Beste mensen,
Vraagje voor de thuiswerkers onderons die weleens van een mooie film houden al dan niet met prachtige cinematografie
. Ik ga een een NAS kopen (voor het eerst in mn leven) om mijn belangrijke werkbestanden daar op te zetten (plus af en toe paar filmpjes) en neem zelf een kleine snelle SSDtje als mijn enige harddisk met daarop slechts mijn besturingssysteem. Zowel mijn PC alswel mijn Dune videospeler mogen bij de NAS kunnen, maar verder mag niemand in mijn thuisnetwerk toegang hebben tot mijn NAS bestanden hebben...
Mijn netwerk ziet er als volgt uit met straks dus een NAS :
¦|¦
█ Modem (ziggo)
¦|¦
█ Gigabit Router (wireless) voor een paar mensen
¦|¦
█ Gigabit Switsh (lan) met een paar mensen
¦|¦
█ Mijn nieuwe NAS (50~200 €), Mijn Win7 64bit werkPC, mijn Dune HD Smart H1 videoafspeler, beamer
Vraag1: welke NAS beveiligingstypes is voldoende hiervoor? Bijv een wachtwoord & usernaam?
Vraag2: Krijgt mijn Dune HD speler dan nog wel toegang tot de NAS?
Vraag3: het zou fijn zijn als na het een en ander ingesteld te hebben, bij elke windows boot de netwerkmappen vanuit de NAS direct bij mijn verkenner zouden bij verschijnen zodat ik het als zijnde gewone locale folders kan bewerken met volledige toegang. Wat films betreft zou ik uTorrent willen instellen gedownloade bestanden direct op de NAS te plaatsen. Droom ik of is dit goed en gemakkelijk mogelijk?
Ik zag een paar mooie NASsen die ik hieronder heb toegevogd. Welke zou je aanraden?
Hartelijk dank voor suggesties, tips en inzichten!
Vraagje voor de thuiswerkers onderons die weleens van een mooie film houden al dan niet met prachtige cinematografie
Mijn netwerk ziet er als volgt uit met straks dus een NAS :
¦|¦
█ Modem (ziggo)
¦|¦
█ Gigabit Router (wireless) voor een paar mensen
¦|¦
█ Gigabit Switsh (lan) met een paar mensen
¦|¦
█ Mijn nieuwe NAS (50~200 €), Mijn Win7 64bit werkPC, mijn Dune HD Smart H1 videoafspeler, beamer
Vraag1: welke NAS beveiligingstypes is voldoende hiervoor? Bijv een wachtwoord & usernaam?
Vraag2: Krijgt mijn Dune HD speler dan nog wel toegang tot de NAS?
Vraag3: het zou fijn zijn als na het een en ander ingesteld te hebben, bij elke windows boot de netwerkmappen vanuit de NAS direct bij mijn verkenner zouden bij verschijnen zodat ik het als zijnde gewone locale folders kan bewerken met volledige toegang. Wat films betreft zou ik uTorrent willen instellen gedownloade bestanden direct op de NAS te plaatsen. Droom ik of is dit goed en gemakkelijk mogelijk?
Ik zag een paar mooie NASsen die ik hieronder heb toegevogd. Welke zou je aanraden?
Hartelijk dank voor suggesties, tips en inzichten!
[ Voor 17% gewijzigd door SambalSamurai op 28-03-2012 16:58 ]