Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LockTar schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 08:29:
Dus 2 weken verder, 57 euro lichter en een "hoop" tijd heb je weer een werkende tv :). Waar heb je dat t-con bord gehaald? Die algemene samsung verkoop site in Nederland?
Het bordje swappen duurt hooguit 10 minuten... het zijn voornamelijk veel schroefjes :+

Bij een online (eenmanszaak) http://www.plasma-lcd-led-onderdelen.nl/

Zo te zien heb ik mazzel gehad 8)7
http://www.plasma-lcd-led...789-lsj400hv05-s-samsung/

Staat nu voor 65 euro op internet... denk dat ze te snel verkochten (hij had er 2 nu 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74995

Net een nieuwe Denon versterker aangeschaft, oude philips heeft de geest gegeven.

Alles geweldig maar 1 probleem: als ik een film via de usb stick afspeel komt er op de versterker enkel stereo binnen terwijl dit toch echt DTS of DD5.1 moet zijn. (verbonden via HDMI)

Streamen met Mezzmo zelfde verhaal.

Als ik de film met PC via HDMI rechtstreeks naar versterker speel dan krijg ik wel DTS.

Conclusie: mijn TV doet het inkomende signaal downmixen naar stereo.

Hoe krijg ik het zo dat ie het 1 op 1 doorgeeft naar de versterker via HDMI?

TV = 40es6850

alvast bedankt,

Nu ga ik slapen ;o)

gr

Patrick

Problem opgelost, bleek dat in spdif settings in de TV nog op PCM stond, nu op Dolby digital gezet.. Deze moet je schijnbaar per bron apart instellen, had ik dus nog niet gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 74995 op 10-10-2015 18:14 . Reden: problem solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 19:57
ArcticWolf schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:59:
[...]

Nja ik zag voor namelijk dat de tv's onder de ES6800 serie problemen had met het t-con bord, daar heb ik ook de diagnose van (een 61XX volgens mij) maar goed, kreeg geen matches toen ik op zoek was naar problemen met de ES6800.
Ze hebben wel allemaal hetzelfde t-con bord 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat was nu het probleem dan met de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pacificocean schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:01:
[...]

Wat was nu het probleem dan met de tv?
Volledig wit scherm wat naar grijs fade na een paar seconde, maar had nog wel audio (audio stond bijna gemute toen het gebeurde... dus had dat niet 123 door).

En deze video gebruikt: (daar geeft hij ook enkele diagnoses uit)
YouTube: Samsung LED TV Repair - T-Con Board Replacement - No Picture on Screen, Image Fades to Black UN60

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 10-10-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:59
Dragunov schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:22:
Teken dat de SEK-3000 eraankomt en dat ze af willen van hun oude voorraden
Vandaag contact gehad met Samsung en die zeiden dat de SEK-3000 niet uitkomt in Nederland.
Wel vreemd want volgens een winkel in België zou die bij hun wel uitkomen,lijkt me toch wel sterk,België wel Nederland niet,dan komt die in België ook niet denk ik.
Die SEK-2000 vind ik nog te duur,bijna €200 anders had ik die gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

Inderdaad gek, een maandje terug zei Samsung nog hij komt er aan.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 12-10-2015 16:50 . Reden: Link naar uitverkocht aartikel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Anoniem: 427085 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:38:
Inderdaad gek, een maandje terug zei Samsung nog hij komt er aan.
Is ook gek.
Als die hier niet uitkomt mogen ze die prijs van de SEK-2000 eens flink verlagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Eerder het feit dat Samsung ons dan heeft voorgelogen dat ze 5 jaar onze TV gingen ondersteunen.

Dus de SEK3000 ging ik kopen, maar ik denk dat ik anders later toch maar eens zie voor een ander merk als ze die toch niet uitbrengen voor de E-reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:18
Dus geen sek 3000 voor samsung es 7000 en 8000 serie...jammer.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251764

Kun je 'm tegen die tijd niet gewoon in het buitenland bestellen? Zou toch geen probleem moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook vandaag de bevestiging gekregen geen sek-300 voor Nl Grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Ik vraag me sowieso af of die gast van Samsung waar ik gisteren contact mee had over die SEK-3000 of die wel er genoeg vanaf wist.
Hij vroeg ook of ik niet die Evolution Kit 3500 kon gebruiken op mijn tv,als ik toch naar die SEK-3000 vraag dan moet je toch ook weten dat ik niet die 3500 kan gebruiken voor mijn tv.

