The devil is in the details.
@Hahn: Niet zo gek ook trouwens
Euh, CreativeLive is van Chase JarvisZaPPZion schreef op donderdag 12 april 2012 @ 00:16:
Ook even een aanrader die zeker in deze categorie past. 20 april van 18:00 tot 1:00 is er een super toffe workshop daar. De workshop heet: "Post-Wedding Workflow with Zach and Jody". Hierin gaan Zach en Jody dus hun complete post workflow uitleggen, dat lijkt me erg interessant. Iedereen heeft natuurlijk al wel een idee of werkt al op een bepaalde manier, maar ik leer toch elke keer nog weer leuke nieuwe dingen bij. Dus zet al vast in je agenda, 20 april!
@Hahn: Niet zo gek ook trouwensChase is een goede vriend van CreativeLive, doet van alles voor ze en heeft in ieder geval met een paar film workshops ook voor de camera gestaan. Erg relaxte gast!
Heb een paar "workshops" gekocht maar vind de kwaliteit wat slecht. Live kijken is leuk en dat deed ik vroeger vaak, maar ik moet zeggen dat het na een tijdje gaat vervelen.
EDIT: hehe, eindelijk, de naam schiet me weer te binnen, het was Craig
[ Voor 10% gewijzigd door ZaPPZion op 12-04-2012 18:56 ]
Als meerdere mensen een volle werkweek kunnen besteden aan nabewerken, dan lijkt me een week best te doen.
En boeken kosten gewoon tijd om te bestellen bij een drukker. Als ik er helemaal klaar mee ben en hij geprint moet worden, dan moet ik vervolgens 14 werkdagen wachten (zo goed als 3 weken).
Dus die 3 a 4 weken kan je zeker wel rekening mee houden.
Vind de workshop so far nog niet zo interessant. Hoop gelul over je tijdsplanning en dag indeling.
Vorige workshop ging ook al uren over studioruimte e.d., ze lijken een hoop te lullen over alles om fotografie heen, wat leuk kan zijn, maar niet zo lang als dit.
[ Voor 22% gewijzigd door Nomad op 20-04-2012 19:27 ]
Ctrl+k
ah deze: http://retail.contourdesign.com/?/products/23
[ Voor 15% gewijzigd door jip_86 op 20-04-2012 22:32 ]
Edit: iemand trouwens ervaring met de ExpoDisc waar hij het over had?
http://www.expoimaging.com/product-overview.php?cat_id=1
[ Voor 40% gewijzigd door Nordlys op 20-04-2012 22:38 ]
Ik vind die $12 per pagina wat het hun kost eigenlijk al belachelijk. Ik heb vorige week een 26-pagina tellende fotoboek besteld (waar ik wel enige tijd mee bezig ben geweest om in elkaar te zetten
Maar dan nog. Het totaalplaatje word dan toch wel wat bizar
Dat een trouwfotoalbum poepduur is snap en weet ik, maar dan denk ik aan €300-500, niet een veelvoud daarvan.
Zo herkenbaar eigenlijkJvdGeest schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:08:
Jody heeft zich niet echt goed voorbereid met dat systeem..

Volgens mij kost het best wat duiten om zo'n workshop bij te wonen en ze laat nu doodleuk even zien dat een fotoalbum mét korting $5800 kost, dus ze hoeven echt niet te besparen op spullen
Ook weer een aardig commercieel praatje over KISS. Niet bepaald interessant voor kijkers uit Europa.
[ Voor 40% gewijzigd door Nordlys op 21-04-2012 00:16 ]
Ze shippen dan wel weer internationaal, dus ook in Europa kunnen gebruik maken van Kiss.JvdGeest schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:12:
Die Jody presenteert maar knullig ja... Zach vond ik het stukken beter doen.
Ook weer een aardig commercieel praatje over KISS. Niet bepaald interessant voor kijkers uit Europa.
[ Voor 46% gewijzigd door VSteeman op 21-04-2012 00:18 ]
En nee, dit zijn geen doorsnee wedding photographers, dit is best wel de top van america. De prijzen zijn dan ook best amerikaans, dat gaat je in Nederland niet lukken
Maar ik blijf die prijzen vooral smerig vinden, ze heeft het over een album van $4000 (blijkbaar richten ze zich op ontiegelijk rijke mensen ofzo
Ah, dat zag ik over het hoofdVSteeman schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:16:
Ze shippen dan wel weer internationaal, dus ook in Europa kunnen gebruik maken van Kiss.
Over de prijzen, dat hebben ze in hun vorige workshop wel uitgelegd, ze zitten inderdaad in het top-segment, maar ik ben het met je eens dat het gigantisch duur is
En ja, het hele proofing process is wel echt gaaf aan Swat/Kiss, dat scheelt je echt gigantisch veel tijd!
Ja, dat ze in het topsegment zitten had ik inderdaad doorZaPPZion schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:23:
Over de prijzen, dat hebben ze in hun vorige workshop wel uitgelegd, ze zitten inderdaad in het top-segment, maar ik ben het met je eens dat het gigantisch duur is
Ze verdienen daar ook het meeste geld mee, niet door aanwezig te zijn op de bruiloft
[ Voor 17% gewijzigd door ZaPPZion op 21-04-2012 00:32 ]
Hoor ik daar nu 24.000 dollar voor de fotografie?
[ Voor 37% gewijzigd door Nordlys op 21-04-2012 00:33 ]
Wait, what?
Nee, 'armere' bruiden hebben soms 'maar' $24.000 voor een bruiloft JvdGeest. Arme schapen!
[ Voor 38% gewijzigd door Hahn op 21-04-2012 00:34 ]
Best anders dan hier in Nederland denk ik
EDIT: en dan te bedenken dat er veel mensen in de USA in de schulden zitten, raar toch? /sarcasm
[ Voor 49% gewijzigd door ZaPPZion op 21-04-2012 00:36 ]
EDIT: Die 1200 dollar is zodat ze alsnog geld verdienen aan de foto's als de clients zelf de foto's gaan printen, dat is namelijk best vervelend als je in principe daar je geld op wilt verdienen.
[ Voor 44% gewijzigd door ZaPPZion op 21-04-2012 00:39 ]

Pardon? Ze hoeven 2 dagen per máánd te werken om royaal te kunnen leven (in Amerika, in Nederland zouden ze met 1 dag per maand al goed kunnen leven, als ze dat zouden kunnen verdienen hierZaPPZion schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:38:
Ahh, instapprijs 5500 dollar, dat is best veel, maar valt me nog redelijk mee voor een hele dag 2 pro's rond hebben hangen.
[ Voor 61% gewijzigd door Hahn op 21-04-2012 00:40 ]
EDIT: Ze doen ook best veel andere dingen voor hun clients, dus ze werken wel degelijk wat meer
[ Voor 44% gewijzigd door ZaPPZion op 21-04-2012 00:42 ]
http://flauntyoursite.com...-wedding-package-cost.png
EDIT: Haha, niet zomaar een stom dvd'tje
[ Voor 18% gewijzigd door ZaPPZion op 21-04-2012 00:47 ]
Als je dus nog een expo-disc wilt kopen, krijg je 20% korting (tot 22-4-2012)
Ik ben er nu op dit moment naar aan het kijken, maar de kwaliteit is toch niet zo goed... Dan heb ik het niet over de beeldkwaliteit, dat valt best nog wel mee, maar over de kwaliteit van de informatie. Een paar fails:ZaPPZion schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 02:06:
Voor de mensen die het gemist hebben, het hele weekend wordt de workshop herhaald ivm falen van feed
1. Apple computers gaan veel minder kapot omdat Apple alles zelf maakt. Bij Windows computers worden componenten van verschillende fabrikanten in een doos gestoken. Right, Apple maakt zelf zijn processoren, grafische kaarten en harde schijven voor zijn Macbooks en dergelijke... (sarcasme!)
2. De U2412M is de opvolger van de U2410, wrong! Het is ernaast gezet en is goedkoper en een beetje minder goed.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Beetje verkeerd begrepen denk ik. Hij bedoelt natuurlijk dat Apple de onderdelen bij elkaar zoekt die goed samen werken en dat ze zelf ook de drivers bij kunnen houden. Maar goed, zoals JvdGeest ook al zei, het gaat in deze workshop niet om dit soort dingenLaurentS schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:14:
[...]
1. Apple computers gaan veel minder kapot omdat Apple alles zelf maakt. Bij Windows computers worden componenten van verschillende fabrikanten in een doos gestoken. Right, Apple maakt zelf zijn processoren, grafische kaarten en harde schijven voor zijn Macbooks en dergelijke... (sarcasme!)
Jasmine is behoorlijk high-energy en fast-talking, maar echt super tof. Let op trouwens: ze praat alsof haar manier DE manier is, maar dat is echt helemaal niet haar intentie, dat is gewoon de manier hoe ze praat
EDIT: net nog een disclaimer van haar: ze laat haar foto's niet zien om te laten zien hoe awesome ze is, maar om juist te laten zien hoe de foto's zijn ontstaan.
[ Voor 18% gewijzigd door ZaPPZion op 27-04-2012 18:20 ]
EDIT: Hahaha! Ik vind dit soort verhalen echt super! Hoe dingen die compleet mis gaan toch nog goed komen, en hoe je het kunt voorkomen.
[ Voor 26% gewijzigd door ZaPPZion op 27-04-2012 18:49 ]

Ik ga zeker weer kijken, hij legt volgens mij weer erg interessante dingen uit
Ticking away, the moments that make up a dull day
[ Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 02-06-2012 12:19 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Zelf heel erg benieuwd naar deze workshop, ga hem dan ook zeker kijken.
Daar wordt ik niet zo gelukkig van, ik wissel best vaak tussen sets, om bijvoorbeeld oplossingen die ik eerder gebruikt heb erbij te pakken en naar te kijken.
Zijn 1 op 1 previews renderen van te voren wordt je wel gelukkig van, deed ik niet
Maar, ik ga wel een keer een dagje presets maken, vroeger gebruikte ik dat veel meer, tegenwoordig beetje uit de workflow gevallen.
* Vooraf (aka tijdens fotografen) zoveel mogelijk tijd besparen (correcte exposure over een serie, én witbalans!)
* Goede opbouw in je folderstructuur (YYYYMMDD, niet alleen je folders maar ook de namen van je foto's)
* Even goed de tijd nemen om alle Lightroom instellingen door te nemen, ga gewoon eens alle menuutjes langs om dit uit te vinden
* Leer de meest handige Lightroom shortkeys uit je hoofd
* Gebruik bijv. de Loop view om snel meerdere foto's tegelijk te zijn en snel ratings uit te voeren
Live workshops zijn te bekijken op http://www.creativelive.com/live.
Tijdens liveshows is slowchat (inhoudelijk over de workshop) toegestaan!