iRacing 2.1 - Motorsport Simulations Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 50 Laatste
Acties:
  • 85.834 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik schreef al dat ie iets te veel onderstuur heeft. Kleine tweaks zullen mijn setup wel beter maken. Had ik alleen geen tijd meer voor.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:22:
Ik schreef al dat ie iets te veel onderstuur heeft. Kleine tweaks zullen mijn setup wel beter maken. Had ik alleen geen tijd meer voor.
die had ik niet meer gelezen ... dus aan de lijve ondervonden .... maar op zich is die nog aardig te tweaken en dan is dat best een lekkere setup ...mijn optimal ligt nu in de 1.48 dus ik heb best nog progressie ook ... met hier en daar wat minder foutjes van mezelf kan je daar aardig stabiel 1.49 met rijden ...als ik morgen nog wat tijd heb ga ik is een poging doen tot het tweaken ... voor nu is het op naar de douche en tijdig de wol onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Lijkt er niet op dat de Lotus official gaat vanavond :-( Ben wel even toe aan een raceje >:) Iemand suggesties?

Dan maar de star mazda nog eens... die zal wel weer net op 1 man splitten :( Snap niet dat die series split bij 22 ofzo, zit altijd met 11 man te rijden :-(

[ Voor 41% gewijzigd door NickThissen op 22-06-2012 22:29 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Gefeliciteerd Koen. Zuip ze. *O* :)F

Ze gaan het anders doen met track selectie voor komend seizoen. Geen forum discussies meer. Ze hebben een track survey op. Kan je je 12 favoriete banen voor komend seizoen aangeven. Je hoeft niet voor alle series iets in te vullen. Je kan ook gewoon leeg laten.

Survey hier:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1995234.page

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Leuke race in de SM maar wel een dure. Naast de standaard off-tracks kreeg ik nu ook nog 2 keer een 0x-4x aangenaaid, eerste keer kon ik een spin nog maar net ontwijken (0x) en klappen achter me 2-3 man op hem, waardoor ik alsnog de 4x krijg... Tweede keer race incident in een leuk gevecht, klein ghost tikje, geen damage verder maar wel 0x-4x. Ach, was wel leuke race :)

Over die track selectie ben ik nog niet zo te spreken eerlijk gezegd... Ik heb het nooit zo gehad op het stemmen op tracks. Ik snap wel waarom ze het doen, je krijgt de hoogste participatie als je tracks kiest die de meeste mensen leuk vinden. Maar aan de andere kant kun je op 2 vingers uittellen dat uit zo'n survey altijd de standaard tracks komen die in elke serie al dood gereden zijn. Kies eens een andere track, gooi eens een roval erin, etc. De Radical series bijvoorbeeld doet dat wel leuk, die pakt dan ineens weer lime rock of road atlanta short, dat is tenminste afwisselend. Altijd dezelfde tracks gaat ook vervelen... En nu kan ik wel gaan stemmen voor afwisselende tracks, maar de meerderheid zal toch wel weer voor de standaard tracks kiezen. Komt ook nog bij dat iedereen natuurlijk alleen kiest voor de tracks die ze hebben, en vooral in D-C series zullen er genoeg mensen zijn die amper content hebben en dus weer opnieuw altijd dezelfde tracks gaan kiezen...

Ach, we zullen zien. Liever heb ik dat de staff zelf de schedule opzet en af en toe wat afwisselend. Om lage participatie tegen te gaan zouden ze dan acties op kunnen zetten om bijvoorbeeld de auto + 3 tracks (uit een serie) met wat korting te kopen, of 4 tracks als je de auto al hebt. Ik zeg maar iets...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06

Niellie41

[object Object]

Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken inderdaad. Normaal bij NASCAR A, B en C houden ze het echte schema zo veel mogelijk aan. Dat is ook leuk imo en worden de banen ook afgewisseld, want ze rijden niet 2 keer in 24 weken op Michigan bijvoorbeeld.

Ach ja, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
OMG.

Yesyesyesyesyesyesyesyesyes. Jippieeeee.
Eindelijk van die MX5 en die Solstice`jes af.

Een serie voor echte mannen. :D

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1961391.page requested
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1995239.page confirmed

Damn, zie het net in de survey StreetStock ook een D:Class series. :9

[ Voor 27% gewijzigd door enchion op 23-06-2012 01:28 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DutchDevil79 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 13:40:

[...]

Dus inloggen op http://staging.iracing.com en je kan met de content die daar beschikbaar is racen en doen wat je wil. Zelf races hosten is ook geen probleem gezien de credits die je daar krijgt.

Ik host iig de volgende race:

+/- 20:00 Lotus79 op Oulton Park no chicanes. Race van 30 minuten en uur practise half uur qualy.
Ik denk ff snel testen krijg ik dit op de staging server:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/iracing/topic_2012_S2/staging_hosting_error.png
Gaat pas later 'open', maar je kan wel al op de site.

[ Voor 53% gewijzigd door JoepW op 26-06-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:39
Goedemorgen ! Korte vraag voor er weer wat practice-km's gereden gaan worden :-)

Hoelang hebben jullie er ongeveer over gedaan om uit de rookie-class te komen?

Support heeft me inmiddels in de Benelux groep gezet dus ik kan meeracen, wat zijn de vroegste tranings gedurende de week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Als je goed gemotiveerd bent dan kun je in een paar weken van rookie naar A ,

Licentie is eigenlijk niks meer dan SR verzamelen. Dus zorg dat je op de baan blijft en niemand raakt
en zorg dat niemand jou raakt.

Veel races doen en clean blijven is all that it takes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 07:32:
[...]

