Heb dit probleem nog niet meegemaakt, doen jullie de update handmatig of in standbye modus ?
Verwijderd
Ik heb tevroeg geroepen geen last van,zojuist verdwijnen hier ook spontaan de Smart TV App's
ik ook... net werden ze opeens allemaal verwijderd en als ik naar samsung apps ga krijg ik een network error terwijl er niks met het netwerk aan de hand is...Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:44:
Ik heb tevroeg geroepen geen last van,zojuist verdwijnen hier ook spontaan de Smart TV App's
handmatig installeren van apps lijkt ook niet mogelijk..? iemand een idee om plex handmatig op de tv te installeren??
edit:
mm
[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 10-01-2013 20:41 ]
Ja hier ook alle apps verdwenen......
Is al de tweede keer.....
Ook network error......
Is al de tweede keer.....
Ook network error......
Ik ga die 2004.1 firmware maar eens installeren, kijken of dat helpt.
tis niet firmware gebonden denk ik, aangezien ik de 1031.0 firmware hebwittereus schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:43:
Ik ga die 2004.1 firmware maar eens installeren, kijken of dat helpt.
2004.1 geinstallleerd, maar het is niet dat alles er weer op staat. Nog maar even wachten tot samsung de servers weer aan de praat heeft.
In forum van Samsung word het ook gemeld.
Top dat SmartTV 
* Arfman aait z'n ASRock ION met XBMC nog maar eens
* Arfman aait z'n ASRock ION met XBMC nog maar eens
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb vanavond ook problemen gehad met de smart hub. Ik gaf de moed al op en heb een factory reset gedaan omdat ik zelf al eerder verbindingsproblemen had met mijn TV, was blijkbaar niet nodig. Via diverse kanalen heb ik vernomen dat de samsung servers problemen hebben. Inmiddels draait het weer dus ik hoop dat het bij iedereen weer normaal functioneert.
Verwijderd
Samsung was bezig om zijn servers voor Smart Hub uittebreiden, hierbij zijn problemen ontstaan, waardoor er App's verdwenen, toen dit opgelsot was, kwam er zo'n grote aanvraag van de Smart TV's om nieuwe info dat de server heel traag werd of niet reageerde.
Verwijderd
Hier ook alles weg sinds gisteren. Zojuist alles gereset en alle apps zijn opnieuw geinstalleerd. Alleen staat in de horizontale balk alleen "Fitness", heet Spotify opeens "Piet!", en heet NOS sport "Fitness VOD".
Kortom, de boel is flink in de waar daar...
Kortom, de boel is flink in de waar daar...
Verwijderd
Hier was ook alles door de war met verkeerde iconen en een lege middenbalk. Uiteindelijk opgelost met een complete reset van de SmartHub (tools -> instellingen -> resetten). Is ook niet handig natuurlijk, maar het Net5 logo bij Uitzending gemist is ook niet alles.
Verwijderd
Ik ervaar nog steeds een traag werkende Smart HUB,
Laden van de info duurt lang of gebeurt helemaal niet.
Laden van de info duurt lang of gebeurt helemaal niet.
Ik heb de wmn-2000bx muurbeugel binnen. Volgens de instructie moet ik een gat boren met een 9mm boor, maar dat is geen standaardmaat. Hier bij de karwei heben ze enkel 8 of 10mm. Ben totaal geen klusser maar hoe hebben jullie dat opgelost als je deze beugel (draad) eigenlijk hebt.
Eerst met 5mm boren, en dan nog een keer met 8mm. Dan heb je minder kans op gaten die eigenlijk groter zijn dan jij ze bedoeld hebt. De pluggen van die setjes passen prima in een 8mm gat.
Lekker!
Iemand een idee?remcomat schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:10:
Hallo,
Ik heb zelf nu de TP Link WDR4300 router met de usb share functie en de ES7000
Nu zie ik bij externe apparaten wel de TP Link, kan dan kiezen voor Videos, Fotos en Muziek. Echter krijg ik geen content. (Waarom zie ik de tplink anders bij externe apparaten)
Dus ik denk, maak ik drie mapjes op de externe HDD op de router en share ze op Fotos Homevideos en muziek., maar dat lijkt dus niet te werken....
Voor de duidelijkheid, ik wil dit rechtstreeks kunnen benaderen, dus niet via AllShare of een server/pc
Heeft iemand een idee of dit zou moeten kunnen werken?
Groet,
Co
remcomat, ik weet het niet zeker meer maar volgens mij moet je de eerste keer iets afspelen uit die mappen voordat de Tv ziet dat er iets in de mappen zit. Dus, eerst van de andere kant afspelen.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Even een domme vraag tussen door
: Kun je met deze Samsung-modellen gewoon videobestanden (mkv's, mp4's) afspelen met bijbehorende subtitles (.sub .srt, etc)?
yepBlaze85 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 11:18:
Even een domme vraag tussen door: Kun je met deze Samsung-modellen gewoon videobestanden (mkv's, mp4's) afspelen met bijbehorende subtitles (.sub .srt, etc)?
Heb ik ook al twee keer gehad sinds begin december (op een es7000). Gekke is dat de apps de tweede keer nog wel gedownload waren. Lijkt wel alsof er een systeemupdate gedaan wordt die alle apps de-installeert.servies schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:02:
[...]
Hier hetzelfde.
Alle apps zijn vandaag verdwenen en hij klaagt dat er geen netwerk verbinding is terwijl die er wel degelijk is...
Gisteren had ik alle apps nog...
Er is nu niets smart meer aan m'n tv...
Apps weer terug. Ga naar je SmartHub, dan Tools, Installeren....
Daarna kwam alles weer terug, behave Plex, maar die kun je dus ook gewoon weer vinden en installeren.
Me happy.....
Daarna kwam alles weer terug, behave Plex, maar die kun je dus ook gewoon weer vinden en installeren.
Me happy.....
