Wat verwachten jullie van de nieuwe MacBook Pro's?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:49
Ik zit ook met smart te wachten op een refresh van de Air.

Ik wil voor mij zelf graag het volgende erin hebben: (Tim Cook, leest u even mee)

13.3 inch non-gloss panel met het liefst een resolutie van 1920x1080 (is mogelijk kijk naar de iPad)
8GB intern memory model (ram kost echt geen fluit meer)
256GB SSD

En dan uiteraard voor de prijs van het 4GB, 256GB model van nu :P

Voor de rest voldoet de Air nu al aan mijn wensen maar bovenstaand zou ik een pre vinden en dan ga ik er zeker 1 halen. Ik zit momenteel alleen te wachten op welke nieuwe CPU er in gaat standaard en welke er in kan als optie.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14
RoofTurkey schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:34:
[...]
Offtopic: Waarom vragen jullie (APR) zoveel voor (HDD/SSD, RAM en CPU) upgrades? Is dat echt puur om de 'normale' mens even bij de neus te nemen?
"officieel" moeten wij de prijzen v/d Apple Store aanhouden, maar over het algemeen is er bij dingen als HDD of RAM upgrades wel wat te regelen met de prijs. Bij bv. MacBook Pro's en iMacs, Mini, Pro kan RAM geheugen gewoon in de winkel vervangen worden, waardoor dat vaak goedkoper aangeboden wordt dan de online store.

Het probleem zit hem bij de Build to Order modellen. CPU vervangen, iMacs met grotere HDD etc, moeten gewoon van Apple of de distributiecentra komen en die vragen de prijs die Apple ook op de website vraagt, vandaar dat daar niks mee gedaan kan worden.

Dus dat heeft niks met de 'normale' mens bij de neus nemen te maken. Sterker nog, ik ben daar zelfs erg op tegen. Mijn filosofie is eerder om de klant een laptop te verkopen die bij hem past dan de duurste. Dus als de klant beter een 13" kan gebruiken, maar interesse toont voor een 15" zal ik daar ook naar sturen, ook al levert die 15" 600 euro meer op. Klanttevredenheid en -binding is veel belangrijker dan short-term profit. Tevreden klanten komen terug, ontevreden klanten niet!

Met betrekking tot nieuwe MacBooks, zelfs APR's weten dus niet wanneer die komen. Het is zelfs zo erg dat we een keer een levering kregen met dozen die artikelcode's hadden die we niet kenden. Maken we ze open, blijkt er een nieuwe serie witte MacBooks in te zitten.

De desktop Ivy Bridge is nu overigens uit, dus ik verwacht op de korte termijn wel nieuwe iMacs, MBP's laten denk ik nog tot juni/juli op zich wachten.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
RoofTurkey schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:34:
[...]
Volgens mij was het ook meer een woordgrap, als in: Je kijkt juist wel naar je scherm, want anders zie je niet wat je aan het doen bent op je laptop ;)
Het punt is dat je de hele dag naar het scherm moet kijken, maar niemand eigenlijk op het scherm let wanneer ze een product kopen. Aantal pixels misschien, maar kijkhoeken en kleur weergave wordt nauwelijks op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
SpoekGTi schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:05:
13.3 inch non-gloss panel met het liefst een resolutie van 1920x1080 (is mogelijk kijk naar de iPad)
1920x1200 is veel fijner, meer verticale werkruimte. Maar het kan in ieder geval:
...matte 1920 x 1080 IPS displays on both the 13.3-inch and 11.6-inch models
http://www.theverge.com/2...enbook-prime-announcement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:24
Op 11 juni is het 2012 Worldwide Developers Conference. Denk toch echt dat daar de nieuwe Mac-lijn (zowel iMac als MBP (en wellicht 15" MBA?)) worden aangekondigd.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Conscience NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:23:
Op 11 juni is het 2012 Worldwide Developers Conference. Denk toch echt dat daar de nieuwe Mac-lijn (zowel iMac als MBP (en wellicht 15" MBA?)) worden aangekondigd.
Ik denk dat je bedoeld gepresenteerd. Aangekondigd zijn ze al toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14
Zygivt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:56:
[...]
Ik denk dat je bedoeld gepresenteerd. Aangekondigd zijn ze al toch?
Nee hoor, er is nog helemaal niks bekend over de nieuwe MacBooks. Het zijn alleen nog maar geruchten en er is dus nog niks officieel aangekondigd.

