Gisteren teruggestuurd, vandaag aangekomen bij Coolblue en ze hebben nét m'n nieuwe toestel ingepakt, die heb ik dus morgen. Dat is dan weer super netjes!_gibeon_ schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:23:
[...]
En het toestel is inmiddels terug. Hij is niet omgeruild (zoals beloofd) maar "Gerepareerd: Specificaties van het toestel zijn opnieuw afgeregeld naar de standaardwaarden van de fabrikant."
Concreet: er is niets aan gedaan. Sterker nog, ik heb het toestel teruggekregen met een barst in het stalen frame dat om het scherm heen zit! Coolblue direct gebeld en maandag gaat 'ie weer terug, deze keer gaan ze 'm wel echt omruilen (hoop ik). Jammer dat het zo loopt, maar ze behandelen je wel altijd netjes bij Coolblue.
na veelg ezeur van mij vandaag de melding gekregen dat mijn toestel gisteren verstuurd zou moetne zijn door typhone, dit zou dit keer niet via postnl gaan maar via een eigen koeriersdienst die ook geen tracktrace heeft ik zou het toestel vandaag moeten ontvangen...
geent racktrace en tot nu toe nog geen toestel gezien, ik betwijfel of het waar is
geent racktrace en tot nu toe nog geen toestel gezien, ik betwijfel of het waar is
Ik ben er vandaag persoonlijk geweest maar was geen succes, want elk toestel had last van vlekken, en als niet dan wel van flikkeringen_gibeon_ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:26:
[...]
Gisteren teruggestuurd, vandaag aangekomen bij Coolblue en ze hebben nét m'n nieuwe toestel ingepakt, die heb ik dus morgen. Dat is dan weer super netjes!
Coolblue kan er uiteraard niks aan doen maar HTC wel (betere kwaliteitscontrole).
Ben dan ook benieuwd hoe ze dat gaan oplossen aangezien omruil ook geen oplossing bood.
[ Voor 16% gewijzigd door D33F op 24-04-2012 18:04 ]
Lies are obvious to read because the truth is already written
Juist nu dit gezeik met Typhone zoveel problemen oplevert en ook ik na dik een week nog geen 'echte' reactie heb op mijn aanvraag, ben ik gewoon bang aan het worden voor het resultaat. Als ik het zo lees, heb ik zo'n 50-60% kans dat ik gewoon weer een telefoon met gebreken zal ontvangen.
Zit er dan ook aan te denken dat wanneer mijn volgende telefoon gebreken toont, ik deze gewoon direct bij HTC laat verhelpen. Heb geen zin in nog 2 weken intensief wachten met belabberde communicatie bij Typhone.
Ben het namelijk wel enigzins eens, het ligt niet volledig aan Typhone, maar voornamelijk aan HTC dat ze telefoons met dergelijke afwijkingen voor die prijs in de winkels laten belanden. Eigenlijk zijn zij ook degene die deze rotzooi (voornamelijk) hebben gemaakt. Als zij gewoon een inruilactie zouden houden en de problemen zouden herkennen, was er vrij weinig aan de hand geweest.
Word er wel een beetje moedeloos van.
Zit er dan ook aan te denken dat wanneer mijn volgende telefoon gebreken toont, ik deze gewoon direct bij HTC laat verhelpen. Heb geen zin in nog 2 weken intensief wachten met belabberde communicatie bij Typhone.
Ben het namelijk wel enigzins eens, het ligt niet volledig aan Typhone, maar voornamelijk aan HTC dat ze telefoons met dergelijke afwijkingen voor die prijs in de winkels laten belanden. Eigenlijk zijn zij ook degene die deze rotzooi (voornamelijk) hebben gemaakt. Als zij gewoon een inruilactie zouden houden en de problemen zouden herkennen, was er vrij weinig aan de hand geweest.
Word er wel een beetje moedeloos van.
[ Voor 36% gewijzigd door _BLAST3R op 24-04-2012 18:47 ]
Verwijderd
Na mijn tweede DOA toestel, en de vele negatieve berichten op internet, ben ik het vertrouwen in dit toestel eerlijk gezegd wel een beetje kwijt geraakt.
Het is mij gewoon onder andere te fragiel en niet goed gefabriceerd, nog los van de software dingetjes.
Na lang wikken en wegen heb ik eieren voor mn geld gekozen en ipv een derde nieuwe One x om een Galaxy Note gevraagd als vervanging.
Daar zullen ondertussen de kinderziektes, die er wat ik erover lees zowiezo al minder waren, wel uit zijn.
Grappige is dat de verkoper hier totaal niet moeilijk over deed, en dit zelfs al eerder zelf aan mij aangeboden had.
Je zou bijna gaan denken dat ze zelf ook een beetje moe worden van al die terugkomende One Xen.
In eerste instantie ben ik niet op dat aanbod ingegaan maar na nog een paar dagen dubben en inlezen en vandaag nog even in de stad de twee toestellen naast elkaar te hebben gehouden, heb ik er toch maar wel voor gekozen dus.
Of het een goede keus is geweest zal ik morgen gaan ondervinden.
Dan wordt hij bezorgd door de postbode.
Ik kan opnieuw niet klagen over de afhandeling van Typhone.
Was weer binnen enkele dagen geregeld.
Vrijdag verstuurd, maandag daar ontvangen, vandaag telefonisch overleg gehad en morgen een nieuwe in huis.
Jammer dat dat bij anderen wel zo stroef verloopt.
Het is mij gewoon onder andere te fragiel en niet goed gefabriceerd, nog los van de software dingetjes.
Na lang wikken en wegen heb ik eieren voor mn geld gekozen en ipv een derde nieuwe One x om een Galaxy Note gevraagd als vervanging.
Daar zullen ondertussen de kinderziektes, die er wat ik erover lees zowiezo al minder waren, wel uit zijn.
Grappige is dat de verkoper hier totaal niet moeilijk over deed, en dit zelfs al eerder zelf aan mij aangeboden had.
Je zou bijna gaan denken dat ze zelf ook een beetje moe worden van al die terugkomende One Xen.
In eerste instantie ben ik niet op dat aanbod ingegaan maar na nog een paar dagen dubben en inlezen en vandaag nog even in de stad de twee toestellen naast elkaar te hebben gehouden, heb ik er toch maar wel voor gekozen dus.
Of het een goede keus is geweest zal ik morgen gaan ondervinden.
Dan wordt hij bezorgd door de postbode.
Ik kan opnieuw niet klagen over de afhandeling van Typhone.
Was weer binnen enkele dagen geregeld.
Vrijdag verstuurd, maandag daar ontvangen, vandaag telefonisch overleg gehad en morgen een nieuwe in huis.
Jammer dat dat bij anderen wel zo stroef verloopt.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 19:42 ]
Waren dat allemaal nieuwe toestellen, waarvan je zelf het zegel verbroken hebt? Als jij jouw toestel mag ruilen voor een gebrekkige van een ander, dan is het logisch dat je nooit een goede krijgt.David Regeling schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:57:
[...]
Ik ben er vandaag persoonlijk geweest maar was geen succes, want elk toestel had last van vlekken, en als niet dan wel van flikkeringen. Dus uiteindelijk mijn eigen maar gehouden
Coolblue kan er uiteraard niks aan doen maar HTC wel (betere kwaliteitscontrole).
Ben dan ook benieuwd hoe ze dat gaan oplossen aangezien omruil ook geen oplossing bood.
Het waren allemaal nieuwe toestellen helaas, dat was juist het erge. Ze kwamen rechtstreeks uit het magazijn. Helemaal verzegeld en alles. (Medewerker kwam telkens met een nieuwe verzegelde uit het magazijn, en verbrak deze zodat ik het zelf ook kon zien). Verder zat alles ook nog netjes in het plastic, incl. de telefoon met de sticker op het scherm: ''I'm the One you've been waiting for''_gibeon_ schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:29:
[...]
Waren dat allemaal nieuwe toestellen, waarvan je zelf het zegel verbroken hebt? Als jij jouw toestel mag ruilen voor een gebrekkige van een ander, dan is het logisch dat je nooit een goede krijgt.
Als dit niet zo was had ik het nog kunnen begrijpen zoals je hierboven al aangaf (reeds gebrekkig toestel), maar dat was niet het geval.
Na het 4e toestel met vlekken begon de medewerker zelf al nee te knikken als zijnde dat dit niet meer normaal is.
Ook hadden ze allemaal een behoorlijke last van een LCD rimpel effect zodra je ook maar zacht contact maakte met de linker rand van het scherm
[ Voor 30% gewijzigd door D33F op 24-04-2012 20:10 ]
Ik ga morgen met mijn 2e One X terug naar The Phone House. Gekocht bij GSMeasy, daar geruild en een nieuwe opgestuurd gekregen van The Phone House, inclusief 'kassabon' van The Phone House. Lijkt me dat ik dan gewoon daar naartoe kan en niet het toestel weer naar GSMeasy hoef te sturen. Ben op zijn minst gezegd zwaar teleurgesteld in de kwaliteit/afwerking van de One X, mijn 2e heeft hetzelfde als mijn eerste, namelijk een los scherm. Gelukkig heb ik er nu ook gele vlekken bij na 7 dagen.
Het is een heel goed toestel en dat is juist het jammere. Misschien dat wanneer de volgende weer niet goed is (nummer 3) ik de volgende (nummer 4) gesealed verkoop zodat ik een S3 kan kopen want ben het na die dan wel zat.
Maar ruilen bij The Phone House zou gewoon moeten kunnen toch, met die kassabon?
Het is een heel goed toestel en dat is juist het jammere. Misschien dat wanneer de volgende weer niet goed is (nummer 3) ik de volgende (nummer 4) gesealed verkoop zodat ik een S3 kan kopen want ben het na die dan wel zat.
Maar ruilen bij The Phone House zou gewoon moeten kunnen toch, met die kassabon?
En zoals verwacht nog steeds geen toestel, een goede shopreview kunnen ze nu echt wel vergeten...
Net contact gehad met de livechat van HTC. Ik ga mijn toestel toch maar opsturen nadat ik erachter kwam dat ik een gele vlek heb links onderin en een haarscheur bovenin.
Customer ChatChat Transcript
Please wait while we find an agent to assist you...
U bent nu in verbinding met Renate.
Renate: Beste Kevin, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Kevin Stolk: Oke prima.
Renate: Ik begrijp dat u op de One X een gele vlek heeft. Onze excuses voor het ongemak.
Renate: Als u de telefoon al te lang heeft om hem nog te kunnen omruilen bij de verkoper kunt u hem bij ons laten repareren. Dat duurt gemiddeld 2 weken.
Kevin Stolk: Inderdaad, ook jammer dat het een bekend probleem is, ik hoor het erg veel... Is het bij jullie ook al wel bekend hoop ik ?
Kevin Stolk: Maar kan ik dat niet gewoon zowiezo doen ?
Renate: Het ligt eraan dat de lijm nog niet helemaal is opgedroogd.
Kevin Stolk: Ah oke
Kevin Stolk: In het begin had ik het nog niet, ik zie het vanochtend pas voor het eerst, ik heb de toestel nu 3 weken
Renate: Ja, maar als u de telefoon omruilt bent u hem niet kwijt. Maar aangezien het via een site is besteld is een reparatie dan net zo gemakkelijk denk ik.
Renate: Betreffende de reparatie zijn er een aantal dingen waar ik u op wil wijzen. Er zijn namelijk meerdere mogelijkheden voor uitkomst van een reparatie. Ik wil u vragen dit allemaal goed door te lezen.
a) Schade valt binnen de garantie en wordt zonder verdere kosten gerepareerd
b) Schade valt niet binnen garantie (door val- druk, stootschade of illegale software), u krijgt een prijsopgave en na betaling wordt uw toestel gerepareerd opgestuurd.
c) Schade valt niet binnen garantie en na de prijsopgave betaalt u ca. 40 euro diagnose/transportkosten om uw telefoon ongerepareerd terug te laten sturen.
d) Schade valt niet binnen garantie (door vochtschade) en u betaalt u ca. 40 euro diagnose/transportkosten om uw telefoon ongerepareerd terug te laten sturen.
e) Schade valt niet binnen garantie en u kiest ervoor om het toestel kosteloos te laten vernietigen.
Wij kunnen het toestel bij u thuis of op kantoor komen ophalen.
U geeft het toestel mee zonder batterij en achterklep. De geheugen- en simkaart laat u ook thuis.
Wij kunnen langskomen van ma-vrij tussen 9:00-13:00, 13:00-17:00 en 17:00-21:00 uur. Op zaterdag tussen 9:00-13:00 en 13:00-17:00 uur. U bent uw toestel ca. 2 weken kwijt, maar dit kan variëren. U krijgt een ticket per e-mail. Print deze uit, onderteken en geef deze mee aan de koerier. De koerier neemt een pakketje mee waar het toestel in kan.
Kevin Stolk: Kan ik bij jou een afspraak maken hiervoor? Ik wil hem het liefst naar HTC zelf sturen, ervaringen daarin zijn vele malen beter.
Renate: Wij zouden graag van u de volgende gegevens willen hebben:
1) Uw telefoonnummer en e-mailadres.
