Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
Faraz schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:09:
Ik ben bang dat hij trouwens morgen pas arriveert;
Geen zending gevonden met deze barcode. Controleer de 3S-code en probeer het opnieuw. Vandaag besteld? Probeer het na 20.00u nog eens.
Ik begreep eerst niet hoe je aan die 3S-code kwam. Toen keek ik nog eens goed op de pagina van Dynafix, zag ik pas die knop Track & Trace vervoerder helemaal onderaan staan (viel me niet eerder op :o), blijkt ook nog dat die knop niet werkt in Firefox... niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
Eegee schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:09:
[...]

Ik begreep eerst niet hoe je aan die 3S-code kwam. Toen keek ik nog eens goed op de pagina van Dynafix, zag ik pas die knop [afbeelding] helemaal onderaan staan (viel me niet eerder op :o), blijkt ook nog dat die knop niet werkt in Firefox... niet handig.
Jawel, je moet in de paginabron zoeken naar '3S', dan kom je uit op de link waar die track-trace knop naar verwijst ;) Hij arriveert vanmiddag al, dus heb mijn tel binnen 5 dagen al terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disrupt0r
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
Disrupt0r schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:54:
Helaas heb ik ook al een tijdje problemen met mijn HTC One X

Mijn toestel kan voor de tweede keer weer terug voor reparatie. Heb twee weken terug mijn toestel ingeleverd omdat ik problemen had met mijn g-sensor (kan niet switchen naar landscape mode) Accelerometer is dus kapot. Reset haalt helaas niets uit en het ijken van de g-sensor wordt gewoon "afgebroken".

Goed, ik dus het toestel op laten halen en vorige week weer ontvangen. Het probleem leek twee dagen verholpen te zijn en ik kon het toestel gewoon draaien en het scherm draaide netjes mee. Vandaag lukt het opeens niet meer en wederom heb ik hetzelfde probleem. Ik heb HTC gebeld en die zeggen dat ze de laatste keer ook niets hebben kunnen vinden en het toestel zonder reparatie hebben terug gestuurd . Nu heeft HTC mij geadviseerd naar een service point te gaan zodat het daar gerepareerd kan worden terwijl ik wacht.

Morgen dus die kant op en hopen dat het direct verholpen kan worden (alhoewel ik op internet lees dat het een hardware fout lijkt te zijn).

Ik hou jullie op de hoogte
Uiteindelijk ben ik niet naar het service punt gegaan wegens een sollicitatie en ik bereikbaar moest blijven via mijn 06. Afgelopen dinsdag sloot een vriend mijn One X aan op zijn autoradio door middel van een jack 3.5 mm en raar genoeg kantelt hij vanaf dat moment weer goed.

Het lijkt wel alsof de jack iets heeft aangedrukt wat het probleem heeft verholpen. Om heel eerlijk te zijn ben ik hier niet zo blij mee gezien het probleem dus ook weer kan terug keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
shameete schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:38:
de mijne is ook inmiddels voor de 3e keer weg.
eerste keer ging ie voor het wifi probleem, bij dynafix creeren ze vervolgens hun eigen problemen, namelijk dat het speakertje het na reparatie niet meer doet.
en de 2e keer dat ie daarvoor weg ging kreeg ik de melding dat ze geen fout hadden gevonden.

inmiddels heb ik zwart op wit staan dat dit de laatste keer is dat ie wordt gerepareerd, als het ze dan nog niet lukt dan wordt er 'geëscaleerd'
en zojuist m'n telefoon retour gekregen.
eindelijk lijkt het speakertje weer te werken, maae ik heb er wel een compleet nieuwe achterkant voor gekregen. _/-\o_
ding zit in elk geval helemaal in de blauwe folie, en cameraglaasje e.d. is weer krasvrij :)
al met al lijkt het erop dat het op de valreep toch nog goed is gekomen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:53
Ik heb waarschijnlijk een defecte htc one X ik heb namelijk het volgende.
Als ik mijn koptelefoon aansluit of mijn speakers in de 3.5mm jack geeft de telefoon vaak aan dat er niks in zit terwijl ik hem er toch echt helemaal induw. En als hij hem dan wel pakt kan hij er na een paar minuten ineens mee kappen. Ook heb ik de laatste tijd steeds vaker dat me scherm flikkert wanneer de telefoon op de laagste helderheid staat. Wat denken jullie toch maar even met dynafix bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
M3lvinG schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:51:
Ik heb waarschijnlijk een defecte htc one X ik heb namelijk het volgende.
Als ik mijn koptelefoon aansluit of mijn speakers in de 3.5mm jack geeft de telefoon vaak aan dat er niks in zit terwijl ik hem er toch echt helemaal induw. En als hij hem dan wel pakt kan hij er na een paar minuten ineens mee kappen. Ook heb ik de laatste tijd steeds vaker dat me scherm flikkert wanneer de telefoon op de laagste helderheid staat. Wat denken jullie toch maar even met dynafix bellen?
Nee, met HTC bellen ;) Of chatten. http://www.htc.com/nl/contact/
Op laagste helderheid valt flikkeren meer op volgens mij, dus daarvoor zou ik niet direct bellen (tenzij het scherm echt helemaal uit gaat of zo), maar dan zou ik eerder voor die jack bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Ok mijn telefoon is weer binnen (maandag weg, vrijdag in huis... zeer snel dus!). Alles werkt tot nu toe prima en mijn WiFi signaal is weer top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
Faraz schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:48:
Ok mijn telefoon is weer binnen (maandag weg, vrijdag in huis... zeer snel dus!). Alles werkt tot nu toe prima en mijn WiFi signaal is weer top!
dat is wel opmerkelijk. Mijn toestel is op 25 augustus opgehaald om het wifi-probleem te repareren maar de status op de site van Dynafix zegt al weer tijden " Reparatie Intern - Wacht op onderdelen"
wat hebben ze in godsnaam met het toestel gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
na een weekend proberen e.d. kan ik eindelijk zeggen dat m'n HTC het weer prima doet. :)
had wel wat voeten in de aarde, 3x koerier over de vloer de nodige correspondentie, in gebreke stellingen enz.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/2012-09-17%2011.31.43.jpg
jammer dat het niet gewoon bij 1 reparatie kon blijven.
imho had het dat gemakkelijk kunnen zijn namelijk.. als ze er maar een behoorlijke uitgangscontrole op na hielden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:33
Mijn One X wordt morgen opgehaald, wifi-probleem en regelmatig spontaan uitvallen en weer opnieuw starten. Overigens ben ik niet zo tevreden over het glas ten opzichte van mijn sensation. Die kraste in ieder geval minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
AnthonyR schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:57:
Mijn One X wordt morgen opgehaald, wifi-probleem en regelmatig spontaan uitvallen en weer opnieuw starten. Overigens ben ik niet zo tevreden over het glas ten opzichte van mijn sensation. Die kraste in ieder geval minder snel.
Dat vond ik dus ook t.o.v. mijn Legend. Mijn telefoon is volgens de status verstuurd naar klant, maar de track and trace knop werkt niet :(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
maxtrash schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:29:
[...]

dat is wel opmerkelijk. Mijn toestel is op 25 augustus opgehaald om het wifi-probleem te repareren maar de status op de site van Dynafix zegt al weer tijden " Reparatie Intern - Wacht op onderdelen"
wat hebben ze in godsnaam met het toestel gedaan?
Ik wou dat ik je kon helpen, maar die van mij was binnen 4 dagen opgehaald, gerepareerd en weer netjes thuis geleverd. Als ik jou was zou ik toch even bellen met Dynafix.

Mijn telefoon (voorheen het welbekende wifi-probleem) werkt weer helemaal prima met goede WiFi ontvangst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
Hoe serieus kan je dat tracking systeem nemen?

Bij mij staat die nog steeds op in afwachting van toestel en hij is dinsdagavond opgehaald.

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 10:44
hallo.

Na het lezen van de minder leuke reacties over de wifi problemen heb ik even gebeld met htc.
Ik wil namelijk ook de one x kopen maar heb geen zin in gezeik met dynafix want daar heb ik al hele slechte ervaringen mee gehad.

De medewerker vertelde mij dat er 2 serie`s zijn waar de problemen voorkomen.
De serienummers die beginnen met ht23 of ht24, daar zijn de meeste wifi problemen gekomen.

Het zou natuurlijk leuk zijn als dit kan worden bevestigd door de mensen met wifi problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 07:37
exi22 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:57:
hallo.

Na het lezen van de minder leuke reacties over de wifi problemen heb ik even gebeld met htc.
Ik wil namelijk ook de one x kopen maar heb geen zin in gezeik met dynafix want daar heb ik al hele slechte ervaringen mee gehad.

De medewerker vertelde mij dat er 2 serie`s zijn waar de problemen voorkomen.
De serienummers die beginnen met ht23 of ht24, daar zijn de meeste wifi problemen gekomen.

Het zou natuurlijk leuk zijn als dit kan worden bevestigd door de mensen met wifi problemen.
Antwoorden kun je vinden in het andere topic waar je de vraag ook al heb gesteld.

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
Ik had last van het Wifi probleem en mijn telefoon opgestuurd naar Dynafix. Hij is vandaag teruggekomen en Wifi werkt weer perfect. Alleen zit er nu een klein scheurtje in de behuizing in de linker bovenhoek. Verwacht dat ze hem daar hebben open gemaakt. Zal ik de telefoon nu weer moeten terugsturen?

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
frankdewildt schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 20:14:
Ik had last van het Wifi probleem en mijn telefoon opgestuurd naar Dynafix. Hij is vandaag teruggekomen en Wifi werkt weer perfect. Alleen zit er nu een klein scheurtje in de behuizing in de linker bovenhoek. Verwacht dat ze hem daar hebben open gemaakt. Zal ik de telefoon nu weer moeten terugsturen?
Dat is aan jezelf om te bepalen. Als je je eraan stoort of verwacht te gaan storen, gewoon terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Morgenvroeg wordt m'n One opgehaald voor de 2e keer vanwege Wifi. Hopelijk gaat het nu wel gerepareerd worden...

