Bedankt voor de info heren. Is natuurlijk jammer (er zijn volgens mij wel subwoofers die wel automatisch aan/uit gaan zonder extra kabel of iets) maar so be it. Alleen het uiterlijk maakt het al weer goed wat mij betreft.
Ik moet wel zeggen, hoe meer ik er aan wen, hoe meer ik er van bijleer. Hoe meer ik er van bijleer, hoe meer ik bepaalde zaken begin te appreiceren.brunsting schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:43:
Bedankt voor de info heren. Is natuurlijk jammer (er zijn volgens mij wel subwoofers die wel automatisch aan/uit gaan zonder extra kabel of iets) maar so be it. Alleen het uiterlijk maakt het al weer goed wat mij betreft.
Als post-setup-review, nog even dit:
Als ik een audio/video spektakel opzet, zoals bij enkele scenes uit Iron Man die van de linker bovenhoek, naar de rechteronderhoek van het scherm vliegt, dan buldert de subwoofer en boxen echt ongemeen hard. Za-lig!
Anderzijds, bij een episch luisterend lied uit de Game of Thrones soundtrack ("schamele" 320 kbps MP3), dan dreunen de wardrums subtiel wanneer ze subtiel moeten klinken, maar wanneer de muziek opwelt, doen de subwoofer en de boxen dienst als een marcherend leger. Heerlijk.
Dankzij de set (en iedereen's hulp hier, eigenlijk), begin ik muziek ook beter te apprecieren en herontdek ik veel van mijn grijs gedraaide liedjes. Mijn muziek collectie is voornamelijk een kluwen van MP3'tjes, waarvan ik het meest beluisterde nu met de .FLAc versies aan het vervangen ben.
Wel opvallend dat bepaalde albums uit het tijdperk 1970, 1980 en zelfs 1990 "voller" klinken qua klank, dan huidige albums. Als leek druk ik me waarschijnlijk slecht uit, met voller bedoel ik dat het spectrum veel groter is, dat er veel meer onderscheid is te maken tussen de instrumenten en de klanken. Ik hoor nu stukjes en melodietjes die ik ervoor nooit hoorde. Misschien besteed ik er nu ook onbewust veel meer aandacht aan.
Nu ook de Boxee Box terug die mijn bronnen ook netjes output naar het respectievelijke formaat, dus voor mij is het nu genieten.
Klopt op zich wel, want de hedendaagse muziek wordt heel anders afgemixed dan de muziek uit de jaren die je noemt. Er zijn in de huidige tijd nog wel CD's welke daar minder tot geen last van hebben, maar die zijn zeldzaam aan het worden. Vooral het laag wordt aangezet zodat het "vet" klinkt. Als je een herdruk van bepaalde CD's inlees zie je het ook duidelijk. Daar zal de meeste vraag wel bij liggen, want anders wordt zoiets niet gedaan. Van mij hoeft het ook allemaal niet zo.MonoKid schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:39:
[...]
Wel opvallend dat bepaalde albums uit het tijdperk 1970, 1980 en zelfs 1990 "voller" klinken qua klank, dan huidige albums. Als leek druk ik me waarschijnlijk slecht uit, met voller bedoel ik dat het spectrum veel groter is, dat er veel meer onderscheid is te maken tussen de instrumenten en de klanken. Ik hoor nu stukjes en melodietjes die ik ervoor nooit hoorde. Misschien besteed ik er nu ook onbewust veel meer aandacht aan.
Het is overigens wel mogelijk dat je met de Philips speakers het midden wat mist, want onderstaande is wat die speakers doen:

Oftewel, het kan nóg beter. Maar voor het geld zou ik persoonlijk niet klagen.
[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 07-05-2012 11:44 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb ze afgelopen vrijdag ontvangen en heb ze direct maar eens uitgepakt. Prachtige set maar ik moet er nog wat aan tweaken.
Nu mis ik de beamer nog
@Fear, correct me if I'm wrong maar ik ben geloof ik een optie in het OSD tegengekomen waar je de middentonen mee naar boven kan schroeven.
Nu mis ik de beamer nog
@Fear, correct me if I'm wrong maar ik ben geloof ik een optie in het OSD tegengekomen waar je de middentonen mee naar boven kan schroeven.
Superbig91: eindelijk! Blij dat je er eindelijk mee van start kan. Veel plezier ermee.
Ik heb de TS aangepast, voor eventuele andere lotgenoten die eenzelfde zoektocht zijn begonnen, hopelijk heeft iemand anders er nog wat aan. Ik heb me eigenlijk ontezettend geamuseerd, niet alleen in het tweaken van de set, maar ook in het zoeken naar iets leuks, in deze thread.
Ik heb alleen nog één vraag:
Mijn appartement is volledig betegeld en tapijt zal er nooit komen (gevoelig voor huisstofmijt allergie). De speakers staan op kleine metalen spikes. Is er een bepaald soort van materiaal dat ik netjes onder de speakers kan zetten, om eventueel gedreun voor de onderburen te beperkten? Is het dat ook wel waard? Ik lees hier en op het Internet zeer wisselende ervaringen, voor zeer uiteenlopende zaken: rubber, plastic, vilt, etc.
Ik laat me als beginneling liever niet vangen aan één of andere audio juju voodoo
Ik heb de TS aangepast, voor eventuele andere lotgenoten die eenzelfde zoektocht zijn begonnen, hopelijk heeft iemand anders er nog wat aan. Ik heb me eigenlijk ontezettend geamuseerd, niet alleen in het tweaken van de set, maar ook in het zoeken naar iets leuks, in deze thread.
Ik heb alleen nog één vraag:
Mijn appartement is volledig betegeld en tapijt zal er nooit komen (gevoelig voor huisstofmijt allergie). De speakers staan op kleine metalen spikes. Is er een bepaald soort van materiaal dat ik netjes onder de speakers kan zetten, om eventueel gedreun voor de onderburen te beperkten? Is het dat ook wel waard? Ik lees hier en op het Internet zeer wisselende ervaringen, voor zeer uiteenlopende zaken: rubber, plastic, vilt, etc.
Ik laat me als beginneling liever niet vangen aan één of andere audio juju voodoo
Spikes koppelen je speakers aan de vloer, zodat ze juist trillingen doorgeven aan de constructie (en juist overlast kunnen veroorzaken. Jij wilt je speakers juist niet koppelen, om zo overlast te beperken.
Koppelen klinkt meestal beter, omdat ongewenste trillingen wegvloeien (maar veroorzaken wel overlast). Ontkoppelen zorgt voor minder overlast, maar kan minder klinken in het laag (met de nadruk op KAN).
Wat je kan doen is contact opnemen met de buren om te luisteren naar je set in hun appartement. Valt dit mee, dan laat je het zo. Hoor je je set wel goed (of bijvoorbeeld alleen de sub), dan kan ej gaan experimenteren
Goedkoopste manier om speakers te ontkoppelen zijn halve squash balletjes die je onder je speakers (of alleen de sub) legt.
Koppelen klinkt meestal beter, omdat ongewenste trillingen wegvloeien (maar veroorzaken wel overlast). Ontkoppelen zorgt voor minder overlast, maar kan minder klinken in het laag (met de nadruk op KAN).
Wat je kan doen is contact opnemen met de buren om te luisteren naar je set in hun appartement. Valt dit mee, dan laat je het zo. Hoor je je set wel goed (of bijvoorbeeld alleen de sub), dan kan ej gaan experimenteren
Goedkoopste manier om speakers te ontkoppelen zijn halve squash balletjes die je onder je speakers (of alleen de sub) legt.
