Nieuwe setup voor een beginner

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06-2025
Beste Tweakers,

Vermoedelijk zullen velen van jullie al een wenkbrauw optrekken bij de de topictitel.
First and foremost: ik ben een complete leek wat audio en hifi betreft. Ik heb wel de zeer informatie FAX en de AUD beleid gelezen... Gezien het echter heel veel informatie bij elkaar is, is het voor een nooblet als mij koffiedik kijken. Vergeef me eventuele versprekingen of andere blunders. Ik heb gelezen en begrepen dat ik hier niet klakkeloos mag neerpennen "ik wil een goeie setup graag info kthxbai". Ik doe m'n best om zoveel mogelijk informatie te geven. Dus!

Ik zit nu een jaartje in m'n appartement en zou nu graag in mijn woonkamer een beperkt, maar degelijk audio systeem willen neerzetten. Ik verwacht geen uit de kluiten gewassen home cinema systeem, maar wil wel wat beters dan de speakers van mijn TV.

De bronnen:
Sasmung UE40D7000
Playstation 3
Boxee Box

Op dit moment gebruik ik dus enkel de geïntegreerde speakers van de Samsung TV, waarbij de PS3 en de Boxee Box beiden met HDMI kabels op zijn aangesloten (beiden HDMI 1.3).

Gebruik:
- Films: Toch wel het belangrijkste, voor mij. Ik kijk graag Sci-Fi en zou een beetje meer oomph willen. Surround is voor mij geen must. Mijn films zijn voornamelijk .MKV's met full HD. Wordt via de Boxee Box afgespeeld.
- Muziek: Als de TV niet opstaat voor film, staat die bijna altijd op, voor muziek. Mijn muziek collectie is een mengelmoes van wat .FLAC's, als your-average-MP3's. Worden ook via de Boxee Box afgespeeld.
- PS3: Hetzelfde als hierboven. Meer power, surround is geen must, maar mag.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/27y6ccz.jpg