Ik verwacht de aankondiging ook op WWDC. is nog wel 1,5 maand weg maar de mobile Ivy Bridge processoren zijn dan ook nog niet verkrijgbaar.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
RobbieB schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:59:

Ik verwacht de aankondiging ook op WWDC. is nog wel 1,5 maand weg maar de mobile Ivy Bridge processoren zijn dan ook nog niet verkrijgbaar.
De Ivy Bridge quad-core mobile CPU's worden gelanceerd op 29 april.. Wij hebben woensdag al een HP DV7 binnengekregen met de nieuwe i7-3610QM.. (http://browse.geekbench.ca/geekbench2/628445)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Brm-G schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:08:
[...]

ik vraag me al tijden af wat die marges nu daadwerkelijk zijn? waar moet je aan denken bij macs en iPad (de basismodellen) 2/3%?
8-10%, aldus de directeur van de icentre in een interview met elsevier. tuurlijk, ipad zal waarschijnlijk wat minder zijn, apple care wat meer, accessoires wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:25
thijszor schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:20:
[...]

8-10%, aldus de directeur van de icentre in een interview met elsevier. tuurlijk, ipad zal waarschijnlijk wat minder zijn, apple care wat meer, accessoires wat meer.
Dat zijn nog redelijke marges. Dacht dat het kleiner was. Al is 8-10% nog altijd weinig natuurlijk, daar moet je immers nog de hele winkel van draaiende proberen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Een reseller krijgt meer korting naar mate ze meer produkten verkopen. (Op die manier is het voor kleine winkels erg lastig om te opereren).

Ik wil nu wel eens wat weten over de nieuwe case design :) ik hoop op een stoere kleur zoals titanium

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:57
Hoorde laatst iets geks.
Meerdere mensen op het werk spraken over een touchscreen.
Weet niet of het al voorbij is gekomen in dit topic.
Maar zou dat handig zijn zonder dat je hem kan draaien?
Lijkt me niet toch ik zou me dat niet voor kunnen stellen dat ik daar ook echt wat mee ga doen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

djkavaa schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:29:
Hoorde laatst iets geks.
Lijkt me niet toch ik zou me dat niet voor kunnen stellen dat ik daar ook echt wat mee ga doen.
op de achterkant van het lid? Lijkt me leuk. Kun je hem als tab en als laptop gebruiken, maar dan mag je flink in de buidel gaan tasen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djkavaa schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:29:
Hoorde laatst iets geks.
Misschien hadden ze het erover dat de Trackpad de volledige breedte van je laptop inneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Als de MBP aanpassingen zou krijgen, zou dan de prijs gewoon hetzelfde blijven? Of zou die omhoog gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:06
Meestal krijg je het nieuwe product voor dezelfde/huidige prijs. Tenzij ze natuurlijk een nieuw soort product op de markt brengen. Upgraden ze de inhoud van bijvoorbeeld de 15 inch macbook pro dan zul je die kunnen kopen voor de huidige prijs. De oude modellen zullen vervolgens weer iets goedkoper worden.

Dit is natuurlijk geen garantie, want apple heeft natuurlijk het laatste woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 22:52
Dat ze de nieuwe MBP maar snel releasen. :9
http://9to5mac.com/2012/0...n-and-super-fast-usb-3-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Hopelijk is dat allemaal zo'n beetje waar wat in die link staat..
Mensen meteen zeuren van ja, hoe sluit ik dan een ACD aan want ze zitten allebei aan een andere kant.. Terwijl een MBA dit ook heeft. En geen ethernetpoort, nou simpele oplossing, ethernet naar usb, net zoals de MBA. Hopelijk een standaard SSD'tje erin.. En dat je uiteraard zelf kunt upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:02
Jammer geen slimdrive meer.. Maar zie wel de mogelijkheid om 2 monitoren aan te sluiten (thunderbolt 2 dvi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
LightStar schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:06:
Jammer geen slimdrive meer.. Maar zie wel de mogelijkheid om 2 monitoren aan te sluiten (thunderbolt 2 dvi).
Hoezo een superdrive erin terwijl je die er ook gewoon los bij kunt krijgen en heeel wat ruimte bespaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
itsFuzeh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:11:
[...]

Hoezo een superdrive erin terwijl je die er ook gewoon los bij kunt krijgen en heeel wat ruimte bespaart?
Superdrive eruit hdd/ssd er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

itsFuzeh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:22:
[...]

