Beste mede tweakers,
Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe pc. Het betreft een MSI Z77-g45 en 3570K met 8 Gb corsair vengeance ram een sythe rev.3 B cooler.
Op het begin had ik totaal geen verstand van overklokken maar dit wilde ik wel graag. Anders had ik deze setup ook niet aangeschaft uiteraard.
Nu heb ik menig handleiding doorgespit, zo ook de handleiding aan het begin van dit topic. En ik begin zowaar het gevoel te krijgen dat ik het begin te begrijpen:D
Eerst had ik de cpu overgeklokt via het simpele oc genie 2. Maar na veel lezen werd het mij al snel duidelijk dat deze setting voor de meeste slechte i5' s zijn ingesteld. Met als gevolg veel te hoog voltage bijv.
Dus nu ben ik zelf aan de slag gegaan met Standard mode in Click bios 2 en ik ben een heel eind denk ik. Overklok staat nu op 4.2Ghz.
Het voltage heb ik omlaag gebracht en ik heb een aantal settings veranderd, namelijk op deze manier:
Adjust CPU Ratio in OS: Enabled.
Internal PLL overvoltage: Disabled.
EIST: Disabled
Enchanced Turbo: Disabled
OC genie function control: By BIOS
My OC genie: Default
Dram reference clock: Auto
Dram frequency (ddr3) 1600Mhz
Memory fast boot: enabled
Spread spectrum disabled
Vdroop offset control: 100%
Digital compensation level: High
CPU Core expanded: enhanced
Cpu core switching freq. : auto
CPU Core voltage: 1.1900
Verder alle voltages auto behalve CPU PLL deze staat op 1.6500 inplaats van 1.8
CPU FEATURES:
Power technology: Custom
C1E Support: Disabled
Overspeed protection Disabled
Intel C State Disabled
Primary plane current limit (a) 1024
Seconday plane current limit (a) 1024
CPU Phase control disabled.
Nu vind ik het voltage aan de hoge kant voor een overklok van 4.2 ghz. kan dat aan een van de settings liggen of heb ik een minder cpu..?

het draaide eerst wel redelijk stabiel op 1.1700 (intel burn test very high 10 test goed afgerond)
Maar als ik Bioshock infinite ging spelen crashde de pc na een half uur. Toen opgebracht naar 1.1900 en geen last meer.
Hier even een pic van Prime 95 small FFT na een uur(veel te kort weet ik)
Vanavond zet ik prime 95 blend aan tot morgen middag.
Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik ben me echt heel erg aan het verdiepen in het overklokken en vind het ontzettend interessant. Hoop dat jullie niet vinden dat ik te weinig research heb gedaan want dat is echt niet het geval:D
Maar ik wil me instellingen optimaliseren en zo cool mogelijk draaien met het liefst een overklock van 4.4/4.5Ghz. Dus jullie input kan ik hard gebruiken!
Bedankt voor het lezen!!!