2) Een adres waar het toestel opgehaald en terugbezorgd kan worden.
3) Uw telefoonnetwerk.
4) Het serienummer en IMEI nummer van uw toestel. Beide nummers kunt u terugvinden op de sticker in het toestel onder de batterij. Het IMEI nummer kunt u tevens achterhalen door te ‘bellen’ naar *#06# zonder daadwerkelijk op de bel knop te drukken.
5) De dag en het tijdslot waarin het toestel kan worden opgehaald. Dit kan vanaf morgen zijn.
Renate: U kunt ook telefonisch of per email een afspraak met ons maken.
Kevin Stolk: Wel grappig dat je mij die standaard tekst stuur, de HTC One X heeft namelijk geen batterijklep
Kevin Stolk: Maar, als je mij een e-mail adres geeft dan zorg ik dat daar alles in staat...
Renate: In dat geval kunt u die inderdaad opsturen.
Renate: http://www.htc.com/nl/contact/
Renate: Hier kunt u ons een email sturen.
Kevin Stolk: Oke prima, dan weet ik voldoende zo!
Renate: Dank u voor het contact opnemen met HTC, ik wens u een fijne dag.
Kevin Stolk: Hetzelfde
Einde Sessie
Images
[ Tesla MIG MYP ]
\Victor.S schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:14:
Ik ga morgen met mijn 2e One X terug naar The Phone House. Gekocht bij GSMeasy, daar geruild en een nieuwe opgestuurd gekregen van The Phone House, inclusief 'kassabon' van The Phone House. Lijkt me dat ik dan gewoon daar naartoe kan en niet het toestel weer naar GSMeasy hoef te sturen. Ben op zijn minst gezegd zwaar teleurgesteld in de kwaliteit/afwerking van de One X, mijn 2e heeft hetzelfde als mijn eerste, namelijk een los scherm. Gelukkig heb ik er nu ook gele vlekken bij na 7 dagen.
Ruilen was bij The Phone House gewoon mogelijk. Werd ook niet moeilijk gedaan. Probleem bij huidig (2e) toestel is een gele vlek linksonderin en een krakende behuizing aan de linkerkant. Ook veel vervorming bij druk op de bezel.
De medewerker van The Phone House pakt dus een nieuw toestel, ook serie HT24. Ik pak hem uit de doos, en jahoor. Scherm zat echt los, als je drukte bleef het even vastzitten nadat je de lijm met een tik hoort loslaten. Ook zat er een zieke vervorming over het hele scherm bij lichte druk. Hij ging er even mee naar achter en had natuurlijk het scherm vast gedrukt. Toch maar niet die meegenomen, zul je zien dat dat het begin van de problemen is. Dus nu nog met mijn 2e toestel want dat was de laatste witte. Hij heeft wel een nieuwe besteld voor me die ik vrijdag moet ophalen, want anders valt het niet meer binnen mijn DOA termijn.
Die accepteer ik maar wat er ook mee is. Dan heb ik daar in ieder geval weer die 14 dagen DOA-tijd op, lijkt me?
Mocht die niet goed zijn heb ik het echt gehad met dit toestel en zet ik de 4e gewoon te koop om een Galaxy S III met te kopen. Heel jammer, want vind het super hardware. Alleen een k*t-afwerking van HTC, wat ik niet van ze gewend ben.
Het nu dus al 3 toestellen in handen gehad waarvan 2 daadwerkelijk in mijn bezit. Alle 3 defecten waarvan vooral het loszittende scherm aan de linkerkant.
Toch wel een goede service van de Phone House!
[ Voor 3% gewijzigd door Victor.S op 25-04-2012 14:11 ]
Gewoon doen inderdaad, so be itBrackpc schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:22:
En zoals verwacht nog steeds geen toestel, een goede shopreview kunnen ze nu echt wel vergeten...
En er zitten nog genoeg mensen / Tweakers waarbij ze maar bakkeleien en k*tviolen, maar wat dat aan ligt...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mijn batterij is bar slecht. Ik twijfel dus tussen a. langsgaan bij servicecenter of b. DOA aanvraag bij typhone.
M'n batterij is zo slecht geworden ná de software update naar 1.28, dat vind ik nog het meest frustrerende. Het ligt dus waarschijnlijk niet eens aan de hardware...
Toen ik het toestel nét in huis had en voor de eerste keer had opgeladen heb ik bijna 3,5 uur screen on tijd gehaald bij een totaal van 14 uur gebruik. Lijkt dus redelijk, ik gebruikte het toestel die 3,5 uur namelijk nogal intensief (alle apps installeren, kaarten downloaden voor navigatie).
Inmiddels haal ik nog geen 2 uur screen on tijd bij dezelfde batterijduur! Dit lijkt dus sinds de 1.28 update. Ik weet alleen niet wat ik ánders kan doen dan omruilen voor een nieuwe / naar servicecenter gaan.
Verder is het toestel perfect, geen kraak, geen vervormingen LCD scherm.. dus wellicht moet ik hier gewoon blij mee zijn en loop ik veel risico door een nieuw toestel te vragen. Belachelijk eigenlijk, dat je gewoon banger bent dat je een nóg slechter toestel terugkrijgt.
Als ik nou wist dat HTC met een update kwam die dit weer zou verhelpen...........
M'n batterij is zo slecht geworden ná de software update naar 1.28, dat vind ik nog het meest frustrerende. Het ligt dus waarschijnlijk niet eens aan de hardware...
Toen ik het toestel nét in huis had en voor de eerste keer had opgeladen heb ik bijna 3,5 uur screen on tijd gehaald bij een totaal van 14 uur gebruik. Lijkt dus redelijk, ik gebruikte het toestel die 3,5 uur namelijk nogal intensief (alle apps installeren, kaarten downloaden voor navigatie).
Inmiddels haal ik nog geen 2 uur screen on tijd bij dezelfde batterijduur! Dit lijkt dus sinds de 1.28 update. Ik weet alleen niet wat ik ánders kan doen dan omruilen voor een nieuwe / naar servicecenter gaan.
Verder is het toestel perfect, geen kraak, geen vervormingen LCD scherm.. dus wellicht moet ik hier gewoon blij mee zijn en loop ik veel risico door een nieuw toestel te vragen. Belachelijk eigenlijk, dat je gewoon banger bent dat je een nóg slechter toestel terugkrijgt.
Als ik nou wist dat HTC met een update kwam die dit weer zou verhelpen...........
Ik heb het idee dat ik verkeerd wordt voorgelicht door Typhone. Ik heb mijn toestel nog geen 2 weken in bezit, en kom tot de conclusie dat ik een slechte batterij heb. Nu wil ik dus een DOA, waarop ik volgens velen hier tot na 2 weken recht op heb. Nu komen ze echter met het volgende:
"Geachte mevrouw ...,
Bedankt voor uw bericht en goed dat u deze tests hebt uitgevoerd om het probleem aan te duiden. Zodra u gebruik hebt gemaakt van het toestel is het niet meer mogelijk om het toestel om te ruilen. Het toestel dient onder de garantievoorwaarden gerepareerd te worden."
Het lijkt mij dat het dus niet klopt wat hier staat. Ik moet natuurlijk het toestel gebruiken om te weten dat er een defect is!
"Geachte mevrouw ...,
Bedankt voor uw bericht en goed dat u deze tests hebt uitgevoerd om het probleem aan te duiden. Zodra u gebruik hebt gemaakt van het toestel is het niet meer mogelijk om het toestel om te ruilen. Het toestel dient onder de garantievoorwaarden gerepareerd te worden."
Het lijkt mij dat het dus niet klopt wat hier staat. Ik moet natuurlijk het toestel gebruiken om te weten dat er een defect is!
Vandaag dan (uit het niets) plots een systeemmailtje gekregen van Typhone met een nieuw ordernummer en de mededeling dat 'mijn bestelling verzendklaar is gemaakt'. Hierop ook een tweet van Typhone_NED dat de telefoon alsnog omgeruild is en ik de nieuwe morgen kan ontvangen.
Het blijft jammer dat de communicatie zo stroef verloopt, maar toch ben ik wel blij. We gaan morgen zien of ik geluk heb in de HTC One X Loterij.
Het blijft jammer dat de communicatie zo stroef verloopt, maar toch ben ik wel blij. We gaan morgen zien of ik geluk heb in de HTC One X Loterij.
Is inderdaad onzin. Snap niet hoe incompetent die medewerkers daar zijn als ze niet eens kunnen snappen hoe garantie en DOA werkt. Als je het toestel onbeschadigd, met accessoires en boekjes hebt moeten ze het toestel terugnemen als de 14-dagen termijn nog niet verstreken is.Florine schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:12:
Ik heb het idee dat ik verkeerd wordt voorgelicht door Typhone. Ik heb mijn toestel nog geen 2 weken in bezit, en kom tot de conclusie dat ik een slechte batterij heb. Nu wil ik dus een DOA, waarop ik volgens velen hier tot na 2 weken recht op heb. Nu komen ze echter met het volgende:
"Geachte mevrouw ...,
Mijn toestel was ook gebruikt. Het ligt er maar net aan welke medewerker je krijgt. Degene die ik aan de telefoon kreeg was het volledig met mij eens, en stuurde me direct een retourformulier/nummer toe.Victor.S schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:39:
[...]
Is inderdaad onzin. Snap niet hoe incompetent die medewerkers daar zijn als ze niet eens kunnen snappen hoe garantie en DOA werkt. Als je het toestel onbeschadigd, met accessoires en boekjes hebt moeten ze het toestel terugnemen als de 14-dagen termijn nog niet verstreken is.
Het klopt inderdaad dat alle procedures bij Typhone eisen dat je het toestel niet eens hebt aangeraakt/nooit mee gebeld hebt.
Dit had ik dus wel gedaan gedurende 3 dagen. Had wel mijn DOA verzoek al dezelfde dag dat ik mijn telefoon had ontvangen ingediend. Maar toch.. Mijn telefoon hebben ze gewoon geaccepteerd en na aandringen vervangen met een nieuwe.
Het ligt er dus maar net aan of je geluk hebt aan de telefoon.