Die gast van die winkel in België mailde mij dat deze wel bij hun te krijgen is,toen ik vroeg is deze dan nu te koop bij jullie kreeg ik geen antwoord,beetje vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De SEK-3000 staat ook niet op de site van Samsung BE dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Anoniem: 427085 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:13:
De SEK-3000 staat ook niet op de site van Samsung BE dus.....
Nee maar wel op die Belgische website van die winkel, alleen kon je hem nog niet bestellen op die site.

Net nog eens gezocht op Duitse websites en daar melden ze ook dat deze niet komt,Samsung Oostenrijk bevestigde daar ook vorige week dat de SEK-3000 niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zijn dus gewoon bedonderd door Samsung, de kit was 1 van de opties waarom ik voor een ES8000 koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Anoniem: 427085 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:22:
We zijn dus gewoon bedonderd door Samsung, de kit was 1 van de opties waarom ik voor een ES8000 koos.
Ja voor mij ook,is gewoon belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04 11:42
Goedemiddag,

Sinds kort doe ik een poging om een klein beetje energie te besparen en zet daarom dmv een tijdschakelaar 's nachts alles in mijn tvkast uit. Oa de Horizon box, Philips Hue bridge en ook mijn Samsung UE55ES6100.
Als 's ochtends de tijdschakelaar alles weer inschakelt, zet deze mijn TV aan, ook al stond deze daarvoor op standby, weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:50
Zelf geen last van met mijn ES8000.

Schakelaar aan
TV aan (met ab)
TV uit (met ab)
Schakelaar uit

Heb je misschien iets in de instellingen niet goed staan? Aan na stroomonderbreking ofzo?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04 11:42
Napsju schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:58:

Heb je misschien iets in de instellingen niet goed staan? Aan na stroomonderbreking ofzo?
Kan geen instelling vinden die dit regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Anoniem: 427085 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:22:
Wou nu ene aanschaffen en dus zal het niks worden, maar dan mss ook geen Samsung TV meer in het vervolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:31
Heb zelf de UE40ES6710.

Sinds een paar weken krijg ik WIFI niet normaal werkend meer op de TV. Smarthub doet het hierdoor niet meer, en dat irriteert me.

Heb nu de firmware 2005, de laatste

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40ES6710SXXN

Ik zoek een manier om een downgrade te doen naar de versie daarvoor, omdat ik denk dat het sinds de laatste firmware upgrade kom, maar dat wil ik testen.

Op bovenstaande site geen oudere versies te vinden echter.

Ik heb de TV zelf al eens gerest, ik heb de WIFI gerest, alles aan/uit etc, maar de TV kan gewoon geen WIFI verbinding tot stand brengen/vinden.

Iemand een idee of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk kapotte WIFI module komt vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

1. tv kan niet ge-downgrade worden.!
2. in het service menu kan je de counts zien, staat deze hoger dan 5 is je module kapot
3. wifi module voor jouw model zal zo rond de 6 tientjes zijn

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 545455 op 19-10-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Dank voor de antwoorden.

Hoe weet ik zeker dat dit het probleem is en nog belanrijker kan ik het zelf repareren/vervangen?

Wil het graag oplossen, maar vraag me af hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

door de stappen te volgend die ik in mijn vorige post heb neergezet.
kan je uit ervaring zeggen dat de wifi module zeker kapot is, maar nogmaals dit zal je moeten nakijken in het servicemenu.

LET OP: in het service kan je heel snel dingen veranderen waardoor je televisie niet meer zal werken!
daarom ga ik je niet adviseren om zelf in het service menu te gaan lopen spitten als je geen ervaring hebt.
Sleehond schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:11:
Dank voor de antwoorden.

Hoe weet ik zeker dat dit het probleem is en nog belanrijker kan ik het zelf repareren/vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik vroeg dit al eens eerder over de SEK3000, maar kreeg daar niet echt een afdoende antwoord op.
Wel lees ik op de site van Samsung hierover:Uw tv transformeert als het ware in een 2015 TV.
Ik heb een TV fabricaat Samsung van 2015. Als ik die aanbeveling letterlijk lees en als dit alles is zal zo'n ding voor mij dus totaal geen toegevoegde waarde hebben. Of is dat toch niet helemaal het geval? Dus wat kan ik eigenlijk. afgezien van de vraag of het me aan zal spreken of helemaal niet, wat ik er mee kan doen wat ik met de tv zelf beslist nog niet niet kan. Op dit moment is me dat nog niet duidelijk. Bovendien heb ik ook geen wensen in die richting weten te bedenken.

Maar de eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik voordat onze oude TV het begaf en ik een nieuwe kocht geen idee had over het bestaan van de functies van de smart tv. Dus wie weet?

[ Voor 13% gewijzigd door Techneut op 21-10-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:15
Sleehond schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:11:
Dank voor de antwoorden.

Kijk even hier: http://wiki.samygo.tv/ind..._Service_Menu_(ES-series)

En je zult het best zelf kunnen vervangen mocht het de wifi module zijn. Maar waar je zoiets moet kopen, moet je denk ik even zelf zoeken. En volgens mij wil stefanox je best (tegen vergoeding) helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Anoniem: 545455 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:46:
1. tv kan niet ge-downgrade worden.!
2. in het service menu kan je de counts zien, staat deze hoger dan 5 is je module kapot
3. wifi module voor jouw model zal zo rond de 6 tientjes zijn
Maar vind ik die wifi module?
En moet deze dus echt door een "monteur" geplaatst worden?
Of kan ik ook met een wifi dongel o.i.d. uit de voeten?

Snap nog niet goed hoe ik hier nou daadwerkelijk een oplossing mee ga creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wifi module vind je links of rechts onder aan tegen het frame geschroefd
als je handig bent kan je het zelf, anders uitbesteden
Sleehond schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:31:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Dit is mijn TV (ES6800) opengeschroefd: http://i.imgur.com/YhH97Fn.jpg

Echt moeilijk is het niet, het zijn alleen maar schroeven en er zitten nergens seal stickers. Ik denk dat m'n wifi module links naast de rechter speaker zit, maar nooit op gelet eigenlijk.
Maar je zou je tv eens kunnen opschroeven om te kijken of je het zelf kan doen. Heb laatst zelf ook de t-con module (bordje in het midden onderin) vervangen en dat ging ook binnen 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt dat is de wifi module.
ArcticWolf schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:10:
[...]

Dit is mijn TV (ES6800) opengeschroefd: http://i.imgur.com/YhH97Fn.jpg

Echt moeilijk is het niet, het zijn alleen maar schroeven en er zitten nergens seal stickers. Ik denk dat m'n wifi module links naast de rechter speaker zit, maar nooit op gelet eigenlijk.
Maar je zou je tv eens kunnen opschroeven om te kijken of je het zelf kan doen. Heb laatst zelf ook de t-con module (bordje in het midden onderin) vervangen en dat ging ook binnen 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:31
FW Versie 2020 is te downloaden voor de ES8000 en 7000 series.
wat er veranderd is is niet bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ze brengen zo te zien nog steeds updates uit voor deze TV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:14
Mijn UE46ES8000 vertoont ondertussen tal van problemen. TV is ook 3 jaar oud nu en zowel Samsung als MediaMarkt (waar ik hem gekocht heb) willen me niet echt verder helpen.

Beiden bieden een reparatie aan en vanwege de leeftijd val ik in een "coulance-regeling", maar dan heb je het alsnog over maximaal 600 euro. Ik vind dat mijn TV van 2300 euro echt wel langer mee moet gaan dan 3 jaar... MediaMarkt durft niks te zeggen qua kosten, maar daarvoor moet ik hem eerst naar MediaMarkt brengen, verzendkosten/onderzoekskosten betalen, pas dan kunnen zij een bedrag noemen.

Paar maanden geleden ging de Wifi module stuk. Kort googlen leverde al op dat het een bekend probleem is met deze serie en voor mij geen enorme ramp. Geen zin in getouwtrek met Samsung of het nou wel of niet gerepareerd moet worden, dus een netwerkkabel getrokken en het probleem opgelost.

Vlak daarna begonnen de witte vlekken (van backlight bleeding) zich steeds verder uit te breiden. Ze waren vanaf aanschaf al wel ietsjes zichtbaar, maar niet hinderlijk. Ondertussen is het echt geen gezicht meer op donker scherm, zie onderstaande (stipje op scherm is weerkaatsing van een kaars):

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/lnAVe/20b8b52c8c.jpg

Als klap op de vuurpijl is er waarschijnlijk een moederbordje kapot of iets dergelijks, de TV reboot elke 10 minuten. Fabriekinstellingen en dergelijke heeft niet geholpen, hij blijft elke 10 minuten herstarten. TV kijken lukt redelijk, maar smart functionaliteit is natuurlijk kansloos, want je moet telkens opnieuw opzoeken waar je was. Voordat je je aflevering hebt gevonden is ie alweer aan het rebooten.

Telefonisch met Samsung bovenstaande dingen zoals fabrieksinstellingen, updates, etc getest, maar de conclusie van Samsung was hetzelfde: kapot.

Kortom, tenzij ik 600 euro neerleg kan ik de TV weggooien. Ik vind 600 wel echt veel. Ze geven wel aan dt dit een maximaal bedrag is, dat de rest door Samsung wordt vergoed en dat het ook minder kan zijn, maar gezien mijn problemen geloof ik daar niet zo in.

Sterker nog, ik vind 10 euro al veel voor een TV, mag toch wel verwachten dat ie langer mee gaat... Iemand tips om hiermee om te gaan? Even bij rechtsbijstand neerleggen misschien?

[ Voor 5% gewijzigd door Boyd op 16-11-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Boyd schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:53:
Mijn UE46ES8000 vertoont ondertussen tal van problemen. TV is ook 3 jaar oud nu en zowel Samsung als MediaMarkt (waar ik hem gekocht heb) willen me niet echt verder helpen.

Beiden bieden een reparatie aan en vanwege de leeftijd val ik in een "coulance-regeling", maar dan heb je het alsnog over maximaal 600 euro. Ik vind dat mijn TV van 2300 euro echt wel langer mee moet gaan dan 3 jaar... MediaMarkt durft niks te zeggen qua kosten, maar daarvoor moet ik hem eerst naar MediaMarkt brengen, verzendkosten/onderzoekskosten betalen, pas dan kunnen zij een bedrag noemen.
In tegenstelling tot wat veel consumenten denken, geldt in Nederland niet de Europese Garantie van 2 jaar maar een garantietermijn afgestemd op de verwachte levensduur van een apparaat. Voor een televisie van een dergelijk bedrag mag je dus ook zeker verwachten dat deze langer dan 3 jaar probleemloos werkt en je kunt daarom nog altijd aanspraak maken op de garantie. Deze garantie dien je wel te claimen bij de verkoper en niet de fabrikant omdat dit geen fabrieksgarantie (meestal 1 of 2 jaar) betreft maar consumentengarantie.

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:08
Boyd, welke instellingen heb je , ben met name benieuwd naar de beeldmodus en welke niveau backlightverlichting je hebt. Ik heb me backlightverlichting op 8 staan omdat hoger -imho- te hoog wordt.

Over de garantie kwestie, het gaat om de wet van de economische levensduur, reken maar dat de MM hiervan op de hoogte is.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Boyd

dat om te 10 minuten herstarten schijnt de TV ook te doen als hij geen internet verbinding kan maken, zo vertelde een monteur mij. Dus even de lan kabel er uit halen en kijken wat die dan doet, en Wlan natuurlijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als een de wifi module kapot is lopen de counts vol, dit gaat ervoor zorgen dat op een bepaald moment de tv telkens uit gaat, wifi module moet je vervangen e de counter resetten, daarna zal het probleem opgelost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Die vlekken zijn wel raar... paneel kapot? Zou wel kut zijn :X bij mij was het hele beeld gewoon opeens wit en had wel geluid = t-con bordje, maar dat is in dit geval niet zo denk ik. Anders even Youtube afstruinen, staan behoorlijk veel quick fixes op.

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 14:41
[...]

Lees nu pas je post. Ik heb een tijd terug een uitgebreid stappenplan met foto's (en link naar de onderdelen shop van Samsung) gepost voor het vervangen van de wifi module. Als je zorgvuldig te werk gaat is het appeltje, eitje en binnen 15 minuten klaar.

• Sleehond
slooffmaster schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:05:
[...]

Lees nu pas je post. Ik heb een tijd terug een uitgebreid stappenplan met foto's (en link naar de onderdelen shop van Samsung) gepost voor het vervangen van de wifi module. Als je zorgvuldig te werk gaat is het appeltje, eitje en binnen 15 minuten klaar.
Dank nog voor je reactie hierop, ga ik het even opzoeken!

Sleehond schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:03:
[...]

Dank nog voor je reactie hierop, ga ik het even opzoeken!
en vergeet niet je counter te resetten anders boot problemen :)

• Sleehond
Anoniem: 545455 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:14:
[...]

en vergeet niet je counter te resetten anders boot problemen :)
Uhm, ook dank voor deze tip, maar waar reset je die counter :o ?

• Dragunov
BaComania schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:32:
FW Versie 2020 is te downloaden voor de ES8000 en 7000 series.
wat er veranderd is is niet bekend
Staat erop, maar nog niks ondervonden!

Zijn de FW's nog steeds lekker stabiel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709994

Ik ben ook benieuwd hoe je de counter kunt resetten van de wifi errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709994 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 01:50:
Ik ben ook benieuwd hoe je de counter kunt resetten van de wifi errors.
Dit kan in het servicemenu,

LET OP: ik adviseer dit alleen te doen als je weet waar je mee bezig bent, een instelling is zonder het te weten zo veranderd en kan resulteren dat het toestel onbruikbaar wordt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat begrijp ik maar hoe voer je de reset uit, ik weet hoe ik in het Servicemenu kan komen en zie een getal staan achter de wifi errors maar hoe doe ik dan de reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 709994 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:09:
Dat begrijp ik maar hoe voer je de reset uit, ik weet hoe ik in het Servicemenu kan komen en zie een getal staan achter de wifi errors maar hoe doe ik dan de reset?
factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay ik dacht een svc reset, ga direct de wifi module bestellen, thanks in ieder geval.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 709994 op 21-11-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 15:33
Mijn samsung tv heb ik met een hdmi kabel op mijn versterker aangesloten. Aangezien het niet wilde lukken om geluid uit mijn boxen te krijgen via de onkyo 616 versterker, heb ik onderstaand hier op het forum gevonden:
Je moet wel ARC op de receiver en anynet op de TV aanzetten om er geluid door te krijgen via HDMI.

Alles werkt nu heel mooi, alleen als ik ARC (hdmi) aan zet op mijn onkyo, blijft het geluid over de onkyo gaan.
Weet iemand of er een mogelijkheid is, om de tv zo in te stellen, dat het geluid van de tv niet via de onkyo gaat, zodat we tijdens tv kijken ook naar radio kunnen luisteren via de onkyo ?
Moet anders elke keer de hdmi kabel er uit gehaald worden ?

[ Voor 4% gewijzigd door Aloysxda op 28-11-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hele gekke vraag misschien, maar bijna alle TV's hebben maar 1 CI slot, is er een mogelijkheid om dit uittebreiden zodat ik er een Ziggo CI bij kan doen, b.v. via USB, dat kan b.v wel bij Sat onvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-06 14:41
Aloysxda schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 15:36:
Mijn samsung tv heb ik met een hdmi kabel op mijn versterker aangesloten. Aangezien het niet wilde lukken om geluid uit mijn boxen te krijgen via de onkyo 616 versterker, heb ik onderstaand hier op het forum gevonden:
Je moet wel ARC op de receiver en anynet op de TV aanzetten om er geluid door te krijgen via HDMI.

Alles werkt nu heel mooi, alleen als ik ARC (hdmi) aan zet op mijn onkyo, blijft het geluid over de onkyo gaan.
Weet iemand of er een mogelijkheid is, om de tv zo in te stellen, dat het geluid van de tv niet via de onkyo gaat, zodat we tijdens tv kijken ook naar radio kunnen luisteren via de onkyo ?
Moet anders elke keer de hdmi kabel er uit gehaald worden ?
Optische link gebruiken van TV naar Onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Anoniem: 427085 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:48:
Zijn de FW's nog steeds lekker stabiel ?
Nu enige tijd gebruik te hebben gemaakt van de nieuwe FW, kan ik je wel zeggen dat ie stabiel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:36:
Hele gekke vraag misschien, maar bijna alle TV's hebben maar 1 CI slot, is er een mogelijkheid om dit uittebreiden zodat ik er een Ziggo CI bij kan doen, b.v. via USB, dat kan b.v wel bij Sat onvangers.
Inmiddels van Samsung begrepen dat het niet kan helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had nog wel even geopperd, dat dit iets mooi's was voor de EVO kit maar daar kwam gek geneg geen reactie op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 427085 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 02:00:
[...]

Inmiddels van Samsung begrepen dat het niet kan helaas
De vraag was waarom meer dan één CI-slot niet mogelijk is. Maar stel dat dit wel kon, mag ik vragen hoe ik me dat dan moet voorstellen? Je bent en blijft toch aangesloten op één en de zelfde provider? Dus hoezo helaas. Het pakket aan zenders ligt toch vast op de smartcard, dus wat valt daar nog aan toe te voegen?
Of wordt de optie van meer dan één TV-provider bedoeld, dus b.v. naast je reguliere kabel ook satellietontvangst?

Edit:
In dat geval kan ik me de vraag voorstellen. Ik stel me voor dat ik dan even de smartcard zou verwisselen, niet de hele module. Niet eens zo'n ingrijpende handeling.

[ Voor 12% gewijzigd door Techneut op 05-12-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja CD en Ziggo op 1 Tv zonder extra kasten.

Het vaak wisslen van kaart of CI lijkt me niet goed voor de aansluitingen of kaart.
Daarnaast zijn er via Sat vele vele providers waar je evt ook uit zou kunnen kiezen

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 05-12-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-06 16:00
Ik heb 2 problemen
Youtube bij advertenties freezt de tv waardoor een reboot plaatsvind.
Rtl Xl opent gewoon bij het afspelen van een programma freezt ook de hele tv
Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RTL XL is te verhelpen om de nieuwste FW te gebruiken mogelijk lost dat ook nog andere problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
Is dat de 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2020 is de laatste maar RTL XL doet het geloof ik al vanaf twee versie's terug.
Ik ga vandaag naar 2020 toe, ik zit denk ik nog op een hele oud zo'n 6 versie's terug door grote problemen met het stabiel zijn van de TV, maar dat lijk nu oe te zijn volgens diversen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
Raar dat rtl xl het bij mij het niet doet de app opent wel maar zodra ie moet beginnen met spelen boem loopt ie vast

Zou het misschien liggen aan mn internet verbinding of?

Hebben jullie dat ook met de youtube app dat ie freezt bij advertenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Gisteren naar 2020 gegaan, en juist nu werkt RTL XL niet meer. Probleem zoals hierboven omschreven. Iemand een oplossing?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RTL XL, doet het bij oudere versie's al een hele tijd niet meer, maar dat zou gefixd zijn bij ongeveer 2 versie's terug, dat is denk ik dit draadje ook wel terug te vinden.

Het probleem is dat de RTL app vast loopt bij het starten van het programma, internet verbinding heeft daar niks mee te maken, mijne zit bekabeld om 120 verbinding en doet dat vast lopen ook.

TV wel opnieuw gestart en de RTL XL verwijderd en weer geplaatst evt. SH resetten na nieuwe FW?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 06-12-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier vanmorgen even de FW update gedaan, RTL XL verwijderd e.d. en inderdaad RTL XL werkt dus weer niet. RTL zal wel weer wat aan het systeem veranderd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Precies. Ook even op jouw aanraden de SH gereset en RTL XL (en de rest) er opnieuw opgezet. Helaas.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
Ben ik dus niet de enige
heb de probleem nu al een maand ofzo.
vreselijkkk gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al een klacht bij RTL XL gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag maar eens een klacht neergelegd via het feedback formulier va RTL XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Anoniem: 427085 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:52:
Vandaag maar eens een klacht neergelegd via het feedback formulier va RTL XL
Goed idee!
Het contactformulier is verstuurd. Je ontvangt straks een bevestiging per e-mail.
Dus voor iedereen hier:
https://rtlxl.zendesk.com/hc/nl/requests/new

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
Ik had ze een mail gestuurd
en kreeg een reply terug met dat ik fotos moest maken van het scherm van contact met samsung dan zie je de huidige firmware van je tv en de netwerk status heb ze het gestuurd maar heb sindsdien niks meer terug gekregen en dan praat ik nu al over 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook niks terug gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-06 23:22
Heeft er iemand problemen met netflix bij de es8000? Ik heb de laatste firmware al een tijdje draaien (2020) maar ineens speelt de netflix app helemaal niets meer af.

Starten app, filmpje uitzoeken doet het allemaal prima maar het afspelen blijft de laadbalk hangen.

Youtube etc werkt wel perfect.

Tips iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogan2010
Gisteren ontvangen van rtl

Beste Kijker,

Op dit moment zijn wij in gesprek met onze app ontwikkelaar en Samsung omtrent jouw probleem. We hopen dat onze app zo spoedig mogelijk weer naar behoren werkt zodat je snel weer naar jouw favoriete RTL programma's kunt kijken.

Met vriendelijke groet,

Soraya
Team RTL XL

[ Voor 186% gewijzigd door dogan2010 op 18-12-2015 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ik heb een soortgelijk antwoord gekregen.
Beste Napsju,

Bedankt voor je bericht. Helaas ondervinden we momenteel problemen met de 2020.x softwareversie van Samsung. We zijn momenteel met Samsung en onze ontwikkelaars in overleg om te kijken hoe dit probleem opgelost gaat worden. Excuses voor het ongemak en alvast bedankt voor je geduld.

Met vriendelijke groet,

Esther
Team RTL XL

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 07-06 18:23
Hallo Tweakers,

Ik heb bij mijn samsung UE40ES6140 énorm last van color banding bij donkere scenes, hiermee bedoel ik dat donkere scenes er uit zien alsof ik een video in 240p aan het streamen ben. Ik heb verschillende dingen getest, direct via de SmartTV en via mijn PS4. Echter blijven de donkere scénes er echt verschrikkelijk uitzien.

Heldere scenes zien er verder goed uit. Ik heb enorm veel met de instellingen gekloot.
De PS4 staat op Full RGB en de TV op 'Normal' HDMI Black waardes.
Verder zien de kleuren bij games er wél weer goed uit.

Voorbeeld (Niet mijn voorbeeld maar van internet)
http://www.displayandsoun...oads/2015/06/IMG_5209.jpg

Verder staan alle instellingen uit (Dynamic Contrast etc.), de TV heeft de laatste software..
Iemand die dit herkent? Tips? Wat mis ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toets
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06 09:41
slooffmaster schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:14:
Deze week heb ik de defecte wifi module van mijn 46ES7000 vervangen. Voor wie daar ook tegenaan loopt en een beetje handig is, zet ik even snel op een rijtje wat ik heb gedaan. Deze klus zelf uitvoeren is niet moeilijk maar natuurlijk op eigen risico :)
Nadat mijn UE40ES7000 spontaan WIFI problemen had gekregen werd deze ook instabiel. Diverse spontane resets per uur bij TV kijken via settopbox en Netflix (bedraad) kijken was een ramp. Kreeg van Homeservice een offerte voor EUR 302,- max. onder coulance regeling.

Volgens tips van Slooffmaster de WIFI module vervangen en TV werkt nu weer als een zonnetje!!!

Thx voor de briljante info! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuNNy_RaBBiT
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 15:09
(jarig!)
Update naar 2020 gedaan, nu geen RTL XL meer. Is er een manier om de update terug te draaien?

Blaaaaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:04
BuNNy_RaBBiT schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:29:
Update naar 2020 gedaan, nu geen RTL XL meer. Is er een manier om de update terug te draaien?
Helaas kun je updates niet terug draaien. Kun je de RTL XL app niet apart downloaden vanuit de app store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Nog iets meer druk bij RTL / Samsung leggen?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BuNNy_RaBBiT schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 11:29:
Ergens in dit topic staat hoe je dit kan doen.
Als het goed is staat er een link naar een 0000 FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 19:18
Napsju schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 17:07:
Nog iets meer druk bij RTL / Samsung leggen?

[...]
Gedaan,ook al gebruik ik de apps niet op me es7000.Denk dat ik me tv maar een keer een update heb gedaan,het is sinds het begin mis met de updates.Erg jammer,terwijl het een high end toestel was.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Aangezien er geen nieuwe Evolution Kit komt voor deze tv(es8000),weet niet iemand waar je de sek 2000 voor een redelijke prijs kan kopen.Ik geef er geen €250 meer voor wat sommige vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ding is ook al amper te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Ja zeg dat,en als dat ding verkrijgbaar is vragen ze €250 ervoor.Tijdje terug verkocht Foka ze voor €90 maar was ik net te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 23:26
ik beschik over de es6100.
Nu wil ik in de smart hub fox sports live/go gaan starten.
Kan de app nergens vinden..
Kijk ik ergens over heen? Zie namelijk wel dat fox sports zegt dat de app aanwezig moet zijn op samsung smart tv van 2012 en later..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Toml83 schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:48:
ik beschik over de es6100.
Nu wil ik in de smart hub fox sports live/go gaan starten.
Kan de app nergens vinden..
Kijk ik ergens over heen? Zie namelijk wel dat fox sports zegt dat de app aanwezig moet zijn op samsung smart tv van 2012 en later..
Ja verrek hij staat er idd niet meer bij,net ff gekeken.
Hij heeft er wel altijd bij gestaan deze app,vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-06 23:26
vind het ook apart..
Even bij samsung om raad vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:59
Anoniem: 427085 schreef op zondag 27 december 2015 @ 07:09:
[...]

Ergens in dit topic staat hoe je dit kan doen.
Als het goed is staat er een link naar een 0000 FW.
http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=50&t=7544

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
maurieske72 schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:02:
Aangezien er geen nieuwe Evolution Kit komt voor deze tv(es8000),weet niet iemand waar je de sek 2000 voor een redelijke prijs kan kopen.Ik geef er geen €250 meer voor wat sommige vragen.
Is dit nu 100% zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het bericht nu geloof ik nu uit 3 landen onder ogen gehad, geen EVO kit in 2015, maar zou er dan echt niks meer komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Ik heb op verschillende sites uit (Oostenrijk,Duitsland,Engeland) gelezen dat deze niet zou uitkomen.Er werd in elk land bevestigd door Samsung dat deze niet kwam.Dus ik ga er maar van uit dat deze dan ook echt niet meer komt de SEK 3000,echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:15
Je zou ze bijna een proces aan de broek hangen i.v.m. misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Vijf jaar zegden ze voor ons model, we hebben twee jaar een EK gehad, dus ik ging nu de nieuwe eindelijk eens kopen (lees: EK-3000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Ik begrijp ook niet dat dit zomaar kan.Ze beloven je idd 5 jaar ondersteuning en na 2 evolution kits stoppen ze er gewoon mee.Overal op verschillende sites lees je dat mensen pissig zijn wat Samsung flikt.
En het vreemde is dat die SEK 2000 bijna nergens meer te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En Samsung gaat er b.v op hun FB pagina totaal niet op in als je er wat over schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
Toen ik contact had met hun via twitter zeiden ze of ik niet die evolution kit 3500 kon gebruiken omdat die wel beschikbaar was zeiden ze.Kan je nagaan wat daar voor een ezels werken.Die gasten weten helemaal niet waar ze over praten en dan moet je ze uitleggen dat deze helemaal niet op je tv past en werkt,ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokterskull
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-04 14:46
werkt rtlxl ondertussen alweer bij iemand?
nu al meer als 2 maand stuk
dat noemen ze dan een high end tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurieske72
dokterskull schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:01:
werkt rtlxl ondertussen alweer bij iemand?
nu al meer als 2 maand stuk
dat noemen ze dan een high end tv...
Bij mij werkt die gewoon met FW 2017
Pagina: 1 ... 60 ... 62 Laatste