Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-04 09:46

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Ok hier is het frustrerende verhaal: Vanmiddag kreeg ik snel na elkaar 2 BSOD's. Hierna ging mijn windows niet meer verder dan vlak na het inloggen, zowel in normal als in safe mode. Hierna loopt hij een soort van vast. Muis beweegt nog wel, verder niks.

Dus ik dacht even mijn schrijf te checkdisken. Dit bleek VEEL lastiger dan gedacht.

1. De schijf (OCZ vertex 2) word niet gevonden bij een windows install, dus kan van daaruit niet even een CMD launchen
2. Safe mode werkt dus niet meer, dus ook van daaruit lukt het me niet.
3. Ik heb nog een andere OS disk met XP erop, maar als ik die wil laden, start mijn hele PC niet meer op zolang die SSD eraan hangt. Dit kan iets te maken hebben met dat die SSD AHCI is oid, maar dat heb ik in mijn bios ook al eens uitgezet, zonder resultaat.

Ik weet het niet meer, alles wat ik wil is een checkdisk op die SSD, maar dat lijkt vooralsnog onmogelijk. Een backup en complete reinstall zou ik ook prima vinden overigens, maar liefst niet zonder die backup....

Alle hulp is welkom!

(win 7 64, vertex2 60 gig, p35-ds3r, 4 gig ram, MSI cyclone 460GTX overigens)

[ Voor 3% gewijzigd door Xtinction op 13-04-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Vertex 2 zijn bekend met het uitval probleem
Hoe oud zijn ze???

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dikke kans inderdaad dat je Vertex2 SSD gewoon de geest gegeven heeft.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Inderdaad grote kans dat je Vertex 2 de geest heeft gegeven zoals bij zovelen :(
Zie bijv.
Vertex 2 dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Vertex is 1 jaar en 2 maanden. Hij heeft net kunnen checkdisken maar zegt dat de master file table stuk is, en hij em niet kan fixen. Blijft het bizar vinden dat hij windows wel gewoon opstart, tot ie crashed natuurlijk. Er staan geen heel belangrijke zaken op de schijf, maar ik zou wel wat savegames willen redden. Zijn daar nog mogelijkheden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36
Hiren's Bootcd (hirensbootcd.org)
Knoppix (indien je enigsinds verstand hebt van Linux) knoppix.com
Parted Magic (Linux herpartitioneer/data recovery cd) http://partedmagic.com/doku.php?id=downloads
Externe HD/USB Stick (Indien je niet meerdere interne disks hebt waar je de bestanden naar kan kopieeren)

Hopen dat de bestanden die je kopieerd niet corrupt zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door Starke op 13-04-2012 19:11 . Reden: extra recovery mogelijkheid die ook zeker aan te raden is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Schijf wordt nergens meer gevonden, niet in windows, niet in partedmagic. Enige wat ie nog wel doet is opstarten en crashen. Heel irritant om de files die je nog even wilt backuppen op de desktop te zien staan (waarna de pc genadeloos crashed) maar ze niet kunnen retrieven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:17
Als je je goed inleest weet je dat je de betreffende ssd niet als opstart disk moet gebruiken maar in een ander OS zoals een van hirens bootcd of knoppix, of als extra schijf in een werkend systeem hangen...
zie ook FAQ

gewaarwordingshorizon

Pagina: 1