Speciaal hiervoor micro-sim adapters van Ebay gekocht zodat ik m'n micro-sim in m'n Desire zolang kan gebruiken...past het met geen mogelijkheid in het sim-slot. Dan maar een week/2 weken zonder telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 18:29
Piet91 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:09:
Morgenvroeg wordt m'n One opgehaald voor de 2e keer vanwege Wifi. Hopelijk gaat het nu wel gerepareerd worden...

Speciaal hiervoor micro-sim adapters van Ebay gekocht zodat ik m'n micro-sim in m'n Desire zolang kan gebruiken...past het met geen mogelijkheid in het sim-slot. Dan maar een week/2 weken zonder telefoon...
bij de meeste providers kan je gratis je micro sim omwisselen voor een gewone sim. en anders om natuurlijk.
tenminste dit is zo bij vodafone. gewoon even de winkel binnen lopen van je provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 22:50

Saffie_time

Why use this? 42!

Ook ik heb spontaan vandaag last van de WiFi bug. Mijn vraag aan jullie is welke backup er gebruikt is voor data, Apps en contacten? Gaat om een un-rooted toestel.
Kan er wel redelijk wat vinden in de store maar heb er 0 ervaring mee en de HTC backup weet ik van de legend dat die niet erg goed werkte.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
stefan-smit20 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 21:02:
[...]

bij de meeste providers kan je gratis je micro sim omwisselen voor een gewone sim. en anders om natuurlijk.
tenminste dit is zo bij vodafone. gewoon even de winkel binnen lopen van je provider :)
Met een beetje gepruts is het me toch gelukt. En nou kom je er ook achter hoe zo'n fijn toestel de One X eigenlijk is (snelheid, grootte van scherm, resolutie, werkende volumeknoppen - vooral dat laatste is handig op de Desire met het flashen van een ROM e.d. :/ )

Gisteren mail gerkegen dat ie verzonden word. Deze keer is 'onderdeel vervangen', vorige keer was dat 'moederbord vervangen' en toen geen resultaat. Hopelijk nu wel, en laten ze de behuizing ook goed erop zetten (licht lekte langs de randen; heb dit alleen niet doorgegeven...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06
Vorige week mijn telefoon op laten sturen via het Bussiness Center van KPN. Ik had mijn telefoon geroot, maar weer deze weer gerelocked en dmv RUU originele software erop gezet. Sinds enige tijd had ik problemen met het wegvallen van geluid uit de speaker. Daarnaast heeft GPS nooit goed gewerkt en had ik nog regelmatig last van een flikkerend scherm. Ook het spontaan opstarten van de telefoon had ik als klacht genoemd.

Vandaag een smsje gehad van Teleplan dat ze een prijsopgave hebben verzonden :S. Ik dacht wtf, wat is dit nu weer? Ik kijken in mijn mailbox, zijn de repatiekosten 217 euro!!! Uit te voeren reparatie: vervangen elektronisch component.

Ik gelijk contact opgenomen met Teleplan, omdat hardware toch echt onder garantie valt. Geven ze aan dat doordat andere software op de telefoon is gezet, de hardware kapot is gegaan. Dit is uiterst vreemd aangezien ik alleen de stock rom met root access erop heb gezet. Verder geen aanpassingen of wat dan ook.

Teleplan stuurt nu het reparatierapport op naar het Bussiness Center. Vanmiddag maar even langs rijden.

Hebben meer mensen problemen gehad met garantie-afhandelingen doordat het toestel gerelocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HTC one X gekocht via GSMeasy, nu merk ik dat ik last heb van het wifi probleem. Wat is de snelste manier om te te laten verhelpen via de garantie? Via HTC zelf of via GSMeasy?

Ik heb de telefoon ook vereleken met de HTC one X van een maat van mij, en mij valt het op dat mijn LED lampje erg zwak is vergeleken met die van hem (lees bijna niet zichtbaar). En mijn volume van de speaker ook veel zachter is als de One X van hem. Zijn dit dingen die ook onder garantie vallen? En die ik dan tegelijk kan claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:53:
Ik heb een HTC one X gekocht via GSMeasy, nu merk ik dat ik last heb van het wifi probleem. Wat is de snelste manier om te te laten verhelpen via de garantie? Via HTC zelf of via GSMeasy?

Ik heb de telefoon ook vereleken met de HTC one X van een maat van mij, en mij valt het op dat mijn LED lampje erg zwak is vergeleken met die van hem (lees bijna niet zichtbaar). En mijn volume van de speaker ook veel zachter is als de One X van hem. Zijn dit dingen die ook onder garantie vallen? En die ik dan tegelijk kan claimen?
Via HTC zal het snelste gaan. GSMEasy stuurt hem ook op lijk mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodneyDekkers
  • Laatst online: 12-05-2021
Onderstaand mijn problemen met de One X. Hoop dat iemand suggesties voor me heeft want ik weet het echt niet meer...

Zowel ik als mijn zusje hebben een One X sinds release. De mijne heeft nooit problemen gehad, die van mijn zusje na een paar weken al. De telefoon vraagt meerdere malen per dag om de pincode, alsof de verbinding met sim of netwerk is verbroken. Hij start niet opnieuw op, maar gaat rechtstreeks naar het pin-scherm. Dit gebeurt 5 tot 15 keer per dag, en dan is ze niet bereikbaar tot ze haar pin opnieuw invoert. Ze heeft bij T-Mobile een nieuwe sim aangevraagd, dat verhielp het probleem niet. Met mijn eigen T-Mobile sim, in haar telefoon, lijkt het probleem zich niet voor te doen. Met haar sim in mijn telefoon, lijkt er ook niks aan de hand! Ik kan dit helaas niet langer dan een paar uur testen.

De telefoon is vervolgens 4x naar Dynafix geweest, waarvan de eerste twee keer een herinstallatie is uitgevoerd (ja, dat had ik zelf natuurlijk ook al gedaan). De derde keer eindelijk een boardswap, dat leek het verholpen te hebben, maar na een paar weken begon het opnieuw. Nu is de telefoon voor de vierde keer opgestuurd en heeft Dynafix hem omgeruild. Een compleet ander toestel, gezien aan het feit dat de kleine beschadiging op de behuizing verdwenen is en serienummer en IMEI veranderd.

En nu komt het... bij dit nieuwe toestel doet hij precies hetzelfde! Aan het toestel kan het niet meer liggen, zou ik zeggen. De simkaart gaan we proberen opnieuw te laten vervangen, maar daar zal T-Mobile wel weer een euro of 20 voor in rekening brengen.

Kent iemand dit probleem icm T-Mobile? Heeft iemand suggesties? Ik kan op fora alleen verhalen vinden over het Amerikaanse T-Mobile, maar ik neem aan dat dat netwerk anders is en dus niet gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Nieuwe telefoon hoeft niet, kan ook nieuwe behuizing en moederbord zijn (waardoor je IMEI veranderd)

Voor de rest zou ik er moedeloos van worden inderdaad, nogmaals nieuwe simkaart proberen mja :s

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Je zou eventueel eens een paar dagen kunnen testen door elkaar toestel te gebruiken. Is misschien lastig ivm apps en instellingen maar dan kom je er achter of het echt aan de sim ligt. Komt het dan voor bij jou toestel icm de simkaart dan weet je 100% waar het proleem echt ligt en dat geeft ook rust. Je kan dan daarop actie ondernemen.

Je zus zou ook een eenvoudig prepaid kaartje van een andere provider kunnen halen voor een paar euro en daarmee even testen. Dan heb je er zelf geen ongemak van.

Als het probleem is opgelost, contact opnemen met de provider om te zien wat ze voor je kunnen doen.
Heb ergens in de Topics van de One X ook gelezen dat sommige een klein stukje papier bij de simkaart stoppen zodat deze beter aangedrukt wordt tegen de contacten. Zou je ook nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdobbela
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-05 09:38
Mijn ervaring met de garantie-afhandeling van HTC:

Op 24 september kocht ik een HTC One X van iemand via 2ehands.be, alle garantiepapieren zaten bij het toestel. Helaas bleek tijdens het weekend al snel dat de GPS niet nauwkeurig werkte: vond geen fix, zelfs niet na verschillende pogingen met a-GPS reset, flight mode, factory reset, etc.

Dan maar op maandag 1 oktober HTC gecontacteerd via de chat support. Nadat de HTC-medewerker enkele standaardvragen stelde, werd snel duidelijk dat het écht een fabriek/hardwareprobleem betreft en mocht ik de GSM in garantie terugsturen. Er werd een afspraak gemaakt om woensdag een koerier langs te sturen van Dynafix.

Zo gezegd zo gedaan, woensdag 3 oktober werd mijn telefoon opgehaald door Dynafix. Daarna hoorde ik er niks meer over, tot ik op woensdag 10 oktober HTC opnieuw contacteerde via de chat support. Daar vertelde de medewerker mij dat mijn telefoon hersteld was en eerstdaags opgestuurd zou worden via DPD. En inderdaad, donderdag 11 oktober vond ik mijn One X terug in de brievenbus, mooi verpakt in een "Hello, I'm Back!"-doosje met alle papieren en een schermdoekje. De GPS werkt sindsdien zonder problemen (blijft enigszins minder accuraat dan mijn Polar unit, maar soit, doet perfect dienst voor turn-by-turn navigatie).

Al bij al zeer tevreden van de service van HTC/Dynafix. Als het goed is, mag het ook gezegd worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
founz schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:51:

<knip>

Teleplan stuurt nu het reparatierapport op naar het Bussiness Center. Vanmiddag maar even langs rijden.

