Toon posts:

Problemen met hd films afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een andere videokaart gekocht ipv 8800gtx en wel de Asus GTS450

In de pc gehangen, netjes de nieuwe driver geinstalleerd.

Vol goede verwachting een hd film aangezet, maar helaas Schokkend beeld en strepen.

Geprobeerd:
Verschillende players
Verschillende codecs
Hdmi kabel en dvi naar hdmi kabel
Verschillende films

Intel core duo e6750 2,66ghz
4 gig geheugen
Asus GTS450

Aangesloten op een full hd tv 40inch van samsung

WAT GAAT ER MIS?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 16:57 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Harde schijf traag/brak? Staan de media op een interne of externe schijf?

Media player vervangen, codecs nalopen, media checken?

[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 20-03-2012 17:02 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welke mediaspeler gebruik je en hoe is de video gecodeerd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Gomplayer
Vlcplayer
Splash
Bsplayer

al geprobeerd.. geen verschill.

ook al films van verschillende schijven geprobeerd af te spelen

Intern staan de films!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 17:03 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Wat is 'HD' in jouw geval?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
CoreCodec.CoreAVC.Professional.Edition.v3.0.1.0 gebruik ik.

krijg het zelfde effect bij een 4gig film 720p of bij een 1080p van 8 gig

heb al ff gekeken bij een divx van 750 mb loopt ie wel gewoon

vind het gewoon vreemd. het lijkt wel dat mijn systeem het nu niet aan kan ofzo

MS Windows 7 Enterprise 64-bit SP1
Intel Cre 2 Duo E6750 @ 2.66GHz 36 °C
4,00 GB Dual-Channel DDR2 @ 400MHz (5-5-5-18)
ASUSTeK Computer INC. P5K (LGA775) 26 °C
SAMSUNG (1920x1080@60Hz)
1024MB GeForce GTS 450 (ASUStek Computer Inc) 29 °C
293GB Seagate ST3300831AS ATA Device (SATA) 36 °C
977GB SAMSUNG SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA) 27 °C
488GB Western Digital WDC WD5000AAKS-00YGA0 ATA Device (SATA) 35 °C

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 17:12 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Misschien voor de zekerheid het CCCP (Combined Community Codec Pack) installeren?

Anders een conversiestap met bijv. Handbrake?

Videokaart driver opnieuw installeren (nieuwste, oude verwijderen).

[ Voor 21% gewijzigd door Ramzzz op 20-03-2012 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart driver is up to date... ook al keer overnieuw gedaan.

zal cccp even gaan proberen ( werkt ook niet)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 17:36 ]

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Qua CPU en RAM zit je goed (had ik in m'n vorige pc ook), daar kan het niet aan liggen.

1) De beste mediaplayer blijft - volgens mij - sowieso mediaplayer classic (mpc).

Desinstalleer alle mogelijke codec packs en installeer dan mpc.

Loop dan volgende gids na om zeker te zijn dat je hd-video geaccelereerd wordt via je videokaart.

http://www.guru3d.com/art...ovies-over-the-gpu-guide/

Staat ook nuttige info in over hoe shaders instellen etc.

Normaalgezien gaat het dan moeten werken.

2) Ik heb ook even je kaart gegoogled om te zien of dit low-end crap kon zijn. De kaart komt iets onder de hd5770 uit. Weet dat ik met een hd5770 alles gedraaid kreeg, heb deze trouwens uit m'n oude bak gehaald om in m'n htpc te zetten gelet op het enorme verschil met de low end hd6xxx serie.

Laat even weten hoe het gaat.

edit: juist aan het denken, normaalgezien zou je cpu dit ook zonder versnelling moeten kunnen trekken. Moest het niet lukken zou ik proberen een hd5770 of evenwaardig in huidige serie te pakken te krijgen. Sowieso niet lager gaan qua kaart, heb dit destijds omwille van budget ook gedaan en de kleuren waren flets, beeld was echt triestig van qualiteit + schokjes...

[ Voor 17% gewijzigd door huyanglee op 20-03-2012 18:23 ]

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:26
Potplayer al geprobeerd? heeft het voor mij opgelost voor m'n amd c-30 netbook, die altijd maar via de CPU wilde accelereren (gomplayer MPC en VLC geprobeerd) soms wel even de juiste instelling zoeken maar dan werkt het ook perfect... zelf al vaak genoeg meegemaakt dat o.a. VLC Mediaplayer niet automatisch via de GPU wil gaan accelereren...