Verwijderd
Mijn ouders hebben een 6340 gekocht en daar zat een 'gratis' remote RMC30D1Touch Remote bij.
Meer mensen hier met zo'n ding? Ik krijg hem nauwelijks aan de praat en het beloofde qwerty toetsenbord al helemaal niet in beeld. Beetje google gebruikt, alleen UK sites met klachten en problemen gevonden ... met name over het dagelijks moeten opladen, maar verder niet over gebruik.
De leverancier doet er niets mee of aan, immers een 'cadeau' van samsung kunnen ze verder niet veel mee ...
Meer mensen hier met zo'n ding? Ik krijg hem nauwelijks aan de praat en het beloofde qwerty toetsenbord al helemaal niet in beeld. Beetje google gebruikt, alleen UK sites met klachten en problemen gevonden ... met name over het dagelijks moeten opladen, maar verder niet over gebruik.
De leverancier doet er niets mee of aan, immers een 'cadeau' van samsung kunnen ze verder niet veel mee ...
Ach ja, cuppie, het is ook een beetje achterhaalde technologie. Iedereen doet dat immers vanaf een smartphone of tablet.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Onlangs een UE40ES7000 aangeschaft, en redelijke tevreden met de beeldkwaliteit. Beetje clouding op donkere beelden, maar valt nog mee.
Nu ja, heb geprobeerd om een een XBMCBuntu / Openelec machine aan te hangen via HDMI (via de IGP van een i3 3225). Heeft iemand er ook een PC aanhangen en kan die persoon me vertellen of hij/zij 24 Hz (en 23 blabla) werkend krijgt? Ik zou liefst XBMC de refresh rate laten aanpassen aan die van de source, aangezien de judder op 60 Hz niet om aan te zien is.
XbmcBuntu heb ik enkel de keuze om 1920x1080 in 60 Hz, Openelec laat wel de keuze toe om de andere refresh rates te kiezen, die het scherm herkent, maar die zien er gewoon niet uit (alsof er een overdreven edge enhancement heeft opgezet, alles gekarteld en overdreven randen). Enkel 60 Hz geeft "normaal" beeld.
Al zitten prutsen met custom modelines, maar dit helpt niet (ik kan de exacte timings van het scherm niet vinden).
Een externe blurayspeler (Oppo BDP93) geeft wel mooi beeld in 24p mode.
Het is alsof de Intel de juiste info niet krijgt van de HDMI (heb als verschillende tools uigeprobeerd om EDID uit te lezen, maar die geven altijd een andere resultaat).
Daarom zou ik willen weten of iemand 24 Hz degelijk aan de praat krijgt op een Sammy, met een aangesloten PC. Ik vermoed dat het aan de IGP ligt, maar ik zou niet graag een exteren GPU aanschaffen om dan toch met hetzelfde probleem te zitten.
Dank bij voorbaat.
Pignouf
Nu ja, heb geprobeerd om een een XBMCBuntu / Openelec machine aan te hangen via HDMI (via de IGP van een i3 3225). Heeft iemand er ook een PC aanhangen en kan die persoon me vertellen of hij/zij 24 Hz (en 23 blabla) werkend krijgt? Ik zou liefst XBMC de refresh rate laten aanpassen aan die van de source, aangezien de judder op 60 Hz niet om aan te zien is.
XbmcBuntu heb ik enkel de keuze om 1920x1080 in 60 Hz, Openelec laat wel de keuze toe om de andere refresh rates te kiezen, die het scherm herkent, maar die zien er gewoon niet uit (alsof er een overdreven edge enhancement heeft opgezet, alles gekarteld en overdreven randen). Enkel 60 Hz geeft "normaal" beeld.
Al zitten prutsen met custom modelines, maar dit helpt niet (ik kan de exacte timings van het scherm niet vinden).
Een externe blurayspeler (Oppo BDP93) geeft wel mooi beeld in 24p mode.
Het is alsof de Intel de juiste info niet krijgt van de HDMI (heb als verschillende tools uigeprobeerd om EDID uit te lezen, maar die geven altijd een andere resultaat).
Daarom zou ik willen weten of iemand 24 Hz degelijk aan de praat krijgt op een Sammy, met een aangesloten PC. Ik vermoed dat het aan de IGP ligt, maar ik zou niet graag een exteren GPU aanschaffen om dan toch met hetzelfde probleem te zitten.
Dank bij voorbaat.
Pignouf
Ik heb een ander model, maar bij mij hielp het wel om hdmi1 te gebruiken en de input dvi/pc te noemen. Ik heb het nu op een Win7 PC met een radeon 6450 goed werkend, ook met automatisch refresh rate aanpassen. Heel soms doet de tv even gek, en zoomt hij een beetje in bij 24p, dan is bij mij het enige dat help te tv uit en weer aan zetten.
Verwijderd
Sinds vandaag een samung ue40es7000
Ik heb nog wel enkele vraagjes, wie kan me helpen?
1) telkens als tv uit heeft gestaan moet ik opnieuw de internetverbinding tot stand brengen, gaat niet automatisch, wat doe ik verkeerd?
2) koppelen van apparaten: ik heb een samsung note, wifi direct ingeschakeld, code ingegeven, en dan gebeurt er nets meer.... Geen koppeling dus. Grr hoe krijg ik dat dan voor elkaar?
( de verdwijnende apps had ik dus ook al maar hier al over gelezen)
1) telkens als tv uit heeft gestaan moet ik opnieuw de internetverbinding tot stand brengen, gaat niet automatisch, wat doe ik verkeerd?
2) koppelen van apparaten: ik heb een samsung note, wifi direct ingeschakeld, code ingegeven, en dan gebeurt er nets meer.... Geen koppeling dus. Grr hoe krijg ik dat dan voor elkaar?
1) download de laatste samsung firmware, lost dit op volgens mijVerwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:57:
Sinds vandaag een samung ue40es7000
2) geen idee, check het na de fimware update
Heb even geprobeerd om van input te veranderen, en de naam van de input te wijzigen.