[ Voor 6% gewijzigd door _BLAST3R op 25-04-2012 19:47 ]
Ik heb vandaag weer contact gehad met typhone en besloten alles maar even in chronologische volgorde te noteren zodat mensen hun situatie kunnen vergelijken
(excuses voor de slechte formatering ik krijg het gewoonweg niet beter)
28 maart besteld bij typhone
29 maart contract terug gestuurd naar typhone
29 maart bevestiging ontvangst contract
30 maart goedkeuring vodafone ontvangen
30 maart pdf ontvangen met nieuwe telefoonnummer en simkaartnummer
30 maart startdatum abonnement
3 april melding dat product nog niet leverbaar is (htc one x wit)
3 april simkaart verstuurd
4 april simkaart ontvangen
5 april htc one x wit verstuurd
6 april toestel ontvangen en defect vastgesteld
7 april mail gestuurd naar typhone om een retourformulier aan te vragen voor de
defecte HTC
11 april telefonisch contact opgenomen met typhone vanwege het nog niet ontvangen
van een retourformulier
11 april retourformulier ontvangen, verstuurd door medewerker waar telefonisch
contact mee was
11 april toestel aangetekend verstuurd naar typhone
12 april toestel ontvangen bij typhone om 12:30
13 april mailtje ontvangen met verzoek een review te plaatsen over het toestel
13 april telefonisch contact opgenomen met typhone, medewerker kon niet zien of het
toestel ontvangen was, het zou maandag ingeboekt worden waarna er een
nieuw toestel verstuurd zou worden
16 april eerste rekening ontvangen van vodafone voor een abonnement wat nog niet
gebruikt kon worden
17 april nog geen toestel ontvangen dus weer telefonisch contact opgenomen, het
toestel was nog steeds niet verwerkt, maar dat zou waarschijnlijk die dag nog
gebeuren
18 april complete situatie nogmaals per mail gemeld aangezien ik nog steeds geen
bevestiging van ontvangst ontvangen had
19 april toch maar weer telefonisch contact opgenomen, medewerker wist mij te
vertellen dat het toestel op 18 april naar dynafix gestuurd was
19 april bevestiging dat het toestel door dynafix als DOA aangemerkt werd per mail
ontvangen van de medewerker met wie ik telefonisch contact had, ik zou
binnen enkele dagen een nieuw toestel krijgen
23 april nog steeds geen verzendbevestiging, maar weer contact opgenomen met
medewerkster per mail (via persoonlijk email adres van deze medewerker, dit
versnelde de communicatie tenminste)
24 april mail ontvangen van medewerker dat het toestel op 23 april verstuurd is en ik
het dus diezelfde dag nog zou ontvangen, echter voor niets thuis gebleven
25 april omdat er nog steeds geen toestel was weer eens telefonisch contact
opgenomen met typhone, medewerker heeft nu opnieuw alles nagekeken,
het toestel is op 23 april door dynafix naar typhone verstuurd de vorige
medewerker had dit verkeerd begrepen. Het toestel zou morgen bij typhone
aankomen waarna het nog 24 uur duurt voordat er een nieuw toestel verstuurd
gaat worden
============
voorzichtige voorspelling voor de komende dagen
============
26 april toestel bij typhone ontvangen waarna er een nieuw toestel verstuurd gaat
worden
27 april nieuw toestel verstuurd door typhone
28 april nieuw toestel ontvangen
(excuses voor de slechte formatering ik krijg het gewoonweg niet beter)
28 maart besteld bij typhone
29 maart contract terug gestuurd naar typhone
29 maart bevestiging ontvangst contract
30 maart goedkeuring vodafone ontvangen
30 maart pdf ontvangen met nieuwe telefoonnummer en simkaartnummer
30 maart startdatum abonnement
3 april melding dat product nog niet leverbaar is (htc one x wit)
3 april simkaart verstuurd
4 april simkaart ontvangen
5 april htc one x wit verstuurd
6 april toestel ontvangen en defect vastgesteld
7 april mail gestuurd naar typhone om een retourformulier aan te vragen voor de
defecte HTC
11 april telefonisch contact opgenomen met typhone vanwege het nog niet ontvangen
van een retourformulier
11 april retourformulier ontvangen, verstuurd door medewerker waar telefonisch
contact mee was
11 april toestel aangetekend verstuurd naar typhone
12 april toestel ontvangen bij typhone om 12:30
13 april mailtje ontvangen met verzoek een review te plaatsen over het toestel
13 april telefonisch contact opgenomen met typhone, medewerker kon niet zien of het
toestel ontvangen was, het zou maandag ingeboekt worden waarna er een
nieuw toestel verstuurd zou worden
16 april eerste rekening ontvangen van vodafone voor een abonnement wat nog niet
gebruikt kon worden
17 april nog geen toestel ontvangen dus weer telefonisch contact opgenomen, het
toestel was nog steeds niet verwerkt, maar dat zou waarschijnlijk die dag nog
gebeuren
18 april complete situatie nogmaals per mail gemeld aangezien ik nog steeds geen
bevestiging van ontvangst ontvangen had
19 april toch maar weer telefonisch contact opgenomen, medewerker wist mij te
vertellen dat het toestel op 18 april naar dynafix gestuurd was
19 april bevestiging dat het toestel door dynafix als DOA aangemerkt werd per mail
ontvangen van de medewerker met wie ik telefonisch contact had, ik zou
binnen enkele dagen een nieuw toestel krijgen
23 april nog steeds geen verzendbevestiging, maar weer contact opgenomen met
medewerkster per mail (via persoonlijk email adres van deze medewerker, dit
versnelde de communicatie tenminste)
24 april mail ontvangen van medewerker dat het toestel op 23 april verstuurd is en ik
het dus diezelfde dag nog zou ontvangen, echter voor niets thuis gebleven
25 april omdat er nog steeds geen toestel was weer eens telefonisch contact
opgenomen met typhone, medewerker heeft nu opnieuw alles nagekeken,
het toestel is op 23 april door dynafix naar typhone verstuurd de vorige
medewerker had dit verkeerd begrepen. Het toestel zou morgen bij typhone
aankomen waarna het nog 24 uur duurt voordat er een nieuw toestel verstuurd
gaat worden
============
voorzichtige voorspelling voor de komende dagen
============
26 april toestel bij typhone ontvangen waarna er een nieuw toestel verstuurd gaat
worden
27 april nieuw toestel verstuurd door typhone
28 april nieuw toestel ontvangen
@Brackpc: balen dat jij ook zoveel moeite moet doen om iets 'uit' Typhone te krijgen.
Mijn telefoon is (zoals beloofd) vandaag verstuurd, via TNT post. Heb de track and trace al in de mail.
Hopelijk volgt die van jou snel. Je kunt het via Twitter nog een keer proberen. Ik heb de impressie dat nadat mijn tweet werd beantwoord, er meteen een nieuw toestel was opgestuurd.
Mijn telefoon is (zoals beloofd) vandaag verstuurd, via TNT post. Heb de track and trace al in de mail.
Hopelijk volgt die van jou snel. Je kunt het via Twitter nog een keer proberen. Ik heb de impressie dat nadat mijn tweet werd beantwoord, er meteen een nieuw toestel was opgestuurd.
Ga het morgen even proberen, maarja dat zou het net 1 dag sneller maken heeft inmiddels ook weinig nut meer_BLAST3R schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:49:
@Brackpc: balen dat jij ook zoveel moeite moet doen om iets 'uit' Typhone te krijgen.
mijn contactpogingen via twitter zijn ook allemaal gewoon genegeerd dus ik heb die er maar nieteens tussen gezet
wat ik trouwens enorm onzinnig vind is dat ze het defecte toestel eerst weer terug willen hebben van dynafix alvorens een nieuw toestel te versturen, zodra ze de bevestiging van de doa hadden konden ze toch al een nieuwe uitsturen of ben ik nu gek?
Ik snap het ook niet. Bij de meeste bedrijven wordt er sowieso meteen een nieuw toestel opgestuurd. Snap ook niet waar zij Dynafix voor nodig hebben. Lijkt een beetje op uitbesteding.Brackpc schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:51:
[...]
Ga het morgen even proberen, maarja dat zou het net 1 dag sneller maken heeft inmiddels ook weinig nut meer
mijn contactpogingen via twitter zijn ook allemaal gewoon genegeerd dus ik heb die er maar nieteens tussen gezet![]()
wat ik trouwens enorm onzinnig vind is dat ze het defecte toestel eerst weer terug willen hebben van dynafix alvorens een nieuw toestel te versturen, zodra ze de bevestiging van de doa hadden konden ze toch al een nieuwe uitsturen of ben ik nu gek?
Als typhone een webcare team had, zouden ze zich rot moeten schrikken.
Ik denk dat ik niet via typhone iets met m'n telefoon ga doen. Dan maar rechtstreeks met HTC.
Ik denk dat ik niet via typhone iets met m'n telefoon ga doen. Dan maar rechtstreeks met HTC.
Ze maken gebruik van deze dienst van dynafix, om zeker te gaan dat er geen werkende toestellen retour gestuurd worden aldus de medewerker van typhone_BLAST3R schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:53:
[...]
Ik snap het ook niet. Bij de meeste bedrijven wordt er sowieso meteen een nieuw toestel opgestuurd. Snap ook niet waar zij Dynafix voor nodig hebben. Lijkt een beetje op uitbesteding.
http://web.dynafix.com/services/continuering/checkt
Wel schot in de zaak bij jullie dus? Ik zit in precies hetzelfde traject maar krijg steeds te horen dat ik 'later nog van ze zal horen'.
Ja maar ik klaag erover dat ik niks van jullie te horen krijg! .. twee dagen later: Ok bedankt voor uw klacht, we zetten het door naar de klachtenafdeling, binnen 5 werkdagen hoor je wat. Ben je een postkamer medewerker of werk je bij de klantenSERVICE!? Maargoed, volgende werkdag even bellen en stellen dat ik erg teleurgesteld ben, dan verzekerd krijgen dat het vanaf nu wel met spoed gedaan word, en dan 4 dagen later pas bericht dat 'er nog geen uitsluitsel gegeven kan worden' maar dat een zekere 'IK' de klacht in behandeling heb genomen. Wie the fuck is ik, met wie heb ik nu te maken, dat is toch 0,0 professioneel? Zo heb ik niet eens de kans om er op te reageren of dingen aan toe te voegen, want dat word dan WEDEROM pas 4-5 werkdagen later bekeken.
Ik ben er echt klaar mee, ik stuur notabene een klacht, die ze blijkbaar zelf nog moeten doorzetten naar een klachtenafdeling, met daarin in zeer duidelijke taal drie aparte zaken, en het vriendelijke verzoek mijn email aandachtig en in zijn geheel door te nemen om niks over te slaan.
In de mail staan de volgende zaken:
1. De bestelling verliep zeer stroef, er was totaal geen communicatie, en veel onzekerheid, dit vond ik niet kunnen, maargoed het was nou eenmaal zo.
Hun reactie? Ik kan nu nog geen uitsluitsel geven.
2. Ik heb nu een DOA die blijkbaar geen DOA is maar ik wil het toestel niet want het scherm zit los en het scherm is vies geel. Ik heb het toestel teruggestuurd maar tot op heden (ja tot op vandaag) nog geen mailtje ontvangen met dat het binnen is, heb er ook voor gebeld en kreeg te horen dat het nog niet binnen is terwijl het volgens postnl al enkele dagen bij jullie ligt. Ik kan me niet voorstellen dat het normaal is dat jullie mensen zo in onzekerheid laten. Ik heb terugkoppeling toegezegd gekregen over of het toestel nou wel of niet binnen is, maar dat nu altijd nog niet binnen.
3. Ik heb een micro sim toegestuurd gekregen terwijl ik om een normale simkaart vroeg, het zou jullie sieren als ik dan op zijn minst een adapter (stukje plastic van 20-30 cent) toegestuurd zou krijgen.
(ff sidenote buiten die mail om, vrijdag heb ik weer gebeld en toen krijg ik eindelijk van iemand te horen dat het dus wel binnen is al sinds maandag, ze hebben het nu dus al 9 dagen geleden ingeboekt en 12 dagen geleden daadwerkelijk ontvangen maar heb nog ALTIJD geen officieel bericht ontvangen over HELEMAAL NIKS)
Ja maar ik klaag erover dat ik niks van jullie te horen krijg! .. twee dagen later: Ok bedankt voor uw klacht, we zetten het door naar de klachtenafdeling, binnen 5 werkdagen hoor je wat. Ben je een postkamer medewerker of werk je bij de klantenSERVICE!? Maargoed, volgende werkdag even bellen en stellen dat ik erg teleurgesteld ben, dan verzekerd krijgen dat het vanaf nu wel met spoed gedaan word, en dan 4 dagen later pas bericht dat 'er nog geen uitsluitsel gegeven kan worden' maar dat een zekere 'IK' de klacht in behandeling heb genomen. Wie the fuck is ik, met wie heb ik nu te maken, dat is toch 0,0 professioneel? Zo heb ik niet eens de kans om er op te reageren of dingen aan toe te voegen, want dat word dan WEDEROM pas 4-5 werkdagen later bekeken.
Ik ben er echt klaar mee, ik stuur notabene een klacht, die ze blijkbaar zelf nog moeten doorzetten naar een klachtenafdeling, met daarin in zeer duidelijke taal drie aparte zaken, en het vriendelijke verzoek mijn email aandachtig en in zijn geheel door te nemen om niks over te slaan.
In de mail staan de volgende zaken:
1. De bestelling verliep zeer stroef, er was totaal geen communicatie, en veel onzekerheid, dit vond ik niet kunnen, maargoed het was nou eenmaal zo.
2. Ik heb nu een DOA die blijkbaar geen DOA is maar ik wil het toestel niet want het scherm zit los en het scherm is vies geel. Ik heb het toestel teruggestuurd maar tot op heden (ja tot op vandaag) nog geen mailtje ontvangen met dat het binnen is, heb er ook voor gebeld en kreeg te horen dat het nog niet binnen is terwijl het volgens postnl al enkele dagen bij jullie ligt. Ik kan me niet voorstellen dat het normaal is dat jullie mensen zo in onzekerheid laten. Ik heb terugkoppeling toegezegd gekregen over of het toestel nou wel of niet binnen is, maar dat nu altijd nog niet binnen.
3. Ik heb een micro sim toegestuurd gekregen terwijl ik om een normale simkaart vroeg, het zou jullie sieren als ik dan op zijn minst een adapter (stukje plastic van 20-30 cent) toegestuurd zou krijgen.
(ff sidenote buiten die mail om, vrijdag heb ik weer gebeld en toen krijg ik eindelijk van iemand te horen dat het dus wel binnen is al sinds maandag, ze hebben het nu dus al 9 dagen geleden ingeboekt en 12 dagen geleden daadwerkelijk ontvangen maar heb nog ALTIJD geen officieel bericht ontvangen over HELEMAAL NIKS)
Voor iedereen die gezeik heeft met garantie en inruilen:

Verwijderd
Misschien weten jullie dit allang maar typone heeft ook nog een speciaal emailadres voor klachten.
klacht@typhone.nl.
Stond vermeld in de algemene voorwaarden op hun site.
Daarnaast zou je misschien nog kunnen proberen te bellen naar hun nummer in nuth, heb ik zelf nooit geprobeerd maar misschien kan iemand er wat mee:
Typhone.nl
Postbus 22050
6360 AB Nuth
Telefoonnummer: 045-4007766
Faxnummer: 045-4007767
Verder had ik dit emailadres van de Teamleider Callcenter nog ergens:
Nicolle.Penders@typhone.nl
Nicolle Penders
Teamleader Callcenter
Naar die persoon kan je aan de telefoon ook vragen natuurlijk.
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij om dit laatste emailadres hier te noemen omdat ze mij goed geholpen heeft en ik haar dus niet als dank met allemaal boze mailtjes van teleurgestelde mensen op wil zadelen, maar aan de andere kant, als ik jullie verhalen lees en er van uit ga dat dat de realiteit is, en hoe typhone dan met jullie omgaan, dat kan ook niet natuurlijk.
Ga er dus aub. een beetje beschaafd mee om als je het wilt gebruiken en betrek mijn verhaal er niet in aub.