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allebei.. ik ga dit morgen allebei proberen...

de kaart leek mij ook wel aardig... als het daar aan ligt gaat ie zo weer terug naar de winkel..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 19:36 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Indien je het nog niet geprobeerd hebt: verwijder ALLE extra codec packs en gebruik MPC:HC (x64 mocht je OS 64 bit zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Bij Potplayer gaat het afspelen wel beter, allee horizontale zwarte strepen blijven bij snelle opnames

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:57
D4NG3R schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:23:
Indien je het nog niet geprobeerd hebt: verwijder ALLE extra codec packs en gebruik MPC:HC (x64 mocht je OS 64 bit zijn)
Het is juist beter de 32bit versie te gebruiken, die kan namelijk in combinatie werken met Madvr, ongeveer het beste voor beeldkwaliteit =)

En heb je ook last van strepen tijdens spellen spelen? Zo ja dan is het waarschijnlijk je 3dkaart die niet 100% is, anders heb je iets gewoon verkeerd ingesteld staan. Even alles deinstalleren en het zou dan weer moeten werken lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
De strepen zijn verdwenen,, heb de kaart in een andere slot gedaan.

schokken blijft helaas.. welke player ik ook probeer of/en welke codes ik installeer..

net counterstrike source getest alles op hoog.. daar schokt niks..

nu zwaarder spel aan het installeren kijken hoe dat gaat.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

sjaak88 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:02:
[...]

Het is juist beter de 32bit versie te gebruiken, die kan namelijk in combinatie werken met Madvr, ongeveer het beste voor beeldkwaliteit =)
De beeldkwaliteit word echt niet opeens wonderbaarlijk beter als je er een extra programma of codec pack bij installeerd.
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:08:
net counterstrike source getest alles op hoog.. daar schokt niks..

nu zwaarder spel aan het installeren kijken hoe dat gaat.
Het ligt toch echt aan de gebruikte software als je er in games geen problemen mee hebt.

Nogmaals:
D4NG3R schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:23:

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Probeer gewoon even vanaf een clean install, toch zeker dat je geen gratis proggies die bij je videokaart zaten geïnstalleerd hebt? Heb bij m'n gtx580 van Asus indertijd een proggie geïnstalleerd dat opnames maakte van in-game materiaal. Bleek te zorgen voor enorme schokken bij Skyrim.

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:57
D4NG3R schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:40:
[...]

De beeldkwaliteit word echt niet opeens wonderbaarlijk beter als je er een extra programma of codec pack bij installeerd.

[...]
Niet wonderbaarlijk maar zeker wel beter.
Het is de beste video renderer die niet de brakke DXVA gebruikt van AMD/Nvidia maar wel de GPU shaders.
Je hebt er wel een goede processor voor nodig maar het is onzin om te zeggen dat iedere video renderer ongeveer hetzelfde beeldkwaliteit geeft.

Zijn probleem wordt er misschien niet door opgelost maar het is gewoon een tip om een goed beeldkwaliteit te krijgen en hierdoor kan hij beter de 32bit versie installeren dan de 64bit waar de onderteuning gewoon minder bij is.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 18:18
sjaak88 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:14:
[...]

Niet wonderbaarlijk maar zeker wel beter.
Het is de beste video renderer die niet de brakke DXVA gebruikt van AMD/Nvidia maar wel de GPU shaders.
Je hebt er wel een goede processor voor nodig maar het is onzin om te zeggen dat iedere video renderer ongeveer hetzelfde beeldkwaliteit geeft.

Zijn probleem wordt er misschien niet door opgelost maar het is gewoon een tip om een goed beeldkwaliteit te krijgen en hierdoor kan hij beter de 32bit versie installeren dan de 64bit waar de onderteuning gewoon minder bij is.
Kan dit beamen. Voor de beste beeldkwaliteit kun je madvr als renderer gebruiken. Hoeveel het beter wordt ligt aan de beginkwaliteit van de video natuurlijk. Over het algemeen is het beter om 32bit versies te installeren omdat de ondersteuning van onderandere 32bit directshowfilters inderdaad beter is. Aangezien je bij MPC-HC juist heel handig kan kiezen welke filters en renderers je wilt gebruiken is het handiger om gewoon 32bit te pakken (hij heeft toch niet meer dan 4GB geheugen nodig ;).

Verder heeft de TS veel verschillende programma's getest, maar heeft hij ook de instellingen in de programma's goed getest? Een goede guide doorlopen zodat je zeker weet dat de instellingen goed staan is altijd een goed idee.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

masauri

aka qwybyte

Ik heb een gelijkaardig probleem maar ben er ook nog niet achter waar het zit.
Topic is gereport voor verhuis naar dit forumonderdeel maar misschien heb jij er iets aan.
Nieuwe cpu of nieuwe cpu+mobo?
Edit: ik heb voorgesteld dingen hier ook al is nagekeken als ik het nog niet gedaan had maar helaas ook geen succes.

[ Voor 20% gewijzigd door masauri op 21-03-2012 15:09 ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Pagina: 1