Ik denk ff snel testen krijg ik dit op de staging server:
[afbeelding]
Gaat pas later 'open', maar je kan wel al op de site.

Sneaky preview op de CSW:
Dat wordt dus zo maar € 900 inclusief 2 rims en verzendkosten ;(
Aha, Mr. new website beta tester :+

Ik denk dat ik hem ga orderen met alleen de formula rim, maar weet het nog niet zeker (ligt aan de introductieaanbieding). Verder valt me op dat de rims al in stock zijn, maar de base nog niet..

Ik kan echt bijna niet meer wachten :P (en ik moet waarschijnlijk nog lang wachten, want ik heb nooit geluk bij pre-orders)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Die Silvercrown is trouwens wel een schitterende bak vind ik. (op Kentucky getest)
Echt zieke auto, op een leuke manier.

@Hoogie werkt je stuur al weer normaal of heeft hij nog kuren, ik zou inderdaad nog even wachten op wat mensen over het nieuwe stuur van Fanatec te melden hebben idd.
Als productie niet erg vlot verloopt maar je hebt toch snel eentje kunnen bemachtigen, en vervolgens is er iets mis mee kan je ook misschien lang wachten totdat het verholpen is aangezien ze geen onderdelen of tijd hebben om je te helpen.
(zal wel meevallen, maar kat uit de boom kijken doet wonderen zeker met zo`n bedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Als ik de komma goed interpreteer zijn er ook niet te veel onderweg van die CSW's :

http://members.iracing.co...1550/1756975.page#4559932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

enchion schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:18:
Die Silvercrown is trouwens wel een schitterende bak vind ik. (op Kentucky getest)
Echt zieke auto, op een leuke manier.
Lachen hey. Als je probeert volgas uit een bocht te trekken gaat die. Echt heel veel spelen met je gas met die bak. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Zou leuk zijn als ze die auto`s (de drift bakken) , met discount aanbieden.
Moeten ze alleen nog wat met de car(type)specific iRatings gaan doen, om de participatie te garanderen, ik denk dat toch wel aardig wat mensen ze leuk zouden vinden.

Jammer dat de races nog niet live zijn heb best zin in een trial race nu.

Had er gisteren al nog weer wat mee zitten spelen, kreeg vaak de "failed credit check" maar die was makkelijk op te lossen door de auto opnieuw te schilderen. :D
De drie auto`s die ik nog niet had zullen wel in m`n volgende aankoopronde aanwezig zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jubby schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:26:
Als ik de komma goed interpreteer zijn er ook niet te veel onderweg van die CSW's :

http://members.iracing.co...1550/1756975.page#4559932
Ik kan uit die posts nu niet echt een aantal halen dat onderweg is... (of bedoelt hij 23 en een half stuur :+ )
Er roept iemand 620+ en thomas reageert met 'more like 20+', dat is niet erg bemoedigend voor meer als een maand productie.

Mijn stuur heeft geen kuren meer na een driver-reinstall, echter vermoed ik dus dat de printplaat de kuren heeft, aangezien het wheel eerst geen signaal gaf... en toen wel met kuren, en met nieuwe driver weer prima lijkt te werken. Ik bewaar deze sowieso als reserver :P

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-06-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Misschien stel ik me aan, maar waarom kan hij niet gewoon normaal aangeven hoeveel er onderweg zijn? Als ik een stuur van 900 euro zou gaan kopen zou ik het wel op prijs stellen als er serieus mee omgegaan wordt... Gelukkig ben ik niet van plan zoveel geld uit te geven :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:39:
Misschien stel ik me aan, maar waarom kan hij niet gewoon normaal aangeven hoeveel er onderweg zijn? Als ik een stuur van 900 euro zou gaan kopen zou ik het wel op prijs stellen als er serieus mee omgegaan wordt... Gelukkig ben ik niet van plan zoveel geld uit te geven :+
Tja, de communicatie over producten is echt om te huilen, zeker in deze voorbereiding. Er zijn zoveel data gemist, dat hij misschien niet meer durft... Je zou verwachten dat in meer dan een maand productie je toch wel flink wat kan maken.

Ik ben wel benieuwd hoeveel het er zijn, en anders wachten we gewoon nog wat maandjes extra (zolang dit stuur niet helemaal de geest geeft is dat niet zo erg),

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-06-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Staging site werkt al zie ik maar content aankopen lijkt nog niks te doen... Net alles zitten downloaden en nu zegt hij nog steeds dat ik content moet updaten?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
Even opnieuw inloggen dat werkte voor mij!!
Ik hoop idd dat we snel even kunnen een practice kunnen doen. Ik vind die Lotus echt een toffe bak. Slim van ze om me die gratis te laten testen moet ik hem straks wel kopen...

[ Voor 67% gewijzigd door martijn_8519 op 23-06-2012 12:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
martijn_8519 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 12:20:
Even opnieuw inloggen dat werkte voor mij!!
Ah cool, bedankt :)

Jammer dat er nog geen servers open zijn, hoop dat ze wel nog practice servers open gooien straks...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ben even aan het oefenen met de lotus op Motegi oval (dat is de main event vanavond), best wel leuk! Net als de star mazda een beetje, bevalt me wel. Helaas zijn er nog niet echt setups... Heb er eentje gevonden, die voelt prima alleen de gears vind ik een beetje vreemd, je hoeft niet eens naar de 5 (in de 4 raak je de limiter niet). Is dat puur en alleen voor als je een draaft krijgt, moet je je gears daar zoveel op afstemmen dat je een hele gear overhoudt?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik denk dat dat een beetje te maken kan hebben met de "scheve" oval setup dan wil je met uitaccelereren uit de pitlane niet teveel toeren maken en teveel schakelen, er is nl dan op koude banden niet veel nodig om een spin te veroorzaken.