Hoe dan ook veel succes ermee.
Ik hoop dat ik er iemand een beetje mee heb kunnen helpen.
ps.
Jullie DOA toestellen zouden hier moeten liggen.
Misschien kan je die ook nog bellen.
Ik weet niet of ze je door gaan verbinden naar de typhoneafdeling / retourafdeling die daar dus ook in t pand zit aangezien typhone sinds 2008 is overgenomen door the phone house netherlands, maar je kan er een gokje aan wagen natuurlijk.
The Phone House Netherlands BV
Euroweg 20
3825 HD Amersfoort
033-4512020
http://www.adformatie.nl/bedrijf/the-phone-house
http://www.typhone.nl/in-de-media#media01
klacht@typhone.nl.
Stond vermeld in de algemene voorwaarden op hun site.
Daarnaast zou je misschien nog kunnen proberen te bellen naar hun nummer in nuth, heb ik zelf nooit geprobeerd maar misschien kan iemand er wat mee:
Typhone.nl
Postbus 22050
6360 AB Nuth
Telefoonnummer: 045-4007766
Faxnummer: 045-4007767
Verder had ik dit emailadres van de Teamleider Callcenter nog ergens:
Nicolle.Penders@typhone.nl
Nicolle Penders
Teamleader Callcenter
Naar die persoon kan je aan de telefoon ook vragen natuurlijk.
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij om dit laatste emailadres hier te noemen omdat ze mij goed geholpen heeft en ik haar dus niet als dank met allemaal boze mailtjes van teleurgestelde mensen op wil zadelen, maar aan de andere kant, als ik jullie verhalen lees en er van uit ga dat dat de realiteit is, en hoe typhone dan met jullie omgaan, dat kan ook niet natuurlijk.
Ga er dus aub. een beetje beschaafd mee om als je het wilt gebruiken en betrek mijn verhaal er niet in aub.
Hoe dan ook veel succes ermee.
Ik hoop dat ik er iemand een beetje mee heb kunnen helpen.
ps.
Jullie DOA toestellen zouden hier moeten liggen.
Misschien kan je die ook nog bellen.
Ik weet niet of ze je door gaan verbinden naar de typhoneafdeling / retourafdeling die daar dus ook in t pand zit aangezien typhone sinds 2008 is overgenomen door the phone house netherlands, maar je kan er een gokje aan wagen natuurlijk.
The Phone House Netherlands BV
Euroweg 20
3825 HD Amersfoort
033-4512020
http://www.adformatie.nl/bedrijf/the-phone-house
http://www.typhone.nl/in-de-media#media01
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 21:45 ]
Bedankt voor de aangeboden informatie/hulp.
Zal het uiteraard niet misbruiken, ik heb me vandaag ingehouden door niet te bellen oid en te proberen toch te wachten op antwoord, maar zal morgen nog een laatste maal op vriendelijke toon de telefoon proberen, en toch dringend een verzoek te doen dat ik ZELF iemand aan de lijn krijg die mijn problemen op kan lossen.
Zou het erg spijtig vinden als ik zelf op kantoor langs moet komen om die persoon te moeten zoeken.
Er zijn twee oplossingen die ik op dit moment nog acceptabel acht:
1. Ik ga bij thephonehouse langs om daar een perfect exemplaar uit te zoeken en de interne afhandeling is hun probleem.
2. Ik krijg de waarde van het toestel op mijn rekening waarmee ik zelf naar thephonehouse of een andere zaak toe kan stappen.
Een toestel retour wil ik niet meer van typhone, dat is me een te groot risico.
Zal het uiteraard niet misbruiken, ik heb me vandaag ingehouden door niet te bellen oid en te proberen toch te wachten op antwoord, maar zal morgen nog een laatste maal op vriendelijke toon de telefoon proberen, en toch dringend een verzoek te doen dat ik ZELF iemand aan de lijn krijg die mijn problemen op kan lossen.
Zou het erg spijtig vinden als ik zelf op kantoor langs moet komen om die persoon te moeten zoeken.
Er zijn twee oplossingen die ik op dit moment nog acceptabel acht:
1. Ik ga bij thephonehouse langs om daar een perfect exemplaar uit te zoeken en de interne afhandeling is hun probleem.
2. Ik krijg de waarde van het toestel op mijn rekening waarmee ik zelf naar thephonehouse of een andere zaak toe kan stappen.
Een toestel retour wil ik niet meer van typhone, dat is me een te groot risico.
[ Voor 6% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-04-2012 21:46 ]
Hoe kom je bij de 14-dagen termijn? Typhone heeft het bij een DOA over 2 werkdagen. Vergeet ook niet dat DOA staat voor Dead On Arrival, wat iets anders is dan "na 2 weken vind ik de telefoon tóch niet goed genoeg" én dat DOA geen enkele wettelijke grondslag heeft.Victor.S schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:39:
[...]
Is inderdaad onzin. Snap niet hoe incompetent die medewerkers daar zijn als ze niet eens kunnen snappen hoe garantie en DOA werkt. Als je het toestel onbeschadigd, met accessoires en boekjes hebt moeten ze het toestel terugnemen als de 14-dagen termijn nog niet verstreken is.
Wet Koop op Afstand heeft dat wel, daarvan is de wettelijke termijn echter 7 WERKdagen.
Dus als naar 2 weken je lijm onder het scherm lelijk opdroogt is het geen DOA?_gibeon_ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:48:
[...]
Hoe kom je bij de 14-dagen termijn? Typhone heeft het bij een DOA over 2 werkdagen. Vergeet ook niet dat DOA staat voor Dead On Arrival, wat iets anders is dan "na 2 weken vind ik de telefoon tóch niet goed genoeg" én dat DOA geen enkele wettelijke grondslag heeft.
Wet Koop op Afstand heeft dat wel, daarvan is de wettelijke termijn echter 7 WERKdagen.
Lijkt me toch wel
Nee dat heet garantie claimen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Maar als het product 2 weken langer bij het bedrijf op de planken had gelegen, en je had hem gekregen was die wel DOA geweest?

Nee, als dat pas na twee weken blijkt dan is dat gewoon non-conformiteit dat onder garantie hoort te worden opgelost. Ik heb ook een toestel onder DOA teruggestuurd naar typhone en die is direct vervangen.
Verwijderd
http://twinklemagazine.nl...-arrival-een-extraatje-1/
is een linkje uit deze post:
Verwijderd in "Problemen en garantie-afhandelingen van de HTC One X"
Op blz. 2 van dit topic.
is een linkje uit deze post:
Verwijderd in "Problemen en garantie-afhandelingen van de HTC One X"
Op blz. 2 van dit topic.

http://www.phonehouse.nl/reparatie-service/_gibeon_ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:48:
[...]
Hoe kom je bij de 14-dagen termijn? Typhone heeft het bij een DOA over 2 werkdagen. Vergeet ook niet dat DOA staat voor Dead On Arrival, wat iets anders is dan "na 2 weken vind ik de telefoon tóch niet goed genoeg" én dat DOA geen enkele wettelijke grondslag heeft.
daar in het tabelletje staat aangegeven dat doatermijn bij htc 14 dagen is. typhone wilt gewoon de verantwoordelijkheid bij iemand anders leggen blijkbaar. wet op koop afstand is oom 14 dagen hoor!
Ik heb bij Engadget een tip ingediend over de Build Issues van de One X. Ik hoop jullie aan te sporen dit ook te doen. Veel problemen zijn eigen voor het toestel en het lijkt er niet op dat HTC moeite doet om het op te lossen of hun klanten tegemoet te komen. Op deze manier kunnen we het iig onder de media aandacht brengen wat heel belangrijk is tegenwoordig.
Ik heb bij de tip de defecten genoemd en dat sommige mensen na 7(!) vervangende toestellen nog steeds last hebben van defecten. Ik zit inmiddels bijna op mijn 4e toestel. ONACCEPTABEL dus.
Ik hoop dat het gepubliceerd wordt en dat HTC zijn lesje leert.
[ Voor 30% gewijzigd door Victor.S op 26-04-2012 00:38 . Reden: Tip engadget toegevoegd ]
Ik heb last van een dode pixel en een fabrieksfout waardoor er rare vervormingen ontstaan als je op de zijkanten van het scherm drukt (à la op een LCD scherm/tv drukken). Zit nu in Turkije dus ik kan er niet mee naar de winkel. Ik meen té hebben gelezen dat je bij deze fabrieksfout gewoon een nieuw toestel krijgt, is dit zo?
En dag mag Typhone ook, aangezien DOA niks wettelijks isVictor.S schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:53:
[...]
http://www.phonehouse.nl/reparatie-service/
daar in het tabelletje staat aangegeven dat doatermijn bij htc 14 dagen is. typhone wilt gewoon de verantwoordelijkheid bij iemand anders leggen blijkbaar. wet op koop afstand is oom 14 dagen hoor!

BW, boek 7, artikel 46D "Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden."
Geen 14 dagen dus. Niet flauw bedoeld, maar misschien word het tijd dat je stopt met valse informatie verstrekken om te voorkomen dat mensen zich onrecht aangedaan voelen, wat dus niet het geval is.
De doa tijd wordt door de fabrikant bepaald. door htc dus. het is dus bullshit als typhone 2 dagen hanteert. voor zover ik weet heeft the belcompany, the phone house en gsmeasy 14 dagen. aangezien typhone van the phone house is, is het tamelijk vreemd als ze maar 2 dagen zouden geven. Ook is in eu regelgeving nog meer doa termijn vastgelegd, maar dit weet ik niet zeker, maar kwam hier een keer langs dacht ik. die 14 dagen heb ik me dan wel in vergist. En mensen worden wel degelijk onrecht aangedaan als typhone niet hun toestel vervangt als het na 10 dagen defect is. wat van htc dus wel moet.
Ik heb zojuist maar Engadget op de hoogte gebracht, want via FB/Twitter lijkt HTC hun problemen aardig te negeren. Totaal niet acceptabel voor mij, aangezien ik zelfs mijn toestel heb willen omruilen maar de toestellen in de winkel er nog erger aan toe waren dan mijn eigen, waardoor dat dus ook geen optie was.
Het is toch belachelijk dat je bijna € 600,- betaald voor een toestel waar je je ook nog bijna voor moet schamen om het aan anderen te laten zien!
Het is toch belachelijk dat je bijna € 600,- betaald voor een toestel waar je je ook nog bijna voor moet schamen om het aan anderen te laten zien!
Probeer eens een officiële screen protector van htc voor de htc one x. Past ook voor geen meter.David Regeling schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:54:
Ik heb zojuist maar Engadget op de hoogte gebracht, want via FB/Twitter lijkt HTC hun problemen aardig te negeren. Totaal niet acceptabel voor mij, aangezien ik zelfs mijn toestel heb willen omruilen maar de toestellen in de winkel er nog erger aan toe waren dan mijn eigen, waardoor dat dus ook geen optie was.
HTC is het flink aan het verknallen atm, mijn toestel is terug voor reparatie, maar of ik hem daarna hou weet ik nog niet. Tis gewoon belachelijk dat een toestel als dit zo word afgeleverd en een officiële screen protector van htc zelf ook gewoon bagger is. Dit alles zet mij echt aan het twijfelen of ik hem sowieso nog wil houden, daarbij weet ik zeker dat dit mijn laatste htc telefoon is geweest. Dat na toch 5 a 6 jaar hardnekkig htc fanboy te zijn geweest.
Reparatie status net ge-update ik zit momenteel op: Uw toestel is doorgezonden naar een extern repaircenter of fabrikant. In de meeste gevallen is de doorlooptijd 2 -3 weken.
Grapjassen heb gemeld dat zowel scherm gele vlekken had als de camera groene foto's maakte met flits, nu staat er dat die alleen word gemaakt voor het scherm. Zucht,

[ Voor 13% gewijzigd door Practics op 26-04-2012 16:18 ]
Ik heb zojuist even contact opgenomen via chat met de HTC Support afdeling. Zie de log hieronder:
''Please wait while we find an agent to assist you...U bent nu in verbinding met Susan.Susan: Beste David, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Renate is er net bijgekomen.Susan heeft de sessie verlaten.Renate: Ik begrijp dat u gele vlekken op uw scherm heeft. Onze excuses voor het ongemak.
David Regeling: Dat is correct
David Regeling: Ik heb ook geprobeerd om mijn toestel in de winkel om te ruilen maar na 6 toestellen (die hier nog meer last van hadden) heb ik het maar opgegeven want er was niet 1 toestel bij zonder gele vlekken
Renate: Kon u geen ander type toestel krijgen?
David Regeling: Als ik dat zou willen had ik in eerste instantie geen HTC One X gepakt, en daarbij is de Galaxy S3 nog niet uit
David Regeling: Ik verwacht gewoon dat HTC het probleem oplost zoals ze ook in hun officiële statement hebben aangegeven. Dit is te vinden via google met de volgende zoekterm: ''HTC promises to fix flaws in flagship phone''.
Renate: We zijn ermee bezig maar hier is momenteel nog geen fix voor beschikbaar helaas.
David Regeling: Ik neem aan dat het ook een bekend probleem is bij HTC NL ?
