Painore schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:46:
[...]
Dan heb je dus ook gelezen waarom de prijs van de tablet €177 is en van de andere aanbiedingen de (prijs zonder korting/2). Dat heb je duidelijk niet door, dus of je leest niet vanaf het begin mee of je leest gewoon niet goed.
Ik heb de argumenten voor de prijs van 177 gelezen en begrepen.
Echter zijn er tot nu toe enkel producten aangeboden die alleen 4daagse-korting hadden.
Bij deze producten werd er uitgegaan van de vanafprijs voordat de 4daagse begon.
Anders gezegd:
de FB-korting geldt niet bovenop de 4daagse-korting
Hieruit is niet zeker of de FB-korting altijd van de vanafprijs uitgaat of niet.
Het kan zijn dat er uitgegaan wordt van de prijs met de streep er doorheen. En er kan uitgegaan worden van de prijs die gold voor de 4daagse (in het geval van het geurtje en de jas maakt het niets uit, bij de SGT wel).
Dankzij de werknemer weten we dat de FB-korting geldt op de prijs die voor de 4daagse gold.
Anders gezegd: de prijs van SGT wordt 177 euro.
In alle opzichten geldt het dus dat het 177 euro wordt. Wat cornfed echter zei was:
Tot nu toe kreeg je korting op de adviesprijs of vanafprijs.
Dat was zo bij het jasje als bij het geurtje.
Als dat ook zo is bij het tablet, dan is de korting €459-50%=229,50.
De dikgedrukte uitsprak klopt. Tot nu toe was het zo dat de adviesprijs gelijk was aan de prijs die voor de 4daagse gold.
Vervolgens gebruikt hij het magische woordje
als.
Als Wehkamp de adviesprijs gaat gebruiken om de korting overheen te halen:
Dan heeft de Wehkampwerknemer op FB verkeerde info gegeven.
Dan is de prijs van het tablet 230.
Oftewel, wat ik dus meteen bedoelde, cornfed zit niet fout. En je hele korte reactie sloeg nergens op, omdat cornfed wellicht het topic wel had doorgelezen.
De enige houvast die je trouwens dus hebt is de uitspraak van de werknemer op FB.
Of heb ik ergens gemist dat er in de voorwaarden staat dat er uitgegaan wordt van de prijs die voor de 4daagse gold en niet de vanafprijs waar een streep doorheen staat?
EDIT: Enige reden dat ik er zo op in ga, is omdat er zo kortaf en fel gereageerd werd. Er wordt meteen vanuit gegaan dat iemand het topic niet heeft doorgelezen, terwijl de redenatie van cornfed m.i. verkeerd begrepen werd.
[
Voor 9% gewijzigd door
Mythx op 17-04-2012 20:28
]