Eindelijk een heldere toelichting, dank je! Ik heb momenteel het voordeel dat het appartement onder mij te koop staat. Kan er helaas niet gaan luisteren. Het appartement dat ligt tegen de muur waar de set staat, had absoluut geen klachten. Het is gelukkig een nieuwe bouw.DjVe schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:08:
Spikes koppelen je speakers aan de vloer, zodat ze juist trillingen doorgeven aan de constructie (en juist overlast kunnen veroorzaken. Jij wilt je speakers juist niet koppelen, om zo overlast te beperken.
Ik ga voorlopig even afwachten, dan, tot de nieuwe kopers onder mij intrekken
Bedankt!
Hopen dat het dove mensen zijnMonoKid schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:13:
[...]
Ik ga voorlopig even afwachten, dan, tot de nieuwe kopers onder mij intrekken
Hier is dan ook de set binnen, tweedehands wel te verstaan en zonder de receiver. Heb een ontzettend laag budget dus maar een FR995 aangeschaft (hdmi, daar doe ik niet aan). Heb nu twee van de zuilen te koop staan die als het goed is morgen worden opgehaald (7.1 in een 18m2 kamer wordt iets te veel van het goede).
Ik zit nu alleen een beetje te kloten met de instellingen van de subwoofer. Wat is jullie ervaring? cut-off op 80Hz of juist zo ver mogelijk? En volume, passen jullie dat vaak aan of gewoon op halverwege laten staan?
Ik zit nu alleen een beetje te kloten met de instellingen van de subwoofer. Wat is jullie ervaring? cut-off op 80Hz of juist zo ver mogelijk? En volume, passen jullie dat vaak aan of gewoon op halverwege laten staan?
Man, dit is echt nieuwe informatie voor mij. Dacht altijd dat spikes juist voor ontkoppeling zorgden. Scheelt dat veel qua overlast, die squash balletjes?DjVe schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:08:
Je bent niet de enige, denk dat zeker 75% van de mensen dat denkt. Gedachtengang is ook wel logisch: het grootste oppervlak van de speakers is immers van de vloer. In principe heb je nog maar enkele mm² waarop de speaker echt rust. Echter kan je ook de speaker koppelen aan een zwaar item als een dikke tegel. Je koppelt de speakers dan via spikes op de tegel. Je koppelt de speakers dan en omdat de tegel zo zwaar is geeft deze geen trilling door waardoor het weer ontkoppelt. Je hebt een legio aan opties en mogelijkheden. Er zijn systemen die wel tot vijf maal koppelen/ontkoppelen.brunsting schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:02:
[...]
Man, dit is echt nieuwe informatie voor mij. Dacht altijd dat spikes juist voor ontkoppeling zorgden. Scheelt dat veel qua overlast, die squash balletjes?
@fear wat is er dan zo speciaal aan deze set? (sorry koop niet iedere week iets van philips, zeker niet geluid)
Ik ben zelf ook nog zoekende voor een 2.1/5.1/7.1 of gewoon 2.0 zuilspeakers met een goede bas, alles is nog open wat dat betreft. Bij mij gaat het er vooral om dat de set zich goed houd met films, en tv geluid signaal/geluid zo goed mogelijk doorgeeft.
Bij de desbetreffende winkel kost deze 699 euro op het moment, wat is hier het verschil met de andere winkels? Heb al gehoord dat deze versie uit de US komt?! deze set is ook behoorlijk in prijs gedaalt... waar zou dit dan aan liggen. dat zijn allemaal vragen waar ik nog niet uit ben, misschien kunnen jullie/jij me een en ander uitleggen.
alvast bedankt,
Bierkrat69
Ik ben zelf ook nog zoekende voor een 2.1/5.1/7.1 of gewoon 2.0 zuilspeakers met een goede bas, alles is nog open wat dat betreft. Bij mij gaat het er vooral om dat de set zich goed houd met films, en tv geluid signaal/geluid zo goed mogelijk doorgeeft.
Bij de desbetreffende winkel kost deze 699 euro op het moment, wat is hier het verschil met de andere winkels? Heb al gehoord dat deze versie uit de US komt?! deze set is ook behoorlijk in prijs gedaalt... waar zou dit dan aan liggen. dat zijn allemaal vragen waar ik nog niet uit ben, misschien kunnen jullie/jij me een en ander uitleggen.
alvast bedankt,
Bierkrat69
Goede punt van deze set is dat je voor 699 euro een complete 7.1 set krijgt met een receiver. Prijs van deze set lag oorspronkelijk ook over de 2000 euro. Echter is dat wel te veel voor deze set. Sowieso, zou ik niets van 2000 euro kopen van audio waar een merk als "Philips" op staat. Dergelijke dingen spelen gewoon mee. Set is toen meer en meer afgeprijsd. Nu is het denk ik nog oude voorraad. Want voor het geld is het een leuke set, maar niet iedereen heeft de ruimte om de 7.1 op te stellen. Al is de prijs goed, niet alles verkoopt zo makkelijk.
De receiver van de HTR-9900 is eigenlijk een NAD (wel draaiende op Philips-software), en NAD is toch wel een merk wat hoger ligt dan een simpele Onkyo of Harman Kardon waar je in dit budget eerder aan denkt. De speakers idem, de HDS woofertjes van Peerless zijn erg goed en niet heel goedkoop. Hetzelfde geldt voor de Vifa tweetertjes die gebruikt zijn. Al met al heb je een set staan bestaande uit goede componenten voor een schijntje. Nadelen zijn er natuurlijk ook, denk aan dingen als het niet hebben van HDMI 1.4 (3D en ARC) en de receiver is qua instellen niet zo uitgebreid als ik zou willen. Al kan een gemiddelde consument nog steeds meer dan verdwaald raken door de instellingen. Zoals aangehaald is het midden dus niet zo in balans als het hoog en het laag. Maar het feit blijft nog steeds dat je voor 700 euro een complete set hebt welke zeker hoger ligt qua kwaliteit dan een simpele 5.1 set bestaande uit Jamo, Canton, Wharfedale en dergelijke merken die kant en klare sets verkopen in dit segment.
Dat deze versie uit de US komt is mij niet bekend. Nederlandse handleiding zit er gewoon bij en ook de voeding is gewoon 230 Volt. Correct heeft dus sowieso de Europese versie staan.
De receiver van de HTR-9900 is eigenlijk een NAD (wel draaiende op Philips-software), en NAD is toch wel een merk wat hoger ligt dan een simpele Onkyo of Harman Kardon waar je in dit budget eerder aan denkt. De speakers idem, de HDS woofertjes van Peerless zijn erg goed en niet heel goedkoop. Hetzelfde geldt voor de Vifa tweetertjes die gebruikt zijn. Al met al heb je een set staan bestaande uit goede componenten voor een schijntje. Nadelen zijn er natuurlijk ook, denk aan dingen als het niet hebben van HDMI 1.4 (3D en ARC) en de receiver is qua instellen niet zo uitgebreid als ik zou willen. Al kan een gemiddelde consument nog steeds meer dan verdwaald raken door de instellingen. Zoals aangehaald is het midden dus niet zo in balans als het hoog en het laag. Maar het feit blijft nog steeds dat je voor 700 euro een complete set hebt welke zeker hoger ligt qua kwaliteit dan een simpele 5.1 set bestaande uit Jamo, Canton, Wharfedale en dergelijke merken die kant en klare sets verkopen in dit segment.
Dat deze versie uit de US komt is mij niet bekend. Nederlandse handleiding zit er gewoon bij en ook de voeding is gewoon 230 Volt. Correct heeft dus sowieso de Europese versie staan.
De receiver is dus datgene wat er zo uit blinkt in deze set? Al zou ik deze los kopen (+-400 euro) is deze dan beter dan een Denon op filmgeluid gebied en decodering in die prijsklasse?
Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor films, eventueel beamer erop aan sluiten.