Renate: Ja, maar er is nog geen oplossing voor op dit moment.
David Regeling: Wat ik in ieder geval uit de statement kon lezen was dat gebruikers die last hadden van gele vlekken konden rekenen op een nieuw toestel: ''
The problem has drawn a slew of complaints on the Internet, prompting HTC Chairwoman Cher Wang to order the company to help consumer''
David Regeling: dus ik neem aan zodra er een oplossing is hiervoor dit nieuws ook naar buiten gebracht wordt ? want ik krijg totaal geen response via Facebook of Twitter wat betreft dit probleem
Renate: Ik raad u aan om de Facebook pagina van HTC in de gaten te houden voor updates hierover.
Renate: Omdat er nog geen oplossing is helaas.
David Regeling: Ok dan zal ik dit afwachten.
Renate: Heeft u nog andere vragen?
David Regeling: Nee dit was alles wat ik wilde vragen.
David Regeling: In ieder geval bedankt voor uw opheldering
''
''Please wait while we find an agent to assist you...U bent nu in verbinding met Susan.Susan: Beste David, bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Renate is er net bijgekomen.Susan heeft de sessie verlaten.Renate: Ik begrijp dat u gele vlekken op uw scherm heeft. Onze excuses voor het ongemak.
David Regeling: Dat is correct
David Regeling: Ik heb ook geprobeerd om mijn toestel in de winkel om te ruilen maar na 6 toestellen (die hier nog meer last van hadden) heb ik het maar opgegeven want er was niet 1 toestel bij zonder gele vlekken
Renate: Kon u geen ander type toestel krijgen?
David Regeling: Als ik dat zou willen had ik in eerste instantie geen HTC One X gepakt, en daarbij is de Galaxy S3 nog niet uit
David Regeling: Ik verwacht gewoon dat HTC het probleem oplost zoals ze ook in hun officiële statement hebben aangegeven. Dit is te vinden via google met de volgende zoekterm: ''HTC promises to fix flaws in flagship phone''.
Renate: We zijn ermee bezig maar hier is momenteel nog geen fix voor beschikbaar helaas.
David Regeling: Ik neem aan dat het ook een bekend probleem is bij HTC NL ?
Renate: Ja, maar er is nog geen oplossing voor op dit moment.
David Regeling: Wat ik in ieder geval uit de statement kon lezen was dat gebruikers die last hadden van gele vlekken konden rekenen op een nieuw toestel: ''
The problem has drawn a slew of complaints on the Internet, prompting HTC Chairwoman Cher Wang to order the company to help consumer''
David Regeling: dus ik neem aan zodra er een oplossing is hiervoor dit nieuws ook naar buiten gebracht wordt ? want ik krijg totaal geen response via Facebook of Twitter wat betreft dit probleem
Renate: Ik raad u aan om de Facebook pagina van HTC in de gaten te houden voor updates hierover.
Renate: Omdat er nog geen oplossing is helaas.
David Regeling: Ok dan zal ik dit afwachten.
Renate: Heeft u nog andere vragen?
David Regeling: Nee dit was alles wat ik wilde vragen.
David Regeling: In ieder geval bedankt voor uw opheldering
''
Damn dat is zeker vervelend om te horenPractics schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:09:
[...]
Probeer eens een officiële screen protector van htc voor de htc one x. Past ook voor geen meter.
HTC is het flink aan het verknallen atm, mijn toestel is terug voor reparatie, maar of ik hem daarna hou weet ik nog niet. Tis gewoon belachelijk dat een toestel als dit zo word afgeleverd en een officiële screen protector van htc zelf ook gewoon bagger is. Dit alles zet mij echt aan het twijfelen of ik hem sowieso nog wil houden, daarbij weet ik zeker dat dit mijn laatste htc telefoon is geweest. Dat na toch 5 a 6 jaar hardnekkig htc fanboy te zijn geweest.
Reparatie status net ge-update ik zit momenteel op: Uw toestel is doorgezonden naar een extern repaircenter of fabrikant. In de meeste gevallen is de doorlooptijd 2 -3 weken.
Grapjassen heb gemeld dat zowel scherm gele vlekken had als de camera groene foto's maakte met flits, nu staat er dat die alleen word gemaakt voor het scherm. Zucht,![]()
Niet echt geruststellend.
Daarbij deel ik je mening dat dit ook voor mij de laatste HTC telefoon is helaas. Ik had wel wat meer verwacht van hun ''flagship'' zeker na de teleurstellende resultaten van afgelopen jaar.
[ Voor 7% gewijzigd door D33F op 26-04-2012 16:29 ]
Ja maar of je veel hebt aan een omruil ? Mij viel in ieder geval op dat alle 6 toestellen die ik kon omruilen last hadden van dit probleem. Volgens Coolblue moest ik hiermee genoegen nemen aangezien alle HTC One X toestellen dit probleem hadden volgens hun.Thomasthomas schreef op donderdag 26 april 2012 @ 01:10:
Ik heb last van een dode pixel en een fabrieksfout waardoor er rare vervormingen ontstaan als je op de zijkanten van het scherm drukt (à la op een LCD scherm/tv drukken). Zit nu in Turkije dus ik kan er niet mee naar de winkel. Ik meen té hebben gelezen dat je bij deze fabrieksfout gewoon een nieuw toestel krijgt, is dit zo?
Nouja als ik het bericht boven jou lees, dat htc nog geen oplossing voor het probleem heeft, dan word ik helemaal apengaar. Dat er nog geen oplossing is, betekent dus ook dat er geen reparatie mogelijk is.David Regeling schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:27:
[...]
Damn dat is zeker vervelend om te horenIk ben zelf ook behoorlijk onzeker over mijn One X, ik bedoel als het toestel nu al zoveel problemen geeft wat moet dat wel niet geven als hij straks 1 jaar oud is ?
Niet echt geruststellend.
Daarbij deel ik je mening dat dit ook voor mij de laatste HTC telefoon is helaas. Ik had wel wat meer verwacht van hun ''flagship'' zeker na de teleurstellende resultaten van afgelopen jaar.

Goed wacht wel tot mijn vakantie geld binnen is dan haal ik een Samsung note, doe het daar wel een jaar mee. En kijk dan wel weer verder. Dat leen toestel van hi Xperia x8 hangt me ook compleet de strot uit, HD widgets werkt er nog niet eens op. Toestel werd hier afgeleverd met android 1.6
Gister mijn 'nieuwe' HOX ontvangen van Typhone, zoals beloofd. Op eerste oog zag hij er goed uit. Maar toch, tot mijn grote spijt, is er vaagjes een geel balkje te zien bovenaan het scherm. Hopelijk trekt die nog weg.
Ik merk ook op dat het scherm over het algemeen geler oogt dan de vorige.
Het grootste probleem wel met deze nieuwe HOX, is dat wanneer ik druk op de zijkanten uitoefen (firme grip), het scherm dus gaat 'flexen'/verkleuren. Dit is normaal niet zo'n probleem, maar nu ik een gel cover om de telefoon heb zitten, gebeurt dit zelfs bij het drukken op de volume knopjes.
Ik heb geen zin om weer een week te wachten, dus ik denk dat ik het er (voor nu) bij laat. Tot HTC komt met een massale omruil actie c.q reparatie actie. Wie weet is de volgende HOX die ik teruggestuurd krijg na een week wel erger dan deze..
Wat een gezeik.. Het begint eerder op een zinkend flagship te lijken voor HTC..
Het grootste probleem wel met deze nieuwe HOX, is dat wanneer ik druk op de zijkanten uitoefen (firme grip), het scherm dus gaat 'flexen'/verkleuren. Dit is normaal niet zo'n probleem, maar nu ik een gel cover om de telefoon heb zitten, gebeurt dit zelfs bij het drukken op de volume knopjes.
Ik heb geen zin om weer een week te wachten, dus ik denk dat ik het er (voor nu) bij laat. Tot HTC komt met een massale omruil actie c.q reparatie actie. Wie weet is de volgende HOX die ik teruggestuurd krijg na een week wel erger dan deze..
Vervelend om te horen_BLAST3R schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:29:
Gister mijn 'nieuwe' HOX ontvangen van Typhone, zoals beloofd. Op eerste oog zag hij er goed uit. Maar toch, tot mijn grote spijt, is er vaagjes een geel balkje te zien bovenaan het scherm. Hopelijk trekt die nog weg.
Ik kwam in de winkel bij het omruilen dus ook een telefoon tegen met een behoorlijk geler scherm dan mijn eigen toestel, daarna een andere geprobeerd maar die had een dikke gele vlek bovenaan het scherm
Ik wacht maar even af wat HTC nu voor een oplossing gaat aanbieden (wss terugroepactie / reparatie) aangezien omruilen geen oplossing was bij mijn verkoper.
[ Voor 6% gewijzigd door D33F op 27-04-2012 12:59 ]
_BLAST3R schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:29:
niks van gelogen heb er ook alleen maar problemen mee.
vandaag maar weer met typhone gebeld om zeker te gaan dat ze het toestel zoals beloofd vandaag zouden versturen, medewerker kon zelf nog niets zeggen maar ik zou binnen het uur terug gebeld worden door de leidinggevende.
Dit is niet gebeurd echter wel een mailtje met een nieuw ordernummer gekregen en de melding dat het toestel asap verstuurd wordt, ben benieuwd of het toestel dus inderdaad morgen aankomt(en of ik daarna weer een doa aan moet melden)
18:19: heb een trackingnummer!
Dit is niet gebeurd echter wel een mailtje met een nieuw ordernummer gekregen en de melding dat het toestel asap verstuurd wordt, ben benieuwd of het toestel dus inderdaad morgen aankomt(en of ik daarna weer een doa aan moet melden)
18:19: heb een trackingnummer!
[ Voor 3% gewijzigd door Brackpc op 27-04-2012 18:20 . Reden: verzending doorgevoerd ]
Inderdaad. Het is bijna te belachelijk voor woordenbartszoon schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:54:
[...]
hahaha
niks van gelogen heb er ook alleen maar problemen mee.
[ Voor 21% gewijzigd door D33F op 27-04-2012 15:42 ]
Echt zwaar en zwaar teleurgesteld in Typhone...
Ik heb ze gisteren dus nog de kans gegeven normaal te reageren, maar gezien ik nogsteeds geen reactie kreeg heb ik ze vandaag dan uiteindelijk gebeld met de vraag of ik een klachten medewerker kon spreken.
Ik kreeg als antwoord dat dit absoluut niet mogelijk was. Ook kwam naar voren dat de klachten 'afdeling' uit 1 persoon bestaat en ik me daarom geen zorgen hoef te maken dat er dingen langs elkaar heen gaan want het komt toch bij 1 persoon uit.
Ik heb ze verzocht mij een bezoekadres te geven, dit was niet mogelijk. 'Want wij zijn een webshop'.
Ik heb aangegeven dat ik wilde dat ze erbij zou zetten dat ik het toestel absoluut niet wil (iets dat ik eerder al telefonisch EN per e-mail heb laten weten) en ik gewoon vervangingswaarde gestort wil krijgen om het elders aan te schaffen zodat ik het zelf kan controleren.
Dit gesprek liep absoluut niet lekker, ik werd niet als klant behandeld met een probleem, maar ik voelde me alsof ze MIJ als het probleem zagen.
Hierna opgehangen maar het begon aan me te knagen dat ik nog altijd geen officieel bericht (enkel telefonisch ruim een week nadat ze mijn toestel kregen) had gehad dat ze mijn telefoon hadden ontvangen dus wilde ik daar even zekerheid over en opnieuw gebeld. Ditmaal kreeg ik van de medewerker te horen dat ze dergelijke mailtjes helemaal niet sturen, enkel als het toestel weer terug is van dynafix, en dat mijn toestel op dit moment nog daar is. Wel kreeg ik een rmanummer van dynafix zodat ik ze op kon bellen en het hun kon vragen.
Dit heb ik gedaan, en dynafix vertelde mij toen 'we hebben het probleem niet geconstateerd, we hebben dus het toestel gereset en al 23 april teruggeshutteld naar typhone'. Ik begon nu aardig pissed off te worden, maar op dat moment belde typhone met 'goed nieuws'. Ik bedankte de dynafix medewerker vriendelijk en ging over naar het gesprek van Typhone. (ps. Ik heb die medewerker aangegeven dat ik OOK een klacht had over dat het glas er niet goed in zat, maar typhone heeft die klacht nooit doorgegeven aan dynafix en daar hebben ze dan ook niet op gecontroleerd)
Ik kreeg te horen dat mijn toestel gerepareerd was en het terug naar mij zou gaan. Ik gaf direct aan dat dynafix mij iets heel anders vertelde en dat ik het een wel heel kwalijke zaak vond dat ze me vertelden dat het 'gerepareerd' is. Dat ik al meermaals verzocht heb geld in plaats van toestel te krijgen, en dat ik het toestel dan ook zeker niet meer wens te ontvangen.
