Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 20:27
nog geen tijd gehad om naar amsterdam af te zakken joeridev, dus voorloppig nog niks te melden, in de plaatstelijke reparatie shop waar ik woon hier zeiden ze wel dat ik best htc contacteer al was het maar om de garantie voorwaarden te behouden indien er nog iets uit de bus valt na reparatie...

optie1: eventueel koop ik me de opkomende htc one/m7 en laat ik de htc one x dan via htc maken, ben er alleziens nog niet uit ook omdat pas deze week de specs bekend zijn..

optie2: vervang toestel nemen en htc one x opsturen naar htc en dus Dynafix

optie3 : zo verder blijven doen en binnenkort amsterdam naar die winkel met gevolg wel garantie kwijt en hopelijk direct fix van het probleem of we zijn verder van huis

optie4: blijven voortdoen met stukje zelfgemaakt hard case extensie stukje thuis en voor de rest mobiel internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:26
Gugger schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:51:
Kreeg afgelopen vrijdag met toestel terug van Dynafix, op zich mooi snel. Pak de telefoon uit, en zie dat de behuizing is uitgescheurd van de USB poort naar de voorkant van het display. Dat was er voor de reparatie nog niet :(
Ik wou het er maar bij laten zitten, omdat ik de telefoon niet voor een 3e keer aan Dynafix bloot durfde te stellen en hem niet weer een week kwijt wou zijn. Ik ontving echter ook een klanttevredenheids onderzoek van HTC waar ik bovenstaande wel heb ingevuld.
Ik werd naar aanleiding daarvan vandaag gebeld door een uiterst vriendelijke dame van HTC, die wou weten of ze toch nog wat voor me kon betekenen. Afgesproken dat ik een foto mail van de scheur, zodat ze even kan kijken of ze nog iets kunnen doen.

Bovenstaande bevestigd weer mijn gevoel dat met de service van HTC op zich niets mis is, alleen bij werken bij Dynafix blijkbaar mensen die het niet zo nauw nemen met andermans spullen. Mijn telefoon was gecontroleerd door Ron volgens de bon, aan Ron heb je dus niet zoveel...

Zal het vervolg melden... Ik dacht altijd dat de Dynafix ramp verhalen misschien wat overtrokken waren, maar blijkbaar niet :(
Tip voor de volgende keer: neem foto's van het toestel vanuit alle mogelijke hoeken voordat je 'm afgeeft. Eventueel met datum water mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 13:01
Rigs schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:17:

optie3 : zo verder blijven doen en binnenkort amsterdam naar die winkel met gevolg wel garantie kwijt en hopelijk direct fix van het probleem of we zijn verder van huis
Om je garantie te behouden moet je de reparatie door HTC laten uitvoeren? Ik dacht dat alleen het gebruik van originele onderdelen ook volstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
smartje74 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:34:
[...]

Tip voor de volgende keer: neem foto's van het toestel vanuit alle mogelijke hoeken voordat je 'm afgeeft. Eventueel met datum water mark.
Het stomme is; dat had ik ook willen doen, alleen toen kon hij de volgende dag al opgehaald worden en had ik er geen tijd meer voor...

Inmiddels van HTC Customer Care bericht gehad dat ze het onder garantie willen oplossen. Hij wordt deze week weer opgehaald. Heb er nu gelukkig al genoeg foto's van :) Dat wordt weer een week terug naar een dumbphone :(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Bij mij werkt het midden van de digitizer niet meer, hij pakt 'm gewoon niet. Dit maakt mijn telefoon haast onbruikbaar. Scrollen kan nog maar met de helft van het scherm en de bovenste rij toetsen in de dialer werkt gewoon helemaal niet. Gevolg: ik moet in de browser een nummer intypen, dan kopiëren en in de dialer plakken. Alleen is mijn One X geroot. Hoop dat ze er niet moeilijk over doen. Ben verzekerd, dus mocht het waterschade zijn kan ik het daar nog op verhalen :)

Mijn grote probleem: de USB-poort is ook stuk(-achtig). De originele USB-kabel is kapotstuk en daar heb ik dus helemaal niks meer aan. Maar de USB-poort werkt alleen nog maar met 1 kabel, en laat die nou net géén data hebben. Dayum, moet ik een nieuwe kabel gaan kopen. Voor nu kan ik dus niet unrooten.

Edit: oh, en de wifi antenne mag meteen ook gefixt worden.

[ Voor 5% gewijzigd door BeefHazard op 20-02-2013 11:56 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
---

[ Voor 100% gewijzigd door Je Moeder op 13-03-2013 16:24 . Reden: stalker! ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 16:29
Vorige week woensdag mijn HOX op laten halen voor de wifi bug, vandaag heb ik hem weer terug (precies een week van huis geweest) met een nieuw achterkantje.

Ben dus ook tevreden met HTC/Dynafix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Gugger schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:51:
Sinds juli in bezit van de One X naar volle tevredenheid, los van een val met een kapot scherm tot gevolg.
Sinds 2 dagen ineens belabberde WiFi ontvangst. Drukken tussen volumeknop en camera doet de ontvangst weer minimaal bereik naar maximaal schieten (en terug na loslaten). Met HTC gechat en hij wordt morgenavond opgehaald.

Hoop maar dat ze het niet proberen af te schuiven op de eerdere val (er is op de behuizing nog steeds wat valschade zichtbaar), dan wordt ik boos... :( Maar laten we daar niet op vooruit lopen, vooralsnog uitstekende service van HTC :)
Natuurlijk stom toeval, maar ik heb eergisteren mijn telefoon laten vallen. Resultaat: scherm aan diggelen. Nu had ik wel vóór de val al last van slecht WiFi-bereik en was ik sowieso al van plan mijn telefoon daar binnenkort voor terug te sturen, maar nu ben ik wel bang dat ze het afdoen als valschade. Hoe is dit bij jou afgelopen? Als ze het zo vervangen lijkt het me ook wel aannemelijk dat ze er in mijn geval een nieuw scherm inzetten. Dat wat er nu in zit krijgen ze er nooit meer netjes in haha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Mijn scherm was gerepareerd voordat de wifi bug om de hoek kwam kijken en dus niet vergelijkbaar ben ik bang.
Ik zou er wel foto's van maken voordat je hem weg stuurt, zie mijn drama verhaal. Bij de reparatie hebben ze m'n behuizing uit laten scheuren :-(

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Rigs
Joeridev schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:30:
[...]

Om je garantie te behouden moet je de reparatie door HTC laten uitvoeren? Ik dacht dat alleen het gebruik van originele onderdelen ook volstaat?
ja denk het wel als er ergens intern een sticker is aangebracht waardoor ze weten dat die reeds is opengeweest zie ook: Ervaringen met Dynafix

Na de telefoon opgestuurd te hebben, en te weten dat de garantie was verlopen, Later bleek (zelf open gemaakt) dat de stickers om bij de onderdelen te komen geeneens doorbroken waren...

morgen komen ze me toestel ophalen (htc richting dynafix), heb nog eens nagedacht en best dat ik dit probleem laat oplossen door htc, ben benieuwd hoe men toestel gaat weerkomen na reparatie en welke de tijd zal zijn dat ze nodig hebben hiervoor, alleziens men backup toestel gisteren in orde gezet zodat ik men plan kan trekken

eens de reparatie door de kerk is ga ik men toestel verkopen en me de nieuwe htc one aanschaffen, hoop toch nog 400 euro te krijgen voor men toestel dewelke is perfecte staat is, we zien wel

alleziens door lezen hier in deze topic al genoeg fotos genomen van men toestel voor opsturen richting dynafix en reeds al een paar emails gehad met dynafix over het probleem, een degelijke opbergdoos gevonden + copy van factuur erbij, originele doos hou ik liever bij voor de naverkoop uiteraard

to be continued _/-\o_

email dynafix:

Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen. Hieronder vindt u onze reactie.

Als u HTC gecontacteerd heeft dan komen zij het toestel halen.Het toestel gaat dan via hen naar Dynafix. Een kopie aankoopnota meesturen mag voor het vaststellen van de garantie. Bij voorkeur niet de oorspronkelijke verpakking gebruiken, daar zitten stickers op die u misschien nog nodig heeft in de toekomst. Bij voorkeur een neutrale verpakking gebruiken. Het kan ook zijn dat de chauffeur iets bij zich heeft om het toestel in te verpakken. De wachttijd indicatie is 5 a 10 werkdagen vanaf het moment dat het toestel is ingeboekt bij Dynafix.

Indien u nog verdere vragen heeft zijn wij graag bereid deze te beantwoorden.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Best regards,

Dynafix Care B.V.

Hub Janssen

Customer Care Cente

update: opgehaald 22/2/2013 8.57 door dynafix personeel

aangekomen: 26/2/2013 15.30 en alles werkt weer perfect na 1 avond testen, weer full wifi signaal

telefoon is back en sneller dan verwacht en in heel leuke i'm back verpakking (zelfs leuker doosje als het origineel) , enige nadeel dat ik niet wist dat ze gisteren gingen langskomen en had geluk dat een buur had getekend voor ontvangst en pakket zelf had bijgehouden tot men thuiskomst (goeie buren maken goeie vrienden)

wanneer ze de telefoon komen ophalen heb ik telefoon netjes ingepakt in een doosje met schuimfolie zodat die amper schade kon oplopen, tevens heb ik daar 2 papieren bijgestoken namelijk

men persoonlijke gegevens en alle gegevens van de telefoon + kopie van aankoopfactuur + garantie sticker en een papier met het probleem nog eens aangekaart afzonderlijk namelijk

Het wifi-signaal van de One X is niet optimaal en zou soms zelfs gewoon wegvallen. Omdat het signaal verbetert van zodra het toestel op een specifieke plaats wordt samengedrukt, werd een fout in de hardware vermoed.

