Toon posts:

reclame... Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1
Acties:

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:45
ik snap dat jullie reclame ''willen/moeten'' maken om inkomsten binnen te halen voor het onderhoud van de site en betalen van personeel maar AUB verzin een ander alternatief op de ellendige balk onderaan...
het is niet alleen vervelend omdat hij random omhoog komt en ik daardoor nogal eens op die reclamezooi klik maar ook als tweakers in de achtergrond open staat word hij gewoon hard naar voren gedrukt terwijl ik bezig ben wat zeer frustrerend is.
dit is zelfs zo irritant dat ik mijn interesse in tweakers begin te verliezen omdat de irritatie en negatieve effecten van deze spammerige manier van reclame toevoegen mij belemmerd in het normale gebruik van mijn pc met tweakers open :( .

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je wist dat je ook een bannervrij abonnement ;) kan nemen?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 13:05

NMe

Quia Ego Sic Dico.

De forumadmins kunnen je helaas niet helpen met vervelende reclame.

Lieve Adjes >> Geachte Redactie

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:50

Perkouw

Moderator General Chat
Neem inderdaad anders een bannervrij abonnement en weg is je probleem. :P

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:01

Fiber

Beaches are for storming.

Welke balk onderaan...?

* Fiber ziet niks. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:21
Ik zie hier ook niks ...

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41

hostler

Yeahhh dude!

Kugh bannervrij abbo. Persoonlijk geen problemen met de advertenties, dat hoort nou eenmaal bij een gratis website.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

computerjunky schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:41:
mij belemmerd in het normale gebruik van mijn pc met tweakers open :( .
Kan je dat toelichten?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-03 23:16
ACM schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:08:
[...]

Kan je dat toelichten?
computerjunky schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 20:41:
...
maar ook als tweakers in de achtergrond open staat word hij gewoon hard naar voren gedrukt terwijl ik bezig ben wat zeer frustrerend is.
...

gewoon nee.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor iedereen die roept dat hij dan maar een abo moet nemen: zo werkt het natuurlijk niet he? ;) Tweakers maakt er geen gewoonte van om gebruikers te chanteren om een abo te nemen door de eigen site te gijzelen. Reclame moet geld verdienen, maar niet op zo'n manier dat de site onbruikbaar wordt of je pc gek gaat doen.

Voor de mensen die geen reclame zien/zagen: op het forum staat nooit reclame behalve wat text ads, op de frontpage wel. Ik neem aan dat daar de verwarring vandaan komt. :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ads door Google, dat is toch ook reclame? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

• computerjunky
ACM schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:08:
[...]

Kan je dat toelichten?
al voorbeeld ik was vandeweek met de website van mijn broer bezig en iedere keer als de add op tweakeres refreshde werd de pagina naar voren gedrukt wat notal vervelen is en verwarring veroorzaakt met 3 browsers open en meer dan 15 vensters met html en java text.

makkelijke optie is natuurlijk tijdens deze klusjes tweakers te sluiten maar dat zou niet nodig moeten zijn.
ook tijdens games heeft de op het moment blauwe add de neiging om de tweakers site naar voren te halen en de game naar achter te drukken en hetzelfde gebeurd met media player classic en de ftp server.

gebruikte browsers zijn ie9 en firefox 9.01 en chrome.
en ja ik doelde op de hoofd pagina kon zo snel even geen betere plek vindem om dit te posten ik heb normaal dan ook geen problem met reclame maar deze vind ik erg opdringerigen verkeerd geplaatst.

[Voor 11% gewijzigd door computerjunky op 07-04-2012 03:11]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-03 17:21
Ads die buiten de DOM treden en de focus op het window trekken? Dat kan volgens mij helemaal niet.
Indien wel; please tell me how to do that 8)

• Fiber

Fiber

NMe schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 01:38:
...
Voor de mensen die geen reclame zien/zagen: op het forum staat nooit reclame behalve wat text ads, op de frontpage wel. Ik neem aan dat daar de verwarring vandaan komt. :)
Nee hoor, ik heb hem op de FP ook niet gezien. En ik heb geen abbo en ook geen blockers draaien. Wel een verouderde Firefox / Linux Mint combo, wellicht dat die de ad niet liet zien. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sneaky edit :P

Maar op mijn mobiel heb ik nooit reclame, als zou ik dan mijn explorer geforceerd op mobiel zetten, heb je dan toch ook geen ads op de frontpage? (text ads op forum let ik nooit op).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-03 22:37