Hebben meer mensen problemen gehad met garantie-afhandelingen doordat het toestel gerelocked is?
Een week later en nog niks wijzer. Teleplan stuurt het volgende met een foto:
Beste

Op dit toestel is illegale software gevonden.
Wanneer een toestel aangekocht is zal er op dit scherm steeds *LOCKED* staan. Dit wil zeggen dat het toestel door HTC geblokkeerd is zodat er geen andere ROM versies op kunnen draaien.
Een gebruiker kan deze *LOCKED* echter omzeilen door een illegaal programma te downloaden , niet goedgekeurde toepassingen / downloads door HTC.
Hierdoor zal het mogelijk zijn voor de gebruiker om andere ROM versies op zijn toestel te kunnen installeren en te gebruiken.
Wanneer men dit gedaan heeft komt er dus *RELOCKED* te staan.

Het is echter niet mogelijk om aan te geven welke illegale software erop gezet is of van welke website de gebruiker deze software heeft gehaald.
Illegaal zeggen ze dan. HTC biedt deze service zelf aan... COntact met HTC levert ook weinig op:
Het installeren van een andere ROM op de telefoon valt buiten garantie als dit het besturingssysteem aantast. Dit kan gebeuren en dit is ook de reden dat het unlocken van de bootloader op eigen risico is. De ROM kan software problemen veroorzaken in het besturingssysteem wat niet met een harde reset kan worden verholpen.

Als tijdens de reparatie blijkt dat de software is aangetast, dan valt dit buiten garantie en moeten ze het moederbord vervangen en zetten ze de originele ROM van de One X terug waarna de telefoon weer aan de garantievoorwaarden voldoet en de rest van de reparatie kosteloos kan worden uitgevoerd.

Dit is dan ook waar de factuur voor is. Voor het vervangen van het moederbord en het terugzetten van de originele ROM. Het moederbord is het binnenwerk van de telefoon dus dit is helaas een duur onderdeel.
Ze zeggen dat de software is aangetast en ze daarom het moederbord moeten vervangen. Echt van de zotte, maar goed...

Niemand zo te horen ervaring met soortgelijke issue's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodneyDekkers
  • Laatst online: 12-05-2021
MikeOO schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:31:
Je zou eventueel eens een paar dagen kunnen testen door elkaar toestel te gebruiken. Is misschien lastig ivm apps en instellingen maar dan kom je er achter of het echt aan de sim ligt. Komt het dan voor bij jou toestel icm de simkaart dan weet je 100% waar het proleem echt ligt en dat geeft ook rust. Je kan dan daarop actie ondernemen.

Je zus zou ook een eenvoudig prepaid kaartje van een andere provider kunnen halen voor een paar euro en daarmee even testen. Dan heb je er zelf geen ongemak van.

Als het probleem is opgelost, contact opnemen met de provider om te zien wat ze voor je kunnen doen.
Heb ergens in de Topics van de One X ook gelezen dat sommige een klein stukje papier bij de simkaart stoppen zodat deze beter aangedrukt wordt tegen de contacten. Zou je ook nog kunnen proberen.
Dank voor de suggesties, ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
  • Laatst online: 12-09 20:54
founz schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:56:
[...]

Een week later en nog niks wijzer. Teleplan stuurt het volgende met een foto:

[...]

Illegaal zeggen ze dan. HTC biedt deze service zelf aan... COntact met HTC levert ook weinig op:

[...]

Ze zeggen dat de software is aangetast en ze daarom het moederbord moeten vervangen. Echt van de zotte, maar goed...

Niemand zo te horen ervaring met soortgelijke issue's?
Het klopt dat dat de garantioevoorwaarden van HTC zijn, maar dat zegt niets over de wettelijke verplichting die jouw verkoper heeft t.o.v. jou. Die moet gewoon zorgen dat een en ander gemaakt wordt onder de wettelijke garantie die in boek 7 van het BW is geregeld.

Kortweg houdt dat in dat hij moet aantonen dat het gebrek ontstaan is door eigen toedoen van de klant. Dat gaat verder dan enkel te stellen dat de hardware kapot "kan" gaan door "illegale" software er op te zetten.

Inmiddels is bovendien wel duidelijk dat de HTC in grote oplage serieuze problemen heeft, en dat deze problemen niets te maken hebben met het gebruik van illegale software.

Overigens is het gebruik van de term "illegale software" wel opmerkelijk bij een Android telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:34
Om aan te tonen hoe groot de problemen zijn, de mijne gaat morgen voor de 5e keer weg voor reparatie, in vijf maanden tijd. In 2 van de 4 keer dat hij van reparatie terugkwam vertoonde het toestel een nieuw of hetzelfde mankement.

Gaat goed :(

Edit: 2 reparaties zijn via Phone House aangemeld, die staan niet op mijn naam.
Ik hoef ook geen nieuwe, maar een goede. Als ik lees dat ik een boardswap heb gehad, dan is zo'n beetje alles vervangen lijkt me.

[ Voor 30% gewijzigd door jopie op 25-10-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Na / tijdens de 4e keer terugsturen kun je 'n nieuwe eisen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste oplossing dat bij Servicehandeling moet staan voor het bekende wifi probleem?

Ook mijn One X is bij Dynafix en daar staat nu Onderdeel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert_W
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-02-2023
Beste,

Mijn HTC One X heeft het welbekende wifi probleem, echter heb ik mijn toestel geroot.
Maar, het is een welbekend probleem, ook bij gebruikers die hem niet hebben geroot, HTC heeft dit toegegeven. Kan mijn toestel nog kosteloos gerepareerd worden of zullen ze dit niet doen omdat het probleem kan zijn veroorzaakt door de installatie van 'illegale software'? Mijn serie nummer is HT23, degene met de meeste problemen..

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Neem contact op met HTC voordat je 'm op gaat sturen? Dat kan toch niemand 100% zeker zeggen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
DENNIS79 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:35:
[...]

Het klopt dat dat de garantioevoorwaarden van HTC zijn, maar dat zegt niets over de wettelijke verplichting die jouw verkoper heeft t.o.v. jou. Die moet gewoon zorgen dat een en ander gemaakt wordt onder de wettelijke garantie die in boek 7 van het BW is geregeld.

Kortweg houdt dat in dat hij moet aantonen dat het gebrek ontstaan is door eigen toedoen van de klant. Dat gaat verder dan enkel te stellen dat de hardware kapot "kan" gaan door "illegale" software er op te zetten.

Inmiddels is bovendien wel duidelijk dat de HTC in grote oplage serieuze problemen heeft, en dat deze problemen niets te maken hebben met het gebruik van illegale software.

Overigens is het gebruik van de term "illegale software" wel opmerkelijk bij een Android telefoon...
Wat ik vreemd vind, is dat nergens is aangegeven dat de garantie vervalt. Het enige wat ze doen is kijken of de bootloader unlocked is geweest en vervolgens de klant laten opdraaien voor de reparatiekosten. Een medewerker van de helpdesk heeft mij de aanvullende garantievoorwaarden gestuurd. Hier staat iks in over het vervallen van de garantie indien de bootloader unlocked is geweest.

Daarnaast heb ik HTC meerdere malen gevraagd naar een reparatierapport. Als zij kunnen aangeven dat de problemen zijn veroorzaakt door het unlocken van de bootloader, dan hebben zij gelijk. Maar zij kunnen niks aantonen.

Het enige wat ik nu nog kan doen is een officiële klacht indienen, maar ik ben bang dat hier niks mee gedaan wordt.

ZIjn er nog anderen die een mogelijke oplossing hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Nou, ik heb ook contact gehad met HTC via de chat. Telefoon is geroot en kreeg vorige week ineens een vaag probleem met het touch screen wat aan de onderkant niet meer werkt.

Hier een chatlog:
Susan: Het lijkt hier om een hardware issue te gaan met het touchscreen.
Susan: Omdat u de ROM heeft aangepast, is de kans echter vrij groot dat uw toestel buiten garantie valt. Dit wordt niet door ons beslist overigens, maar door het reparatiecenter.
duderuud: JA, ik kan ook geen andere conclusie trkken
duderuud: Waarom zou dat zijn dan?
duderuud: Ik maak het ze juist makkelijker om dingen uit te sluiten....
Susan: Omdat Dynafix in veel gevallen dan het moederbord zal vervangen en de kosten daarvoor bij u in rekening brengt.
Susan: Met het unlocken van de bootloader kan de garantie komen te vervallen.
duderuud: En ik denk toch echt dat software en hardware qua touchscreen niks met elkaar te maken hebben
duderuud: Ja, voor software kan ik me dat voorstellen, niet voor een defect touch screen
Susan: Dat klopt, maar toch is de kans groot dat Dynafix uw toestel buiten garantie rekent.
duderuud: dat is toch echt hardware
duderuud: Dat kunnen ze proberen maar daar ga ik toch echt niet mee akkoord. Ze kunnen zich niet altijd verschuilen achter dat soort bepalingen
duderuud: Dat ze software problemen oplossen en kosten in rekening brengen prima, logisch. Maar niet voor een storing die daar niks mee te maken heeft
duderuud: En hoe gaat dat dan? Ik stuur het toestel op, die wordt (dat weet ik dus nu al) afgekeurd en krijg ik 'm dan ongerepareerd weer thuis? En moet ik dan nog onderzoekskosten ofzo betalen?
Susan: Ik wil u alleen maar waarschuwen. Als u het toestel aanbiedt ter reparatie en het valt buiten garantie, dan kost het u 40 euro om het toestel niet gerepareerd terug te krijgen namelijk.
Susan: U kunt het toestel inboeken voor reparatie. Als het buiten garantie valt, krijgt dan nadat uw toestel is onderzocht vanuit het reparatiecentrum een prijsopgave met de kosten toegezonden. Vervolgens heeft u 3 keuzes:

1) U laat het toestel repareren tegen betaling van deze kosten.