Dus hou je de verschillen tussen de gears groot en dus hou je er 1 of 2 over. ( lijkt mij iig )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:09:
Ik denk dat dat een beetje te maken kan hebben met de "scheve" oval setup dan wil je met uitaccelereren uit de pitlane niet teveel toeren maken en teveel schakelen, er is nl dan op koude banden niet veel nodig om een spin te veroorzaken.

Dus hou je de verschillen tussen de gears groot en dus hou je er 1 of 2 over. ( lijkt mij iig )
Hmm lijkt me een beetje raar om een hele gear weg te gooien voor die een of twee keer dat je uit de pits moet rijden, toch? Daarbij is volgens mij nog niet bekend hoeveel rondjes het is vanavond, misschien is het wel kort genoeg om het zonder te pitten uit te kunnen rijden (geen idee wat de banden doen van de lotus op een oval...).

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 23-06-2012 13:18 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:18:
[...]

Hmm lijkt me een beetje raar om een hele gear weg te gooien voor die een of twee keer dat je uit de pits moet rijden, toch? Daarbij is volgens mij nog niet bekend hoeveel rondjes het is vanavond, misschien is het wel kort genoeg om het zonder te pitten uit te kunnen rijden (geen idee wat de banden doen van de lotus op een oval...).
De hoogste versnelling wordt normaal (in de Indycar tenminste) op ovals gereserveerd voor draft of fuel-saving voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 13:18:
[...]

Ja maar wat voegt die gear toe als de auto daarmee spannend wordt met uitaccelereren , met de scheve setup en natuurlijk low DF kan je toch al minder hard versnellen.
Verder is wel zo wat je eerder zei dat je op oval graag er 1tje iets hoger zet voor de draft.(maar sommige iRacing setups zetten die gear soms veel hoger of precies hetzelfde waardoor het geen voordeel heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hm nou ja, zelfs in de draft heb ik hem niet nodig (misschien is het wel sneller, niet geprobeerd, maar hij raakt niet de limiter in de 4). Verlies wel enorm veel stuur in de draft, weet niet of daar iets aan te doen is maar dit maakt het wel lastig zeg :+ Vooral motegi met twee compleet verschillende bochten, en de lotus op OTM dus banden zullen wel slijten. Kan nog wel eens interessant worden. Ik weet niks van strategie dus als ik al mee ga doen ga ik gewoon rijden en zie ik wel waar ik terecht kom, als mensen allemaal gaan pitten doe ik ze wel na :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Door de draft heb je minder downforce en is insturen lastiger :)
Bij de Indycar kan je dat verhelpen door middel van de weight jacker, maar volgens mij kan je dat bij de Lotus niet echt oplossen zonder de auto heel loose te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik wil wel graag weten hoe lang de race is ... 30-50 minuten ofzo doe ik graag mee, heel veel langer liever niet dan kan ik m'n tijd beter spenderen :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Iemand zin in een Silver Crown race, see what happens, site doet het nu nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
enchion schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:12:
Iemand zin in een Silver Crown race, see what happens, site doet het nu nl.
Er zijn nog geen servers online... Of wel..? Ik kan niks joinen en ook niks hosten.

Ik ga proberen mijn oval rating wat op te krikken op Lime rock met de legends :+ Setup van Joep van okayama werkt prima, lekker achteraan rond karren en hopelijk geen incs halen, ben benieuwd.

[ Voor 35% gewijzigd door NickThissen op 23-06-2012 16:18 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 16:16:
[...]

Er zijn nog geen servers online... Of wel..? Ik kan niks joinen en ook niks hosten.

Ik ga proberen mijn oval rating wat op te krikken op Lime rock met de legends :+ Setup van Joep van okayama werkt prima, lekker achteraan rond karren en hopelijk geen incs halen, ben benieuwd.
Hmmm werkt nog niet helemaal idd, ik ga dit eens proberen.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1996195.page

Nu 16:45 zou het allemaal moeten werken.

[ Voor 27% gewijzigd door enchion op 23-06-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou mijn oval rating is wel iets omhoog gegaan maar wel een 4x gehad van Spencer Prete, idioot die ik al 2 keer geprotest heb en in elke race zowat wel iedereen aan het wrecken is. Deze keer spint hij en laat hij de auto gewoon de track over rollen waardoor hij 2 man eruit crasht en mij een 4x geeft :( 3e protest dan maar... wanneer gaan ze hem eindelijk bannen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dit is hilarisch lol, Bjorn Spindel host een sessie met de Sprint car op Oulton, met chicanes :+ Geweldig gewoon, dat ding heeft aan de rechterkant een band die 6 keer groter is, en Oulton gaat eigenlijk alleen maar rechtsaf dus dat werkt totaal niet, ding gaat niet eens rechtdoor hahaha...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:08:
Dit is hilarisch lol, Bjorn Spindel host een sessie met de Sprint car op Oulton, met chicanes :+ Geweldig gewoon, dat ding heeft aan de rechterkant een band die 6 keer groter is, en Oulton gaat eigenlijk alleen maar rechtsaf dus dat werkt totaal niet, ding gaat niet eens rechtdoor hahaha...
The following error occured while trying to join the session:
Failed credential check
Ik mag niet meedoen :(

Ff opnieuw inloggen helpt.

