Iets te laten terugboeken omdat je iets wil betalen is gewoon bijna onmogelijk. Terugboeking is alleen mogelijk bij automatische incasso of bij extreme gevallen.
Zelfs als je per ongeluk 0 te veel hebt ingevuld (10000 ipv 1000) bij de belastingdienst, mag je gewoon de belastingdienst bellen. Ook al kom je met je acceptgiro met betalingskenmerk. Je wordt doorverwezen naar het belastingdienst.
De bank is slechts een transport middel. Je kan niet eisen van de bank dat je geld terug laat storten. Omdat je een foutje hebt gemaakt. En al helemaal niet dat iets heb gekocht via marktplaats. Dan is het einde verhaal.
Bij de politie aankloppen heeft geen nut, want het is je eigen schuld en het is een incident. Ik vind het eerder, misbruik maken van de politie en onnodig de politie gaat belasten, laat ze echte boeven vangen. Geen kleine kindertjes. Bovendien het is je eigen FOUT. Ik wantrouw nog steeds internetbankieren icm mobiel of pas (ik werk nog steeds met een speciaal apparaatje), dus laat staan winkelen of kopen via marktplaats.
Je kan wel NAW opvragen bij de bank. Die krijg inderdaad als je een "procedure" wilt opstarten. Zomaar krijg je die niet (zullen mark Rutte NAW opvragen

... AIVD meteen op me dak).
Ook al is je intentie rechtvaardig, je moet volgens de regels die het misbruik of beter terrorisme voorkomen.
Ohja, als je een keihard bewijs hebt dat je bent opgelicht, gewoon ff vechtclubje verzamelen en aankloppen, mij kan me ruk schelen of het nou negers zijn, moslims, of de mafia. Of ff aankloppen bij DAS.
Mijn advies, >>> Koop niks online, en al helemaal niks overboeken <<< gebruik alleen IDeal of creditcard!
Mensen die dit wel doen, die het doen om voor een dubbeltje op de eerste rij te zijn. Dit is jullie straf. Kat in een zak.
Dit is slechts een "kleine" bedrag...
Er is elk jaar een vaste grap, de "KvK" of de "Telefoongids" factuur. Blijkt het in de kleine letters een aanbieding. Zelfs dat is "toegestaan".