Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Hallo allemaal,

Ik weet niet of het hier al eens is genoemd, maar er is een geweldige website met workshops voor fotografen online. Het zijn live uitzendingen van workshops, die gratis te kijken zijn op het moment dat ze gehouden worden. Het wordt opgenomen in Seattle, dus je zit wel met wat tijdverschil, maar vaak beginnen de workshops zo rond een uurtje of 18.00 of 19.00. Het duurt vaak tot 12 of 1 uur. Op dit moment hebben ze een fundamentals of digital photography workshop, erg goed voor iedereen, ook al ben je ervaren :).
Niet als reclame bedoeld, maar juist als goede resource. De workshops zijn ook na de tijd te bekijken, maar dat kost geld. Tijdens de live uitzending kun je ook vragen stellen die dan weer doorgegeven worden aan de instructor.

Hier dus de link naar de pagina: http://www.creativelive.com

EDIT: De uitzendingen worden trouwens ook de hele nacht en volgende dag herhaald, dus als je iets mist, kun je het terug kijken :)

Groetjes,
Bart

[ Voor 7% gewijzigd door ZaPPZion op 12-04-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Super! Ik ben nu al 15min aa het kijken. Is ook met live vragen stellen via chat (en met live publiek).
Nu wordt het wel wat basaal, dus tijd om weer te gaan studeren :P

[ Voor 24% gewijzigd door Sibylle op 11-04-2012 20:11 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ja, dit is best een basic workshop, maar er komen ook echt veel professionals aan het woord. Je kunt je ook aanmelden zodat ze je even een mailtje sturen als er een workshop van start gaat die je interessant vindt. Vooral het interactieve aan deze workshops vind ik echt super goed, eindelijk een keer een online cursus waarbij je ook vragen live kunt stellen in plaats van alleen op een forum of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
klinkt goed er zit alleen geen geluid bij? Zie nu alleen een bw webcam van wat mensen op een afstandje in een grote hal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 08:40
Ben zelf iets aan het kijken over posing en lightning, zeer interressant en zeker de wijze waarop het wordt verteld. Ook nog goede kwaliteit en op Youtube.

http://www.creativelive.c...d-lighting-bambi-cantrell

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
@Snuurtje: Ja, was lunch break, nu gaat het weer verder :)
@sjansen: Dat is zeker een goede workshop ja, ik ben zelf niet zo gecharmeerd van Bambi (beetje over de top amerikaans), maar ze legt alles zeker goed uit!

[ Voor 57% gewijzigd door ZaPPZion op 11-04-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Heb die van de weddings al in mn agenda gezet, mag in juni mn 2e bruiloft doen, en leer maar al te graag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Oh, dat ga je zo gaaf vinden, Zack & Jody zijn echt super goed, maar ik vind persoonlijk Jasmine Star nog een stapje beter, echt super leuke workshops!
De workshop van nu gaat trouwens over focus, best handig en interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:16

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Die Bambi is echt te irritant om lang naar te luisteren. Die hoort zichzelf echt te graag praten zeg.

Ik ga zo eens kijken naar de rest :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Toffe site, thanks voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Haha Nomad, dat vond ik ook al. Ik heb die workshop (gratis gekocht zegmaar (A)). Maar ik kan niet langer dan een half uur kijken.
Wat 100% een aanrader is, is de lighting workshop van Don Gianatti van afgelopen week, ik heb echt super veel van hem geleerd, hij is echt de lighting wizard (wizwow is zijn twitterhandle). Voor de strobists echt een must-see!
Ook de wedding photography van Jasmine Star uit 2010 is echt een aanrader, maar je moet even kijken of je naar haar kunt luisteren, ze is best high energy zegmaar, maar niet zo full-of-herself als Bambi, best wel down-to-earth zegmaar.