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 23-06-2012 17:33 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Gewoon nog eens klikken had ik ook, na paar keer lukt het wel. Ben inmiddels weer gekapt hoor, het is echt niet te doen en zit beetje m'n tijd te verdoen er mee :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

montegi eindelijk aan het binnen halen ... jees echt vlot werken doet de site niet ... al 3x in en uit gelogd vandaag .... 4de keer doet die het toch .... maar veel ga ik zo niet meer moeten rijden.

edit:download binnen staat die op waiting for iracingservice 8)7 ...nouja ... zo geraken wij nergens
edit2 : nu slaat alles zowat vast .... mss later nog eens terug proberen .... mss re-boot doen van mijn systeem ... werkt altijd voor windows :+

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Staging site plat nu? Kan niet inloggen iig :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sorry. Ik heb te hard gereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:08:
Wellus ik had uiteindelijk 3de plek op die server.;)
Van die band klopt, maar die setup was 'krom'.
Met een kleine aanpassing kon je remmen en gas geven zonder meteen te spinnen. :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Alles is weer gereed voor de ELMS race voor morgen. ETV zei dat ze een paar verrassingen hadden mbt de overlay graphics. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:18:
Alles is weer gereed voor de ELMS race voor morgen. ETV zei dat ze een paar verrassingen hadden mbt de overlay graphics. Ben benieuwd!
Ik denk niet dat ik er bij zal zijn :-( Beetje te druk met studeren. Af en toe kan ik er een raceje van 30 min tussen plakken maar 2 uur achter elkaar racen is wel erg lang, laat staan qualificatie en practice erbij enzo (want heb nog bijna niet geoefend). Ik moedig jullie wel aan bij de start en kijk 2 uur later wel wie de finish gehaald heeft :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hola ben wat later thuis dan verwacht. maar zie dat je nu niks kan hosten vanwege maintenance. Lekker handig is dat. :|

Geen GoT sessie dus nu. Mjaaah ff wachten dan maar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
** QA Main Event has been cancelled. Enjoy hosted sessions. Staging Forums are not available **

Is net bekendgemaakt.
Hosten kan nu weer.

Wat zullen we doen?

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 23-06-2012 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Kan weer

Heb room up

GoT fun race.
Practise 60 min.
Qualy 20 Minuten
Race 40 minuten.

Ik zal wat setups delen.

[ Voor 49% gewijzigd door DutchDevil79 op 23-06-2012 20:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb ingeschreven vanaf de laptop.... Kom er zo aan...

http://staging.iracing.com/membersite/member/Home.do

[ Voor 127% gewijzigd door JoepW op 23-06-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Heb ff een versie 2 gemaakt. Join die die is Benelux only. Andere vergeten en daar joind nu dus ineens iedereen. :)

GoT racing 2

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zijn er geen goede lange gameplay filmpjes zonder commentaar te vinden op youtube van iracing in 720p+
Heb alleen deze kunnen vinden maar die weet blijkbaar niet hoe je fullscreen moet maken in windows live movie maker :P

Edit: Link vergeten hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=SWNIs5f_WPg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Net even snel een race meegepakt in de Lotus (gewone versie niet test site :p). Slechte start, op P3, P2 remt heel vroeg en stuurt in alsof ik er niet ben waardoor we elkaar raken en ook nog iemand achterop knalt. Vreemd genoeg niet echt schade en we konden beide door. P1 was het gras in gegaan en lag meteen laatste. Daarna leek het een saaie race te worden maar tegen het eind begon iedereen foutjes te maken waardoor ik P1 kon overnemen. Toen kwam de pole sitter weer terug van helemaal achteraan (had ook een Q in de 1:08) en die had belachelijk meer top speed en kon me dus ook eenvoudig inhalen. Maar hij ging ook weer in de fout in het laatste rondje waardoor ik won :D

Robbert ik zie maar 1 server en die is vol. Wat is de bedoeling, host je er nog een? Dan kom ik voor de race wel even meedoen straks.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Over een klein kwartiertje is Nascar Nationwide Series race op Road America live te zien op MotorsTV. Ik ga die race zo kijken. Het is wel leuk om eens een race op een road course te zien.

edit: Het geeft me toch elke keer weer kippenvel als het volkslied is afgelopen, de fans gaan juichen en dat de straaljagers overvliegen. En weer als ze alle motoren tegelijk starten.
Ik zou daar heel graag eens bij een NASCAR willen zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Niellie41 op 23-06-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
solly

[ Voor 94% gewijzigd door JoepW op 23-06-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Een of andere idioot had weer eens vergeten om Benelux only aan te geven voor de Lotus race ind e alternatieve serie. Daarvoor host Joep nu een sessie in de normale Iracing serfice. Gewoon practise voor de fun.

Hosten van races op alternatieve serfice gaat al niet meer. loopt allemaal vast.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja, alleen is daar niemand :+ Ik ga maar weer studeren, pak ik om half 11 nog een lime rock race mee kijken of ik mijn oval eens naar C kan tillen binnenkort...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:56:
Waarom zijn er geen goede lange gameplay filmpjes zonder commentaar te vinden op youtube van iracing in 720p+
Heb alleen deze kunnen vinden maar die weet blijkbaar niet hoe je fullscreen moet maken in windows live movie maker :P

Edit: Link vergeten hehe.

http://www.youtube.com/watch?v=SWNIs5f_WPg
Omdat het opzich niet zo heel interessant is om te maken natuurlijk.
Aangezien realtime recorden niet echt een optie is als je zelf rijd zou je achteraf dus nog eens een lange race replay moeten gaan opnemen en dan nog eens die enorme file moeten encoden + uploaden.

Maargoed als je ook extern opgenomen filmpjes in orde vind zijn er natuurlijk nog wel wat te vinden:
YouTube: iracing onboard

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ben de survey aan het invullen en zie bij NASCAR A (en B) class dit staan:
Pick 2 tracks to fill the open weekend
and replace Watkins Glen.
Season will follow real world series
Wel goed dat die nog steeds parallel loopt met real life, alleen jammer dat ze niet Watkins Glen ook aan doen in iRacing :-(
SM rijdt ook op ovals terwijl het een road series is.

Edit:
Heel mooie beelden van het voetenwerk tijdens de NASCAR race op MotorsTV. Heel and toe techniek ziet er wel gaaf uit hoor!

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 23-06-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 22:31:
Edit:
Heel mooie beelden van het voetenwerk tijdens de NASCAR race op MotorsTV. Heel and toe techniek ziet er wel gaaf uit hoor!
Kunnen ze dat dan? :+ Als ik de beelden voor de race mag geloven zouden ze niet door T1 komen maar het eerste rondje ging behoorlijk keurig moet ik zeggen, toen ben ik maar afgehaakt :9

Legends race weer meegedaan, eerst 10 rondjes half gas zitten rijden achter een groepje van 3 man dat maar niet vooruit te branden was. Kwam een keer veel sneller uit de laatste bocht dus besloot maar eens in te halen, krijg ik nog een tikje van achter ook (gelukkig 0x) en heb ik ze maar weer laten gaan. Niet veel later weer ingehaald en bocht erna liggen ze dan eindelijk met elkaar in de knoop 8) Weer cleane race dus en weer slechts 0.14, valt me toch tegen die SR op oval, zelfs op een road course (2x zoveel bochten, zelfde laps) schiet het niet op...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:03:
[...]

Kunnen ze dat dan? :+ Als ik de beelden voor de race mag geloven zouden ze niet door T1 komen maar het eerste rondje ging behoorlijk keurig moet ik zeggen, toen ben ik maar afgehaakt :9
Ze hebben gewoon een koppelingspedaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hij doelt meer op het feit dat het bij die heren bij linksaf sturen en vol gas geven wel zo'n beetje ophoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:19:
Over een klein kwartiertje is Nascar Nationwide Series race op Road America live te zien op MotorsTV. Ik ga die race zo kijken. Het is wel leuk om eens een race op een road course te zien.

edit: Het geeft me toch elke keer weer kippenvel als het volkslied is afgelopen, de fans gaan juichen en dat de straaljagers overvliegen. En weer als ze alle motoren tegelijk starten.
Ik zou daar heel graag eens bij een NASCAR willen zijn.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JJSP Version 6.10 ... Now Available

Ongoing praise and thanks to iRacing developer David Tucker for making all of this possible.

New in this version... depth, tweaks, numbers, whatever else it is that I do.

I naturally have processed more sound and added it into the pack. That will be a common occurance with every update. Additionally to that, I revamped the numbers quite a bit. I tweaked a bunch of samples that I didn't think had proper spacing (the simulated taking of a breath) or didn't sound good when played with other samples. I moved several others clips around, and basically fixed things that I perceived to be wrong with v6.00. I also added some more stuff to the @#%& Cuss Pack, so that was also updated.

With this version, the JJSP goes from 981 to 1197 files.

Enjoy.
http://www.dwarehouse.com/ir_spotter/ir_jjspotter_610.exe - JJ Spotter Pack v6.10
http://www.dwarehouse.com/ir_spotter/ir_jjspotter_610_cp.exe - JJ Spotter-Cuss Pack v6.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nice.
Dat spotterpack is echt zo'n verbetering ten opzichte van de standaard TJ & Steve van iRacing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:15:
Nice.
Dat spotterpack is echt zo'n verbetering ten opzichte van de standaard TJ & Steve van iRacing :)
Het is af en toe ook echt lachen, als ie je weer eens 'de les leest' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Hmm denk toch echt dat er een limiet zit op aantal hosted sessies in de test omgeving. Heb nu weer wel een room kunnen maken. Got fun race 1.

Staat dus op de volgende site.

http://staging.iracing.com/membersite/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ELMS sessie is online.

Rond 19.05 begint de uitzending op ETV
http://www.etv-eplay.net/livepage/road/index1.html

[ Voor 58% gewijzigd door Niellie41 op 24-06-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
Rookie
• You have completed your MPR!
• Your SR is above 3.0.
• Ready for promotion.
Betekend dit gegarandeerd promotie morgen? Of is t eventueel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zody schreef op zondag 24 juni 2012 @ 16:49:
[...]

Betekend dit gegarandeerd promotie morgen? Of is t eventueel? :)
Als je SR tussen nu en maandagnacht niet meer onder de 3.0 schiet zul je dinsdag gepromoveerd zijn ja :)

Ik kreeg vanmiddag een leuk idee over het tellen van kampioenschaps punten, misschien hebben jullie nog goeie input? ;)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1997202.page

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:33:
[...]

Als je SR tussen nu en maandagnacht niet meer onder de 3.0 schiet zul je dinsdag gepromoveerd zijn ja :)

Ik kreeg vanmiddag een leuk idee over het tellen van kampioenschaps punten, misschien hebben jullie nog goeie input? ;)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1997202.page
Prima plan nick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ja ik ga toch mee doen op Silverstone, maar erg veel tegenstand zal ik Bjorn niet kunnen bieden, hij rijdt 32.6 in practice terwijl ik met moeite in de 33.9 ben geweest (en dat lukte me nu al niet meer)...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
GL all op dat &^@&$^@ circuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

succes jongens ik volg op etv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FFS ik heb een steering wheel issue, kon me niet eens kwalificeren net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nog maar eens de HPD uitlaten op Daytona :D
En tadaaa:
Lekker 4e :)
http://members.iracing.co...onid=5904123&custid=61620

[ Voor 58% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-06-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou, slechte race maar wel gefinished als 4e :) Kon maar geen snelheid vinden, wel Tim in kunnen halen al in lap 1 maar klein foutje weer plek verloren en daarna niet meer in de buurt geweest, op wat traffic na. Knap gedaan Tim, ik kon je echt niet bijhouden.

Verder was het wel behoorlijk saai deze keer, leek 2 keer langer te duren dan Spa. Hopelijk iets meer gevechten op road atlanta maar dat zal wel goed komen, kleine track, leuk om te rijden, heb er al zin in :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Worst race ever voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vraag me af hoe ze die broadcast hebben gedaan want voor zover ik kon zien zijn er niet heel veel gevechten geweest. In de HPD top 5 in ieder geval niet denk ik, en de andere classes die ik tegenkwam zaten eigenlijk altijd dwars door elkaar met nr 1 tussen nummer 5 en 8 enzo.

Wel een momentje gehad waar een Ford voor m'n neus spint uitkomen T1 en ik vol op de rem moest om hem te ontwijken, zag er wel leuk uit denk ik als ze dat gezien hebben.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Leuke race met goede pace :).

Vlak voor de Q liep m'n computer vast, waardoor ik na een reboot maar 3 rondjes kon doen. Ik denk dat een mid 33'er er wel in gezeten had. In de race had ik een slechte start. Filip startte vrij langzaam, zat ernaast richting Copse, moest de entry dus beetje opgeven en gelijk gingen Roderick en Nick me voorbij.

Daarna steeds beter in het ritme gekomen en na foutje van Nick op 15 seconden van Roderick gebleven. Na z'n eerste pitstop leek hij wat langzamer te worden. Damage wellicht? Via een langere stint kon ik er voor blijven en ging het steeds lekker. M'n snelste ronde was ook maar een tiende langzamer dan Bjorn, die untouchable was deze race.

Road Atlanta trekt me minder... denk dat dat echt vooral overleven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
ELMS silverstone:
Tjemig, je hoeft je in de HPD niet te vervelen met die achterblijvers. Geweldig gevecht gehad met Gerben...

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik denk dat overleven wel mee valt op road atlanta, behalve dan dat 150 minuten echt heeeeel lang is :S Maar in de HPD in ieder geval is hij goed te doen, en kwa traffic is het eigenlijk alleen in de esses lastig, maar als je daar rustig blijft is er ook niks aan de hand. Enige gevaar is mensen die niet willen wachten terwijl jij wel probeert te wachten...

En met dubbele punten kan het echt nog elke kant op.

Ik vraag me wel af hoe jullie dat gaan doen Niel, er is toch een drop race, maar als je de laatste race dropt ben je dus veel meer punten kwijt dan als je een eerdere race dropt...? Stel dat Bjorn bijvoorbeeld in T1 eruit geramd wordt, dan is hij meteen zijn kampioenschap kwijt terwijl hij 3 races heeft gewonnen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
Godverdegodver!!!! 1 inc .... in m'n spiegel zag ik Mathias hem ertussen proberen te knijpen in de laatste bocht dus ga wide en off-track... kost me 5 punten ... zuur.

Al bij al goede race, maar heb veel te veel last gehad van verkeer.. vooral de divebombs van Roderick in T1 waren echt ongehoord... goed om de race te beëindigen voor allebei...

Ach ja, toch nog 2e plek, en toch redelijk in de buurt van Niek kunnen blijven in het begin, en op het einde maar 9 seconden achterstand of zo. Al bij al toch een goed resultaat!

En Robbert ook een dikke proficiat, 2 racing lions op het podium ;)

Zal de broadcast nog eens moeten bekijken, maar aangezien ik geen enkel gevecht heb gehad voor positie zal ik niet vaak te zien zijn :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja was geen beste racedag voor mij... Kon 'm niet afmaken.

Wanneer is de broadcast online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:52:
Ik denk dat overleven wel mee valt op road atlanta, behalve dan dat 150 minuten echt heeeeel lang is :S Maar in de HPD in ieder geval is hij goed te doen, en kwa traffic is het eigenlijk alleen in de esses lastig, maar als je daar rustig blijft is er ook niks aan de hand. Enige gevaar is mensen die niet willen wachten terwijl jij wel probeert te wachten...

En met dubbele punten kan het echt nog elke kant op.

Ik vraag me wel af hoe jullie dat gaan doen Niel, er is toch een drop race, maar als je de laatste race dropt ben je dus veel meer punten kwijt dan als je een eerdere race dropt...? Stel dat Bjorn bijvoorbeeld in T1 eruit geramd wordt, dan is hij meteen zijn kampioenschap kwijt terwijl hij 3 races heeft gewonnen...
Tja, dan is dat zo. Bij WEC hebben ze bij Le Mans ook dubbele punten en over het hele seizoen 1 drop race.
Er waren vandaag relatief weinig mensen, helaas. Als mensen helemaal geen kans meer hebben, dan komen ze de laatste race al helemaal niet.
Bjorn heeft 2 races gewonnen.

Robbert en Koen, gefeliciteerd met het podium. Jullie moeten de Racing Lions eer hoog houden :P
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:03:
Mja was geen beste racedag voor mij... Kon 'm niet afmaken.