HTC stelde een onderzoek in, en bevestigt nu dat er inderdaad moeilijkheden waren met de wifi-antenne. 'Na onderzoek van op zichzelf staande meldingen over issues met de WiFi-verbinding van de HTC One X, hebben we een oplossing gevonden die de ruimte rond de contactpunten van de WiFi-antenne in de telefoon versterkt', klinkt het in een mededeling.

de nodige fotos waren genomen voor de ophaling om achteraf problemen te vermijden, de welke er in mijn geval niet waren

opgehaald door firma dynafix, geleverd door firma DPD

k'zou zeggen aan iedereen met dit probleem opsturen maar O-)

toestel dat terugkomt heeft de laatste android versie, alle apps zijn uiteraard verdwenen dus zeker backup nemen van de nodige apps/pics/andere, wat ze wel laten staan is de contactpersonen die stonden allemaal nog netjes op de telefoon, daar nemen ze dus zelf backup van voor ze back to factory settings doen + de nodige updates

tevreden klant hier, als het positief is mag het ook wel eens gepost worden

pics genomen met gefixt toestel :> :

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimage.org/qut35lmo1/Clipboard01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimage.org/jyeft28xh/IMG_20130226_202029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/5y6h0lyiv/IMG_20130226_211111.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/8qy7hidyt/IMG_20130226_211142.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Rigs op 27-02-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Gugger schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:10:
[...]

Het stomme is; dat had ik ook willen doen, alleen toen kon hij de volgende dag al opgehaald worden en had ik er geen tijd meer voor...

Inmiddels van HTC Customer Care bericht gehad dat ze het onder garantie willen oplossen. Hij wordt deze week weer opgehaald. Heb er nu gelukkig al genoeg foto's van :) Dat wordt weer een week terug naar een dumbphone :(
Mijn telefoon is gistermiddag opgehaald en ik zie dat hij vanmorgen al op de reparatieafdeling is aangekomen (dat duurde normaal 3-5 dagen!). Het lijkt er dus op dat ik hem snel weer terug zal hebben, want de vorige keren was hij met deze status dezelfde dag ook nog weer retour.
Geluk of zou het voorrang krijgen door de tussenkomst van HTC Customer Care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb last van haarscheurtjes.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fSgFDSNl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iLhbnwGl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6DxXn2Tl.jpg

Zou hier iets aan te doen zijn? Repareren? Garantie. Of iets anders?

Redelijke kans dat ik 'm verkoop over een paar maanden en dan wil ik wel een net toestel hebben.

EDIT: nou moet ik er wel even bij vermelden dat HTC (of eigenlijk Dynabyte) 1 of 2 keer het toestel heeft opengehad voor het wifi-probleem. (Eerste keer zag ik geen verbetering en heb ik 'm nog een keer opgestuurd). Misschien met openen dit opgelopen?

[ Voor 64% gewijzigd door Piet91 op 27-02-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigs
dat heb ik nog nooit gezien ... hoe komt dat nu ineens volledig rond het toestel ?

men pa heeft geen last van haarscheurtjes die is kaal :+

edit: nieuws: Samsung repareert haarscheurtjes onder garantie

de concurrentie heeft het dus ook voor, alleziens heel uitzondelijk mss toch maar eens bellen met htc ?

moest ik men toestel zo weerkrijgen zou ik wel de dag zelf of dag nadien contact opnemen met zowel de firma waar deze gefixt is en ook een telefoontje richting de fabrikant ...

[ Voor 42% gewijzigd door Rigs op 27-02-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Was dinsdag iets te voorbarig, hij is inmiddels klaar.
Wel vreemd, de klacht was een beschadiging in de behuizing na een eerdere reparatie van het WiFi probleem. Bij de verrichte handeling staat nu boardswap. Zal wel nergens op slaan, want ik heb hetzelfde IMEI nummer volgens de status. Neem aan dat ze de behuizing vervangen hebben. Hopen dat het nu goed is, want mijn One X is nu al voor de 2e keer een week weggeweest. Het lijkt er nu wel op dat ik hem in ieder geval binnen een week weer terug heb, wat op zich prima is.

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 21-2-2013 10:53:37
Order - Bevestigd 21-2-2013 10:53:38
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 26-2-2013 5:14:06
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 26-2-2013 5:14:07
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 26-2-2013 8:22:56
Reparatie repair center - In behandeling 28-2-2013 12:08:04
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 1-3-2013 10:17:42
Reparatie repair center - Voltooid 1-3-2013 10:17:42
Logistiek - Product klaar voor retourzending 1-3-2013 12:18:17

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Boardswap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Piet91 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:28:
Ik heb last van haarscheurtjes.

....

EDIT: nou moet ik er wel even bij vermelden dat HTC (of eigenlijk Dynabyte) 1 of 2 keer het toestel heeft opengehad voor het wifi-probleem. (Eerste keer zag ik geen verbetering en heb ik 'm nog een keer opgestuurd). Misschien met openen dit opgelopen?
Denk wel dat het door het openen komt. Kijkend naar jouw eerste foto, is dat namelijk precies de plek waar mijn One X na reparatie van het bekende WiFi probleem een scheur had. Zie bijgaande foto!

https://docs.google.com/f...vbnVXQms/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Kabeltje besteld, dinsdag root ongedaan maken, foto's en andere data op PC zetten en eindelijk de verzekering maar eens bellen. Dat het midden van het scherm niet werkt is echt doodirritant. Ik heb er mee leren werken maar dit is gewoon niet hoe mijn retedure toestel zou moeten zijn. Hopen dat zowel de verzekering als HTC niet moeilijk doet over root. Kunnen ze gelijk ook de WiFi fixen, op vakantie veel gebruikt en dan is het écht heel vervelend om niet op je hotelkamer wifi te hebben maar wel in de gang, terwijl de antenne 2 meter van de kamerdeur hangt.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Zaterdag mijn telefoon weer teruggekregen, zo goed als nieuw!
Erg tevreden, hopelijk kan ik nu lang genieten mijn fantastische telefoon (want dat vind ik het wel!) :)

Ik heb een nieuwe behuizing gekregen onder garantie. Ik heb overigens het gevoel dat deze behuizing anders is als mijn vorige. De vorige was voor mijn gevoel een stuk gladder, het is net of deze uit een andere mal komt die meer getextureerd is. Wellicht heeft HTC een wijziging doorgevoerd in de behuizing. Door deze lichte texturering doet hij ook (nog) wat hoogwaardiger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Gugger schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:32:
Was dinsdag iets te voorbarig, hij is inmiddels klaar.
Wel vreemd, de klacht was een beschadiging in de behuizing na een eerdere reparatie van het WiFi probleem. Bij de verrichte handeling staat nu boardswap. Zal wel nergens op slaan, want ik heb hetzelfde IMEI nummer volgens de status. Neem aan dat ze de behuizing vervangen hebben. Hopen dat het nu goed is, want mijn One X is nu al voor de 2e keer een week weggeweest. Het lijkt er nu wel op dat ik hem in ieder geval binnen een week weer terug heb, wat op zich prima is.

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 21-2-2013 10:53:37
Order - Bevestigd 21-2-2013 10:53:38
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 26-2-2013 5:14:06
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 26-2-2013 5:14:07
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 26-2-2013 8:22:56
Reparatie repair center - In behandeling 28-2-2013 12:08:04
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 1-3-2013 10:17:42
Reparatie repair center - Voltooid 1-3-2013 10:17:42
Logistiek - Product klaar voor retourzending 1-3-2013 12:18:17

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling: Boardswap
Hoe krijgen jullie bovenstaand overzicht?
Ik heb alleen een track and trace gekregen en daar staat tot op heden de volgende info:

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw zending.
STATUS DATUM
Order - Ingepland 1-3-2013
Logistiek - In transport 1-3-2013
Order succesvol uitgevoerd 2-3-2013

Wordt dit later aangevuld?
Want zo lijkt het net alsof de ehhh. Order succesvol is uitgevoerd (DUH)
Wifi probleem b.t.w.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
HTC wil mijn WiFi niet repareren omdat het glas van mijn scherm gebarsten is. Gewoon uit principe niet, omdat ze alleen perfecte toestellen uit willen leveren. Mogen ze dat zomaar zo stellen? Zo van, wij repareren je WiFi alleen als je óók bij ons voor €250,- een nieuw scherm in laat bouwen. Belachelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
wortel1 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:39:
[...]

Hoe krijgen jullie bovenstaand overzicht?
Ik heb alleen een track and trace gekregen en daar staat tot op heden de volgende info:

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw zending.
STATUS DATUM
Order - Ingepland 1-3-2013
Logistiek - In transport 1-3-2013
Order succesvol uitgevoerd 2-3-2013

Wordt dit later aangevuld?
Want zo lijkt het net alsof de ehhh. Order succesvol is uitgevoerd (DUH)
Wifi probleem b.t.w.
Dit is de track&trace van Dynalogic die het logistieke gedeelte afhandeld.
Voor de trace van je daadwerkelijke reparatie moet je naar
http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx
2 v/d 4 nummers moet je invullen (IMEI en postcode weet je sowieso).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Japperrrr schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:17:
HTC wil mijn WiFi niet repareren omdat het glas van mijn scherm gebarsten is. Gewoon uit principe niet, omdat ze alleen perfecte toestellen uit willen leveren. Mogen ze dat zomaar zo stellen? Zo van, wij repareren je WiFi alleen als je óók bij ons voor €250,- een nieuw scherm in laat bouwen. Belachelijk toch?
Ik denk dat ze het scherm niet uit de behuizing kunnen krijgen zonder hem nog verder af te breken.
Dan kunnen ze dat beter eerlijk zeggen. En dan nog is dat feitelijk hun probleem. Als de telefoon de WiFi bug niet had gehad, was er niets aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:15
M'n One X opgestuurd voor het bekende WiFi probleem, zie ik dit staan:

Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 3.14.401.31
Als dit echt het enige is, kan hij gelijk weer terug :(

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
ScorpionNL schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:10:

[...]

En vandaag is er weer een update gekomen 3.18.401.1 dus je kan direct weer de software bijwerken voor je hem terugstuurt anders krijg je hem straks weer terug met deze update uitgevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
ScorpionNL schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:10:

[...]

n onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 1-3-2013 11:34:38
Order - Bevestigd 1-3-2013 11:34:39
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 5-3-2013 5:41:18
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 5-3-2013 5:41:19
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 5-3-2013 7:34:26
Reparatie repair center - In behandeling 5-3-2013 12:45:12
Reparatie repair center - In behandeling 5-3-2013 15:20:52
Reparatie Intern - Wacht op onderdelen 5-3-2013 15:43:33
Reparatie repair center - In behandeling 5-3-2013 15:56:19
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 6-3-2013 10:51:21
Reparatie repair center - Voltooid 6-3-2013 10:51:21
Logistiek - Product klaar voor retourzending 6-3-2013 13:12:09
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 6-3-2013 13:21:31

Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 3.14.161.27

Bij mij hetzelfde dus ik ben benieuwd.
Hoe is het bij jou afgelopen?