De reactie was dat ze dit erbij zou vermelden maar dat er geen garanties zijn, ik zeg wat geen garanties, ik geef al 2 weken aan dat ik geen one x wil met een geel scherm, en nu krijg ik dus een zogenaamd (gelogen) gerepareerd toestel terug? (ten eerste, hebben we het nooit over reparaties gehad, we hadden het OF over een DOA OF over een wet verkoop op afstand ontbinding van de koop, dit heb ik verder niet meer in het gesprek aangegeven omdat:) Ook gaf ze mij aan dat ze WEL kon garanderen dat er weer een hele tijd overheen zou gaan. (WTF!? Ik vat dit bijna op als dreigement). Na nog een minuut discussieren over dat het toestel gewoon werkzaam is maar mijn reactie over dat ik het toestel nou eenmaal NIET wil hebben en dit al meerdere malen kenbaar heb gemaakt gaf ze aan een collega er nu naar te laten kijken en me binnen enkele minuten terug te bellen. Ik heb haar hiervoor bedankt ('ok, dankuwel') en zit nu altijd nog te wachten op dit belletje. Ik heb in de tussentijd nog contact opgenomen met dynafix voor een confirmatie dat ze niks met mijn toestel hebben gedaan en om hun te vragen om de exacte normale gang van zaken m.b.t. wie controleert wat en wie stuurt wat naar wie en wanneer je gewoon een vervangend toestel krijgt ipv een 'reparatie'. Die meneer bij dynafix constateerde ook dat ik inderdaad een vervangend toestel zou moeten krijgen normaal gesproken bij hun eigen diensten, maar dat dit ook gebruikelijk is voor onder andere typhone. Ik heb hem ook gevraagd of dynafix naar typhone toe communiceerd dat het toestel 'gerepareerd' is en dit zou niet het geval zijn, het kan enkel zijn dat typhone dit 'constateerd'. Maar sterker nog, de dame aan de lijn die mij vertelde dat het toestel gerepareerd is, die ik dus confronteerde met dat dynafix dat tegenspreekt, zei tegen mij dat 'wij hadden dynafix net OOK aan de telefoon, en het toestel is toch echt gerepareerd'.
Nu kan ik typhone zelf niet meer bereiken daar het al na 18:00 is, ik verwacht geen telefoontje meer, en heb zojuist een nieuw ordernummer en verzendgeblabla toegemailed gekregen...
Mocht ik morgen pakket ontvangen, aannemen en zelf uitmaken of ze een bezoekadres hebben of niet (en dus gewoon met het toestel langs gaan), of gewoon weigeren aan de deur? Hmm..
Ik heb ze gisteren dus nog de kans gegeven normaal te reageren, maar gezien ik nogsteeds geen reactie kreeg heb ik ze vandaag dan uiteindelijk gebeld met de vraag of ik een klachten medewerker kon spreken.
Ik kreeg als antwoord dat dit absoluut niet mogelijk was. Ook kwam naar voren dat de klachten 'afdeling' uit 1 persoon bestaat en ik me daarom geen zorgen hoef te maken dat er dingen langs elkaar heen gaan want het komt toch bij 1 persoon uit.
Ik heb ze verzocht mij een bezoekadres te geven, dit was niet mogelijk. 'Want wij zijn een webshop'.
Ik heb aangegeven dat ik wilde dat ze erbij zou zetten dat ik het toestel absoluut niet wil (iets dat ik eerder al telefonisch EN per e-mail heb laten weten) en ik gewoon vervangingswaarde gestort wil krijgen om het elders aan te schaffen zodat ik het zelf kan controleren.
Dit gesprek liep absoluut niet lekker, ik werd niet als klant behandeld met een probleem, maar ik voelde me alsof ze MIJ als het probleem zagen.
Hierna opgehangen maar het begon aan me te knagen dat ik nog altijd geen officieel bericht (enkel telefonisch ruim een week nadat ze mijn toestel kregen) had gehad dat ze mijn telefoon hadden ontvangen dus wilde ik daar even zekerheid over en opnieuw gebeld. Ditmaal kreeg ik van de medewerker te horen dat ze dergelijke mailtjes helemaal niet sturen, enkel als het toestel weer terug is van dynafix, en dat mijn toestel op dit moment nog daar is. Wel kreeg ik een rmanummer van dynafix zodat ik ze op kon bellen en het hun kon vragen.
Dit heb ik gedaan, en dynafix vertelde mij toen 'we hebben het probleem niet geconstateerd, we hebben dus het toestel gereset en al 23 april teruggeshutteld naar typhone'. Ik begon nu aardig pissed off te worden, maar op dat moment belde typhone met 'goed nieuws'. Ik bedankte de dynafix medewerker vriendelijk en ging over naar het gesprek van Typhone. (ps. Ik heb die medewerker aangegeven dat ik OOK een klacht had over dat het glas er niet goed in zat, maar typhone heeft die klacht nooit doorgegeven aan dynafix en daar hebben ze dan ook niet op gecontroleerd)
Ik kreeg te horen dat mijn toestel gerepareerd was en het terug naar mij zou gaan. Ik gaf direct aan dat dynafix mij iets heel anders vertelde en dat ik het een wel heel kwalijke zaak vond dat ze me vertelden dat het 'gerepareerd' is. Dat ik al meermaals verzocht heb geld in plaats van toestel te krijgen, en dat ik het toestel dan ook zeker niet meer wens te ontvangen.
De reactie was dat ze dit erbij zou vermelden maar dat er geen garanties zijn, ik zeg wat geen garanties, ik geef al 2 weken aan dat ik geen one x wil met een geel scherm, en nu krijg ik dus een zogenaamd (gelogen) gerepareerd toestel terug? (ten eerste, hebben we het nooit over reparaties gehad, we hadden het OF over een DOA OF over een wet verkoop op afstand ontbinding van de koop, dit heb ik verder niet meer in het gesprek aangegeven omdat:) Ook gaf ze mij aan dat ze WEL kon garanderen dat er weer een hele tijd overheen zou gaan. (WTF!? Ik vat dit bijna op als dreigement). Na nog een minuut discussieren over dat het toestel gewoon werkzaam is maar mijn reactie over dat ik het toestel nou eenmaal NIET wil hebben en dit al meerdere malen kenbaar heb gemaakt gaf ze aan een collega er nu naar te laten kijken en me binnen enkele minuten terug te bellen. Ik heb haar hiervoor bedankt ('ok, dankuwel') en zit nu altijd nog te wachten op dit belletje. Ik heb in de tussentijd nog contact opgenomen met dynafix voor een confirmatie dat ze niks met mijn toestel hebben gedaan en om hun te vragen om de exacte normale gang van zaken m.b.t. wie controleert wat en wie stuurt wat naar wie en wanneer je gewoon een vervangend toestel krijgt ipv een 'reparatie'. Die meneer bij dynafix constateerde ook dat ik inderdaad een vervangend toestel zou moeten krijgen normaal gesproken bij hun eigen diensten, maar dat dit ook gebruikelijk is voor onder andere typhone. Ik heb hem ook gevraagd of dynafix naar typhone toe communiceerd dat het toestel 'gerepareerd' is en dit zou niet het geval zijn, het kan enkel zijn dat typhone dit 'constateerd'. Maar sterker nog, de dame aan de lijn die mij vertelde dat het toestel gerepareerd is, die ik dus confronteerde met dat dynafix dat tegenspreekt, zei tegen mij dat 'wij hadden dynafix net OOK aan de telefoon, en het toestel is toch echt gerepareerd'.
Nu kan ik typhone zelf niet meer bereiken daar het al na 18:00 is, ik verwacht geen telefoontje meer, en heb zojuist een nieuw ordernummer en verzendgeblabla toegemailed gekregen...
Mocht ik morgen pakket ontvangen, aannemen en zelf uitmaken of ze een bezoekadres hebben of niet (en dus gewoon met het toestel langs gaan), of gewoon weigeren aan de deur? Hmm..
[ Voor 9% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-04-2012 18:40 ]
zelfde laatste stappen als mij dus
u wordt binnen het uur terug gebeld waarna er gewoon een mailtje komt met een nieuw ordernummer ipv telefonisch contact. Ben benieuwd of ik morgen een gerepareerd of een nieuw toestel krijg
u wordt binnen het uur terug gebeld waarna er gewoon een mailtje komt met een nieuw ordernummer ipv telefonisch contact. Ben benieuwd of ik morgen een gerepareerd of een nieuw toestel krijg
Typhone is vermoeiend..
maar ik denk dat je geen recht op geld hebt, tenzij je daar gewoon een los toestel hebt gekocht (dan zeg ik niets). Maar als je een toestel bij abonnement aanschaft, sja, dan is t raar om daar geld voor terug te eisen en begrijpelijk dat ze dat niet doen.
Overigens; de communicatie met Typhone is ook nogal vermoeiend. Ik krijg zelf continu tegenstrijdige berichten. Het begon al bij het bestellen; ik stuurde hen een e-mail wat de status van mijn order was, en kreeg een standaard e-mail terug met de tekst dat 'ik te laat was met het insturen van het contract en dat ik daarom geen gebruik meer kon maken van de aanbieding'. Dit terwijl ik de dag ervoor al een bevestiging nummerbehoud sms had ontvangen, en dus alles wel degelijk goed liep. Gevolg; ik moest weer Typhone bellen, en het bleek tóch wel goed te zijn gegaan. Diegene die mij die e-mail had gestuurd heeft dus gewoon lukraak iets gemaild.
Toen constateerde ik een batterij defect. Ik heb ze gemaild. Was te ongeduldig om te wachten op antwoord, dus heb typhone gebeld en dúidelijk gezegd dat ik een vervangend toestel wil, aangezien het binnen 2 weken is (en HTC me dit heeft aangeraden). Degene aan de telefoon deed wat vaag en mompelde, maar ik heb het echt benadrukt. Ik wilde níet het garantietraject in. Ik kreeg een retourformulier en blabla, prima.
Krijg ik ook ineens reactie op mijn e-mail. Dat ik sowieso het garantietraject in ga. Hoezo elkaar tegenspreken?
Door alle berichten hier durfde ik het sowieso niet aan m'n toestel naar Typhone op te sturen, was bang dat ik hem tijden lang kwijt zou zijn. Heb er dus voor gekozen 'gewoon' met HTC contact op te nemen, en via hen mijn toestel te laten repareren. Ten slotte was m'n vorige HTC ook binnen 9 dagen weer terug in huis gerepareerd en wel, topservice... dus.. nu maar hopen op wat goeds.
maar ik denk dat je geen recht op geld hebt, tenzij je daar gewoon een los toestel hebt gekocht (dan zeg ik niets). Maar als je een toestel bij abonnement aanschaft, sja, dan is t raar om daar geld voor terug te eisen en begrijpelijk dat ze dat niet doen.
Overigens; de communicatie met Typhone is ook nogal vermoeiend. Ik krijg zelf continu tegenstrijdige berichten. Het begon al bij het bestellen; ik stuurde hen een e-mail wat de status van mijn order was, en kreeg een standaard e-mail terug met de tekst dat 'ik te laat was met het insturen van het contract en dat ik daarom geen gebruik meer kon maken van de aanbieding'. Dit terwijl ik de dag ervoor al een bevestiging nummerbehoud sms had ontvangen, en dus alles wel degelijk goed liep. Gevolg; ik moest weer Typhone bellen, en het bleek tóch wel goed te zijn gegaan. Diegene die mij die e-mail had gestuurd heeft dus gewoon lukraak iets gemaild.
Toen constateerde ik een batterij defect. Ik heb ze gemaild. Was te ongeduldig om te wachten op antwoord, dus heb typhone gebeld en dúidelijk gezegd dat ik een vervangend toestel wil, aangezien het binnen 2 weken is (en HTC me dit heeft aangeraden). Degene aan de telefoon deed wat vaag en mompelde, maar ik heb het echt benadrukt. Ik wilde níet het garantietraject in. Ik kreeg een retourformulier en blabla, prima.
Krijg ik ook ineens reactie op mijn e-mail. Dat ik sowieso het garantietraject in ga. Hoezo elkaar tegenspreken?
Door alle berichten hier durfde ik het sowieso niet aan m'n toestel naar Typhone op te sturen, was bang dat ik hem tijden lang kwijt zou zijn. Heb er dus voor gekozen 'gewoon' met HTC contact op te nemen, en via hen mijn toestel te laten repareren. Ten slotte was m'n vorige HTC ook binnen 9 dagen weer terug in huis gerepareerd en wel, topservice... dus.. nu maar hopen op wat goeds.
Bij mij was het inderdaad ook zo dat ze spraken over een garantietraject. Maar dat is waarschijnlijk wat ze bedoelen met het hele Dynafix gebeuren. Ik heb uiteindelijk ook een vervangend toestel gekregen.
Typhone heeft gewoon geen goede interne communicatie. Ze zouden er goed aan doen eens een adviesbureau uit te nodigen hoe ze hun interne processen op orde kunnen krijgen, en dan misschien ook de aanschaf van een beter/nieuw intern ticket/relatiebeheer systeem.
Maar dat is natuurlijk slechts de visie van een klant, en tevens IT student :-).
Typhone heeft gewoon geen goede interne communicatie. Ze zouden er goed aan doen eens een adviesbureau uit te nodigen hoe ze hun interne processen op orde kunnen krijgen, en dan misschien ook de aanschaf van een beter/nieuw intern ticket/relatiebeheer systeem.