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
computerjunky schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 03:09:
[...]

al voorbeeld ik was vandeweek met de website van mijn broer bezig en iedere keer als de add op tweakeres refreshde werd de pagina naar voren gedrukt wat notal vervelen is en verwarring veroorzaakt met 3 browsers open en meer dan 15 vensters met html en java text.

makkelijke optie is natuurlijk tijdens deze klusjes tweakers te sluiten maar dat zou niet nodig moeten zijn.
ook tijdens games heeft de op het moment blauwe add de neiging om de tweakers site naar voren te halen en de game naar achter te drukken en hetzelfde gebeurd met media player classic en de ftp server.

gebruikte browsers zijn ie9 en firefox 9.01 en chrome.
en ja ik doelde op de hoofd pagina kon zo snel even geen betere plek vindem om dit te posten ik heb normaal dan ook geen problem met reclame maar deze vind ik erg opdringerigen verkeerd geplaatst.
Ik zou hier graag een screenshot bij zien. Voor zover mij bekend tonen we geen advertenties met dergelijk gedrag en zeker geen advertenties die zichzelf refreshen. Ik ben dan ook erg benieuwd om welke advertentie het gaat en hoe deze er bij jou uitziet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wilbert de Vries schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:39:
[...]

Ik zou hier graag een screenshot bij zien. Voor zover mij bekend tonen we geen advertenties met dergelijk gedrag en zeker geen advertenties die zichzelf refreshen. Ik ben dan ook erg benieuwd om welke advertentie het gaat en hoe deze er bij jou uitziet.
Ik moet zeggen dat ik ook zulke advertenties niet gezien heb. Een balk advertentie die omhoog komt schuiven vind ik loei irritant en ik lees vrij veel tweakers.net :P. Die had ik wel gezien denk ik.

Ik heb zelf een keer last gehad van spyware en kreeg allemaal popups. Misschien heeft de topicstarter daar last van?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Adrianb
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 21:58
Een reclamebanner die als 'overlay' ook in andere tabs te zien is heb ik zelf al enkele keren gezien op andere websites, nooit op Tweakers. Het browservenster minimaliseren en maximaliseren loste dat probleem op. Ik denk daarom dat dat eerder een bug is, in plaats van doelbewust gedrag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• computerjunky
Adrianb schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:43:
Een reclamebanner die als 'overlay' ook in andere tabs te zien is heb ik zelf al enkele keren gezien op andere websites, nooit op Tweakers. Het browservenster minimaliseren en maximaliseren loste dat probleem op. Ik denk daarom dat dat eerder een bug is, in plaats van doelbewust gedrag.
dat zou maar zo kunnen.

de add is de afgelopen 24 uur niet verschenen dus heb geen screenshot kunnen maken.
er is al eerder een soortgelijke add geweest maar dan in het rood ipv blauw dus ''hopen'' dat hij nog een keer verschijnd voor een screenshot.
ik weet niet waar jullie de adds vandaan halen maar anders mischien als mogelijk evn de add leverancier vragen naar wat er de afgelopen week aan adds aanwezig geweest is.
ik let totaal niet op adds dus zou ook zo niet kunnen zeggen over welk product het ging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• computerjunky
ha te vroeg gesproken... its back!

http://i42.tinypic.com/14b1aic.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 404313
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook af en toe (vooral op mijn notebook) van bovenstaande screenshot "last" heb. Overigens belemmerd mij het niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 16536
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Foei wat een lelijk ding :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 08:40
Kun je er ook een tonen waar het fout gaat en wat extra informatie over je computer geven? (OS, Browser, plugins etc)

Het gedrag dat je namelijk beschrijft ben ik zelf nog nooit tegengekomen en is ook niet iets wat wij toestaan (als ik je goed begrijp). Ik kan het me ook niet voorstellen dat dit zo werkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• computerjunky
Misha schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:25:
[...]

Kun je er ook een tonen waar het fout gaat en wat extra informatie over je computer geven? (OS, Browser, plugins etc)

Het gedrag dat je namelijk beschrijft ben ik zelf nog nooit tegengekomen en is ook niet iets wat wij toestaan (als ik je goed begrijp). Ik kan het me ook niet voorstellen dat dit zo werkt
laten zien waar het foutgaat is ongeveer hetzelfde als die screenshot aangezien hij zich gewoon naar voren drukt.
verder gebruik ik standaard windows 7 x64 met standaard de 32 bit versie van IE9 en als 2de browser heb ik firefox 11 maar aangezien ik die niet als stanaard gebruik weet ik niet of hij daar hetzelfde reageerd.
beveiligings nivo van IE staat op standaard.

edit: geen plugins alles standaard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Lijkt me een 'gewoon' Windows probleem met 'focus stealing'.

