Niet vervelende bedoelt, maar als reeds meerdere malen aangegeven houd ik het bij deze monitor, dus hoeveel jullie ook hameren over het feit dat jullie iets met de monitor setup zouden doen: Dit gaat niet gebeuren (tenzij iemand me 3 schermen of bijv. een 50" sponsord uiteraard

)
Wat betreft het profiel: Daar ben ik nog volop mee bezig, het huidige profiel is inderdaad nog wat soft, maar het vergt ook behoorlijk wat tijd om het maken van een goed profiel onder de knie te krijgen.
Helaas zijn specifieke surfaces/curbs etc. niet los van elkaar in te stellen om dat de huidige games deze simpelweg niet appart uit sturen, dus het is een kwestie van een goed gemiddelde zien te vinden.
De drie forces die in geval van een 2DOF sim instelbaar zijn zijn:
• Pitch (voorover achterover kantelen)
• Roll (links en rechtsom kantelen)
• Vertical force (verticale bewegingen van asfalt, grindbak, curbs, kuilen, motor, etc.........)
Voor iedere force kan je daarop weer de maximum waarde die de game uit stuurt instellen en aangeven in hoevere dit correspondeerd met de maximale beweging van je sim en hoe soft de beweging moet gaan, bijvoorbeeld:
• Maximum lateral force value = 1500000
• Intensity on axis = 60%
• Smooth = weak
Wat in het kort wil zeggen dat de maximale waarde die je game uit stuurt (als de wagen flink overhelt dus) 1500000 is, de maximale uitslag overeenkomt met 60% van de maximale beweging van je sim en de beweging zo snel mogelijk uitgevoerd wordt.
Voor vertical force ligt het verhaal anders. Omdat een 2DOF sim veel van deze bewegingen eigenlijk helemaal niet kan maken (vertical force is verticale beweging van de gehele auto en een 2dof sim zit vast aan een pivot dus kan niet in zijn geheel omhoog en omlaag bewegen) maar je deze bewegingen wel wil kunnen voelen moet je de waarde hiervoor een stuk lager houden dan het daadwerkelijke maximum.
Hierdoor zou de sim als een bezetene gaan bewegen bij de minste of geringste verticale beweging, maar dit kan je dan weer omzetten in "trillingen" door het percentage flink laag te houden.
Voorbeeld:
• Maximum vertical force value = 1500000
• Set vertical force value = 15000
• Intensity on axis = 6%
• Smooth = weak
En zo ben je dus constant aan het zoeken naar de juiste instellingen en dat duurt wel even (zeker als je maar een paar uurtjes per week de tijd hebt

)