duderuud: Ik heb een vraag over garantie, ik ben al een tijde bezig
duderuud: Mijn HTC One X heeft sinds een paar dagen een storing ana het scherm. Het onderste deel werkt meestal niet meer goed.
duderuud: Ik heb al gesproken met iemand van HTC en met iemand van Dynafix
duderuud: HEt probleem blijkt nu echter te zijn dat de "bootloader" unlocked is geweest
duderuud: Dynafix zegt lettelrijk:
duderuud: Het defect aan het touchscreen is inderdaad hardware en heeft verder niets te maken met software storingen. Echter wanneer de bootloader is opengezet vervalt de garantie op het hele toestel, ondanks dat het toestel voor een andere klacht binnen komt
duderuud: In mijn ogen (en die van mijn rechtsbijstand) niet rechtmatig
Elle: Ik begrijp hierbij de frustratie, ik begrijp ook dat dit overkomt als bizar.
duderuud: Dat een software storing (is te relateren) niet onder garantie valt snap ik
duderuud: maar hardware heeft niks met software te maken, Dynafix zegt dat ook gewoon
duderuud: Dus hoe kunnen jullie dan bepalen dat het toch niet onder garantie valt?
duderuud: Garantiebepalingen horen volgens mij redelijk te zijn...?
Elle: Helaas kan ik hier niets aan veranderen, dit is de procedure van HTC en Dynafix. Unlocken van de bootloader is het veranderen van onze oorspronkelijke software en is illigaal. De standaard procedure is om eerst het toestel terug naar onze software te zetten voor een reparatie
duderuud: Leuk dat je dat stelt, let op:
duderuud: It is our responsibility to caution you that not all claims resulting or caused by or from the unlocking of the bootloader may be covered under warranty.
duderuud: let op de woorden NOT ALL CLAIMS
duderuud: Wat is precies NOT ALL claims?
duderuud: (Dit komt van jullie eigen site af, bron:
http://htcdev.com/bootloader/
duderuud: Daar staat dus NIET dat ALLE garantie vervalt
Elle: Ik weet wat er op onze website staat, bedankt
Elle: Inderdaad, niet alle
duderuud: HEt is dus NIET illegaal wat jij zegt...
Elle: In dynnafix wordt bepaald welke wel of niet onder de garantie word bepaald. Zij odnerzoeken dit
duderuud: Nee, Dynafix bepaald dat niet, dat doet HTC. HTC bepaald de garantievoorwaarden.
duderuud: Als HTC beslist dat waterschade onder garantie valt, dan zal Dynafix dit ook onder garantie vervangen (is een raar voorbeeld natuurlijk maar je snapt wat ik bedoel denk ik)
Elle: HTC werkt samen met Dynafix, waterschade valt nooit onder garantie. als wij tegen dynafix zeggen van wel gaan zij dit niet doen, omdat de garantie voorwaarden stellen dat waterschade neit odner garantie valt. Ik begrijp dat het heir echter niet oover waterschade gaat
duderuud: HEt beleid van Dynafix vloeit voort uit de voorwaarden van HTC toch?
Elle: U wist dat bij het unlocken van de bootloader er risico is dat een reparatie van het toestel NIET odner garantie zal zijn
duderuud: Dan kom ik terug op mijn basisvraag...
Elle: Dit is nu zo gebleken
duderuud: Wat valt WEL en wat valt NIET onder garantie bij het unlocken van de bootloader?
Elle: Ik begrijp dat u dit niet aangenaam vind, maar ik kan heir niets aan veranderen.
duderuud: Prima, maar ik wil wel graag antwoord op mijn vraag....lijkt mij niet zo moeilijk te beantwoorden toch?
Elle: Ik heb deze vraag al beantwoord en ik herhaal deze graag voor u
duderuud: Wees dan eerlijk en zet op de htcdev website dat de garantie ALTIJD vervalt bij het unlocken
duderuud: Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben
duderuud: Dat is toch geen vreemde gedachte?
duderuud: Dat staat dan nog los van het feit of dat reëel is of niet....
Elle: Dat is inderdaad geen vreemde gedachte, ik heb ook al drie keer gezegd dat ik u frustratie absoluut begrijp. Ik herhaal hierook bij het antwoord op uw vraag: Dynafix onderzoekt het toestel en bepaald of het toestel al dan niet onder garantie gerepareerd word na het unlocken van de bootloader. Ik heb uw toestel niet in mijn handen en ik ben geen monteur dus ik kan u dit niet via een chat gana utleggen
duderuud: Ik denk dat u mij niet helemaal begrijpt.
duderuud: HTC bepaald de garantievoorwaarden, niet Dynafix
duderuud: Laat ik het anders proberen
duderuud: Kunt u mij de garantievoorwaarden doormailen waar in staat wat wel en wat niet onder garantie valt?
duderuud: of hier knippen/plakken
Elle:
http://www.htc.com/uk/help/warranty-statement/
duderuud: O, dat is wel wat leeswerk, haha!
Elle: Is inderdaad een hele brief
Elle: Als na het lezen de garantievoorwaarden nog steeds onduidelijk zijn voor u dan mag u gerust terug contact opnemen
duderuud: Doe ik, dank voor de informatie. En ik ben niet echt boos hoor, het is meer een principiële kwestie

duderuud: Ik ben teleurgesteld.
Elle: Dat begrijp ik hoor. Ik neem het u ook niet kwalijk
duderuud: Wellicht tot een volgende keer, prettige avond alvast
Elle: Ik zou niet tevreden zijn moest ik in u situatie zitten