwd naar alle reviews die vrijdag online komenJoepW schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:55:
Weer een driver update van Fanatec:
http://www.911wheel.de/?q=node/8609#new
Ik baal er nog steeds van dat gisteren alles in de soep liep, en dat ik daarom niet meer kon doen overigens
[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-06-2012 07:16 ]
Helaas weer een familielid in het ziekenhuis dus geen tijd voor races, zal het met wat practices moeten doen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Die nepsurround probeert dus alle audio die hij binnenkrijgt om te zetten naar een 5.1 achtig iets.
Heb al wat lopen zoeken maar krijg het niet voor elkaar om dat eruit te krijgen.
Misschien toch maar overwegen om dezelfde headset als Joep aan te schaffen, daar is dat perfect mee te regelen aangezien het 2 interfaces zijn. Waar heb jij die gekocht Joep?
Misschien staat er een instelling verkeerd?
Moet ook eens dringend werk maken van een setupje voor Road Atlanta
[ Voor 77% gewijzigd door NickThissen op 27-06-2012 11:13 ]
Ik hoop dat ik vanavond kan. Anders host ik morgen ook nog een
Op de site van Nick staat volgens mij een fijne setup voor de GT op Rd Atlanta van mijn hand.Fragbeestje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:03:
,,,,Moet ook eens dringend werk maken van een setupje voor Road Atlanta
Zo niet, dan zal ik deze vanavond even uploaden.
De races van 20:30 en 22:30 meestal op Woensdag.NickThissen schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:47:
Hmmm maar wacht, vanavond zijn populaire Lotus races toch? Robbert jij weet vast hoe laat die zijnDie wil ik wel eens mee doen, dan doe ik het misschien toch morgen.
We hebben toch laatst nog een race gedaan met de Ford daar? Dus setups genoeg denk ik. Ik heb die van Jos toen gebruikt volgens mij die vond ik heerlijk. Maar Koen had tegen het eind van de race meer dan een half rondje voorsprong geloof ik dus jaJoepW schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:56:
[...]
Op de site van Nick staat volgens mij een fijne setup voor de GT op Rd Atlanta van mijn hand.
Zo niet, dan zal ik deze vanavond even uploaden.
Ah... Dan ga ik die denk ik proberen mee te doen. Dan host ik morgen wel wat anders.DutchDevil79 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:01:
[...]
De races van 20:30 en 22:30 meestal op Woensdag.
Heb jij daar een setup voor? dan kan ik nog even oefenen, ben wel niet snel, maar vind het wel gaaf.DutchDevil79 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:01:
[...]
De races van 20:30 en 22:30 meestal op Woensdag.
In die race doen mensen mee met verschillende snelheden. Gezien je tijden op Road Atlanta kan je best nog wel wat mensen vinden die ongeveer net zo snel zijn.Speedy55 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:03:
[...]
Heb jij daar een setup voor? dan kan ik nog even oefenen, ben wel niet snel, maar vind het wel gaaf.
Je kan de setup van Road Atlanta gebruiken. Ik gebruik die ook en heb men PB al verscherpt ermee. Je kan de laatste versnelling wel een klikje lager zetten omdat hier een iets minder lang recht stuk op zit.
Aan het eind heb ik de wings naar 9/9.5 gezet, en met rustig opbouwen ging het wel tegen het einde. Toen heb ik er fuel in gegooid en wilde hij echt he-le-maal niet meer en toen heb ik het maar opgegeven...
Ik rij met 7 wing voor en 9 achter. En heb eigenlijk geen echte problemen. Heb net een 1.12.396 gereden in de qualificatie neer gezet. En met racefuel is die ook nog voldoende stabiel. Daar begin ik met 1.14s om daarna in de 1.13 te komen. 1.12s tijdens de race word denk ik erg lastig. Misschien als er aardig wat brandstof verbrand is maar dan vrees ik dat de banden niet meer jovel zijn om die tijden te rijden.NickThissen schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:26:
Heeft die niet veel te weinig downforce..? Ik heb net even zitten oefenen maar het wil niet meer lukken. Heb enorm moeite moeten doen om een 12.5 te halen, dat is 1 keer gelukt (vorige keer deed ik in m'n derde rondje ofzo meteen een 12.4) en voor de rest alles boven de 13 of de muur in. Kom gewoon niet meer rond ik snap niet waar het aan ligtAls het zo vanavond ook gaat ga ik absoluut niet racen... En dat is met een setup met 10/10.5 wings, als ik er een met 6/7 wings pak ofzo dan kom ik niet eens T2 door, laat staan T3...