2) U ontvangt het toestel ongerepareerd retour tegen betaling van ca. 40 euro verzend- en onderzoekskosten.

3) U doet kostenloos afstand van het toestel (het toestel blijft achter in het reparatiecentrum).
duderuud: Ik spreek toch met HTC? Als het touchscreen kapot is, valt dat onder garantie of niet?
duderuud: simpele vraag toch?
Susan: Niet als uw toestel buiten garantie valt omdat u er een Custom ROM op heeft geinstalleerd.
duderuud: Goed, ik weet genoeg. Ik ga de telefoon opsturen en alvast mijn rechtsbijstand op de hoogte brengen want ik nu al hoe dit gaat lopen.
duderuud: BEdankt voor de info iig
duderuud: Nog een vraag trouwens: De garantie KAN vervallen....wanneer wel en wanneer niet?
Susan: Het is aan Dynafix om het te bepalen niet aan de klantenservice, vandaar dat ik zeg KAN en niet ZAL.
duderuud: Nee, htc beslist dat met het openzetten van de 'bootloader' de garantie KAN vervallen. Dus vraag ik aan htc wanneer wel en wanneer niet. Dat beslist HTC, niet het reparatiecentrum
Susan: Als het reparatiecenter besluit dat het moederbord vervangen moet worden, dan valt het toestel buiten garantie.
duderuud: Van de website van HTC: It is our responsibility to caution you that not all claims resulting or caused by or from the unlocking of the bootloader may be covered under warranty
duderuud: Dus wederom: Wanneer valt iets wel en wanneer valt iets niet onder garantie?
duderuud: Want ik kan dus aantonen dat de storing niet rom gerelateerd is
duderuud: Door de originele rom weer te draaien (wat ik nu doe)
Susan: Toch kan uw toestel buiten garantie vallen omdat u de ROM heeft aangepast, ik kan uw toestel niet inspecteren dus ook geen beslissing nemen helaas.
duderuud: Ok, dat begrijp ik. Toch wil ik graag antwoord op de vraag die ik al drie keer gesteld heb. Wat valt wel en wat valt niet odner garantie na het unlocken van de bootloader?
Susan: Met het unlocken van de bootloader kan het toestel geheel buiten garantie vallen.
duderuud: It is our responsibility to caution you that not all claims resulting or caused by or from the unlocking of the bootloader may be covered under warranty
duderuud: Welke dan wel en welke niet? Want dit staat op jullie eigen site
duderuud: Toch erg jammer dat ik hier geen antwoord op krijg.
Susan: het spijt me, maar het is niet aan mij om te bepalen wanneer een toestel buiten garantie valt of niet. Dit wordt altijd bepaald door het reparatiecenter. De melding op de website is er om u te waarschuwen zodat u zich bewust bent dat het unlocken van de bootloader negatieve gevolgen kan hebben voor de garantie.
duderuud: Ja, daar kunnen jullie dus alle kanten mee op. Door niet aan te geven wat wel en wat niet onder garantie valt kunnen jullie dus simpelweg alle garantieclaims afwijzen. Simpelweg door vaag te zijn.
duderuud: Nou ja, ik weet voldoende, dank voor de info. Prettige avond nog
De eerste 2 regels zeggen eigenlijk al alles: Het is een hardware issue (=garantie) maar omdat u een andere ROM heeft heeft u pech (afschuiven op vage voorwaarden mbt unlocken)

Naar mijn beste weten is de storing echt niet veroorzaakt door een ROM (lijkt me nogal logisch maar goed). Kan HTC dan ook echt een garantieclaim afwuiven omdat je de bootloader unlocked hebt?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
duderuud schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 16:50:
Nou, ik heb ook contact gehad met HTC via de chat. Telefoon is geroot en kreeg vorige week ineens een vaag probleem met het touch screen wat aan de onderkant niet meer werkt.

Hier een chatlog:

[...]

De eerste 2 regels zeggen eigenlijk al alles: Het is een hardware issue (=garantie) maar omdat u een andere ROM heeft heeft u pech (afschuiven op vage voorwaarden mbt unlocken)

Naar mijn beste weten is de storing echt niet veroorzaakt door een ROM (lijkt me nogal logisch maar goed). Kan HTC dan ook echt een garantieclaim afwuiven omdat je de bootloader unlocked hebt?
Ik heb hetzelfde probleem als jou. HTC blijft volhouden dat door het unlocken van de bootloader de problemen zijn ontstaan. Ik heb dagenlang een discussie gevoerd met iemand van de "technische" support, maar je komt daar geen steek verder. Vandaag ga ik een klacht de deur uitdoen om mijn gelijk te krijgen. Het kan niet zo zijn dat ze elk hardwareprobleem maar op de klant afschuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ja dat vind ik dus ook. Ik dacht handig te zijn door een simpele vraag naar het reparatiecentrum te sturen maar die roepen simpelweg "We hebben te weinig info om de vraag te beantwoorden, stuurt u 'm maar op".

Maar ja, dan ben je dus de Sjaak want dat kost je minimaal €40 onderzoeks kosten.
Dat hele wereldje is niet niet fris. Heb ook eens hetzelfde gedonder gehad met een iPhone 4 (en velen met mij, zie de verschillende Radar uitzendingen).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Bericht van Dynafix:
Beste meneer duderuud,

Hartelijk dank voor uw email.
Als de Bootloader eenmaal unlocked is houd dit in dat er gewerkt aan het toestel is door derden.
Dit betekent dat de kosten altijd buiten garantie zullen vallen.
Ervan uitgaande u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Best regards,

Dynafix Care B.V.
Natuurlijk...kon het toch niet laten te reageren:
Hallo Tom,

Deze discussie zal ik denk ik moeten voeren met HTC maar toch…

Het openzetten van de bootloader KAN invloed hebben op de garantie (dat is het officiële statement van HTC). Meer zeggen ze er niet over. Wanneer heb je dan wel en wanneer heb je geen garantie?

Een gedeeltelijk defect touchscreen is toch hardware? Dat heeft niks te maken met eventuele software storingen?

Groet,

duderuud
Maar goed, dit zal een gevalletje rechtsbijstand worden denk ik.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Wat een trieste bedoening zeg... "Het kan dat door software uw hardware kapot gaat" my arse...
Het wordt helemaal leuk als er mensen zijn die wel garantie krijgen (bij bijvoorbeeld het algemene WiFi probleem) en mensen die het niet hebben, terwijl die allebei de bootloader hebben unlocked, van de zotte.

Daar scoor je toch echt geen vrienden mee HTC!

Zeg dan duidelijk dat alle garantie (softwarematig / hardwarematig) vervalt bij unlocken van de bootloader...
Ook erg desastreus en ook zeker niet kloppend (software vs hardware) maar dan weet iedereen de risico's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Juist, ik heb net een discussxie met een collega hier.

HTC zegt: Het unlocken kan invloed hebben op je garantie.

Zeg er dan in ieder geval bij welke gevolgen het kan hebben. Dit is een kapstok statement waar je alles aan kan ophangen :(

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja 't is gewoon heel zuur... Zij denken 'ja simpel natuurlijk knaken rapen voor hardware' in dit geval...

Lastig, succes met de afhandeling :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik hou jullie wel op de hoogte.

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat het me niet zozeer om het geld gaat. Ik heb een leen iPhone (ik blijf het niks vinden) en er zijn 2 Xiaomi Mi-2's onderweg...dat is het punt niet.

Ik wil gewoon dat duidelijk is wat nou wel en wat nou niet onder garantie valt. En dat moet eerlijk en reëel zijn.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 07:30

Eelke Spaak

- Vlad -

Helaas heb ik ook last van het WiFi-probleem; het signaal wordt veel sterker door de rechterbovenhoek in te drukken.

HTC support vertelt mij dat ik ofwel mijn telefoon naar een KPN Business Center kan brengen, ofwel kan laten ophalen door Dynafix. Wat raden jullie aan? Ik lees niet echt positieve geluiden over Dynafix hier, maar als ik de verhalen over het KPN Business Center Arnhem (dichtsbijzijde hier; woon in Nijmegen) hoor, is dat ook niet echt super...

En heb ik de originele factuur nodig? Waarschijnlijk heb ik die niet meer. Op de HTC site kon ik weinig vinden.

Alvast bedankt :)

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
HTC checkt garantie naar aanleiding van je IMEI-nummer, je hebt 2 jaar garantie...
En de One X is er pas 7 maanden :) Wat betreft service, denk dat KPN 'm ook gewoon doorstuurt hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ha, nou wordt 'ie helemaal mooi, weer een reactie van Dynafix:
Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen. Hieronder vindt u onze reactie.

Het defect aan het touchscreen is inderdaad hardware en heeft verder niets te maken met software storingen. Echter wanneer de bootloader is opengezet vervalt de garantie op het hele toestel, ondanks dat het toestel voor een andere klacht binnen komt. Klachten die buiten de garantie vallen zijn inderdaad het unlocken van de bootloader, val-,druk-,stoot- en waterschade.
Ze geven het dus gewoon toe dat het een hardware storing is maar door het unlocken heb je toch geen recht op (hardware)garantie?
Nou breekt mijn klomp...ik geloof nooit dat dit rechtmatig is.

Dat is hetzelfde dat bijv. BMW voorschrijft dat je nooit zelf je wielen mag vervangen omdat je bij een motorschade geen garantie zou krijgen :?

Dit is gewoon onnozel. *Zucht*

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad, dat ze dat durven te stellen joh, stelletje lunatics! Contact opnemen met HTC nogmaals zou ik zeggen! Misschien kun je nog chatten nu, want dit is echt werkelijk waar van de zotte. Dynafix / HTC WTF :F

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 01-11-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Nou, volgende deel in deze episode, toch weer even chatten met HTC:
duderuud: Ik heb een vraag over garantie, ik ben al een tijde bezig
duderuud: Mijn HTC One X heeft sinds een paar dagen een storing ana het scherm. Het onderste deel werkt meestal niet meer goed.
duderuud: Ik heb al gesproken met iemand van HTC en met iemand van Dynafix
duderuud: HEt probleem blijkt nu echter te zijn dat de "bootloader" unlocked is geweest
duderuud: Dynafix zegt lettelrijk:
duderuud: Het defect aan het touchscreen is inderdaad hardware en heeft verder niets te maken met software storingen. Echter wanneer de bootloader is opengezet vervalt de garantie op het hele toestel, ondanks dat het toestel voor een andere klacht binnen komt
duderuud: In mijn ogen (en die van mijn rechtsbijstand) niet rechtmatig
Elle: Ik begrijp hierbij de frustratie, ik begrijp ook dat dit overkomt als bizar.
duderuud: Dat een software storing (is te relateren) niet onder garantie valt snap ik
duderuud: maar hardware heeft niks met software te maken, Dynafix zegt dat ook gewoon
duderuud: Dus hoe kunnen jullie dan bepalen dat het toch niet onder garantie valt?
duderuud: Garantiebepalingen horen volgens mij redelijk te zijn...?
Elle: Helaas kan ik hier niets aan veranderen, dit is de procedure van HTC en Dynafix. Unlocken van de bootloader is het veranderen van onze oorspronkelijke software en is illigaal. De standaard procedure is om eerst het toestel terug naar onze software te zetten voor een reparatie
duderuud: Leuk dat je dat stelt, let op:
duderuud: It is our responsibility to caution you that not all claims resulting or caused by or from the unlocking of the bootloader may be covered under warranty.
duderuud: let op de woorden NOT ALL CLAIMS
duderuud: Wat is precies NOT ALL claims?
duderuud: (Dit komt van jullie eigen site af, bron: http://htcdev.com/bootloader/
duderuud: Daar staat dus NIET dat ALLE garantie vervalt
Elle: Ik weet wat er op onze website staat, bedankt
Elle: Inderdaad, niet alle
duderuud: HEt is dus NIET illegaal wat jij zegt...
Elle: In dynnafix wordt bepaald welke wel of niet onder de garantie word bepaald. Zij odnerzoeken dit
duderuud: Nee, Dynafix bepaald dat niet, dat doet HTC. HTC bepaald de garantievoorwaarden.
duderuud: Als HTC beslist dat waterschade onder garantie valt, dan zal Dynafix dit ook onder garantie vervangen (is een raar voorbeeld natuurlijk maar je snapt wat ik bedoel denk ik)
Elle: HTC werkt samen met Dynafix, waterschade valt nooit onder garantie. als wij tegen dynafix zeggen van wel gaan zij dit niet doen, omdat de garantie voorwaarden stellen dat waterschade neit odner garantie valt. Ik begrijp dat het heir echter niet oover waterschade gaat
duderuud: HEt beleid van Dynafix vloeit voort uit de voorwaarden van HTC toch?
Elle: U wist dat bij het unlocken van de bootloader er risico is dat een reparatie van het toestel NIET odner garantie zal zijn
duderuud: Dan kom ik terug op mijn basisvraag...
Elle: Dit is nu zo gebleken
duderuud: Wat valt WEL en wat valt NIET onder garantie bij het unlocken van de bootloader?
Elle: Ik begrijp dat u dit niet aangenaam vind, maar ik kan heir niets aan veranderen.
duderuud: Prima, maar ik wil wel graag antwoord op mijn vraag....lijkt mij niet zo moeilijk te beantwoorden toch?
Elle: Ik heb deze vraag al beantwoord en ik herhaal deze graag voor u
duderuud: Wees dan eerlijk en zet op de htcdev website dat de garantie ALTIJD vervalt bij het unlocken
duderuud: Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben
duderuud: Dat is toch geen vreemde gedachte?
duderuud: Dat staat dan nog los van het feit of dat reëel is of niet....
Elle: Dat is inderdaad geen vreemde gedachte, ik heb ook al drie keer gezegd dat ik u frustratie absoluut begrijp. Ik herhaal hierook bij het antwoord op uw vraag: Dynafix onderzoekt het toestel en bepaald of het toestel al dan niet onder garantie gerepareerd word na het unlocken van de bootloader. Ik heb uw toestel niet in mijn handen en ik ben geen monteur dus ik kan u dit niet via een chat gana utleggen
duderuud: Ik denk dat u mij niet helemaal begrijpt.
duderuud: HTC bepaald de garantievoorwaarden, niet Dynafix
duderuud: Laat ik het anders proberen
duderuud: Kunt u mij de garantievoorwaarden doormailen waar in staat wat wel en wat niet onder garantie valt?
duderuud: of hier knippen/plakken
Elle: http://www.htc.com/uk/help/warranty-statement/
duderuud: O, dat is wel wat leeswerk, haha!
Elle: Is inderdaad een hele brief
Elle: Als na het lezen de garantievoorwaarden nog steeds onduidelijk zijn voor u dan mag u gerust terug contact opnemen
duderuud: Doe ik, dank voor de informatie. En ik ben niet echt boos hoor, het is meer een principiële kwestie :)
duderuud: Ik ben teleurgesteld.
Elle: Dat begrijp ik hoor. Ik neem het u ook niet kwalijk
duderuud: Wellicht tot een volgende keer, prettige avond alvast
Elle: Ik zou niet tevreden zijn moest ik in u situatie zitten
Ze wilen dus gewoon geen antwoord geven op de simpele vraag wat wel en niet onder garantie valt na een unlock. Ik snap wel waarom want dat kan nogal wat impact hebben op garanties in de toekomst (en verleden)...

* duderuud gaat voorwaarden doorlezen (40 pagina's)

Edit: In de garantievoorwaarde wordt met geen woord gerept over unlocken/bootloader. Er staat wel in dat software niet onder garantie valt, alleen hardware. En laat ik nou net problemen hebben met hardware :)

[ Voor 3% gewijzigd door duderuud op 01-11-2012 16:50 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak

Eelke Spaak

- Vlad -

Bizar verhaal duderuud. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat ze dit kunnen maken, ik zou dus gewoon voet bij stuk houden. Ik heb ooit iets gehoord dat ook die "warranty void if torn" stickertjes niet rechtsgeldig zijn hier in Europa. Plus er zijn gewoon wetten en richtlijnen over wat wel en niet onder garantie hoort te vallen (bv. Apple's 1jr standaard is ook niet rechtsgeldig; bepaalde producten hebben minimaal 2jr garantie, wat de fabrikant ook zegt).

En bedankt voor het antwoord CLB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijndankisgroot
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-11-2017
Ben benieuwd hoe je verhaaltje afloopt duderuud. Al kan ik zeggen dat het vaak in dit soort situaties een kwestie van geluk zal zijn. HTC zegt ook dat het aan dynafix is om te bepalen of iets onder garantie valt of niet. Heb nou net het geluk om iemand te treffen die in een goede bui is of iets dergelijks en het door de vingers ziet. Het is en blijven natuurlijk mensen die de uiteindelijke beslissingen nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Dat zou niet moeten kunnen. HTC beslist wat onder garantie valt en wat niet, Dynafix is alleen maar uitvoerend...(in theorie in ieder geval)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijndankisgroot
duderuud schreef op zondag 04 november 2012 @ 00:13:
Dat zou niet moeten kunnen. HTC beslist wat onder garantie valt en wat niet, Dynafix is alleen maar uitvoerend...(in theorie in ieder geval)
Daar heb je helemaal gelijk in. En uiteindelijk is dat ook zo. Ik ging in mijn vorige post meer mee met het argument dat HTC gaf, maar die deel ik niet. Daarom ben ik benieuwd of dit verhaal nog een positief eind krijgt!

[ Voor 10% gewijzigd door Mijndankisgroot op 04-11-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 11:01
Ik was vanmorgen bezig met downloaden van updates, viel mij plots op dat hij via mobiel netwerk aan het updaten was ipv via de wifi. Dus ik kijken bij wifi instellingen, zegt hij dat hij out of range was terwijl ik nog geen meter van de router verwijdert was... (mijn pc heeft wel verbinding via wifi, dus het ligt niet aan mijn router) heb een reboot geprobeerd, maar dat hielp niet.
Maar als ik mijn One X instel als Portable wifi hotspot, dan kan ik wel met me pc verbinding met me One X maken...
Iemand enig idee wat er mis kan zijn, anders zal ik morgenmiddag toch naar de Phonehouse moeten om gebruik van de garantie te gaan maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 23:58

Zorian

What the fox?

Toestel type : HTC ONE X POLAR WHITE SMARTCARE
Imeinummer : 000000000000000000
Klacht : Behuizing def./verkleurd
Diagnose : Behuizing defect / Verkleurd
Uit te voeren reparatie : Vervangen Behuizing (delen)
Reparatiekosten (incl. BTW) : € 216,59

Ook gezondheid.
Ze hebben hem een hele tijd geleden al een keer gerepareerd vanwege de WiFi-bug, en na een maandje of 2 kwam de behuizing eruit zetten. Ding lag dus half in 2 stukjes.
En dit is dus hun conclusie. Mijn schuld. Want zogenaamd de vliegtuigmodus op de verkeerde manier geïnterpreteerd. Bewijs het tegendeel maar eens, stelletje honden daar.

Zit helaas weinig anders op dan betalen.
Dit zijn mijn keuzes:

A: Je kiest voor reparatie van het toestel en zal de kosten voor jouw rekening nemen. Deze kosten kunnen dan enkel via
een pinbetaling afgerekend worden.

B: Je gaat niet akkoord met de prijsopgave. Je ziet af van de reparatie en doet afstand van het defecte toestel. Je ontvangt een vervangend toestel van een ander merk en type.

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 08-11-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijndankisgroot
Ik vind dat wel krom. Ze zouden ook optie C moeten aanbieden: je krijgt het toestel in huidige staat terug waarbij jij dan eventueel als compensatie voor de vervoerkosten betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak

Eelke Spaak

- Vlad -

Xereon schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:00:

Ook gezondheid.
Ze hebben hem een hele tijd geleden al een keer gerepareerd vanwege de WiFi-bug, en na een maandje of 2 kwam de behuizing eruit zetten. Ding lag dus half in 2 stukjes.
En dit is dus hun conclusie. Mijn schuld. Want zogenaamd de vliegtuigmodus op de verkeerde manier geïnterpreteerd. Bewijs het tegendeel maar eens, stelletje honden daar.

Zit helaas weinig anders op dan betalen.
Dit zijn mijn keuzes:

A: Je kiest voor reparatie van het toestel en zal de kosten voor jouw rekening nemen. Deze kosten kunnen dan enkel via
een pinbetaling afgerekend worden.

B: Je gaat niet akkoord met de prijsopgave. Je ziet af van de reparatie en doet afstand van het defecte toestel. Je ontvangt een vervangend toestel van een ander merk en type.
Ik snap dit niet helemaal. Begrijp ik goed dat hij uit elkaar viel zo'n beetje? Hoe kan dat te maken hebben met de vliegtuigmodus? (Vanuit hun standpunt gezien, bedoel ik.)

Edit: ah, gevoel voor humor stond kennelijk even uit. :O Dank u! :) Serieuze reactie nu: je hebt niets geks ermee gedaan? Bizar dan dat ze dat zomaar concluderen. Het lijkt me toch dat schade door hard vallen duidelijk te onderscheiden valt van constructiefouten...

[ Voor 9% gewijzigd door Eelke Spaak op 10-11-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik denk een grapje, alsof ie kon vliegen, en toen hard gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
Xereon schreef op donderdag 08 november 2012 @ 18:00:

<knip>
Wel toevallig dat jouw offerte even hoog is als die van mij. Bij mij zouden ze een moederbord gaan vervangen (boardswap). Ik heb het niet geaccepteerd en het toestel ongerepareerd terug laten komen. Klachtenbrief is inmiddels verstuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

Sinds 1 maand in het bezit van een Htc one x white. Super blij mee,tot er drie dagen terug allerlei problemen ontstonden met m'n beeldscherm/touchscreen.
Soms ging m'n scherm niet aan. Bleef zwart,alleen de onderste drie knopje lichtte op.
Ik had/heb een onwijs flikkerend scherm waar je bijna dizzy van werd als je er naar keek.
M'n scherm word soms helemaal roze spikkelig.
Hij blijft vaak hangen als ik 'm van z'n standby af wil halen en dan staan er vervormd letters op het scherm.
Vanmiddag stonden m'n letters zelfs in spiegelbeeld.

Mijn htc komt van Mtv mobile. Ik heb HTC zelf gebeld vanochtend, wat ik moest doen.
Man aan de telefoon raadde me aan factory reset te doen. Dit had ik zaterdag zelf al geprobeerd. Dit heeft niet geholpen.
Ook kon ik nog proberen m'n sim kaart eruit te halen. Heb ik ook nog gedaan,maar helaas dat was het ook niet.
Het schijnt dat dit probleem nog niet eerder is voorgekomen.
Baal onwijs.
Morgen breng ik 'm naar een servicepunt en dan maar afwachten hoelang het gaat duren.

Iemand anders met een dergelijk probleem?
Of enig idee wat het kan zijn?

HtcMirel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er tweakers die ervaring hebben met het vervangen van het scherm,de prijzen bij Dynafix zijn bekend, maar kan het ergens ook goedkoper. Online zie ik alleen prijzen <200EUR.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Heb de laatste tijden probleem gehad met het verbinden met het netwerk. vaak een kruisje en vaak geeft hij aan dat de verbinding vebroken omdat hde dienst niet beschikbaar is. wat zal ik doen? heb de telefoon al sinds april.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb nu al acht maanden een HOX, had vanaf het begin problemen met m'n scherm (één dode pixel, flikkeringen bij lage helderheid, plaatselijk gele gloed bij wit beeld), heb dit allemaal voor lief genomen. Nu is een week terug mijn wifi er mee opgehouden, althans, het doet het alleen als ik binnen een straal van 5 meter om m'n router heen ben. Reden genoeg om ermee naar de winkel te gaan denk ik zo, maar heb eigenlijk helemaal geen zin in dat gedoe... Heeft iemand een idee hoe lang zoiets kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik denk dat er in een topic met zo'n 600 posts vast wel wat ervaringen staan... Jammer, maar opsturen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb met m'n vorige HTC ook al issues gehad... Vind het prima telefoons, maar er gaat te veel mis, ik heb problemen gehad met zowel m'n Incredible S als mijn Sensation, en nu dus ook met de HTC One X. Ik denk dat ik hem wegdoe en een Nexus 4 of Lumia 920 aanschaf, ben er een beetje klaar mee. Zal morgen even langs het support point in Utrecht gaan (handig dat ze dan weer wel hebben, in de Vodafone winkel), face to face wordt je stukken beter geholpen dan aan de telefoon is mijn ervaring met HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
En nu openbaart zich weer een nieuw probleem, de luidspreker doet niets meer.
Geen geluid in Youtube, geen ringtone als iemand je belt, helemaal niets.
Dit wordt dus reparatie 6:
3x wifi
1x scherm
1x SIM slot wat het niet deed.

Het erge is dat van de 5 reparaties hij er na 2 weer direct terug kon omdat toestellen dus blijkbaar slecht getest worden voor het terugsturen naar de klant.

Ben benieuwd hoe reparatie 6 wordt opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Bij de 4e reparatie heb je al recht op 'n nieuw toestel, klinkt me ook stukken beter in de oren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik krijg nu het aanbod om middels escalatie een vervangend toestel te ontvangen. Ben inmiddels bij reparatie 6 eigenlijk helemaal klaar met dit ding. Ik wil liever bijbetalen en overstappen naar een One X+, waar hopelijk alle kinderziektes wel uit zijn. Heeft iemand dit ooit via HTC geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:25:
zijn er tweakers die ervaring hebben met het vervangen van het scherm,de prijzen bij Dynafix zijn bekend, maar kan het ergens ook goedkoper. Online zie ik alleen prijzen <200EUR.?
Dit zou ik ook heel graag willen weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
ik zou ook willen weten wat jij gedaan hebt, fartree2, (kheb nu zelf wel een LCD setje besteld via ebay, net geen 50 euro)
duderuud schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:38:

Edit: In de garantievoorwaarde wordt met geen woord gerept over unlocken/bootloader. Er staat wel in dat software niet onder garantie valt, alleen hardware. En laat ik nou net problemen hebben met hardware :)
is daar nog nieuws over?(kheb zelf ook gecheckt, ff snel zoeken op 'bootloader' of 'unlocken' levert idd niets op) dat is wel interessant om te weten, want dat wil zeggen dat je je nog steeds garantie zou hebben als je de bootloader unlock..
tenzij ze zichzelf ingedekt hebben in het begin: "THIS LIMITED WARRANTY DOES NOT AFFECT YOUR STATUTORY RIGHTS."

goed, verder vraag ik me ook af of ze kunnen zien of je een onderdeel van je HOX zelf vervangen hebt (je scherm bvb), aan "warranty void if seal is broken" stickers of aan serienummers of iets..?

[ Voor 6% gewijzigd door efari op 11-12-2012 16:49 ]

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Had zelf problemen met het scherm, ging niet meer aan, en als het aanging dan was de resolutie niet goed.
Of was dubbel en ondersteboven.
HTC gebeld, naar Dynafix dus, word me verteld dat de batterij is vervangen.
Het lijkt heel sterk dat dat het is, dus bereid me al voor om het weer terug te sturen.

Het terug krijgen van het toestel schijnt al een heel karwei te zijn, aangezien het dus 2 weken kan duren om me toestel terug te krijgen.
De klantenservice van HTC is echt beroerd, je hebt wellicht wel snel iemand aan het woord, maar qua informatievoorziening is het echt enorm beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shibbeh
  • Laatst online: 30-08 01:03
Ik zit helaas in exact hetzelfde bootje als jij. Ben jij hier ooit verder mee gekomen?

Telefoon geroot en een week later werkte het bovenste stuk van mijn touchscreen niet meer. Vervolgens heb ik dus de orginele ROM teruggezet en de bootloader opnieuw gelockt en vodafone het toestel laten innemen voor reparatie. Vervolgens wordt ik door een knul uit de Vodafone winkel gebeld die zegt dat ik geen gerantie heb doordat het toestel is geroot en alles een software matig probleem is. Ik heb toen aangegeven dat de root weg is en de orginele ROM weer op het toestel stond en dat de logische conclusie is dat het een hardware probleem is. Dat moest ik maar uitzoeken met Dynafix.

Aangezien ik niet het gevoel heb dat ik ook maar iets te maken heb met Dynafix, Vodafone is tenslotte de verkopende partij en heeft naar mijn idee ook de garantie plicht, ben ik maar met Vodafone gaan mailen. Die stellen dat ik "illegale software op uw toestel heeft laten plaatsen met betrekking tot het unlocken van uw toestel". Dat is natuurlijk kul, dus ik heb vervolgens gevraagd welke software precies illegaal is. Vodafone voelt er nu echter weinig voor om me verder te woord te staan en heeft me maar het telefoonnummer van Dynafix gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
Shibbeh schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:27:
[...]

Ik zit helaas in exact hetzelfde bootje als jij. Ben jij hier ooit verder mee gekomen?