Het bizarre is, het heeft geen enkel effect op de non 60 Hz rates. Indien ik de naam verander in iets anders dan "PC" of 'DVI PC", krijgt ook 60 Hz EXACT hetzelfde probleem : beeld word een beetje donkerder, kleuren minder gesatureerd en randen worden kartelig (alsof je anti aliasing afzet in een game).
Is wel vervelend, omdat ik nu ook kom te merken dat de sammy TV een pak instellingen verliest op 60 Hz.
Bummer.
Het bizarre is, het heeft geen enkel effect op de non 60 Hz rates. Indien ik de naam verander in iets anders dan "PC" of 'DVI PC", krijgt ook 60 Hz EXACT hetzelfde probleem : beeld word een beetje donkerder, kleuren minder gesatureerd en randen worden kartelig (alsof je anti aliasing afzet in een game).
Is wel vervelend, omdat ik nu ook kom te merken dat de sammy TV een pak instellingen verliest op 60 Hz.
Bummer.
Verwijderd
1) opgelost! Thanks!knights16 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:12:
[...]
1) download de laatste samsung firmware, lost dit op volgens mij
2) geen idee, check het na de fimware update
2) nog niet, krijg trouwens allshare ook niet gekoppeld... vreemd
Hangt ie wel aan HDMI-1? Dat maak ik hier niet uit op. Naamlabel geven is enkel voor jezelf zodat je niet vergeet wat achter elke inpt hangt. HDMI-1 is de pc aansluiting.
Pignouf schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:11:
Heb even geprobeerd om van input te veranderen, en de naam van de input te wijzigen.
Bummer.
Sowieso eerst nieuwste firmware.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:57:
[..]
Maar voor een koppeling heb je geen WiFi Direct nodig, tenminste ik neem aan dat je gewoon WiFi hebt thuis voor een laptop of GSM. Je kunt de Note gewoon via je netwerk laten communiceren met de TV, daar heb je de WiFi Direct functie niet voor nodig.
Spreek uit ervaring want de Galaxy Tab van m'n ouders werkt op deze manier probleemloos met hun UE46ES8000.
Jaja, heb het zelfs op de 3 ingangen geprobeerd, zelfs andere HDMI kabels geprobeerd. Exact hetzelfde verschijnsel. Enkel als ze PC of DVI PC genoemd zijn, krijg ik normaal beeld op 60 Hz, maar op alle andere refresh rates blijft het er niet uitzien.
jaspov schreef op zondag 13 januari 2013 @ 08:51:
Hangt ie wel aan HDMI-1? Dat maak ik hier niet uit op. Naamlabel geven is enkel voor jezelf zodat je niet vergeet wat achter elke inpt hangt. HDMI-1 is de pc aansluiting.
[...]
Verwijderd
Eens, maar als het niet (goed) werkt doe het dan ook niet ''cadeau'' denk ik dan ....GerCor schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:16:
Ach ja, cuppie, het is ook een beetje achterhaalde technologie. Iedereen doet dat immers vanaf een smartphone of tablet.
Mijn vader, die het na 1 keer waarschijnlijk niet eens meer zal gebruiken, is toch enigzins teleurgesteld.
Ik ga mn samsung UE40ES6570 terug brengen. De kleuren zijn echt niet op orde te krijgen ook na veel settings te wijzigen. Donkere scenes hebben altijd een overvloed aan paars en groen, niet om aan te zien.
Ik ga nu voor een Sony. Heb deze getest bij een kennis een heeft daar helemaal geen last van.
Toch wil ik nog een laatste poging wagen: heeft iemand van jullie nog een oplossing of calibratie voor deze vervloekte schermen weten te vinden?
Ik ga nu voor een Sony. Heb deze getest bij een kennis een heeft daar helemaal geen last van.
Toch wil ik nog een laatste poging wagen: heeft iemand van jullie nog een oplossing of calibratie voor deze vervloekte schermen weten te vinden?
Verwijderd
misschien eerste post checken waar wel 20000 links staan naar calibratie software en omschrijvingen?
Krijgt iemand Samsung Smart view / MyTifi uberhaupt aan de praat op IOS-devices?
Wat ik ook probeer, fixed IP's, rebooten router, devices, tv etc etc. Gaat niet werken.
UPnP aangezet op de router gaat ook niet werken. Zou je in principe ook niet nodig hebben, maar ok.
In het begin heeft het nog wel gewerkt en kon ik lekker gebruik maken van een fatsoenlijk qwerty toetsenbordje.
ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Wat ik ook probeer, fixed IP's, rebooten router, devices, tv etc etc. Gaat niet werken.
UPnP aangezet op de router gaat ook niet werken. Zou je in principe ook niet nodig hebben, maar ok.
In het begin heeft het nog wel gewerkt en kon ik lekker gebruik maken van een fatsoenlijk qwerty toetsenbordje.
ben benieuwd naar jullie ervaringen!
hmmz..Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:07:
Het werkt prima, IOS met een 2012 TV
Ik heb een ES8000 en zowel ipad 2 als iphone 4.
Ben toch bang dat het aan de router ligt. Die is ook niet erg best aangeschreven (cisco EPC3925).
Zijn er nog settings op de TV die ik kan checken?
Verwijderd
Ik heb ook een ES8000, heb niks byzonders gedaan, even voor jou de app gedownload, op me ipad 1 gezet TV aan, app starten, en naar drie keer laten zoeken vondt die de TV en werkte alles.
Misschien de TV een keer laten zoeken naar WIFI apparaten ?
Hier net een nieuwe Router de ASUS N66U prima ding zelfs de 3D App werkt nu goed.