@JvdGeest: graag gedaan, ik was verbaasd dat dit soort goede workshops gratis beschikbaar zijn op internet (nouja, deels gratis in ieder geval, tijdens de opname)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
eens over die bambi maar die vent die er nu op is is goed aan te horen. Fair and balanced zegmaar. Net als Mark Wallace van snapfactory, vind ik ook meestal best fijn uitleggen, al heeft die wat overdreven klemtonen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ja, John Greengo laat gewoon alles zien, zonder zijn eigen mening op te dringen over Nikon vs Canon of dat soort dingen :)
Nice, Hyperfocal-distance wordt nu uitgelegd

[ Voor 15% gewijzigd door ZaPPZion op 11-04-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Toch niet zo beginner tutorial dit, het gaat nu over MTF charts, daar wist ik nog niks van. Hoe die werkten iig, wel waar ze voor dienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ja, gaat echt van beginner tot geavanceerd vandaag, maar in ieder geval de fundamentals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Tijdens live workshops is iedereen vrij om over de inhoud ervan te discussiëren, dit mag ook best op een slowchat manier :) Opmerkingen, vragen, of andere punten, voel vrij om er over te praten, dan kunnen we elkaar helpen als iets niet duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:04
Haha, vet dat de vader van Chase Jarvis reclame maakte voor creativeLIVE :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ook even een aanrader die zeker in deze categorie past. 20 april van 18:00 tot 1:00 is er een super toffe workshop daar. De workshop heet: "Post-Wedding Workflow with Zach and Jody". Hierin gaan Zach en Jody dus hun complete post workflow uitleggen, dat lijkt me erg interessant. Iedereen heeft natuurlijk al wel een idee of werkt al op een bepaalde manier, maar ik leer toch elke keer nog weer leuke nieuwe dingen bij. Dus zet al vast in je agenda, 20 april! :)

@Hahn: Niet zo gek ook trouwens :P Chase is een goede vriend van CreativeLive, doet van alles voor ze en heeft in ieder geval met een paar film workshops ook voor de camera gestaan. Erg relaxte gast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Laatst online: 11:38
ZaPPZion schreef op donderdag 12 april 2012 @ 00:16:
Ook even een aanrader die zeker in deze categorie past. 20 april van 18:00 tot 1:00 is er een super toffe workshop daar. De workshop heet: "Post-Wedding Workflow with Zach and Jody". Hierin gaan Zach en Jody dus hun complete post workflow uitleggen, dat lijkt me erg interessant. Iedereen heeft natuurlijk al wel een idee of werkt al op een bepaalde manier, maar ik leer toch elke keer nog weer leuke nieuwe dingen bij. Dus zet al vast in je agenda, 20 april! :)

@Hahn: Niet zo gek ook trouwens :P Chase is een goede vriend van CreativeLive, doet van alles voor ze en heeft in ieder geval met een paar film workshops ook voor de camera gestaan. Erg relaxte gast!
Euh, CreativeLive is van Chase Jarvis ;) Het is begonnen met wat DSLR-video (Laforet) en foto workshops en zo is het uitgebreid.

Heb een paar "workshops" gekocht maar vind de kwaliteit wat slecht. Live kijken is leuk en dat deed ik vroeger vaak, maar ik moet zeggen dat het na een tijdje gaat vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Oh tuurlijk, dat is waar ook, hij is inderdaad begonnen met Vincent en ehm die andere gast, die wat dikkere :). Wat is er slecht aan de kwaliteit trouwens? Bedoel je de video zelf, of de inhoud? Beide zijn namelijk behoorlijk verbeterd de laatste tijd (ik heb een paar wat oudere workshops "gekocht" *kuchdownloadkuch*) :)
EDIT: hehe, eindelijk, de naam schiet me weer te binnen, het was Craig

[ Voor 10% gewijzigd door ZaPPZion op 12-04-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Morgenavond van 18:00 - 01:00 uur:
Zach and Jody Post-Wedding Workflow

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Haha, je was me voor, ik wilde het net nog even posten om het topic te kicken :) Thanks! Ik denk dat het een leuke workshop wordt, ik vind het altijd tof om te zien hoe mensen hun workflow hebben ingericht. Zeker als je bedenkt dat Zach en Jody meestal al een week of anderhalf na de bruiloft klaar zijn met de foto's en zelfs de boeken :). Ben benieuwd hoe ze zo snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Verwachten mensen in het digitale tijdperk dan niet ook een dergelijke snelheid? Ik bedoel als je ziet wat voor prijzen bruilofts fotografen vragen kunnen die toch ook niet langer dan 1.5 week steggelen met de foto's wil het nog een beetje rendabel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat er een week tussen de shoot en het opleveren van foto's & boeken zit, wil niet zeggen dat ze ook een hele week eraan werken hè ;) Kan best dat ze meerdere shoots per week hebben en dan is een week (of 10 dagen) best kort.

Als meerdere mensen een volle werkweek kunnen besteden aan nabewerken, dan lijkt me een week best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Klopt, maar als je je werk een beetje netjes indeelt, dus als je een shoot plant gelijk in de week erna je nabewerkingsuren voor die shoot inplannen, dan moet je dat toch prima binnen die tijd af kunnen ronden? Ik zou iig zeker met 1.5 week mn foto's verwachten, album kan een stuk langer duren dat snap ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb geen flauw idee wat bij bruiloftfotografie normaal is, maar ik zou 2-3 weken standaard niet zo gek vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Als ik zo een beetje rond kijk, zie je toch snel iets van 3 a 4 weken :). Het gaat nu trouwens over het bouwen van hun business, ook erg interessant. Om 8 uur gaat de echte workflow uitgelegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

3 a 4 weken is niet gek hoor. Ik heb weken dat ik 3 bruiloften in 1 week heb en als dat enkele weken zo doorgaat (komende mei is bij mij aardig stressvol wat dat betreft), dan kom je echt wel achter in je werk.

En boeken kosten gewoon tijd om te bestellen bij een drukker. Als ik er helemaal klaar mee ben en hij geprint moet worden, dan moet ik vervolgens 14 werkdagen wachten (zo goed als 3 weken).
Dus die 3 a 4 weken kan je zeker wel rekening mee houden.

Vind de workshop so far nog niet zo interessant. Hoop gelul over je tijdsplanning en dag indeling.
Vorige workshop ging ook al uren over studioruimte e.d., ze lijken een hoop te lullen over alles om fotografie heen, wat leuk kan zijn, maar niet zo lang als dit.

[ Voor 22% gewijzigd door Nomad op 20-04-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Voor diegene die mee willen kijken, dat kan via de volgende link:

http://www.creativelive.com/live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
uhm, is die gast nu al 10min bezig over zijn koffiemachine en hoe je koffie maakt? Dafuq?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dat is z'n grote hobby en doet ie graag elke ochtend. Wel erg suf om dat tijdens een fotografieworkshop dan ook maar uit te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
Wat voor tool heeft die gast? Een soort draaiwiel met knopjes er omheen. Draaien switcht tussen de tools, en met de knopjes doet hij - en +. Ziet er snel uit.

ah deze: http://retail.contourdesign.com/?/products/23

[ Voor 15% gewijzigd door jip_86 op 20-04-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Zijn tools / gadgets werd in het begin van de workshop uitgelegd. Ben de naam er even van kwijt..

Edit: iemand trouwens ervaring met de ExpoDisc waar hij het over had?
http://www.expoimaging.com/product-overview.php?cat_id=1

[ Voor 40% gewijzigd door Nordlys op 20-04-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Album: 12 dollar per pagina inkoop, 100 per pagina verkoop.. *ka-ching*!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Holy shit, wat een prijzen komen er voorbij zeg... $1200 voor schijfje met foto's, $100 per pagina in fotoboek, wtf.

Ik vind die $12 per pagina wat het hun kost eigenlijk al belachelijk. Ik heb vorige week een 26-pagina tellende fotoboek besteld (waar ik wel enige tijd mee bezig ben geweest om in elkaar te zetten :+) en dat heeft me ongeveer €28 gekost, inclusief verzenden. Natuurlijk zal het van hun een stuk betere kwaliteit zijn, maar dan nog :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dit is ook geen 'doorsnee" fotograaf of wel?
Maar dan nog. Het totaalplaatje word dan toch wel wat bizar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dit zijn natuurlijk fotografen die kunnen vragen wat ze willen en dat je als goede fotograaf €1000-2000 kan verdienen met een bruiloft lijkt me ook helemaal niet zo gek. Maar $2000 voor 20 pagina's aan foto's, daar kan ik met m'n pet niet helemaal bij.

Dat een trouwfotoalbum poepduur is snap en weet ik, maar dan denk ik aan €300-500, niet een veelvoud daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Jody heeft zich niet echt goed voorbereid met dat systeem.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSteeman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:13
JvdGeest schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:08:
Jody heeft zich niet echt goed voorbereid met dat systeem.. :P
Zo herkenbaar eigenlijk :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind het sowieso een beetje knullig af en toe, ook met die muis (wat volgens mij een cheapass muis is) die niet goed werkt omdat de tafel glanzend is.

Volgens mij kost het best wat duiten om zo'n workshop bij te wonen en ze laat nu doodleuk even zien dat een fotoalbum mét korting $5800 kost, dus ze hoeven echt niet te besparen op spullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Die Jody presenteert maar knullig ja... Zach vond ik het stukken beter doen.

Ook weer een aardig commercieel praatje over KISS. Niet bepaald interessant voor kijkers uit Europa.

[ Voor 40% gewijzigd door Nordlys op 21-04-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSteeman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:13
Het lijkt af en toe ook wel érg op reclame voor bepaalde producten. Op hun website staan ook aan aantal sponsors die ik al een aantal keer voorbij heb horen komen. Doet wel een beetje af aan de geloofwaardigheid vind ik..
JvdGeest schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:12:
Die Jody presenteert maar knullig ja... Zach vond ik het stukken beter doen.

Ook weer een aardig commercieel praatje over KISS. Niet bepaald interessant voor kijkers uit Europa.
Ze shippen dan wel weer internationaal, dus ook in Europa kunnen gebruik maken van Kiss.

[ Voor 46% gewijzigd door VSteeman op 21-04-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het spat er inderdaad wel van af. Ze staan ook op de website van KISS: http://gokiss.co/support (linksonder). Dat commerciële gedoe ben ik niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ja klopt, ze komt wat chaotisch over :). Over de reclame, misschien is het wel reclame, maar de reden dat ze de reclame maken, is omdat ze er zelf enthousiast over zijn omdat het tijd bespaart, een heleboel zelfs!

En nee, dit zijn geen doorsnee wedding photographers, dit is best wel de top van america. De prijzen zijn dan ook best amerikaans, dat gaat je in Nederland niet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik vind die kleine boekjes wel slim though :P Gewoon een extraatje die je niet zoveel kost, maar waardoor mensen de foto's wel veel makkelijker kunnen laten zien aan anderen.

Maar ik blijf die prijzen vooral smerig vinden, ze heeft het over een album van $4000 (blijkbaar richten ze zich op ontiegelijk rijke mensen ofzo :?), maar dat het hun $600 zou kosten om te maken. $3400 verdienen op iets van $4000 vind ik bijna (?) geldklopperij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
VSteeman schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:16:
Ze shippen dan wel weer internationaal, dus ook in Europa kunnen gebruik maken van Kiss.
Ah, dat zag ik over het hoofd :) De slogan van Kiss maakt het ook wel duidelijk zie ik nu: "The World's Simplest Book Company"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Het systeem van reviewen met je klant ziet er goed uit. Ook design van de pagina's ziet er netjes uit voor een webbased album systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Oh trouwens, ze geven ook wel aan dat je vanuit Swat naar andere boek drukkers kunt sturen, dus ik vind het wel mee vallen met de reclame :)

Over de prijzen, dat hebben ze in hun vorige workshop wel uitgelegd, ze zitten inderdaad in het top-segment, maar ik ben het met je eens dat het gigantisch duur is :)

En ja, het hele proofing process is wel echt gaaf aan Swat/Kiss, dat scheelt je echt gigantisch veel tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Die code in de topicwaarschuwing verneukt alles mooi, goed gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Fixed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
ZaPPZion schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:23:

Over de prijzen, dat hebben ze in hun vorige workshop wel uitgelegd, ze zitten inderdaad in het top-segment, maar ik ben het met je eens dat het gigantisch duur is :)
Ja, dat ze in het topsegment zitten had ik inderdaad door :P Maar dan nog, de prijs gaat gewoon bijna 7 (zeven!) keer over de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Twee uur werk $7.000 :+
Vertelt ie ook met een smile :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ja, als de clients blij zijn, dan is het goed :). Het gaat ook heel erg om de 'experience' bij Zach en Jody, waardoor de clients zich echt betrokken voelen, waardoor ze automatisch ook meer geld gunnen :)
Ze verdienen daar ook het meeste geld mee, niet door aanwezig te zijn op de bruiloft :)

[ Voor 17% gewijzigd door ZaPPZion op 21-04-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Zach was niet zo gecharmeerd van het muziek :P

Hoor ik daar nu 24.000 dollar voor de fotografie? :o

[ Voor 37% gewijzigd door Nordlys op 21-04-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
"We work with brides with a whole bridal budget of $200.000."

Wait, what?

Nee, 'armere' bruiden hebben soms 'maar' $24.000 voor een bruiloft JvdGeest. Arme schapen!

[ Voor 38% gewijzigd door Hahn op 21-04-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ahhh! $200.000 budget voor een bruiloft, logisch dat het album zo duur kan zijn !
Best anders dan hier in Nederland denk ik :P
EDIT: en dan te bedenken dat er veel mensen in de USA in de schulden zitten, raar toch? /sarcasm

[ Voor 49% gewijzigd door ZaPPZion op 21-04-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

`Duidelijk een verschil met mijn klanten. Ik moet het vaak met slechts de helft doen......oh eh...nog ietsje minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ooh, maar 1200 dollar voor een schijfje met foto's! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ahh, instapprijs 5500 dollar, dat is best veel, maar valt me nog redelijk mee voor een hele dag 2 pro's rond hebben hangen.
EDIT: Die 1200 dollar is zodat ze alsnog geld verdienen aan de foto's als de clients zelf de foto's gaan printen, dat is namelijk best vervelend als je in principe daar je geld op wilt verdienen.

[ Voor 44% gewijzigd door ZaPPZion op 21-04-2012 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bwehehe, "we charge $5500 as a base fee."

Afbeeldingslocatie: http://memeorama.com/wp-content/uploads/2012/01/Fuck-That-Guy-791x1024.png
ZaPPZion schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:38:
Ahh, instapprijs 5500 dollar, dat is best veel, maar valt me nog redelijk mee voor een hele dag 2 pro's rond hebben hangen.
Pardon? Ze hoeven 2 dagen per máánd te werken om royaal te kunnen leven (in Amerika, in Nederland zouden ze met 1 dag per maand al goed kunnen leven, als ze dat zouden kunnen verdienen hier :P).

[ Voor 61% gewijzigd door Hahn op 21-04-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Oh trouwens, ze doen ook maar 15 weddings per jaar, dat veranderd ook de prijs een beetje ;)
EDIT: Ze doen ook best veel andere dingen voor hun clients, dus ze werken wel degelijk wat meer :) Veel communicatie en leuke dingen/cadeautjes.

[ Voor 44% gewijzigd door ZaPPZion op 21-04-2012 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ter vergelijking: dit zijn de gemiddelde prijzen die door huwelijksfotografen in de USA worden gevraagd:
http://flauntyoursite.com...-wedding-package-cost.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Owja, er moet ook nog BTW overheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Thx JvdGeest, dat plaatst het veel meer in perspectief! Je kunt denken dat het echt ridikule prijzen zijn, ja klopt, hier in Nederland, maar in de USA is het compleet anders!
EDIT: Haha, niet zomaar een stom dvd'tje :) dit is zeker wat professioneler

[ Voor 18% gewijzigd door ZaPPZion op 21-04-2012 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dat was deze workshop alweer. Volgend week drie dagen lang "Getting Published. Shooting an Editorial Wedding with Jasmine Star" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Er zijn trouwens nog wat 'discount' codes: http://www.creativelive.c...offers-zach-and-jody-gray
Als je dus nog een expo-disc wilt kopen, krijg je 20% korting (tot 22-4-2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Voor de Expodisc helaas niet zo interessant: circa 35 dollar verzendkosten. Dan moet er ook nog belasting e.d. overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Voor de mensen die het gemist hebben, het hele weekend wordt de workshop herhaald ivm falen van feed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
ZaPPZion schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 02:06:
Voor de mensen die het gemist hebben, het hele weekend wordt de workshop herhaald ivm falen van feed :)
Ik ben er nu op dit moment naar aan het kijken, maar de kwaliteit is toch niet zo goed... Dan heb ik het niet over de beeldkwaliteit, dat valt best nog wel mee, maar over de kwaliteit van de informatie. Een paar fails:

1. Apple computers gaan veel minder kapot omdat Apple alles zelf maakt. Bij Windows computers worden componenten van verschillende fabrikanten in een doos gestoken. Right, Apple maakt zelf zijn processoren, grafische kaarten en harde schijven voor zijn Macbooks en dergelijke... (sarcasme!)

2. De U2412M is de opvolger van de U2410, wrong! Het is ernaast gezet en is goedkoper en een beetje minder goed.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Maar dat is gelukkig niet de focus van deze workshop en ik kan het ze ook niet echt heel erg kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
LaurentS schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:14:
[...]
1. Apple computers gaan veel minder kapot omdat Apple alles zelf maakt. Bij Windows computers worden componenten van verschillende fabrikanten in een doos gestoken. Right, Apple maakt zelf zijn processoren, grafische kaarten en harde schijven voor zijn Macbooks en dergelijke... (sarcasme!)
Beetje verkeerd begrepen denk ik. Hij bedoelt natuurlijk dat Apple de onderdelen bij elkaar zoekt die goed samen werken en dat ze zelf ook de drivers bij kunnen houden. Maar goed, zoals JvdGeest ook al zei, het gaat in deze workshop niet om dit soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Morgen begint om 18:00 de workshop van Jasmine Star :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik heb 'm alvast open staan :P Timer staat nu op iets meer dan een half uur vanaf nu. Zo eerst maar even wat te eten maken denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik ben er ook weer klaar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Geinig dat je ook de presentatie kan downloaden als je het gekocht hebt. Dan heb je toch nog wat meerwaarde boven de live-show gratis kijken wat we nu aan het doen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Da's wel een voordeel er boven op ja. Op het eerste gezicht kan Jasmine Star goed een workshop geven. Komt al veel beter over dan Jody (niet Zack, die is wel goed) van vorige week vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Haha ja, en je kunt natuurlijk ook over een jaar nog een keer kijken als je het koopt :).

Jasmine is behoorlijk high-energy en fast-talking, maar echt super tof. Let op trouwens: ze praat alsof haar manier DE manier is, maar dat is echt helemaal niet haar intentie, dat is gewoon de manier hoe ze praat :) Als je haar blog leest, zie je dat ze veel gematigder is :)

EDIT: net nog een disclaimer van haar: ze laat haar foto's niet zien om te laten zien hoe awesome ze is, maar om juist te laten zien hoe de foto's zijn ontstaan.

[ Voor 18% gewijzigd door ZaPPZion op 27-04-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Vind het tot nu toe al een erg interessante workshop :) Haar andere workshops ook maar eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Zeker de tijd van het kijken waard, vooral haar 1e, waarbij ze een echte bruiloft laat zien, waarbij dus de hele chaos echt duidelijk wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Zit nu ook even op d'r website te kijken en ze heeft echt hele mooie foto's :) Ook leuk dat ze soms met tekst op foto's werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ja, Jasmine plaatst ook altijd hele persoonlijke dingen over de foto's, dat maakt de foto's altijd veel beter, omdat je het verhaal kent. Dat maakt ook dat een mogelijke klant snapt wat ze doet :)
EDIT: Hahaha! Ik vind dit soort verhalen echt super! Hoe dingen die compleet mis gaan toch nog goed komen, en hoe je het kunt voorkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door ZaPPZion op 27-04-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mark Wallace *O* Die workshop wil ik ook zeker gaan volgen :P Ik heb zo'n beetje alle Adorama-afleveringen van 'm gezien op YouTube (paar honderd :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Hier nog een linkje naar de site die ze gebruikt voor het muziek :)

http://www.themusicbed.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat ene ventje stelt iedere keer wel erg langdradige vragen :z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Hahahaha! Zo grappig, CreativeLive crasht alweer een website... Dat gebeurt zo vaak, elke website van een 'gewoon' persoon crasht als het genoemd wordt bij CL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Avond 2/3 is weer begonnen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En over klein uurtje alweer dag 3 ervan :P Gisteravond klein stukje gezien van dag 2 en vandaag paar stukjes in de herhaling. De liveshoot was wel cool om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Dag 3 is weer begonnen! Geweldig om de sfeer achter de schermen te zien daar bij CreativeLive, er gaat wel eens wat mis, maar het is zo grappig hoe ze het elke keer goed op vangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:00

McMiGHtY

- burp -

Van het weekeinde nog geregeld even gekeken, vond het erg interessant en informatief. Ook live-shoot was leuk om te zien.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ja lekker chaotisch he? Alles tegelijkertijd en ook nog proberen te vertellen wat je doet, respect vor Jasmine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Voor iedereen die niet weet hoe zijn/haar Canon 5D mk II werkt, kun je nu op creativelive.com/live kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Gisteren een stukje gekeken van de 7D-workshop, maar dat is toch wel weer heel erg basic gedoe. Interessant als je net een DSLR gekocht hebt, alhoewel je dan wel geld teveel hebt als je gelijk met een 7D of 5D begint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Morgenavond begint de volgende workshop weer. Vooral interessant voor de flitsende medemens (pun intended). Mark Wallace is een erg goede leraar, ook bekend van het youtubekanaal: YouTube: snapfactory
Ik ga zeker weer kijken, hij legt volgens mij weer erg interessante dingen uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
And... We're off! 3 dagen flitsers! Mark Wallace is echt een master, en een comedian, erg grappig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Over een kleine 2 uur is er alweer een 3-daagse workshop, deze keer over Photoshop CS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Die tijdzone verschillen zijn toch wel ergens goed voor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Absoluut! Ik vind het ook heerlijk om 's avonds nog een beetje naar zo'n workshop te kunnen kijken :) Ik heb vandaag nog niet veel gezien, maar ze heeft volgens mij het programma aardig onder controle :) Het gaat me natuurlijk niet om 'wat doet de clone tool', maar om handige technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
D'r lachje begint wel een beetje irritant te worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Nogal ja, ze is wel erg blij met zichzelf af en toe, maar ja, dat wat ze uitlegt is wel handig. Het meeste wist ik al wel, valt me een beetje tegen hoe ze de cursus geeft, ik had gehoopt om wat meer technieken te zien in plaats van losse filters/tools, maar goed, het blijft handig om sommige nieuwe snufjes eens te zien:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het begint over een uurtje weer, dit keer wordt (de nieuwe features van) ACR behandeld :)
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Live workshops zijn te bekijken op http://www.creativelive.com/live.

Tijdens liveshows is slowchat (inhoudelijk over de workshop) toegestaan!