Telefoon geroot en een week later werkte het bovenste stuk van mijn touchscreen niet meer. Vervolgens heb ik dus de orginele ROM teruggezet en de bootloader opnieuw gelockt en vodafone het toestel laten innemen voor reparatie. Vervolgens wordt ik door een knul uit de Vodafone winkel gebeld die zegt dat ik geen gerantie heb doordat het toestel is geroot en alles een software matig probleem is. Ik heb toen aangegeven dat de root weg is en de orginele ROM weer op het toestel stond en dat de logische conclusie is dat het een hardware probleem is. Dat moest ik maar uitzoeken met Dynafix.

Aangezien ik niet het gevoel heb dat ik ook maar iets te maken heb met Dynafix, Vodafone is tenslotte de verkopende partij en heeft naar mijn idee ook de garantie plicht, ben ik maar met Vodafone gaan mailen. Die stellen dat ik "illegale software op uw toestel heeft laten plaatsen met betrekking tot het unlocken van uw toestel". Dat is natuurlijk kul, dus ik heb vervolgens gevraagd welke software precies illegaal is. Vodafone voelt er nu echter weinig voor om me verder te woord te staan en heeft me maar het telefoonnummer van Dynafix gestuurd.
zou je ze kunnen zeggen dat er nergens in de garantievoorwaarden iets staat over unlocken van bootloader? ik zou graag hun reactie weten daarop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shibbeh
  • Laatst online: 30-08 01:03
efari schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:45:
[...]

zou je ze kunnen zeggen dat er nergens in de garantievoorwaarden iets staat over unlocken van bootloader? ik zou graag hun reactie weten daarop..
Daar zit ik inderdaad ook over te denken in zowel de garantievoorwaarden (lijkt mij dat dit nooit de volledige garantievoorwaarden kunnen zijn?) en de reparatievoorwaarden wordt daarover met geen woord gerept.
De garantie kan vervallen als je de schade zelf veroorzaakt, bijvoorbeeld als wordt vastgesteld dat er sprake is van vochtschade, val-, druk- of stootschade.
Lijkt mij ook moeilijk te vertalen naar een hardware matig defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
nee, dit is de volledige garantie-statement (.pdf) (wat eigenlijk best in de topicstart zou mogen staan..)

[ Voor 23% gewijzigd door efari op 24-12-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
efari schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:45:
[...]
Tijdens het unlocken van je bootloader krijg je eerst waarschuwingen over garantie bij het aanvragen van de unlock code. Daarna komt er tijdens het unlocken op je HOX in beeld:
"Unlocking the bootloader allows you to install a custom operating system ("OS").
A custom OS is not tested as thoroughly as your original ROM and your device may behave abnormally. This action may void your warranty and any legal terms between you and HTC for your device.
..."

Het is natuurlijk zo krom als een hoepel om een hardware probleem op een custom OS te proberen af te schuiven, maar als puntje bij paaltje komt, ben ik bang dat je aan het kortste eind gaat trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
maar zoals al eerder in dit topic besproken word: er staat "... MAY void ..."
dus het KAN de garantie laten vervallen, maar er staat nergens hoe/wanneer dat precies gebeurt..
en in de garantievoorwaarden staat het ook niet beschreven, dus ik vermoed dat wij wel gaan winnen..
eigenlijk zou iemand eens een advocaat moeten laten oordelen over deze onduidelijkheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Wat Holgersson al stelt, echt het enige wat HTC zou kunnen gebruiken om garantie af te knallen is het stukje
This action may void your warranty and any legal terms between you and HTC for your device.
Nog even heel vrij vertaald: Deze actie kan eventueel je garantie beïnvloeden bladiebla.

En nee, ik ben nog geen steek verder. HTC vertikt het namelijk om antwoord te geven op de simpele vraag wat dan nou onder garantie valt en wat niet bij het unlocken van de bootloader.
Ik weet wel waarom ze geen antwoord willen geven..er is namelijk geen goed antwoord!
Ja meneer, eh...eigenlijk bedoelen we dat de hele garantie vervalt
Dat kunnen ze niet maken en dan zouden ze ook die hele unlocktool niet mogen aanbieden. Dus dat is het niet.
Ja meneer, alleen hardwarestoringen vallen hier onder
Dat zou het goede antwoord zijn maar dat antwoord geven ze niet omdat ze dan een hele berg telefoons moeten repareren onder garantie en dat kost geld...ofwel, we mogen barsten.

Komt nog eens bij dat rechtsbijstand het maar een moeilijk verhaal vindt (boetloder? wasda??) dus het is hopeloos.

:(

PS. Als iemand hier een antwoord heeft gekregen op de hamvraag (dus wat wel of niet onder garantie valt na unlocken bootloader), hier graag posten! Daar kan je wat mee (of je rechtsbijstand)...

Ieder hier staat wel in z'n gelijk maar wederom geldt: Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel verschillende dingen. Dat is al wel duidelijk :(

[ Voor 12% gewijzigd door duderuud op 25-12-2012 02:45 ]

Motor-Forum.nl

• AnthonyR
Iemand al gehad dat zijn One X is weggeweest voor reparatie voor het Wifi probleem en dat het na een paar maanden weer terug is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Mijn HTC one X begon steeds te herstarten. Elke keer als het toestel herstart zag ik mijn HTC lockscreen clock en schakelde het toestel uit. Daarna zag ik "preparing sim" bericht. En op dat punt herstart mijn HTC tot een zwart scherm, ik kom dan ook niet verder.

Als ik op de power knop druk dan start de telefoon en herhaalt het proces. Als ik de simkaart eruit haal, dan werkt het toestel naar behoren. (Dus pas bij het registreren van het netwerk zal het probleem zich voordoen.)

De simkaart heeft er al een jaar ingezeten. De simkaart is ook getest in een ander toestel en vertoont geen problemen (bellen/ sms / internet). De One X heb ik een volledige reset gedaan incl. persoonlijke gegeven wissen. Hierbij is het probleem niet verholpen.

Na de laatste update werkt het weer wel naar behoren. Maar ben er nog wel sceptisch over. Wat zou het geweest kunnen zijn? zou een nieuwe simkaart (10euro) helpen?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Shit, hier dus ook een gevalletje dat een deel van het touchscreen niet meer werkt.
Bij mij nu aan de onderkant van het scherm...

wat zijn de kosten mocht het geen garantie worden ivm unlocked bootloader?

Hmmmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Niet online
Windkracht13 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 14:49:
Shit, hier dus ook een gevalletje dat een deel van het touchscreen niet meer werkt.
Bij mij nu aan de onderkant van het scherm...

wat zijn de kosten mocht het geen garantie worden ivm unlocked bootloader?

Hmmmmmm
€200 tot €250 gok ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adrie1993
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-02-2023
ik heb sinds de nieuwe update problemen met me telefoon
bijv met opstarten geen beeld krijg dan branden de onderste lampjes wel beeld niet) als hij dan opstart voer je de pincode in zet je hem standby (aan/uit) knopje dan weer aan en beeld zwart is of grijs of beeld door elkaar heen

met htc gebeld ik moest naar serivce punt daar zouden ze wat aan software doen helaas konden hun daar niks doen zeiden ze. ik moest heb opsturen maar duurde 3 weken... want ze stuurde hem naar htc belgie??
heb er voor gekozen om dat volgende week te doen maar kreeg bij thuis komst voor de eerste keer een telefoontje in beeld met een rode driehoek met een streep doorheen weet iemand wat?

hij is 3 maanden oud en denk dat ik hem maar opstuur en beste er van hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
Beste allen,

Ik heb sinds april 2012 een one X. Ik heb er nooit problemen mee gehad, niet qua wifi niet qua scherm.
Ik heb mijn One X sinds juni ongeveer geroot en geflasht en draai sindsdien een custom rom.

Sinds een week of 2 detecteert mijn mobiel geen headphones/luidsprekers als ik deze aansluit op de 3.5 mm jack. Als ik mijn mobiel reboot terwijl de jack is ingeplugd gaat hij wel in "headphone mode". Als ik hem daarna losplug blijft hij in headphone mode.

Ik heb al een factory reset gedaan en gelocked maar het probleem blijft aanwezig.. Opsturen leek mij de enige optie in dit geval. Als ik zo deze thread lees weet ik niet of dat wel zo handig is. Als ik 'm op stuur kunnen ze blijkbaar zeggen dat dit door mijn geunlockte bootloader kan komen...

Wat zal ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

fusion.fake schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:09:
Beste allen,

Ik heb sinds april 2012 een one X. Ik heb er nooit problemen mee gehad, niet qua wifi niet qua scherm.
Ik heb mijn One X sinds juni ongeveer geroot en geflasht en draai sindsdien een custom rom.

Sinds een week of 2 detecteert mijn mobiel geen headphones/luidsprekers als ik deze aansluit op de 3.5 mm jack. Als ik mijn mobiel reboot terwijl de jack is ingeplugd gaat hij wel in "headphone mode". Als ik hem daarna losplug blijft hij in headphone mode.

Ik heb al een factory reset gedaan en gelocked maar het probleem blijft aanwezig.. Opsturen leek mij de enige optie in dit geval. Als ik zo deze thread lees weet ik niet of dat wel zo handig is. Als ik 'm op stuur kunnen ze blijkbaar zeggen dat dit door mijn geunlockte bootloader kan komen...

Wat zal ik doen?
Ik heb ditzelfde probleem bij mijn Desire HD gehad en bij mij bleek het probleem in de custom rom te zitten icm. sommige apps. Ik zou nog wat met je roms proberen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargun
  • Laatst online: 17-12-2015
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag ook een HTC One X in mijn bezit. Mooi toestel, maar ik heb een probleempje met mijn camera. Bijgevoegde foto's laten zien dat er een rood vlekje/artifact zit op de camera / opname. (Excuses voor de onhandige links :) ).