Hopelijk is dat allemaal zo'n beetje waar wat in die link staat..
Mensen meteen zeuren van ja, hoe sluit ik dan een ACD aan want ze zitten allebei aan een andere kant.. Terwijl een MBA dit ook heeft. En geen ethernetpoort, nou simpele oplossing, ethernet naar usb, net zoals de MBA. Hopelijk een standaard SSD'tje erin.. En dat je uiteraard zelf kunt upgraden
En toch vind ik persoonlijk dat een ethernetport er nog wel bij hoort. Er zijn volgens mij genoeg bedrijven die een wifi netwerk te vatbaar vinden voor wardriving.
maar misschien heb je gelijk en voldoet een ethernet naar usb al genoeg voor een hoop gebruikers.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:51
Op macrumors.com staat dat de macbooks 11 juni aangekondigd worden op het Apple's Worldwide Developers Conference. Ze zullen beschikken over een ssd en een retina scherm.

linkje: http://www.macrumors.com/...nner-macbook-pro-at-wwdc/

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmendal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Dat ze razendsnel worden lijkt me een gegeven. Ik ben bezig met een uprgade naar een i5 modelletje nu (ipv Core 2 Duo) en ik denk dat dat al een groot verschil wordt (voor wat ik doe, namelijk fotobewerking).

Over een jaartje ga ik wel weer upgraden, als iedereen z'n 'oude' modelletjes weer van de hand doet voor een zacht prijsje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
LightStar schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:12:
[...]

Superdrive eruit hdd/ssd er in :)
Ik denk superdrive eruit, meer batterij erin.

Ik vrees voor de conventionele hd. Retina displays vereisen grafische kracht, dus meer batterij.
Voor mij is 128gb flash geheugen voldoende. USB3 ext hdtje is prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
mikevdzanden schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:08:
[...]

Ik denk superdrive eruit, meer batterij erin.

Ik vrees voor de conventionele hd. Retina displays vereisen grafische kracht, dus meer batterij.
Voor mij is 128gb flash geheugen voldoende. USB3 ext hdtje is prima! :)
Laten we hopen dat ze er een losse ssd in stoppen, zal zelf niet genoeg hebben aan 128GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
LightStar schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:18:
[...]

Laten we hopen dat ze er een losse ssd in stoppen, zal zelf niet genoeg hebben aan 128GB...
Ik denk dat de pro standaard 256 gaat krijgen als er uberhaupt een ssd in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:25
256GB standaard? Echt niet. Dan gaan de MBP's veel te duur worden in vergelijking met nu. Ik verwacht een kleine SSD (om te booten, OSX op te zetten en nog wat kleine software) icm met een HDD.

Ik heb nu een MBA met 128GB SSD maar merk dat ik toch wat schijfruimte te kort kom. Ik zou bovenstaande optie dus graag zien. Ben voor de air gegaan omdat ik de extra poorten van de MBP niet nodig had en de resolutie van de Air veel handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
uiteraard komt er een SSD in, lijkt me wel redelijk zekerheid. En voor de pro serie lijkt het me ook erg aannemelijk dat dit een 256 wordt en niet verwisselbaar zonder fixit. :')

Wellicht dat ze op de apple strategie blijven zitten dat het standaard relatief wel betaalbaar is maar dat het vel over je oren wordt getrokken als je een grotere wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Laatst online: 14-09 21:13
Underworld schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:00:
[...]

En toch vind ik persoonlijk dat een ethernetport er nog wel bij hoort. Er zijn volgens mij genoeg bedrijven die een wifi netwerk te vatbaar vinden voor wardriving.
maar misschien heb je gelijk en voldoet een ethernet naar usb al genoeg voor een hoop gebruikers.
Ik denk persoonlijk ook dat de ethernetpoort gaat verdwijnen, maar niks is zeker aangezien de getoonde afbeeldingen slechts mock-ups zijn en dus geen afbeelding van de werkelijke macbook pro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
De ethernet poort en de superdrive zijn eigelijk de enige 2 dingen die de behuizing "verplichten" zo dik te zijn. Haal die 2 weg en je kan veel dunnere behuizing maken :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Laatst online: 14-09 21:13
Persoonlijk hecht ik niet zo veel waarde aan hoe dun of dik mijn laptop is, maar meer aan dingen zoals batterijduur en dergelijke. Je kan ook een mooi design maken met dezelfde dikte als die de Macbook Pro's nu hebben. Echter gaat dit natuurlijk puur om de nummertjes, want dat is toch waar de gemiddelde consument naar kijkt denk ik.
Toch kijk ik heel erg uit naar de lancering van deze Macbook Pro's, ik ben namelijk van plan om mijn eerste Apple machine deze zomer aan te schaffen en dat gaat dus zeer waarschijnlijk een van deze nieuwe Macbooks worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Het gaat er om wat verkoopt en dat is In ieder geval geen dikke laptop meer in de toekomst.
Pagina: 1 2 Laatste