Aan het eind heb ik de wings naar 9/9.5 gezet, en met rustig opbouwen ging het wel tegen het einde. Toen heb ik er fuel in gegooid en wilde hij echt he-le-maal niet meer en toen heb ik het maar opgegeven...
Gebruik wel hoge rijhoogte dat maakt hem zeker hier een stuk stabieler over al die hobbels.
Ik rij met mijn eigen met wing 9/9.5 een 13.1 met ~45 L fuel net.
[ Voor 58% gewijzigd door NickThissen op 27-06-2012 17:24 ]
Nee, wel dat ik steeds groot licht aanzet en de ruiten nat sproei. ;-)crowke schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:13:
Als ik een paar dagen veel ge iRaced heb, heb ik soms last in de echte wagen dat ik met links wil beginnen remmen. Ben ik de enige of hebben jullie daar ook soms last van?
Nee dat heb ik niet. Wel dat ik op de Voicechat knop druk op mijn stuur om een medeweggebruiker uit te foeterencrowke schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:13:
Als ik een paar dagen veel ge iRaced heb, heb ik soms last in de echte wagen dat ik met links wil beginnen remmen. Ben ik de enige of hebben jullie daar ook soms last van?
Hier die setup voor de Ford GT @ Rd Atlanta die ik bedoelde:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=160
Ik ben niet trouw aan één winkel. Maar bij tweakers hebben ze pricewatch en die volg ik meestal. Wel koop ik enkel bij goed beoordeelde shops met waarborg:Fragbeestje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:39:
......Misschien toch maar overwegen om dezelfde headset als Joep aan te schaffen, daar is dat perfect mee te regelen aangezien het 2 interfaces zijn. Waar heb jij die gekocht Joep?
pricewatch: Saitek Tritton AX Pro 5.1 Dolby Digital Gaming Headset
[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 27-06-2012 18:45 ]
Setup staat erop.NickThissen schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:03:
Doe eens uploaden dan
Ik rij met mijn eigen met wing 9/9.5 een 13.1 met ~45 L fuel net.
Nu gebruik ik hem eigenlijk niet meer. Maar waarschijnlijk ook omdat ik geen officiële series rijd.
Nu wordt oval racing echt leuk.
[ Voor 60% gewijzigd door Niellie41 op 27-06-2012 20:36 ]
Over twee weken kan ik Iowa doen in de trucks en Charlotte in de National Series, en volgende week Iowa in de National Series. Ik heb helaas nog niet zoveel oval tracks en ik ben ook niet van plan meteen alles te kopen dus ik ga eerst een beetje kijken wat leuk is als ze een track rijden die ik heb...
Ik heb (naast de default content): Daytona, Indy, Iowa, New Hampshire, Milwaukee en Motegi. Dat zijn er wel genoeg voor nu denk ik om af en toe wat rond te karren
Leuke race in de Lotus. Begon op P3 achter Robbert maar hij kwam niet goed weg dus meteen P2 gepakt en daar ook de hele race gebleven. Inhalen was niet te doen maar de eerste 10 rondjes bleef ik hem heel makkelijk bij, moest echt vroeg remmen steeds om niet tegen hem op te knallen. Ik zag wel dat hij om het rondje een fout maakte en bijna dwars ging dus ik hield iets meer afstand en hoopte dat hij eraf zou gaan maar uiteindelijk niet gebeurd, en tegen het einde zat hij op 1.5s en kwam ik ook niet meer dichterbij ook al was ik nog aan het proberen (nou ja laatste rondje kwam ik tot op 0.7 ofzo).