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Laatst online: 12:03
founz schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:30:
[...]

Wel toevallig dat jouw offerte even hoog is als die van mij. Bij mij zouden ze een moederbord gaan vervangen (boardswap). Ik heb het niet geaccepteerd en het toestel ongerepareerd terug laten komen. Klachtenbrief is inmiddels verstuurd...
En heel toevallig ook precies evenduur als mijn offerte voor het vervangen van de g-sensor....waarvan ze overigens het volgende van hebben gemaakt

Klacht : In/Uitschakel-probleem
Diagnose : Val-schade
Uit te voeren reparatie : Vervangen electronisch component(-en)
Reparatiekosten (incl. BTW) : € 216,59

Na mijn opmerking dat het wel opmerkelijk is dat de klachten omschrijving niet overeenkomt met mijn klacht werd mij verteld aan de telefoon dat dit gesprek nergens naar toe zou gaan en dat het betalen of defect toestel terug krijgen de enige opties waren. Het vragen waaruit de kosten dan precies bestaan kon de meneer mij niet vertellen..

[ Voor 37% gewijzigd door Guids op 07-03-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 17:34
Ik heb in vrijwel elke hoek van mijn One x een paar haarscheurtjes zitten, nu vertellen ze me bij de online chat van HTC dat dit misschien niet binnen de garantie valt. Dit is eigenlijk al vanaf het begin zo (april) maar nu ook de Wifi soms begint uit te vallen leek dit me een goede reden om gelijk alles aan te laten pakken en repareren.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn waarbij dit onder de garantie is gerepareerd of dat ze zeggen dat dit buiten de garantie valt. De telefoon is wel een keer op de grond gevallen, waardoor rechtsboven een putje in de behuizing zit. Kunnen ze dit automatisch zien als reden om het niet binnen garantie te vervangen?

Ik ga vanmiddag eerst eens langs een HTC service punt omdat ik geen zin heb in onverwachte rekeningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Is er nog nieuws te melden betreffende de issues beschreven in dit topic? Ik wil binnenkort een HTC One aanschaffen ter vervanging van mijn iPhone 4S, en ik voorspel dat ik het niet lang ga trekken met de originele ROM - ik stap juist over op Android om wat vrijheid te krijgen mbt instellingen en layout. Als er zich onverhoopt een hardware probleem aandient heb ik geen zin in een wellus-nietus verhaal met HTC en al helemaal niet met Dynafix :?

Edit: Nevermind.. heb alleen de eerste pagina gelezen, zag net pas dat er maarliefst 26 pagina's zijn volgeschreven in dit topic |:( * Robbio85 zet leesbril op...

[ Voor 16% gewijzigd door Robbio85 op 07-03-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbio85 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:37:
Is er nog nieuws te melden betreffende de issues beschreven in dit topic? Ik wil binnenkort een HTC One aanschaffen ter vervanging van mijn iPhone 4S, en ik voorspel dat ik het niet lang ga trekken met de originele ROM - ik stap juist over op Android om wat vrijheid te krijgen mbt instellingen en layout. Als er zich onverhoopt een hardware probleem aandient heb ik geen zin in een wellus-nietus verhaal met HTC en al helemaal niet met Dynafix :?

Edit: Nevermind.. heb alleen de eerste pagina gelezen, zag net pas dat er maarliefst 26 pagina's zijn volgeschreven in dit topic |:( * Robbio85 zet leesbril op...
Ik overwoog ook een tweedehands HTC One X te gaan kopen maar na deze topic door te lezen te hebben zit ik mooi te kijken naar die Chinese telefoons.

De garantie van Samsung is al net zo belachelijk (je mag je telefoon opsturen dan doen wij onderzoek voor 40,- euro en vertellen je wel of het onder de garantie valt, custom rom? dan moet je sowieso betalen) slecht en als de reparatie kosten rond de 150-220 euro liggen heb ik toch veel liever een 150-200 euro kostend geïmporteerd toestel, als er dan wat kapot gaat dan waag ik zelf wel een poging.

Erg jammer dat de "grote" merken zo met hun klanten omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:15
wortel1 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:16:
[...]

Bij mij hetzelfde dus ik ben benieuwd.
Hoe is het bij jou afgelopen?
Heb hem gisteren weer teruggekregen, maar had niet zoveel tijd, dus maar kort mee getest. Lijkt erop dat het niet is opgelost (logisch als ze alleen de software opnieuw hebben geflasht) en hij weer terug kan.

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
In mijn beleving is HTC zelf wel coulant en de service van hoog niveau.
Dynafix is echter een heel ander verhaal, één groot drama bij dat bedrijf.
Slechte procedures, er wordt niet gekeken naar de klacht en er worden lukraak onderdelen vervangen.
Tevens is de uitgangscontrole compleet waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ecker3000 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:15:
Ik heb in vrijwel elke hoek van mijn One x een paar haarscheurtjes zitten, nu vertellen ze me bij de online chat van HTC dat dit misschien niet binnen de garantie valt. Dit is eigenlijk al vanaf het begin zo (april) maar nu ook de Wifi soms begint uit te vallen leek dit me een goede reden om gelijk alles aan te laten pakken en repareren.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn waarbij dit onder de garantie is gerepareerd of dat ze zeggen dat dit buiten de garantie valt. De telefoon is wel een keer op de grond gevallen, waardoor rechtsboven een putje in de behuizing zit. Kunnen ze dit automatisch zien als reden om het niet binnen garantie te vervangen?

Ik ga vanmiddag eerst eens langs een HTC service punt omdat ik geen zin heb in onverwachte rekeningen
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb het hier al eerder genoemd (Piet91 in "Problemen en garantie-afhandelingen van de HTC One X") en ben benieuwd hoe het uitpakt bij jou. Graag zou ik dit (voor eventuele verkoop van de HOX) wel graag weg hebben, maar niet tegen (hoge) reparatiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
Heb ik gisteren middag mijn HOX weer terug gekregen snelle afhandeling dus.
Alles weer ingesteld apps, foto's contacten, filmpje en muziek.
En dan blijkt mijn externe speaker het niet te doen.

Nu heb ik dus een werkende wifi en geen geluid.
(Lekker getest) Ze hebben bij dynalogic dus wel snel en efficient mijn Wifi gemaakt.
Ziet er uit alsof er gewoon een andere achterkant op is gezet.
Maar ook vakkundig mijn geluid gesloopt.

Dus meteen HTC weer gebeld. De beste jongen aan de andere kant van de lijn kon niet anders zeggen dan dat het erg vervelend is allemaal maar dat hij weer gerepareerd moet worden.
Ik probeer vandaag of morgen langs een shop te gaan zodat hij gemaakt kan worden terwijl ik wacht.

p.s. Het is echt een kwestie van verkeerd aangesloten want als ik een beetje op de onderkant van mijn HOX duw dan geeft de speaker wel geluid.
Jammer dat Dynalogic het beeld van ongeïnteresseerde prutsers bevestigen.
Hupelakee nieuwe back cover en weer een klantje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
Ben eens langs het service punt van HTC in Breda gegaan. Hier werd mij verteld dat het wifi probleem mogelijk te maken heeft met een software update. Hier zullen ze dus een hard reset met nieuwe software voor moeten doen. Tevens de speaker die bij gebeld worden zeer slecht geluid geeft heeft hier mogelijk mee te maken werd mij verteld, al is dit al vanaf het begin zo. Ze kunnen dus pas na updaten vertellen of het ook daadwerkelijk heeft geholpen.

Wat betreft de haarscheurtjes, de man vertelde dat het bij samsung binnen de garantie valt, vroeg het aan een collega en vertelde mij dat dit in dit geval ook binnen de garantie zal vallen. Er wordt dus een nieuwe backplate besteld en zodra die geleverd wordt zal ik hierover bericht krijgen. Hoef de telefoon dus (voorlopig) niet op te sturen omdat ze het in-house zouden moeten kunnen repareren.

Nu maar wachten tot de backplate er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Ecker3000 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:33:
Ben eens langs het service punt van HTC in Breda gegaan. Hier werd mij verteld dat het wifi probleem mogelijk te maken heeft met een software update. Hier zullen ze dus een hard reset met nieuwe software voor moeten doen. Tevens de speaker die bij gebeld worden zeer slecht geluid geeft heeft hier mogelijk mee te maken werd mij verteld, al is dit al vanaf het begin zo. Ze kunnen dus pas na updaten vertellen of het ook daadwerkelijk heeft geholpen.

Wat betreft de haarscheurtjes, de man vertelde dat het bij samsung binnen de garantie valt, vroeg het aan een collega en vertelde mij dat dit in dit geval ook binnen de garantie zal vallen. Er wordt dus een nieuwe backplate besteld en zodra die geleverd wordt zal ik hierover bericht krijgen. Hoef de telefoon dus (voorlopig) niet op te sturen omdat ze het in-house zouden moeten kunnen repareren.

Nu maar wachten tot de backplate er is.
Waar zit dat service punt in Breda? Ik wil hem namelijk ook opsturen, maar dit is wellicht handiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
Ik weet zo snel de adressen niet, bij de Vodafone shop zit een service punt maar ook bij de KPN shop schijnt een service punt te zitten zo werd mij verteld op de HTC chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter143
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:39
Hier ook een 'leuke' ervaring met T-mobile / Dynafix, en ben wel benieuwd naar jullie advies.

Ik heb dus een HTC One X, ca 6 maanden oud. Ongeveer een maand geleden stopte de accelerometer er ineens mee. Ik kan schudden en draaien met die telefoon wat ik wil, het scherm draait niet mee. Factory reset en alles geprobeerd, lost niets op. Lijkt dus een hardware probleem te zijn. Nu de laatste week krijgt de telefoon ook last van het welbekende wifi-ontvangst probleem. Wifi ontvangst is slecht, maar als ik ter hoogte van de volumeknoppen op de behuizing duw wordt de ontvangst beter, tot ik loslaat.
Dus ik langs de T-mobile, heb hem daar netjes afgeleverd vorige week donderdag. Krijg ik vandaag een mailtje van T-mobile / Dynafix waarin doodleuk staat: Sorry, je bootlocker staat op "relocked" dus alles valt buiten de garantie.
Nu snap ik best dat als het probleem aan de software had gelegen dat het mijn eigen probleem was, omdat ik bij het unlocken van de bootloader akkoord ga met het GEDEELTELIJK vervallen van de garantie. Maar beide problemen, en toch zeker het wifi probleem zijn hardwarematige problemen, die absoluut niets te maken hebben met het unlocken van mijn bootloader. Nu kan ik dus ofwel 260 euries gaan lappen ofwel ze sturen de telefoon ongerepareerd terug.