Hier net een nieuwe Router de ASUS N66U prima ding zelfs de 3D App werkt nu goed.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 15:34 ]
ja, die asus had ik ook al op het oog.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:33:
Ik heb ook een ES8000, heb niks byzonders gedaan, even voor jou de app gedownload, op me ipad 1 gezet TV aan, app starten, en naar drie keer laten zoeken vondt die de TV en werkte alles.
hoe laat ik de tv zoeken? met wifi direct ofzo? overigens is de tv zelfs bekabeld met utp. dus verbinding moet prima zijn. downloads gaan ook altijd prima. uitzending gemist ook.
Verwijderd
Ja zou je kunnen proberen, mogelijk dat die hem dan wel ziet.
Misschien werkt de App alleen via WIFI ???????
Misschien werkt de App alleen via WIFI ???????
Ik heb dezelfde issue met mijn android tab (galaxy Tab2)
Sinds ik mijn ES8000 heb neergezet zie ik vzowel met mijn tab als mijn S2 foon mijn onkyo versterker niet meer en mijn tab mist de TV ook.
Mijn S2 zag de onkyo eerst wel (onkyo app) maar nu alleen de TV juist en de onkyo niet meer.
Hele rare situatie maar ik snap er geen hout van waardoor?
Ik heb mijn tv een apart IP adres gegeven door mijn router (tv zeld staat op auto) dus ik zou geen comnflicten moeten hebben...
Sinds ik mijn ES8000 heb neergezet zie ik vzowel met mijn tab als mijn S2 foon mijn onkyo versterker niet meer en mijn tab mist de TV ook.
Mijn S2 zag de onkyo eerst wel (onkyo app) maar nu alleen de TV juist en de onkyo niet meer.
Hele rare situatie maar ik snap er geen hout van waardoor?
Ik heb mijn tv een apart IP adres gegeven door mijn router (tv zeld staat op auto) dus ik zou geen comnflicten moeten hebben...
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
bij mij heeft dezelfde opstelling gewoon gewerkt. dus het moet haast wel iets softwarematigs zijn.
Verwijderd
Ik heb 2003.4 erop staan.
Als je de App op demo zet, en dan bij settings laat zoeken vindt die hem dan ook niet ?
Als je de App op demo zet, en dan bij settings laat zoeken vindt die hem dan ook niet ?
Ik heb precies dezelfde problemen met de Apps voor de TV, heb een 2012 model en ze hebben gewerkt op een iPad en een Samsung Tab.
Ik heb ook een Pioneer versterker waarvoor ik op beide tablets een App heb die altijd goed heeft gewerkt.
Echter sind een tijdje naar UPC geswitched met een Cisco 3925 router en niks werkt meer.
Geen App voor de TV en geen App voor de versterker, op zowel de iPad als ook op de Samsung Tab niet.
rara waar ligt het aan ?
Maar uiteraard ben ik wel geinteresseerd in de oplossing, iemand een idee ?
Ik heb ook een Pioneer versterker waarvoor ik op beide tablets een App heb die altijd goed heeft gewerkt.
Echter sind een tijdje naar UPC geswitched met een Cisco 3925 router en niks werkt meer.
Geen App voor de TV en geen App voor de versterker, op zowel de iPad als ook op de Samsung Tab niet.
rara waar ligt het aan ?
Maar uiteraard ben ik wel geinteresseerd in de oplossing, iemand een idee ?
nou alles ging goed tot de tv er kwam dus blijkbaar gooit die roet in het eten. en het flauwe is dat hij op het netwerk alle aandacht krijgt en voor alle andere apparaten gaat waardoor ik die niet meer kan "zien"...
Nou, ik heb het euvel boven water.
Het probleem treedt op wanneer ik de tv bekabeld voorzie van netwerk. Als ik wifi gebruik vindt hij hem moeiteloos. Blijft toch apart.
Zojuist de subnetmasks vergeleken en ip-ranges. Allemaal prima in orde. Is dit een instelling in de router?
Het probleem treedt op wanneer ik de tv bekabeld voorzie van netwerk. Als ik wifi gebruik vindt hij hem moeiteloos. Blijft toch apart.
Zojuist de subnetmasks vergeleken en ip-ranges. Allemaal prima in orde. Is dit een instelling in de router?
Verwijderd
Ik vermoede al zoiets vandaar mijn opmerking over werkt de app alleen via wifi.
Maakt de app wel gebruik van de router, logt die soms direct in op het AP van de Tv zelf.
Vraag ik me in het algemeen af.
Maakt de app wel gebruik van de router, logt die soms direct in op het AP van de Tv zelf.
Ja dat had je goed. Voorheen had ik het volgens mij wel werkend met kabel. Kan me niet exact herinneren omdat ik net ben verhuisd. Wellicht is er iemand op het forum die een oplossing heeft!Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:35:
Ik vermoede al zoiets vandaar mijn opmerking over werkt de app alleen via wifi.
Heeft er iemand ervaring met de ci+ module van UPC ? Hoelang duurt het zappen van zender ongeveer ?
Ik overweeg om mijn externe tuner om te ruilen voor een ci plus modulen die redelijk vlot zapt ( max twee seconde, dan wordt het niet trager dan wat het is)
Ik overweeg om mijn externe tuner om te ruilen voor een ci plus modulen die redelijk vlot zapt ( max twee seconde, dan wordt het niet trager dan wat het is)
hey nou je het zegt ik had de boel eerst op wifi en heb vervolgens het ding bekabeld en toen begon de ellende....
Ff proberen... kan het zijn dat het dubbelop is?
is er een manier om de WiFi uit te zetten en alleen de kabel te gebruiken??
Ff proberen... kan het zijn dat het dubbelop is?
is er een manier om de WiFi uit te zetten en alleen de kabel te gebruiken??
Verwijderd
Weet wel dat toen ik hem voor een testje met de 3D App even op de UTP had gezet, dat de TV daarna ook even vreemd deed.
Uit en aanzetten en daar na WIFI inlezen hielp toen.
WIFI uitzetten, pff je kunt kijken of AP aan staat of WIFI direct en die dan uitzetten.