NAD staat/stond toch voornamelijk bekend om hun muziekale geluid, vandaar de twijfel ook en het feit wat jij zegt dat er philips op staat.
Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor films, eventueel beamer erop aan sluiten.
NAD staat/stond toch voornamelijk bekend om hun muziekale geluid, vandaar de twijfel ook en het feit wat jij zegt dat er philips op staat.
Volgens mij haal ik naast de receiver ook de speakers aan welke uit zeer goede componenten bestaan. Ik zou die receiver niet los kopen voor 400 euro. Daar is de software te beperkt voor en voor mij is die "Philips" op de voorkant ook echt iets waar ik over zou vallen. De receiver los voor een euro of 250 lijkt me reëler. Al zou ik geen receiver weten van 400 euro van een nieuwe reeks welke hoger zit qua segment dan de rebranded NAD.
Ja dat klopt, de speaker set is alleen niet los te koop ik heb zelf een 2e hands op het oog die in die prijsklasse was jij zegt in de buurt komt (bijna nieuw).
Vandaar dat ik de opties open hou, als ik dat dan uitreken en ook het besef wat jij al eerder aanhaalt... (genoeg ruimte) blijft het toch voor mezelf een moeilijke keus.
Helemaal omdat deze zoektocht eigenlijk is begonnen doordat ik wat mooie B&W (685/686) speakers zag staan, maar deze zullen wel niet vergelijkbaar zijn?
Vandaar dat ik de opties open hou, als ik dat dan uitreken en ook het besef wat jij al eerder aanhaalt... (genoeg ruimte) blijft het toch voor mezelf een moeilijke keus.
Helemaal omdat deze zoektocht eigenlijk is begonnen doordat ik wat mooie B&W (685/686) speakers zag staan, maar deze zullen wel niet vergelijkbaar zijn?
Nope, dat is inderdaad niet te vergelijken. Met B&W heb je sowieso al een heel andere sound te pakken. Het is ook niet zo dat die Philips-set helemaal het einde is. Als iemand een 5.1 of 7.1 wilt en niets om 3D geeft zal ik deze set altijd aanraden, want zelfs voor duizend euro wordt het lastig om een dergelijke set te vinden. Maar als jij bijvoorbeeld deze set gaat kopen om alleen de 2.0 te gebruiken zou ik je zeker aanraden om een losse (stereo)versterker te kopen en twee losse speakers. Want 2.0 voor 799 euro is wel anders op te delen, 200 euro voor een versterker en dan 300 euro de stuk voor een leuke speaker. Lastige met die Philips is ook dat je in één keer klaar bent en het hele proces van klein beginnen en dan uitbouwen/upgraden is ook leuk. Het is maar net wat je dus zelf wilt.
Ja met name voor het upgraden wou ik mijn receiver wel zo goed mogelijk hebben voor onder en nabij de 400 euro, het film geluid moet bij mij wel goed zijn, 5.1/DTS/DTS HDMA.
Wel las ik dat deze geen dolby volume zou hebben, zou ik dit gaan missen?
Ik wou om eerlijk te zijn als deze set niet voldoet/voldeed eerst beginnen met 2 speakers van B&W of goede zuilspeakers van dat merk (zodat ik ze misschien zonder sub kan stellen) vandaar mijn lichte twijfel
Mijn appartement heeft een living room van +-25-30m2 daar wordt het echt proppen deze 7 speakers in kwijt te kunnen lijkt mij... maar als ik dat zo las dat bij die maat van je 12m2 deze set had staan is dat knap! haha
Wel las ik dat deze geen dolby volume zou hebben, zou ik dit gaan missen?
Ik wou om eerlijk te zijn als deze set niet voldoet/voldeed eerst beginnen met 2 speakers van B&W of goede zuilspeakers van dat merk (zodat ik ze misschien zonder sub kan stellen) vandaar mijn lichte twijfel
Mijn appartement heeft een living room van +-25-30m2 daar wordt het echt proppen deze 7 speakers in kwijt te kunnen lijkt mij... maar als ik dat zo las dat bij die maat van je 12m2 deze set had staan is dat knap! haha
[ Voor 22% gewijzigd door Bierkrat69 op 13-05-2012 15:11 ]
wat vinden de andere mensen van de koop?
Hier zit nog een twijfelaar.
Nou ik heb dus alleen de speakers, voor heel weinig op marktplaats gekocht. Voor dat geld kreeg ik absoluut niets anders wat in de buurt komt. Ik vindt ze om te beginnen erg mooi. Er zit een zware subwoofer bij, beter dan wat ik ooit heb gehad (stelde ook allemaal niet gek veel voor). Wat ik begreep, en wat fear ook zegt, is dat er vrij goede onderdelen zijn gebruikt. Ik denk dat als je naar een 5.1 (of dus 7.1) set op zoek bent in deze prijsklasse je absoluut niks beters kan vinden. En zeker niet zulk mooi spul (al is dat natuurlijk subjectief).Bierkrat69 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:49:
wat vinden de andere mensen van de koop?
Om nog even te herhalen, ik geniet elke dag een beetje meer van de set. De vormgeving vind ik zelf ook echt heel knap. Grote, sobere maar indrukwekkende zwarte zuilen met pianolak. Subwoofer vind ik één van de meest zalige onderdelen, als is het een klein stofmagneetje. Het staat naast mijn vitrinekast vol glazen. Als ik iets voldoende laag speel of Skyrim speel, op de PS3 en de set op een behoorlijk volume zet, dan rinkelen de glazen gezellig mee (zal hier toch maar eens een oplossing voor moeten zoeken, me dunkt).
Mijn setup is trouwens voorlopg 5.1, de rear speakers zitten voorlopig nog even netjes weggeborgen. Ik ben helaas te groen om je te kunnen vertellen of het kwalitatief materiaal is, maar om eerlijk te zijn: als je aan het uitpakken bent, dan oogt/voelt alles wel zeer degelijk aan. Ik zou FeaR hier best in volgen, zijn advies heeft me tot nu toe steeds 100% geholpen.
Receiver heeft inderdaad geen ARC, geen HDMI 1.4 en dus geen 3D, maar dat heb ik opgelost door mijn PS3 voor 3D rechtstreeks aan de TV te koppelen en het geluid gewoon optisch door te lussen. Ook meer als voldoende aansluitingen, lijkt me.
@Bierkrat69: wat je ruimte betreft: mijn woonkamer is ongeveer dezelfde grootte als de jouwe en de 5.1 kwijtraken is geen enkel probleem. 7.1 lukt me niet omdat de rear speakers echt behoorlijk groot zijn en ik achter de zithoek geen wand heb om ze op te hangen. Zolang er naast je tV meubel links en rechts voldoende plaats is, alsook links en rechts van je zitplaats, kan je van start?
Mijn setup is trouwens voorlopg 5.1, de rear speakers zitten voorlopig nog even netjes weggeborgen. Ik ben helaas te groen om je te kunnen vertellen of het kwalitatief materiaal is, maar om eerlijk te zijn: als je aan het uitpakken bent, dan oogt/voelt alles wel zeer degelijk aan. Ik zou FeaR hier best in volgen, zijn advies heeft me tot nu toe steeds 100% geholpen.
Receiver heeft inderdaad geen ARC, geen HDMI 1.4 en dus geen 3D, maar dat heb ik opgelost door mijn PS3 voor 3D rechtstreeks aan de TV te koppelen en het geluid gewoon optisch door te lussen. Ook meer als voldoende aansluitingen, lijkt me.
@Bierkrat69: wat je ruimte betreft: mijn woonkamer is ongeveer dezelfde grootte als de jouwe en de 5.1 kwijtraken is geen enkel probleem. 7.1 lukt me niet omdat de rear speakers echt behoorlijk groot zijn en ik achter de zithoek geen wand heb om ze op te hangen. Zolang er naast je tV meubel links en rechts voldoende plaats is, alsook links en rechts van je zitplaats, kan je van start?
Zelf voor 500 euro dit beetje kunnen krijgen. Voor dat geld een zeer goede set 
Zelf gebruik ik ook 5.1 omdat ik net zoals monokid de 2 rear speakers niet kan plaatsen. Dit omdat de bank tegen de muur aan staat.
Verder heeft de receivers geen geavanceerde instellingen. Voordeel is dat je niet verdwaald
Ik heb er zelf de aTV 2 / 3 (beide in mijn bezit) aangesloten. Lekker mer airplay overal mijn muziek!
Zelf gebruik ik ook 5.1 omdat ik net zoals monokid de 2 rear speakers niet kan plaatsen. Dit omdat de bank tegen de muur aan staat.
Verder heeft de receivers geen geavanceerde instellingen. Voordeel is dat je niet verdwaald
Ik heb er zelf de aTV 2 / 3 (beide in mijn bezit) aangesloten. Lekker mer airplay overal mijn muziek!
@monokid wat ga je doen met de andere 2 speakers? het klopt dat ik er wel overuit ben dat FeaR hierin gelijk heeft het is ook een ongeloofelijke set, zeker voor die prijs. Ik heb zelf wel de ruimte ervoor om het kwijt te kunnen. Het probleem is nu een beetje dat de speaker set niet los te koop is, ik kan de receiver voor minder kopen. Vandaar mijn vraag aan jouw. ARC is toch voor tv-signaal? dit heb ik ook op mijn televisie op 1 ingang zitten, ga ik dit missen denk je?
@Superbig91 waar heb je de set voor die prijs gekocht? Heb jij nog speakers staan die je kwijt wilt?
@Brunsting thanks voor je mening hierin.
Zo nu weten jullie eerlijk mijn standpunt hierin, ben ook mega jaloers op diegene die de set goedkoper heeft weten te bemachtigen.
@Superbig91 waar heb je de set voor die prijs gekocht? Heb jij nog speakers staan die je kwijt wilt?
@Brunsting thanks voor je mening hierin.
Zo nu weten jullie eerlijk mijn standpunt hierin, ben ook mega jaloers op diegene die de set goedkoper heeft weten te bemachtigen.
[ Voor 3% gewijzigd door Bierkrat69 op 14-05-2012 11:49 ]
Voorlopig even bewaren tot een latere datum. Mijn volgend project is een nieuw TV-meubel en het herinrichten van de woonkamer (of eventueel verhuizen).Bierkrat69 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:47:
@monokid wat ga je doen met de andere 2 speakers?
Ik heb totnogtoe de receiver nog nergens los gezien, al heb ik uitvoerig google liggen afschuimen naar allerlei reviews, vrees ik.het klopt dat ik er wel overuit ben dat FeaR hierin gelijk heeft het is ook een ongeloofelijke set, zeker voor die prijs. Ik heb zelf wel de ruimte ervoor om het kwijt te kunnen. Het probleem is nu een beetje dat de speaker set niet los te koop is, ik kan de receiver voor minder kopen.
ARC zit ook op mijn samsung en beoogde ik te gebruiken voor DLNA: Mijn laptop kan streamen naar de TV en ik wou een optische ingang sparen door met ARC gewoon het geluid van TV naar de receiver te laten gaan. Dit gaat echter niet met deze receiver (geen HDMI 1.4), maar was snel opgelost met gewoon van de Tv optisch uit te sturen naar de receiver.Vandaar mijn vraag aan jouw. ARC is toch voor tv-signaal? dit heb ik ook op mijn televisie op 1 ingang zitten, ga ik dit missen denk je?
Na wat proberen en met mijn media center is die optische verbinding momenteel verwaarloosbaar, in mijn geval: ik stream nauwelijks nog, want het kan niet netjes een Dolby signaal doorgeven. Ik doe dus nu gewoon de moeite om alles op het media center te zetten.
In mijn geval mis ik het niet, maar het zal van jouw bronnen afhangen?
Met 4 HDMI in en 3 optisch in (2 achter, 1 voor) en een hoop andere mogelijkheden kan je al veel oplossen, me dunkt.
Ja ik snap het ARC gedeelte alleen niet precies, het tv-geluid kon je anders toch ook doorgeven naar je receiver?
Jammer dat je de speakers niet weg doet zou voor mij dat probleem wel oplossen, en bijvoorbeeld nu met 2 speakers beginnen, maar ik snap jouw ook wel het herinrichten van je kamer zal ik ook moeten doen met 7 speakers erbij. haha
Jammer dat je de speakers niet weg doet zou voor mij dat probleem wel oplossen, en bijvoorbeeld nu met 2 speakers beginnen, maar ik snap jouw ook wel het herinrichten van je kamer zal ik ook moeten doen met 7 speakers erbij. haha
Het idee van ARC is dat je gebruik maakt van dezelfde HDMI kabel die ook al gebruikt wordt voor de signalen van de receiver naar de tv. Zonder ARC maak je gebruik van 2 kabels (1 HDMI receiver--> TV & optische kabel TV--> Receiver). In het geval van ARC houd je het geheel dus cleaner doordat je maar 1 kabel nodig hebt..Bierkrat69 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:07:
Ja ik snap het ARC gedeelte alleen niet precies, het tv-geluid kon je anders toch ook doorgeven naar je receiver?
Dat is exact waar het me om draaide, inderdaad. Het was een kabel minder en een optical in die ik anders kon besparen.rkmeulenbr schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:51:
[...]
Het idee van ARC is dat je gebruik maakt van dezelfde HDMI kabel die ook al gebruikt wordt voor de signalen van de receiver naar de tv. Zonder ARC maak je gebruik van 2 kabels (1 HDMI receiver--> TV & optische kabel TV--> Receiver). In het geval van ARC houd je het geheel dus cleaner doordat je maar 1 kabel nodig hebt..
Het zijn "maar" rear speakers, dus ze zijn half zo groot als de zuilen. Desondanks dat, zijn het nog steeds kleppers van speakers.Bierkrat69 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:07:
Ik ga er eens over nadenken of ik ze niet eventueel wegdoe.
Ja je kan dus via de tv-geluid, alle formaten optisch doorkrijgen? (dolby en DTS enz)
Sorry ben echt een leek nog wat betreft receiver, het wordt ook mn eerst aankoop wat betreft geluids/surroundsset dan wil ik het wel goed doen.Je kan beter teveel vragen toch. haha
Ben wel erg benieuwd geworden naar de speakers, ga vanmiddag luisteren in de winkel naar wat speakers, deze zullen ze wel niet hebben staan.
Nog tips? Voor een speakers-set rond de 500-750 die ik moet horen? die goed op de Philips receiver (of als die koop niet doorgaat Denon receiver) past.
Sorry ben echt een leek nog wat betreft receiver, het wordt ook mn eerst aankoop wat betreft geluids/surroundsset dan wil ik het wel goed doen.Je kan beter teveel vragen toch. haha
Ben wel erg benieuwd geworden naar de speakers, ga vanmiddag luisteren in de winkel naar wat speakers, deze zullen ze wel niet hebben staan.
Nog tips? Voor een speakers-set rond de 500-750 die ik moet horen? die goed op de Philips receiver (of als die koop niet doorgaat Denon receiver) past.
Ja, ARC kan je geluid in twee richtingen passeren: van en naar tussen TV en versterker. Hiervoor heb je een HDMI poort nodig op je TV en je versterker, gemarkeerd met "ARC". Als HDMI kabel heb je 1.4 nodig. Het geeft een aantal formaten door, maar niet allemaal. Als ik het goed heb, enkel Dolby Digital, DTS, en PCM.
Je hebt ook helemaal gelijk wat het vragen betreft, daarom ik deze thread ook had gestart. Wat tips van mij betreft, (als mede leek), verwijs ik je graag naar mijn aangepaste topic start, de update. Misschien dat je daar wat aan hebt?
Je hebt ook helemaal gelijk wat het vragen betreft, daarom ik deze thread ook had gestart. Wat tips van mij betreft, (als mede leek), verwijs ik je graag naar mijn aangepaste topic start, de update. Misschien dat je daar wat aan hebt?
De kabel kan dat wel aan, maar de TV stuurt lang niet alles door. Met optisch is het sowieso in 99% van de gevallen niet mogelijk om DTS doorgestuurd te krijgen. Dolby Digital doen al meer TV's maar ook lang niet allemaal. Veelal wordt het geluid eerst naar 2.0 Stereo terug gezet voordat het uit wordt gevoerd. Hoe het met audio via HDMI ARC zit durf ik niet te zeggen, als in wat daar wel door wordt gestuurd en wat niet.Bierkrat69 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:08:
Ja je kan dus via de tv-geluid, alle formaten optisch doorkrijgen? (dolby en DTS enz)
Ik heb ook een Samsung, maar niet precies dezelfde als MonoKid. Inderdaad is bij mij er ook alleen stereo geluid als output uit te krijgen. Beetje jammer, had gehoopt via de smart hub films met surround geluid van mijn computer af te spelen. Gelukkig past hij stereo leuk aan naar surround, maar het is toch niet hetzelfde. Uiteindelijk maar een keer een HTPC in elkaar zetten die het allemaal behoorlijk uit kan sturen, maar dat wordt nog even sparen.
Ik heb het wel als 7.1 neer gezet. Bank iets naar voren, paar bierkratjes er achter en daarop de rear speakers (ja, ik wil nog een keer een iets mooiere oplossing hebben
). Het is alleen niet symetrich achter me door een deur richting balkon, dus hoewel de opstelling wel symetrich is zit de sweetspot niet precies in het midden op de bank. Moet nog eens kijken of de linker achterspeaker iets harder zetten dan de rechter misschien wat helpt.
Over de boel wat dempen, de benedenburen kwamen gisteren klagen bij mij
. Wat zou de beste manier zijn om vooral te zorgen dat ik goed geluid hou van de sub, maar de buren er een stuk minder mee pest? Ik zou namelijk vermoeden dat deze vooral voor het probleem zorgt met die woofer aan de onderkant. Daar deze geen spikes heeft vermoed ik dat de oplossing hiervoor mogelijk anders zou zijn?
Af en toe zijn er kuren met normaal TV kijken, geen signaal, signaal met missende kleuren, slechte kwaliteit beeld, slechte kwaliteit geluid (dat ik dacht dat er iets mis was met de center speaker, vandaar gisteravond het geluid wat harder en boze buren), etc. Tot nu toe zijn de eerste 2 opgelost met paar keer input switchen. Beeld kwaliteit probleem is ook bij directe aansluiting op TV en de geluidskwaliteit lijkt te wisselen per TV kanaal. Mijn vermoeden is momenteel dat het probleem vooral bij het UPC kastje zit.
Al met al ben ik heel blij met de set die ook ik voor 500 euro heb. Helaas zijn ze niet meer te koop bij deze winkel, ze hadden er maar een paar die maar heel tijdelijk op de site gezet zijn.
Ik heb het wel als 7.1 neer gezet. Bank iets naar voren, paar bierkratjes er achter en daarop de rear speakers (ja, ik wil nog een keer een iets mooiere oplossing hebben
Over de boel wat dempen, de benedenburen kwamen gisteren klagen bij mij
Af en toe zijn er kuren met normaal TV kijken, geen signaal, signaal met missende kleuren, slechte kwaliteit beeld, slechte kwaliteit geluid (dat ik dacht dat er iets mis was met de center speaker, vandaar gisteravond het geluid wat harder en boze buren), etc. Tot nu toe zijn de eerste 2 opgelost met paar keer input switchen. Beeld kwaliteit probleem is ook bij directe aansluiting op TV en de geluidskwaliteit lijkt te wisselen per TV kanaal. Mijn vermoeden is momenteel dat het probleem vooral bij het UPC kastje zit.
Al met al ben ik heel blij met de set die ook ik voor 500 euro heb. Helaas zijn ze niet meer te koop bij deze winkel, ze hadden er maar een paar die maar heel tijdelijk op de site gezet zijn.
Dom van mij, ik heb "optische" overlezen in Bierkrat69 zijn post. Ik dacht dat het om ARC ging.FeaR schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:01:
[...]
De kabel kan dat wel aan, maar de TV stuurt lang niet alles door. Met optisch is het sowieso in 99% van de gevallen niet mogelijk om DTS doorgestuurd te krijgen. Dolby Digital doen al meer TV's maar ook lang niet allemaal. Veelal wordt het geluid eerst naar 2.0 Stereo terug gezet voordat het uit wordt gevoerd. Hoe het met audio via HDMI ARC zit durf ik niet te zeggen, als in wat daar wel door wordt gestuurd en wat niet.
Idem, met mijn UE40D7000 heb ik dezelfde ervaring: Wat de TV zelf van media afspeelt, of het nu smart hub of iets DLNA achtig komt (allshare, serviio) wordt niet netjes als bvb. DTS doorgegeven.cerietke schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:28:
Ik heb ook een Samsung, maar niet precies dezelfde als MonoKid. Inderdaad is bij mij er ook alleen stereo geluid als output uit te krijgen. Beetje jammer, had gehoopt via de smart hub films met surround geluid van mijn computer af te spelen. Gelukkig past hij stereo leuk aan naar surround, maar het is toch niet hetzelfde. Uiteindelijk maar een keer een HTPC in elkaar zetten die het allemaal behoorlijk uit kan sturen, maar dat wordt nog even sparen.
Hier heb ik dan mijn Boxee Box voor, die gewoon per HDMI aan de receiver hangt. Trouwens een aan te raden media centertje, als je een all-in-one oplossing zoekt. Geen ingebouwde schijven, echter, verder helemaal compleet. Die geeft diezelfde films dan weer probleemloos door als dolby, DTS, etc.
/JaloersIk heb het wel als 7.1 neer gezet. Bank iets naar voren, paar bierkratjes er achter en daarop de rear speakers (ja, ik wil nog een keer een iets mooiere oplossing hebben). Het is alleen niet symetrich achter me door een deur richting balkon, dus hoewel de opstelling wel symetrich is zit de sweetspot niet precies in het midden op de bank. Moet nog eens kijken of de linker achterspeaker iets harder zetten dan de rechter misschien wat helpt.
Ik heb echt al liggen piekeren en tobben om bij mij ook 7.1 klaar te krijgen. Helaas... Hoe hoog staan je rears, als ik vragen mag?
Mijn rechter surround staat achter de hoeksalon, grotendeels afgeschermd. Ik heb deze ook gewoon luider gezet, wat wel helpt, maar het kan toch idealer.
Die zorg had ik ook. Gelukkig heb ik momenteel geen onderburenOver de boel wat dempen, de benedenburen kwamen gisteren klagen bij mij. Wat zou de beste manier zijn om vooral te zorgen dat ik goed geluid hou van de sub, maar de buren er een stuk minder mee pest? Ik zou namelijk vermoeden dat deze vooral voor het probleem zorgt met die woofer aan de onderkant. Daar deze geen spikes heeft vermoed ik dat de oplossing hiervoor mogelijk anders zou zijn?
Hier heb ik nog nooit last van gehad, maar ik kijk vrijwel alles via de Boxee of de PS3. Analoge kabel komt er zo goed als nooit aan te pas en digitaal ook niet. We zitten in België dan ook opgescheept met die onnozele digicorders.Af en toe zijn er kuren met normaal TV kijken, geen signaal, signaal met missende kleuren, slechte kwaliteit beeld, slechte kwaliteit geluid (dat ik dacht dat er iets mis was met de center speaker, vandaar gisteravond het geluid wat harder en boze buren), etc. Tot nu toe zijn de eerste 2 opgelost met paar keer input switchen. Beeld kwaliteit probleem is ook bij directe aansluiting op TV en de geluidskwaliteit lijkt te wisselen per TV kanaal. Mijn vermoeden is momenteel dat het probleem vooral bij het UPC kastje zit.
Toch wel blij dat je er ook plezier aan hebt! En inderdaad, de stock is er volledig uit, ondertussen.Al met al ben ik heel blij met de set die ook ik voor 500 euro heb. Helaas zijn ze niet meer te koop bij deze winkel, ze hadden er maar een paar die maar heel tijdelijk op de site gezet zijn.
Zet 2 bierkratjes op hun kant: zo hoog staan de rears
. Mijn bank is vrij hoog, anders kwamen ze er niet behoorlijk bovenuit. Resultaat is dat ze misschien iets van 1 cm lager eindigen dan de staande speakers. Het hadden voor mij ook best 2 staande speakers mogen zijn daar aan de achterkant. Ik zou een keer foto's moeten maken, maar dan moet ik eerst eens een beetje opruimen en een betere camera regelen.
Ik bouw liever zelf iets om toch wat meer mogelijkheden te hebben, waarschijnlijk ook maar meteen iets om Blu-Ray mee af te spelen in bouwen en zo om voor de komende paar jaar klaar te zijn. Het heeft ook niet zo'n haast, er staat nu een oud computertje bij die alleen wat moeite heeft met 1080p mkv's, maar verder vrijwel alles wel spelen wil (een Pentium D op 3.2 Ghz). Daar hou ik het nog wel een jaartje of meer mee vol als het echt moet. Daarnaast, blijft ook gewoon leuk om een nieuw systeempje in elkaar te zetten. Is alweer een tijdje terug. Helemaal fanless klinkt wel als een interessante uitdaging.
Ik heb een laminaat vloer. Doet waarschijnlijk niet gek veel demping. Aan de andere kant ging het setje dat ik voorheen gebruikte ook hard, maar heb ik daarover nog nooit klachten gehad. Mijn gok blijft bij dat die woofer het TE maakt en de rest wel ok is. Kan ook wel de sub uitlaten bij het meer algemene TV kijken, maar het draagt toch wel bij bij films en zo. Misschien moet ik in eerste instantie er een stukje vloerkleed onder leggen, maar ik hoop eerst op goede suggesties.
Voor mij is het digitale kabel, heb ook niet zo'n hoge pet op van de kwaliteit hier hoor.
Ik was nieuwsgierig hoe lang het duurde, 2 dagen na het online werd gezet was het setje volgens mij al uitverkocht. Die zijn echt heel rap gegaan.
Ik bouw liever zelf iets om toch wat meer mogelijkheden te hebben, waarschijnlijk ook maar meteen iets om Blu-Ray mee af te spelen in bouwen en zo om voor de komende paar jaar klaar te zijn. Het heeft ook niet zo'n haast, er staat nu een oud computertje bij die alleen wat moeite heeft met 1080p mkv's, maar verder vrijwel alles wel spelen wil (een Pentium D op 3.2 Ghz). Daar hou ik het nog wel een jaartje of meer mee vol als het echt moet. Daarnaast, blijft ook gewoon leuk om een nieuw systeempje in elkaar te zetten. Is alweer een tijdje terug. Helemaal fanless klinkt wel als een interessante uitdaging.
Ik heb een laminaat vloer. Doet waarschijnlijk niet gek veel demping. Aan de andere kant ging het setje dat ik voorheen gebruikte ook hard, maar heb ik daarover nog nooit klachten gehad. Mijn gok blijft bij dat die woofer het TE maakt en de rest wel ok is. Kan ook wel de sub uitlaten bij het meer algemene TV kijken, maar het draagt toch wel bij bij films en zo. Misschien moet ik in eerste instantie er een stukje vloerkleed onder leggen, maar ik hoop eerst op goede suggesties.
Voor mij is het digitale kabel, heb ook niet zo'n hoge pet op van de kwaliteit hier hoor.
Ik was nieuwsgierig hoe lang het duurde, 2 dagen na het online werd gezet was het setje volgens mij al uitverkocht. Die zijn echt heel rap gegaan.
Nou ik heb gisteren dan de versterker zelf beluisterd vergeleken met een Denon versterker in een winkel bij ons in de stad. Ik moet zeggen deze springt er echt uit, ga hem dan ook kopen. (voor een zeer mooie prijs)
Enige wat ik niet heb ik kunnen beluisteren is DTS of Dolby, aangezien er alleen muziek cd's waren.
@MonoKid ik heb je tip in de update gevolgt. Dit maakte het voor mij de keus niet makkelijk, aangezien de speakers van philips er niet stonden heb ik speakersetjes van Dali, Monitor Audio en B&W beluisterd.
B&W 685 en Monitor audio RX1 icm deze receiver vond ik zelf het mooiste klinken!
De keus is dus nog helemaal gemaakt.
Enige wat ik niet heb ik kunnen beluisteren is DTS of Dolby, aangezien er alleen muziek cd's waren.
@MonoKid ik heb je tip in de update gevolgt. Dit maakte het voor mij de keus niet makkelijk, aangezien de speakers van philips er niet stonden heb ik speakersetjes van Dali, Monitor Audio en B&W beluisterd.
B&W 685 en Monitor audio RX1 icm deze receiver vond ik zelf het mooiste klinken!
Ik weet niet waar je woont, ik gok dat je uit het mooie Nederland komt, maar mocht je ooit in de buurt van Hasselt, Limburg BE komen, mag je gerust eens komen luisteren naar de hele set.Bierkrat69 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:07:
Nou ik heb gisteren dan de versterker zelf beluisterd vergeleken met een Denon versterker in een winkel bij ons in de stad. Ik moet zeggen deze springt er echt uit, ga hem dan ook kopen. (voor een zeer mooie prijs)
Ik had voor deze set een 2.1 samsung setje getest, met een .FLAC album van Daft Punk. Ik herinner me nog duidelijk dat het op die set heel de CD als blikkerige rommel klink. "Robot Rock" is voor mij persoonlijk een goeie benchmark, omdat het over het algemeen de geluiden heeft die ik prettig horen vind, in een zo breed mogelijk spectrum.
Op de HTR9900 set, klinkt dat lied zoals het moet klinken. Vol, helder, heftig als het heftig moét zijn en heerlijk divers. Dat was nog een tip die ik nog kon vermelden: als je gaat luisteren, neem dan echt video en audio mee die je echt kent en die je graag hoort.
Wel blij dat je toch al een stap verder bent. Qua speakers ben ik weinig hulp voor je, al weet ik dat een collega van me zéér zeer gehecht is aan zijn B&W speakers.
Via Monokid maar geloof dat dat de laatste was. Die 2 speakers die ik nog verpakt heb bewaar ik gezien ik nog verhuis eind dit jaar en ze dan misschien wel passen ;-)[b][message=38218833,noline]@Superbig91 waar heb je de set voor die prijs gekocht? Heb jij nog speakers staan die je kwijt wilt?
@monokid ik woon in Nederland om precies te zijn in noord-holland, waar heb jij die set zo goedkoop gekregen als ik vragen mag?
@superbig91 heb je geluk mee gehad, die rears zullen vast in je nieuwe woning passen.