Wat is jullie advies / ervaring? Stennis gaan schoppen bij T-mobile / Dynafix en hopen dat ze meewerken en de reparatie uitvoeren of de telefoon terug laten sturen het en direct via HTC proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
wouter143 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:52:
Wat is jullie advies / ervaring? Stennis gaan schoppen bij T-mobile / Dynafix en hopen dat ze meewerken en de reparatie uitvoeren of de telefoon terug laten sturen het en direct via HTC proberen?
HTC stuurt je telefoon ook naar Dynafix. Daar zullen ze waarschijnlijk je toestel direct in hun systeem terug vinden, dus ik vrees dat je daar niets mee opschiet. Stennis schoppen dan maar, zou ik zeggen.
Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter143
Holgersson schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:53:
[...]

HTC stuurt je telefoon ook naar Dynafix. Daar zullen ze waarschijnlijk je toestel direct in hun systeem terug vinden, dus ik vrees dat je daar niets mee opschiet. Stennis schoppen dan maar, zou ik zeggen.
Succes in ieder geval!
Thanks. Ik heb nu een mail naar dynafix gestuurd. Ik heb er een hard hoofd in dat ze hem nog gaan repareren, maar we gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Dinsdagochtend m'n HTC One X (bekende wifi probleem) opgehaald door Dynafix, kon netjes de koerier volgen via GPS (Google Maps) en wist zo ongeveer hoe laat hij er zou zijn. Dit was erg netjes en duidelijk. Telefoon heeft inmiddels de status In Repair (te checken via HTC website dmv ticketnummer). Benieuwd hoe snel ik hem nu terug krijg. Hopelijk wellicht maandag weer terug. Dan is het net geen week geweest dat ik zonder heb gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eergister is mijn volumeknop doormidden gebroken! Iemand anders hier ook ervaring mee?

http://i48.tinypic.com/aw5l6x.jpg (pic van xda maar exact dezelfde plek)

Contact opgenomen met HTC en dit gaan ze niet vergoeden. :( Uiteindelijk een volume knopje gekocht voor 5 euro bij een webshop. Hopelijk kan ik deze repareren, maar daarvaor heb ik een teardown guide nodig. Weet iemand eentje aan te raden, eentje met alleen foto's?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Blij verrast door de snelheid van de reparatie :), nu hopelijk morgen al weer terug

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 18-3-2013 9:34:07
Order - Bevestigd 18-3-2013 9:34:08
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 18-3-2013 9:34:09
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 20-3-2013 8:51:41
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 20-3-2013 8:51:42
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 21-3-2013 8:20:25
Reparatie repair center - In behandeling 21-3-2013 9:05:31
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 21-3-2013 14:23:03
Reparatie repair center - Voltooid 21-3-2013 14:23:03
Logistiek - Product klaar voor retourzending 21-3-2013 15:52:52

Servicehandeling: Onderdeel vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaPablo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-05 21:01
Hello,

Ik heb me maar eens aangemeld hier :P
Weet niet of mijn vraag bekend is hier kon niks vinden
Ik heb de One X sinds medio Juni 2012 in bezit, awesome toestel, maar sinds enkele weken luister ik muziek op mn htc omdat mn mp3speler niet meer voldoed zegmaar dus dacht ik zal eens muziek op mn toestel zetten en waauw wat een geluid produceerd hij, maar nu stoor ik me best wel aan die ruis als het geluid zacht staat, als ik het geluid wat harder zet is de ruis stuk minder maar auw mn oren dan
maar ik weet niet of dit normaal is? en of er mensen zijn die deze ruis ook ervaren? misschien dat iemand me tips kan geven!

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Na 3 maanden is het dan eindelijk zover. Ik heb een nieuw micro USB datakabeltje binnen. Kost een berg, maar dan heb je ook wel 15cm aan kabel :X. Nu unrooten en verzekering een telefoontje geven. Komen zij hem maar ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
BeefHazard schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:21:
Na 3 maanden is het dan eindelijk zover. Ik heb een nieuw micro USB datakabeltje binnen. Kost een berg, maar dan heb je ook wel 15cm aan kabel :X. Nu unrooten en verzekering een telefoontje geven. Komen zij hem maar ophalen :)
En wat kunnen wij hier verder mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
Update van mijn kant:

Toestel vanmiddag bij Vodafone Breda reparatie punt afgeleverd, er gaat een nieuwe back plate op en ze zouden naar het wifi probleem kijken. Ben zelf benieuwd of het nu daadwerkelijk daar gerepareerd kan worden of ze hem alsnog moeten gaan opsturen.
Ook heb ik dus een speaker die bij bellen heel zacht geluid geeft, of ze hier ook naar kijken betwijfel ik aangezien het een andere man was achter de balie dan vorige keer toen ik het probleem uitlegde. We zullen het morgen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
MikeOO schreef op zondag 24 maart 2013 @ 08:43:
[...]

En wat kunnen wij hier verder mee 8)7
Ik hou van die vriendelijke toon. niet. :')
Zo ongeveer alles in dit topic is een statusupdate van mensen met een probleem. Mijne hier ook. Als je dat niet wil zien, zit je hier in het verkeerde topic.

Aangemeld voor reparatie bij Actua Assurantiën. Zij hebben hun repaircenter (HTC of particulier?) geïnformeerd en er komt een koerier mijn kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Grrrrrrrrrrr!!! Na eerst een kapot scherm, toen een reparatie van het WiFi probleem en daarna nog een behuizing omdat Dynafix bij de WiFi reparatie m'n behuizing gemold hadden was ik enorm blij met mijn One X. Sinds vandaag werkt alleen de screen rotation niet meer. Heb een paar test apps gedownload, maar alle gyro tests en accelometer tests blijven compleet blanco. Heb al een hard-reset gedaan, maar het helpt allemaal niets.
Morgen maar weer een afspraak maken bij HTC, maar ik heb het helemaal gehad met dit toestel!
Het is nog steeds een fantastisch apparaat, maar het moet wel werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:35
Ik heb toevallig ook sinds enkele dagen dat de screen rotation niet meer werkt. Tevens is bij mij het wifi-probleem nogmaals opgetreden, echter had ik niet gelijk zin om hem terug te sturen wat nu resulteert dat die het helemaal niet meer doet. En ik heb haarscheurtjes in de behuizing.

Vanochtend dan toch maar contact opgenomen met HTC, netjes geholpen tot dusver en ze vroegen om foto's van de scheurtjes zodat ze het onder garantie konden claimen. Nu in afwachting tot hun reactie voordat die wordt opgehaald. Na de zomer mag die wel de deur uit. Tijd voor wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 10:29
ReseT schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:17:
Eergister is mijn volumeknop doormidden gebroken! Iemand anders hier ook ervaring mee?

http://i48.tinypic.com/aw5l6x.jpg (pic van xda maar exact dezelfde plek)

Contact opgenomen met HTC en dit gaan ze niet vergoeden. :( Uiteindelijk een volume knopje gekocht voor 5 euro bij een webshop. Hopelijk kan ik deze repareren, maar daarvaor heb ik een teardown guide nodig. Weet iemand eentje aan te raden, eentje met alleen foto's?
Klinkt bekend... Zelfde probleem gehad.
Toestel had ook last van het bekende Wifi probleem (eerste batch toestellen)
Komt ongerepareerd terug, geen onderzoekskosten (heb ik niet voor getekend).

Vervang het zelf wel. Erg leuk om te zien hoe Dynafix zich verschuilt achter schimmige garantievoorwaarden.

[ Voor 18% gewijzigd door MGSNK op 04-04-2013 11:33 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 10:29
wouter143 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:52:
Hier ook een 'leuke' ervaring met T-mobile / Dynafix, en ben wel benieuwd naar jullie advies.

Ik heb dus een HTC One X, ca 6 maanden oud. Ongeveer een maand geleden stopte de accelerometer er ineens mee. Ik kan schudden en draaien met die telefoon wat ik wil, het scherm draait niet mee. Factory reset en alles geprobeerd, lost niets op. Lijkt dus een hardware probleem te zijn. Nu de laatste week krijgt de telefoon ook last van het welbekende wifi-ontvangst probleem. Wifi ontvangst is slecht, maar als ik ter hoogte van de volumeknoppen op de behuizing duw wordt de ontvangst beter, tot ik loslaat.
Dus ik langs de T-mobile, heb hem daar netjes afgeleverd vorige week donderdag. Krijg ik vandaag een mailtje van T-mobile / Dynafix waarin doodleuk staat: Sorry, je bootlocker staat op "relocked" dus alles valt buiten de garantie.
Nu snap ik best dat als het probleem aan de software had gelegen dat het mijn eigen probleem was, omdat ik bij het unlocken van de bootloader akkoord ga met het GEDEELTELIJK vervallen van de garantie. Maar beide problemen, en toch zeker het wifi probleem zijn hardwarematige problemen, die absoluut niets te maken hebben met het unlocken van mijn bootloader. Nu kan ik dus ofwel 260 euries gaan lappen ofwel ze sturen de telefoon ongerepareerd terug.