Uit en aanzetten en daar na WIFI inlezen hielp toen.
WIFI uitzetten, pff je kunt kijken of AP aan staat of WIFI direct en die dan uitzetten.
Ik krijg vanaf heden geen 24p/ hertz beeld meer op mijn bluray.
Onlangs de bluray van een update voorzien 1.057 (BD-e6100)
Tv is es6100 met versie 1.031.
Hij pakt nu alleen maar 60p/ hertz. Hiervoor had ik dit niet..
Bluray aangesloten op versterker yamaha (HDMI). yamaha weer op tv via ARC (HDMI).
TV geeft op de info knop aan: AV receiver HDMI 2 1080 p/ 60p
Nou heb ik in de tussentijd een optische kabel getest. En de ARC tijdelijk uitgezet..
Maar na het loskoppelen van de optische kabel alles weer op de oude stand gezet..
Ik heb tussentijds ook de plex app gedraaid. Kan het daar aan liggen?
Of is dit een foutje in de software? Of doe ik wat fout?
Bluray instellingen staan op bluray wise uit. Beeld 1080p en filmmodus 24p op auto.
Tevens een keer teruggezet naar begin instellingen.. Maar ook geen soelaas.
Is het aansluiten van de HDMI kabel direct op de TV een optie?
alvast bedankt voor reacties..
Bluray aangesloten op versterker yamaha (HDMI). yamaha weer op tv via ARC (HDMI).
Nou heb ik in de tussentijd een optische kabel getest. En de ARC tijdelijk uitgezet..
Maar na het loskoppelen van de optische kabel alles weer op de oude stand gezet..
Bluray instellingen staan op bluray wise uit. Beeld 1080p en filmmodus 24p op auto.
Verwijderd
Hij is trager en je hebt geen extra diensten zoals uitzending gemist. Het wisselt, eerste opstart is wel 5 sec.+ eer je beeld hebt (los van tv.aan) daarna een sec. of drie denk ik.knights16 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:08:
Heeft er iemand ervaring met de ci+ module van UPC ? Hoelang duurt het zappen van zender ongeveer ?
Ben er toch blij mee, lelijke decoder met wandelende teksten vond ik ook niets ...
Ik gisteren vol goede moed m'n smartphone gekoppeld aan m'n TV (SGS3/6530S) d.m.v. de Samsung Smart TV applicatie. Werkt prima, ook al is het niet van Samsung. Het enige jammere is dat je de tekst in het invoerveld niet naar b.v. de YouTube app kunt sturen, daarmee is de applicatie dan ook gelijk nutteloos. Zoeken op YT met de afstandsbediening is onbegonnen werk, daarnaast kun je niet filteren in YT (uploaddatum/duur/etc.). Leuk geprobeerd, dat Smart TV, maar het is het allemaal net niet.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het is via de allshare van de bluray btw..
Ik heb onlangs VLC media player van de PC gehaald, maar daar kan het toch niet aan liggen..
Ik heb onlangs VLC media player van de PC gehaald, maar daar kan het toch niet aan liggen..
Toml83 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:05:
Ik krijg vanaf heden geen 24p/ fps beeld meer op mijn bluray.
Onlangs de bluray van een update voorzien 1.057 (BD-e6100) (4-1-2013)
Tv is es6100 met versie 1.031 (28/12/2012).
Hij pakt nu alleen maar 60p/ fps. Hiervoor had ik dit niet..
TV geeft op de info knop aan: AV receiver HDMI 2 1920 x 1080 p/ 60fps
Bluray instellingen staan op bluray wise uit. Beeld 1080p en filmmodus 24fps op auto.
Zelfde probleem heb ik hier ook.Arfman schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 08:32:
Ik gisteren vol goede moed m'n smartphone gekoppeld aan m'n TV (SGS3/6530S) d.m.v. de Samsung Smart TV applicatie. Werkt prima, ook al is het niet van Samsung. Het enige jammere is dat je de tekst in het invoerveld niet naar b.v. de YouTube app kunt sturen, daarmee is de applicatie dan ook gelijk nutteloos. Zoeken op YT met de afstandsbediening is onbegonnen werk, daarnaast kun je niet filteren in YT (uploaddatum/duur/etc.). Leuk geprobeerd, dat Smart TV, maar het is het allemaal net niet.
Ben erachter gekomen dat als je de connectie "andersom" maakt dat het opeens zeer prettig werkt! Gebruik de "koppel met Youtube TV" functie van de youtube app op je S3 en koppel hem met je Smart TV. Vervolgens kan je videos zoeken op je telefoon( uiterraard met QWERTY toetsenbord!!) en direct zonder hapering of iets dergelijks naar je TV sturen. Je TV speelt de video dan af via de youtube app.
Een ander bijkomend voordeel is dat je andere videos kan zoeken op je S3 terwijl de video blijft doorspelen op de tv.
Het liefst zie ik ook een werkend qwerty toetsenbord functie bij de youtube app op je TV, maar tot die tijd werkt de "Koppel met youtube TV" functie goed genoeg.
zelfde euvel hier met een ES6580s na update naar 1.031.Toml83 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:05:
Ik krijg vanaf heden geen 24p/ hertz beeld meer op mijn bluray.
Bluray Sony BDP-S790 en Onkyo TX-NR609
bij mij was de oplossing de HDMI kabel zelf. Ik had tussen TV en receiver wel een highspeed kabel zitten ( volksmond HDMI 1.4) en tussen de receiver en blueray een niet highspeed HMDI kabel.
Vervanging van de non highspeed HDMI kabel (Die voorheen prima functioneerde) was de oplossing.
Dubbelcheck van een mediaspeler met oude hdmi kabel op de samsung leverde ook geen 24p beeld op. na vervanging kabel wel.
TV heeft ook gedraaid op de 1.030 firmware en dat leverde met de oude kabels geen problemen op.
Het lijkt wel of de HDMI handshake na 1.031 update wat kritischer geworden is..
Vraag aan mede gebruikers:
zoals aangegeven ik heb een ES6580s recentelijk geupgraded naar FW1.031. Na de update heb ik vaak last van "fouten op aangesloten apparatuur" te weten een USB drive. (om precies te zijn Hitatchi Touro Desk DX3 2TB). Ook datastickjes worden slechter gevonden. Formatteren/repareren via de TV aansturing maakt niets uit. Verbreek ik de verbinding met de usb device en sluit ik het weer aan, dan is de error weg.
Meer mensen hier last van en wie weet raad ?
Kijk, hier kan ik wat mee. Gaan we proberen vanavond, thanks!Arshaad schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:56:
[...]
Zelfde probleem heb ik hier ook.
Ben erachter gekomen dat als je de connectie "andersom" maakt dat het opeens zeer prettig werkt! Gebruik de "koppel met Youtube TV" functie van de youtube app op je S3 en koppel hem met je Smart TV. Vervolgens kan je videos zoeken op je telefoon( uiterraard met QWERTY toetsenbord!!) en direct zonder hapering of iets dergelijks naar je TV sturen. Je TV speelt de video dan af via de youtube app.
Een ander bijkomend voordeel is dat je andere videos kan zoeken op je S3 terwijl de video blijft doorspelen op de tv.
Ok, ik ben niet de enige..
Volgens mij heb ik wel twee hdmi 1.4 kabels in gebruik.
namelijk deze: kabel hdmi
Hmm, zie dat ie geen hdmi cec support heeft.. waarschijnlijk zal dat het zijn..
heb deze ook.. die maar aansluiten http://www.allekabels.nl/...1.4-kabel-high-speed.html
heb deze ook.. die maar aansluiten http://www.allekabels.nl/...1.4-kabel-high-speed.html
TripleNL schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:22:
[...]
zelfde euvel hier met een ES6580s na update naar 1.031.
Bluray Sony BDP-S790 en Onkyo TX-NR609
bij mij was de oplossing de HDMI kabel zelf. Ik had tussen TV en receiver wel een highspeed kabel zitten ( volksmond HDMI 1.4) en tussen de receiver en blueray een niet highspeed HMDI kabel.
Vervanging van de non highspeed HDMI kabel (Die voorheen prima functioneerde) was de oplossing.
Dubbelcheck van een mediaspeler met oude hdmi kabel op de samsung leverde ook geen 24p beeld op. na vervanging kabel wel.
TV heeft ook gedraaid op de 1.030 firmware en dat leverde met de oude kabels geen problemen op.
Het lijkt wel of de HDMI handshake na 1.031 update wat kritischer geworden is..
zoals aangegeven ik heb een ES6580s recentelijk geupgraded naar FW1.031. Na de update heb ik vaak last van "fouten op aangesloten apparatuur" te weten een USB drive. (om precies te zijn Hitatchi Touro Desk DX3 2TB). Ook datastickjes worden slechter gevonden. Formatteren/repareren via de TV aansturing maakt niets uit. Verbreek ik de verbinding met de usb device en sluit ik het weer aan, dan is de error weg.
Hmm, ik heb de laatste tijd ook storingen op mijn samsung stb decoder met een goedkope hdmi kabel.
Daar staat tevens (anynet) hdmi cec aan. Wellicht daarvoor ook een betere kabel aanschaffen..
Iemand tips voor goede hdmi 1.4 kabels..
Daar staat tevens (anynet) hdmi cec aan. Wellicht daarvoor ook een betere kabel aanschaffen..
Toml83 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:56:
Ok, ik ben niet de enige..
[...]
Ik heb een 1.4 HDMI, 3 meter, voor net geen 2 euro bij Action vandaan. 3D, Anynet+ .... zeg het maar. Werkt als een tierelier.Toml83 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:50:
Hmm, ik heb de laatste tijd ook storingen op mijn samsung stb decoder met een goedkope hdmi kabel.
[...]
Verwijderd
De ES8000 heeftd e mogelijkheid om teupdate via een kanaal, iemand een idee via welk systeem dit werkt ?
Kabel, DVB-T, Sat ?
Kabel, DVB-T, Sat ?
En geprobeerd, werkt goed! Alleen jammer dat YouTube de laatste dagen echt bagger is. Steeds weer bufferen, nauwelijks iets binnenkrijgen. Maakt niet uit of ik dat op de iPad doe of op mijn telefoon of PC, het is gewoon echt bagger. Iemand dat toevallig ook?Arfman schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:23:
[...]
Kijk, hier kan ik wat mee. Gaan we proberen vanavond, thanks!
Misschien doet iemand er zijn voordeel mee, de Makro is nu zeer scherp geprijsd (goedkoper dan goedkoopste pricewatch):
UE40ES6100 - 570,15 (incl. BTW) ga hem zo zelf bestellen voor op kantoor
http://www.makro.nl/publi...d=digitale-folder:tvactie
En zo nog wel wat scherpe prijzen
Was twee weken terug nog 558,14 bij Saturn..abrouwers schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:58:
Misschien doet iemand er zijn voordeel mee, de Makro is nu zeer scherp geprijsd (goedkoper dan goedkoopste pricewatch):
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Das inderdaad een prikkie.. Kan daar geen buil aan vallen..
Maar eens gaan checken..
Een betere HDMI kabel op mijn STB had helaas geen nut.. Ook anynet uitgeschakeld. Geen verbetering..
Ligt dus echt aan signaal. Signaalversterker nodig.. Denk aan tratec breedbandversterker van ziggo..
Hoor vaak dat deze bij de winkel goedkoper is dan de webshop.. Iemand hier ervaring mee?
Maar eens gaan checken..
Een betere HDMI kabel op mijn STB had helaas geen nut.. Ook anynet uitgeschakeld. Geen verbetering..
Ligt dus echt aan signaal. Signaalversterker nodig.. Denk aan tratec breedbandversterker van ziggo..
Hoor vaak dat deze bij de winkel goedkoper is dan de webshop.. Iemand hier ervaring mee?
GerCor schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:17:
[...]
Ik heb een 1.4 HDMI, 3 meter, voor net geen 2 euro bij Action vandaan. 3D, Anynet+ .... zeg het maar. Werkt als een tierelier.
Heb je deze aangesloten op de USB HDD? Volgens mij gaat deze namelijk maar tot een bepaalde grootte (als opnameapparatuur). Ik heb zelf de WD 320 gb (als opname) en deze wordt wel herkend. Hij is net aan het opnemen..TripleNL schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:22:
[...]
Even wat anders.. Is er een mogelijkheid om te kunnen zien wat een firmware update van samsung zoal veranderd? Nu kom ik er hier achter dat het 24p euvel bij mijn HDMI kabels ligt (althans dat hoop ik), maar anders had ik het echt niet geweten..
Een jaar of 2 geleden had je nog wel eens een changelog, maar tegenwoordig vertellen ze helemaal niks meer. Veelal maakt het voor de Tv zelf niks uit. Het gaat dan vaak over specifieke en op landen gerichte zaken. Dan gaat het over Ziggo of RAI Uno. En iedereen de nieuwste firmware maar downloaden .... haha.Toml83 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:04:
[...]
Even wat anders.. Is er een mogelijkheid om te kunnen zien wat een firmware update van samsung zoal veranderd? Nu kom ik er hier achter dat het 24p euvel bij mijn HDMI kabels ligt (althans dat hoop ik), maar anders had ik het echt niet geweten..
Verwijderd
Hallo,
Ik heb eergister een ES6100 gekocht. Laatste firmware geinstalleerd. Nou probeer ik via het wifi 'n' netwerk .MKV bestanden af te spelen, zowel 720 als 1080. Maar bij beide geeft de tv melding 'Dit bestandtype wordt op dit moment niet ondersteund'. Ook aansluiten van een UTP rechtstreeks op de router geeft geen oplossing. Het rare is dat hij ze wel goed afspeeld via USB HDD.
Vreemde is dat alles wel op mijn D8000 perfect draadloos afspeeld.
Volgens de handleidingen zouden beide tv's ze gewoon via allshare moeten kunnen afspelen.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb eergister een ES6100 gekocht. Laatste firmware geinstalleerd. Nou probeer ik via het wifi 'n' netwerk .MKV bestanden af te spelen, zowel 720 als 1080. Maar bij beide geeft de tv melding 'Dit bestandtype wordt op dit moment niet ondersteund'. Ook aansluiten van een UTP rechtstreeks op de router geeft geen oplossing. Het rare is dat hij ze wel goed afspeeld via USB HDD.
Volgens de handleidingen zouden beide tv's ze gewoon via allshare moeten kunnen afspelen.
Download samsung allshare op je pc en deel daar je mappen in..Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:32:
Hallo,
Op je TV krijg je bij de allshare een computericoontje met Pc (admin) of iets dergelijks.
Hier kun je de MKV bestanden mee afspelen.. Werkt iig bij mij..
Gister ook een melding bij mijn USB HD. Even laten fixen en toen deed ie het..
[ Voor 4% gewijzigd door Toml83 op 17-01-2013 10:53 ]
Een klein beetje off topic, maar ik wil graag weten of je op de Samsung UE32ES5500 die zelf geen wifi heeft, maar wifi enable is, een willekeurige usb wifi dongle kan aansluiten of dat de dongle van samsung moet zijn?
groet
groet
Verwijderd
Thanks Toml83, maar de films staan op de NAS en deze is geschikt voor het streamen. Hij doet het tenslotte ook op mijn D8000.
Zijn er hier meer mensen die geen MKV-bestanden draadloos kunnen streamen vanaf een NAS op een ES6***? MP4-bestanden speelt hij wel af dus het streamen op zich werkt. Zou het iets van een CODEC probleem kunnen zijn??
Zijn er hier meer mensen die geen MKV-bestanden draadloos kunnen streamen vanaf een NAS op een ES6***? MP4-bestanden speelt hij wel af dus het streamen op zich werkt. Zou het iets van een CODEC probleem kunnen zijn??
Iemand een oplossing voor het niet kunnen bedienen van de tv via een App op samsung of apple tablet ?
Sinds mijn router/ap is vervangen door een Cisco 3925 van UPC werkt dit niet meer, TV is bekabeld aangesloten en heeft toegang tot internet, eveneens de tablets.
Ik wil de tv het liefst bekabeld houden.
Sinds mijn router/ap is vervangen door een Cisco 3925 van UPC werkt dit niet meer, TV is bekabeld aangesloten en heeft toegang tot internet, eveneens de tablets.
Ik denk dat je de hele handel even opnieuw moet installeren. Vaak is het ook zo dat wanneer de app voor de eerste keer de Tv ziet, en je op de vraag of de app geaccepteerd wordt door de Tv en je NEE klikt, je de vraag helemaal niet meer krijgt. Kun je de app opstarten wat je wilt maar de Tv ziet de app niet meer.
Samsung dongle werkt 100%. Wat ook kan is een dongle met een specifieke chip die ook in de samsung dongle zit alleen weet je vaak niet welke chip er word gebruikt daarbij moet je deze dongle dan vaak nog tweaken/aanpassen.klaphek schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:11:
Een klein beetje off topic, maar ik wil graag weten of je op de Samsung UE32ES5500 die zelf geen wifi heeft, maar wifi enable is, een willekeurige usb wifi dongle kan aansluiten of dat de dongle van samsung moet zijn?
groet
Ik heb ook van alles geprobeerd. Heb hetzelfde router als jij.Piet400 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:31:
Iemand een oplossing voor het niet kunnen bedienen van de tv via een App op samsung of apple tablet ?
Ook de apps opnieuw geinstalleerd, niets mocht baten. Wanneer je over gaat op Wifi zal je merken dat het werkt. Ik zoek ook naar een passende oplossing! Heb het probleem ook al gepost op samsungworld.nl, hopelijk krijg ik daar nog antwoord op.
Verwijderd
En hoe doe ik dat dan, krijg et tot nu toe nog net voor elkaar!Wildfire schreef op zondag 13 januari 2013 @ 10:20:
[...]
Sowieso eerst nieuwste firmware.
Maar voor een koppeling heb je geen WiFi Direct nodig, tenminste ik neem aan dat je gewoon WiFi hebt thuis voor een laptop of GSM. Je kunt de Note gewoon via je netwerk laten communiceren met de TV, daar heb je de WiFi Direct functie niet voor nodig.
Spreek uit ervaring want de Galaxy Tab van m'n ouders werkt op deze manier probleemloos met hun UE46ES8000.
Verwijderd
Ik heb het soms dus denk ook aan een verkeerd gecodeerd bestand (meestal een bestand waar iemand hardcoded subs in heeft gezet) doen ze het allemaal niet ?Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:17:
Thanks Toml83, maar de films staan op de NAS en deze is geschikt voor het streamen. Hij doet het tenslotte ook op mijn D8000.
Verwijderd
Volgens mij zag ik daar ook een dikke draad over op het chelloo forum, heb niet doorgelezen of daar een betere oplossing vermeld stondrotsjie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:03:
[...]
Ik heb ook van alles geprobeerd. Heb hetzelfde router als jij.
Ook de apps opnieuw geinstalleerd, niets mocht baten. Wanneer je over gaat op Wifi zal je merken dat het werkt. Ik zoek ook naar een passende oplossing! Heb het probleem ook al gepost op samsungworld.nl, hopelijk krijg ik daar nog antwoord op.
Verwijderd
Yep, alle MKV bestanden doen het niet op de ES6100 via wifi maar wel op de D8000. De MKV's doen het echter wel via USB HDD op de ES6100Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:18:
[...]
Ik heb het soms dus denk ook aan een verkeerd gecodeerd bestand (meestal een bestand waar iemand hardcoded subs in heeft gezet) doen ze het allemaal niet ?
zou mooi zijn als je nog een linkie hebt naar dat draadje!! ik zit al even te zoeken...Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:19:
[...]
Volgens mij zag ik daar ook een dikke draad over op het chelloo forum, heb niet doorgelezen of daar een betere oplossing vermeld stond
Verwijderd
Mijn excuus, ik lees zoveel de laatste dagen hier en daar dat het erop lijkt dat ik zaken door de war haal. Overigens staan er wel veel problemen met de 3925 op, het modem dat ik morgen ook ga krijgenrotsjie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:28:
[...]
zou mooi zijn als je nog een linkie hebt naar dat draadje!! ik zit al even te zoeken...

Kan het ook niet zo snel terugvinden, dus vergis me mogelijk. Sorry
Verwijderd
Goed, uitzending gemist zit dus (nu) in de smarthub en werkt prima (kun je nagaan hoevaak ik op die hub kijk)Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:32:
[...]
Hij is trager en je hebt geen extra diensten zoals uitzending gemist. Het wisselt, eerste opstart is wel 5 sec.+ eer je beeld hebt (los van tv.aan) daarna een sec. of drie denk ik.
Ben er toch blij mee, lelijke decoder met wandelende teksten vond ik ook niets ...

is dat die app met dat rode SBS6 logo?Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:16:
[...]
Goed, uitzending gemist zit dus (nu) in de smarthub en werkt prima (kun je nagaan hoevaak ik op die hub kijk)
Nee, dat is een andere. De officiele uitzendinggemist app is in de appstore.
Verwijderd
Probleem opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:32:
Hallo,
Een reset van de NAS bleek de oplossing. Wel raar dat hij het wel op de 1 en niet op de ander werkte.
MKV's streamen nu perfect op zowel de D8000 als de ES6100 in zowel 720 als 1080.
Bedankt voor het meedenken!
Even een algemeen vraagje tussendoor: Welke CI+ module kan ik het beste voor Ziggo in combinatie met de Samsung-tv's gebruiken? Die van Smit, Neotion of door de Ziggo zelf aangeboden CI+ module?
Ik hoor over Smit en Neotion vaak dat het authenticeren lang duurt, is dit bij het door Ziggo zelf aangeboden CI+ module niet zo dan?
Ik hoor over Smit en Neotion vaak dat het authenticeren lang duurt, is dit bij het door Ziggo zelf aangeboden CI+ module niet zo dan?
[ Voor 5% gewijzigd door Blaze85 op 17-01-2013 19:37 ]
Verwijderd
Nee dat is die van SBS Uitzending gemsit, daar zit ook Veronica, NET5 in.
Uit zendinggemist van de publieke omroepen staat er ook in als het goed is als eerste naast het TV vakje in je Smart Hub
Ik gebruik Smit icm Ziggo en werkt perfect. Geen problemen en zappen duurt gemiddeld 3 seconden.Blaze85 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:36:
Even een algemeen vraagje tussendoor: Welke CI+ module kan ik het beste voor Ziggo in combinatie met de Samsung-tv's gebruiken? Die van Smit, Neotion of door de Ziggo zelf aangeboden CI+ module?
gister tot een vage ontdekking gekomen. Ik bevond mij op 50cm van de cisco router en ineens, met veel pijn en moeite, zag hij mijn televisie (bedraad). Later nog eens geprobeerd in de huiskamer en nog steeds kon ik de app gebruiken. 5 minuten later echter niet meer.Piet400 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:31:
Kortom; ik denk toch dat de router het probleem is in deze. Met de tijd ga ik de router op bridged mode zetten en er een betere bij zetten. Vermoedelijk de asus RT-N66U.