Maar dat is natuurlijk slechts de visie van een klant, en tevens IT student :-).
Bij een garantie geval heeft een bedrijf de keuze je apparaat te repareren, je een gelijkwaardig aanbod te doen dat je kan accepteren, of je gewoon in contanten te vergoeden. Je gaat me toch niet vertellen dat ze dan kunnen stellen 'je hebt 20 euro betaald dus je krijgt 20 euro terug'. Zou lachen zijn. 'Ach wat zeik je nou, je hebt het toestel voor 0 euro gratis van ons gekregen, je moet blij zijn dat je er een dag naar hebt mogen kijken'.
Mij lijkt me dit dan ook gewoon hetzelfde verhaal, ik wens de koop ongedaan te maken, en zie graag de volledige aanschafwaarde (549) 'terug'.
Ik heb tenslotte betaald in zowel contanten als in contractswaarde.
*zucht* om nog maar niet te spreken dat ik al vanaf dag 1 heb aangegeven dat ik geen grey versie wil maar een witte en dit tot 2-3 maal toe per telefoon en per email bij mijn order heb laten zetten. En dan het lef hebben nu na 2 weken gewoon tegen de zin van de klant in een 'zogenaamd gerepareerde' grijze terug te sturen.
Mij lijkt me dit dan ook gewoon hetzelfde verhaal, ik wens de koop ongedaan te maken, en zie graag de volledige aanschafwaarde (549) 'terug'.
Ik heb tenslotte betaald in zowel contanten als in contractswaarde.
*zucht* om nog maar niet te spreken dat ik al vanaf dag 1 heb aangegeven dat ik geen grey versie wil maar een witte en dit tot 2-3 maal toe per telefoon en per email bij mijn order heb laten zetten. En dan het lef hebben nu na 2 weken gewoon tegen de zin van de klant in een 'zogenaamd gerepareerde' grijze terug te sturen.
[ Voor 32% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 27-04-2012 20:41 ]
Verwijderd
-gele vlekken op het scherm
-gele tint ipv wit
-dode pixels
-scherm vervoming
-kleuren vervorming
-flikkerende schermverlichting
-scherm los in de behuizing
-krakende behuizing
-rammelende volume knop
-rammelende camera
-sim kaart leesfouten
-korte accuduur
-accu raakt soms oververhit
-problemen met opladen
-aan/uit knop zit slecht in de behuizing gemonteerd
-groene waas bij het nemen van foto's
Ik hoop dat niet meerdere shops zich van de handelswijze van Typhone gaat bedienen nu er zoveel van dit type toestel retour komen.
Voor mijn gevoel heeft een HTC product nog nooit zoveel gebreken vertoond erg jammer.
-gele tint ipv wit
-dode pixels
-scherm vervoming
-kleuren vervorming
-flikkerende schermverlichting
-scherm los in de behuizing
-krakende behuizing
-rammelende volume knop
-rammelende camera
-sim kaart leesfouten
-korte accuduur
-accu raakt soms oververhit
-problemen met opladen
-aan/uit knop zit slecht in de behuizing gemonteerd
-groene waas bij het nemen van foto's
Ik hoop dat niet meerdere shops zich van de handelswijze van Typhone gaat bedienen nu er zoveel van dit type toestel retour komen.
Voor mijn gevoel heeft een HTC product nog nooit zoveel gebreken vertoond erg jammer.
Mensen die klagen zijn vaker op fora te vinden, ik heb niets meer dan lof over voor Typhone, ieder z'n ding..
hopelijk wordt alles snel opgelost
hopelijk wordt alles snel opgelost
Dan heb ik in ieder geval de dode pixel niet, met het LCD probleem had ik al min of meer genoegen genomen maar een dode pixel vind ik toch wel erg jammer voor een telefoon van een week oud.David Regeling schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:30:
[...]
Ja maar of je veel hebt aan een omruil ? Mij viel in ieder geval op dat alle 6 toestellen die ik kon omruilen last hadden van dit probleem. Volgens Coolblue moest ik hiermee genoegen nemen aangezien alle HTC One X toestellen dit probleem hadden volgens hun.
heb mijn nieuwe one x binnen en na een snelle controle schijnt hij in orde te zijn, hij ligt nu aan de lader.
Vanavond eens goed bekijken
Vanavond eens goed bekijken
Ik heb mijn HOX overgenomen van iemand op marktplaats, toestel is 2 weken oud, heb de bon erbij.
Het toestel bevalt me ook super! Alleen heb erg last van het flikkerende beeldscherm..
Ik heb de phone house in Enschede opgebeld (daar komt ie vandaan) of ze het toestel niet konden omruilen voor een nieuwe.
Blijkt dat deze beste man waarvan ik hem gekocht had het toestel al 2x had omgeruild. Of dit nieuwe HOXen zijn geweest weet ik niet, maar ze kon mij geen nieuwe verstrekken.
Staat het in de algemene voorwaarden van de phone house dat ze niet meer dan 2x mogen omruilen? Ik kan het persoonlijk echt nergens vinden. Baal er wel van.
Ze moesten het toestel naar dynafix sturen, maar dan ben ik hem zo 2 weken kwijt zonder garantie dat ie ook echt gemaakt is.
Het toestel bevalt me ook super! Alleen heb erg last van het flikkerende beeldscherm..
Ik heb de phone house in Enschede opgebeld (daar komt ie vandaan) of ze het toestel niet konden omruilen voor een nieuwe.
Blijkt dat deze beste man waarvan ik hem gekocht had het toestel al 2x had omgeruild. Of dit nieuwe HOXen zijn geweest weet ik niet, maar ze kon mij geen nieuwe verstrekken.
Staat het in de algemene voorwaarden van de phone house dat ze niet meer dan 2x mogen omruilen? Ik kan het persoonlijk echt nergens vinden. Baal er wel van.
Ze moesten het toestel naar dynafix sturen, maar dan ben ik hem zo 2 weken kwijt zonder garantie dat ie ook echt gemaakt is.
Voor zover ik weet kan je hem vaker dan 2x omruilen, net zolang je tevreden bent en het product aan de specificaties/verwachtingen voldoet. Wel moet ik zeggen dat meerdere mensen last hebben van een flikkerend scherm. Is hij wel al naar de nieuwste update geupdated?Ruben1992 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:56:
Ik heb mijn HOX overgenomen van iemand op marktplaats, toestel is 2 weken oud, heb de bon erbij.
Dat lijkt mij toch ook. Ik heb op het moment een custom Rom erop staan, maar neem aan dat je bedoeld dat ie naar 1.28 geupdate is? Want dat heb ik namelijk gedaan, maar geen succesVerwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:04:
[...]
Voor zover ik weet kan je hem vaker dan 2x omruilen, net zolang je tevreden bent en het product aan de specificaties/verwachtingen voldoet. Wel moet ik zeggen dat meerdere mensen last hebben van een flikkerend scherm. Is hij wel al naar de nieuwste update geupdated?

Ja, ik bedoelde die 1.28 update. Als je hem terug wil laten sturen/om wil ruilen, is het wel handig de originele firmware erop te zetten..Ruben1992 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:11:
[...]
Dat lijkt mij toch ook. Ik heb op het moment een custom Rom erop staan, maar neem aan dat je bedoeld dat ie naar 1.28 geupdate is? Want dat heb ik namelijk gedaan, maar geen succes
in rom's/firmwares ben ik niet zo thuis.......
Mijn 4e One X heeft wat stofdeeltjes onder het scherm........
Het stoort in principe niet, want je ziet het alleen van dichtbij (het grootste deeltje, nog steeds heel klein) de kleinere deeltjes zie je dan alleen onder een lichtbron als het scherm uitstaat. Verder is deze helemaal goed (voorlopig , vorige defecten kwamen na een paar dagen) behalve het flikkeren van het scherm op grijstinten bij een bepaalde helderheid. Het punt is dat er misschien in de toekomst meer deeltjes bij komen. Zouden jullie weer wisselen. Ben er een beetje moedeloos van
. Heb ook niet zo'n zin om weer naar de winkel te gaan om te wisselen. Misschien een andere filiaan van The Phone House dan maar, heb er 2 op fietsafstand.
Het stoort in principe niet, want je ziet het alleen van dichtbij (het grootste deeltje, nog steeds heel klein) de kleinere deeltjes zie je dan alleen onder een lichtbron als het scherm uitstaat. Verder is deze helemaal goed (voorlopig , vorige defecten kwamen na een paar dagen) behalve het flikkeren van het scherm op grijstinten bij een bepaalde helderheid. Het punt is dat er misschien in de toekomst meer deeltjes bij komen. Zouden jullie weer wisselen. Ben er een beetje moedeloos van

zucht, dat wordt dinsdag maar weer eens naar typhone bellen, het is helaas toch weer een DOA, toestel start enkel op als power button extreem lang ingedrukt wordt en verder werkt de camera niet
Mensen die ervaring hebben met de HOX en dynafix, kregen jullie het toestel snel weer terug? Ik stuur morgen mijn toestel op via de vodafone winkel voor het backlight flikkeren, dus ben erg benieuwd hoe lang dat ongeveer gaat duren
Ik zou zeggen lees dit topic eens doorRuben1992 schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:14:
Mensen die ervaring hebben met de HOX en dynafix, kregen jullie het toestel snel weer terug? Ik stuur morgen mijn toestel op via de vodafone winkel voor het backlight flikkeren, dus ben erg benieuwd hoe lang dat ongeveer gaat duren
Ervaringen met Dynafix
Gaat wel alleen over ervaringen met Dynafix.
Mijn HOX is dus onderweg naar dynafix, en was geroot en had ook een custom rom, dus heb viaRUU weer de stock rom er op gezet en de bootloader weer gelockt, maar die geeft dus "relocked" aan. Heeft dit verdere gevolgen voor de garantie?
Misschien, misschien niet. Ligt eraan of ze ernaar kijken, ze kunnen het flikkeren daaraan wijten wat niet het geval is maarja. Je hebt wel een stock rom dus boeiend. En weet niet of ze iets gaan repareren aan het flikkeren, ik denk het namelijk niet.
Ook heb ik gehoord dat je bij HTC beter het toestel door htc kan laten ophalen, want dit gaat vaker sneller. Weet niet of dit ook via dynafix gaat?
Ook heb ik gehoord dat je bij HTC beter het toestel door htc kan laten ophalen, want dit gaat vaker sneller. Weet niet of dit ook via dynafix gaat?
Wat ik heb begrepen gaat deze ook naar Dynafix, maar je kunt geloof ik ook kiezen om hem naar Eurotwice te laten gaan. Helaas heb ik daar ook niet al te goede ervaringen mee ten tijde van mijn HD2.Victor.S schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 00:02:
Misschien, misschien niet. Ligt eraan of ze ernaar kijken, ze kunnen het flikkeren daaraan wijten wat niet het geval is maarja. Je hebt wel een stock rom dus boeiend. En weet niet of ze iets gaan repareren aan het flikkeren, ik denk het namelijk niet.
Heb hem 3x moeten opsturen voordat het moederbord werd vervangen (reboots onder belasting van de core). Ben hem in totaal 2 maanden kwijt geweest terwijl ik daarvoor effectief het toestel 1 maand heb kunnen gebruiken.
Verder was de behuizing boven het scherm flink beschadigd (hele lijn van kartel/schaaf randjes). Het leek alsof ze het scherm losgewrikt hebben met een hamer en beitel

[ Voor 13% gewijzigd door D33F op 01-05-2012 00:23 ]
waarom zouden ze niks repareren aan het flikkeren?Victor.S schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 00:02:
En weet niet of ze iets gaan repareren aan het flikkeren, ik denk het namelijk niet.
Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘
Omdat het softwarematig een probleem is... en ze daar weinig aan kunnen doen... (misschien)
lijkt me toch geen software.. grotendeels heeft er last van en htc's die het niet hebben draaien vaak dezelfde software.CLB schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:36:
Omdat het softwarematig een probleem is... en ze daar weinig aan kunnen doen... (misschien)
edit: dit lees ik dus net op het XDA-forum van een android developer:
"People who have the screen flicker, you need to send it back for a replacement. It is faulty and you shouldn't have to deal with that."
[ Voor 24% gewijzigd door Ruben1992 op 01-05-2012 23:48 ]
Die van mij wordt ook opgehaald morgen.
Ik denk zelf dat het een toestel swap wordt, zie bij verschillende mensen dat niet het scherm wordt vervangen namelijk. (Flikkerend beeldscherm)
Ook vind ik dat je al heel snel kleurvervormingen krijgt bij de lichtste aanrakingen van de digitizer.
Ik denk zelf dat het een toestel swap wordt, zie bij verschillende mensen dat niet het scherm wordt vervangen namelijk. (Flikkerend beeldscherm)
Ook vind ik dat je al heel snel kleurvervormingen krijgt bij de lichtste aanrakingen van de digitizer.
