Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Vanaf volgende week kan ik weer een nieuwe smartphone uitkiezen. Op dit moment heb ik een HTC desire die op zich redelijk werkt, op de plotselinge herstarts na.

Nu heb ik al heel wat rond gekeken, ook op dit forum en mijn abo staat redelijk vast, namelijk:
Hi messaging Large (1 GB, 3000 sms) met 75 belminuten.
Op dit moment zit ik ook bij Hi en de service is prima. Daarnaast mag ik dus verlengen vanaf volgende week. Als ik zou overstappen naar een andere provider kan ik dit pas in augustus ondernemen.
Dit gedeelte staat dus vast.

Dan nu de smartphone, omdat ik de HTC desire qua hardware goed genoeg vind om 1 ding na (de interne opslag, die is te laag). Zijn eigenlijk alle nieuwere smartphones prima.
De eisen zijn dus een minimum van 1 gig interne opslag, android 4.0 (of upgradebaar tot zonder custom roms) en het liefst een beetje schappelijke stand by/bel tijd.

Nu twijfel ik tussen de volgende modellen:
- Samsung Galaxy S2
- De HTC One series (helaas biedt Hi niet de HTC One S aan, weet iemand of die nog komt bij Hi?)
- HTC Sensation XE
-Apple Iphone 4s

Ik ben geen apple fan, dus ik ben niet een persoon die per ce een iphone moet hebben, omdat je dan helemaal hip bent, maar het is volgens mij wel een degelijk telefoon. Daarnaast is mijn broertje wel een Apple fan en krijg ik wel het een en ander mee.
Nu had ik dus 1 grote vraag over de Apple Iphone, hoe snel is hij in vergelijking met de rest? Is het zegmaar beter in veel opzichten dan bijvoorbeeld de Galaxy S2 of juist helemaal niet?

Verder ken ik mensen in mijn omgeving met de Galaxy S2 en die vinden het een degelijk mobiel en hebben er nauwelijk problemen mee.

De HTC One series daarentegen zijn weer heel nieuw en ik ken nog niemand die zo'n mobieltje heeft. Ook heb ik ze helaas nog niet in het echt kunnen aanschouwen. Ik lees er wel zeer positieve verhalen over. Ik vroeg me wel af bij de One X, hoe zit het met de accuduur? Is deze nu korter of langer met zijn 1800 mAh dan een dual/single core smartphone? Om dan verder te gaan over de batterij, deze is blijkbaar niet uit het mobiel te halen, wat moet je dan doen als je je mobiel een vastloper heeft? Bij mij Desire is het gewoon accu er uit halen en er weer in doen.
Als laatste over de One X, op dit moment heb ik een mobiel met schermgrootte van 3.7 inch, de One X is 4.7 inch, misschien een stomme vraag maar is die inch extra nu erg hinderend als je hem in je broekzak hebt zitten?

Dan de HTC sensation, ik heb stiekem al het idee dat deze eigenlijk gaat afvallen van de mindere specs. Of is dit toch een prima keuze?

Andere suggesties van smartphones zijn ook welkom.

Als laatste is mij ter ore gekomen dat Samsung 22 mei met de officiële release van de S3 komt. Wanneer zou deze dan ongeveer te verkrijgen zijn in de winkel? (Wat misschien het wachten waard is).
Worden er rond die tijd ook nog andere nieuwe smartphones bekend gemaakt? En als de S3 in de winkel komt te liggen, betekent dit dan ook dat de Lease prijzen van Hi van nu al bekende mobieltjes omlaag gaan? (Wat dus ook mogelijk het wachten waard kan zijn).

Nu ik het teruglees zie ik dat het inmiddels een flinke waslijst aan vragen is geworden. Hopelijk kunnen een aantal mensen hun antwoord/visie op mijn gegeven vragen/dingen geven.

In ieder geval bij voorbaat dank!

Verwijderd

Waarom neem je eens geen kijkje naar de Galaxy Nexus? Voldoet volgens mij aan al jouw eisen en is gewoon vanilla ICS

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
In ons gezin hebben we van de genoemde toestellen de Samsung Galaxy S2, HTC Sensation XE, iPhone 4S en HTC One X. Bij vergelijking lijken mij verschillende dingen van belang:
- Scherm: De HTC One X heeft wat mij betreft het mooiste scherm, op de voet gevolgd door de Sony Xperia S. Hou je van hoog contrast, diep zwart en levendige, wat overdreven kleuren dan is de SGS2 heel mooi. De kleuren van de iPhone 4s vind ik in verhouding wat 'washed out' maar het scherm is wel heel scherp.
- Fysiek: De Sensation XE voelt het meest degelijk aan en ligt fantastisch in de hand maar is wel wat zwaar en relatief dik. De iPhone 4s vind ik ook wat zwaar en dik voor de schermgrootte. SGS2 is dun en licht, voelt minder degelijk en wat goedkoop (plasticig) aan hoewel hij in de praktijk heel wat kan hebben. De One X kan wat te groot zijn, zeker als je van de Desire komt.
- Snelheid: In theorie zou de HTC One X veruit de snelste moeten zijn, maar hij heeft toch nog al eens wat last van lag, met name bij het browsen. Deels mogelijk door software problemen waar fixes voor uitgeleverd worden. De SGS2 was een snelheidsmonster en is nog steeds heel snel. De Exynos processor en Mali 400 GPU zijn sneller dan de kloksnelheid doen vermoeden. In ieder geval nooit snelheidsproblemen gehad. De Sensation XE is iets langzamer volgens de Benchmarks die ik heb gezien hoewel ik dat in de praktijk niet zie. De iPhone 4s is ruimschoots snel genoeg en met name de GPU is uitstekend, waarschijnlijk de beste van allemaal.
- Connectiviteit: Mobiel internet van de SGS2 is bij mij razendsnel, de wifi connector ben ik minder over te spreken. Mobiel internet en wifi van de iPhone vind ik minder. De HTC One X (en ook Xperia S) hebben NFC. In principe doen ze mijns inziens op dit gebied allemaal wat ze moeten doen.
- Gebruikersinterface: dit is grotendeels een kwestie van smaak. Ik hou van de HTC Sense interface. Samsung Touchwiz vind ik minder. Zelf ben ik geen fan van IOS, ik vind het relatief rigide en niet intuitief, maar hele volsstammen zijn het daarin met mij oneens.
- Accu: de SGS2 accu houdt het bij mij vaak geen dag vol, net als die van de HTC One X. Standby tijd bij de One X is wel uitstekend. iPhone heeft een redelijke accuduur. De HTC Sensation XE heeft aan het eind van de dag altijd nog over en haalt vaak nog het eind van de tweede dag.
- Camera: De camera van de XE is naar mijn mening de minste. Die van de One X schijnt behoorlijk goed te zijn, maar ik heb het nog nauwelijks uitgeprobeerd. In tegenstelling tot de meeste mensen zijn wij allemaal meer te spreken over de camera van de SGS2 dan die van de iPhone 4s. De Xperia S schijnt overigens volgens de meeste reviews/shootouts de beste camera van het stel te hebben.

Ik zou zelf waarschijnlijk gaan voor de HTC One X of de Sony Xperia S aangezien die nieuw en waarschijnlijk meer toekomstbestendig zijn. Gezien de lease prijzen lijkt de Sony Xperia S me relatief interessant, is qua fornmaat wat handelbaarder en heeft wel een heel mooi scherm en camera. Ik heb alleen wat twijfels over dedegelijkheid.

De SGS3 kan de telefoon worden die de concurrentie wegblaast, maar het kan ook een tegenvaller worden. Moeilijk voorspelbaar denk ik.

Huawei komt met een high end smartphone met een moderne quad core processor van eigen ontwerp. Deze zal waarschijnlijk relatief goedkoop worden aangezien ze marktaandeel buiten China proberen te veroveren.

Van Panasonic worden deze of volgende maand de Eluga en Eluga power verwacht, twee spatwaterdichte redelijk high end smartphones met een compact ontwerp ten opzichte van de schermgrootte. Deze lijken mij potentieel ook heel interessant.

Asus heeft de Padfone opgelijnd staan, een high end smartphone met een super amoled scherm en de snelle Snapdragon S4 dual core met Adreno 225 GPU. Deze is in een tablet-dock te klikken is (apart aan te schaffen) die weer in een toetsenbord dock te klikken is. Je hebt dan een combi van smartphone, tablet en laptop. Ze hebben allemaal een eigen accu, dus totaal een behoorlijke capaciteit als je alles aanschaft.

Het lijkt me vrij waarschijnlijk dat Apple deze zomer met een nieuwe iPhone komt, maar wat dat wordt...

LG heeft de Optimus 4X HD op aangekondigd. Deze heeft dezelfde Nividia Tegra 3 quadcore processor als de HTC One X maar zal waarschijnlijk wat goedkoper worden.

Zo, een heel verhaal, nog even wat bomen toegevoegd zodat je waarschijnlijk helemaal het bos niet meer ziet :). Succes met je keuze.

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-11 14:20
De HTC One S is momenteel nog niet leverbaar in Nederland, wel in Duitsland en ik geloof Engeland, dus het lijkt me waarschijnlijk dat Hi deze telefoon alsnog gaat aanbieden op het moment dat hij leverbaar wordt in Nederland.

Er is echter nog geen duidelijkheid over wanneer de HTC One S een releasedatum in Nederland krijgt. De meeste mensen hier lijken rekening te houden met eind april.

• MLPN
Bedankt voor de informatie tot nu toe, vooral het uitgebreide antwoord van Sigis vond ik erg nuttig ;).
Verder heb ik de samsung galaxy nexus afgeschreven, omdat ik hem ten eerste als ik goed gekeken heb niet kan kiezen bij Hi en omdat het al een iets 'ouder' model is. Ik wil graag goed 2 jaar met mijn mobiel vooruit kunnen.

Persoonlijk vind ik de HTC sense ook fijner werken dan Touchwiz van Samsung.

Zelf heb ik ook nog even wat reviews gelezen over de HTC One X en voor mijn gevoel is de quad core een beetje overkill met wat ik met mijn mobiel wil doen. Filmpjes kijk ik liever via mijn laptop (groter scherm).
Verder houdt hij het volgens de reviews niet heel lang vol en wordt hij erg warm. Wat toch wat kleine minpuntjes zijn. Wel heb ik mijn mobiel vaak op stand by staan, dus die stand by modus van de One X is wel weer aantrekkelijk.

Ook ben ik nog even op zoek gegaan naar de release van de One S in nederland en volgens www.htcones.org komt hij 27 april in nederland. Als dit betekent dat hij dan halverwege mei via Hi te krijgen is, is dit waarschijnlijk de smartphone waar ik voor ga. Met zijn 4.3 inch denk ik dat ik hem prettiger in de hand vind liggen dan de One X 4.7 inch, maar beide wil ik een keer fysiek vast hebben gehouden voordat ik de echte keuze tussen de 2 maak.
Verder heb ik echter nog geen goede vergelijkingsreviews van de HTC One S kunnen vinden. Dus hij lijkt nu leuk, maar ik zou ook graag willen weten hoe hij presteert in vergelijking met de andere smartphones van dit moment. Heeft iemand al een goede review gevonden over de HTC One S?

Kortom in neig naar de HTC One S of mogelijk de HTC One X, maar andere suggesties van smartphones zijn ook welkom;).

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je vraagt naar op- en aanmerkingen over toestellen, reviews en gebruikservaringen?

Daarvoor zijn er op Tweakers.net gewoon losse topics gestart, waarin reviews ook zijn opgenomen:
[HTC One S] Ervaringen & Discussie met in de TS al 5 opgenomen reviews bijvoorbeeld.
[HTC One X] Ervaringen & Discussie waar ook genoeg te vinden is over de HTC One X

Op het internet zijn ook genoeg One X vs One S (p)reviews te vinden, lijkt me sterk dat je die niet gevonden hebt.

De eerste reviews van de One S zijn gewoon goed en positief, dus het lijkt me een goede keuze.
Als jij toekomt met die schermgrootte, resolutie, 16GB intern geheugen en HTC Sense is dat toch goed!

Andere interessante mobiel is de Huawei Ascend D Quad (XL), maar die komt pas over enkele maanden uit.

Tevens begrijp ik niet helemaal waarom je perse via HI / KPN wilt verlengen?
Waarom kijk je niet op het internet naar abonnementen, acties en prijzen of heb je daadwerkelijk zo'n hoge klantwaarde bij HI/ KPN dat zij jou betere deals voorschotelen dan websites doen? Of heb je andere redenen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MLPN
Hmm, misschien had ik wat betere zoektermen moeten gebruiken. In ieder geval bedankt!

Ik zit op dit moment bij Hi en mijn contract loopt pas af in augustus, vanaf volgende week mag ik verlengen. Dit is de voornaamste reden dat ik bij Hi blijf. Daarnaast vind ik de lease actie ook wel handig, dat je binnen 4 uur een werkend leenmodel hebt. Ik dacht dat jij bij andere providers hiervoor moet bij betalen.
Ook ben ik student en krijg je bij Hi een kleine korting per maand (in het geval van mijn genoemde abo 3.5 euro per maand).
Ook vind ik het handig dat ik nu 3000 sms heb en genoeg internet, ik whattsapp en sms veel, maar bel weer weinig.

Daarnaast vertrouwde ik vroeger de internetsites nooit zo, inmiddels is dat wel verbetert en voor mijn gevoel was het niet heel veel voordeliger. Met de bij Hi gekozen abo's ben ik bijv voor de HTC One X het eerste jaar 19 euro per maand kwijt en het 2de jaar 41.50
19+41.5 = 60.5
60.5 / 2 = 30.25 gemiddeld per maand wat ik acceptabel vind. Of zijn er veel nog voordeligere abonnementen?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:00

Quad

Doof

Vergeet niet dat je bij het genoemde abonnement bij Hi een toestellease afneemt, waardoor je de telefoon tegen een afkoopsom (35% huidige waarde 1 jaar, 15% huidige waarde 2 jaar) betaald.
Of verlengt naar de nieuwste telefoon op dat moment zonder bij betaling.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik denk dat je eerst zelf eens wat (toestel) topics moet gaan doornemen, zo'n beetje al je vragen worden daarin beantwoord. Heb je daarna nog een shortlist waar je nog vragen over hebt en die je echt niet zelf kunt vinden / beantwoorden post hier dan gerust. Graag wat meer inzet tonen bij het beantwoorden van je eigen vragen :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• MLPN
Ik kom er inderdaad achter dat ik met iets meer zoek werk ook al een eind gekomen zou zijn. Dit ga ik dan de komende dagen ook nog maar eens doen :). Had het forum al wat afgestruind en al wel wat dingen gevonden, maar lang niet alles.
Maar naast dat vind ik het ook al fijn om verschillende meningen hier te horen.

Om te antwoorden op Quad, ik weet dat je na 2 jaar dan nog 15% moet betalen voor de telefoon als je hem wilt houden. Dat is op dat moment nog ongeveer 50 euro (ligt aan het mob), dit neem ik voor lief en de kans is groot dat ik met het oude mobiel toch nooit meer iets zou doen en dus gewoon inlever.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:00

Quad

Doof

MLPN schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:57:
Om te antwoorden op Quad, ik weet dat je na 2 jaar dan nog 15% moet betalen voor de telefoon als je hem wilt houden. Dat is op dat moment nog ongeveer 50 euro (ligt aan het mob), dit neem ik voor lief en de kans is groot dat ik met het oude mobiel toch nooit meer iets zou doen en dus gewoon inlever.
En dus kosteloos verlengt met de nieuwste telefoon op dat moment 8) .
Ik zelf zit straks in zelfde dubio als jou, maar dat is gelukkig over een maand of 3 :+ .

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

MLPN schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:10:
Bedankt voor de informatie tot nu toe, vooral het uitgebreide antwoord van Sigis vond ik erg nuttig ;).
Verder heb ik de samsung galaxy nexus afgeschreven, omdat ik hem ten eerste als ik goed gekeken heb niet kan kiezen bij Hi en omdat het al een iets 'ouder' model is. Ik wil graag goed 2 jaar met mijn mobiel vooruit kunnen.
Dan heb je niet goed gezocht want de Galaxy Nexus is wel degelijk met HI te bestellen en is daarnaast nieuwer dan de SGS2, 4S en Sensation XE :?

• MLPN
Quad schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:59:
[...]

En dus kosteloos verlengt met de nieuwste telefoon op dat moment 8) .
Ik zelf zit straks in zelfde dubio als jou, maar dat is gelukkig over een maand of 3 :+ .
Correct ;)

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
One S lijkt me een goede keuze. Mooi design, alu unibody dus waarschijnlijk degelijk, licht en dun. Daarnaast een processor waar ik hele hoge verwachtingen van heb, ik vermoed de beste smartphone processor van dit moment (Qualcom Snapdragon S4 met ARM Cortex A15 architectuur op 32 nm). In de meeste benchmarks is die even snel of iets sneller dan de nVidia Tegra 3 van HTC One X. Accuduur bij gebruik is behoorlijk langer dan bij de One X. Niet zo vreemd aangezien hij een veel (energie)efficientere processor heeft. Waarschijnlijk weren processen die maar een processor gebruiken ook beter en sneller op de HTC One S gewoon omdat de Krait cores sneller zijn.

Minder is mijns inziens:
- scherm: lagere resolutie en pentile matrix, dus minder scherp. Natuurlijk wel het hoge contrast, echte zwart en levendige kleuren van Super Amoled. Als je een indruk wil hebben hoe dat er uitziet, waarschijnlijk is het hetzelfde scherm als van de Motorola Razr of een verbeterde versie daarvan.
- minder geheugen.
- geen NFC.
- de donkere versie heeft mogelijk problemen met de geharde coating. De lichte variant heeft die coating niet, dus ook de betreffende problemen niet.

Als ik niet zo'n liefhebber was heweest van grote HD schermen was dit zeker mijn nieuwe toestel geweest. Liefst had ik een mix HTC One S en X gehad:
- Scherm van de One X
- Alu Unibody van de One S
- Processor van de One S
- Geheugen van de One X
- NFC
plus:
- Liquipel coating
- draadloos opladen

Dan aou ik helemaal happy zijn :).
Pagina: 1