Klinkt zo bekend ;(
Kreeg precies hetzelfde verhaal te horen vandaag (ging bij mij om Wifi probleem en scheur in volumeknop)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
Mijn HOX is vorig jaar opgestuurd geweest ivm wifi probleem, en destijds gerepareerd. Bootloader stond op relocked, en geen gedoe gehad gelukkig.
Na terugkomst destijds merkte ik een zeer lichte speling op tussen het scherm en de behuizing, rechtsbovenin, precies waar het wifi issue ook zit.
Echter, dit gaf verder geen nadelige effecten, dus maar zo gelaten.
De laatste tijd merkte ik dat de speling meer werd, en ook dat bij licht drukken rechtsbovenaan het toestel "kraakt". Tevens als ik mijn hand tegen de achterzijde aanhoud, verdwijnt mijn wifi signaal. Als ik hem gewoon plat heb liggen oid geen issues met wifi ontvangst.
Nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken en opnieuw aangemeld met beide problemen. Hopen dat ze geen problemen maken van mijn re-locked bootloader, de vorige keer was daar in ieder geval geen enkel issue mee (cross-fingers....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 18:51

bAdmuTs

mAzE

Mijn HOX is woensdag opgehaald voor reparatie maar waar kan ik nu het hele proces volgen? Via de htc tracking link staat er nog steeds Status:Awaiting Device en via de hier verkregen dynfix track & trace link kan ik ook niks vinden over mijn telefoon. Ben ik gewoon ongeduldig en krijg ik vanzelf een email of gaat er ergens iets fout?

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
bAdmuTs schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:36:
Mijn HOX is woensdag opgehaald voor reparatie maar waar kan ik nu het hele proces volgen? Via de htc tracking link staat er nog steeds Status:Awaiting Device en via de hier verkregen dynfix track & trace link kan ik ook niks vinden over mijn telefoon. Ben ik gewoon ongeduldig en krijg ik vanzelf een email of gaat er ergens iets fout?
Probeer deze eens:
Vul bij identification je IMEI in, en bij zipcode je postcode met een spatie tussen cijfers en letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

mhulsegge schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:03:
[...]

Probeer deze eens:
Vul bij identification je IMEI in, en bij zipcode je postcode met een spatie tussen cijfers en letters.
Haha dank u, die had ik al geprobeerd en kon niks vinden maar er moet dus bij postcode een spatie tussen cijfers en letters :) . Wie dat bedacht heeft mogen ze van mij afschieten :X en ik moet beter leren lezen |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
bAdmuTs schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:11:
[...]

Haha dank u, die had ik al geprobeerd en kon niks vinden maar er moet dus bij postcode een spatie tussen cijfers en letters :) . Wie dat bedacht heeft mogen ze van mij afschieten :X en ik moet beter leren lezen |:( .
Had de vorige keer toen ik mijn toestel hetzelfde :)
Ik probeerde het iedere keer met het SN, maar die pakt die niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
Helaas heeft de software reset de problemen met wifi niet opgelost, dus ga ik ook mijn One X maar eens opsturen naar Dynafix. Ben benieuwd, als ik hier de verhalen zo lees hoe ze het gaan oplossen.

Nog eens aan de chat met HTC gegaan, volgens de vrouw zit er 2 jaar garantie op, wat in mijn voordeel is want ik dacht dat het maar 1 jaar was en dit bijna verlopen zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Goddank, Actua Mahé heeft mijn telefoon niet naar Dynafix maar naar een reparateur waarmee zij een contract hebben gestuurd. (rePod, een iPhone-maak-bedrijf, blijkbaar kunnen ze nog meer voor bedrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:55
Mijn telefoon heeft een aantal problemen, zoals een beeld dat soms niet aangaat, ongewenst zoomen, een soort 16-bits weergave, verspringend beeld etc. In een ander topic hier op Tweakers en via een Youtube filmpje lijkt de conclusie: moederbord begint kapot te gaan. Dus: tijd voor reparatie.

Ik heb vorige week een belletje gedaan naar HTC. Die meldde mij dat ik hem wel in kon leveren bij The Phone House, zodat ik hem niet zelf op hoefde te sturen. Zo gezegd, zo gedaan. Van klantvriendelijkheid was niet echt sprake bij TPH, maar dat komt ook omdat ze - naar eigen zeggen - eigenlijk helemaal geen telefoons van HTC hoeven te accepteren. Ik mocht dus blij zijn dat ze me wilde helpen. Ik heb uitgebreid het probleem toegelicht, zodat hij e.e.a. kon invullen op het verzendformulier.

Afijn, orderbon meegekregen e.d. Zie ik thuis dat de omschrijving wel érg summier is ("om de 10 minuten tript het beeld.. trilt heel erg en zoomt.."). Ik ontdekte ook dat hij naar Dynafix gaat, dus ik heb maar even een mail naar ze gestuurd met een aanvulling op de probleemomschrijving, want met de voorgaande zin vraag ik me af of ze er wel uit gaan komen... ik heb werkelijk geen idee hoe ze een dergelijk toestel testen. Nu maar hopen dat de mail (1) aankomt en (2) wordt meegenomen bij de behandeling.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Gugger schreef op maandag 01 april 2013 @ 20:04:
Grrrrrrrrrrr!!! Na eerst een kapot scherm, toen een reparatie van het WiFi probleem en daarna nog een behuizing omdat Dynafix bij de WiFi reparatie m'n behuizing gemold hadden was ik enorm blij met mijn One X. Sinds vandaag werkt alleen de screen rotation niet meer. Heb een paar test apps gedownload, maar alle gyro tests en accelometer tests blijven compleet blanco. Heb al een hard-reset gedaan, maar het helpt allemaal niets.
Morgen maar weer een afspraak maken bij HTC, maar ik heb het helemaal gehad met dit toestel!
Het is nog steeds een fantastisch apparaat, maar het moet wel werken!
Na wat Twitter contact met HTC, wat totaal niet opschoot, werd ineens ook m'n 3G en GSM bereik dramatisch slecht. Toen toch maar zelf de chat weer aangeslingerd. Toestel wordt morgen weer opgehaald (koerier kent m'n huis al denk ik). Ik ga vanavond weer uitgebreid foto's maken van mijn toestel, aangezien Dynafix vorige keer mijn behuizing heeft gemold bij reparatie van het wifi-probleem.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:21
Mijn vrouw heeft sinds december vorig jaar een HTC One X (niet de plus). Een probleemloos toestel, in het begin (perfect wifi). Na een paar maanden kwam er een grote systeemupdate die prompt wifi sloopte. Na een paar weken kwam er een update op de update die dit weer fixte. Mijn vrouw weer blij.

Anderhalve maand geleden was er weer een systeemupdate die wifi wederom sloopte, maar een fix hiervoor blijft nu uit. De symptomen zijn als volgt:

* Bij werken op wifi is internet onbetrouwbaar. Soms gaat het laden van webpagina's, FB-updates e.d. snel en probleemloos, maar vaker komt er geen bit aan data over de verbinding.
* Het wifi-logo in de balk geeft vol of vrijwel vol bereik aan.
* Drukken op de bekende plekken heeft geen invloed op de weergegeven netwerksterkte.
* Het tijdelijk verwijderen van de SIMkaart verandert niets aan de symptomen.
* Settings -> Wifi -> Menu -> Advanced -> Best wifi performance lijkt een fractie te schelen maar maakt het geheel nog niet werkbaar.
* In vergelijking met mijn One X+ ziet haar toestel veel minder wifinetwerken. Gek genoeg geeft een wifi-analyser de signaalsterktes van de netwerken die hij ziet als ongeveer even hoog aan (links de One X, rechts de One X+):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/50384722/HTC_One_X_wifi_probleem.jpg

Voorlopige conclusies:

* Dit lijkt niet op het (hardware) wifi-probleem wat veel mensen in dit topic hebben.
* Wifi werkte na aankoop prima, en HTC heeft dus al eerder laten zien dat ze op dit toestel met updates naar believen wifi kunnen slopen en weer fixen. Software dus.
* De gebruikslol van het toestel is nu laag. 3G is langzamer, de databundel gaat snel op en sommige apps vereisen wifi. Dit moet opgelost.
* Systeemupdates van HTC nooit uitvoeren voordat je een weekje of twee dit topic in de gaten hebt gehouden of er problemen mee zijn.
* Ik ga mijn wifinetwerk op kanaal 14 zetten ;)

Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen? Ik zou een hard reset kunnen doen, maar ik acht de kans klein dat dit het oplost - en het ongemak ervan is groot. Is het mogelijk om zelf een firmware-update te doen met dezelfde versie om te kijken of dit het oplost? Is er een fix te downloaden bij HTC? (Ik heb uiteraard al op hun website gezocht en gegoogled maar kon niets vinden)

Tips zijn meer dan welkom...

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenH op 10-04-2013 22:44 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:01
Nog even geduld. Op XDA wordt melding gemaakt van een update (ik dacht de 3.19.401.1) die dit probleem verhelpt. De update wordt momenteel in Azië uitgerold, kan niet lang meer duren voordat wij hem ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Dat klinkt goed! Is bekend of dat ook de (software-)wifiproblemen oplost?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
JeroenH schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:03:
Dat klinkt goed! Is bekend of dat ook de (software-)wifiproblemen oplost?
Wat ik begrepen heb wordt juist dat daarmee opgelost en zijn degene die de update al hebben ontvangen behoorlijk enthousiast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
renem schreef op donderdag 11 april 2013 @ 05:05:
Nog even geduld. Op XDA wordt melding gemaakt van een update (ik dacht de 3.19.401.1) die dit probleem verhelpt. De update wordt momenteel in Azië uitgerold, kan niet lang meer duren voordat wij hem ook krijgen.
Mijn gevoel zegt het nog wel even zal duren voordat wij hem krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
renem schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:02:
[...]

Wat ik begrepen heb wordt juist dat daarmee opgelost en zijn degene die de update al hebben ontvangen behoorlijk enthousiast....
*O*
SPOXYWOXY schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:28:
[...]

Mijn gevoel zegt het nog wel even zal duren voordat wij hem krijgen...
-O-

Klojo's bij HTC. Ik kan ze wel gaan bellen e.d. maar dat heeft in dit geval helemaal geen zin.

Telefoon van € 500. Al anderhalve maand geen bruikbaar wifi :'( Dat kan toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
HOX is als het goed is weer onderweg terug naar mij... opgestuurd vanwege wifi fix.
vond het niet superstorend (de software perikelen nu alleen des te meer). maar over 2mnd loopt mn abbo af en dan wilde ik het gefixt hebben omdat dat beter is voor de verkoop :)

Volgende toestel wordt waarschijnlijk de HTC One. Alleen is KPN (na hi) nu ook al over op die achtelijke toestellease.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
JeroenH schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:21:
Mijn vrouw heeft sinds december vorig jaar een HTC One X (niet de plus). Een probleemloos toestel, in het begin (perfect wifi). Na een paar maanden kwam er een grote systeemupdate die prompt wifi sloopte. Na een paar weken kwam er een update op de update die dit weer fixte. Mijn vrouw weer blij.

Anderhalve maand geleden was er weer een systeemupdate die wifi wederom sloopte, maar een fix hiervoor blijft nu uit. De symptomen zijn als volgt:

* Bij werken op wifi is internet onbetrouwbaar. Soms gaat het laden van webpagina's, FB-updates e.d. snel en probleemloos, maar vaker komt er geen bit aan data over de verbinding.
* Het wifi-logo in de balk geeft vol of vrijwel vol bereik aan.
* Drukken op de bekende plekken heeft geen invloed op de weergegeven netwerksterkte.
* Het tijdelijk verwijderen van de SIMkaart verandert niets aan de symptomen.
* Settings -> Wifi -> Menu -> Advanced -> Best wifi performance lijkt een fractie te schelen maar maakt het geheel nog niet werkbaar.

Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen? Ik zou een hard reset kunnen doen, maar ik acht de kans klein dat dit het oplost - en het ongemak ervan is groot. Is het mogelijk om zelf een firmware-update te doen met dezelfde versie om te kijken of dit het oplost? Is er een fix te downloaden bij HTC? (Ik heb uiteraard al op hun website gezocht en gegoogled maar kon niets vinden)

Tips zijn meer dan welkom...
Had ik ook na de update. Het was verdwenen toen ik mijn Ziggo modem een reset heb gegeven. Zou bij jou ook kunnen helpen, maar lijkt niet in alle gevallen de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Fried schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:45:
HOX is als het goed is weer onderweg terug naar mij... opgestuurd vanwege wifi fix.
vond het niet superstorend (de software perikelen nu alleen des te meer). maar over 2mnd loopt mn abbo af en dan wilde ik het gefixt hebben omdat dat beter is voor de verkoop :)

Volgende toestel wordt waarschijnlijk de HTC One. Alleen is KPN (na hi) nu ook al over op die achtelijke toestellease.. :(
toevallig stond de postbode net op de stoep. ik vraag me alleen af wat ze nou precies gedaan hebben. op het formulier staat:

reparatieomschrijving: onderdeel vervangen

klacht: symptoom niet beschikbaar
tijdens diagnose geconstateerd: toestel schakeld niet in na plaatsen batterij

Ik heb em laten ophalen vanwege WIFI problemen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Fried schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:02:
[...]

toevallig stond de postbode net op de stoep. ik vraag me alleen af wat ze nou precies gedaan hebben. op het formulier staat:

reparatieomschrijving: onderdeel vervangen

klacht: symptoom niet beschikbaar
tijdens diagnose geconstateerd: toestel schakeld niet in na plaatsen batterij

Ik heb em laten ophalen vanwege WIFI problemen... 8)7
Die van mij komt als het goed is morgen binnen (vandaag verstuurd volgens dynafix) en is opgestuurd ivm het wifi probleem, earphone jack die niks meer deed en de back toets gaf nauwelijks licht terwijl de andere 2 toetsen goed licht gaven. Bij mij staat er alleen Servicehandeling: Onderdeel vervangen dus hoop dat ze niet gaan beginnen over de batterij want dan wordt ik boos :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:25

Rhapsody

In Metal We Trust

Mijn scherm begon kuren te vertonen, naast een gele vlek ging hij soms niet eens meer aan.
Vandaag (na 10 dagen) de telefoon weer ontvangen. Het scherm en de batterij zijn vervangen.

Nu is het probleem met de display inderdaad verholpen, alleen heb ik nu geen netwerk. Toen ik onderweg was naar huis had ik dat wel, dus ik moet het nog even beter testen, maar ik ben bang dat ik morgen weer een nieuwe afspraak kan gaan maken...

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Rhapsody schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:55:
Mijn scherm begon kuren te vertonen, naast een gele vlek ging hij soms niet eens meer aan.
Vandaag (na 10 dagen) de telefoon weer ontvangen. Het scherm en de batterij zijn vervangen.

Nu is het probleem met de display inderdaad verholpen, alleen heb ik nu geen netwerk. Toen ik onderweg was naar huis had ik dat wel, dus ik moet het nog even beter testen, maar ik ben bang dat ik morgen weer een nieuwe afspraak kan gaan maken...
Roteert je scherm nog wel? Bij mij was dat het eerste probleem en een paar dagen later viel het netwerk compleet weg. Ik had het idee dat er ergens een connector zit voor beide functies die niet goed meer vast zit, maar misschien heb ik dat wel helemaal mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

bAdmuTs schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:52:
[...]

Die van mij komt als het goed is morgen binnen (vandaag verstuurd volgens dynafix) en is opgestuurd ivm het wifi probleem, earphone jack die niks meer deed en de back toets gaf nauwelijks licht terwijl de andere 2 toetsen goed licht gaven. Bij mij staat er alleen Servicehandeling: Onderdeel vervangen dus hoop dat ze niet gaan beginnen over de batterij want dan wordt ik boos :( .
Telefoon is inmiddels binnen :). Staat op de bon dat ze alleen de earphone jack hebben gemaakt en die doet het gelukkig weer. Wifi werkt ook weer zoals het hoort terwijl ze volgens de bon daar niks mee hebben gedaan, hopelijk blijft de wifi ook werken. Backlight van de back toets hebben ze helaas niks mee gedaan maar durf de telefoon niet nog een keertje op te sturen. De telefoon is nu heel aangekomen maar wie weet hoe het volgende keer gaat.

Al met al is het me meegevallen maar snap niet dat daar mensen werken die blijkbaar niet kunnen lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Gugger schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:33:
[...]

Roteert je scherm nog wel? Bij mij was dat het eerste probleem en een paar dagen later viel het netwerk compleet weg. Ik had het idee dat er ergens een connector zit voor beide functies die niet goed meer vast zit, maar misschien heb ik dat wel helemaal mis :)
Het roteren werkt nog wel.

Ik heb het idee dat er nu een verband zit tussen Wifi en Bluetooth.
Onderweg van huis <-> werk heb ik soms wel bereik, maar ik ben er nog niet achter wat dan het verschil maakt. Wanneer ik wel bereik lijk te hebben, kan bijvoorbeeld Whatsapp nog steeds niet geactiveerd worden (verificatie telefoonnummer gaat via SMS). Bellen kan op dat moment ook.

Heb hier nog een nokia van het werk met dezelfde provider en die heeft gewoon goed bereik...
Zowel thuis als op het werk geen enkel bereik (signal strength: 0)

[ Voor 38% gewijzigd door Rhapsody op 12-04-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
mhulsegge schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:41:
Mijn HOX is vorig jaar opgestuurd geweest ivm wifi probleem, en destijds gerepareerd. Bootloader stond op relocked, en geen gedoe gehad gelukkig.
Na terugkomst destijds merkte ik een zeer lichte speling op tussen het scherm en de behuizing, rechtsbovenin, precies waar het wifi issue ook zit.
Echter, dit gaf verder geen nadelige effecten, dus maar zo gelaten.
De laatste tijd merkte ik dat de speling meer werd, en ook dat bij licht drukken rechtsbovenaan het toestel "kraakt". Tevens als ik mijn hand tegen de achterzijde aanhoud, verdwijnt mijn wifi signaal. Als ik hem gewoon plat heb liggen oid geen issues met wifi ontvangst.
Nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken en opnieuw aangemeld met beide problemen. Hopen dat ze geen problemen maken van mijn re-locked bootloader, de vorige keer was daar in ieder geval geen enkel issue mee (cross-fingers....)
Inmiddels heeft mijn telefoon bij Dynafix de status verzonden, met als opmerking: Onderdeel vervangen.
Met een beetje geluk verwacht ik hem vandaag terug, ben benieuwd !
Geen gedoe over mijn gerelocked bootloader in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter143
mhulsegge schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:29:
[...]

Inmiddels heeft mijn telefoon bij Dynafix de status verzonden, met als opmerking: Onderdeel vervangen.
Met een beetje geluk verwacht ik hem vandaag terug, ben benieuwd !
Geen gedoe over mijn gerelocked bootloader in ieder geval...
Mooi dat ze bij jou al 2 keer je telefoon hebben gefixt!
Wel vreemd dat ze er zoon dubbel beleid op na lijken te houden. Ik heb meerdere mails over en weer gestuurd, eerst naar Dynafix, waar ze me vertelden dat ze geen toestellen mogen repareren van HTC als deze een unlocked bootloader heeft. Dus contact gezocht met HTC met dit verhaal, waar de servicemedewerker die me daar te woord stond (niet voorzien van enige intelligentie of inlevingsvermogen overigens) me ook gewoon vertelde dat als ik de bootloader unlock ik de garantie van het gehele toestel op een donkere plek kan schuiven, ook als HTC de fout heeft gemaakt (verrotte wifi).
Toch wel apart, ik hoor namelijk wel meer verhalen dat mensen met unlocked bootloaders wel gewoon garantie krijgen. Echt idioot dat ze bij mij zo moeilijk doen...

[/rant]

Misschien toch nog eens contact zoeken met die vriendelijke meneer van HTC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
bAdmuTs schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:45:
[...]

Telefoon is inmiddels binnen :). Staat op de bon dat ze alleen de earphone jack hebben gemaakt en die doet het gelukkig weer. Wifi werkt ook weer zoals het hoort terwijl ze volgens de bon daar niks mee hebben gedaan, hopelijk blijft de wifi ook werken. Backlight van de back toets hebben ze helaas niks mee gedaan maar durf de telefoon niet nog een keertje op te sturen. De telefoon is nu heel aangekomen maar wie weet hoe het volgende keer gaat.

Al met al is het me meegevallen maar snap niet dat daar mensen werken die blijkbaar niet kunnen lezen 8)7
wifi werkt bij mij nu trouwens ook weer naar behoren. dus kennelijk hebben ze daar tóch wat aan gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
wouter143 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:54:
[...]