Bij mij wordt hij morgen opgehaald omdat er een stofje onder het scherm zit en ook onder de camera lens. Ben benieuwd of ik dezelfde toestel terug krijg of dat ik een andere krijg.Mr.Joker schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:14:
Die van mij wordt ook opgehaald morgen.
stofje onder het scherm moet er een heel nieuw scherm in, we wachten het af
Net gebeld krijg zaterdag mijn telefoon terug, ze hebben er een compleet nieuw scherm ingezet volgens de meneer die ik aan de telefoon had. Best snel aangezien ik hem de 23ste op heb laten halen. (toestel ging weg voor gele vlekken die naar 2 weken pas zichtbaar werden)
Ik neem aan dat de factuur er niet bij hoeft?
Je hebt in je doos waar de htc one x in zat wel een vel stickers met imei nummer er op, deze moet je wel op je toestel bevestigen. Ten minste zo staat het in de handleidingMr.Joker schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:59:
Dat lijkt me afdoende.
Bij mij aan de telefoon zei de beste meneer dat ik alleen het toestel zonder andere dingen moet overhandigen. Hij heeft het dus ook niet over IMEI stickers gehad en mij lijkt het ook volkomen nutteloos om die erbij te doen.Mr.Joker schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:59:
Die grappen makers hebben nog nooit zon toestel in het echt gezien, ze weten niet eens waar ze over praten.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:07:
[...]
Bij mij aan de telefoon zei de beste meneer dat ik alleen het toestel zonder andere dingen moet overhandigen. Hij heeft het dus ook niet over IMEI stickers gehad en mij lijkt het ook volkomen nutteloos om die erbij te doen.
Bij mij vroeg die kerel bij het ophalen of ik even alle klepjes van het toestel wou halen en geheugen kaartje er uit wilde halen.
Op de desbetreffende sticker staat toch echt letterlijk op: Bewaar deze labels goed. Deze zijn nodig voor de garantie bij reparatie. Bevestig 1 van de labels aan het toestel.
Ook wel logies want hoe kunnen ze anders simpel en snel controleren welk toestel en welke reparatie er bij hoort. Dan moeten ze of eerst de telefoon uit elkaar slopen of deze opstarten om te kijken om welk toestel het gaat.

True.. en ook de man die ik aan de lijn kreeg zei het volgende: "Je moet ook even zorgen dat alle klepjes en dergelijke erb....... uhhh.... *stilte*... oja, volgens mij zitten er helemaal geen klepjes bij de HTC One X.." *FAIL*Practics schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:20:
[...]
Die grappen makers hebben nog nooit zon toestel in het echt gezien, ze weten niet eens waar ze over praten.
Bij mij vroeg die kerel bij het ophalen of ik even alle klepjes van het toestel wou halen en geheugen kaartje er uit wilde halen.Naja diep triest eigenlijk als dat je werk is en je er geen f*ck vanaf weet.
Op de desbetreffende sticker staat toch echt letterlijk op: Bewaar deze labels goed. Deze zijn nodig voor de garantie bij reparatie. Bevestig 1 van de labels aan het toestel.
Ook wel logies want hoe kunnen ze anders simpel en snel controleren welk toestel en welke reparatie er bij hoort. Dan moeten ze of eerst de telefoon uit elkaar slopen of deze opstarten om te kijken om welk toestel het gaat.. Het gaat daar niet om 1 toestel maar honderden.
Maar oké, ik zou dus zo'n stickertje erop plakken.. Ik doe dat morgen ook wel..
Denk er wel aan dat je je sim kaartje eruit haalt!!!!!!!!!!!!!!!
Het IMEI nummer staat ook op je SIM-tray, alleen die was blijkbaar niet groot genoeg voor een streepjescode.Practics schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:20:
Ook wel logies want hoe kunnen ze anders simpel en snel controleren welk toestel en welke reparatie er bij hoort. Dan moeten ze of eerst de telefoon uit elkaar slopen of deze opstarten om te kijken om welk toestel het gaat.. Het gaat daar niet om 1 toestel maar honderden.
In wat voor termijn kan je je toestel omruilen bij de PhoneHouse?Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:04:
[...]
Voor zover ik weet kan je hem vaker dan 2x omruilen, net zolang je tevreden bent en het product aan de specificaties/verwachtingen voldoet. Wel moet ik zeggen dat meerdere mensen last hebben van een flikkerend scherm. Is hij wel al naar de nieuwste update geupdated?
Ik kom net met mijn 13 dagen oude toestel van een winkel vandaan om hem om te ruilen maar dat deden ze dus niet meer, ik kan er niet meer info over vinden bij hun op de website.
Mijn toestel loopt verschrikkelijk snel leeg en sinds de laatste update heb ik ook nog eens een flikkerend scherm.
XboxLive: Dave 130R
Ik dacht altijd 14 dagen, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.Earzz schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:00:
[...]
In wat voor termijn kan je je toestel omruilen bij de PhoneHouse?
Je kon een toestel 14 dagen op proef krijgen inderdaad, maar die service bieden ze niet meer aan.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:14:
[...]
Ik dacht altijd 14 dagen, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.
Oké, er valt dus geen pijl meer op te trekken.._gibeon_ schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:32:
[...]
Je kon een toestel 14 dagen op proef krijgen inderdaad, maar die service bieden ze niet meer aan.

Jawel, de service is er niet meer (sinds een een halfjaar oid). Daar lijkt me vrij makkelijk een pijl op te trekken.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:05:
[...]
Oké, er valt dus geen pijl meer op te trekken..
Ik weet dat er ook bedrijven zijn die er niet moeilijk over doen m.b.t. omruilen/geld terug, dus wat je zegt klopt deels niet. Wellicht dat dat de coulance van een bedrijf is, maar dat terzijde._gibeon_ schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:07:
[...]
Jawel, de service is er niet meer (sinds een een halfjaar oid). Daar lijkt me vrij makkelijk een pijl op te trekken.
Gewoon niet meer bij tph kopen dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 11:14 ]
Ik heb nu eindelijk 'geld terug' gekregen, kostte wat moeite, maar dankzij het aanspreken van de juiste mensen is het balletje toch gaan rollen.
Heb ze aangeboden om alsnog een toestel af te nemen als ik die maar ter plekke mag komen afhalen om te bekijken voor ik naar huis ga, maar dat kon echt niet, dus heb ik gekozen voor geld. (net genoeg om elders een one x te kunnen kopen, dacht even wachten op SGS3 event, maar die valt ook wel tegen, evo 3d zojuist een ICS update.. dus ik denk dat ik sowieso maar even wacht op een S4 toestel die zowel de onex als de GSG3 totaal de grond in zal stampen performance wise
)
Heb ze aangeboden om alsnog een toestel af te nemen als ik die maar ter plekke mag komen afhalen om te bekijken voor ik naar huis ga, maar dat kon echt niet, dus heb ik gekozen voor geld. (net genoeg om elders een one x te kunnen kopen, dacht even wachten op SGS3 event, maar die valt ook wel tegen, evo 3d zojuist een ICS update.. dus ik denk dat ik sowieso maar even wacht op een S4 toestel die zowel de onex als de GSG3 totaal de grond in zal stampen performance wise
offtopic: Are you serious?TWeaKLeGeND schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:17:
dus ik denk dat ik sowieso maar even wacht op een S4 toestel die zowel de onex als de GSG3 totaal de grond in zal stampen performance wise
Het scherm van mijn One X zit ook los, maandag naar het reparatie centrum toe. Je kan de gehele linker zijkant van het toestel het scherm bewegen in de behuizing en daarbij veranderen de kleuren op het scherm.
Verder heb ik last van enorme ruis op de koptelefoon uitgang.
[ Voor 13% gewijzigd door Brilsmurfffje op 06-05-2012 15:26 ]
Dan hoop ik voor je dat hij niet opgestuurd hoeft te worden. Ik had van de week van de servicepoint in Alkmaar begrepen dat zij alle "schermdefecten" gelijk naar HTC doorsturen. Vandaar dat ik nu ook mijn mobiel een tijd kwijt ben.brilsmurfffje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:25:
Het scherm van mijn One X zit ook los, maandag naar het reparatie centrum toe. Je kan de gehele linker zijkant van het toestel het scherm bewegen in de behuizing en daarbij veranderen de kleuren op het scherm.
ja klopt dat kreeg ik ook te horen, het meest klote is nog wel dat ik vrijdag gebeld had met HTC en de monteur op de Wibautstraat en dat zaterdag de telefoon uit mijn jas valt en er nu dus een beschadiging op de behuizing zit.
Oja, had ik in het andere topic gezien volgens mij. Dat is inderdaad erg zuur, maar ga dus maar van het ergste uit. (en dat is dat je hem 2 weken ongeveer kwijt bent, mits je de mankementen verholpen wil hebben.)brilsmurfffje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:32:
ja klopt dat kreeg ik ook te horen, het meest klote is nog wel dat ik vrijdag gebeld had met HTC en de monteur op de Wibautstraat en dat zaterdag de telefoon uit mijn jas valt en er nu dus een beschadiging op de behuizing zit.
Nouja, ik ben een upgradeaholic, dus zal moeilijk zijn om niet toch voor een nieuwer generatie toestel te gaan, maar heb het idee dat ik over enkele maanden met een quadcore cortex A15 pas ECHT een upgrade doe. Ik ben een beetje bang geworden van de one x en de SGS3 staat me toch niet zoveel aan, vooral door bouwmaterialen en die lelijke metalic crap, heb eigenlijk ook liever sense. Zal mijn evo te koop zetten en pas upgraden als ik er een lekker prijsje voor krijg of als er een quadcore A15 toestel is denk ik.
Huawei Ascend D Quad...
Verwijderd
Mijn scherm flikkert voor mijn gevoel pas na de 1.29 update.. Maar dit lijkt dan dus eigenlijk iets softwarematigs niet? Wel raar dat het dan bij anderen niet het geval is.. Wel zit mijn scherm ook een beetje los aan de linkerkant dus ga ik hem denk ik vanmiddag omruilen als dat kan.
Verwijderd
Mijn scherm volgensmij is dit een bug in het automatisch aanpassen van de helderheid.
Want als ik de helderheid van automatisch afhaal is het verholpen en heb ik er geen last meer van.
Ook is het mij inderdaad na de 1.29 update opgevallen.
Verder heb ik nog een ander vraagje ik heb mijn toestel bij gsm.nl gekocht en heb inderdaad ook last van gele vlekken ik had namelijk 4 vlekken waarvan er 3 verdwenen zijn.
Maar aangezien ik mijn telefoon naar een ander reperatie bedrijf moet sturen niet naar gsm.nl zelf maar naar gsmrepareren.nl hier heb ik contact mee opgenomen en ben dus echt niet van plan mijn telefoon daar naar toe te sturen ze kwamen via mail en telefoon zeer on profesioneel over en ben dus echt niet van plan om mijn telefoon daar na te laten kijken is het niet mogelijk om naar een telefoon zaak te gaan bij mij in de buurt waar ik heb om kan laten ruilen of moet het echt persee bij het bedrijf zijn waar ik het toestel besteld heb zijn ?
Ook heb ik al contact gehad met HTC zelf en zij raden mij aan om naar een service punt van HTC te gaan maar dat is ook niet een mogelijkheid omdat het gewoon te ver van mij vandaan ligt of niet in de buurt licht.
Kan iemand mij hier misschien meer duidelijkheid over geven
Toch maar besloten om het dan maar op te sturen
Want als ik de helderheid van automatisch afhaal is het verholpen en heb ik er geen last meer van.
Ook is het mij inderdaad na de 1.29 update opgevallen.
Verder heb ik nog een ander vraagje ik heb mijn toestel bij gsm.nl gekocht en heb inderdaad ook last van gele vlekken ik had namelijk 4 vlekken waarvan er 3 verdwenen zijn.
Maar aangezien ik mijn telefoon naar een ander reperatie bedrijf moet sturen niet naar gsm.nl zelf maar naar gsmrepareren.nl hier heb ik contact mee opgenomen en ben dus echt niet van plan mijn telefoon daar naar toe te sturen ze kwamen via mail en telefoon zeer on profesioneel over en ben dus echt niet van plan om mijn telefoon daar na te laten kijken is het niet mogelijk om naar een telefoon zaak te gaan bij mij in de buurt waar ik heb om kan laten ruilen of moet het echt persee bij het bedrijf zijn waar ik het toestel besteld heb zijn ?
Ook heb ik al contact gehad met HTC zelf en zij raden mij aan om naar een service punt van HTC te gaan maar dat is ook niet een mogelijkheid omdat het gewoon te ver van mij vandaan ligt of niet in de buurt licht.
Kan iemand mij hier misschien meer duidelijkheid over geven
Toch maar besloten om het dan maar op te sturen
@Konev: de backlight flickering heb ik ook pas na de 1.29 update, daarvoor totaal niet, het is wel veel minder aanwezig, wanneer ik het van automatische helderheid afhaal en de helderheid lager zet. De flickering kan ik reproduceren, door snel van een donkere achtergrond na een lichtere grond over te gaan.
Verwijderd
Klopt, ik had het ook gemerkt. Maar aangezien mijn scherm ook een beetje loszat aan de linkerkant, en als ik er druk op uitoefende er van die vlekken kwamen op het scherm, heb ik hem terug gebracht naar de winkel en een nieuwe meegekregen. Nu nergens meer last van, ook niet met fw 1.29