Wanneer is de broadcast online?
De replay zal later vandaag/morgen te downloaden zijn.
Hij is al beschikbaar in SD
http://nl.twitch.tv/etvjd2/b/322553936

Als die in 720p beschikbaar is, dan zet ik hem op mijn YouTube channel.

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 24-06-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op zondag 24 juni 2012 @ 21:58:
Zal de broadcast nog eens moeten bekijken, maar aangezien ik geen enkel gevecht heb gehad voor positie zal ik niet vaak te zien zijn :+
In het begin was je zeker vaak te zien ;)
Zelfs nog om gevraagd toen je op 0,7 sec achter Niek zat. En jawel er kwam beeld 8)

Maar heren allen mooie prestaties weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hahaha... Tokyo drift style door Club zeggen ze in de broadcast, dat is wel een mooie samenvatting van m'n race :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Die spinende auto voor jou langs (corvette was het geloof ik) leidde er toe dat ze je op de Chat vol bewondering the dutch iceman noemde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op zondag 24 juni 2012 @ 23:23:
Die spinende auto voor jou langs (corvette was het geloof ik) leidde er toe dat ze je op de Chat vol bewondering the dutch iceman noemde ;)
Oh? Wanneer was dat dan. Heb wel een Ford voor me zien spinnen, ook in de broadcast maar werd niet heel veel over gezegd geloof ik (behalve dat hij me net mistte, terwijl ik toch echt zelf behoorlijk moest remmen :p)

Ah... de chat bedoel je, niet de broadcasters dus?

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 24-06-2012 23:25 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Yep in de chat.... En het was op de replay niet goed te zien dat je remde. Vandaar dat je iceman werd genoemd ;)

Morgen weer eens heel wat anders als training en fun race.
De Caddy op Mosport wel met vrije setup.
Ik zal er wel bij zijn, maar wel wat later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een G27 stuurtje.
Maar ik vind Iracing echt verschrikkelijk moeilijk.
Ik lig echt elk rondje wel naast de baan of lig dwars of rijd hem total loss.
Ik heb tot nu toe echt alleen maar practice gereden nog geen online races omdat ik anders bang ben om mensen er af te rijden of lastig te vallen.

Soms denk ik wel eens dat het door een instelling komt in windows of aan een instelling van mijn stuurtje. Maar ik heb echt alle instellings van mijn stuurtje al gehad. Ik heb alle rijhulpen aan te staan.

Iemand nog tips voor een instelling in windows 7 of in de logitech profiler??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:41:
Ik heb nu een G27 stuurtje.
Maar ik vind Iracing echt verschrikkelijk moeilijk.
Ik lig echt elk rondje wel naast de baan of lig dwars of rijd hem total loss.
Ik heb tot nu toe echt alleen maar practice gereden nog geen online races omdat ik anders bang ben om mensen er af te rijden of lastig te vallen.

Soms denk ik wel eens dat het door een instelling komt in windows of aan een instelling van mijn stuurtje. Maar ik heb echt alle instellings van mijn stuurtje al gehad. Ik heb alle rijhulpen aan te staan.

Iemand nog tips voor een instelling in windows 7 of in de logitech profiler??
iRacing is ook moeilijk :)
Oefenen, oefenen, oefenen en in niet al te moeilijke auto's oefenen... Waar rij je in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch raar, want de meeste auto's zijn niet zo moeilijk te rijden in het echt. Natuurlijk zit er spul tussen waarbij je geheid op je bek gaat als je niet weet waar je mee bezig bent, maar veel auto's zijn niet extreem lastig. Pas als je echt op tempo gaat rijden begint dat te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:52:
[...]

Toch raar, want de meeste auto's zijn niet zo moeilijk te rijden in het echt. Natuurlijk zit er spul tussen waarbij je geheid op je bek gaat als je niet weet waar je mee bezig bent, maar veel auto's zijn niet extreem lastig. Pas als je echt op tempo gaat rijden begint dat te veranderen.
mischien dat ik nog wat aan de setup kan veranderen?? mischien minder brandstof er in of wat anders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Met welke auto rijd je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadillac CTS-V Racecar is een auto die je bij je basis abbo krijgt rijd lekker snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat is ook een van de lastigste auto's die je op het begin hebt.
Je kan het beste beginnen met de Mazda MX5. Je moet eerst 'onderaan' beginnen. Je moet eerst het spel leren, de basis van iRacing leren. Bij iRacing moet je eerst veilig leren rijden (de auto op de baan houden) voordat je snel kan zijn.

Als je wilt leren golfen, maar hebt dat nog nooit gedaan. Dan pak je ook niet meteen de klas voor de gevorderden ;)

Verder is het oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen en oefenen.
Je kan eigenlijk je setup pas gaan aanpassen als je een aantal ronden foutloos kan rijden.

Maar mensen met meer ervaring voelen wat sneller aan wat er fout zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Niellie41 op 25-06-2012 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 01:14:
Dat is ook een van de lastigste auto's die je op het begin hebt.
Je kan het beste beginnen met de Mazda MX5. Je moet eerst 'onderaan' beginnen. Je moet eerst het spel leren, de basis van iRacing leren. Bij iRacing moet je eerst veilig leren rijden (de auto op de baan houden) voordat je snel kan zijn.

Als je wilt leren golfen, maar hebt dat nog nooit gedaan. Dan pak je ook niet meteen de klas voor de gevorderden ;)

Verder is het oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen en oefenen.
Je kan eigenlijk je setup pas gaan aanpassen als je een aantal ronden foutloos kan rijden.

Maar mensen met meer ervaring voelen wat sneller aan wat er fout zit.
De mazda mx5 heb ik ook een tijdje in gereden dat was toen ik iracing leerde kennen.
Maar ik heb mijn abbo nu al een aantal keren verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

De Cadillac is een lastige auto. Je moet daar echt op tijd mee remmen voor een bocht. Het principe slow in, fast out geld bij die auto. Ook is de standaard setup niet echt geweldig maar je kan daar beter mee leren rijden want de Cadillac series rijd met een fixed setup wat betekend dat je de setup in die serie niet mag aanpassen.

Je stuur instelling zou je in Iracing zelf kunnen controleren door bij options te kijken of je stuur en pedalen goed reageren op je input. (balkjes in optie menu). Calibreeer je stuur eventueel nog een keer in het options menu met de wizzard hiervoor.

Vanavond hebben we een oefensessie met de Cadillac op Mosport. Daar rijd deze week de Cadillac ook dus kom anders even langs en we kunnen je wat tips geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 00:52:
[...]

In Iracing moet je ook tempo rijden anders is het niet racen hey. 8)7

Daarnaast heb je in een echte auto natuurlijk wat meer feedback. Als je daar snel door een bocht gaat voel je dat wel (g-krachten etc etc) In een simulatie moet je alles doen met wat je op het scherm ziet en de feedback in je stuurtje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Misschien moeten we weer eens een racing school organiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Nu maar even men raceverslag van de ELMS race gister:

Had van de week maar een paar keer geoefend omdat ik geen fan ben van Silverstone. Maar dat ging redelijk kon de tijden die Koen reed niet halen maar zat er een seconde of zo vanaf. Dus verwachte wel ergens in mid-field mee te kunnen doen.
Kwalificatie ging ruk. 3x men snelle rondje verpest door in de langzame bochten net iets teveel te willen. Daarna maar wat rondjes op save gedaan waardoor ik een 6de plek kon bemachtigen.
Start van de race ging lekker en kon meteen P5 pakken. Daarna lekker achter P3 (Dennis) en 4 gereden waarbij Koen en Niek op P1 en 2 iets te snel waren en die 2 langzaam weg liepen. Na 20 minuten racen of zo spinnen de P3 en 4 voor men neus. Iets ingehouden en netjes langs de ravage heen gereden. Had daarna nog een aantal ronde een Ford GT op men bumper maar die kon ik door verkeer een beetje los rijden (3 a 4 seconde). Echter maakte die ook al ergens een foutje waardoor ik ineens totaal geen druk meer had. Pitstop gemaakt en met 15 seconde voorsprong op Chris het 2de deel van de race vervolgt. Dennis ree toen met 2 ronden achterstand 3 seconde achter me en bleef daar tot die de pit in moest ook beetje op hangen. Jammer dat die er eerder was afgegaan want onze pace was redelijk gelijk. Had nog een leuk gevecht kunnen zijn. Nu was het namelijk wel erg saai aan het worden. Na men 2de pitstop ree ik ook ineens 48 seconde voor de nr 4 Ford GT. Echter kreeg ik toen wat last van het verkeer. Een keer redelijk oftrack gegaan doordat ik 2 HPD's had die men binnenbocht namen in 2na laatste bocht en miste daardoor beetje men rempunt. Gelukkig uit de muur gehouden en gewoon verder kunnen gaan. Daarna werd ik nog even door een Corvette rond getikt. Zag dat die in de 1 na laatste zich er voorbij wou wormen aan de binnenkant dus liet maar wat ruimte. Maar dat is een lastige bocht om met 2 man door te gaan en dat ging dus ook niet goed. Hij veremde zich en tikte zo men achterkant aan. Daarna raakt die me nog een keer in de volgende bocht als we beide onze weg weer willen vervolgen. Was echt nergens voor nodig maar ja gelukkig geen echte schade van gekregen. Zo dus als P3 in de GT2 gefinisched. Met maar 2 incs door 2 oftracks (tel de 4 van die Corvette ff niet mee).

Race was wel lekker saai zo voor het grootste gedeelte. Jammer dat de mensen die ongeveer mijn snelheid hadden allemaal fouten maakte. Daardoor zo wel erg veel alleen rond gereden.

Had trouwens daarvoor nog de Lotus79 op Road Atlanta gereden en dat was iig een stuk minder saai. Eerste race heel de wedstrijd (25 ronden lang) achter Lars Jeppesen gereden. Met maximaal 1 seconde verschil tussen ons. Kon echter nergens er echt voorbij. En de foutjes die die maakte waren elke keer precies op de plaatsen waar ik hem er niet langs kon zetten. Daardoor genoegen moeten nemen met P2.
2de race was de high SOF race van Zondag (16:30). Was een stevig veld met 25 rijders en een gemiddelde SOF van 3614. Had zelf ook nr15 in de race en startte met men kwalificatie tijd ook van p15. Echter bij de start ging het voor me gigantisch mis. Zag wagens de lucht in gaan en veel stof op spatten. Meteen afgeremd en voorzichtig voorbij gereden. Gelukkig lette de andere achter me ook geod op en kon ik er zonder kleerscheuren voorbij komen. Hierdoor wel in een klap van P15 naar P8 gegaan. Daarna redelijk constant kunnen door rijden en zo door nog 2 spinners voor me P6 kunnen pakken. En meteen men hoogste punten aantal ooit in een Iracing race kunnen halen. 182 punten en dat voor P6. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie race jongens gisteren .... leuke momenten gezien van jullie ....op naar de volgende zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zody
JoepW schreef op maandag 25 juni 2012 @ 07:05:
Misschien moeten we weer eens een racing school organiseren?
ik ben voor !
Pagina: 1 ... 36 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.