Velen hebben daar ook zonder Tweakers.net last van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik zie dat hele ding nog steeds niet, ik zal wel niet in de doelgroep zitten, of mijn computer laat het gewoon niet zien, hoewel ik geen blockers gebruik.

• computerjunky
CaptJackSparrow schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:50:
Lijkt me een 'gewoon' Windows probleem met 'focus stealing'.

Velen hebben daar ook zonder Tweakers.net last van.
interesant dat zou het probleem kunnen zijn ik weet niet of die add refreshed maar dat zou best kunnen.
het kan ook zijn dat de tweakers .net auto refresh in combinatie met die add het probleem veroorzaakt al zou dat vreemd zijn ik heb namalijk meer sites met een auto refresh open staan (al staan daar geen adds op).

helaas werken geen van de gegeven oplossingen die ik tot nu toe gevonden heb maar ik zoek nog even verder.

• Niet online
Al vorderingen bekend hierzo?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb geen focus-stealing van de betreffende advertentie kunnen observeren onder winXP, dus wellicht is het gewoon de algemene page-refresh die daarvoor verantwoordelijk is. Je zou kunnen kijken of het helpt door dat uit te schakelen in je voorkeuren.

Intentionally left blank

• Niet online
Heb er zelf geen last van, was vooral benieuwd of TS het nog opgelost heeft gekregen :)

• Anoniem: 404313
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik had het:
net ook weer in beeld.... Op mijn nieuwe XPS17.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:21:
Ik heb geen focus-stealing van de betreffende advertentie kunnen observeren onder winXP, dus wellicht is het gewoon de algemene page-refresh die daarvoor verantwoordelijk is. Je zou kunnen kijken of het helpt door dat uit te schakelen in je voorkeuren.
De betreffende banner stond onder een nieuwsbericht, daar doen wij niet aan auto-refresh he? ;)

• computerjunky
Anoniem: 16536 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:33:
Heb er zelf geen last van, was vooral benieuwd of TS het nog opgelost heeft gekregen :)
nope het is er nog steeds :(

is ook niet gelimiteerd tot de add van MS maar ook andere hebben het probleem.

zelfs in mijn xp instalatie gebeurd het dus ook mijn windows 7 x64 sp1 is de oorzaak niet.

mijn oplossing is gewoon minder tweakers lezen en de pagina niet meer open laten staan jammer maar het is niet anders.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-03 22:37

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
die advertentievorm bestaat feitelijk alleen uit een randje aan de onderkant en er klapt afaik pas wat uit als je er met je muis over gaat. Klopt het dat het middelste deel pas verschijnt als je er met je muis over gaat, of zou de advertentie toevallig de bizarre eigenschap kunnen hebben de muispositie uit te lezen aan de hand van de positie op het scherm, zonder rekening te houden met in welke tab of venster de advertentie wordt getoond? Tevens ben ik benieuwd of je dit ook met een andere browser hebt.

• computerjunky
Wilbert de Vries schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:14:
die advertentievorm bestaat feitelijk alleen uit een randje aan de onderkant en er klapt afaik pas wat uit als je er met je muis over gaat. Klopt het dat het middelste deel pas verschijnt als je er met je muis over gaat, of zou de advertentie toevallig de bizarre eigenschap kunnen hebben de muispositie uit te lezen aan de hand van de positie op het scherm, zonder rekening te houden met in welke tab of venster de advertentie wordt getoond? Tevens ben ik benieuwd of je dit ook met een andere browser hebt.
ja hij klapt alleen uit als je er met de muis overheen gaat het probleem is alleen dat het onderaan zit en je tabs dus ook dus je komt doordat de balk over de hele breedte is altijd over de balk en dus popt het middelste deel op.
mijn andere browser firefox heeft hetzelfde effect.

• Niet online
Ik denk niet dat Tweakers.net het erg zou vinden als je heel specifiek deze ad blocked in een adblocker, omdat-ie je stoort bij je werkzaamheden. Je bent al zo lief om verder geen adblocker te draaien zo te zien. De rest gewoon openzetten en klaar ben je.

Ik weet het, het is geen oplossing maar een workaround, maar toch.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-01 17:08
computerjunky schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:25:
[...]

ja hij klapt alleen uit als je er met de muis overheen gaat het probleem is alleen dat het onderaan zit en je tabs dus ook dus je komt doordat de balk over de hele breedte is altijd over de balk en dus popt het middelste deel op.
mijn andere browser firefox heeft hetzelfde effect.
Welke tabs heb jij het over? Mijn tabs van mijn browser zitten bovenaan, dus wat heb jij onder zitten?
Of bedoel je je windows taakbalk?

• zeef
  • Laatst online: 22:28
Anoniem: 16536 schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:59:
Ik denk niet wel dat Tweakers.net het erg zou vinden als je heel specifiek deze ad blocked in een adblocker, omdat-ie je stoort bij je werkzaamheden ze voor een relatief laag bedrag van slechts 1,25 euro per maand een volledig reclamevrije site aanbieden. Je bent al zo lief om verder geen adblocker te draaien zo te zien. De rest gewoon openzetten en klaar ben je.

Ik weet het, het is geen oplossing maar een workaround, maar toch.
There, I fixed it for you. Adblockers zijn broodroof. Bovendien krijgen we het op kantoor nergens gereproduceerd en wij hebben een scala aan machines, van oud tot nieuw.

[Voor 8% gewijzigd door zeef op 23-04-2012 16:32]

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 08:40
DarkShadow16 schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:35:
[...]

Welke tabs heb jij het over? Mijn tabs van mijn browser zitten bovenaan, dus wat heb jij onder zitten?
Of bedoel je je windows taakbalk?
Ik denk dat hij de taakbalk bedoelt. Er zit geen delay in. Over de uiting heen gaan = uitklappen. Daar zou inderdaad een delay bij mogen... maar dan nog; ik heb het focus stealing, zoals in eerste instantie omschreven in de klacht, niet kunnen reproduceren. And believe me, ik heb het talloze keren ondertussen zitten proberen

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-01 17:08
Misha schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:39:
[...]

Ik denk dat hij de taakbalk bedoelt. Er zit geen delay in. Over de uiting heen gaan = uitklappen. Daar zou inderdaad een delay bij mogen... maar dan nog; ik heb het focus stealing, zoals in eerste instantie omschreven in de klacht, niet kunnen reproduceren. And believe me, ik heb het talloze keren ondertussen zitten proberen
Focus stealing heb ik ook nog niet kunnen waarnemen. Ook ik heb het in vele browsers en verschillende besturingssystemen geprobeerd. Het zal inderdaad de taakbalk wel zijn, want iets anders kan ik me ook niet verzinnen.

• computerjunky
nat het terug zetten van een oude backup is het focus stealen volgens mij verdwenen.
joost mag weten wat het was maar het is godzijdank weg.
en ja ik had het over de taakbalk hehe.
nu maar hopen dat het niet terugkomt ik ga 1 voor 1 mijn software instaleren en even draaien met een lading paginas open om te kijken of het terugkomt om zo mischien de boosdoener te vinden.

en addblockers is niks voor mij hehe ik draai het lievst met zo min mogelijk zooi op mijn pc :)
en addblockers zijn geen broodroof hehe ik lees ze toch niet tenzij het google adds zijn omdat die zich nog enigsinds aan je voorkeuren aanpassen en naar goede sites linken van tijd tot tijd :)
na 12 jaar internetten met overal adds leer je ze negeren ;)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-03 17:21
computerjunky schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:35:
en addblockers zijn geen broodroof hehe ik lees ze toch niet
Adblockers zijn wel broodroof; T.net krijgt waarschijnlijk niet alleen een x-bedrag per klik maar ook een y-bedrag per view.
Ook al lees jij ze dus niet; zodra de ad getoond wordt, verdient T.net geld. Als je een adblocker gebruikt wordt de ad niet getoond, en verdient T.net dus niks.

Maar gelukkig heb je geen adblocker in gebruik dus dan is het helemaal prima :)

• computerjunky
HyperioN schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:09:
[...]

Adblockers zijn wel broodroof; T.net krijgt waarschijnlijk niet alleen een x-bedrag per klik maar ook een y-bedrag per view.
Ook al lees jij ze dus niet; zodra de ad getoond wordt, verdient T.net geld. Als je een adblocker gebruikt wordt de ad niet getoond, en verdient T.net dus niks.

Maar gelukkig heb je geen adblocker in gebruik dus dan is het helemaal prima :)
ah dacht dat dat concept al lang verledentijd was haha.

gooi in dat geval mijn buroblad maar vol en die van mijn 2de scherm ook :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee