En de rest van het weekend is de herhaling, dus als je dit nu pas ziet, kun je zo 'intunen'
Er is al weer een nieuwe workshop, echt super interessant, lekker tempo en lekker hip qua fashion ideeen en zo, Lindsay is echt een trendsetter, dus goed om te checken
Dus weer ff wat reclame, kijk nu naar: Fashion Flair for Portrait and Wedding Photographers with Lindsay Adler @ www.creativelive.com/live
Dank je voor de tip
Tot dusver al best wat zinnige dingen voorbij zien komen.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Yes. Vanmiddagavond om (geloof ik) 4 6 uur zou volgens de kalender de workshop verder gaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 02-06-2012 12:19 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Vanavond workshop over Lightroom Workflow: http://www.creativelive.c...om-4-workflow-jared-platt
Zelf heel erg benieuwd naar deze workshop, ga hem dan ook zeker kijken.
Zelf heel erg benieuwd naar deze workshop, ga hem dan ook zeker kijken.
Iedereen die ik over Jared Platt hoor zegt dat hij/zij echt mega veel sneller is geworden in LR, dus wat dat betreft denk ik dat er zowieso voor iedereen wat te leren gaat zijn. Ik ben super benieuwd!
Enkele goede tips, maar wil die nu continue nieuwe library's maken per fotoshoot?
Daar wordt ik niet zo gelukkig van, ik wissel best vaak tussen sets, om bijvoorbeeld oplossingen die ik eerder gebruikt heb erbij te pakken en naar te kijken.
Zijn 1 op 1 previews renderen van te voren wordt je wel gelukkig van, deed ik niet
Daar wordt ik niet zo gelukkig van, ik wissel best vaak tussen sets, om bijvoorbeeld oplossingen die ik eerder gebruikt heb erbij te pakken en naar te kijken.
Zijn 1 op 1 previews renderen van te voren wordt je wel gelukkig van, deed ik niet
Ik doe zelf ook 1 catalog per shoot en vind het erg fijn werken. Snel switchen wil prima vind ik. Ik heb standaard een kale Library klaarstaan waarin ik bepaalde dingen heb uitgeschakeld (irritante back-up vraag bij afsluiten, dat regel ik zelf wel
) en heel wat Smart Collections heb zitten. Lightroom > Preferences > Prompt me when starting Lightroom (de default catalog instelling) is ook handig.
Je kan je workflow smoothen, of je maakt er een obsessie van en gaat tot het gaatje en als je dat doet, dan ben je deze kerel die aan het lesgeven is
.
Maar, ik ga wel een keer een dagje presets maken, vroeger gebruikte ik dat veel meer, tegenwoordig beetje uit de workflow gevallen.
Maar, ik ga wel een keer een dagje presets maken, vroeger gebruikte ik dat veel meer, tegenwoordig beetje uit de workflow gevallen.
Belangrijkste dingen voor een goede workflow:
* Vooraf (aka tijdens fotografen) zoveel mogelijk tijd besparen (correcte exposure over een serie, én witbalans!)
* Goede opbouw in je folderstructuur (YYYYMMDD, niet alleen je folders maar ook de namen van je foto's)
* Even goed de tijd nemen om alle Lightroom instellingen door te nemen, ga gewoon eens alle menuutjes langs om dit uit te vinden
* Leer de meest handige Lightroom shortkeys uit je hoofd
* Gebruik bijv. de Loop view om snel meerdere foto's tegelijk te zijn en snel ratings uit te voeren
* Vooraf (aka tijdens fotografen) zoveel mogelijk tijd besparen (correcte exposure over een serie, én witbalans!)
* Goede opbouw in je folderstructuur (YYYYMMDD, niet alleen je folders maar ook de namen van je foto's)
* Even goed de tijd nemen om alle Lightroom instellingen door te nemen, ga gewoon eens alle menuutjes langs om dit uit te vinden
* Leer de meest handige Lightroom shortkeys uit je hoofd
* Gebruik bijv. de Loop view om snel meerdere foto's tegelijk te zijn en snel ratings uit te voeren
Dit weekend is Don Gianatti weer bij CL. Dit keer gaat het over tabletop photography, dus product fotografie. Hij is echt een held, dus als je iets wilt weten over product fotografie of zelfs food-photography, moet je deze zeker kijken!
Let op:
Live workshops zijn te bekijken op http://www.creativelive.com/live.
Tijdens liveshows is slowchat (inhoudelijk over de workshop) toegestaan!
Live workshops zijn te bekijken op http://www.creativelive.com/live.
Tijdens liveshows is slowchat (inhoudelijk over de workshop) toegestaan!