Mijn UE46ES8000 vertoont ondertussen tal van problemen. TV is ook 3 jaar oud nu en zowel Samsung als MediaMarkt (waar ik hem gekocht heb) willen me niet echt verder helpen.
Beiden bieden een reparatie aan en vanwege de leeftijd val ik in een "coulance-regeling", maar dan heb je het alsnog over maximaal 600 euro. Ik vind dat mijn TV van 2300 euro echt wel langer mee moet gaan dan 3 jaar... MediaMarkt durft niks te zeggen qua kosten, maar daarvoor moet ik hem eerst naar MediaMarkt brengen, verzendkosten/onderzoekskosten betalen, pas dan kunnen zij een bedrag noemen.
Paar maanden geleden ging de Wifi module stuk. Kort googlen leverde al op dat het een bekend probleem is met deze serie en voor mij geen enorme ramp. Geen zin in getouwtrek met Samsung of het nou wel of niet gerepareerd moet worden, dus een netwerkkabel getrokken en het probleem opgelost.
Vlak daarna begonnen de witte vlekken (van backlight bleeding) zich steeds verder uit te breiden. Ze waren vanaf aanschaf al wel ietsjes zichtbaar, maar niet hinderlijk. Ondertussen is het echt geen gezicht meer op donker scherm, zie onderstaande (stipje op scherm is weerkaatsing van een kaars):
Als klap op de vuurpijl is er waarschijnlijk een moederbordje kapot of iets dergelijks, de TV reboot elke 10 minuten. Fabriekinstellingen en dergelijke heeft niet geholpen, hij blijft elke 10 minuten herstarten. TV kijken lukt redelijk, maar smart functionaliteit is natuurlijk kansloos, want je moet telkens opnieuw opzoeken waar je was. Voordat je je aflevering hebt gevonden is ie alweer aan het rebooten.
Telefonisch met Samsung bovenstaande dingen zoals fabrieksinstellingen, updates, etc getest, maar de conclusie van Samsung was hetzelfde: kapot.
Kortom, tenzij ik 600 euro neerleg kan ik de TV weggooien. Ik vind 600 wel echt veel. Ze geven wel aan dt dit een maximaal bedrag is, dat de rest door Samsung wordt vergoed en dat het ook minder kan zijn, maar gezien mijn problemen geloof ik daar niet zo in.
Sterker nog, ik vind 10 euro al veel voor een TV, mag toch wel verwachten dat ie langer mee gaat... Iemand tips om hiermee om te gaan? Even bij rechtsbijstand neerleggen misschien?
[
Voor 5% gewijzigd door
Boyd op 16-11-2015 14:54
]