Mooi dat ze bij jou al 2 keer je telefoon hebben gefixt!
Wel vreemd dat ze er zoon dubbel beleid op na lijken te houden. Ik heb meerdere mails over en weer gestuurd, eerst naar Dynafix, waar ze me vertelden dat ze geen toestellen mogen repareren van HTC als deze een unlocked bootloader heeft. Dus contact gezocht met HTC met dit verhaal, waar de servicemedewerker die me daar te woord stond (niet voorzien van enige intelligentie of inlevingsvermogen overigens) me ook gewoon vertelde dat als ik de bootloader unlock ik de garantie van het gehele toestel op een donkere plek kan schuiven, ook als HTC de fout heeft gemaakt (verrotte wifi).
Toch wel apart, ik hoor namelijk wel meer verhalen dat mensen met unlocked bootloaders wel gewoon garantie krijgen. Echt idioot dat ze bij mij zo moeilijk doen...

[/rant]

Misschien toch nog eens contact zoeken met die vriendelijke meneer van HTC....
Stomme vraag vanuit mijn kant wellicht: Heb je voor het insturen wel je bootloader weer ge-relocked, en de RUU er weer opgezet ?
Kijkende naar de info die de medewerker in de chat neerzette staat er iets over "schadelijke software" als garantie uitsluiting. Als er een custom rom (nog) opstaat zouden ze daar op kunnen wijzen, maar als de bootloader re-locked is, EN de originele software (RUU) staat er gewoon weer op, en er zijn dus geen verdere indicators dat er daadwerkelijk wat vreemds op staat, zou dit niet zo geinterpreteerd mogen worden.
Eerlijkheidshalve moet ik wel aangeven dat ik de statusupdates behoorlijk in de gaten heb gehouden, ik was toch bang voor eenzelfde verhaal als bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter143
mhulsegge schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:45:
[...]

Stomme vraag vanuit mijn kant wellicht: Heb je voor het insturen wel je bootloader weer ge-relocked, en de RUU er weer opgezet ?
Kijkende naar de info die de medewerker in de chat neerzette staat er iets over "schadelijke software" als garantie uitsluiting. Als er een custom rom (nog) opstaat zouden ze daar op kunnen wijzen, maar als de bootloader re-locked is, EN de originele software (RUU) staat er gewoon weer op, en er zijn dus geen verdere indicators dat er daadwerkelijk wat vreemds op staat, zou dit niet zo geinterpreteerd mogen worden.
Eerlijkheidshalve moet ik wel aangeven dat ik de statusupdates behoorlijk in de gaten heb gehouden, ik was toch bang voor eenzelfde verhaal als bij jou.
Ja, voordat ik de telefoon terugstuurde had ik netjes de bootloader re-locked en de originele software weer geflasht. Ik kreeg echter netjes een prijsindicatie opgestuurd met daarbij een screenshot van mijn bootloader scherm (daar stond dus re-locked) met de melding dat ik kon betalen of dat mijn toestel ongerepareerd teruggestuurd zou worden. Die gozer van HTC had het ook steeds over "illegale software". Maar ook toen ik aangaf dat ik gewoon de originele software terug had geinstalleerd hield hij vol dat als je je bootloader unlockte je je volledige garantie kwijtwas. Ik heb hem nog gevraagd waar dat dan stond in de voorwaarden (op htcdev.com staat namelijk iets in de trant van "je bent je garantie kwijt als het defect is veroorzaakt door het onlocken", wat me niet meer dan logisch lijkt) maar hij weigerde daar gewoon antwoord op te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
wouter143 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:14:
[...]

Ja, voordat ik de telefoon terugstuurde had ik netjes de bootloader re-locked en de originele software weer geflasht. Ik kreeg echter netjes een prijsindicatie opgestuurd met daarbij een screenshot van mijn bootloader scherm (daar stond dus re-locked) met de melding dat ik kon betalen of dat mijn toestel ongerepareerd teruggestuurd zou worden. Die gozer van HTC had het ook steeds over "illegale software". Maar ook toen ik aangaf dat ik gewoon de originele software terug had geinstalleerd hield hij vol dat als je je bootloader unlockte je je volledige garantie kwijtwas. Ik heb hem nog gevraagd waar dat dan stond in de voorwaarden (op htcdev.com staat namelijk iets in de trant van "je bent je garantie kwijt als het defect is veroorzaakt door het onlocken", wat me niet meer dan logisch lijkt) maar hij weigerde daar gewoon antwoord op te geven...
Spijtig :( Klinkt dus inderdaad als een totale willekeur, oftewel beoordeling reparatiemedewerker. En dat is wel slecht te noemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Nou mijn toestel is weer ingeleverd voor reparatie voor de derde keer... maar als ik het hier zo lees valt dat nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
renem schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:02:
[...]

Via XDA is men behooorlijk enthousiast over die nieuwe base inderdaad, waardoor eea weer goed lijkt te werken qua Wifi.
Echter, HTC spreekt dit nu eigenlijk tegen:
http://webwereld.nl/nieuw...oor-fout-in-hardware.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:49
mhulsegge schreef op maandag 15 april 2013 @ 08:45:
[...]

Via XDA is men behooorlijk enthousiast over die nieuwe base inderdaad, waardoor eea weer goed lijkt te werken qua Wifi.
Echter, HTC spreekt dit nu eigenlijk tegen:
http://webwereld.nl/nieuw...oor-fout-in-hardware.html
HTC Nederland
"De meldingen die bij ons zijn binnengekomen over een verminderde WiFi-ontvangst van de HTC One betreffen de toestellen waarbij eerder een verminderde WiFi-verbinding werd geconstateerd", vervolgt HTC in de nieuwste verklaring over dit probleem. De toestelmaker benadrukt dat het "de kwaliteit van zijn producten vooropstelt om zo de beste gebruikservaring te leveren aan al onze klanten. Wanneer een gebruiker problemen ervaart met de WiFi-verbinding van zijn of haar telefoon, dan verzoeken wij hen contact op te nemen met onze klantenservice zodat we een passende oplossing kunnen bieden."
Nou mijn toestel is dus al eerder ter reparatie naar HTC gezonden voor het bekende WIFI probleem (drukken op de achterkant gaf een oplossing). Na reparatie leek het probleem opgelost en prima wifi ontvangst, echter sinds de update valt de verbinding om de x minuten steeds weg, ook als ik 2 meter van de router afzit. Dus nu is het na een software-update een hardware fout... wazig verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Gugger schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:36:
[...]

Na wat Twitter contact met HTC, wat totaal niet opschoot, werd ineens ook m'n 3G en GSM bereik dramatisch slecht. Toen toch maar zelf de chat weer aangeslingerd. Toestel wordt morgen weer opgehaald (koerier kent m'n huis al denk ik). Ik ga vanavond weer uitgebreid foto's maken van mijn toestel, aangezien Dynafix vorige keer mijn behuizing heeft gemold bij reparatie van het wifi-probleem.

Wordt vervolgd...
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 10-4-2013 12:14:51
Order - Bevestigd 10-4-2013 12:14:53
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 10-4-2013 12:14:54
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 12-4-2013 7:08:30
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 12-4-2013 7:08:31
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 15-4-2013 8:13:51
Reparatie repair center - In behandeling 15-4-2013 8:28:16
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 15-4-2013 14:03:55
Reparatie repair center - Product omgeruild 15-4-2013 14:03:55

Hmm, interessant. Betekent dit dat ik een nieuwe telefoon krijg?!?

Toevoeging 20-04: ik heb inmiddels alweer een paar dagen geleden een gloednieuwe One X thuis ontvangen die tot nu toe perfect in orde is. Al met al hierdoor toch wel weer tevreden over HTC, maar ik hoop wel dat dit exemplaar van betere kwaliteit blijkt te zijn dan mijn vorige toestel.

[ Voor 9% gewijzigd door Gugger op 20-04-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Zojuist niet de 3.19.401.1 maar de 3.20.401.1 binnen gekregen. En nou maar hopen of het wifi probleem opgelost/verbeterd is...
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/mwabfo.png

[ Voor 17% gewijzigd door renem op 22-04-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fusion.fake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-04-2014
OmeJoyo schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:43:
[...]

Ik heb ditzelfde probleem bij mijn Desire HD gehad en bij mij bleek het probleem in de custom rom te zitten icm. sommige apps. Ik zou nog wat met je roms proberen.
Heb de one X (een tijdje geleden alweer) terug gezet naar een RUU rom en ge-relocked e.d. en het probleem bleef aanhouden..

Heeft iemand advies voor mij? Zal ik het erop wagen om mijn mobiel ge-relocked en ge-unroot terug te sturen? Ik gebruik in de tussentijd een "force headset" applicatie om mn mobiel het geluid via de 3.5mm te "forcen" wanneer ik muziek wil luisteren, en dat werkt opzich redelijk.

Maar toch is het irritant om zo'n defect te hebben, na zo'n dure mobiel nog geen eens een jaar in bezit te heben gehad... Ik vind het onprofessioneel van zo'n groot bedrijf om mobieltjes at random terug te sturen omdat er ooit "illegale" software op heeft gestaan die zogenaamd allemaal hardware problemen zou veroorzaken. Maargoed, wie ben ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
fusion.fake schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:37:
[...]

Heb de one X (een tijdje geleden alweer) terug gezet naar een RUU rom en ge-relocked e.d. en het probleem bleef aanhouden..

Heeft iemand advies voor mij? Zal ik het erop wagen om mijn mobiel ge-relocked en ge-unroot terug te sturen? Ik gebruik in de tussentijd een "force headset" applicatie om mn mobiel het geluid via de 3.5mm te "forcen" wanneer ik muziek wil luisteren, en dat werkt opzich redelijk.

Maar toch is het irritant om zo'n defect te hebben, na zo'n dure mobiel nog geen eens een jaar in bezit te heben gehad... Ik vind het onprofessioneel van zo'n groot bedrijf om mobieltjes at random terug te sturen omdat er ooit "illegale" software op heeft gestaan die zogenaamd allemaal hardware problemen zou veroorzaken. Maargoed, wie ben ik dan
Om het moment dat je custum roms gaat gebruiken wordt je hier meerdere malen op gewezen. Uiteindelijk maak je natuurlijk zelf de keuze dat je hiermee akkoord gaat. Je weet dus als je problemen krijgt in de garantie periode dat je mogelijk problemen kan krijgen tijdens reparatie. Hoe hard het ook mag klinken wil je zekerheid dan root je niet voor de garantie om is en anders neem je dus het risico.

Begrijp je standpunt wel. Hardware staat los van een custom rom maar het is nu eenmaal de manier waarop HTC werkt en waar ze voor waarschuwen voor je begint. Vreemde is alleen wel dat sommige netjes garantie krijgen en andere moeten betalen.

Je kunt niet veel anders dan hem te unrooten en locken en dan ter reparatie aanbieden en hopen dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu dus een wifi probleem, bij het knijpen ondervind ik een kleine verbetering. Het gaat dus om een hardware fout zoals htc bevestigt heeft. Nu heb ik hem via vodafone op gestuurd, zegt die vent achter de balie de track and trace code kun je vanaf morgen avond tracken, waar hij is bij dynafix, en ik heb hem net gecheckt. Voor mij tot nu toe geen tegenslagen lijkt allemaal snel te verlopen zie hier de status.

Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 24-4-2013 13:27:24
Service-aanmelding - Bevestigd 24-4-2013 13:27:34
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 24-4-2013 14:12:38
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 25-4-2013 4:27:59
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 25-4-2013 4:28:00
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 25-4-2013 11:23:37
Reparatie repair center - In behandeling 25-4-2013 13:05:25
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 25-4-2013 15:31:08
Reparatie repair center - Voltooid 25-4-2013 15:31:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Sinds gisteren weer mijn HOX terug. Was een flinke omweg. Actua had een reparatie aangevraagd bij rePod. Deze lieten hem ophalen, om vervolgens naar Solid Vision te sturen. Wat doet Solid Vision? Hup, naar Dynafix.

Alsnog, hij is terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
BeefHazard schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:35:
Sinds gisteren weer mijn HOX terug. Was een flinke omweg. Actua had een reparatie aangevraagd bij rePod. Deze lieten hem ophalen, om vervolgens naar Solid Vision te sturen. Wat doet Solid Vision? Hup, naar Dynafix.

Alsnog, hij is terug.
Daarom kun je bij garantieproblemen ook beter direct contact opnemen met HTC. Denk dat dit de snelste manier blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snuksel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10-2024
Als ik dit allemaal zo lees begin ik het idee te krijgen dat de HOX een probleem toestel is. Hoe ervaren jullie dit? is dit dan te wijten aan de bouw"kwaliteit" van HTC of enkel een vertekend beeld van de werkelijkheid? Ik zit zelf te denken aan een HOX+ is dit topic daar ook op van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Laatst online: 14-09 18:17
Het is inderdaad wel een zorgenkindje. Vooral de eerste productie series zijn van een kwaliteit om niet over naar huis te schrijven (hardware technisch). Heel veel mensen hebben last gehad van de GPS module die gestoord wordt door de WIFI module. Over die laatste is de laatste tijd ook nogal wat te doen, omdat veel mensen na de updates te hebben geinstalleerd veel problemen hebben met hun WIFI.

En dit topic gaat, zo ver ik weet gaat het hier overigens alleen over HOX-en en niet HOX+jes.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 12:17
Ik heb het toestel afgelopen vrijdag opgestuurd.
Zou verwachten dat de track en trace van HTC direct zou veranderen van status zodra dat ding hier aan de deur gescand wordt...

Niet dus, staat nog steeds op status REQUEST INITIATED en niet op DEVICE SENT.
Gelukkig is de chat helpdesk van HTC altijd erg vriendelijk en behulpzaam en wist de dame mij te vertellen dat hij vandaag was aangeboden bij het repaircenter (Dynafix dus), eigenlijk zou hij in de track & trace dus als 2 statussen verder moeten zijn... (IN REPAIR) Gemiste kans wel... zulke dingen werken alleen als ze ook echt realtime gekoppeld zijn in mijn ogen. Zelfs na contact met HTC is de status niet bijgewerkt.

Anyway, ik heb redelijke goede hoop na de Pinksterdagen weer te kunnen beschikken over mijn toestel als ik zo de rest hier zie.

Zijn de WiFi problemen daarmee ook echt helemaal verholpen?

Ik heb trouwens ook een aankoopbewijs bij moeten voegen, anders nam de koerier het product niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Sypheron, verwacht ook niet dat je een T&T code krijgt als hij terug wordt verzonden. Ik heb afgelopen vrijdag een mail gehad dat hij weer klaar was voor verzending maar tot op heden blijft bij de T&T code bij delivery op N/A staan. Het systeem wat ze op de site van HTC aanbieden is inderdaad behoorlijk karig, vergeleken wat ik zag met het systeem dat Vodafone aanbiedt. Maar ik zal je laten weten of mijn WIFI probleem is opgelost na reparatie en of het toestel ongeschonden er uit gekomen is.

Edit: Gisterenavond rond 17:00 uur kwam de TNT koerrier langs mijn deur om mijn gefixte HOX af te geven. Ik had eerder, op dinsdag, naar de HTC service lijn gebeld ivm de vraag wanneer ik hem kon verwachten. Zij gaven aan dat het naar alle waarschijnlijk vrijdag pas binnen zou zijn. Dus dit was een aangename verrassing. Overigens is mij toen ook verteld dat er een gedeelte van de antenne module vervangen is. Ik heb gisterenavond al flink weer lopen testen op mijn netwerk en die van mijn ouders en ik moet zeggen dat ik zeer tevree bent met het resultaat. De verbinding is nu gewoon goed, ook op een wat grotere afstand van de router af. Daarnaast geeft mijn HOX nu ook alle netwerken in de omgeving weer, iets wat hij eerst niet meer deed. Al met al mijn toestel 1.5 week kwijt geweest, maar zeer tevreden over het herstel. _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door RoasteR87 op 09-05-2013 08:26 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had 4 weken geleden mijn toestel gekocht, het toestel beviel mij tot dat ik de update gedaan had.
na de update deed mijn wifi het nietmeer me camera en hij viel vaakuit. ik heb contact opgenomen met htc en ze zijn de dag daarop mijn toestel komen ophalen. 7 dagen later kreeg ik een mailtje met daarop dat het toestel op de post is gezet maar niet of die gemaakt is dus ben ik nieuwschierig of die wel gemaakt is, hebben meerdere van jullie ook zo'n mail gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoasteR87
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:03:
ik had 4 weken geleden mijn toestel gekocht, het toestel beviel mij tot dat ik de update gedaan had.
na de update deed mijn wifi het nietmeer me camera en hij viel vaakuit. ik heb contact opgenomen met htc en ze zijn de dag daarop mijn toestel komen ophalen. 7 dagen later kreeg ik een mailtje met daarop dat het toestel op de post is gezet maar niet of die gemaakt is dus ben ik nieuwschierig of die wel gemaakt is, hebben meerdere van jullie ook zo'n mail gehad?
Dat is de normale procedure, als je wilt weten wat ze gedaan hebben moet je even bellen met de service line. De online tracking van HTC geeft inderdaad geen inzicht in wat ze gedaan hebben.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scherm van mijn HOX gebroken, hier al eens gezocht in Gent naar lokale winkels die android-schermen repareren, maar ofwel willen ze het niet doen, ofwel ziet het er zeer louche uit allemaal.

Wat zijn de opties?

Iemand ervaringen met het zelf te doen? Aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist is mijn HTC One X opgehaald door Dynafix vanwege een beroerde wifi verbinding. Nu probeer ik hier http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx de status te volgen. Maar weet iemand wat mijn RMA nummer is? Het enige wat ik heb gekregen is een afhaalbewijs...en daar komt het woordje RMA niet in voor. Als ik in het tekstvakje sta zegt die dat het een 7 of een 8 cijferige code moet zijn. Die kan ik zowel op mijn afhaalbewijs als op het ticket wat ik uit moest printen niet vinden. Welke andere cijfercombinaties, maar die lijken ook niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:40:
Zojuist is mijn HTC One X opgehaald door Dynafix vanwege een beroerde wifi verbinding. Nu probeer ik hier http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx de status te volgen. Maar weet iemand wat mijn RMA nummer is? Het enige wat ik heb gekregen is een afhaalbewijs...en daar komt het woordje RMA niet in voor. Als ik in het tekstvakje sta zegt die dat het een 7 of een 8 cijferige code moet zijn. Die kan ik zowel op mijn afhaalbewijs als op het ticket wat ik uit moest printen niet vinden. Welke andere cijfercombinaties, maar die lijken ook niet te werken.
Niet nodig.
Vul bij Identification je IMEI nummer van je HOX in, en onderaan je postcode met een spatie ertussen.

[ Voor 0% gewijzigd door miggeltje op 14-05-2013 15:07 . Reden: Moest Imei ipv Serialnummer zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter143
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:43:
Scherm van mijn HOX gebroken, hier al eens gezocht in Gent naar lokale winkels die android-schermen repareren, maar ofwel willen ze het niet doen, ofwel ziet het er zeer louche uit allemaal.

Wat zijn de opties?

Iemand ervaringen met het zelf te doen? Aan te raden?
Ik kan je dit ten zeerste afraden. De glas- en de schermlaag van de One X zijn aan elkaar gelamineerd, en zeer lastig van elkaar af te krijgen. Sommige mensen is het gelukt met Föhn of dat soort gein. Ee vriend van me probeerde het ook, en die trok dus zijn scherm kapot (je sloopt de LCD laag als je te hard aan de glaslaag trekt).

Dus ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met het repareren van telefoonschermen, maar ik zou er zeker niet zelf aan gaan klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 11:56
Is het zo dat als je je HTC One X naar dynafix stuurt, dat je vervolgens een brief ontvangt bij je ontvangst van je ''gerepareerde'' toestel, waarin wordt vermeldt wat er precies vervangen is en/of gerepareerd?

Ik heb vorige week namelijk mijn HTC One X weer binnen gekregen na dit probleem:

( quote van een mede tweaker )
''Mijn telefoon heeft een aantal problemen, zoals een beeld dat soms niet aangaat, ongewenst zoomen, een soort 16-bits weergave, verspringend beeld etc. In een ander topic hier op Tweakers en via een Youtube filmpje lijkt de conclusie: moederbord begint kapot te gaan. Dus: tijd voor reparatie.''

Eenmaal bij ontvangst heb ik geen brief ontvangen van wat er nou precies ''veranderd'' zou zijn aan mijn toestel. Dit omdat mijn toestel nog steeds dezelfde kuren vertoont als voor de ''reparatie''.....

Ik kan dus mooi terug naar t-Mobile om vervolgens uit te leggen dat er gewoon geen hond aan mijn HTC gedaan is.

Pia heeft dus niet mijn HTC gefixed =)

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste