Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 14:13

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Thx voor alle complimenten!

Nu maar hopen dat m'n nieuwe voedingen snel binnen komen zodat ik ben weer aan de praat kan helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:36
Ziet er inderdaad super uit!
Mag ik eens vragen waar je die veren hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkygraz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 10:34
Nu alleen nog een stigsuit kopen en gaan, mooi werk iig.

Merry men, let the quest for the holy grail begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Thx beiden! Maar 'n Stigsuit sla ik toch over :D (heb al een zwart leren pak voor m'n 600cc brommer ;))

@Promy: het zijn verstelbare kofferbak veren van eBay:

http://www.ebay.com/sch/i...nk%20lid%20spring&_sop=15

[ Voor 22% gewijzigd door floriske.nl op 11-09-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/72592758/motionsim/Topic%20Header.jpg

Powered by:
Afbeeldingslocatie: http://x-sim.de/images/layout/site_logo.png

Vandaag eindelijk toegekomen aan het testen van mijn nieuwe motoren :D

Druk geweest met het afronden van de verbouwing van de zolder, maar die is nu zo goed als klaar dus werd het tijd voor wat leuker werk.

Ze gaan als een speer, ik moet alleen mijn motion profiel ff opnieuw tweaken.

Hier even een korte video. Als aangegeven moet ik nog wat aan het profiel sleutelen, daarna zal ik (tevens bij beter licht ;)) een nieuw filmpje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:19

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nice, heb dit een tijdje niet gevolgd maar wat je hierboven laat zien is gewoon gaaf! :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Thx! Het heeft ook een tijdje geduurd dus niet zo erg dat je het een tijdje niet gevolgd hebt ;)

Nu met het profiel aan de slag!

[ Voor 15% gewijzigd door floriske.nl op 03-10-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 14:08
Vet hoor,

Maar hoe is de response ? als je remt voel je dit ook direct of is dit met een kleine vertraging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
De vertraging is gering en niet echt merkbaar. De aansturing heeft in mijn geval een response tijd van 10ms (instelbaar)

[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 03-10-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12

Geckoo

Good news, everyone!

en het piepen, is dat met smeren weg te halen?

staat jou XIVIX kast ook nog steeds?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Geckoo schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:22:
en het piepen, is dat met smeren weg te halen?

staat jou XIVIX kast ook nog steeds?
Dat is m'n pivot, die heb ik indertijd met roestoplosser ontdaan van alle vettigheid, roest en verf dus gok dat daar niet veel vet meer in zit. Ik moet deze nog ff een keer goed doorsmeren ;)

XIXIV staat nog steeds te pronken thuis op onze computer kamer. Hij is niet meer in gebruik maar staat gewoon mooi te wezen ;)

Edit: ff een foto voor degenen die geen idee hebben waar het nu weer over gaat ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.floriske.nl/casemodding/images/xixiv/fotos/thumbs/594photoshoot.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door floriske.nl op 04-10-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je bent je gordel en helm vergeten :(

Grid?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Sssst, straks krijg ik nog een zwarte vlag :X

Nope, GTR Evolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36
Motion profiel lijkt idd een beetje 'mak', alsof je daar water rijd :P
Dat lullige schermpje kan echt niet meer voor die rig dat weet je toch he :D

Misschien ook handig om iets van road noise toe te voegen als dat er nog niet in zit, en grass/gravel mag ook wat feedback geven :)

Volgend projectje? ;)
http://www.racedepartment...ade-ffb-controller.37051/

[ Voor 38% gewijzigd door Schuey op 08-10-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Ik ga 1 dezer dagen aan de slag met m'n profiel ;) maar vertical force zit er al wel in hoor, de uitslag is wat aan de grove kant en te smooth dus daar moet ik nog wat meer rommelen.

Ik wil het geheel per force in gaan stellen, dus eerst lateral naar m'n zin krijgen, dan longtitudal, vertical en tot slot alles combineren en nog wat fine tunen.

Dat scherm is goed genoeg :P (32") maar komt nog wel wat dichter bij te staan uiteindelijk (alles op z'n tijd ;))

Volgend projectje: floriske.nl in "Mame arcadekast bouwen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42

Stoney3K

Flatsehats!

* Stoney3K probeert zich te onthouden van 'nice rack!'-grappen. :+

Ga je de sim ook nog van zijn eigen speakers voorzien of vind je de speakers van de 32" genoeg? Wordt die monitor nog aan de onderkant vast gebouwd, of wil je misschien een apart meubel gaan maken waar je de TV en het scherm in kwijt kan?

Een paar 'zijflappen' links en rechts van het scherm die je blikveld verduisteren helpen trouwens wel een heel stuk voor je immersion.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Haha :D

Ik ben voorlopig nog niet van plan om de sim van speakers te voorzien. Heb nog een setje pc speakers staan en die ga ik vooralsnog gebruiken.

Voor de TV moet er inderdaad nog een apart meubel komen, maar het kan goed zijn dat dit iets kant- en klaars gaat worden.

Het enige dat ik nog aan de sim ga doen is het uitwerken van het electronica bord, de plank moet nog zwart worden en het geheel vorzien van een plexi top met 120mm fans voor de voedingen en JRK's. Daarna is dit project voorlopig "klaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/72592758/motionsim/Topic%20Header.jpg

Powered by:
Afbeeldingslocatie: http://x-sim.de/images/layout/site_logo.png

Gisteren een wat betere video geschoten. Ben wel nog wat aan het stoeien met het profiel (road bumps zijn te soft, maar als ik deze opschroef wordt rijden door de berm en grindbak weer veel te grof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Maar wat doet de stoel als de auto over de kop gaat?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YadeRofl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06-2023
hoyvoy schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:12:
:o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
hoyvoy schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:12:
Die beweging moet ik nog even toevoegen: 2 stalen hoepels, wat skateboard wielen en een flinke elektromotor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 10:56
floriske.nl schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:01:
[...]

Die beweging moet ik nog even toevoegen: 2 stalen hoepels, wat skateboard wielen en een flinke elektromotor 8)
Dat zou echt nice zijn XD..

ontopic: ziet er goed uit.
Maar ga je nog wat doen met je schermen? Want het is nu een 'klein' schermpje bij een mega ervaring.

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302955

je vergeet je 3punt gordels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
rohaantje schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:16:
[...]

Dat zou echt nice zijn XD..

ontopic: ziet er goed uit.
Maar ga je nog wat doen met je schermen? Want het is nu een 'klein' schermpje bij een mega ervaring.
32" vind ik niet echt "klein" ;) maar ik moet nog een "tafeltje" maken of vinden voor de TV wat ik als het ware over mijn benen (het smalle stuk van de sim) heen kan zetten zodat de tv dichter bij komt te staan.
Ouch, helemaal gelijk, dat had inderdaad pijn gedaan anders 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Tja, als je 3 van deze had ging het wel, maar ik blijf erbij, dit scherm is zonde van je opstelling, zoveel ga je niet winnen denk ik als je hem iets dichterbij zet ;)
Ik zou het zo opzetten dat de bonnet ongeveer op schaal is, dan zie je dat daar gelijk weer wat extra immersion van krijgt.

De motion lijkt nog vrij braaf en log te zijn, maar misschien ligt dit aan de auto. Schakelen mag je wel wat feller laten zijn btw. Geef je rumblestrips/kerbs ook door aan de motion of doe je dit alleen via het stuur? Zou hier sowieso wat meer doorgeven aan je motion als dit er al in zit, ze zijn er niet voor niks :)

edit:
je zou eens moeten kijken of je kan filteren op surface of texture naam in je motion control, zodat je per oppervlak kan tweaken :)
In Racer (sim) zeggen we gewoon letterlijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  surf_road
  {
    type=road
    subtype=0
    grip_factor=1
    rolling_resistance_factor=1
    road_noise=0.02
    road_noise_frequency=0.25 32
    road_noise_amplitude=1.0 0.1
    road_noise_threshold=0.5 0
    pattern=road_asphalt*
  }

Waar road_asphalt de material naam is voor de oppervlakken, zoiets kun je dus ook doen misschien. Vaak is het zo dat als je zoekt op kerb of rmbl wel gelijk iets te pakken hebt, en voor grindbakken zal het vaak gravel, grvl of sand zijn bijvoorbeeld.