Ik kan deze week nog (morgen) de koop bezegelen en de receiver voor minder dan het bedrag dat FeaR opnoemde kopen MAAR als ik dan kijk naar het verschil als ik de hele set koop in de winkel zou ik een set moeten vinden van 500 euro die beter is dan de speakers die philips erbij levert voor 5.1 (die heb ik nog niet gevonden)
Hebben jullie misschien een idee?
Anders zit ik toch te denken om de koop af te blazen en voor de hele set in een keer te gaan.
@superbig91 heb je geluk mee gehad, die rears zullen vast in je nieuwe woning passen.
Ik kan deze week nog (morgen) de koop bezegelen en de receiver voor minder dan het bedrag dat FeaR opnoemde kopen MAAR als ik dan kijk naar het verschil als ik de hele set koop in de winkel zou ik een set moeten vinden van 500 euro die beter is dan de speakers die philips erbij levert voor 5.1 (die heb ik nog niet gevonden)
Hebben jullie misschien een idee?
Anders zit ik toch te denken om de koop af te blazen en voor de hele set in een keer te gaan.
Ik woon in Amsterdam, je mag komen luisteren als je wilt.
Ik ga hem vandaag al beluisteren in rotterdam, Correct.
Als ie goed bevalt is de kans groot dat ik hem daar haal, of ik moet nog een bericht krijgen van monokid dat er nog eentje staat. Wordt vervolgt...
Als ie goed bevalt is de kans groot dat ik hem daar haal, of ik moet nog een bericht krijgen van monokid dat er nog eentje staat. Wordt vervolgt...
Hoi Bierkrat69, sorry om je te laten wachten: de set is helemaal uit stock, helaas. De set is op minder dan een paar dagen volledig de deur uitgegaan (het aantal was al beperkt tot een handjevol).Bierkrat69 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:05:
oke geeft niet, ik heb goed nieuws heb hem nu zelf ook staan!
Het is nu even zoeken hoe ik de hdmi's moet aansluiten, ps3 heb ik eral aanhangen....
WHAT een sound zeg!
Het is nu even zoeken hoe ik de hdmi's moet aansluiten, ps3 heb ik eral aanhangen....
WHAT een sound zeg!
Ik ben door FeaR ook gewezen op de htr9900 en vroeg me toch nog wat dingen af;
- Is de het volume goed af te stellen met films?
Ik weet dat, in films, actie scenes luider zijn om een effect te creëren.
Als ik met mijn huidige z680 een film kijk moet ik hem redelijk hard zetten om de stemmen en effecten er uit te laten komen (de centerspeaker is bagger slecht), bij actie scenes gaat de sub te keer en gaat het volume zó hard dat ik hem zachter moet zetten omdat anders de buren gaan klagen of de kinderen wakker worden.
Bij de z680 is de sub eigenlijk óf aan óf uit er is weinig subtiels bij op hoger volume.
Is dit, bij de Philips, in te stellen zodat ik op een aardig volume een film kan kijken zonder dat het té wordt?
Oftewel zelfs op lager volume fluister dialogen kunnen verstaan zonder daarna weggeblazen te worden door de sub.
(zonder direct de sub met ouwe sokken en squashballen te lijf te gaan)
- gebruikers ervaringen
Tijd na de aanschaf merk je pas dingen op die je bevallen of storen.
Bv. Als je de receiver op 'tv' zet duurt het 15seconden. Moet je van muziek naar film modus 20 knoppen indrukken, gaat de actieve sub uit na 10 minuten rustige dialoog? enz..
Dingen die die je graag zou willen weten vóór de aanschaf van een gebruiker.
- Is de het volume goed af te stellen met films?
Ik weet dat, in films, actie scenes luider zijn om een effect te creëren.
Als ik met mijn huidige z680 een film kijk moet ik hem redelijk hard zetten om de stemmen en effecten er uit te laten komen (de centerspeaker is bagger slecht), bij actie scenes gaat de sub te keer en gaat het volume zó hard dat ik hem zachter moet zetten omdat anders de buren gaan klagen of de kinderen wakker worden.
Bij de z680 is de sub eigenlijk óf aan óf uit er is weinig subtiels bij op hoger volume.
Is dit, bij de Philips, in te stellen zodat ik op een aardig volume een film kan kijken zonder dat het té wordt?
Oftewel zelfs op lager volume fluister dialogen kunnen verstaan zonder daarna weggeblazen te worden door de sub.
(zonder direct de sub met ouwe sokken en squashballen te lijf te gaan)
- gebruikers ervaringen
Tijd na de aanschaf merk je pas dingen op die je bevallen of storen.
Bv. Als je de receiver op 'tv' zet duurt het 15seconden. Moet je van muziek naar film modus 20 knoppen indrukken, gaat de actieve sub uit na 10 minuten rustige dialoog? enz..
Dingen die die je graag zou willen weten vóór de aanschaf van een gebruiker.
Je vergelijkt nu een PC-setje met een home cinema systeem. En van die laatste is het nog niet eens een instapmodel ook, dus qua mogelijkheden is dat echt wel een stuk uitgebreider. Zo kan je per speaker een versterking dan wel verzwakking van het geluid instellen. Wil je de center iets meer punch geven kan dat gewoon.
Dat de subwoofer bij de Z680 overactief is komt door het systeem, de subwoofer is namelijk meer een verkapte middentoner en doet het werk tot 200 - 250 Hz. Puur omdat de melkpakjes die bij die set zitten die tonen niet weer kunnen geven. Bij normale geluiden doet de subwoofer dan al mee, iets wat je niet wilt hebben. Bij de Philips doet de subwoofer echt alleen de lage tonen omdat de andere speakers wel gewoon over middentoners beschikken. Het geluid van de subwoofer bij elke set met fatsoenlijke speakers zal vele malen beter zijn dan op een PC-setje of setje bestaande uit melkpakjes. Dat is geen vergelijk.
Qua gebruikerservaringen kan ik je niet verder helpen, ik heb dat ding alleen geïnstalleerd bij een vriend van me en meer niet. Kan je wel vertellen dat ik het instellen behoorlijk omslachtig vond, maar daar is het ook een Philips voor. En instellen doe je natuurlijk maar één keer goed en dan zal je niet vaak meer in dat menu komen. Verder zijn er wat gekke dingen als dat de input van de TV en Blu-ray niet kan wijzigen. Weer zo'n Philips iets...
Dat de subwoofer bij de Z680 overactief is komt door het systeem, de subwoofer is namelijk meer een verkapte middentoner en doet het werk tot 200 - 250 Hz. Puur omdat de melkpakjes die bij die set zitten die tonen niet weer kunnen geven. Bij normale geluiden doet de subwoofer dan al mee, iets wat je niet wilt hebben. Bij de Philips doet de subwoofer echt alleen de lage tonen omdat de andere speakers wel gewoon over middentoners beschikken. Het geluid van de subwoofer bij elke set met fatsoenlijke speakers zal vele malen beter zijn dan op een PC-setje of setje bestaande uit melkpakjes. Dat is geen vergelijk.
Qua gebruikerservaringen kan ik je niet verder helpen, ik heb dat ding alleen geïnstalleerd bij een vriend van me en meer niet. Kan je wel vertellen dat ik het instellen behoorlijk omslachtig vond, maar daar is het ook een Philips voor. En instellen doe je natuurlijk maar één keer goed en dan zal je niet vaak meer in dat menu komen. Verder zijn er wat gekke dingen als dat de input van de TV en Blu-ray niet kan wijzigen. Weer zo'n Philips iets...
Alles gaat snel genoeg naar mijn wens. Enige wat misschien een beetje storend is, is dat UPC kastje en receiver het soms niet eens lijken te zijn. Soms krijg ik alleen groen en af en toe gaat er een streep verticaal over het beeld (alsof de pixels net een beetje verschoven zijn). Uit en aan zetten van het UPC kastje (soms meerdere keren) verhelpt dit altijd. Daarnaast is het geluid soms een beetje brak, alsof het net te hard staat en de speakers het niet leuk vinden (terwijl de receiver verre van voluit staat). Gezien mijn ervaringen met UPC tot nu toe zou ik eerder verwachten dat het daar ligt dan dat het de Receiver is, ook gezien dat DVD speler en PC niet hetzelfde probleem hebben.
Waarschijnlijk niet gerelateerd aan deze receiver specifiek, maar de Samsung TV en DVD speler proberen met elkaar te praten via anynet+ en dit loopt niet soepel. Ik denk dat er iets in de communicatieprotocol niet goed gaat met een receiver er tussen. Uiteindelijk krijg ik de boel met een paar keer proberen altijd werkend, maar daarvoor heb ik een tijdje vreemd geluid en geen beeld. Ik moet eens kijken of ik dit voor beide apparaten uit kan zetten, maar ik kijk eigenlijk vrijwel geen DVDs dus het heeft niet zo'n haast.
Waarschijnlijk niet gerelateerd aan deze receiver specifiek, maar de Samsung TV en DVD speler proberen met elkaar te praten via anynet+ en dit loopt niet soepel. Ik denk dat er iets in de communicatieprotocol niet goed gaat met een receiver er tussen. Uiteindelijk krijg ik de boel met een paar keer proberen altijd werkend, maar daarvoor heb ik een tijdje vreemd geluid en geen beeld. Ik moet eens kijken of ik dit voor beide apparaten uit kan zetten, maar ik kijk eigenlijk vrijwel geen DVDs dus het heeft niet zo'n haast.
Hoi,
Ik heb de set nu een tijdje draaien ben er heel tevreden over!
Het volgende wil ik nu gaan doen, de subwoofer in mijn woning een andere plek geven.
De kabel die bijgeleverd wordt is alleen een beetje te kort.
Zijn er nog kabels die jullie aanbevelen? ik heb er een nodig van 15-20 meter, ik wil geen geluidsverlies of zo min mogelijk en ook niet al te duur natuurlijk. (hdmi kabels heb ik bij action vandaan, die werken namelijk ook perfect)
Volgens mij heb ik de subwoofer niet eens goed ingesteld nog is bijna niet nodig (Voor zover ik kan beoordelen dan)... maar dat zou ik dan ook gelijk eens moeten doen.
Bierkrat69
Het volgende wil ik nu gaan doen, de subwoofer in mijn woning een andere plek geven.
Zijn er nog kabels die jullie aanbevelen? ik heb er een nodig van 15-20 meter, ik wil geen geluidsverlies of zo min mogelijk en ook niet al te duur natuurlijk. (hdmi kabels heb ik bij action vandaan, die werken namelijk ook perfect)
Volgens mij heb ik de subwoofer niet eens goed ingesteld nog is bijna niet nodig (Voor zover ik kan beoordelen dan)... maar dat zou ik dan ook gelijk eens moeten doen.
Bierkrat69
[ Voor 4% gewijzigd door Bierkrat69 op 05-01-2013 18:44 ]
De upscale functie is mij nog wat onduidelijk van de HTR-9900.
Soms lijkt het erop alsof deze niet is uit te zetten?
Betekent dit dat de receiver ook 720p hd content gaat upscalen e.d.?
Ik werk het liefste zonder upscaling, of is de upscaling gewoon van goede kwaliteit?
Ik werk het liefste zonder upscaling, of is de upscaling gewoon van goede kwaliteit?
Heb je hem goed kunnen beluisteren bij Correct? Ken de winkel namelijk niet en is een eindje uit de buurt...Bierkrat69 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:05:
Verwijderd
Waarom wil je maar 720p en geen 1080p?Opperpanter2 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:18:
De upscale functie is mij nog wat onduidelijk van de HTR-9900.
Ik heb liever pure 720p dan geupscalede 1080p.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 00:28:
Waarom wil je maar 720p en geen 1080p?
Uiteindelijk bepaalt de bron de kwaliteit en zo'n upscaler kan er geen informatie bij verzinnen.
Ja hij stond toen ik daar was opgesteld in de ''koopjeskelder'' Ik wou hem perse eerst beluisteren voordat ik um zou nemen. Maar echt testen doe je thuis pas. Achteraf echt blij mee dat ik ervoor naar Rotterdam ben gereden!Opperpanter2 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:19:
[...]
Heb je hem goed kunnen beluisteren bij Correct? Ken de winkel namelijk niet en is een eindje uit de buurt...
Alles klinkt zo loep zuiver, als een mobieltje af gaat in een film, denken de gasten/visite soms dat dat die van hun is. Om maar even een voorbeeld te noemen. Echt een heerlijke set!
Iemand nog tips voor mijn subwoofer kabel? ik zie dat het al moeilijk zat wordt aangezien de meeste tot 10m gaan...
Bierkrat69
Verwijderd
Bedoel je dat je een langere kabel wilt ?
Ik zoek hier eigenlijk ook naar, kan je hem niet gewoon verlengen ?
Ik zou zoiets kopen. Werkt naar behoren, ziet er goed en degelijk uit en niet te duurBierkrat69 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 18:38:
Hoi,
Bierkrat69
Ja omdat ik hem eigenlijk bij m'm bank wil neerzetten. die afstand is 20 meter ongeveer.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:11:
Bedoel je dat je een langere kabel wilt ?
Heb je die zelf ook? Zoiets zocht ik inderdaad.Jag schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:19:
[...]
Ik zou zoiets kopen. Werkt naar behoren, ziet er goed en degelijk uit en niet te duur.
75 ohm staat erbij ik heb er verder geen verstand van. maar zit daar verschil in dan met die ik nu heb?
[ Voor 12% gewijzigd door Bierkrat69 op 06-01-2013 17:04 ]
Karakteristieke impedantie hoort eigenlijk 75Ohm te zijn, zal voor de meeste audio kabels niet kloppen. Is eigenlijk alleen relevant voor hoog frequente signalen (buiten audio bereik dus) zoals met video signalen of digitale audio signalen. Maar het kan nooit kwaad om je aan de standaard te houdenBierkrat69 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:58:
[...]
Heb je die zelf ook? Zoiets zocht ik inderdaad.
75 ohm staat erbij ik heb er verder geen verstand van. maar zit daar verschil in dan met die ik nu heb?
Oke bedankt voor de informatie, ik heb hem besteld. morgen in huis!Jag schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:32:
[...]
Karakteristieke impedantie hoort eigenlijk 75Ohm te zijn, zal voor de meeste audio kabels niet kloppen. Is eigenlijk alleen relevant voor hoog frequente signalen (buiten audio bereik dus) zoals met video signalen of digitale audio signalen. Maar het kan nooit kwaad om je aan de standaard te houden.
Dan weer genieten, dan staat alles even beter opgesteld!
Misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb de subwoofer aangesloten, met nieuwe kabel.
Maar krijg nog steeds de indruk dat deze (nog steeds) geen bass of geluid geeft. (de rest van de set wel)
Hoe kan ik dit controleren? Kan iemand een voorbeeld geven hoe deze hem heeft aangesloten, werkend.
bedankt,
Ik heb de subwoofer aangesloten, met nieuwe kabel.
Maar krijg nog steeds de indruk dat deze (nog steeds) geen bass of geluid geeft. (de rest van de set wel)
Hoe kan ik dit controleren? Kan iemand een voorbeeld geven hoe deze hem heeft aangesloten, werkend.
bedankt,
[knip]
Misschien is een eigen topic toch iets handiger gezien het formaat van mijn post icm de vervuiling die hier plaats vindt.
Misschien is een eigen topic toch iets handiger gezien het formaat van mijn post icm de vervuiling die hier plaats vindt.
[ Voor 106% gewijzigd door osluis op 25-02-2013 11:32 ]