Jos achter me op P3, Robbert 5 ofzo geloof ik, en Speedy55 deed het ook prima, 7e lag je een tijd? Maar hij was iets te gewillig om mij er langs te laten toen ik hem op een rondje ging zetten en ging de muur in
Volgende keer wil ik een 1-2-3-4tje zien
Heeft er nog iemand zin om Road Atlanta te oefenen (HPD Ford of Corvette)? Ga de 22:30 race niet meer doen maar wil straks nog wel ff oefenen als er wat mensen mee doen.
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 27-06-2012 21:32 ]

Aan het eind kwam ik eindelijk in mn ritme door T2/3 en kon ik wegkomen in P3, had nog 5 rondjes om een gat van 7 seconden naar P1/2 dicht te maken, dat lukte net niet meer helaas, 2 rondjes meer had ik ze gehad
Hier ga ik vaker racen, erg leuk, en met deze setup is echt heel prima te rijden.
Ja shit happens, ach dat krijg je van maar 20 minuten echt trainen op een baan die je kent van de ford v8. Dat gooi en smijt werk zit er nog niet echt in, maar in de race, ging het steeds beter met een 16.8 als beste tijd. terwijl ik in de training een seconde langzamer was. Je mag me naam wel zeggen hoor in dit subforum. Ja in een kombocht moet je ook niet aan de bovenkant gaan rijden om iemand voorbij te laten inderdaad. Het leukste vind ik gewoon van deze auto dat alles erin zit, h-bak, koppeling en heel-toe ( al doe ik zelf de sideflip methode), geweldig!!!!! Me likey!!!!!NickThissen schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:24:
Leuke race in de Lotus. Begon op P3 achter Robbert maar hij kwam niet goed weg dus meteen P2 gepakt en daar ook de hele race gebleven. Inhalen was niet te doen maar de eerste 10 rondjes bleef ik hem heel makkelijk bij, moest echt vroeg remmen steeds om niet tegen hem op te knallen. Ik zag wel dat hij om het rondje een fout maakte en bijna dwars ging dus ik hield iets meer afstand en hoopte dat hij eraf zou gaan maar uiteindelijk niet gebeurd, en tegen het einde zat hij op 1.5s en kwam ik ook niet meer dichterbij ook al was ik nog aan het proberen (nou ja laatste rondje kwam ik tot op 0.7 ofzo).
Jos achter me op P3, Robbert 5 ofzo geloof ik, en Speedy55 deed het ook prima, 7e lag je een tijd? Maar hij was iets te gewillig om mij er langs te laten toen ik hem op een rondje ging zetten en ging de muur inJammer, volgende keer gewoon je eigen lijn rijden in zo'n lastige bocht daar zal niemand je raar over aankijken hoor. Als je daarna op de straight gewoon aan een kant gaat rijden en klein beetje lift is er niks aan de hand
Volgende keer wil ik een 1-2-3-4tje zien
Verwijderd
Ik gebruik het is leuk je kunt snel zien wat je doet en wat je wint of verliest per serie maar je moet het invullen na een raceJoepW schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:08:
Kennen jullie dit al:
https://sites.google.com/site/iseasonsoftware/
(ik niet, btw)
Gebruik Iracing online friends ook handig om snel te zien waar je vrienden zijn en wat ze doen (google chrome)
http://userscripts.org/scripts/show/74072
http://www.paulilbrink.nl/iracing/results/
[ Voor 4% gewijzigd door Red Baron op 28-06-2012 14:54 ]
Stats programmatjes zijn erg leuk maar het moet wel automatisch gaan, handmatig invullen is toch veel te veel werk dan kun je net zo goed op de website zelf kijken...
Het is ook niet zo lastig, maar je moet er gewoon eventjes een avond voor zitten
En dat stats tooltje handmatig invullen is inderdaad een no go.
[ Voor 15% gewijzigd door Red Baron op 28-06-2012 15:02 ]
Verwijderd
Het is handmatig maar niet veel moeite als je het gelijk invult na een race is het geen 10 sec werkJoepW schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:31:
Ik had er niet naar gekeken en dus niet gezien dat het een handjob was. Dus idd een no go
Dit topic is gesloten.