Roadbumps, of roadnoise, zou ik voor een deel toevoegen aan je signaal. Hierdoor krijg je gelijk wat meer binding met de weg, alsof je er echt op rijd. Dit kun je puur in je motion doen, je zou het zelfs ook in je feedback van je stuur kunnen mixen, maar met dit soort stuurtjes heb je kans dat je er niks van voelt (te weinig bereik).

Onderstuur is misschien ook wel een leuke om er in te maken, kan niet zien of dat er in zit op dit filmpje, maar een beetje trilling in je motion en je stuur wat minder weerstand geven, is als het goed is genoeg.
Toevallig gisteren gehoord dat in high downforce wagens je bijna geen enkele feedback krijgt omdat je zoveel downforce genereerd vanaf hogere snelheden dat je geen verschil (of minimaal) voelt in stuurdruk, dus dit zal auto afhankelijk moeten zijn.

Mocht je een keer een tuningmiddagje willen doen hou ik me aanbevolen, is misschien wel leuk :)

[ Voor 62% gewijzigd door Schuey op 19-10-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter
Niet vervelende bedoelt, maar als reeds meerdere malen aangegeven houd ik het bij deze monitor, dus hoeveel jullie ook hameren over het feit dat jullie iets met de monitor setup zouden doen: Dit gaat niet gebeuren (tenzij iemand me 3 schermen of bijv. een 50" sponsord uiteraard ;))

Wat betreft het profiel: Daar ben ik nog volop mee bezig, het huidige profiel is inderdaad nog wat soft, maar het vergt ook behoorlijk wat tijd om het maken van een goed profiel onder de knie te krijgen.

Helaas zijn specifieke surfaces/curbs etc. niet los van elkaar in te stellen om dat de huidige games deze simpelweg niet appart uit sturen, dus het is een kwestie van een goed gemiddelde zien te vinden.

De drie forces die in geval van een 2DOF sim instelbaar zijn zijn:

• Pitch (voorover achterover kantelen)
• Roll (links en rechtsom kantelen)
• Vertical force (verticale bewegingen van asfalt, grindbak, curbs, kuilen, motor, etc.........)

Voor iedere force kan je daarop weer de maximum waarde die de game uit stuurt instellen en aangeven in hoevere dit correspondeerd met de maximale beweging van je sim en hoe soft de beweging moet gaan, bijvoorbeeld:

• Maximum lateral force value = 1500000
• Intensity on axis = 60%
• Smooth = weak

Wat in het kort wil zeggen dat de maximale waarde die je game uit stuurt (als de wagen flink overhelt dus) 1500000 is, de maximale uitslag overeenkomt met 60% van de maximale beweging van je sim en de beweging zo snel mogelijk uitgevoerd wordt.

Voor vertical force ligt het verhaal anders. Omdat een 2DOF sim veel van deze bewegingen eigenlijk helemaal niet kan maken (vertical force is verticale beweging van de gehele auto en een 2dof sim zit vast aan een pivot dus kan niet in zijn geheel omhoog en omlaag bewegen) maar je deze bewegingen wel wil kunnen voelen moet je de waarde hiervoor een stuk lager houden dan het daadwerkelijke maximum.
Hierdoor zou de sim als een bezetene gaan bewegen bij de minste of geringste verticale beweging, maar dit kan je dan weer omzetten in "trillingen" door het percentage flink laag te houden.

Voorbeeld:

• Maximum vertical force value = 1500000
• Set vertical force value = 15000
• Intensity on axis = 6%
• Smooth = weak

En zo ben je dus constant aan het zoeken naar de juiste instellingen en dat duurt wel even (zeker als je maar een paar uurtjes per week de tijd hebt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je komt nog wel tot inkeer ;)

Het lijkt me erg vreemd dat er niet waardes te tweaken zijn die bepalen hoeveel feedback er gegenereerd word op verschillende oppervlakken. Als dat ergens is gedefineerd zou je het er ook uit moeten trekken zou je in toch in eerste instantie denken.**

Ik vergeet idd nog wel eens dat het een 2DOF is, maar je hebt het algehele wel netjes staan volgens mij hoor, ook het verticale spul.

Kwestie van 1 keer goed instellen en er daarna lekker vanaf blijven en genieten denk ik zo :P

**
In GTR2 kun je geloof ik dmv een mod al controle uitoefenen op deze waardes:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitaldisplacement.com/wp-content/uploads/2007/01/gtr2_ffb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Schuey op 19-10-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Topicstarter