Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budgetmerken vs. "premium"-merken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.175 views

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:27:
[...]
Onvoldoende ervaring? Ik heb al met een tiental wagens gereden (zie voorgaande voorbeelden), niet dagelijks, maar wel grotere afstanden. Dus ik kan best vergelijken.
Als je met 50 auto's hebt gereden, en in totaal zo'n 500.000 km, zoals vermoedelijk veel anderen in dit topic hebben gedaan, kom dan nog maar eens terug :o
Tarkin schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:11:
[..]

En daar gaat het mij om, om die dagelijkse terugkerende rit. Jij zegt dat dat allemaal niet uitmaakt, terwijl je het blijkbaar (correct me if I'm wrong) nog zelf niet meegemaakt hebt, want je rijd met je fiets naar het werk (heel slim overigens, daar niet van). Maar tegelijk val je ons aan op het feit dat we nog nooit met die Dacia gereden hebben en dat we het dus niet kunnen weten of dat gemakkelijk is of niet. maar je schijnt wel zelf te weten dat het allemaal niet uitmaakt als je die dagelijkse rit hebt, terwijl de algemene tendens van dit topic toch duidelijk anders is.
[..]
Dat dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:27:
[...]
Ik ben dus eigenlijk een 'praktische' kiezer die geen extra geld zou neertellen voor een cabrio (zoals de 206CC), sportvelgen, etc. Maar ik heb er verder ook geen probleem mee dat anderen daar wel voor kiezen (vanuit mijn standpunt wel minder rationeel).
Nou, dan zijn we er toch :) Overigens vind ik dit gedeelte niet uit je argumentatie blijken, omdat je erg sterk alle argumenten naar beneden haalt die voor een premium merk pleiten. Tevens vind ik het niet representatief dat jij geen verschil merkt als je in een premium auto rijdt. Het feit dat 95% hier aangeeft dat verschil wel te merken zegt in mijn ogen meer over jouw perceptie dan over het feit dat een premium auto zijn geld niet waard is.

(no flame intended)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Moet zeggen dat ik zelf 'premium' rijd en dat wel kan waarderen, beetje extra vermogen en grotere motor, een wat oudere auto die nog gewoon goed in elkaar zit zonder gedoe en in mijn geval een metalen klapdak op een body die er dicht ook nog goed uit ziet :P Heb ook genoeg standaard auto's gereden (1.4~1.6 motor, karige uitrusting) van zowat alle merken, VW/Ford/Renault/Opel/etc dus kan wel redelijk vergelijken.

Grootste verrassing voor mij was de Kia Rio (2009 model, niet de huidige maar de vorige dus), ziet er niet uit qua design en keihard plastic aan de binnenkant maar reed helemaal niet zo slecht. Het onderstel is wat hard (voelt lekker europees aan zullen ze hebben gedacht maar de wegligging is nog steeds brak maar niet veel brakker dan een corsa ofzo). Echter rijd dat ding ondanks de 1.4 motor op den duur gewoon 170 op de teller zonder trillingen of wind gesuis. En dat voor een auto van 11K ofzo, niet slecht :D

Dan stap ik daarna weer in m'n SLK en geef je bij 170 gas en zit je ook weer achterin de stoel op weg naar de 200+ maar goed dat is logisch met 2 keer zoveel vermogen :P

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:03
Achja rationeel bekeken: dit zijn de verschillen buiten het comfort, uiterlijk, gevoel ed. Dus verschillen zijn er zeker, de vraag is of je ervoor wil betalen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op donderdag 19 april 2012 @ 11:50:
Achja rationeel bekeken: dit zijn de verschillen buiten het comfort, uiterlijk, gevoel ed. Dus verschillen zijn er zeker, de vraag is of je ervoor wil betalen.
LOL, 75pk tov 245pk, 2.5 keer zo snel naar de honderd, en dan nog een opgegeven verbruik dat 10% lager ligt. :P En energieklasse B ipv E. 8)7
En een Dacia, NCAP 3 sterren? Oempf....

Verwijderd

Wat een geleuter de peuter. Ik wil niet in een Dacia Duster zitten, ook al was ie gratis! PUNT! Ik wil mijn gaspedaal in kunnen trappen en het idee hebben dat ik vooruit kom.

Ik ben zelfstandige en ik zit een paar keer bij jaar bij verschillende opdrachtgevers en ik rij dus aardig wat kilometers. Allereerst hou ik van autorijden (TS niet persé zo te lezen, is meer een functionele automobilist) dus dat betekent dat ik een beetje power wil, ik lekker wil zitten voor de lange ritten en het gewoon naar mijn zin wil hebben in een auto!

Ik word blij van mijn leren kuipstoeltjes waarmee ik moeiteloos uren achtereen kan rijden zonder last te krijgen van iets! Ik hou van het feit dat de standaard stereo in de auto van goede kwaliteit is. Ik hou er van dat er een tweelitertje in zit die net wat meer pit en ballen en oh zo lekker optrekt!
En ik rij verder niets bijzonders, een Megane Coupe Privilege 2.0 (sport), bouwjaar 2002. In 2007 2nd hand gekocht.)

Ik wil niet in een saaie sufku**ten auto rijden, simpelweg omdat ik er niet blij van wordt, dus binnen je budget bekijk je dan wat mogelijk is.

*O*

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat het de TS nu wel duidelijk is. Om verder gemuggenzift te voorkomen gaat dit topic op slot :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.