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/5qsb0qtoh08yeo1/Voorbeeld1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/mm51fm010g5ipmf/Voorbeeld2.jpg

Na wat zoeken op diverse fora zag ik dat het aan de firmware zou kunnen liggen. Heb alle updates gedraaid, maar het probleem blijft bestaan. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Kent iemand het probleem (in ieder niet eerder gemeld hier), dat bij sommige filmpjes/geluidsfragmenten de muziek hapert als het te hard is? Ik laad gewoon filmpjes van mijn telefoon (dus geen buffer), en ze werken prima op een lager volumeniveau..
Het is best wel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spontane breuk in het scherm.

Vannacht is er, terwijl mijn HTC One X aan de oplader lag spontaan een breuk in mijn scherm ontstaan. Is dit een bekend probleem?

https://twitter.com/Rensq...96533948144689152/photo/1

Het toestel is van begin april 2012. En ik ben er extreem zuinig op. Ik vermoed dat er een oorzaak ligt in de verhitting door het opladen.

Als ik de horrorverhalen van hierboven lees, weet ik niet of ik het wel ga laten repareren. Maar als ik het niet doe, kan dan de garantie vervallen? Of kan het nog verder breken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Sinds juli in bezit van de One X naar volle tevredenheid, los van een val met een kapot scherm tot gevolg.
Sinds 2 dagen ineens belabberde WiFi ontvangst. Drukken tussen volumeknop en camera doet de ontvangst weer minimaal bereik naar maximaal schieten (en terug na loslaten). Met HTC gechat en hij wordt morgenavond opgehaald.

Hoop maar dat ze het niet proberen af te schuiven op de eerdere val (er is op de behuizing nog steeds wat valschade zichtbaar), dan wordt ik boos... :( Maar laten we daar niet op vooruit lopen, vooralsnog uitstekende service van HTC :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Voor de leden die het bekende WiFi probleem hebben met de One X of een andere reparatie, succes met Dynafix. Mijn telefoon had een WiFi probleem en ben nu nog veel verder van huis. |:(

Reparatie 1, geen succes, reparatie 2, geen succes en nu de One X terug met een boardswap maar geen werkende speaker.... bedankt Dynafix. Wat een drama bedrijf is dat. Hoe moeilijk kan het zijn om die diag test te doen? Hierna lees je gelijk uit dat er nog iets stuk is.

Het hele HTC One X ellende verhaal is hier te vinden.

Maandag krijg ik te horen of mijn HTC one X geruild word voor een nieuwe. :'( :'(

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Heb dus ook het wifi probleem gehad
Nadat ik vorige week dinsdag via HTC Chat een afspraak had gemaakt om hem ter reparatie aan te bieden is ie de volgende dag opgehaald .

afgelopen woensdag was ie weer terug ( 1 week dus ), mn wifi is weer als vanouds

heb absolut niets te klagen gehad bij zowel htc als bij Dynafix care

Het kan dus ook goed gaan :)

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 22-1-2013 18:53:59
Order - Bevestigd 22-1-2013 18:54:00
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 24-1-2013 9:58:37
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 24-1-2013 9:58:38
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 29-1-2013 9:39:51
Reparatie repair center - In behandeling 29-1-2013 11:04:38
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 29-1-2013 12:46:42
Reparatie repair center - Voltooid 29-1-2013 12:46:42
Logistiek - Product klaar voor retourzending 29-1-2013 16:40:41
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 29-1-2013 17:31:37

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.

Servicehandeling: Onderdeel vervangen

Servicehandeling: Software update

Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 3.14.401.31 ( 002, 032 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Ik heb nu de volgende problemen:

Scherm is al 2 keer gerepareerd. Maar blijkbaar niet goed want het glas laat nu los. Resultaat: Touchscreen werkt niet altijd meer.
Ontvangst is de laatste twee maanden zeer slecht, vaak een kruisje terwijl andere naast me met dezelfde provider wel bereik hebben.De enige manier om weer ontvangst de krijgen is op nieuw opstarten en zelfs dan valt hij vaak weg. (dit zorgt ook voor een gigantische battery drain)
De batterydrain dus. binnen 3 uur leeg.
Valt met een kwart batterij of een halve heel vaak uit als hij iets te veel doet, muziek lusiteren en browsen tegelijk kan hij niet tegen.

Als ik een nieuwe telefoon binnen heb laat ik deze maken.. DIt moet allemaal wel onder garantie vallen en zodra dit is gebeurt gaat de HOX na een jaar (ontrouwe) dienst de verkoop in.

Jammer wilde htc echt een kans geven maar blijkbaar had ik net de verkeerde.

Gelijk ook de reden waarom ik niet voor de HTC 8x ben gegaan maar voor de L920.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Laatst online: 14-09 01:48
Ook mijn One X van het eerste uur (die ik 'gewonnen' heb bij het tweakers/HTC event) heeft sinds een aantal weken last van de welbekende slechte WiFi ontvangst :'( . Dit is denk ik vooral duidelijker geworden sinds de overstap van KPN naar UPC, waarbij een nieuw modem hoort met blijkbaar slechtere WiFi antenne. Door drukken op de bekende plek achterop is de ontvangst perfect, na loslaten is de ontvangst waardeloos. Zelfs dichtbij de router met goede ontvangst valt de verbinding regelmatig opeens weg :/. Even een vervangende telefoon fixen (gedoe natuurlijk met die microsim) en dan op laten halen.

Doen jullie trouwens een factory reset voordat jullie de telefoon opsturen voor reparatie?

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Hangt ervan af of je een custom ROM hebt draaien. Als dat niet het geval is, gewoon opsturen. Het kan wel zo zijn dat er een factory reset door dynafix wordt uitgevoerd of er wordt de laatste versie opgezet.

Bij een custom ROM zou ik de bootloader weer locken (re-locked) en voorzien van een stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Ik doe altijd een factory reset voor ik hem wegstuur. Ik vertrouw niemand met mijn data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Dat is dus ook binnen een week. Ik hou nog even een slag om de arm, maar het lijkt netjes :)
Nog ff een vraag voor mensen die hun WiFi bug hebben laten repareren.
Ik zie 'onderdeel vervangen', maar wat wordt er eigenlijk vervangen? Krijg je dan een hele nieuwe behuizing of is het een klein intern onderdeeltje. Mijn behuizing had wat valschade namelijk, dus het zou me niet verkeerd uitkomen als ik die gelijk weer kwijt ben :)

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 30-1-2013 11:34:42
Order - Bevestigd 30-1-2013 11:34:43
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-2-2013 5:32:55
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 1-2-2013 5:32:56
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 6-2-2013 7:47:56
Reparatie repair center - In behandeling 6-2-2013 14:42:23
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 6-2-2013 17:41:24
Reparatie repair center - Voltooid 6-2-2013 17:41:24
Logistiek - Product klaar voor retourzending 6-2-2013 19:10:29

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Onderdeel vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
heb ook het htc one x wifi probleem, bij indrukken achterkant is wifi weer goed, heb dit opgelost door een stukje papier achter de hard case te steken zodat ik wel altijd goeie wifi ontvangst heb, hetgeen ik nu voor heb is dat men hardcase bijna uit elkaar hangt omdat het gewoonweg niet gemaakt is om een stukje papier in te hebben

gebeld naar htc en ben men telefoon min 10 dagen kwijt dan gaat die naar dynafix in nederland, maar wat ik lees hier kan het wel zijn dat deze dan terugkomt met andere problemen, kan me best voorstellen dat vooral de mindere ervaringen hier staan en de meeste geen weet hebben van deze tweakers htx one x reparatie topic

als ik de telefoon via de winkel van aankoop binnen doe moet ik 4 weken wachten, lijkt me allemaal echt wel te lang

ik ben op zoek gegaan naar winkels die het ter plaatse kunnen oplossen, vooral het opendoen en het glas weer mooi en correct in de behuizing krijgen lijkt me het moeilijkste probleem om te verwezenlijken en aangezien er genoeg youtube filmpjes zijn hoe je deze openkrijgt lees ik op xda forums dat je het best laat doen door een professioneel

deze zijn de winkels die ik op oog heb na wat detective web onderzoek

http://www.koxalgsmreparatie.be/
http://www.fixables.nl/

iemand nog winkels / ervaringen ?

topic bookmarked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Kreeg afgelopen vrijdag met toestel terug van Dynafix, op zich mooi snel. Pak de telefoon uit, en zie dat de behuizing is uitgescheurd van de USB poort naar de voorkant van het display. Dat was er voor de reparatie nog niet :(
Ik wou het er maar bij laten zitten, omdat ik de telefoon niet voor een 3e keer aan Dynafix bloot durfde te stellen en hem niet weer een week kwijt wou zijn. Ik ontving echter ook een klanttevredenheids onderzoek van HTC waar ik bovenstaande wel heb ingevuld.
Ik werd naar aanleiding daarvan vandaag gebeld door een uiterst vriendelijke dame van HTC, die wou weten of ze toch nog wat voor me kon betekenen. Afgesproken dat ik een foto mail van de scheur, zodat ze even kan kijken of ze nog iets kunnen doen.

Bovenstaande bevestigd weer mijn gevoel dat met de service van HTC op zich niets mis is, alleen bij werken bij Dynafix blijkbaar mensen die het niet zo nauw nemen met andermans spullen. Mijn telefoon was gecontroleerd door Ron volgens de bon, aan Ron heb je dus niet zoveel...

Zal het vervolg melden... Ik dacht altijd dat de Dynafix ramp verhalen misschien wat overtrokken waren, maar blijkbaar niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 13:01
Rigs schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:14:

deze zijn de winkels die ik op oog heb na wat detective web onderzoek

http://www.koxalgsmreparatie.be/
http://www.fixables.nl/

iemand nog winkels / ervaringen ?

topic bookmarked
Heb je de telefoon inmiddels al laten repareren? Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen!
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste